Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |
23-03-2012 07:35:16 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Wat is dat nu weer voor een domme regel? |
23-03-2012 08:00:11 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Ik had het al wel verwacht. De reacties van "regel jij dat eventjes?! %08% " Maar wat ik me af vroeg is of ze in Polen erg ingrijpend worden verbouwd, of dat ze redelijk hetzelfde bijven. Dan zou het misschien mogelijk zijn om over verzinmaarhoeveeljaar een wad"je" (DH1) terug te halen. Maar gelukkig worden ze daar in ieder geval rijdend gehouden, en onderhouden. |
23-03-2012 09:23:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
@Mdeen, Omdat ATB-E bedoeld is voor materieel waar geen ATB voor geengineerd is, en voor DH is dat wel. Daarnaast, waarom zou je ook ATB-E inbouwen als een complete NG installatie voorbedraad en plug and play aan te sluiten is...? Laatst bewerkt door thom op 23-03-2012 09:26 |
23-03-2012 10:49:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Tegen de tijd dat DH's in Polen, Argentinië en Roemenië volkomen afgeragd zijn en naar de sloop gaan is het vroeg zat om te overwegen een DH-1 terug te halen. Dan heb je dus heel wat jaren om geld te sparen en tegen die tijd zijn er wellicht een paar mensen die écht enthousiast zijn en dat ook kunnen vasthouden. Zorg eerst maar eens dat al dat schroot wat in NL op sentimentele gronden wordt behoed voor sloop ook echt eens rijvaardig of op z'n minst toonbaar wordt. Alleen daar al is men de komende 20 jaar, maar waarschijnlijk langer, wel mee zoet. Kortom: stop met "wat als", zorg eerst maar eens voor wat er nog is want de achterstand bij het opknappen van schroot in NL wordt alleen maar groter. |
![]() |
advertentie |
23-03-2012 14:08:56 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Dom? Ja, wat is dom? De regel houdt feitelijk in dat je bij materieel met ATB fase 3, fase 4 en ATB-NG deze niet mag worden vervangen door ATB-E. Dit is gedaan om te voorkomen dat er een maas in de regelgeving zit. Als het namelijk wel mocht, dan zou bijvoorbeeld NSR bij SGMm en ICMm de bestaande fase 3-kast kunnen vervangen door een ATB-E. En daar is ATB-E nou net niet voor gemaakt. Zodoende gaat deze regel ook op voor DH. Dat had ATB-NG (ook al is de kast zelf er uitgehaald), dus mag daar geen ATB-E ingebouwd worden. Groetjes, Emiel |
23-03-2012 14:41:24 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Dan heb je het dus over materieel wat ook na die inbouw commercieel ingezet gaat worden. Hier gaat het om materieel dat van een museale status gaat krijgen. je kunt altijd eens een balletje opgooien of daar een uitzondering kan worden gemaakt. Nee heb je, ja kun je krijgen. Laatst bewerkt door nohab op 23-03-2012 14:41 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
23-03-2012 15:19:25 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteZit er ook niet een km-limiet aan ATB-E (10.000/100.000km)? Waarmee de inzet van SGMm/ICMm anders erg beperkt zou worden? Of geldt die limiet alleen bij museummaterieel? |
23-03-2012 19:50:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Max 10.000 km idd, en atb-e is alleen voor museummaterieel, of werkmaterieel wat voorheen geen ATB had. Wat ik al zei, ATB-E is niet bedoeld voor materieel waar al ATB voor geenigineerd is, ofdat gehad heeft om te voorkomen dat het een alternatief wordt voor vervoerders voor bestaande ATB versies. De werking is ansich hetzelfde, maar aan ATB-e zitten ook consessies die men niet vrijblijvend wil gebruiken bij commerciële inzet. Laatst bewerkt door thom op 23-03-2012 19:51 |
23-03-2012 23:44:36 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
ATB-E is dan ook geen officiele beveiliging als gewone ATB, maar een elektronisch hulpmiddel... |
24-03-2012 01:12:14 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote De ATB-regelgeving maakt geen onderscheid tussen museaal of commerciëel ingezet materieel. Beide moeten aan dezelfde regels voldoen. Zoals bijvoorbeeld de halfjaarlijkse controlemeting en dat een fase 4-kast de laatste updates moet hebben (zoals bij de 904 momenteel "gelukkig" het geval is). Dus helaas, nee heb je, en nee hou je als je zo'n balletje zou opgooien. Groetjes, Emiel |
24-03-2012 06:28:32 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Dat is misschien wel de letter van die regelgeving, maar vast niet de geest. En dat is wat ik bedoel. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-03-2012 10:07:01 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
wat een problemen, even kort, ATB-E voor materieel wat geen ATB had, en museaal status heeft, of werk materieel wat geen reizigers mag vervoeren. Materieel wat al ATB had moet dit minimaal houden, je mag upgraden naar vv, of totaal maar dan moet je een complete type keuring aanvragen. Dit laatste spul moet dan wel elke 7 maanden een controle meting krijgen op speciaal ATB ruisvrij spoor en door gecertificeerd personeel met de bijhorend dure apperatuur. |
24-03-2012 12:37:20 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Ik zou zeggen: probeer het. Dan kom je er vanzelf wel achter (de uitslag weet ik al). Groetjes, Emiel |
04-04-2012 13:54:30 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Blijkbaar zijn er vandaag weer stellen het schip in gegaan in 020..... |
04-04-2012 19:28:28 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In de namiddag vertrok vanuit de Amsterdamse Vlothaven cargovessel “BBC Ostfriesland” met aan boord de 15 door TBA Argentinië gekochte DH1-motorwagens. Het schip zal via Harwich en het Afrikaanse Guinea Bissau naar Zuid Amerika varen. Plaatjes: http://www.flickr.com/photos/rob46/7045498581/in/photostream en http://www.flickr.com/photos/rob46/7045511949/ Laatst bewerkt door rob46 op 08-04-2012 09:53 57 jaar OV-fotografie. |
06-04-2012 11:39:35 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Staat er nog iets in Amersfoort? Laatst bewerkt door treinefan op 06-04-2012 11:40 |
06-04-2012 11:42:29 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja 2 stuks voor Roemenie. |
06-04-2012 19:26:07 | ||
---|---|---|
mspaargare
![]() |
Iemand deze al gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=aIiZ6I7rRK4 Best mooi geworden toch? |
06-04-2012 19:43:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De 3202, zowat in DB-stijl![]() |
06-04-2012 21:18:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik had al op internet gezocht, maar in welk land is de 3202 nu? |
06-04-2012 21:27:04 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Op één van de bakken staat ook het nummer 3203, is dit treinstel een combinatie van de 3202 en 3203? Bij TBA rijdt ook de combinatie 3203/3205 rond. |
06-04-2012 21:29:31 | ||
---|---|---|
sloterdijk
![]() |
Quote zeker mooi en dat laatste ritje gewoon de achterste deuren open;-) Laatst bewerkt door sloterdijk op 06-04-2012 21:29 |
06-04-2012 21:36:17 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Als je in de tags onder de Video op YT kijk zie je het al staan - Roemenië , er stond ook RO-TFC op de stellen ... |
06-04-2012 21:51:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote OEPS! ![]() |
06-04-2012 22:14:26 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote TBA heeft twee combinaties 3203/3205. Shqiperise-lopers? |
07-04-2012 13:56:53 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Dat is vrij normaal in Roemenië. Zeker bij de stoptreinen rijdt men vaak met de deuren open. Ik was november vorig jaar in Roemenië en zag in Brasov een stoptreintje binnenkomen (met deze rijtuigen http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-17%2B26-17/50_53_26-17_097-2_TE25a-P3461_PlS-Maneciu_-Scaeni-002.jpg) waarbij alle reizigers netjes in de deuropening stonden te wachten totdat de trein bijna tot stilstand kwam en men begon vervolgens gelijk met uitstappen, het verkort wel je halteringstijden ![]() Verder is het vrij normaal dat er van alles overal tussen de sporen door wandelt, inclusief kippen, oude omaatjes en mensen met fietsen op hun schouder. En de vertrekprocedure is ook heerlijk eenvoudig. De machinist geeft een stoot op de typhoon en geeft tractie. Van alle rijtuigen met een snelheidsrelais sluiten de deuren en van de rijtuigen die dat niet hebben blijven ze open staan. Ik denk maar niet dat iemand die de veiligheidsregels in Nederland verzint in Roemenië moet gaan kijken, die schrikt zich dood ![]() Aan de andere kant is het een geweldig interessant land. Het spoorwegmaterieel is zeer divers met oud Duits materieel (BR614), Frans en Luxemburgs materieel (Inox-stelletjes en locs met Inox-rijtuigen) en nu dus ook de DH-tjes. Verder is het ook een land wat een ontzettende ontwikkeling doormaakt. Op het platteland zie je nog kleine Borat-dorpjes met houten huisjes en loslopend vee, maar aan de randen van de steden zie je gigantische supermarkten en allerlei nieuwe wijken, nog moderner dan in Nederland. En verder heeft Roemenië ook een ontzettend mooi landschap en heel wat fraaie middeleeuwse steden. Om weer even on-topic te komen. Het DH-tje ziet er strak uit. Ik wens de Roemenen er veel plezier mee. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
08-04-2012 07:58:03 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
Quote zie ook RailWiki onderaan deze pagina. |
08-04-2012 09:14:30 | ||
---|---|---|
V200
![]() |
Foto's op DSO in Roemenië: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5852705,5852705#msg-5852705 Laatst bewerkt door V200 op 08-04-2012 09:14 |
08-04-2012 11:01:54 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Rob, Dank je wel voor alle gedetailleerde informatie. (steeds) Het is wel jammer dat het een hoop gezoek is op Somda om alles compleet te houden. Want ook in de DH berichten ontbreken bijvoorbeeld transport puzzelstukjes. Natuurlijk, het meeste is later na te lezen in OdR of RM. Maar waarom dump je dan in fora op Somda? Toch om actueel (en compleet) te zijn? En leuk dat er ook dingen in het OD staan, maar dat maakt het allemaal niet beter naleesbaar. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-04-2012 11:53:49 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteGraag gedaan Bert, ik ben niet altijd in NL maar ook dit jaar komt er weer een verslag+foto's m.b.t. afvoer, sloop en verkoop in het Jaarboek - SPOOR Editie 23 (uitgave eind april 2012). Dankzij de inbreng van een aantal bekende lijstleden is het toch weer gelukt een nagenoeg compleet beeld te schetsen. Zie: http://www.alk.nl/?action=viewArt&cid=120&aid=552&lid=1 Laatst bewerkt door rob46 op 16-04-2012 09:26 57 jaar OV-fotografie. |
08-04-2012 12:35:52 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteDat is nog steeds de toegevoegde waarde van de bladen. Die geven (iets later, dat blijft het nadeel) een samenvatting van er is gebeurd, filteren tevens de onzin eruit en zorgen dat je voor de eeuwigheid een naslagwerk hebt. Informatie op internet is leuk, maar het blijft vluchtig, later lastig na te zoeken en op den duur weet je ook niet meer of wat je leest de waarheid is geweest of een gevalletje wishfull-thinking. |
08-04-2012 16:32:27 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: Zo, ik ben hier even met een hele grote hakbijl doorheen gegaan, alle rotzooi is weggekieperd. Iedereen wordt nu verplicht door mij om dit filmpje te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=IxYgcM4ftiQ Ik denk er serieus over om in Somda te bouwen dat dat filmpje iedere week opnieuw bekeken moet worden voordat je weer berichten in het forum kan plaatsen... Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
17-04-2012 16:17:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmorgen is cargovessel BBC Ostfriesland in de haven van het Westafrikaanse Conakry gearriveerd. Nu maar hopen dat de TBA DH's niet per ongeluk op de kade worden gelost. 57 jaar OV-fotografie. |
23-04-2012 21:42:33 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
De wadlopers in Roemenië hebben daar maar een mooi plekje! http://youtu.be/XY5A3AQj0ak http://youtu.be/Xcnb6vCR2Bs Dit linkje kwam ik ook nog tegen ook wel interessant: http://www.forumtrenuri.com/t1869-automotoare-clasa-dh2-transferoviar Laatst bewerkt door djjelmer op 30-04-2012 00:09 |
02-05-2012 21:16:08 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
En hier foto's van het Roemeense interieur. http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=149&t=2411 Met voor elk raam een leuk rood gordijntje, Alle teksten in de cabine zijn vertaald naar het Roemeens. En wat me ook op viel was dat er bij de nieuwe snelheidsmeters een rood puntje zit bij 120 km/h. |
02-05-2012 21:25:06 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Het nieuwe rode uiterlijk van de trein vind ik niet verkeerd. De rode gordijntjes wel! Verder moet mij van het hart dat ik de indeling van het interieur strakker, warmer en rustiger vind dan het open interieur van SLT met al zijn stangen, hoogteverschillen en andere toeters en bellen. NS had het echt niet zo gek bekeken in de vorige eeuw. Maar smaken zullen altijd blijven verschillen. |
02-05-2012 22:32:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat een onhandige plek voor de snelheidsmeter![]() Wat zit er nu op de plek waar de snelheidsmeter eerst zat? Een beveiligingssysteem, zoals wij ATB kennen? Ik lees iets van 'Indusi'? Choo choo..... |
03-05-2012 08:25:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zo onhandig is die plek niet hoor, zit gewoon links in je zichthoek... |
03-05-2012 11:16:17 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Quote Die rode gordijntjes hadden van mij wel gekunt, maar dan in een andere kleur. Bijv. blauw. jaapfan. |
04-05-2012 12:51:44 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
De gordijntjes zullen wel rood zijn omdat dat de hoofdkleur is van TFC. Persoonlijk denk ik dat een andere kleur ook mooier was geweest. De DH1 stellen zijn inmiddels ook aangekomen in Buenos Aires zie: http://wordpress2.erf.com.ar/?p=10330 |
17-05-2012 20:33:24 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Polen vandaag, 3206 en 3207 in dienst Szczecinek-Slupsk vv, 3102 in dienst Tczew-Pila. 3231 b.d. te Chojnice. 57 jaar OV-fotografie. |
21-05-2012 13:21:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In de afgelopen week werden de Poolse DH-stellen 3102,3206 en 3207 onregelmatig ingezet,vaak onverwacht werd een stel vervangen.In Chojnice staat al een poosje de 3231 als niet inzetbaar aan de kant. Plaatje van DH 3207 in Korzybie: http://www.flickr.com/photos/rob46/7240782986/in/photostream 57 jaar OV-fotografie. |
31-05-2012 23:24:59 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
Wat ik hier uit dit bericht op kan maken is dat de lijn Argentinië - Uruguay buiten bedrijf is en hierdoor de wadlopers in argentinië ook buiten bedrijf zijn. http://www.montevideo.com.uy/notnoticias_168234_1.html |
09-07-2012 21:55:40 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
In Roemenië rijden ze nog volop; zo ook stel 3220 welke vandaag (09-07-2012) ter hoogte van Cara als trein 15202 onderweg is van Cluj-Napoca naar Târgu Mures. http://www.flickr.com/photos/markrail/7537866416 Laatst bewerkt door kmark op 09-07-2012 21:56 |
17-07-2012 17:02:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In een extreem warm Roemenië (tot 40 graden) doen de DH-stellen het prima. Ondanks de lange trajecten en de weken lange warmte geven ze geen krimp, zo ontdekte ik tijdens een 5 daagse DH-fotosafari. zie :http://www.flickr.com/photos/rob46/7590590454/in/photostream Laatst bewerkt door rob46 op 17-07-2012 17:03 57 jaar OV-fotografie. |
17-07-2012 17:30:16 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Staan er trouwens ook nog enkele onverbouwde/ongerenoveerde stellen stil in Polen? Laatst bewerkt door nielsie600 op 17-07-2012 17:30 |
17-07-2012 18:58:54 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In de staat zoals ze van NS / Veolia / Arriva afkwamen bedoel je? Sowieso 4 stellen in Polen, waaronder de witte. |
17-07-2012 19:14:19 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ik dacht dat ze allemaal weg waren, maar volgens mij zag ik pas in Amersfoort nog een stel staan, ergens tussengepropt. |
17-07-2012 19:29:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Jazeker, de 3115 en 3215 staan nog in Amf. http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/7171614479/in/photostream |
17-07-2012 19:54:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
True, maar het bijschrift niet. Ze zijn verkocht naar Roemenië, net als de DE3-en die ernaast staan. Maar de nieuwe eigenaar krijgt ze niet overgebracht, om duistere redenen. |
17-07-2012 21:52:34 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ik heb weleens iets gehoord van een defect aan een DH bak die nog moest worden verholpen ofzo. |
17-07-2012 22:01:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kan, maar de hele zaak een jaar op Amersfoort GE laten staan, zal niet tot spontane genezing leiden. Mijn idee is dat ze 't gewoon niet kunnen betalen (het transport) - dat was met Polen ook voortdurend het geval als er wat stellen heen moesten - maar ik geef mijn mening zo voor een betere. |
17-07-2012 22:46:04 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Eerder in dit topic is langs gekomen (januari) dat ze over het spoor naar Roemenie zouden vertrekken. Kan zijn dat de DB enz. inderdaad nogal hoge tarieven vraagt voor het transport. Maar er zijn ook een flink aantal over het water naar Constanta gegaan. Misschien is het een optie om dit ook zo te doen gesteld dat ze bij dezelfde spoorwgmaatschappij terecht komen. (???, TFC?). Mogelijk dat men van het transportcontract afwil en de waterweg willen proberen. Dan is het afwachten wanneer men kan meeliften met een zeetransport die kant op. We weten het niet, maar terecht dat dit geen normale gezonde situatie is. |
17-07-2012 22:48:17 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Nope, er mankeert niets aan de stellen. Deze zijn door een terzake kundige NOBO gecontroleerd en goed bevonden. Alleen de gecontracteerde vervoerder zocht alleen maar uitwegen om het transport niet te hoeven doen, maar was wel al betaald door de opdrachtgever... |
![]() |
advertentie |
17-07-2012 22:57:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Heet zoiets geen oplichting![]() |
18-07-2012 11:30:17 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Yep, maar dat is aan de opdrachtgever om aan te pakken. En ik begreep dat dit ook gaat gebeuren... |
18-07-2012 12:01:33 | ||
---|---|---|
hw1969
![]() |
Er loopt een rechtzaak inmiddels, heb ik uit betrouwbare bron. |
18-07-2012 12:07:38 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zeg ik nu iets heel raars? Als de vervoerder het vervoer niet meer wilt doen, kan hij toch het geld terugstorten en zodoende het vervoer niet meer doen? Heeft de opdrachtgever zijn geld terug en kan dan een nieuwe vervoerder inhuren. |
18-07-2012 12:42:23 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Als er iets terug te storten is... ![]() Dick van den Hoven |
18-07-2012 13:00:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat begrijp ik niet. DBS (dat was volgens mij de vervoerder) heeft toch geld genoeg? Als het vervoer al betaald was, dan kan je dat geld toch niet al uitgeven? %03% |
18-07-2012 14:06:52 | ||
---|---|---|
Michaeldel
![]() |
Mensen, het is geen koelkast die je terugbrengt naar de Media Markt en met je kassabonnetje je geld terug krijgt ![]() |
18-07-2012 17:36:37 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Ja, en? Als ze aan bepaalde voorwaarden niet willen of kunnen voldoen moeten ze er hun handtekening niet onder zetten. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
18-07-2012 17:37:15 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wie de instantie ook was/is die dat transport moet doen/had moeten doen het gaat simpelweg vaak fout. Op morele basis kun je t idd niet maken om geld wat je hebt gehad om iets te doen,niet opmaken voor je hebt gedaan wat je bent overeen gekomen. Echter de wereld is zelfzuchtig dus vaak is de poen al verpatst nog voor dat is uitgevoerd wat is besproken. Zonder verder te gaan gissen naar wie het zijn die iets moesten doen en het hebben nagelaten,nu de contracten vol met voorwaardes worden uitgeplozen zal het nog wel even duren eer er schot komt in de zaak. Hoop persoonlijk wel dat er ergens een clausule is ingebouwd die zegt dat enige verslechtering aan het te verschepen materieel,voor rekening uitvoerder komt. Anders staan die stellen straks weg te rotten en heb je ze eindelijk op plek van bestemming,kan je nog extra geld erin pompen omdat het zo achteruit is gegaan door lang buiten verblijven/stilstand. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
18-07-2012 21:31:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
We kunnen hier een hele discussie beginnen, maar we hebben geen idee wat er afgesproken is met de vervoerder, en ook niet wat de exacte reden is dat de vervoerder ze nog tot nu toe nog niet getransporteerd heeft. Dan kunnen we wel zeggen dat het "vaak fout gaat" en "DBS geld genoeg heeft om het geld terug te storten" maar hoe kun je dat oordelen als je er eigenlijk geen donder van weet? Ik heb wel een idee, want ik vermoed dat vervoerder wat moeite heeft met het verslepen van materieel met een lage koppeling. |
18-07-2012 21:42:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat zal de opdrachtgever een zorg zijn. Als ik een koelkast bestel boeit het me ook niet of het per vrachtauto, olifant of op de rug van de directeur gebracht wordt, áls ie maar bezorgd wordt.![]() |
18-07-2012 21:44:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Uiteraard![]() ![]() |
18-07-2012 22:10:54 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Gewoon rustig afwachten dus %08% |
18-07-2012 22:36:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
(mompelt iets over een koppelwagen met lage koppeling) |
18-07-2012 22:54:13 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Zijn de koppelingen tussen de bakken van een Plan U wezenlijk anders dan van een Plan V? Ander zou de methode die Volkerrail zoals ze met de 921 hebben gedaan een mogelijkheid zijn. Dus de bakvolgorde omwisselen zodat de loc en remwagens niet aan de lage scharfenberg gekoppeld hoeven te worden. Shqiperise-lopers? |
18-07-2012 22:59:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Die waren toch kwijt? ![]() |
18-07-2012 23:02:08 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Dat was met een werkplaatskoppeling, leuk voor een korte afstand, maar ik denk niet dat andere landen zitten te wachten op zo'n constructie op hun vrije baan. |
19-07-2012 01:43:15 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Het is allemaal maar een vreemd verhaal,ik denk eerlijk gezegd niet dat het iets te maken heeft met het niet kunnen transporteren van het materieel. Het gaat immers om nog 2 DH stellen.de 3115 en 3215 en een aantal stellen plan U,alle voorgaande DH stellen konden immers toch ook gewoon gekoppeld worden. (loc met hulpkoppeling+DH"s) Het zal alleen niet in een transport gedaan kunnen worden omdat DH materieel niet gekoppeld kan worden met Plan U inderdaad omdat plan U net als Mat 54 een lage koppeling heeft. maar zoals de stellen Plan T en V toen inderdaad in het verleden door Volkerrail werden gesleept met behulp van het gesplitste stel 921,zou dit met een losse ABK of Mbk Plan U(dan denk ik aan de 116 splitsen) of misschien een losse kopbak van de 766 dezelfde mogelijk hiervoor kunnen bieden om een combinatie: Loc+Mbdk of Abk plan U+117+191+113 te creeren. Ik speculeer nu net zo hard als een hoop andere mensen....... maar misschien dat de klant betaalt heeft voor 1 transport en DB schenker weet dat dit in 2 of 3 transporten moet gebeuren,inderdaad doordat Wadlopers niet met plan U kunnen koppelen. Het zit hem puur in het feit dat de twee DH"s en alle plan U"s niet in een transport kunnen worden overgebracht i.v.m de koppelings verschillen tussen Plan U en DH materieel. Mocht er iemand zijn die meer inside informatie heeft dan horen we het graag!! Ik zeg maar zo voor ieder probleem is een oplossing...... maar het zal inderdaad om knaken gaan ![]() Laatst bewerkt door ICMm4250 op 19-07-2012 02:17 |
19-07-2012 09:39:20 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De direct betrokkene is druk bezig om alternatieven voor het transport aan te boren maar ventileert dat uiteraard niet op Internet. De koppelwagen met lage koppeling (ex.wpl Zl) staat overigens nog steeds in Tsjechië en is nooit retour gekomen. 57 jaar OV-fotografie. |
19-07-2012 09:43:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die zijn alweer een tijdje boven water, alleen niet meer in het bezit van DBS... ![]() |
19-07-2012 09:50:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Van wie dan wel als ik vragen mag? ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 19-07-2012 09:50 Choo choo..... |
19-07-2012 11:44:24 | ||
---|---|---|
javanree
![]() |
Quote Helaas, die nog in onderhoud %08% |
19-07-2012 12:17:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Tegenwoordig in eigendom van het NSM. |
19-07-2012 13:15:25 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In de waalhaven staan/stonden er 2 van de RET met lage koppeling, gereviseerd en wel. |
19-07-2012 15:29:39 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Quote %08% |
19-07-2012 15:51:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En die zijn van RRF. |
19-07-2012 16:15:26 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Quote Dat idee met een bak van 766 lijkt me voor de mensen van die club niet zo'n fijn idee. Maar misschien gaat er dan nog wat gebeuren met de 766. ![]() jaapfan. |
19-07-2012 19:28:11 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote *in t kader van elkaars rugkrabben/samenwerken,miss gewoon is vragen of je dr niet 1 eventjes mag lenen ? Kan vast het probleem niet zijn ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-07-2012 22:53:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Lenen... In de wereld van commerciële vervoeders ? Jaja...![]() Sowieso zit er ook ookwel wat papier winkel aan die wagens vast als ze de grens over moeten... |
26-08-2012 14:31:58 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Volgens Eurailpress http://www.eurailpress.de/article/view//argentinien-ambitioniertes-bahnunternehmen-tba-musste-betrieb-einstellen.html ziet de Argentijnse toekomst van de ex Wadlopers er ineens weinig rooskleurig er uit. Na alle opmerkingen heb ik vertaling van de link toegevoegd: Argentinië: De ambitieuze spoorwegmaatschappij TBA heeft diensten moeten staken. TBA, een van de particuliere vervoerders in Argentinië, die in totaal 25 DMU's van het type "DH Wadloper" verwierf, heeft onlangs al haar bedrijfsactiviteiten moeten staken, nadat de nationale overheid haar vervoersconcessie had ingetrokken, na een aantal ongevallen. Daarop nam UGOMS – een joint venture van Metrovías en Ferrovias – de TBA diensten over, inclusief het grootste deel van haar wagenpark en personeel. De diensten naar Uruguay worden niet hervat als ook de inzet van Wadlopers. Daarmee resten TBA geen andere diensten meer. Het oorspronkelijke plan was de Wadlopers naar breedspoor ombouwen voor de dienst tussen Merlo en Lobos. Met de ombouw was men al begonnen. Wat begrepen heb uit ander internet bronnen is de vervoersconcessie van TBA in mei al is ingetrokken en dat ook deel uit maakte de UGOMS joint venture. Laatst bewerkt door jeanne op 27-08-2012 17:17 |
26-08-2012 20:23:41 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Ik lees in het artikel "mit den Anpassungsarbeiten wurde bereits angefangen". Zo weinig rooskleurig is het dus niet, anders zouden ze ze niet naar breedspoor ombouwen. Groetjes, Emiel |
27-08-2012 13:22:39 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Dan heb je toch de strekking van het bericht niet goed geïnterpreteerd en kun je maar beter de Google vertaalservice gebruiken. TBA moest namelijk haar diensten staken. |
27-08-2012 13:41:08 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Google vertaal service maakt er helemaal een bende van. Maar de strekking van het verhaal is dus dat TBA bijna geheel is leeg gekocht,geen spoorlijnen meer heeft om treinen op te laten rijden,en dat ze nu enkel de DH stellen nog hebben. Kortom TBA is nu niet veel meer dan een naam met praktisch geen personeel meer,en een paar DH'tjes %03% (dit is wat ik met mijn beste duits eruit begrijp.) ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-08-2012 14:47:45 | ||
---|---|---|
railmagazi
![]() |
TBA is niet leeggekocht; de exploitatieovereenkomst is beëindigd. Het volledige verhaal in het Nederlands lees je vanaf morgen in Rail Magazine 297. |
27-08-2012 15:03:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus de DH'tjes staat staan/gaan weer in de verkoop of ergers zelf, gaan naar misschien naar de sloop? Ik ben benieuwd naar het verhaal in RM. Choo choo..... |
27-08-2012 15:04:05 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Gaat er nu geen een naar een museum? |
27-08-2012 15:06:01 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Lijkt mij niet hé! NS heeft alles verkocht, en op een paar stellen na alles in het buitenland, laten we eerst maar eens kijken wat TBA met de stellen gaat doen! |
27-08-2012 15:25:45 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote OK dus de Argentijnse overheid heeft TBA dus verboden om treinen te rijden, vanwege grote aantallen ongevallen die ze veroorzaken.%05% De maatschappij UGOMS heeft de treindiensten van TBA overgenomen met hetzelfde personeel en materieel. (wel wonderlijk dat dát dan wel mag ![]() Dit geldt echter niet voor het traject naar Uruguay waarop de Wadlopers reden, waardoor die nu werkloos zijn. TBA was bezig de Wadlopers naar breedspoor om te bouwen zodat ze ook op een andere lijn ingezet konden worden, maar omdat ze dus niet meer mogen rijden zijn ze daarmee gestopt. |
27-08-2012 19:38:50 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
QuoteDaarnaast ook een verslag van de hedendaagse inzet van de DH stellen in Roemenië. |
09-12-2012 14:27:39 | ||
---|---|---|
djjelmer
![]() |
Het lijkt de laatste tijd erg rustig rond de DH stellen, De stellen in Argentinië staan nog steeds stil. En van de DH1 stellen is ook nog niks weer vernomen. Waar ik nog wel benieuwd naar was is weet iemand welk DH stel dit is: http://www.youtube.com/watch?v=3SpsVPLdbcU SN83-005??? |
09-12-2012 15:49:26 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Stellen zien er zo wel goed uit! Na wat zoekwerk op diverse Poolse site's heb ik het volgende gevonden; Het treinstel rijd voor de Poolse vervoerder Koleje Śląskie. Het bedrijf heeft op moment volgens Wikipedia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_%C5%9Al%C4%85skie Nu 1 van de 5 DH2 stellen in dienst, en 2 van de 3 DH1 stellen. Helaas worden er geen nummers genoemd. Verder is het de bedoeling dat de stellen vanaf dit weekend in worden gezet. Dit zelfde bedrijf huurt via Heros Rail Rent voormalige ICL rijtuigen. Edit; Na wat verder zoeken kwam ik uit op dit plaatje; http://x.garnek.pl/ga2455/4832c0af063c5a24091653a3/sn82_002_sn82_003.jpg De SN82 002, en de SN82 003 in de nieuwe kleuren van Koleje Slaskie Laatst bewerkt door HZwoferink op 09-12-2012 16:31 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
09-12-2012 16:19:26 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=98084388&postcount=5988 SN83-001 (de ex-NS 3206) doet het ook al![]() |
09-12-2012 16:28:17 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Speciaal voor de doe het zelf modelbouwer; http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/36080/9992862db4f5e262d68ce4ec0ede39dc_d.jpg %08% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
09-12-2012 18:02:41 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Eveneens is het nog steeds rustig rond de 3115 en de 3215 die intussen al weer meer dan een jaar in Amf staan te wachten op betere tijden. Als die ooit nog komen............... |
09-12-2012 19:23:48 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Zijn die omgeschilderde stellen van Koleje de ex rood-witte, eveneens uit Polen? Of zijn het die stelletjes die daar al een hele tijd stilstonden? |
10-12-2012 17:20:44 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Wat verrekte leuk! Hoeveel DH'tjes rijden er nu in Polen? en waar worden ze ingezet? In zuid Polen (Kedzierzyn Kozle / Nisa) heb ik veel treinen zien rijden met dezelfde kleurstelling. Zullen ze daar ingezet worden? EDIT: Leuke actuele foto gevonden: http://www.flickr.com/photos/mvm84/8265076828/in/photostream Laatst bewerkt door AlexEverts op 11-12-2012 21:22 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |