Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICK
RailWiki.nl
Ontwikkelingen ICK-rijtuigen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
09-11-2008 01:37:50
geertw
geertw
Quote
nielske90: ICK is er nu al niet meer in het weekend, voor zover ik weet.%03%

Ik kwam vanmiddag op een reis van Ehv naar Dt minstens vijf (!) ICK-composities tegen. En op een gemiddelde zaterdag zie ik ook nog regelmatig ICK rijden, dus het rijdt nog wel degelijk!


http://www.ovinnederland.nl/
 

09-11-2008 12:49:04
daan-ns
daan-ns
Het rijdt zoiezo nog!


Groetjes Daan
 

12-11-2008 11:59:23
john2
john2
Er staan inmiddels ICK in Nuth terzijde. Op een kopspoor tegen het vroegere bietenverlaadstation aan. Het zou de bedoeling zijn dat er nog meer van dit materieel in Nuth zou komen te staan.

Laatst bewerkt door john2 op 14-11-2008 11:56
 

12-11-2008 13:34:01
daan6
daan6
Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=15&t=1623 voor een fotoreportage.

Laatst bewerkt door daan6 op 12-11-2008 13:34
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

12-11-2008 14:39:56
bjornl
bjornl
Ik lees daar dat het vooral "fietsenrijtuigen" zijn. Als daarmee BD bedoeld wordt, zijn dit dan niet gewoon (deels) de rijtuigen die uit de ICL-stammen gehaald zijn na aflevering van de Bimdz-en?  

12-11-2008 14:48:58
broek53
broek53
Ja, ongetwijfeld. En B-rijtuigen die al een paar jaar niet ingezet kunnen worden omdat de perrons tussen Ehv en Vl niet lang genoeg zijn en de ICK-stammen dus nooit meer op 12 rijtuigen zijn gebracht.

Laatst bewerkt door broek53 op 12-11-2008 14:49
 

14-11-2008 17:10:32
bjornl
bjornl
Voordat het DH-topic boze moderators aantrekt:
Quote
bjornl: Hoewel we wat dreigen af te dwalen: ICK zou juist als reserve ("mottenballenvloot") moeten gaan dienen. Bovendien zijn deze van NSR, in tegenstelling tot de DH's die van NSFS zijn.

Quote
broek53: Tenzij het gewijzigd is de laatste jaren, zijn (zo uit mijn hoofd) 99 rijtuigen van NSFS en 50 van NSR. Maar als we het daarover gaan hebben, moeten we naar het topic ICK-rijtuigen, neem ik aan.

Oh ja, dat is waar ook. In mijn verdediging: ik meen me te herinneren dat bij de vorige buitendienststelling van ICK juist de NSR-stellen als eerste buiten dienst gesteld werden; als dat nu weer gebeurt zouden de nu buiten dienst staande stellen dus niet door NSFS verkocht kunnen worden.
 

14-11-2008 17:16:10
broek53
broek53
Nee, dat zou dan waar zijn. Maar ik denk overigens dat NSR ook niet vies is van verkoop aan een ander - al is dat niet meer dan een gevoel  

15-11-2008 00:06:12
stel172
stel172
Nu het HOV op zijn eind is: welke nummers staan terzijde in Nuth en per wanneer. (dan kan ik mijn administratie weer bij werken)%02%
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door stel172 op 15-11-2008 00:06
 

15-11-2008 11:39:07
john2
john2
Kevin Evers weet dit precies welke nummers er terzijde staan in Nuth en per wanneer deze wagons in Nuth gestald zijn. Ik heb ergens deze informatie gelezen van Kevin Evers, maar ik weet niet meer waar. Misschien ergens op het forum bij Somda. Ik denk dat Kevin even zelf moet reageren op deze berichten. Dan weten de mensen die deze info willen hebben de nummers.

Laatst bewerkt door john2 op 15-11-2008 11:39
 

15-11-2008 13:05:52
kevinevers
kevinevers
Dan doen we dat ook maar even he
Ik heb op 31-10 rond 23.00 uur de rijtuigen gesignaleerd in Nuth.

Uit het opvallende dingen topic van 2 november:
Quote
vanmorgen even weer in nuth geweest en de volgende ick rijtuigen staan er (van hrl richting std gezien):
5365 BD, 5414 A, 5414 B, 5353 BD, 5436 B, 5425 B, 5425 A, 5425 B, 5015 B, 5362 BD, 5368 BD.
 

16-11-2008 23:10:22
amtrak
amtrak
nou de fik gaat er ook al in erg zonde zeg
http://www.nu.nl/news/1842463/14/Trein_in_brand_bij_station_Nuth.html
Met vriendelijke stoomgroet Simon
 

16-11-2008 23:29:37
kevinevers
kevinevers
Zo stonden ze erbij op 2 november: http://www.kevinevers.nl/ICK.htm
Er staan ook andere foto's van ICK rijtuigen tussen die er niets mee te maken hebben.

De eerste foto: http://ldimg.no.publicus.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=LD&Date=20081116&Category=REGIONIEUWS01&ArtNo=811160408&Ref=AR&Profile=1056&MaxW=768&title=1&NoBorder

Nog een foto: http://www.nu.nl/img.db/1842504+s(345!x243!)

Laatst bewerkt door kevinevers op 17-11-2008 00:05
 

16-11-2008 23:38:26
Rolffiej19
Rolffiej19
Heerlen-Sittard
Zondag 16 November 23:17

Oorzaak De beperkingen tussen Sittard en Heerlen als gevolg van een brand zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies

bron NS.nl
 

17-11-2008 12:59:47
john2
john2
Dit wist ik nog niet dat er wagons in brand waren gestoken. Ga vanmiddag met de trein naar Heerlen zal eens opletten of ik wat zie. En ik woon hemelsbreed nog geen kilometer van het station en emplacement van Nuth af. En ook over de openbare weg is het nog geen kilometer lopen.  

17-11-2008 14:26:39
MVB87
MVB87
Weet iemand of er maatregelen genomen gaan worden om criminaliteit hier in de toekomst te voorkomen? Een hek ofzo er omheen? Want zo blijft er weinig over van het flexpark %03%  

17-11-2008 17:24:09
john2
john2
Quote
john2: Dit wist ik nog niet dat er wagons in brand waren gestoken. Ga vanmiddag met de trein naar Heerlen zal eens opletten of ik wat zie. En ik woon hemelsbreed nog geen kilometer van het station en emplacement van Nuth af. En ook over de openbare weg is het nog geen kilometer lopen.

Ik heb vanmiddag eens opgelet. Ik heb maar een wagon gezien met brand schade. Maar aan een kant van de wagon. Dit is de kant van Heerlen uit gezien.

Laatst bewerkt door john2 op 18-11-2008 16:25
 

17-11-2008 17:27:36
john2
john2
Quote
MVB87: Weet iemand of er maatregelen genomen gaan worden om criminaliteit hier in de toekomst te voorkomen? Een hek ofzo er omheen? Want zo blijft er weinig over van het flexpark %03%

Heb vanmorgen de NS gemaild, via mijn NS en eigenlijk gevraagd wat nou de bedoeling is na de brandstichting. Ben benieuwd wat ze me terug mailen.
 

17-11-2008 18:12:16
timtrein
timtrein
Nou... niks, denk ik. Binnen de NS zelf weten ze niet eens wat ze nou precies met terzijde gesteld materieel moeten... en dan krijg je dus dit soort taferelen. Dit gebeurt al jaaaaaaren lang hoor... ICR's in Heerlen, Plan U in Amersfoort, Mat'64 en Plan W in Zutphen, Plan W in Roermond, mP's in uhm... Zlr? Plan U's te Zlr... etc.
En keer op keer wordt het materieel weer op risico-plekken gezet. Gelukkig wordt de 'kooi' op de Dijksgracht nu vergroot... hopen dat de Wadjes ook snel naar Polen gaan, dan komt er weer ruimte vrij op veilige(r) plaatsen!
 

18-11-2008 20:34:33
mark
mark
Mark: Topic even flink opgeschoond.  

18-11-2008 22:28:19
fabrierban
fabrierban
Quote
MVB87: Want zo blijft er weinig over van het flexpark %03%
Gezien de economische vooruitzichten en de grote tariefsverhoging eind dit jaar kun je je afvragen of er voorlopig uberhaupt wel een flexpark nodig is. Het vervoer zou de komende jaren wel eens fors kunnen dalen i.p.v. fors stijgen. Ik vraag me dus af of NS gezien alle kosten ICK niet beter kan slopen, en al helemaal als het ook nog 's nachts bewaakt moet worden.

Laatst bewerkt door fabrierban op 18-11-2008 22:30
 

18-11-2008 22:40:34
timtrein
timtrein
De vraag naar OV kan natuurlijk ook gaan _stijgen_ bij een slechtere economie. Autorijden kost ook (veel) geld, immers...

Eerst maar eens zien of NSR nu betere ideeën heeft voor de stalling van de rijtuigen! Uit Nuth zullen ze ongetwijfeld snel (?) worden weggehaald. De Dijksgracht wordt vergroot, misschien komt daar wel wat te staan. Sloop kan daarna altijd nog.
 

19-11-2008 00:02:18
willy84
willy84
De Dijksgracht wordt vergroot en de Wadjes vertrekken (?) binnenkort. Dat lijkt mij voorlopig genoeg ruimte om wat stammen kwijt te kunnen.  

19-11-2008 08:44:58
broek53
broek53
Weet eigenlijk iemand welke rijtuigen er uitgebrand zijn in Nuth?  

19-11-2008 10:21:26
bjornl
bjornl
Op http://www.bnr.nl/artikel/10507718/trein-brand-station-nuth staat een foto, helaas in lage resolutie waardoor het nummer niet te lezen is. Eigenlijk is alleen te zien dat het betreffende rijtuig geen A is.

edit: op http://112limburg.limboo.com/ staan meer en duidelijkere foto's. Het gaat in ieder geval om stam 5425. Als ik even de lijst van kevinevers erbij pak:
Quote
kevinevers: vanmorgen even weer in nuth geweest en de volgende ick rijtuigen staan er (van hrl richting std gezien):
5365 BD, 5414 A, 5414 B, 5353 BD, 5436 B, 5425 B, 5425 A, 5425 B, 5015 B, 5362 BD, 5368 BD.

zou ik zeggen dat de twee uitgebrande rijtuigen de eerste B 5425 en A 5425 zijn. Daarnaast heeft zo te zien de B 5436 ook wel wat schade. Op foto 5 zie je dat de B 5425 de grootste schade lijkt te hebben, maar ook uit de hele A 5425 daarachter lijkt rook te komen. Op foto 6 is te zien dat de naastliggende B 5436 ook niet helemaal schadevrij is gebleven. Op foto 3 is een stukje baknummer te lezen: 37-974

edit2: volgens de matsamenstellingen alhier zou de A dan de 025 moeten zijn. De (licht) beschadigde B is de 963 of 976.
edit3: volgens de laatste twee edities van HOV-RN bevatte 5436 niet de 963 maar de 936.

Laatst bewerkt door bjornl op 19-11-2008 10:44
 

20-11-2008 11:25:43
broek53
broek53
"NS meldt" dat in Nuth staan sinds 28 oktober: de A's 12 014 en 025, de B's 22 915, 921, 974 en 976, en de BD's 82 053, 055, 062, 063 en 068. Daarvan zijn de 12 025, 22 974 en 976 door de brand getroffen: twee stuks uitgebrand, een beschadigd.  

20-11-2008 12:35:12
logis016
logis016
Weet iemand met welke loc het transport naar Nuth heeft plaatsgevonden?  

20-11-2008 17:54:55
john2
john2
Via de NS klantenservice heb ik het de volgende tekst terug gekregen naar aanleiding van een mail van mij. Ik citeer. "Geachte Heer. Met deze beantwoording gaan wij in op uw e-mail bericht van 17 november 2008, waarbij u ons informatie verstrekt over het emplacement in Nuth, waar twee rijtuigen in brand gestoken zijn. Dank u voor de waarschuwing. Wij proberen onze treinstellen veilig te stationeren, maar ook daar bij rekening te houden met de rijtuigen die de volgende dag nodig zijn. Op deze manier voorkomen wij onder andere vertragingen. Het emplacement laten wij overigs monitoren om het risico van vandalisme te verkleinen. Met vriendelijke groet klantenservice Nederlandse Spoorwegen." Einde citaat.  

20-11-2008 18:49:53
willy84
willy84
Heerlijk die standaard teksten.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


20-11-2008 19:09:48
broek53
broek53
Nou, ik kan mij niet voorstellen dat voor dit geval een standaardtekst van toepassing is. Tenzij er elke dag mensen mailen over onveilig opgesteld materieel natuurlijk. Dat het verder inhoudelijk vrijwel nonsens is, is weer iets anders.  

20-11-2008 19:25:17
willy84
willy84
Ze reageren met een standaard zinnetje dat ze alle treinen graag veilig stallen en dat ze dat doen op de plaatsen waar deze de volgende dag nodig zijn.

Als ze daadwerkelijk ingaan op het verhaal dan geven ze niet zo'n verhaal alsof die rijtuigen de volgende dag ingezet zouden gaan worden. Ze staan er immers voor langere tijd en kunnen niet zo wegrijden daar er geen loc is.
 

20-11-2008 19:45:53
broek53
broek53
Ik lees het als: we zetten deze rijtuigen daar neer omdat we elders het materieel hebben staan dat de volgende dag nodig is. Vanwege de tegenstelling die staat in: ... veilig te stationeren, MAAR OOK daabij rekening te houden...
Maar het is sowieso een kryptische formulering, dat zeker.
 

20-11-2008 19:49:25
willy84
willy84
Wat ik eruit haal is dat ze daar staan omdat ze de volgende dag nodig zouden zijn.  

20-11-2008 20:26:02
rick
rick
En dat ze daarmee vertragingen voorkomen lees ik er ook nog in. Ik vind het een vreemde mail, maar goed dit heeft weinig meer met ICK van doen.

Een deel van de rijtuigen is toch geleast van NSFS en een deel is van NSR? Wordt hier ook nog naar gekeken bij het in de mottenballen zetten?
 

20-11-2008 20:27:12
mren
mren
Ja, als het goed is zijn het alleen NSR-stellen en -bakken die aan de kant gaan.

Laatst bewerkt door mren op 20-11-2008 20:28
 

20-11-2008 20:31:36
broek53
broek53
Zover ik weet wel, althans dat was de vorige keer zo. Maar het ICK loopt tegen het eind van allerlei revisietermijnen en moet dus sowieso aan de kant, van wie de rijtuigen ook zijn. En dat gebeurt dan ook volgend jaar, zoals eerder gepost.  

20-11-2008 22:32:04
thom
thom
Had er iemand iets anders dan een nietszeggend antwoord verwacht..  

20-11-2008 23:12:44
broek53
broek53
Even ervan uitgaand dat je het over het antwoord van NS Klantenservice hebt (en niet over het mijne hier): neen  

20-11-2008 23:19:02
thom
thom
Ja, uiteraard....
Al lijkt je soms voor ons de klantenservice van NS... %08%
 

21-11-2008 00:02:54
broek53
broek53
Wil je hier ook alleen nietszeggende antwoorden dan ?
Overigens kunnen we erover van mening verschillen, maar ik vind het antwoord van klantenservice in dit geval dus niet nietszeggend en zeker niet standaard.
 

22-11-2008 14:02:55
kevinevers
kevinevers
Net weer even in Nuth geweest. Dan zie je dus pas hoe groot de schade is... Mocht iemand interesse hebben, ik heb enige foto's gemaakt.  

22-11-2008 14:05:01
lucky
lucky
Ik wil ze best zien.  

22-11-2008 14:10:25
kevinevers
kevinevers
Dan zet ik ze vanavond of morgenavond op mijn site  

22-11-2008 20:09:39
kevinevers
kevinevers
Ik heb even snel wat foto's uitgezocht:

http://www.kevinevers.nl/ICKbrand1611.htm
 

22-11-2008 20:17:23
lucky
lucky
Zonde...  

22-11-2008 21:11:00
julius
julius
Jammer inderdaad. Vreemd ook m.i. dat de rijtuigen nog niet zijn weggehaald - of zijn de niet getroffen exemplaren wel weg?  

22-11-2008 21:16:28
spoorhaas
spoorhaas
Kijk eens 5 posts boven je  

22-11-2008 21:18:08
thom
thom
Quote
broek53: Wil je hier ook alleen nietszeggende antwoorden dan ?


Euu, ik bedoelde eigenlijk dat je dat een stuk beter doet dan de echte klantenservice... %08%%05%
 

22-11-2008 21:28:00
kevinevers
kevinevers
Wat ik nog vergeten was. Ik heb vandaag wel een verdacht persoon gezien. Die stak vanaf het station alle sporen over en liep zo achterlangs de rijtuigen tot bij één bepaald rijtuig. Hier bleef die steeds op en neer lopen. Echt vreemd...Ik heb er wel even een melding van gedaan bij de spoorwegpolitie.  

23-11-2008 01:06:01
keesje
keesje
Kan ook een zwerver zijn die weer onderdak heeft.  

23-11-2008 11:29:38
julius
julius
Quote
spoorhaas: Kijk eens 5 posts boven je
Dat bericht gaat over de schadebakken, niet over de onbeschadigde rijtuigen - maar kennelijk zijn die dus ook niet weggehaald.%09%
 

23-11-2008 16:40:51
willy84
willy84
Is NS eigenlijk verzekerd voor de brandschade zoals geleden?  

23-11-2008 19:33:51
timtrein
timtrein
Zover ik weet niet, daar zijn de premies veel te hoog voor. Kwestie van de dader zien te vinden dus, en hopen dat 'ie geld heeft. Of ze laten het er maar bij omdat het toch min of meer af te voeren materieel is...  

23-11-2008 20:59:59
kevinevers
kevinevers
Alles staat er nog...  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

24-11-2008 22:57:49
stel172
stel172
Ik heb ze zaterdag nog zien staan vanuit de IC. Versmeerd op de manier waar nomaal sensuur voor staat op deze pagina en helaas met enkele ingegooide ramen. Ik wil geen edit opgelegd krijgen, maar ik meld het alleen maar om aan te geven dat ze er daar niet beter op worden en niet veilig staan, helaas.  

25-11-2008 22:39:52
timtrein
timtrein
Ingegooide ramen? Tsja, de brandweer kan er nou eenmaal niet doorheen spuiten, en vuur doet ook iets met ruiten...

De uitgebrande bakken zullen wel met voorrang naar de sloop gaan, denk ik. En als Nuth daadwerkelijk omheind wordt is het probleem ook verholpen.
 

07-12-2008 17:12:24
martijnham
martijnham
Vandaag in Nuth naar de ICK's wezen kijken. Er stonden twaalf rijtuigen in plaats van de in dit draadje genoemnde 11. Mijn lijstje met nummers van Sittard naar Heerlen:
BD 50 84 82-37 068-3 (5368)
BD 50 84 82-37 062-6 (5362)
B 50 84 22-37 915-8 (5015)
B 50 84 22-37 921-6 (5425)
A 50 84 12-37 025-8 (5425, uitgebrand)
B 50 84 22-37 974-5 (5425, uitgebrand)
B 50 84 22-37 976-0 (5436, brandschade)
BD 50 84 82-37 055-0 (5355)
BD 50 84 82-37 053-5 (5353)
B 50 84 22-37 950-5 (5414)
A 50 84 12-37 014-2 (5414)
BD 50 84 82-37 063-4 (5363)

De 22-37 950 werd niet eerder genoemd.
 

23-12-2008 09:03:06
broek53
broek53
Vandaag van Mt naar de Dijksgracht 12 ICK's die aan de kant gezet zijn, te weten:
5022 (22-922)
5067 (22-967)
5354 (82-054+22-903)
5360 (82-060+22-934)
5428 (12-028+22-925+22-952)
5430 (12-030+22-906+22-990)

Laatst bewerkt door broek53 op 23-12-2008 09:03
 

23-12-2008 09:06:24
martijnham
martijnham
Twee vraagjes. Zijn dit ook definitief terzijde gestelde ICK-rijtuigen? En betekent de plaatsing op de Dijksgracht dat het vergroten van de kooi gereed is?  

23-12-2008 09:45:52
broek53
broek53
Dat laatste is juist, het hekwerk en de hele beveiliging waren op 10 december gereed, om precies te zijn. Of dit rijtuigen zijn die er voorlopig definitief uit gaan (revisietermijn en zo) of nog een tijdje strategisch reserve zullen staan te staan, dat weet ik (nog) niet. Er volgen er in januari nog meer, zo is voorspeld: nog eens 12, in de vorm van vier stammetjes serie 5400.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-12-2008 10:18
 

23-12-2008 12:28:27
keesje
keesje
Quote
broek53: Vandaag van Mt naar de Dijksgracht 12 ICK's die aan de kant gezet zijn, te weten:
5022 (22-922)
5067 (22-967)
5354 (82-054+22-903)
5360 (82-060+22-934)
5428 (12-028+22-925+22-952)
5430 (12-030+22-906+22-990)


Check, maar ik meen ook 5015 gezien te hebben bij doorkomst te Ut. Weet het niet 100% zeker.
 

23-12-2008 15:36:58
Mat75
Mat75
Heb de ICK discussies niet zo goed kunnen volgen tot dusverre.

Komen er nog bij , zijn er al uitgefaseerd en hoe lang blijven deze nog bij NS in dienst ?
 

23-12-2008 16:23:05
bjornl
bjornl
Nee, er komen er geen bij, ze zullen als alles volgens plan gaat allemaal ergens komend jaar terzijde gesteld worden. Er is er één gesloopt en twee anderen zijn recentelijk uitgebrand te Nuth. Er waren er oorspronkelijk 150, waarvan een deel (99) van NSFS en de rest van NSR. Er staan nu dus al een aantal rijtuigen terzijde en dat zullen er komend jaar steeds meer worden.  

23-12-2008 19:42:40
stephan90
stephan90
Quote
lucky: Uit Drgl 2009:

Quote
broek53: ....Tegelijk loopt de inzet van ICK komnd jaar steil terug; mogelijk al in april en anders in juni zijn ze allemaal terzijde. Inzet per 14/12 nog 7 stammen + 1 reserve, per februari 5 stammen + 1 reserve.



En ook nog voor mat 75. Was slechts terug lezen tot het einde van pagina 1.. Maargoed, dan is 'iedereen' bij deze weer geinformeerd.

Stephan
 

23-12-2008 20:40:13
peter1234
peter1234
Zoals de plannen er momenteel bijliggen gaan de ICK rijtuigen april 2009 uit dienst volgens mijn collega , die nog dichter bij het vuur zit dan ik .

Laatst bewerkt door peter1234 op 23-12-2008 20:44
 

24-12-2008 00:08:49
kleine_man
kleine_man
Over de terzijdestellingen ICK

Quote
broek53:
5022 (22-922)



Heb ik iets gemist?? Deze was toch hersteld in Neumünster?
 

24-12-2008 00:26:57
broek53
broek53
Zeker, maar de rijtuigen die aan de kant gaan, zijn niet per se defect of zo, integendeel. Aan het feit alleen al te zien dat er complete stammetjes (BAB 5400) aan de kant gezet worden, kun je zien dat dit zelfs niet met de verschillende revisietermijnen te maken heeft. Hooguit zit er in zo'n BABje een rijtuig dat tegen de revisietermijn loopt en wordt om die reden het stammetje aan de kant gezet, maar dat geldt dus zeker niet voor alle rijtuigen die nu uit-gereden zijn.  

24-12-2008 12:02:12
abcde
abcde
Effe voor mijn begrip : wat is nu de reden dat ICK uit dienst gaat ?
is er materiaal over ? is ICK te traag ? te smalle deuren ? is de huur/lease-termijn voorbij ?
 

24-12-2008 12:12:34
maxje
maxje
De revisie termijn raak langzaam verstreken voor ICK. En omdat ze eigenlijk ook voor tijdelijk zijn gekocht wil NS er nu van af. NS heeft geen zin om deze rijtuigen nog een revisie te geven. Als ze dit niet doen. tjha dan moeten ze langzaam uit dienst.

ICK is volgens mij aleen bedoeld voor overbrugging net zoals ICL. Alleen weet ik niet of ICK gekocht was voor overbrugging van de nieuwe virm? iemand die daar meer over weet? Van ICL weet ik het wel.
 

24-12-2008 12:23:46
bjornl
bjornl
ICK was initieel ter overbrugging tot VIRM in dienst zou gaan. Er is toen ook een groot deel buiten dienst geweest, maar met DRGL 2007 was veel meer materieel nodig en toen zijn ze ontmottenbald.  

12-01-2009 11:03:03
broek53
broek53
Kennelijk door iedereen en alles gemist, inclusief mijzelf: er staat sinds 6 januari een tweede "trek" ICK's op de Dijksgracht terzijde, bestaande uit de BAB-jes 5401, 5408, 5410 en 5418, oftwel de rijtuigen 12 001, 008, 010 en 018 (uiteraard) en 22 901, 913, 943, 945, 953, 955, 978 en 979.  

27-01-2009 17:58:31
Dubbele_P
Dubbele_P
De in Nuth gestalde ICK-rijtuigen zijn vandaag weggehaald. Gistermiddag laat stond alles er nog en vanmiddag was alles weg, met uitzondering van de drie uitgebrande rijtuigen. Deze stonden nu op een spoor midden op het emplacement.

Iemand die hier meer informatie over heeft? Door welke loc zijn ze bijvoorbeeld opgehaald? Waar heeft men ze naartoe gebracht?
 

27-01-2009 18:01:27
mvd
mvd
Uit het topic opvallende dingen van vandaag:
Quote
Om 14:23 kwam loc 1857 met enkele ICK-rijtuigen uit Nh aan in Std. Achterop liep loc 703 mee. Nummers van de rijtuigen waren onleesbaar.



Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

28-01-2009 18:26:23
broek53
broek53
De rijtuigen uit Nuth (op de uitgebrande na) zijn naar Maastricht om wat gefatsoeneerd te worden aan de buitenkant. In ruil daarvoor zijn 9 andere ICK in Weert weggezet - en ditmaal wel met bewaking erbij. Weert maakt ook wel kans een opstellocatie a la Dijksgracht of zo te worden, begreep ik.

Laatst bewerkt door broek53 op 01-02-2009 19:59
 

28-01-2009 20:35:07
Dubbele_P
Dubbele_P
Emplacement Weert is inderdaad een stuk moeilijker toegankelijk en dus vanzelf al beter beveiligd. Bestaat de bewaking die jij noemt uit extra hekwerken of wordt er bijvoorbeeld regelmatig gesurveilleerd?

Laatst bewerkt door Dubbele_P op 28-01-2009 20:35
 

28-01-2009 20:44:26
fabrierban
fabrierban
Quote
broek53: De rijtuigen uit Nuth (op de uitgebrade na) zijn naar Maastricht om wat gedfatsoeneerd te worden aan de buitenkant.

Ze gaan die toch niet opnieuw in dienst stellen, of zijn ze bij NS echt van de pot gerukt?
 

28-01-2009 20:47:13
robbertc
robbertc
Nee, wees gerust  

28-01-2009 22:25:00
broek53
broek53
Quote
Dubbele_P: Emplacement Weert is inderdaad een stuk moeilijker toegankelijk en dus vanzelf al beter beveiligd. Bestaat de bewaking die jij noemt uit extra hekwerken of wordt er bijvoorbeeld regelmatig gesurveilleerd?
Er zit permanent een hond met een man of vrouw erbij. Met ProRail wordt overlegd over een beveiliging a la de Dijksgracht en Amersfoort voor de nabije toekomst.

Laatst bewerkt door broek53 op 29-01-2009 20:43
 

29-01-2009 19:18:05
kevinevers
kevinevers
Ik zag vandaag de rijtuigen in Mt staan die in Nuth gestaan hebben. Wat ik kon zien was dat ze bij het fatsoeneren alleen de meeste kapotte ramen dicht geplakt hebben.  

29-01-2009 23:24:25
broek53
broek53
Voor de administranten onder U (en ook nog wat nieuws):
In Weert staan de 5020 (22-37 920), 5028 (22-37 928), 5041 (22-37 941), 5077 (22-37 977), 5358(22-37 933 + 82-37 058) + 5402 (22-37 956 + 22-37 991 + 12-37 002).
Terzijde gesteld dezer dagen in Maastricht: 5403 (22 905 + 22 911 + 12 003),
5404 (22 965 + 22 938 + 12 004), 5436 (22 963 + 22 962 + 12 036), 5361 (22 939 + 82 061). Deze rijtuigen worden als het goed gaat vrijdag naar de Dijksgracht gebracht.
Ook al terzijde gesteld de afgelopen dagen:
In Mt de 5409 (22 904 + 22 930 + 12 009)
In Ehv de 5406 (22 960 + 22 988 + 12 006) en 5429 (22 987 + 22 907 + 12 029)
 

30-01-2009 10:01:31
keesje
keesje
Inzet ICK per 2 februari: Zie https://m.somda.nl/www/forum/6169/  

31-01-2009 07:16:03
taigagaai
Moderator
taigagaai
@Broek53, bedankt voor het overzicht. Ik heb mn eigen administratie ook weer bijgewerkt.
Nog een vraag over de 5436. Er wordt gesteld dat de volgende rijtuigen in de stam zaten: 22 963 + 22 962 + 12 036. Sinds wanneer zit de 22 962 in deze stam? Volgens mijn administratie zat hij in de 5420? En wat is de gewijzigde samenstelling van de 5420?

Laatst bewerkt door taigagaai op 31-01-2009 07:21, reden: vraag toegevoegd
 

31-01-2009 09:26:33
broek53
broek53
Zo te zien is het wel een recente wijziging en het zou goed kunnen dat dat ter gelegenheid van de terzijdestelling is gebeurd. In de 5420 zitten nu de 22 909, 22 971 en 12 020. Andere recente wijziging: de 5405 bestaat uit de 22 966, 22 994 en 12 005 en de terzijde gestelde 5414 (ex-Nuth) uit de 22 950, 976 en 12 014.  

01-02-2009 23:26:06
stel172
stel172
Gisteren de besproken 5420 gezien in trein 1964:
5420= 22.971-1 + 12.020-9 + 22.909-1
5359= 82.059-2 + 22.985
5432= 22.959-6 + 12.032-4 + 22.944-8
5421= 22.931-5 + 12.021-7 + 22.970-3

Laatst bewerkt door stel172 op 01-02-2009 23:27
 

02-02-2009 00:24:59
taigagaai
Moderator
taigagaai
@Broek 53, nogmaals dank voor de aanvullingen. Ik zie dat ik in mijn eigen administratie de 22-37 967-9 nog in de 5420 zit, waar is die gebleven?
Laat maar, ik zie het al. Het rijtuig staat al sinds december 2008 op de Dgr.

Laatst bewerkt door taigagaai op 02-02-2009 00:27
 

02-02-2009 00:29:47
broek53
broek53
Die is als losse B 5067 terzijde gesteld, met de eerste trek die naar de Dgr gegaan is.  

02-02-2009 19:34:49
logis016
logis016
Vrijdag 30 januari jl. rond 10.30 rangeerde Loc 1783 met een Rangeerloc, nummer .... op het midden van het emplacement met meerdere ICK rijtuigen. Meer gegevens heb ik helaas niet, ik reed op de parallel liggende autosnelweg A76.  

02-02-2009 19:46:03
spoorhaas
spoorhaas
De Lokkenreeks 1700 gaat niet verder dan 1781, welke lok zou je anders gezien kunnen hebben? ( ik vermoed 1763, lijkt er het meeste op qua nr... )  

02-02-2009 19:47:06
mvd
mvd
Ik neem aan dat je hier emplacement Nh bedoelt (graag even vermelden). Enne, loc 1783 bestaat niet .


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

02-02-2009 19:48:58
spoorhaas
spoorhaas
Denk eerder Wt, daar lag dacht ik aan de andere zijde van het emplacement een autoweg/snelweg ( als mijn geheugen mij niet in de steek laat )

Situatie Nh ken ik niet voldoende om over mee te praten
 

02-02-2009 19:50:29
mvd
mvd
Wt ligt niet aan de A76 (helemaal niet aan een autoweg trouwens), Nh wel .


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

02-02-2009 19:51:00
broek53
broek53
Ik vermoed dat de drie rijtuigen waarin brand is geweest, vrijdag (net als de rest) alsnog naar Mt zijn gebracht. Het is de bedoeling ze over te brengen naar de Watergraafsmeer, waar ze dan op dezelfde manier gesloopt kunnen worden als hun voorganger, de 927.  

02-02-2009 19:56:13
thom
thom
Quote
logis016: Vrijdag 30 januari jl. rond 10.30 rangeerde Loc 1783 met een Rangeerloc, nummer .... op het midden van het emplacement met meerdere ICK rijtuigen. Meer gegevens heb ik helaas niet, ik reed op de parallel liggende autosnelweg A76.

Misschien heb je het nummer van die rangeerlok niet, maar je knut dat ding tochwel omschrijven en zeggen wat voor kleur die had ed...
 

03-02-2009 15:53:01
logis016
logis016
Ok, sorry, Loc 1780. Rangeerloc was groen, dus een 700-er.  

03-02-2009 21:16:56
Dubbele_P
Dubbele_P
Quote
broek53: Ik vermoed dat de drie rijtuigen waarin brand is geweest, vrijdag (net als de rest) alsnog naar Mt zijn gebracht. Het is de bedoeling ze over te brengen naar de Watergraafsmeer, waar ze dan op dezelfde manier gesloopt kunnen worden als hun voorganger, de 927.


Wat is dezelfde manier? Ik neem aan dat je plan V 927 bedoelt?

Overigens lekkere reclame om met zulke sleep het halve land door te rijden. Men had ze ook gewoon naar de sloper in Maastricht kunnen brengen. Maarja, eerlijk is eerlijk, dit past wel beter binnen het toch inmiddels behoorlijke maffe ICK-verhaal.

Laatst bewerkt door Dubbele_P op 03-02-2009 21:17
 

03-02-2009 21:22:00
keesje
keesje
Nee hij bedoelt ICK-rijtuig 22.927

Laatst bewerkt door keesje op 03-02-2009 21:22
 

03-02-2009 22:41:40
broek53
broek53
Ja, die bedoel ik: dat rtg is op de Wgm gesloopt en men weet dus nu kennelijk hoe dat het beste ingericht kan worden. Transport van de rijtuigen zal waarschijnlijk 's nachts gebeuren, samen met nog eens acht rijtuigen voor de Dijksgracht.  

03-02-2009 23:19:53
thom
thom
Quote
Dubbele_P:
Quote
broek53: Ik vermoed dat de drie rijtuigen waarin brand is geweest, vrijdag (net als de rest) alsnog naar Mt zijn gebracht. Het is de bedoeling ze over te brengen naar de Watergraafsmeer, waar ze dan op dezelfde manier gesloopt kunnen worden als hun voorganger, de 927.


Wat is dezelfde manier? Ik neem aan dat je plan V 927 bedoelt?

Overigens lekkere reclame om met zulke sleep het halve land door te rijden. Men had ze ook gewoon naar de sloper in Maastricht kunnen brengen. Maarja, eerlijk is eerlijk, dit past wel beter binnen het toch inmiddels behoorlijke maffe ICK-verhaal.

Die sloper in Mt huurde dat terrein danook alleen voor het langdurige slopen daar, niet echt rendabel voor 1 rijtuigje...
 

03-02-2009 23:34:56
broek53
broek53
Ten opzichte van het andere sloop- en terzijde te stellen materieel neemt ICK een halfslachtige positie in: geprobeerd wordt of er iemand nog wat wil kopen, maar na een paar maanden wordt het aangeboden voor sloop. (Uiteraard slaat dat niet op de verbrande rijtuigen.)  

03-02-2009 23:48:05
willy84
willy84
In Duitsland hebben ze toch nog steeds rijtuigen tekort..??  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICK
RailWiki.nl