Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |
07-08-2011 07:16:15 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Waaldrecht, trek je er niks van aan en post lekker verder er zijn zat mensen zoals ik die jou berichtgeving zeer waarderen![]() Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
07-08-2011 11:32:59 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote ben ik het ook mee eens, daarom lees ik zulke dingen niet meer, hoor het liever uit de eerste hand, zoals ik het zelf ook doe, wegens ziekte op dit moment niet. Dus waaldrecht aub laat je niet gek maken, voor de meesten is jou verslag goud. |
07-08-2011 21:09:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Euhm, dat is voor elke motor zo hoor.... ![]() En ik heb het idee dat iedereen zelf maar moet geloven wat ie wilt... ![]() Laatst bewerkt door thom op 07-08-2011 21:29 |
07-08-2011 21:24:23 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Er is altijd een verschil tussen de hobby en professionele wereld. Misschien maar goed ook, dat ze niet alles weten ![]() @Thom, ja natuurlijk. |
![]() |
advertentie |
07-08-2011 21:33:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daar kun je pas naar oordelen als je de bronnen van de bladen weet. En die publiceren ook niet zomaar wat, want anders gaat dat ten koste van hun verkoop aantallen. Lullig gezegd kan iedereen hier wel een account aanmaken en vanalles vertellen ![]() ![]() |
07-08-2011 22:16:50 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Gebruiker waaldrecht is er echt geweest en het is jammer dat sommige gebruikers verwijzen naar een blad en niet in hun hoofd hebben dat er ook iemand daadwerkelijk dichtbij het vuur daar is geweest. Maar laten we hopen dat de wadlopers het daar goed gaan doen. En we horen graag de verhalen van waaldrecht wat hij daar allemaal mee heeft gemaakt en hij moet zich er niet bij laten liggen door 1 persoon hier. Laatst bewerkt door train85 op 07-08-2011 22:17 |
08-08-2011 00:20:42 | ||
---|---|---|
railmagazi
![]() |
Ik denk dat het goed is om iets recht te zetten: niemand heeft Michiel Dermois gevraagd niet over DH te publiceren, nog openlijk getwijfeld aan het feit dat hij vanuit zijn stage bij NedTrain is geweest. Wanneer die indruk is ontstaan is dat helaas onjuist overgekomen. Om de discussie zuiver te houden zal ik echter het standpunt van gebruiker "thom" voorstellen: "geloof wat je wilt, dan komen we er vanzelf wel achter". |
08-08-2011 00:26:27 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De indruk is bij vele gekomen dat jij echt verwees naar RM. En alles wat waaldrecht meegemaakt heeft naar de fabbelen verwees zeg maar. Maar mooi dan je daar nu goeie reactie op geeft. Dat waaldrecht zijn verhalen hier maar mag blijven vertellen. En als je er een mooi verhaal bij wil in de RM moet je hem zeker verwittigen. |
08-08-2011 05:40:01 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: en nu weer terug naar de DH's. Groet, Spiketrain |
08-08-2011 18:30:55 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
QuoteSorry Spiketrain dat ik na je afsluiting nog even reageer... Paar dingen, ik dacht dat alleen de gebruikersnaam genoemt mocht worden;) En het was werk en geen stage, dat is alles wat ik wou zeggen. Verder veel leesplezier in de RM. |
09-08-2011 06:37:28 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
Op een foto van de eerste rit naar Salto in Uruquay is te zien dat in de ruimte van het voormalige rooster boven het cabineraam twee verstralers zijn ingebouwd, dit moet in Concordia zijn gebeurt aangezien ze er op de heenweg nog niet in zaten. |
09-08-2011 08:28:18 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Mooi dat je dit hier even bespreekt. Waarbij het misschien handig is te weten over wat voor foto je spreekt. Waar je die gezien hebt bijv..? Laatst bewerkt door treintim op 09-08-2011 08:28 |
09-08-2011 19:15:55 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
In mijn mailbox |
09-08-2011 20:10:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Oké, maar wij kunnen niet in je mailbox kijken hè...![]() |
09-08-2011 20:41:55 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Zou je die foto's misschien mogen delen met ons? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
09-08-2011 21:20:35 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hij mag het tochookwel mededelen dat hij gezien heeft dat dat aangebracht is? Aangezien ze in zijn mailbox staan, zullen ze wel niet van hem zijn , dus zal hij ze ookwel niet publiceren ![]() |
09-08-2011 23:03:21 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Nee hebben we,, ja kunnen we krijgen Ik was eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe foto's:D http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
12-08-2011 19:18:56 | ||
---|---|---|
pvdspek
![]() |
Foto's en video's van de wadloper onderweg naar en in Salto in Uruguay zijn in dit forum gepost: http://www.forotransportes.com/showthread.php?s=3b04f23b89c5e93b6c7aac9d17992385&t=2709&page=9. En inderdaad inclusief verstralers! |
12-08-2011 19:38:40 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
En heb je nog vertaler voor dat filmpje![]() |
12-08-2011 19:44:58 | ||
---|---|---|
pvdspek
![]() |
Geen vertaling. Wel nog meer video's op YouTube: http://www.youtube.com/user/SubrayadoHD#p/u/5/medY2GGEkPw en http://www.youtube.com/watch?v=FhfQDaZSBT8 |
12-08-2011 20:14:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik kan er een beetje uit opmaken dat de rit op de film een soort van promotierit was om te laten zien dat het mogelijk is met de wadlopers een dienst te gaan uitvoeren op deze lijn. De spoorlijn was (gedeeltelijk) stilgelegd, en nu weer opgeknapt. In de kritiek staat overigens dat het land het amper voor mekaar krijgt om enkele intercityvebindingen betrouwbaar uit te voeren, en men zo zijn twijfels heelt bij deze dienst. Laatst bewerkt door mich op 12-08-2011 20:17 |
12-08-2011 20:32:02 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
Men geeft zelfs aan dat als het "spoor" goed in orde is de stellen 140 km/h kunnen halen... (ben benieuwd wat ze allemaal met die dingen gaan doen dan![]() Nog twee andere filmpjes (geen geklets, puur natuur!); http://www.youtube.com/watch?v=2Rrx-xhx46Q&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=s605hVoKSX0&feature=related Laatst bewerkt door kmark op 12-08-2011 20:34 |
12-08-2011 20:42:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Volgens mij loopt die 3205-3203 niet helemaal lekker![]() Laatst bewerkt door mich op 12-08-2011 20:43 |
12-08-2011 21:48:30 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
moeilijk te horen met dat getoeter telkens |
13-08-2011 11:55:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteKlinkt wat vreemd maar kan ook wel het spoor zijn. Wel een raar beeld zo'n DH-stel zonder ProRailhekken....levensgevaarlijk ahum. 57 jaar OV-fotografie. |
13-08-2011 16:13:12 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
En wat dacht je van: wacht tot het rode licht gedooft is. ![]() jaapfan. |
14-08-2011 10:08:42 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De 3205 is inmiddels diep in Uruguay doorgedrongen: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=371826&nseq=28 |
14-08-2011 10:10:17 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Erg tof naast zo'n broertje van de 2530! |
14-08-2011 18:56:54 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
QuoteDe 3203 loopt als een zonnetje, en werkt perfect, de bak 3205 loopt niet goed, de V.T.T van die bak is al kapot en de motor draait dus steeds +/- 2300 toeren(onbelast). Ben benieuwd wanneer die poef zegt ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-08-2011 19:22:02 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Dan moet je die mensen wijzen op de schakelaar om die installatie buiten dienst te zetten, de zogenaamde installatieschakelaar. De meeste rechtse schakelaar op ooghoogte in de apparatenkast, daarmee kun je de desbetreffende bak uitschakelen. nummer was volgens mij 2S132 Is natuurlijk maar een idee, maar ik neem aan dat de NedTrain delegatie de klant er op gewezen heeft, dat rijden met een onbelaste installatie niet bevordelijk is voor het behoud van het mechaniek. |
14-08-2011 19:51:07 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Quote't Loopt in ieder geval beter dan maar wat stilstaan op Dijksgracht. Leuk om ze weer te zien rijden! ![]() |
14-08-2011 23:00:10 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
QuoteDat is verteld daar, maar als ze dat niet doen ![]() |
15-08-2011 17:31:49 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Motor moest natuurlijk lopen voor die promotierit. Hoe was niet zo belangrijk. |
15-08-2011 23:35:00 | ||
---|---|---|
pvdspek
![]() |
De 3203/3205 heeft de testritten in Uruguay afgerond en is tot voorbij Montevideo gekomen. Foto's en een kaartje met waar dit stel gereden heeft via deze http://www.rieles.com/website2010/index.php/noticias/nacionales/9104-comentrans-concreto-viajes-en-uruguay-con-resultados-muy-satisfactorios. |
16-08-2011 12:59:29 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Als de testritten zijn afgerond, zal het stel nog wel helemaal vanuit Uruguay terugmoeten naar Buenos Aires neem ik aan. Naja, in elk geval zal het dus nog wel weer een tijdje duren neem ik aan voordat de Wadjes weer in actie komen daar voor hun tweede keer. Laatst bewerkt door treintim op 16-08-2011 12:59 |
19-08-2011 07:52:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Eind augustus komt RM287 uit met het laatste DH-nieuws en vele nog niet eerder gepubliceerde foto's uit Argentinië en Uruguay.In samenwerking met TBA wordt de stand van zaken en het met de DH's te doorlopen traject onder de loep genomen. Tevens een update uit Polen. 57 jaar OV-fotografie. |
19-08-2011 08:20:29 | ||
---|---|---|
Sender
![]() |
Dat weten we nu onderhand wel. |
19-08-2011 22:28:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Grappig om te zien dat de ATB-apparatuur er nog in zit, en dat de 'Verboden fietsen te plaatsen' sticker op het balkon er nog is. Had netter geweest als ze die er afgehaald zouden hebben![]() Is een nieuwe V.T.T. trouwens voorhanden daar of is dit op een manier nog te repareren? Zou sneu zijn dat door hun foute handelingen dat er al snel een aantal bakwisselingen plaats moeten gaan vinden en dat er al enkele bakken buiten dienst moeten worden gesteld. Laatst bewerkt door aarclay op 19-08-2011 22:30 Choo choo..... |
21-08-2011 23:31:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Euu, en waar zie jij dat de ATB apparatuur er dan nog inzit... ? %03% |
22-08-2011 00:56:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zag een filmpje (ik geloof dat in het artikel van enkele posts terug) die nu verwijderd lijkt te zijn, en daar zag ik de ATB-NG-invoer-console nog in de cabine hangen met de ATB lampjes bij de snelheidsmeter. Ik snap wel dat verwijdering uit de cabine niet 1,2,3 gedaan zal zijn, maar toch wel grappig om te zien. Ik vrees dat de ATB-apparatuur onder de bakken wel door NedTrain verwijderd zal zijn. ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 22-08-2011 00:57 Choo choo..... |
22-08-2011 07:01:59 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
Alleen de ATB-kast is eruit, de cabine signalering en de spoelen zitten en hangen nog in/onder de trein. Overigens hangen de spoelen niet onder elk stel meer alleen de stelletjes die in Onnen geconserveerd zijn destijds. De cabinesignalering kan er ook wel uit want de snelheidsmeter werkt ook niet zonder een module van de kast. |
22-08-2011 09:07:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus de snelheidsmeter werkt dus niet bij de proefritten, gezien de ATB/kast er dus uit is? Choo choo..... |
22-08-2011 19:59:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, de ATB-kast geeft het snelheidssignaal door aan de snelheidsmeter. Als die ATB kast er niet meer inzit, dan is het niet moeilijk om te bedenken dat die snelheidsmeter het ook niet meer doet toch ![]() |
22-08-2011 20:21:12 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zou kunnen dat die ATB alleen de lampjes bij de snelheid zou aansturen, en dat de snelheidsmeter er los van zou zitten. Maar goed, ik wens de mensen die 'op de bok' zitten van de DH bij de proefritten in Argentinië succes met het rijden. ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 22-08-2011 20:21 Choo choo..... |
22-08-2011 20:24:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee dat kan niet, want er werd al verteld dat het niet zo werkte.... %03% Laatst bewerkt door thom op 22-08-2011 20:24 |
22-08-2011 20:33:56 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Je kunt met het testen van de ATB of uitlezen, de snelheidsmeter in elk gewenste snelheid, zo heb ik een snelheidsmeter van een lint 41 van Syntus al een 200 km/h zien aangeven terwijl het ding gewoon in de werkplaats stond. |
22-08-2011 20:35:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
@Thom: Maar ik ging uit van een gedachte. Laatst bewerkt door aarclay op 22-08-2011 20:35 Choo choo..... |
23-08-2011 20:19:42 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Geheel duidelijk: bij dit http://www.youtube.com/user/SubrayadoHD#p/u/5/medY2GGEkPw filmpje op 0:11 is ook te zien dat de naald van de snelheidsmeter nog op 0 staat. Er wordt in Argentinië/Uruguay dus zonder werkende snelheidsmeter (proef-)gereden. |
23-08-2011 20:31:59 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Wel grappig om te zien dat de Energiezuinig rijden lijst van NoordNed en de map van NedTrain nog steeds in de cabine liggen%08% |
24-08-2011 07:45:30 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik hoor een paar keer "cocha motora" en op het eind heeft hij het over "quanrenta - cinquenta kilometras par hora". Gaan ze niet harder dan 40-50 km/h rijden? |
24-08-2011 11:16:21 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
cocha is een auto, ze gaan er toch geen automotor inknutselen:D |
24-08-2011 14:28:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Op die manier kan de DH toch nog een railbus worden![]() Choo choo..... |
24-08-2011 19:39:34 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
Daar is die dan ; http://twitpic.com/6anp79 |
24-08-2011 19:53:01 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Dat blauw geeft hem wel een fris uiterlijk. |
![]() |
advertentie |
24-08-2011 20:02:41 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik vind het geel toch echt leuker staan bij de Wadlopers%08% http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
24-08-2011 21:57:26 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
vind het juist een beetje ouderwets overkomen zo deze combi. t ns geel leek moderner, maar ben benieuwd hoe het er straks met tussenbak uitziet! |
24-08-2011 23:04:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Kun je ook nog naar buiten kijken met de bestickering over de ramen heen? |
25-08-2011 07:16:20 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zal net zoiets zijn als de 4050 als Lage Landen. Door kleine perforaties kon je toen nog een aardig beeld krijgen van de buitenwereld. |
25-08-2011 11:08:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Toch krijg ik eenbeetje een SGM-achtig gevoel erbij met die drie kleuren. Ik neem aan dat ze die baanruimer ook nog een leuk bijpassend kleurtje gaan geven. Choo choo..... |
25-08-2011 20:36:41 | ||
---|---|---|
daniel10
![]() |
vanaf afgelopen zondag tot gisteren achter de Dh stellen in Polen gespot. De 3231 en de 3102 hebben hebben flinke schade aan de baanruimers werden allebij de eerste dagen niet ingezet .Gisteren is de 3102 van Chojnice Pila ingezet.en de 3231 van szczecinek naar slupsk .de 3206 en 3207 reden hun ritten omste beurt van Szczecinek naar Slupsk en in de namiddag avond naar Chojnice. groeten vanuit Polen |
25-08-2011 21:05:12 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote 't Is nou helemaal een SRV-wagen ![]() |
26-08-2011 16:45:52 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteDank voor deze info. Ik ben van plan volgende week met de auto die kant op te gaan. Als ik het zo lees kan ik dus het beste met de auto naar Szczecinek gaan om een ritje DH te maken volgende week? Heb je toevallig treinnummers of tijden van treinen waarin DH rijdt? Laatst bewerkt door manuel25 op 26-08-2011 16:48 |
26-08-2011 16:52:01 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag heeft VR203-2 alle op de Dgr terzijdegestelde DH's, in drie transporten, naar Amf overgebracht. Dit om ruimte te scheppen voor het binnenkort op te stellen terzijdegestelde Mat'64 op de Dgr. In volgorde van vertrek 1e) 3118+3117+3111+3114, 2e) 3210+3214+3107 en 3e) 3108+3218+3109+3106. Voor de goede orde, het e.e.a. heeft niets met de verkoop van een enkele DH aan Roemenië te maken. Laatst bewerkt door rob46 op 26-08-2011 16:56 57 jaar OV-fotografie. |
26-08-2011 16:55:01 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteLet op, de inzet is niet altijd regulier. Er treden nogal wat defecten en/of schaden op en een DH kan zomaar door een nieuw stel worden vervangen. 57 jaar OV-fotografie. |
26-08-2011 17:06:46 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Het geheel kwam om 16:50 door Ndb-> Amf. |
26-08-2011 17:08:20 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
Chojnice is nog altijd het "middelpunt" en daar maak je de meeste kans. Hoewel de trend nu (stand begin augustus'11) is dat het DH mat langzaamaan vervangen wordt door moderner spul... Voor een aantal treinnummers zie de bijschriften bij de foto's van m'n tripje... bijvoorbeeld; http://www.flickr.com/photos/markrail/6026283377 Laatst bewerkt door kmark op 26-08-2011 17:09 |
26-08-2011 20:25:20 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
Quote Jazeker met schrikstrepen ! |
26-08-2011 22:32:49 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
Hier zijn al wat betere foto's te vinden van de 3221 compleet met schrikstrepen en bestickering: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/6083280608 - http://www.flickr.com/photos/gcastelo/6083280846 - http://www.flickr.com/photos/gcastelo/6082740929 - http://www.flickr.com/photos/gcastelo/6082740689 Laatst bewerkt door kmark op 26-08-2011 22:33 |
26-08-2011 23:21:21 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Ook mooi is dat de stellen net als de "Poolse DH's" hun originele nummers houden. |
27-08-2011 16:24:00 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Vandaag reden 2 bestickerde stellen naar Muniz http://www.flickr.com/photos/gcastelo/6085213761/in/photostream/ Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
27-08-2011 16:51:13 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
De stellen zien er wel mooier uit nu. Het blauw geeft ze een mooiere uitstraling http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
27-08-2011 17:13:40 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zie ik het nou goed, mist de 3221 een lamp (onderste, dus een sluitsein): http://www.flickr.com/photos/gcastelo/6085757696/sizes/l/in/photostream/ |
27-08-2011 17:36:34 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
Klopt die heeft aan een bak een kleine verandering ondergaan. |
27-08-2011 17:43:45 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan is dat dus de schadebak/kant geweest![]() |
27-08-2011 18:24:13 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Quote Als je op de link 2 berichten hoger klikt zie je dat de rode sluitlichten niet onder maar boven zitten. |
27-08-2011 18:45:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan zijn het de frontseinen![]() |
30-08-2011 07:20:34 | ||
---|---|---|
marcel72
![]() |
(her)openingstrein Concordia - Salto ; http://www.youtube.com/watch?v=_GFaY5dQhtY&feature=player_embedded |
30-08-2011 12:09:34 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Toch mooi om te zien dat o.a. de 3201 zijn 30e verjaardag toch gehaald heeft, op een hele andere manier dan zijn 20e en 25e![]() |
30-08-2011 15:32:44 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Het leven gaat snel, ik was in aug. 1981 nog bij de perspresentatie van de 3201, waarbij we o.a. naar Buitenpost reden. 57 jaar OV-fotografie. |
30-08-2011 16:23:26 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Ook op NU .nl http://www.zie.nl/video/algemeen/Trein-Argentinie-Uruguay-weer-in-gebruik/m1eztopfk68s |
30-08-2011 21:08:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Jammer dat ze er op NU niet bij vertellen dat het nederlandse wadlopers zijn. |
30-08-2011 21:27:02 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Misschien heb ik wat gemist of verkeerd begrepen, maar volgt er geen omsporing meer? Ze zullen wel op de lijn ingezet gaan worden waar nu de openingsrit was. |
30-08-2011 21:35:39 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Ja, dat vond ik ook jammer, en misschien dat menig Fries/Groninger die de video toevallig tegenkomt daar, de treinstellen nog wel herkent ook met diepe verbazing. ![]() ![]() Laatst bewerkt door treintim op 30-08-2011 21:36 |
30-08-2011 23:03:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De omsporing volgt misschien later nog; de inzet zal eerst op deze lijn zijn. |
30-08-2011 23:05:11 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Staat een stuk in over in de Railmagazine, die vandaag in de bus viel. Voor de inzet waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren, gaan ze ander materieel inzetten. En de wadlopers blijven dus op deze lijn. |
10-09-2011 16:37:40 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Update: op http://www.kevinevers.nl/actueel.htm zijn nieuwe (althans in de zin van, nog niet eerder gepubliceerde) foto's terecht gekomen van de Wadlopers in Argentinië. Foto's gemaakt door Michiel Dermois. |
11-09-2011 03:21:39 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Inmiddels zijn er ook weer nieuwe video's opgedoken vanuit Argentinië met daarin de Wadlopers in actie, zie: * http://www.youtube.com/watch?v=Lwk-qj5peeQ&feature=related * http://www.youtube.com/watch?v=PP-jXhvDbgk&feature=related * http://www.youtube.com/watch?v=xTMYHzptTHw&feature=related En nog één in oude NS-kleurstelling: * http://www.youtube.com/watch?v=STg0KIRtJy4&feature=related In de eerste link van mijn post, is te zien dat men echt nog behoorlijk hard rijdt met die dingen ook.. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 11-09-2011 03:22 |
11-09-2011 09:46:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In die laaste video kun je zien dat er een tomtom tegen de raam zit%08% |
11-09-2011 10:17:13 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Hier een filmpje van de Wadlopers bij de werkplaats: http://www.youtube.com/watch?v=gVnKIZOxVI0&feature=related http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
11-09-2011 11:11:56 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Zo te zien ligt de spoorrails er niet zo bijzondere goed erbij. En dan nog met een behoorlijke snelheid rijden. |
11-09-2011 13:13:58 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Best wel een inventieve en eenvoudige oplossing om een instrument als een snelheidsmeter te vervangen. |
11-09-2011 17:01:35 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In Polen klinken ze nog altijd hetzelfde als destijds in Nederland: http://www.youtube.com/watch?v=amKTn_8mjbg Shqiperise-lopers? |
14-09-2011 16:57:54 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
En nu ook met bewegende beelden, DH 3231 http://www.youtube.com/user/morfeusz120#p/u/12/yJi8gEMqFUc en DH 3102 http://www.youtube.com/user/rail4louis?feature=mhee#p/f/2/WKgtDXXtjqE nog steeds mooi om te horen dat optrekgeluid van de Wadjes. Laatst bewerkt door wadloper op 14-09-2011 16:59 |
15-09-2011 09:18:21 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Valt me op dat de grijze verf (of bestickering?) op de baanschuivers alweer begint de vergelen. |
15-09-2011 10:21:09 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Wat ik ook voor het eerst heb waargenomen in die filmpjes is bij die DH3102 zowel uitklapbare tredes zijn aan de zijde die je ontgrendelt EN het attentiesignaal als de deuren sluiten, zo'n soort als in de ICB volgens mij gebruikt word |
15-09-2011 10:56:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Nee, zit een andere baanruimer onder van een nog niet behandelt stel omdat zijn eigen baanruimer defect was na een aanrijding. |
15-09-2011 16:55:53 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
Alleen op 3231 zit een andere baanschuiver, op de baanschuiver van de 3102 bladdert de verf inderdaad al af (meende als gevolg van een aanrijding met wild)... |
15-09-2011 21:16:23 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De 3206 heeft ook een tijdje met een gele baanschuiver rondgereden, maar heeft nu weer een grijze aan beide kanten. De 3231 heeft voor 90% een gele baanschuiver, de rest is foetsie %08% Waarschijnlijk staat de 3225 nu zonder baanschuivers bij ZNTK Poznań. Shqiperise-lopers? |
05-10-2011 16:05:19 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Van deze stellen staan de 3113-3104-3103-3214-3107-3118-3117-3111-3114-3108-3208-3227-3230-3202 nog altijd binnen in de loods te Amf. Voor een fotoimpressie hiervan (en mijn bezoek aan de loods) zie mijn Flickr- albums. (Zelf even zoeken, want de forumregels beperken het direct linken hier naartoe) Edit: Helaas, de regeltjes van NS gebiedden mij de foto's te verwijderen. Laatst bewerkt door AgentX op 31-10-2011 10:19, reden: Foto's verwijderd |
30-10-2011 21:59:44 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het blijft een curieus gezicht een wadje in het blauw met wit: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PP-jXhvDbgk En wat is dat spoor toch hopeloos,evenals de streep midden in t beeld %08% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DH_-_Treinstellen_DH_(Wadloper) |
![]() |