05-12-2023 16:27:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Deze week is de eerste Alstom Coradia Stream voor het Roemeense ARF in Roemenië aangekomen. Het is treinstelnummer 002 van type RE-IR 101 en zijn zesdelig enkeldeks. De treinstellen worden net als de ICNG in het Poolse Chorsow gebouwd en dit is het model voor 160 km/u. In totaal komen er 37 stellen bij ARF in dienst. Het transport vond plaats door LTE Rail. De trein zal eerst worden getest in Făurei. Net zoiets als wat er in Velim gebeurt. Opvallend is dat er geen schortbeplating bovenaan zit. Ook op de modellen was dat niet te zien, dus blijkbaar is dat optioneel, hoewel het naar mijn idee vrij onrustig oogt. Of ik heb teveel naar de ICNG gekeken. Video is hier te vinden. Lees (vertaald) verder: kurier--kolejowy-pl.translate.goog |
05-12-2023 16:52:42 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
Het lijkt een beetje een mengelmoes van de ICNG en de ETR103/104. 25 kV, ERTMS en een lange afstandsinterieur zoals ICNG, gecombineerd met de 55 cm instaphoogte, de dubbelblads passagiersdeuren en geen deuren in de machinistencabines zoals ETR103/104. |
06-12-2023 10:19:25 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Opvallend dat de ontwikkeling van de POP en deze Roemeense Coradia Stream sneller gaat dan ICNG en DSB IC 5. Terwijl het uit dezelfde fabriek in Polen komt. Blijkbaar verschillende speficaties van verschillende spoorvervoerders. En levering van software (India). Laatst bewerkt door icened200 op 06-12-2023 10:28 |
06-12-2023 11:49:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik weet wel dat de POP voornamelijk ontwikkeld wordt in het Italiaanse Savigliano, en dat het casco in Katowice/Chorsów gebouwd wordt/werd. |