Opvallende dingen 7 mei
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
07-05-2025 18:24:22
gvttreinen
gvttreinen

Seinenstoring te Lek, vanaf 14.45 tot (prognose) 19.45 geen treinverkeer Htnc - Gdm, ook geen IC's.

Voor stoptreinreizigers is er geen vervangend vervoer (!), IC reizigers mogen via Ah omreizen.

 

07-05-2025 18:52:42
selivio
selivio

Volgens een NFL is er nu een ICNG onderweg vlak voor Std.



Laatst bewerkt door selivio op 07-05-2025 18:52
 

07-05-2025 19:07:51
Dionysusnu
Dionysusnu

Dat is flink stuk dan, al ruim 3 uur helemaal geen treinen.

Er wordt ook niet naar Culemborg gereden, is keren achter seinen 14/16 niet mogelijk?

 

07-05-2025 19:19:17
treinnetco
treinnetco

Quote
Dionysusnu (07-05-2025 19:07:51):


Er wordt ook niet naar Culemborg gereden, is keren achter seinen 14/16 niet mogelijk?


Nee, want de storing zit in sein 16.




Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-05-2025 19:56:01
kleine_man
kleine_man

Quote
gvttreinen (07-05-2025 18:24:22):


Seinenstoring te Lek, vanaf 14.45 tot (prognose) 19.45 geen treinverkeer Htnc - Gdm, ook geen IC's.

Voor stoptreinreizigers is er geen vervangend vervoer (!), IC reizigers mogen via Ah omreizen.



En het dan gek vinden dat reizigers afhaken. Een omreis van 65! Minuten. De kers is dat de NS weigert om vervangend vervoer te regelen.




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

07-05-2025 19:59:45
gvttreinen
gvttreinen

Quote
kleine_man (07-05-2025 19:56:01):


Quote
gvttreinen (07-05-2025 18:24:22):


Seinenstoring te Lek, vanaf 14.45 tot (prognose) 19.45 geen treinverkeer Htnc - Gdm, ook geen IC's.

Voor stoptreinreizigers is er geen vervangend vervoer (!), IC reizigers mogen via Ah omreizen.



En het dan gek vinden dat reizigers afhaken. Een omreis van 65! Minuten. De kers is dat de NS weigert om vervangend vervoer te regelen.


Prognose was al een aantal keren aangepast, nu 20.30!



Laatst bewerkt door gvttreinen op 07-05-2025 20:00
 

07-05-2025 20:10:05
5431
5431

Quote
treinnetco (07-05-2025 19:19:17):


Quote
Dionysusnu (07-05-2025 19:07:51):


Er wordt ook niet naar Culemborg gereden, is keren achter seinen 14/16 niet mogelijk?


Nee, want de storing zit in sein 16.


Als het alleen sein 16 is, waarom zou je dan niet via het oostelijke spoor en dus (ri. Ht/Ehv) sein 14 kunnen rijden? Bij gebrek aan een overloopwissel direct na Culemborg moet je wel erg ver links rijden, kost je een minuut of 12-13, maar alles is al snel beter dan dit urenlang niks.

@edit: zie het al, met een doorgaande trein zou je SN > 362 > 367 > 372 > 381 > GF moeten rijden, en dan staat de kerende sprinter je in de weg omdat die pas bij Castellum naar links kan en dan op 381 de boel staat te blokkeren. Vanaf 382 vertrekken richting Utrecht lijkt niet te kunnen(?)



Laatst bewerkt door 5431 op 07-05-2025 20:20
 

07-05-2025 20:38:13
Dionysusnu
Dionysusnu

Die kerende sprinter hoeft niet te rijden, de standaardmaatregel is toch om 1 van de 2 sprinters al in Utrecht te keren. Als je dat zo houdt, kan de ander doorrijden tussen Htnc en Gdm.

De 6075 lijkt het als eerste trein weer te proberen.



Laatst bewerkt door Dionysusnu op 07-05-2025 20:38
 

07-05-2025 20:57:43 1
Rolffiej19
Rolffiej19

Quote
kleine_man (07-05-2025 19:56:01):


Quote
gvttreinen (07-05-2025 18:24:22):


Seinenstoring te Lek, vanaf 14.45 tot (prognose) 19.45 geen treinverkeer Htnc - Gdm, ook geen IC's.

Voor stoptreinreizigers is er geen vervangend vervoer (!), IC reizigers mogen via Ah omreizen.



En het dan gek vinden dat reizigers afhaken. Een omreis van 65! Minuten. De kers is dat de NS weigert om vervangend vervoer te regelen.


Voor Htn-Gdm zijn wel degelijk 8 stopbussen aangevraagd, alleen konden de busmaatschappijen er maar 3 a 4 leveren voordat je weer de NS de schuld gaat geven.

 

07-05-2025 23:34:41
evangoor
evangoor

Wat mij dan iirriteer is dat ik als reiziger het alternatief vervoer (Qbuzz naar Leerdam en U-OV lijn 85 naar Utrech Kanaleneiland en dan verder met de bekende vouwfiets), dat NS 6 uur lang niet geregeld, kreeg zelf moet betalen. GTBV wordt afgewezen want niet ingechekt bij NS. En het alternatief vervoer is ook nog voor eigen rekening want geen onderdeel van Trein Vrij. Ik overleef het echt wel, maar de gemakzucht en rechtlijnigheid irriteert.

 

08-05-2025 08:04:27
jacokran
jacokran

In mijn ervarng wordt GTBV niet geweiged als je vanwege de trenvertraging een andere route neemt.

Ik ben een paar maanden geleden vanaf Vlissingen via Goes, Zierikzee, Rotterdam Zuidplein naar Vleuten gereden, omdat er een overwegstoring was tussen Kruiningen Bergen op Zoom. Mijn claim werd gehonoreerd. Ik heb het standaard NS tarief terug gekregen, terwijl ik dat niet aan NS betaald heb.

 

08-05-2025 08:34:26 1
gvttreinen
gvttreinen

Quote
Rolffiej19 (07-05-2025 20:57:43):


Quote
kleine_man (07-05-2025 19:56:01):


Quote
gvttreinen (07-05-2025 18:24:22):


Seinenstoring te Lek, vanaf 14.45 tot (prognose) 19.45 geen treinverkeer Htnc - Gdm, ook geen IC's.

Voor stoptreinreizigers is er geen vervangend vervoer (!), IC reizigers mogen via Ah omreizen.



En het dan gek vinden dat reizigers afhaken. Een omreis van 65! Minuten. De kers is dat de NS weigert om vervangend vervoer te regelen.


Voor Htn-Gdm zijn wel degelijk 8 stopbussen aangevraagd, alleen konden de busmaatschappijen er maar 3 a 4 leveren voordat je weer de NS de schuld gaat geven.


Bij de verstoring stond dat NS geen vervangend vervoer inzette en op basis daarvan concludeerd men dat er GEEN bussen reden, en dus zelf naar alternatieven moest zoeken.

 

08-05-2025 08:47:31 1
evangoor
evangoor

Quote
jacokran (08-05-2025 08:04:27):


In mijn ervarng wordt GTBV niet geweiged als je vanwege de trenvertraging een andere route neemt.

Ik ben een paar maanden geleden vanaf Vlissingen via Goes, Zierikzee, Rotterdam Zuidplein naar Vleuten gereden, omdat er een overwegstoring was tussen Kruiningen Bergen op Zoom. Mijn claim werd gehonoreerd. Ik heb het standaard NS tarief terug gekregen, terwijl ik dat niet aan NS betaald heb.



Bij mij in de afgelopen is drie jaar zeven keer (dat ik lijn 85 als alternatief moest nemen) de GTBV-aanvraag wel geweigerd. Jij reist in jouw voorbeeld tenminste nog een deel van het traject met NS. Ik bij deze verstoring geheel niet. Dat is (schijnbaar) het doorslaggevende criterium voor NS om de GTBV-aanvraag te weigeren.

 

09-05-2025 18:55:47
kleine_man
kleine_man

Quote
Rolffiej19 (07-05-2025 20:57:43):


Quote
kleine_man (07-05-2025 19:56:01):


Quote
gvttreinen (07-05-2025 18:24:22):


Seinenstoring te Lek, vanaf 14.45 tot (prognose) 19.45 geen treinverkeer Htnc - Gdm, ook geen IC's.

Voor stoptreinreizigers is er geen vervangend vervoer (!), IC reizigers mogen via Ah omreizen.



En het dan gek vinden dat reizigers afhaken. Een omreis van 65! Minuten. De kers is dat de NS weigert om vervangend vervoer te regelen.


Voor Htn-Gdm zijn wel degelijk 8 stopbussen aangevraagd, alleen konden de busmaatschappijen er maar 3 a 4 leveren voordat je weer de NS de schuld gaat geven.



Zolang de NS blijft impliceren dat het allemaal de schuld van de reiziger is, blijf ik impliceren dat het allemaal de schuld van de NS is.

Daarbij, 8 bussen is schandalig laag. De NS rijdt elke 10 minuten met ten minste 6 bakken in de IC dienst per richting. Dat zijn 600 reizigers per uur per richting, met 8 bussen (4 per richting) kan max 240 reizigers per uur vervoeren. Dat is nog geen 50% van de reizigers en de stoptreinreizigers niet meegerekend (dat valt voor mij ook simpelweg onder "weigeren"). Ook zonder mijn opmerking een is het een slechte beurt, dat de NS dit laat gebeuren. Sowieso is het een slecht verhaal om een andere partij de schuld te geven.........




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

09-05-2025 18:57:49
kleine_man
kleine_man

Quote
jacokran (08-05-2025 08:04:27):


In mijn ervarng wordt GTBV niet geweiged als je vanwege de trenvertraging een andere route neemt.

Ik ben een paar maanden geleden vanaf Vlissingen via Goes, Zierikzee, Rotterdam Zuidplein naar Vleuten gereden, omdat er een overwegstoring was tussen Kruiningen Bergen op Zoom. Mijn claim werd gehonoreerd. Ik heb het standaard NS tarief terug gekregen, terwijl ik dat niet aan NS betaald heb.


Zodra je om- of uitcheckt is het einde GTBV, ondanks wat er Europeesch afgesproken is. De NS heeft in Europa vast laten leggen dat de geldigheid (en daarmee je reis) vastgelegd wordt door het in- en uitchecken. Een mooie manier om je onder de regels uit te wurmen en een enorm dikke middelvinger naar de reiziger.




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

09-05-2025 19:02:35
BR120Trihn
BR120Trihn

Nabrander voor de geïnteresseerden:

Gisteren werd Vopak Vdgvch weer eens bediend. Nu met de RCC 1796 die 20 ketelwagens bracht. Loc is later LL terug gegaan naar de Whz. (Gezien te Rtd om 16:27l

 

09-05-2025 19:22:40
Dionysusnu
Dionysusnu

Quote
kleine_man (09-05-2025 18:55:47):


Daarbij, 8 bussen is schandalig laag. De NS rijdt elke 10 minuten met ten minste 6 bakken in de IC dienst per richting. Dat zijn 600 reizigers per uur per richting, met 8 bussen (4 per richting) kan max 240 reizigers per uur vervoeren. Dat is nog geen 50% van de reizigers en de stoptreinreizigers niet meegerekend (dat valt voor mij ook simpelweg onder 'weigeren').


Die bussen waren volgens Rolffiej19 juist voor Htn-Gdm, dus om de IC-reizigers te rekenen is niet eerlijk. Over het niet bestellen van IC-bussen kan je wat vinden, maar ik denk dat je realistisch gezien beter het omreisadvies kan geven via Arnhem. Dat is precies een uur langzamer, en met wachten en reistijd van vervangende bussen zit je daar ook al snel aan.

 

10-05-2025 09:17:00
phantom
phantom

Quote
BR120Trihn (09-05-2025 19:02:35):


Nabrander voor de geïnteresseerden:

Gisteren werd Vopak Vdgvch weer eens bediend. Nu met de RCC 1796 die 20 ketelwagens bracht. Loc is later LL terug gegaan naar de Whz. (Gezien te Rtd om 16:27l



Daarmee zou je bericht dan thuis horen in het opvallende dingen topic van 8 mei,i.p.v. dat van 9 mei ;-)
Hoe frequent is er nu nog goederen vervoer op die halve metrolijn eigenlijk ??
1x per week,per maand,nog minder ??

 

10-05-2025 09:22:10
BR120Trihn
BR120Trihn

Quote
phantom (10-05-2025 09:17:00):


Quote
BR120Trihn (09-05-2025 19:02:35):


Nabrander voor de geïnteresseerden:

Gisteren werd Vopak Vdgvch weer eens bediend. Nu met de RCC 1796 die 20 ketelwagens bracht. Loc is later LL terug gegaan naar de Whz. (Gezien te Rtd om 16:27l



Daarmee zou je bericht dan thuis horen in het opvallende dingen topic van 8 mei,i.p.v. dat van 9 mei ;-)
Hoe frequent is er nu nog goederen vervoer op die halve metrolijn eigenlijk ??
1x per week,per maand,nog minder ??



Nee het was toch echt 7 mei m, dus in mijn bericht moest eergisteren staan :)

Aldus een bericht anders was dit de eerste bediening sinds 5 juli 2024!

 

10-05-2025 09:39:14
broek53
broek53

Let op: dat ligt niet per se aan de vervoerbehoefte, maar aan het feit dat door de langdurige en zwaar uitgelopen ombouw van Schiedam Centrum de verbinding met de Hoekse metrolijn verbroken was.