18-03-2025 08:29:54 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
NJ 402 is betrokken bij een aanrijding tussen Dn en Br. Prognose is 11:30 |
18-03-2025 08:30:55 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
IC143 rijdt met witte Vectron 193.513 voorop. Volgens de digitale bronnen met de 193.934 achterop, maar dat heb ik zelf niet gezien. |
18-03-2025 09:02:31 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
FLIRT TAG 2015 NS 80207 LM 12:44 Venlo 1a 13:22 Eindhoven 7 13:26 13:52 's-Hertogenbosch 4a D 14:08 Geldermalsen 3 14:22 14:39 Utrecht cs 11 15:05 15:26 Gouda 10 15:35 (Via Zoetermeer) 15:50 Ypenburg 181 15:53 Leidschendam 15:58 |
18-03-2025 09:08:12 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Inderdaad te Apd met witte Vectron voor en geel-blauwe Vectron achteraan. |
![]() |
advertentie |
18-03-2025 10:16:41 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
ICNG 3105+3128: Utctw (10.15) Mrg Ut Laatst bewerkt door woukaa op 18-03-2025 11:05 |
18-03-2025 12:52:53 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Rond 12:47 een NS Vectron met NightJetrijtuigen over spoor 7 te Ehv richting het noorden. Vermoedelijk het materieel van de in Keulen opgeheven 402 |
18-03-2025 12:57:32 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Is met +10 om 12:55 uit Vl vertrokken aldus NFL. |
18-03-2025 13:17:39 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Wat is de reden dat de RNet TAG-Flirts allemaal een weekje naar Blerick gaan? |
18-03-2025 13:18:03 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
|
18-03-2025 14:23:00 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
14:21 Aankomst 402 op Asd |
18-03-2025 14:44:13 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Br/Gkgf-Asd als 88700. |
18-03-2025 15:47:33 1 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
|
18-03-2025 19:13:42 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Blijkbaar is de reiniging niet meer gelukt. De 403 is uitgevallen vandaag, mogelijk natuurlijk ook doordat het personeel niet heeft kunnen rusten. |
18-03-2025 19:47:10 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Het noordelijke spoor Arnhem - Dieren was een uur versperd door een defecte treinm maar het leidde tot een volledige opheffing van de treindienst op dat traject. Weet iemand waarom er geen sprinters blijven rijden bij zo'n verstoring? Zo te zien liggen de vereiste wissels er (te Dieren en Velperbroek Aansluiting), er ligt dubbel enkelspoorbeveiliging, en de sprinters kruisen elkaar niet op dit traject. Mis ik dan nog iets? Edit: oh, ze kruisen elkaar toch wel. Op Arnhem Presikhaaf kruisen zowel de IC's als Sprinters. Dan zou je dus iets uit moeten gaan buigen. Laatst bewerkt door Marco op 18-03-2025 19:55 |
18-03-2025 19:47:50 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op dumpert zijn beelden verschenen van een VIRM die een rokende SLT sleept richting Hlm: www.dumpert.nl
|
18-03-2025 20:34:46 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
En in het Haarlems Dagblad is een artikel verschenen over brandweerinzet voor een gesleepte SLT op station Hlm 😉 Op de foto is te zien dat het SLT 2404 betreft, die ging eerder vandaag defect op Halfweg-Zwanenburg. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 18-03-2025 20:45 |
18-03-2025 21:23:17 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
|
18-03-2025 21:39:10 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Maar dat ligt die spoorlijn dus niet, tot Dieren ga je meer richting het oosten dan richting het noorden, pas bij Dieren komt de koers van de spoorlijn onder de 45 graden en ga je dus noordelijk. Laatst bewerkt door michaben op 18-03-2025 21:40 |
18-03-2025 22:13:51 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Tip: In Nederland kruisen bijna alle treinseries zichzelf ongeveer om :00 en :30, en in een halfuursdienst ook nog eens om :15 en :45. |
18-03-2025 23:04:15 1 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Compleet opheffen van een nachttrein verdient bepaald niet de schoonheidsprijs en vind ik eigenlijk onacceptabel afgezien van extreem weer, maar komt in de laatste jaren vaker voor. Tegentrein 402 rijdt vannacht ook niet om te voorkomen dat 2 garnituren aan dezelfde kant staan. Laatst bewerkt door 5431 op 18-03-2025 23:11 |
18-03-2025 23:23:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee maarja, wat moet men anders, als het materieel schade heeft opgelopen bij de aanrijding of het simpelweg niet gelukt is om de trein optijd te kunnen reinigen? Waarbij dat laatste kan slaan op het reinigen van de aanrijding of wat er allemaal aan boord moet gebeuren na een rit. Dat is ook geen klusje wat je even in een half uur kunt doen, en ander materieel heeft men hier ook niet voorhanden. |
19-03-2025 06:14:39 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Tja naast dat een trein een aanrijding vaak een calamiteiten reiniging nodig heeft is het personeel van NewRest(die de NightJet namens de ÖBB uitbaat) in Amsterdam niet zomaar even uit de boom te plukken. De trein was pas om 14:30 in Asd ipv 09:32. Zij hebben niet hun gewenste rust kunnen hebben en daarnaast zal de trein ook gereinigd etc moeten worden. Dat is ook niet zomaar even gedaan. Naja en dat met 402 is idd logistiek. Als je namelijk de 402 zou laten rijden dan zou je een ongelofelijk moeilijke logistieke puzzel krijgen. Vervangende trein naar Frankfurt schijnt ook iets moeilijks te zijn vanwege NightJet wordt uitgebaat door ÖBB en ICE door DB. Dat het is NL beide gereden wordt door NS Int komt doordat zij alleen de partner zijn, maar geen zeggenschap hebben over materieel. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 19-03-2025 06:15 |
19-03-2025 07:20:56 2 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Een andere optie is bijvoorbeeld om de 402 op de 403 te laten keren in Frankfurt (zoals wel vaker gebeurt) en een vervangende ICE te laten rijden tussen Asd en Frankfurt. Of desnoods een deel van de rit bussen regelen. |
19-03-2025 07:24:05 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Die vervangende ICE kan dus niet, vanwege de formulescheiding van DB en ÖBB. |
19-03-2025 07:44:08 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Kan niet of willen ze niet? |
19-03-2025 08:01:04 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Als de defecte trein in de buurt van Velp staat, zouden flink wat overwegen in de storing liggen, misschien vind men dat te gevaarlijk om dan op het andere spoor te blijven rijden? |
19-03-2025 08:31:50 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Een vervangende ICE kan helaas (bijna) niet. Buiten het feit dat het DB/ÖBB is kom je qua stellen niet (goed) uit. De aankomende 122 zou in Asd kunnen keren op de 403. In Frankfurt keert deze dan op de 402 maar die komt rond half 10 pas in Asd aan terwijl ie om half 9 al nodig is voor de 225. Of je zou de 120 met 2 stellen moeten rijden. Je zou miss, als de binnenreiniging niet klaar is en Newrest personeel niet is uitgeslapen, alleen met de SBB zitrijtuigen kunnen rijden? Laatst bewerkt door henri1972 op 19-03-2025 08:33 |
19-03-2025 09:09:51 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Als reizigers van de European Sleeper met een Railjet alsnog Venetië konden en mochten bereiken, blijkt dat het overbruggen van formulescheidingen best mogelijk is. |
19-03-2025 09:25:42 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik gok dat reizigers van een Railjet van de normale dienstregeling gebruik hebben gemaakt? Dat is iets makkelijker dan een ICE inleggen lijkt mij. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-03-2025 09:33:38 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Goeie, dat zou inderdaad een reden kunnen zijn. Kan je hier in theorie iets aan doen? Rijrichting van een stuk vrije baan op 0 zetten o.i.d.? (ik heb geen idee, niet schieten als dit onzin is 🤪) |
19-03-2025 10:17:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die overwegen zullen in storing liggen omdat er treinen stilstaan in de aankondiging secties daarvan. |
19-03-2025 10:41:38 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Overwergaankondigingen uitschakeling op de vrije baan kan volgens mij alleen ter plaatse door de overweg te sleutelen voor het betreffende spoor. |
19-03-2025 11:08:56 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Je kunt je zelfs afvragen of er wel een vervangende ICE moet rijden. De eerstvolgende reguliere treinen naar Asd resp Zürich vertrekken binnen 2-3 uur vanaf Frankfurt en hebben een 'geringe' bis 'mittlere' Auslastung dus daar past nog wel wat bij. |
19-03-2025 12:09:03 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Je zou zo langzamerhand toch mogen verwachten dat na ruim 3 jaar die trein te rijden er een fatsoenlijk plan B uitgewerkt is bij verstoringen dat verder gaat dan de NJ402 op dag 1 is ergens gestruikeld dus die op dag 2 wordt opgeheven omdat de retourrit al dan niet leeg niet binnen 24 uur kan terugrijden ofzoiets. Van mijn part zorg je dat mcn wegbekendheid krijgen op Brussel - Luxemburg - Straatsburg om dat ding de volgende avond in Basel te hebben. Stofzuigen en bedden opmaken kan je ook rijdend doen als je wilt. Of een van de andere suggesties eerder in dit draadje om minder mensen te duperen. Misschien kan de NVBS eens de operationele mensen van ÖBB/NJ en NSInt uitnodigen om de onderzochte varianten te presenteren naar analogie van de sessie over wisselsaneringen door ProRail. En niet alleen met argumenten komen als te weinig materieel, personeel moet slapen, schoonmaken moet langs een reinigingsperron, geen paden overdag door Rijndal, ICE is van DBAG, etc. Laatst bewerkt door Jeroen1740 op 19-03-2025 13:32 |
19-03-2025 12:38:59 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
|
19-03-2025 13:46:49 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Mijn gedachtengang was: stel, je hebt een overweg in een spoorlijn die oost-west ligt, met dubbel enkelspoorbeveiliging: De middensectie van een overweg is altijd "actief". Nu dacht ik: zou er misschien een "nulstand" van de rijrichting zijn, waarbij geen enkele aankondigingssectie geactiveerd wordt? (en alle seinen op rood staan?). Maar goed, volgens mij is het überhaupt niet makkelijk om de rijrichting te veranderen terwijl er een trein op het baanvak aanwezig is. |
19-03-2025 14:09:31 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Bij (dubbel) enkelspoor krijgen overwegen geen rijrichting vanuit de beveiliging maar bepalen ze zelf de richting aan de hand van welke aankondigingssectie als eerste bezet raakt. Laatst bewerkt door michaben op 19-03-2025 14:10 |
19-03-2025 15:08:18 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ah, duidelijk. Ik had dus wel klokken horen luiden, maar nog geen klepel zien hangen ;P Vandaar de vraag. Maar nee, dan is er dus geen makkelijke oplossing voor dit probleem. Als er straks ERTMS ligt, kan je denk ik simpelweg de rijweg herroepen, waarna eventuele overwegen weer open gaan? Da's dan wel weer handig. |
19-03-2025 15:23:51 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Bij mijn weten nu ook. Achter het blok komt het spoor weer vrij, zolang er geen nieuwe trein achter de rijdende trein gestart is. |
19-03-2025 15:50:24 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Onder ERTMS krijg je geen vrije banen meer en zal elke overweg dus in een rijweg vallen. Ik geloof dat de overweg zelfs vanzelf zou moeten openen als de machinist een zogenaamde end-of-mission uitvoert. |
19-03-2025 16:29:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
19-03-2025 17:59:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Eigenlijk heeft ( hoeft) ETCS niets met overwegen en hun werking van doen. ETCS is strikt genomen enkel een sijsteem dat de toestemming om te rijden vanuit de beveiliging ( lees het seinhuis) naar de trein/ machinist overbrengt en de uitvoering daarvan bewaakt. Prorail gaat echter een paar stappen verder bij de landelijke uitrol hiervan dan b.v België ( vandaar ook dat het langer duurt en men graag naast NSR een proefbaanvak wil hebben) omdat men de mogelijkheden die ETCS biedt ook wil gebruiken om b.v. de overwegen aan te sturen, mede met terugmeldingen van de trein zelf. |
19-03-2025 20:45:16 1 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Het lijkt mij geen rocket-science om een plan B uit te denken dat verder gaat dan "wat er ook gebeurt we doen dezelfde processtappen en als die te laat klaar zijn dan boeken de 2x 600 reizigers maar een vliegtuig of pakken ze maar de auto". Dat watervullen niet onderweg kan, geloof ik wel. Maar alle andere stappen moeten met een beetje creativiteit toch echt anders kunnen. Wel mooi trouwens dat we nu afwisselend archaïsch beddengoed en WC-vullen afwisselen met digitalisering van het spoor in dit topic. Misschien drijven we wat af van de 18e maart anno 2024 :-). |
19-03-2025 21:16:42 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Wat is er gebeurd met de reserve stam die op Wgm stond? Primair voor inval op een ICE maar die zou bij dit soort zaken ook prima een vervangende slag kunnen maken tot Frankfurt of Keulen. |
19-03-2025 22:06:26 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Als de machinist wat aan de trein wil doen of bekijken en dat is bij de koppeling dan moet het nevenspoor al buiten dienst. Uiteraard ook als die aan de andere zijde dan die van het schouwpad iets moet doen. |
20-03-2025 06:19:41 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Welke reserve stam bedoel je? Wat voor mat zou dat zijn? |
20-03-2025 06:24:19 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Die reserve stam is al een hele tijd niet meer in Nederland aanwezig. Dat was twee zomers geleden een maatregel om uitval van de BR 406 op te kunnen vangen, maar werd zelden of nooit gebruikt en daarnaast heeft DB heel veel van zijn IC1 materieelpark terzijde gesteld inmiddels. Dat er vanaf de zomer BR 408 op de IC Berlijn ingezet gaat worden is ook gekomen doordat de IC1 vanwege de hoge leeftijd vervangen MOET worden. |
20-03-2025 07:00:18 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
En voor de duidelijkheid: dat was een stam rijtuigen met loc er voor die in Amsterdam achter de hand werd gehouden. Zover ik weet maar 1 keer ingezet. Laatst bewerkt door BVisser op 20-03-2025 07:01 |
20-03-2025 08:22:56 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Het lijkt mij dan overigens geen slecht idee om toch een reserve BR408 achter te gaan houden in Amsterdam. zal behoorlijk geregeld ingezet kunnen worden en daarmee zal de naam van internationaal treinreizen toch een beetje schoongewassen kunnen worden door de betrouwbaarheid flink omhoog te stuwen. Laatst bewerkt door Svh op 20-03-2025 09:01 |
20-03-2025 08:54:42 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Zou een (setje) ICNG-D daar niet uitermate geschikt voor zijn? Laatst bewerkt door mattie2 op 20-03-2025 08:54 |
20-03-2025 10:20:49 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Nee, want dan moet je eerst heel veel Duitse mcn gaan opleiden voor die ICNG. Of je moet reizigers ergens onderweg laten overstappen maar dat lijkt me ook niet ideaal. |
20-03-2025 10:53:15 1 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Personeel voor Duitsland of Duitse personeel komt er toch, beter om te veel personeel op te leiden, en als reserve in te kunnen zetten toch? Die kunnen dan naast ICNG-D diensten ook binnenlandse diensten draaien. Laatst bewerkt door Gydo op 20-03-2025 10:53 |
20-03-2025 11:41:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het gaat over Duitse machinisten, alsin, die normaliter in Duitsland wonen en werken.
|
20-03-2025 14:18:44 2 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
De business case wordt vanzelf ook negatief als je uitval op uitval gaat stapelen... |
![]() |
advertentie |
20-03-2025 22:41:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Neu, eens, maar dan nog kun je als bedrijf geen miljoenen in gaan stoppen aan alternatieven waardoor je sowieso nooit meer een cent gaat kunnen verdienen natuurlijk. |
21-03-2025 07:55:39 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Het is op zich een ‘simpele’ berekening. Wat kost het om een reserve stel op de Watergraafsmeer te hebben om in te zetten richting Frankfurt/München en Berlijn en eventueel zelfs verhuren als Nightjet. En anderzijds wat kost het om alle reizigers geld terug te moeten geven vanwege de vertraging (incl. administratiekosten)? |
21-03-2025 08:13:08 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Nouja, simpel… Als je de berekening goed wilt maken moet je de klanttevredenheid, merkwaarde en eventueel alternatieve inzet natuurlijk ook meerekenen. Of het uitkan is dan natuurlijk de volgende vraag. |
21-03-2025 08:21:24 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Mijn idee was dat de ICNG dan tot Frankfurt rijdt als 403 en terug als 402, de Nightjet uit Zürich kan hetzelfde doen maar dan andersom. Zo komen alle reizigers uiteindelijk met geringe vertraging en een halve nacht slaap op de plaats van bestemming en de volgende avond heb je op allebei de startpunten weer een Nightjet klaarstaan. Voor zover ik weet wordt Asd-Frankfurt volledig door een Nederlands (bevoegde) mcn gereden dus qua opleiding lijkt me dat niet onredelijk. |
21-03-2025 08:29:42 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Moet de ICNG-D wel op de HSL toegelaten worden en ik weet niet of DB een trein met een Vmax van 200 km/h over HSL willen hebben. Er zijn dacht ik wel enkele NS Int met wegbekendheid via de Linker Rheinstrecke, maar dat is in rijtijd een te lang traject om met de machinist vanuit Nederland te rijden. |
21-03-2025 08:35:43 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
De NJ Zürich heeft normaal dus een machinistwissel bij Köln? In dat geval is de uitwerking van mijn idee inderdaad een stuk onpraktischer. |
21-03-2025 08:55:00 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Klopt NS Int rijdt de 403 tot Keulen en geeft hem daarna over aan de DB. In omgekeerde richting gebeurt hetzelfde. |
21-03-2025 16:17:14 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
ICNG-D zal 1st gebouwd moeten worden,en afhankelijk van de wensen zou de order dan wellicht moeten worden aangepast omdat men zulke inzet/reserve,niet in de oorspronkelijke order had berekend. |
21-03-2025 17:10:49 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ja Phantom de DB heeft ook een HSL liggen. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 21-03-2025 17:11 |
21-03-2025 17:46:13 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
De reden dat ze voorheen alleen met ICE 3 reden was niet zozeer de snelheid van max 300 km/h, maar dat ICE 1 en ICE 2 te weinig vermogen hebben om de steile hellingen te bedwingen. Of het had te maken met de eis dat er geen stellen met losse motorwagens mochten rijden, ook vanwege de steile hellingen, maar ik meen dat het de eerstgenoemde reden is. De BR412 voert ook boemeldiensten op de SFS uit (halteren bij elk station), sommige worden onderweg zelfs ingehaald door snelle ICE's (te Montabaur) In zo'n pad zou een ICNG ook best passen, We hebben het hier over de nacht, dan zou dat toch geen probleem mogen zijn. Laatst bewerkt door Muizeneus op 21-03-2025 17:46 |
21-03-2025 18:48:33 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Sowieso zou die ICNG-D dan in het pad van de NJ rijden. Die gaat toch ook niet harder dan 200? (Of zelfs 160?) |
21-03-2025 18:53:05 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Juist in de nacht is het wel een probleem omdat zoals de meeste HSL'en deze 's nachts dicht zijn. |
21-03-2025 19:51:31 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
De 403 vertrekt om 23.42 uit Köln Om 23.56 vertrekt ICE 619 nog uit Köln (messe) Die heeft 1 stop, namelijk Siegburg. Het is dan de vraag of een ICNG die trein voor kan blijven of dat een inhaling nog mogelijk is voordat de lijn dichtgaat |
21-03-2025 21:52:54 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik snap de hele discussie even niet. De 403 rijdt via Bonn en Koblenz. Langs de Rhein dus en niet over de SFS of HSL. De de ICNG-D hoeft die laatste lijn niet op. |
21-03-2025 22:14:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Reken even dat je dan ook 200 meter aan schaarse opstel capaciteit nodig hebt daar, het reserve stel zal moeten rouleren vanwege het onderhoud en de periodieke controles die ie nodig heeft, dan nog de onkosten (of huurprijs zou je het kunnen noemen) voor het stel zelf en het personeel om op het moment dat het stel nodig is hem uit de tuin te kunnen halen.
Een grove schatting is dat zo'n reserve stel dan met gemak ergens 50k-70k in de maand gaat kosten. Laatst bewerkt door thom op 21-03-2025 22:16 |
21-03-2025 23:06:20 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dan zijn er nog twee vragen om te beantwoorden in de bierviltjesberekening: Hoeveel kost uitval van een rit? Hoe vaak valt de Nightjet uit terwijl vervanging door een ICE had kunnen helpen? |
22-03-2025 08:43:18 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Van die schnell fahr strecke,daar heeft DB er volgens mij wel meer van dan enkel die ene,toch ? Laatst bewerkt door phantom op 22-03-2025 08:43 |
22-03-2025 10:43:09 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Het kan gewoon een bestaand stel zijn dat op Wgm of wellicht op Hfdo staat en toevallig uitloopt rondom Asd of Shl. Bovendien staat er tegen de tijd dat de 403 gaat rijden meer dan genoeg over. |
22-03-2025 10:57:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik zie hier in de OD topics met schering en inslag dat er ergens een stel ontbreekt van een een ICE die met twee stellen hoort te rijden of ergens een ICE uitvalt omdat er een dag eerder een stel niet afgekomen is van Duitsland af, of defect geraakt is. Dus ik heb niet echt het idee dat er zomaar ICE's over staan hier. Laatst bewerkt door thom op 22-03-2025 10:57 |
22-03-2025 12:02:04 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Alle ICE’s die hier over staan in de nacht hebben een functie. 122+120 vormen vaak de 225 van de volgende dag en de 224 vormt de 121 of iets in die geest. Er staan hier geen reserve stellen dus zomaar even een stel voor iets anders gebruiken maakt de omloop van de ICE’s ongelofelijk gecompliceerd. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 22-03-2025 12:02 |
22-03-2025 12:30:50 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vanaf de zomer (of december) wordt de dienst naar Berlijn ook met ICE’s gereden. Dus tegen die tijd is een mogelijk reserve stel breder inzetbaar en verkleint dus de kans op volledige uitval, vertraging omdat de trein richting Nederland veel te laat is binnengekomen en op het ontbreken van een stel bij de 225. Dat ze nu zo krap plannen dat alle stellen een functie hebben, is logisch. Sowieso omdat ze maar op 1 traject rijden vanaf Nederland en de aflevering van nieuwe stellen is nog steeds aan de gang is en momenteel nog niet de helft van de bestelde stellen geleverd zijn. Erg ruim zal de DB er nu nog niet in zitten.
|