24-12-2024 21:35:27 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In het nieuwe jaar gaat men van 10 t/m 13 januari weer verder met de werkzaamheden te Schiphol. Dit maal in de nieuwe dienstregeling dus met nieuwe aanpassingen in de dienstregeling, zo snel gezien zijn dit de nieuwe maatregelen: |
24-12-2024 21:50:02 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Wordt de 2400 geheel ICNG zoals normaal of ook ICR aangezien de 1100 normaal ook ICR omlopen heeft? Verder is ook interessant dat op ma-do 20 tot en met 23 januari en ma en di 27-28 januari de 700/800 zijn doorgetrokken naar Ledn en Rtd in het pad van de 3200 volgens mij, ook extra stop in Dvd. ICM over die route? Laatst bewerkt door Kamehameha op 24-12-2024 21:50 Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
24-12-2024 23:25:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Hoezo zijn de 8300 en 8400 hiervoor vernummerd, dat is ook wel wat vreemd. Eveneens de inkorting van de 1800 tot Rtd; wat weinig met de werkzaamheden op Shl vandoen zou moeten hebben. |
25-12-2024 08:54:04 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Omdat beide series met de andere tijden zullen rijden en ander spoorgebruik dan normaal en zoals je leest is de 2400 doorgelegd naar Bd(en verder als 1100). |
![]() |
advertentie |
25-12-2024 09:13:27 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Een kering van 22 minuten lijkt me lastiger voor spoorgebruik dan een haltering van 4 minuten en dan gewoon door naar Bd zoals altijd |
25-12-2024 11:00:05 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
|
25-12-2024 11:24:05 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Plus dat je met dat vertrekproces maximaal SNG7 kan rijden. Rijd je 'normaal' dan kun je tot SNG12, wat wenselijk is doordat de frequentie teruggaat van 8 naar 4 per uur. De nummers 18300 en 18400 zijn gemaakt om aan te geven dat er dus ook geen lengtebeperking is, geen personeelsbeperking, enzovoorts. En de rij- en halteertijden zijn er op aangepast, alhoewel die soweiso anders zouden zijn door de werkzaamheden. |
25-12-2024 11:52:13 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
|
25-12-2024 12:41:13 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Waarbij er op maandag in de spits 5 ritten wel van/naar Breda rijden |
07-01-2025 09:16:13 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Door deze werkzaamheden en het doorrijden van de 2400 naar Ehv lijkt de geplande ICR inzet beperkt te blijven tot maximaal 6 omlopen (alleen de 9200/9500). Bij nader inzien ook wel logisch aangezien de 2400 gepland is op 200 km/u en ook stopt in Dvd. Verder keert de 700 en 800 in 15 min op Asdz. Zo te zien komt de trein aan op spoor 3 en vertrekt van spoor 2 dus wordt het zaakje gerangeerd. Men mag hopen dat de aankomende trein niet laat is dan. Wordt er aan de westzijde of oostzijde van Asdz gekeerd? Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
07-01-2025 09:52:43 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Indien de machinist driemaal naar de andere cabine zou moeten lopen is 15 minuten tamelijk krap, inderdaad. Gelukkig ligt er aan de westzijde een keerspoor richting de Schinkelbrug met telegrafische afkorting Asdzo. |
07-01-2025 12:49:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Is keren met meerdere stellen daar dus inmiddels mogelijk volgens de NS-norm voor in- en uitstappen van machinisten? |
07-01-2025 13:40:02 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Er is een keurig schouwpad aangelegd. Er kan zonder je poten te breken van voor naar achter gewandeld worden. |
07-01-2025 14:39:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gelukkig maar, anders zou je wel erg weinig aan dat spoor hebben. |
07-01-2025 20:55:34 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Een schouwpad is wat anders als zo'n stellage bij Bkl en oost van Gdg. Een NS-mcn mocht toch niet meer via het trapje uit de cabine de ballast in (het schouwpad op)? Of is dat een broodje aap? |
07-01-2025 23:08:01 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Op Ledn wordt ook omgereden op de kopsporen. En daar is ook geen trappetje o.i.d 😉 Het zal wel ergens gestaan hebben in een voorschrift of zo. Maar persoonlijk vind ik het maar b*llsh*t. Laatst bewerkt door Oldskool op 07-01-2025 23:08 |
08-01-2025 07:25:17 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat gebeurt dan bij twee stellen met twee machinisten neem ik aan? Net als in Wdmv? |
08-01-2025 08:12:49 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Een RET-machinist mag zeker wel op het schouwpad in- en uitstappen, dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij Db. Sterker nog, een RET-machinist mag zonder verdere instructie zomaar sporen oversteken (mits het aantal en de snelheid niet te hoog zijn en zicht voldoende), daar moet je als alleengaande langs het spoor vaak een hele procedure voor aanmaken die zo een week kan duren, als die überhaupt al gegeven wordt. |
17-01-2025 08:41:48 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Maandag 20/1 t/m donderdag 23/1 en maandag 27/1 t/m dinsdag 28/1 rijdt de 700 en 800 vanaf Shl in het pad van de 3200 door naar Rtd (dus via o.a. Ledn/Dt). Inmiddels druppelt de materieelplanning van maandag 20/1 binnen en men gaat zowel ICM als DDZ inzetten, dus eens wat anders op die route. Ik zie ook een enkele rit met een losse ICM, of dat handig is gaan we zien. |
17-01-2025 13:15:30 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
En de 3200 wordt deze dagen nog nutteloze dan ie al is. Vanuit Ah komende keert deze op Amsterdam RAI in 6 minuten op spoor 3. |
17-01-2025 13:16:19 2 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
De 3200 is helemaal geen nutteloze trein dus dat slaat nergens op. |
17-01-2025 13:24:34 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De 3200 voegt m.i. niets toe. Toen ie niet reed konden alle reizigers met de wel rijdende treinen mee. Als er ergens op het traject een verstoring is wordt de 3200 als eerste opgeheven. Op Klp stopt ie als enige van ma t/m don maar dit is funest voor de busaansluitingingen. Op Ah rijdt ie tot groot verdriet van de HAN leerlingen niet door naar Nm en moeten ze in Ah overstappen (kost zo'n kwartier per dag extra reistijd). Tussen Dt en Rtd stopt ie itt de andere series op die route niet op Schiedam. Serie rijdt over het algemeen ook met losse VIRM IV stellen , dat geeft m.i. de populariteit wel aan. Heb trouwens sinds december een paar keer deze 3200 genomen (in de spits) en nergens is dat ding in normale omstandigheden volledig bezet, tenminste diegene die ik had. Dis vandaar mijn opmerking, en komende week rijdt ie dus tot RAI terwijl veel mensen naar Asdz of Shl willen, die nemen dan dus de 3100 of 3500 .
|
17-01-2025 18:01:58 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In de spits rijdt de 3200 zeker niet hoofdzakelijk met solo viertjes. De drukste treinen rijden gewoon met 8 of 10 bakken VIRM. |
17-01-2025 19:43:54 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
17-01-2025 22:10:33 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik had vorige week maandag in de 3225 een coupé voor mezelf tussen Klp en Ah. Reed overigens met een VIRM VI. Wat ik in de spits wel zie is dat er 's ochtends een redelijk lege trein op Klp binnen rijdt uit Ut en dat ie daarna redelijk bezet is. In de middag vanuit Ah andersom. Laatst bewerkt door henri1972 op 17-01-2025 22:17 |
17-01-2025 22:13:37 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Maandag en woensdag alleen losse stellen. Maar het heeft inmiddels weinig meer met de werkzaamheden rond Schiphol te maken dus ik stel voor om de 3200 verder te laten wat ie is behalve dan dat ie volgende week niet op Shl komt vanwege de werkzaamheden 😉 Laatst bewerkt door henri1972 op 17-01-2025 22:20 |
17-01-2025 22:19:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Welles! Nietes! Gelukkig heeft het niks te maken met de werkzaamheden bij Schiphol cq Amsterdam Zuid. |
17-01-2025 22:21:34 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Je was me net voor, ik was mijn vorige bericht nog aan t bijwerken 😉 |
18-01-2025 09:35:46 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-01-2025 14:56:28 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Om op de werkzaamheden zelf terug te keren.... Waar wordt het nieuwe perron gebouwd Noord- of Zuidkant? Komt er toch nog wel een spoortje of twee bij? Ik kom niet zo veel in Zuid. Peter |
18-01-2025 15:04:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er komen geen perron of sporen bij. Het gaat om het herbouwen van de bestaande perrons na de aanleg van nieuwe passages, waarbij ze ook wat verbreed worden. |
18-01-2025 15:41:55 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zie hier hoe het uiteindelijk moet worden: zuidas.nl Er komt een nieuwe passage onder de sporen en de bestaande passage wordt verbreed. Uiteindelijk zouden er twee sporen bij moeten komen, maar dat kan men pas mee beginnen zodra de zuidelijke A10-tunnel gereed is in 2034. |