Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |
13-04-2015 13:12:19 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Klopt, alleen is dat dus stil komen te liggen... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-04-2015 16:53:18 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Ze zouden toch binnen bezig kunnen zijn? Dat er geen nieuwe verf op zit is geen teken dat er niks mee gedaan wordt. En het zou ook kunnen dat ze nu met andere IK rijtuigen bezig zijn en dat die op de foto nog komen moeten. |
13-04-2015 18:34:48 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zou kunnen, maar ik heb inmiddels al andere dingen tegengekomen, helaas niet de links van onthouden, maar tot zover bekend is het stil komen te vallen door onverwacht aanbod (in dit geval dus negatief). Als iemand dat nog boven water kan krijgen zou dat top zijn, ik heb het geprobeerd opnieuw op te zoeken maar helaas zonder succes. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-09-2015 10:21:06 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote .. en die staan daar nog altijd te pronken in t zicht van de reiziger, zag ik. |
![]() |
advertentie |
08-09-2015 11:01:09 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Het Duitse vakblad RailBusiness meld dat HectorRail geen gebruikers voor hun ICK's heeft kunnen vinden en de rijtuigen nu via de DVB Bank te koop aanbied voor 35.000 euro p.s. |
19-11-2015 07:47:45 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Op de website van Locomore (een bedrijf dat in 2016 tussen Berlijn en Stuttgart wil gaan rijden) duikt een ICK-rijtuig op. Zo te zien betreft het een door Hector rail gerenoveerd rijtuig. Zie de foto op deze pagina https://locomore.com/en/services.html en het filmpje op de startpagina https://locomore.com/en/ |
19-11-2015 11:04:50 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Ah kijk. Je herkent de rijtuigen bijna niet meer. De rijdende beelden zijn overigens in een ander rijtuig opgenomen. Een crowdfunded verbinding. Ik wens ze veel succes en een langdurige inzet van ICK; de HKX is zo'n kwakkelverbinding die met name gekenmerkt wordt door continue wijzigingen van voorwaarden, dienstregelingen en materieel. Je kunt je eigen coupé huren; dat is natuurlijk wel fijn zeker als gezin. (Dit kunnen ze natuurlijk alleen aanbieden vanwege de toevalligheid dat er alleen coupérijtuigen beschikbaar waren... lijkt me geen oorspronkelijke strategie.) Maar met ook nog lagere prijzen? Is dat levensvatbaar? Een ICK biedt 72 zitplaatsen. Als ik met drie personen een goedkope coupé huur, wat is dan nog de bezetting? Wat brengt dat rijtuig dan nog op? Ik zou er zelf niet in investeren. Maar hoop doet leven, we wachten het af. |
19-11-2015 11:33:49 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Briljant idee, had ik zelf ook al eens bedacht, maar ik ben geen spoorwegmaatschappij%02% Ben je namelijk weer een stukje dichterbij wat mensen waarderen aan de auto, namelijk je privacy. En voor studenten met een laag budget, kun je er met z'n tienen in![]() Qua levensvatbaarheid denk ik dat het prima kan als je er slim mee omgaat: biedt de mogelijkheid voor gezinscoupés alleen in de rustige uren. Doordat je getrokken treinen hebt rijd je de hele dag in lange samenstelling; op deze manier krijg je de ruimte in de daluren goed opgevuld. Alleen nu nog een handige zet bedenken hoe je dit vertaalt naar de Duitse situatie waarin de rit langer duurt dan de spitsperiode.%06% |
19-11-2015 15:53:41 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Nu zal de spitsperiode voor dit soort verbindingen anders zijn als wat wij in Nederland gewend zijn. Ik denk met name rond de kerst en de weekeinden. |
22-04-2016 23:32:34 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Vandaag ( 22 apr ) zag ik in Linz am Rhein (D) ongeveer 7 ICK rtgn overgebracht worden naar een onbekende bestemming. Was op de rechter Rijnoever thv Linz in zuidelijke richting, in ieder geval richting Neuwied. Betreft dus spotmelding. Edit: foto link https://www.flickr.com/photos/peter_boere/26758705405/ Laatst bewerkt door icetha op 02-05-2016 13:48, reden: link foto |
23-04-2016 08:14:28 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Afgelopen week zijn er diverse rijtuigen voor een opknapbeurt naar de werkplaatsen in Halberstadt en Neustrelitz overgebracht. Laatst bewerkt door rob46 op 23-04-2016 08:14 57 jaar OV-fotografie. |
23-04-2016 09:22:20 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als je dat al kan vertellen,kan je dan misschien ook vertellen van wie die rijtuigen zijn ? Zoals ik het nu lees kan dat zelfs NS zijn die daar opdracht voor heeft gegeven.(als die tenminste nog ICK in het bestand hebben) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
23-04-2016 09:37:36 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
NSR heeft alles allang verkocht, behoudens de 3 voor sloop bestemde rtgn op de Dgr. Alle verkoop en sloopinfo weer in de nieuwe editie 27: https://m.flickr.com/#/photos/rob46/26197333222/ 57 jaar OV-fotografie. |
23-04-2016 13:17:49 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Op DSO zijn de rijtuignummers te vinden welke er in die trein zaten: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,7803746 |
23-04-2016 13:35:51 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Wel apart dat die rijtuigen nog voertuighouderkenmerken hebben van NS. |
23-04-2016 21:52:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kennelijk nog niet de moeite genomen om dat aan te passen, niet zo gek als men nog niets aan die rijtuigen gedaan heeft. |
24-04-2016 11:22:01 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Vraag me af of je als nieuwe eigenaar wel mag rondrijden met rijtuigen die de kenmerken nog voeren van de vorige eigenaar ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-04-2016 12:46:59 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
In welk land de rijtuigen geïmmatriculeerd/ingeschreven staan hoeft niet te veranderen bij verkoop, dat beslist de nieuwe eigenaar zelf. Opnieuw inschrijven b.v. in Duitsland betekent ook weer nieuwe papieren regelen en dat kost geld. Zie b.v. ook de nieuwste (maar 2e hands) rongenwagens van Railpro, die zijn nog steeds geregistreerd in Bulgarije. Kortom, er veranderd niets aan het mogen rondrijden. Sterker nog, zoiets wel doen als het niet mag resulteert ongewtijfeld in strafmaatregelen van de Duitse spoorwaakhond EBA. |
24-04-2016 18:37:10 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteBij nader inzien blijken dit ICL-rtgn van Heros Rail te zijn. Laatst bewerkt door rob46 op 24-04-2016 18:37 57 jaar OV-fotografie. |
25-04-2016 08:48:38 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDeze zes ICK's van Hector Rail kwamen op 22 april van Hamm Gbf naar Mannheim en 24 april, gesleept door SVG 1142 654, van SVG Mannheim naar Horb. Laatst bewerkt door rob46 op 25-04-2016 09:19 57 jaar OV-fotografie. |
25-04-2016 12:23:19 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Volgens de Facebook van railmagazine worden er tijdelijk ook een aantal ICK's in het SGV eisenbahn erlebeniswelt tentoongesteld. Laatst bewerkt door moderator op 25-04-2016 12:27, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
25-04-2016 16:13:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zo ontstaan misverstanden. Dat staat er namelijk helemaal niet. Er staat dat ze daar even geparkeerd staan zodat er Nederlandse kleuren te zien zijn. De betreffende firma doet ook veel Sonderzug verkeer en extra opdrachten zoals overbrengingen. |
26-04-2016 11:11:52 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Kijk dit wist ik nou weer niet. Vandaar dat ik een link legde naar een één of andere tentoonstelling. Laatst bewerkt door moderator op 26-04-2016 11:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
12-06-2016 18:49:52 | ||
---|---|---|
muhle
![]() |
Afgelopen vrijdag de NS ICK rijtuigen zien staan in Roemenie. Een hele lange rij met deze rijtuigen zag ik op verre afstand vanuit de trein midden in het land staan. Ze staan in de buurt van de stad Iasi, niet ver van de Moldavische grens. |
13-06-2016 07:58:35 | ||
---|---|---|
caspar
![]() |
. Laatst bewerkt door caspar op 14-12-2016 20:42 |
25-06-2016 14:32:20 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Ik weet niet of dit van belang is, maar toch.... Gemeld door mijn spoorvriend: Gisteren in Linz (Oostenrijk) gezien een sleep ICK's. Overige info ontbreekt op dit moment. |
20-09-2016 17:38:51 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik kwam via https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1090409357675376&id=118515444864777 tegen dat er nu ook een gerenoveerd ICK rijtuig op innotrans word gepresenteerd. Ze hebben het hier over een 'concept car'. Laatst bewerkt door nathanvos2 op 20-09-2016 17:43 |
20-09-2016 17:46:57 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Is geen concept maar de eerste wagen voor Locomore die in december starten met een IC dienst https://locomore.com/de/index.html |
27-10-2016 16:51:59 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Wie kan mij vertellen van wanneer tot wanneer ICK in treinen van 12 rijtuigen is ingezet tussen Den Haag en Venlo? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-10-2016 18:31:24 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Als je op de link naar de bijbehorende wiki aan de bovenkant van dit topic klikt, en dan vier of zes kopjes naar beneden scrollt, dan vind je het antwoord. Graag gedaan, volgende keer zelf even zoeken. |
27-10-2016 18:53:20 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Uiteraard daar gekeken. Daar staat dat in 2005 stamnummers zijn ingevoerd. In juli 2007 is hier een topic geopend met de vraag of de 5000'en nog terug komen. Dan kan ik aannemen dat de 1900 in die periode met 12 rijtuigen heeft gereden. Ik kan het ook vragen. |
27-10-2016 22:33:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zijn er überhaupt treinen van 12 rijtuigen ingezet? Ik kom zogauw met filteren op de spots geen treinen tegen waar een positie 5 in voorkomt en dat is zo'n beetje de enige manier om op 12 bakken uit te komen. In een planmatig samengestelde trein zat immers altijd een B-BD stam en dan een aantal B-A-B stammen. B-BD + 3x B-A-B geeft 11 bakken, dus als er een losse B bij zat om op twaalf te komen moet de spot een positie 5 kennen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-10-2016 22:49:13 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
HOV RN, oktober 2006:Quote Heeft zeker niet lang geduurd. In december 2006 waren ze weer 11 bakken en waren BD rijtuigen nodig voor ICL-stammen. Overigens werd in het HOV-RN in november of december geen melding van de inkorting gemaakt. Laatst bewerkt door mdj op 27-10-2016 22:58 Bij twijfel: gebruik beton. |
28-10-2016 21:34:37 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteHet betreft wel degelijk een "concept car". Railcolor bedoelt ermee dat er verschillende coupe's voor verschillende doeleinden ingericht zijn, bij wijze van een proef. Verder is het wel het eerste rijtuig voor Locomore. Meer is te lezen in RM339. Laatst bewerkt door HZwoferink op 28-10-2016 21:37 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
15-12-2016 14:13:37 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Voor wie 't interesseert: eerder deze week stonden drie ICK's in NS-kleuren bij de werkplaats naast S-Bahnhof Warschauer Straße in Berlijn (het Talgo-Werk). Een gespecialiseerde firma was bezig om de graffiti van de rijtuigen te verwijderen. |
15-12-2016 19:50:50 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Het ging niet om ICK's, maar ICL. Meerdere wagens, waarvan 3 nog in NS-kleurenschema, waarbij er minsten één een toegevoegde groene band had. |
16-12-2016 17:19:21 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Hierbij de discussie op DSO, inclusief foto: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,8025452 |
16-12-2016 20:35:35 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Wel ex ICK zijn de vier rijtuigen die Locomore nu gebruikt in hun treinpaar 1818/1819: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,8026818 |
07-02-2017 16:24:34 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Meer over Locomore, met interieurfoto's. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,8079182 |
10-03-2017 07:02:50 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Op http://www.deutsche-reisezugwagen.de/wagendaten/wagen-von-locomore/ staat een overzicht van de rijtuigen van Locomore. De rijtuigen Bmz 2 zouden voormalige BD rijtuigen moeten zijn. Als ik kijk bij het rijtuigoverzicht op http://www.reisezug-wagen.de/wagendatenbank/index.php (rijtuigen van A-RAILE zoeken. Het zijn de onderste twee rijtuigen), dan zie ik staan dat het toch om voormalige B rijtuigen zouden moeten gaan die verbouwd moeten zijn. Weet iemand of het echt voormalige BD rijtuigen zijn of dat het toch verbouwde B rijtuigen zijn die nu door het leven gaan als Bmz 2 voor Locomore? |
10-03-2017 08:15:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zou de verwarring kunnen zijn ontstaan, omdat de NS ICK-BD rijtuigen verbouwd zijn uit DB-B rijtuigen? Qua raamindeling op de foto van het Bmz 2 rijtuig, zou het echt om een ex-NS ICK-BD moeten gaan. Laatst bewerkt door sik214 op 10-03-2017 08:18 |
25-04-2017 16:32:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteEn vandaag van de Dgr naar Aswplz gesleept. 57 jaar OV-fotografie. |
13-05-2017 12:02:04 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Railbusiness meld dat Hector Rail 19 ICK's heeft verkocht aan Transdev Sverige. Na revisie en ombouw (16 met grote coupés, 3 als restauratierijtuig) door Atelierele CFR Gravita in Roemenië worden de rijtuigen ingezet onder de naam Snälltaget op Malmö - Stockholm (-Are). De eerste rijtuigen zijn al afgeleverd. |
15-05-2017 15:55:40 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Zijn dat misschien de rijtuigen van het sinds enkele dagen failliete Locomore? |
15-05-2017 16:12:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee zijn andere. |
15-05-2017 17:12:11 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteDetail: Locomore heeft "Insolvenz" (surseance) van betaling aangevraagd. Een doorstart wordt bekeken. |
15-05-2017 19:37:01 | ||
---|---|---|
dennisk
![]() |
ICK BD 50 84 82-37 053-5, ICK B 50 84 22-37 915-8 & ICK BD 50 84 82-37 068-3 zijn vandaag overgebracht naar de HCT terminal in de Houtrakpolder. |
15-05-2017 19:55:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Bij Locomore reden enkele rijtuigen gehuurd van Heros en dat betreft wat in NL ICL werd genoemd. |
15-05-2017 21:53:35 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Niet alleen die hoor. De eigen Locomore rijtuigen (in huisstijl) zijn voormalige ICK's. De 2 servicerijtuigen waren ex-NS ICK BD's. |
16-05-2017 12:03:33 | ||
---|---|---|
dennisk
![]() |
QuoteDe rijtuigen zijn vandaag al gelijk doorgevoerd naar HKS. Dus het hoofdstuk ICK in NL is nu officieel gesloten. Gelukkig rijden er nog een aantal door in het buitenland. |
20-05-2017 12:35:02 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
QuoteDat kan ik me niet voorstellen. Aan de gangkant ziet een Locomore-servicerijtuig eruit als een B waarvan één raam is dichtgemaakt en aan de coupékant zijn andere ramen dichtgemaakt of versmald dan bij de ICK BD. |
08-06-2017 21:13:45 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Uit een andere discussie:Quote In ieder geval het voorste rijtuig op die foto, de 2e achter de loc dus, is een ex. NS ICK-rijtuig. De klapramen duiden op klimatisering en als typeaanduiding lijkt er "Bmpz" op te staan, dan zou het een open afdeling-rijtuig geworden zijn. Laatst bewerkt door 5431 op 08-06-2017 21:21 |
08-06-2017 22:05:41 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Rijtuig type B1 in dit overzicht heeft inderdaad een open afdeling: http://www.snalltaget.se/upload/snalltaget/PDF-filer/Vagnskisser%20sep%202016%20engelska.pdf |
08-06-2017 23:55:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Echter zie ik op dat plaatje voor B1 aan de niet-toilet zijde aan de zijde van de zitplaatsen 40-50 een afwijkende raam indeling, op de gelinkte foto van BNL-spoor zie ik echter gewoon een normaal doorlopende raamindeling. Daarnaast heeft B1 het een middengang ipv een coupe indeling zoals de ICK's hadden en de ICK's hadden ook geen airco en dus zakramen. Laatst bewerkt door thom op 09-06-2017 00:00 |
![]() |
advertentie |
09-06-2017 07:09:55 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het lijkt mij ook niet dat dat ICK is, dan moet het wel heel grondig verbouwd zijn. Op zijn best is het ICL. Rijtuigtype B1 is het ook niet, dat is oud Scandinavisch materieel (ik ben er niet zo bekend mee), te zien hier: http://www.lokstallet.n.nu/snalltaget-personvagnar Ook op de gelinkte PDF van Apda is de raamindeling anders dan ICK of ICL. |
09-06-2017 17:33:09 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote N.a.v. dit bericht neem ik aan dat het ex-NS ICK is. |
09-06-2017 21:20:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat mag je rustig aannemen, maar dat men 19 ICK's gekocht heeft wil toch niet zeggen dat elk rijtuig wat je van hun ziet rijden direct een ICK is..? Ze kunnen nogwel meer typen rijtuigen gekocht hebben of van hun bestaande vloot hebben laten reviseren ergens oid. De bovengenoemde PDF laat immers ook duidelijk zien dat ze zeker niet alleen met ICK's werken namelijk, dat opgeteld met de uitleg hierboven dat het gespotte rijtuig wel erg verschillend is van een ICK zegt mij genoeg dat het dus geen ICK is. Laatst bewerkt door thom op 09-06-2017 21:22 |
07-07-2018 11:23:39 | ||
---|---|---|
Cfbielok
![]() |
ICK rijtuigen in Iasi, Roemenië. Mei dit jaar. https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=167&p=166221#p166221 |
07-07-2018 12:31:12 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Maak daar maar Augustus 2014 van (het filmpje wat erbij staat) %08% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 07-07-2018 12:31 MCN ASD |
07-07-2018 12:57:38 | ||
---|---|---|
Cfbielok
![]() |
:) Dat filmpje is inderdaad wat ouder, maar de foto's erboven niet. Dat zijn drie rijtuigen die nu bij een bedrijf in Craiova staan. Vermoedelijk om te worden gemoderniseerd. |
08-07-2018 09:49:59 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Medio juni trof ik bij VIS in Halberstadt twee aan HEROS verkochte rijtuigen Bimz 22-91 211+215 aan. Aannemelijk voor revisie cq onderhoud.Bij nader inzien zijn het ICL-rijtuigen,sorry.https://www.flickr.com/photos/rob46/43222198972/in/dateposted-public/ Laatst bewerkt door rob46 op 08-07-2018 10:58 57 jaar OV-fotografie. |
12-11-2018 21:12:17 | ||
---|---|---|
Cfbielok
![]() |
Helaas is het uitgedraaid op sloop. |
13-11-2018 09:11:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Toch wel apart, VIS sloopt niet zo snel het materieel en bovendien stonden beide rtgn in september in de werkplaats. 57 jaar OV-fotografie. |
01-02-2019 19:07:56 | ||
---|---|---|
Cfbielok
![]() |
Oeps... mijn reactie was op een melding van de Roemeense ICK rijtuigen. Deze zijn nu gesloopt, op waarschijnlijk 5 na. |
26-05-2020 01:33:33 | ||
---|---|---|
mfwv
![]() |
Of wellicht inmiddels allemaal. Het schroot is afgevoerd naar Moldavië. Hier de bron en nog een filmpje van de schroottrein, althans dat wordt in de forumpost geschreven. https://forum.lokomotiv.ro/threads/vagoane-de-calatori-olandeze-in-holboca-iasi.13457/#post-166999 https://www.youtube.com/watch?v=ZgtZ3YYaVaQ |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |