25-01-2025 16:13:14 4 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Volgens een TrainManager van de IC Berlijn komen de nieuwe NightJet-rijtuigen 26 januari aan in Nederland tbv opleiding van het personeel, welke gegeven zal worden op Zaanstraat. Verdere info heb ik niet, maar vond het het delen waard. Laatst bewerkt door ToH op 25-01-2025 16:13 |
25-01-2025 19:32:22 1 | ||
---|---|---|
Benniebus
![]() |
Via via te weten gekomen dat de DANI stam rond 11:45 de grens overkomt bij Bad Bentheim/Oldenzaal. DEUVM |
25-01-2025 20:49:43 1 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Hannover-Wülfel V 09.07 Bad Bentheim A 11:40 D 11:43 Via Oldenzaal, Deventer en Amersfoort naar Westhaven, geplande aankomst 14:43. |
25-01-2025 21:23:08 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Wat mag ik me bij het "Luna" treindeel voorstellen? Het zullen wel niet de oude wagens van de vroegere DB trein zijn neem ik aan. |
![]() |
advertentie |
25-01-2025 21:26:00 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Luna zijn Comfort Couchettewagens. Bron www.bahnonline.ch Eigenlijk dus de couchettewagens die qua look en feeling aansluiten bij de Dani stammen, deze couchette rijtuigen zijn van binnen helemaal gestript en opnieuw opgebouwd. |
25-01-2025 21:44:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat project ken ik , maar dat dit Luna zou heten is nieuw voor me . N.B de firma Molinari die in dit oude artikel genoemd wordt is toch inmiddels failliet en de ombouw van de resterende rijtuigen pas recent weer opnieuw gegund. |
25-01-2025 21:45:53 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
Stefan, half correct. LuNa is rijtuig type Bbcmvz, dit is een ''Comfort Liegewagen'' dit rijtuig beschikt over een rolstoelcoupé voor 1 rolstoelgebruiker en begeleider en ee nafdeling voor ski's en fietsten. |
26-01-2025 07:53:17 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
In IC 143 zit in stam 7704 een 1e klas rijtuig van het type Avmz ipv het gebruikelijke Avmmz, ik zit er zelf in en dat ongemoderniseerde interieur zit heerlijk :). Rijtuigcode: D-DB 61 80 19-71 709-4 Avmz 108.5 Laatst bewerkt door stefanvw14 op 26-01-2025 08:54 |
26-01-2025 09:09:07 1 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
De verhalen over de nieuwe Nightjet kloppen. T/m 27 maart zal de trein gebruikt worden voor opleidingsdoeleinde. Hieronder de tijden, uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen; Trein 13410
Veel plezier met spotten, en mocht je je tussendoor vervelen, kijk dan eens op www.youtube.com Laatst bewerkt door DylansDepot op 26-01-2025 09:30, reden: Correcte eindbestemming toegevoegd Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
26-01-2025 09:24:42 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Gaat niet naar de Westhaven maar naar de Zaanstraat.
Asdm 9:20 Arriva GTW 10519 Jeroen Krabbé richting Asd. |
26-01-2025 10:48:30 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
ICMm 4056 om 10.20 uur gezien te Arnhem Berg. |
26-01-2025 10:59:34 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Afgelopen vrijdag stond ie daar in ieder geval van 7:20 tot 16:00 ook al (gezien vanaf mn werkplek). |
26-01-2025 11:08:49 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
|
26-01-2025 11:55:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Oldebroek, 11:53 Vechdallijnen Gtw 2/-8 richting Zwplle |
26-01-2025 12:16:17 | ||
---|---|---|
DerClown
![]() |
NS 193-737 Door Hengelo 12.12 met de nightjet Laatst bewerkt door DerClown op 26-01-2025 12:16 |
26-01-2025 12:29:19 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Met Oldebroek bedoel je Hde - Wz? Laatst bewerkt door Dionysusnu op 26-01-2025 12:29 |
26-01-2025 13:03:30 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Hattemerbroek, gemeente Oldebroek. ( was net op de wandeling bord met welkom inde gemeente gepasseerd 😏) |
26-01-2025 13:05:59 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
|
26-01-2025 13:31:04 | ||
---|---|---|
Pattrein
![]() |
|
26-01-2025 13:55:20 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
13:51 bij de Peter van Den Breemerweg (Amfge - Brn) NS 193 + Dani ri Hvs. |
26-01-2025 14:02:56 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Trein 3643/3652 met de 8614 ipv DDZ te Rsd. Verder zijn de 9559+9516 als LM vanuit On achter mijn 536 aan vertrokken en zag ik beide stellen zojuist om 14.30 uur aankomen te Rsd. Dus die hebben er een aardige LM rit op zitten 😉 Laatst bewerkt door Kamehameha op 26-01-2025 14:36 |
26-01-2025 14:41:26 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Wist überhaupt niet dat deze rijtuigen zelf al waren toegelaten in Nederland. Of hoeven rijtuigen niet het complete toelatingscircus te doorlopen als ze in een ander Europees land al zijn toegelaten? |
26-01-2025 14:56:58 | ||
---|---|---|
Pattrein
![]() |
Laatst bewerkt door Pattrein op 26-01-2025 15:19 |
26-01-2025 15:01:31 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
De rijtuigen vallen onder EuroFima, dus aparte toelating is niet nodig geweest voor de Vectrain (bediening vanuit stuurstand is een ander verhaal). Enige wat ze hebben getest is met 1,5kV op Bad Bentheim augustus vorig jaar. Laatst bewerkt door T-Twente op 26-01-2025 15:02 |
26-01-2025 15:19:02 | ||
---|---|---|
TNBN
![]() |
Het stuurstandrijtuig zal op Nederlands grondgebied sowieso nooit worden ingezet want er is geen ATB ingebouwd in het stuurstandrijtuig. Het is technisch dus niet mogelijk om met het stuurstandrijtuig in NL te rijden. |
26-01-2025 15:43:13 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
13.12 door Aml ri Dv: 9902 + ICNG 3305. |
26-01-2025 15:56:19 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Even pedantisch doen: Technisch is het wel mogelijk (andere technische redenen daargelaten), maar qua regelgeving niet. Overigens kan ik me voorstellen dat de stuurstanden, aangezien ze ETCS hebben, op (zeer) lange termijn nog best in NL gebruikt zullen worden. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 26-01-2025 15:58 |
26-01-2025 16:08:35 | ||
---|---|---|
BR120Trihn
![]() |
Gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ze kunnen technisch gezien al op de HSL testen. |
26-01-2025 16:18:50 4 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Voor de liefhebbers de samenstelling van trein 13410 met de DANI-stam: |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-01-2025 17:14:57 1 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
De rijtuigen zijn al in Nederland toegelaten, zie hier. Viaggio N en Nederland als lidstaat intypen, en je komt bij de registratie uit die kennelijk net na afgelopen zomer al rond was. Laatst bewerkt door Jeroen1740 op 26-01-2025 18:33, reden: Typefout Viaggo hersteld. |
26-01-2025 18:53:45 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
Eurofima is een non-profit financieringsinstituut binnen de spoorsector en heeft geen enkel raakvlak met toelating. Het materieel is wel degelijk op voertuigtype toegelaten, zie ERATV. |
26-01-2025 18:55:29 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Wordt er niet gewoon bedoeld dat deze rijtuigen volgens RIC/UIC standaarden zijn gebouwd en dus qua toelating vrij makkelijk toegelaten kunnen worden per land? |
26-01-2025 19:35:59 | ||
---|---|---|
2801
![]() |
|
26-01-2025 19:38:55 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dan weten we nu waarvoor ze hier niet zijn, weten we ook waarvoor ze hier nu wel zijn? |
26-01-2025 19:42:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In het eerste bericht staat opleiding personeel. |
26-01-2025 20:44:10 | ||
---|---|---|
BR120Trihn
![]() |
Is het dan zo dat er helemaal geen testritten zullen plaatsvinden en dat de trein in de Zaanstraat blijft, of heb ik het mis. |
26-01-2025 20:58:56 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Welke testritten zou je nog nodig achten. De Vectron heeft dagelijk van Nürnberg tot München een Dani-stam aan de haak en dat gaat overwegend goed. Dus dat hoeft niet meer getest te worden, het enige wat nog getest zou kunnen worden is hoe alles onder 1,5kV functioneert, maar de rest is nogmaal al dagelijkse praktijk. Qua opleiden personeel moet ook gedacht worden aan ProRail Incident Bestrijding, want de hersporingsinstructie voor hun moet worden geschreven. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 26-01-2025 21:02 |
26-01-2025 21:01:55 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
Testen onder 1,5kV zijn vorig jaar augustus al gebeurd. DaNi is in principe klaar om in dienst te gaan. Laatst bewerkt door T-Twente op 26-01-2025 21:02 |
26-01-2025 21:23:25 | ||
---|---|---|
2801
![]() |
|