22-05-2025 17:54:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Morgen staan een aantal ritten van de Eurocity Direct (9523, 9532, 9547 en 9556) gepland om met 13 bakken ICNG te gaan rijden tussen Lelystad en Rotterdam, ik vermoed als proef voor wijzigingsblad juni want dan gaan deze treinen op werkdagen standaard met deze lengte rijden. Deze ritten zijn deels met 200km/u ingelegd om de haltering te Rotterdam te verruimen zodat er afgetrapt en bijgeplaatst kan worden. |
22-05-2025 21:10:37 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Nu maar hopen dat ze dan het vijfje achterop sturen en er niet een rangeerder 2 binnenlandse stellen voorrijd 😅 |
22-05-2025 22:23:35 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
23-05-2025 09:58:08 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Op de Kfh zag ik vanochtend rond 8 uur een rood-gele 6400, volgens mij de 6479, dan zou dat om een heuvelloc gaan. Op de cabine zit nog wel rood, maar het lijkt of de bestickering eraf getrokken is en er weer veel geel doorheen komt. Ook op de lange huif, net achter de cabine zit weer een stuk heel vers rood t.o.v. de rest van de loc. Kan misschien ook om een LTE-6400 gaan die teruggegeven is?! |
![]() |
advertentie |
23-05-2025 10:06:16 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Om 10:03 uur een blauwe 1600/1700 met Partytrein (donkerrode rijtuigen) langs de railcam in Twello richting Apeldoorn. |
23-05-2025 10:12:06 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
NS 3205: Ut (11:27) - Amf - Zl - Lls (13:31- Laatst bewerkt door woukaa op 23-05-2025 15:27 |
23-05-2025 10:12:12 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Een TCS 10x00x die met die trein van EuroExpressrijtuigen volgens bericht elders naar Zvt gaat. Laatst bewerkt door BVisser op 23-05-2025 10:13 |
23-05-2025 10:16:27 1 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Check: bahn.expert |
23-05-2025 10:28:42 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik kon zo snel geen locomotorentopic vinden, maar weet iemand welk exemplaar dit is? Ik kan het niet achterhalen. |
23-05-2025 10:46:38 3 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
|
23-05-2025 10:51:02 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Merci! |
23-05-2025 16:47:59 | ||
---|---|---|
TreinspotterDeventer
![]() |
16:45 station Dv: DDZ 7645 (trein 3663) rijdt met beide pantografen omhoog i.p.v. 1. Laatst bewerkt door TreinspotterDeventer op 23-05-2025 16:48 |
23-05-2025 17:20:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Voor het bedrijf in kwestie: dat heet Thermophos; ze verwerken daar in het Zeeuwse onder andere fosfor. |
23-05-2025 17:50:19 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Zvt |
23-05-2025 17:53:22 1 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
![]() |
|
23-05-2025 20:27:53 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
|
23-05-2025 22:38:24 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
|
23-05-2025 22:53:34 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
22:51 Witte vectron + ICE-L door Amf over spoor 9a ri Ama. |
23-05-2025 23:33:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De kwestie is nog niet opgehelderd. Ik vind zowel Thermphos als Thermophos. Die laatste staat op www.industriespoor en op verschillende emplacementstekeningen. En inderdaad, ook Thermphos komt voor op internet... Citaat over wagens op www.industriespoor.nl : De Jünkerather Gewerkschaft (in 1960 overgenomen door Demag) bouwde voor diverse klanten vele van deze wagens, waaronder in 1923-1927 de 11221 t/m 11230 voor Hoogovens. Hoogovens verkocht omstreeks 1970 vier van deze wagens aan Hoechst (nu Thermophos) in Vlissingen-Oost. De overige zes bejaarde wagens waren in 1982 nog in bedrijf. |
23-05-2025 23:39:32 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Thermpos is de correcte bedrijfsnaam, niet te verwarren met Thermopos, een productnaam voor een waterontharder die Hoechst en later Thermpos produceerden. Laatst bewerkt door rolandrail op 23-05-2025 23:40 |
24-05-2025 05:29:36 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Nee, het is (of beter gezegd: was) echt Thermphos. |
24-05-2025 09:45:39 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Je zou bijna zeggen: dat bedrijf was door die verwarringen over de spelling volkomen onvindbaar geworden en ging hopeloos failliet. Terwijl bijvoorbeeld Grolsch, of was het Grols of Grolsh.. ;.) |
24-05-2025 12:42:24 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Volgens mij was het Gols. |
29-05-2025 12:15:40 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Beetje laat! Om 12.35 stond op spoor 7 in Haarlem de 101003 + bar rijtuig + 8 rijtuigen + de 101002 (opz). Met in de trein en het bar rijtuig reizigers. Achter het raam een sticker met: Landkreis Osnabrück - Sonderzug - Osnabrück-Zandvoort-Osnabrück. In mijn beleving waren de rijtuigen meer paars dan donkerrood. De volgende dag vroeg in de avond zag ik in de "driehoek" in Haarlem een blauwe loc en een aantal van dit soort rijtuigen staan. |
29-05-2025 12:33:20 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Zoals ook in de spots staat zijn dat rijtuigen van de Duitse firma EuroExpress. Of dat ex-DB-rijtuigen zijn is mij niet bekend. Laatst bewerkt door BVisser op 29-05-2025 12:34 |
29-05-2025 15:01:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Doorgaans is dat wel het geval. |
30-05-2025 09:07:21 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
En ex US-Army. |
30-05-2025 09:28:14 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ja ex NAVO in dat geval. Of nog steeds NAVO, of binnenkort weer NAVO :-) |
30-05-2025 11:49:22 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Heeft verplaatsing van defensie materieel per spoor, voorrang op het andere trein verkeer? Ben dit aan het overdenken vanwege de dreiging in oost Europa op dit moment. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-05-2025 11:53:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Om wat voor rijtuigtype ging dat :)? |
30-05-2025 12:02:55 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In de voorgenomen herziening van het besluit capaciteitsverdeling (ingaande per 1 januari 2026) is de volgende passage toegevoegd:
ProRail moet vanaf dienstregeling 2027 dus een deel van de goederenpaden voorbehouden voor defensie. |
30-05-2025 12:18:32 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dan krijg je dus waarschijnlijk problemen op het spoor. |
30-05-2025 12:47:53 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Lijkt me eerder een voordeel voor de goederentreinen. Vaak zal defensie helemaal geen behoefte hebben aan die paden en komen deze paden ad hoc vrij voor andere partijen. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 30-05-2025 12:48 |
30-05-2025 13:32:14 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Met andere woorden, als defensie geen goederen paden claimt, dan gaan deze paden naar andere goederen vervoerders. |
30-05-2025 14:28:34 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Kijkt men dan ook naar paden die er nu fysiek niet meer zijn? We hebben nog al wat bruggen en plekken in Nederland die heden aan hun maximale capaciteit zitten. |
30-05-2025 16:27:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het besluit capaciteitsverdeling denkt niet in goederenpaden maar in minimale frequenties. Als het aantal aanvragen plus het aantal voorbehouden paden voor ad-hoc en militair vervoer hoger is dan het aantal beschikbare paden en er geen vervoerder vrijwillig een pad afstaat zal de boel overbelast verklaard worden en krijgen goederentreinen tot deze minimale frequentie prioriteit boven overtollige reizigerstreinen. Dat zie je nu bijvoorbeeld terug bij de 3200 die tweemaal per dag ingekort is tot Gv of de 18900 die soms wat stations moet overslaan. Laatst bewerkt door michaben op 30-05-2025 16:29 |