| 05-05-2026 14:32:04 | ||
|---|---|---|
|
BVisser
|
Keolis haakt nu kennelijk definitief af als tractieleverancier. Volgens RM zou het sowieso al december worden dat Keolis met Vectrons zou gaan rijden. Laatst bewerkt door BVisser op 05-05-2026 14:33 |
|
| 05-05-2026 15:59:42 | ||
|---|---|---|
|
Marco
|
Een bezettingsgraad van gemiddeld 60%, bij relatief lange treinen en bij een net nieuwe verbinding, vind ik eigenlijk best netjes. Grote reizigersaantallen ontstaan vaak pas over de tijd bij nieuwe verbindingen. |
|
| 05-05-2026 17:10:57 | ||
|---|---|---|
|
MennoSBB
|
Dit is de reden waarom nieuwe spelers meestal beginnen op routes die zich al bewezen hebben en dus niet de gaten op de spoorwegkaart opzoeken. 60% is inderdaad heel goed, maar voor een start-up zonder grote geldschieter is het te laag om door te gaan als de andere route het duidelijk beter doet. |
|
| 05-05-2026 19:37:12 | ||
|---|---|---|
|
AlexNL
|
Voor Nederlanders mist Hamburg misschien een beetje aan bekendheid? Als mensen het hebben over "een weekendje Duitsland" hebben ze het in mijn ervaring meestal over Düsseldorf, Keulen, Berlijn of Frankfurt. |
|
|
advertentie |
| 05-05-2026 20:01:45 | ||
|---|---|---|
|
Rene154
|
ik vraag me af of dat zomaar kan. Gegeven de algemene voorwaarden van GoVolta die stelt dat een ticket voor een specifieke treinreis is. Het lijkt me dat je als klant niet hoeft te accepteren dat je dan uiteindelijk met een bus wordt vervoerd, en dat je je reis zou moeten kunnen annuleren? |
|
| 05-05-2026 22:12:50 | ||
|---|---|---|
|
rvdborgt
|
Hun ticket (= de vervoersovereenkomst) mag GoVolta ook helemaal niet annuleren. Ze kunnen hoogstens de trein annuleren maar de vervoersovereekomst blijft van kracht. De reiziger heeft dan het recht om te kiezen wat hij wil en 1 van de opties is dat die afziet van de reis. Maar dat is dan de keuze van de reiziger. |
|
| 05-05-2026 22:17:23 | ||
|---|---|---|
|
rvdborgt
|
Je hebt inderdaaad recht op levering van wat je geboekt hebt, of terugbetaling van een deel van de prijs als de geleverde dienst daar niet aan voldoet. Zoals de meerprijs voor eerste klas. Daarbovenop komt nog compensatie bij vertraging t.o.v. de geboekte dienstregeling. Als de voorwaarden inderdaad expliciet een trein beloven, dan lijkt me aangekondigde vervanging door een bus een geldige reden voor het opzeggen van de overeenkomst en een volledige terugbateling. |
|
| 09-05-2026 11:43:38 1 | ||
|---|---|---|
|
mren
|
Vanaf 2028 gaan DB, DSB en VY met ICE-L tussen Berlijn en Oslo rijden, twee maal per dag.
|
|