05-02-2020 23:31:28 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Gezien een foto op datzelfde account is men op dit moment bezig met de testen. |
06-02-2020 00:11:31 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
en de 2142 staat na een strakke rit inmiddels weer gereed voor vertrek uit Ddr naar Ldd |
06-02-2020 13:02:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Dus een losse SGMm-II, enkele dagen voor het einde van het huidige wijzigingsblad waarin dat niet mocht. Top om af te durven wijken van de regels!%02% |
06-02-2020 13:24:38 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Volgens mij was dat 3 februari jongstleden. |
![]() |
advertentie |
06-02-2020 14:54:33 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Correct. |
06-02-2020 15:09:44 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Daarnaast zal het instappen van de fietsen in SGM een hoop tijd kosten. Ook is in SGM minder ruimte voor fietsen dan GTW. |
06-02-2020 15:27:24 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Is dit er niet eentje in de categorie "voor elke oplossing een probleem bedenken"? %03% |
06-02-2020 15:48:48 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Quote Check dat dit de 6357 betreft. Rijdt nu als trein 7155 naar Gr. Gezien om 1545 te Bhdv. Laatst bewerkt door AvVeen op 06-02-2020 16:16 |
07-02-2020 07:02:38 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Blijkbaar is er capaciteitstekort. Wat voor andere oplossing die nu ingevoerd kan worden stel je voor? |
07-02-2020 07:07:43 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Voor de korte termijn is dit een goeie oplossing. Voor de lange termijn zal er nieuwe treinen erbij moeten komen. Fietsten weren uit de spits is een goed idee. Je wilt niet een fiets tegen je schenen aan krijgen. |
07-02-2020 17:09:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Anderzijds klanten en dus verdiensten mislopen door die groep te weigeren,lijkt me ook niet echt een goed visite kaartje ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
07-02-2020 18:01:07 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
QuoteGrappig - sommige SGM's hebben meer ruimte voor fietsers gehad. Toen werd dit als een nadeel gezien. De bijnaam werd "sta-trein" https://nl.wikipedia.org/wiki/Stadsgewestelijk_Materieel#CityPendel |
07-02-2020 20:34:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Volgens de theorie van vraag en aanbod: prijs verhogen. |
07-02-2020 21:52:40 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Studenten en huidig abonnementshouders dan? Moeten studenten een Merwedelingelijn-toeslag betalen voor elke reis op die lijn?![]() |
10-03-2020 19:07:57 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Vandaag heb ik de 6356 zien rijden in het nieuwe R-Net jasje. Weet niet vanaf wanneer deze klaar en dienstvaardig is, maar dit is de 4e trein die in R-Net bestickering rondrijd en de 2e GTWe 2/8. |
10-03-2020 19:54:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Er is vandaag ook een R-net kleurig treinstel beschadigd geraakt door een aanrijding met een vuilniswagen. Overigens slechts lichte schade: de vuilniswagen stond vast in het verkeer en is door de trein aan de achterkant geschampt. Op de beelden is niet te zien of het een 2/6 of 2/8 was: https://www.rtvdordrecht.nl/trein-rijdt-tegen-vuilniswagen-reeweg-oost/nieuws/item?1154847 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-03-2020 20:00:09 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Quote https://www.somda.nl/forum/23233/p722766/Opvallende+dingen+10+maart/ Is een 2/6. en volgens het twitterkanaal is de schade zo gering dat het kan worden ingezet in de dienstregeling https://twitter.com/merwedelinge/status/1237318272304979968 |
11-03-2020 07:27:09 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Stel 6355 lijkt er erger aan toe, terwijl die niets geraakt heeft: alle schotten op het dak missen. ![]() #DiscoverEU |
11-03-2020 11:01:55 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Tja dit is gewoon erg dom! Er staan daar meerdere borden en zelfs nog extra stoplichten... Hoe krijg je dit voor elkaar.... |
11-03-2020 17:26:13 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Geinig detail is dan weer wel dat je aan het eind van de video in de link 2 auto's door rood ziet rijden over de overweg %08% Voorlopig is de huidige situatie met allerlei omleidingen voor onbekende personen een storend punt,en daar is lastig op te anticiperen met al dat extra verkeer. Als mensen gewend zijn de overweg over te steken en bij de rotonde "rechtdoor" te willen gaan komen ze een verkeersregelaar tegen met een afzet hek die ze er niet door mag laten,dus die moeten dan omrijden. Ben je in de drukte daardoor verbaast en rem jij om uit te vogelen waar je dan heen wil/kan,dan loopt op basis van verwachtingen van overig verkeer alles vast op de overweg,en dan kan je dus dit krijgen. Ik geef toe vooruitkijken door bestuurders zou al een hoop schelen,want de situatie vanaf de overweg ri rotonde is ivm hoogte verschil tussen beide goed te overzien. Echter kijkt men steeds minder vooruit,en steeds meer niet verder dan de voorbumper v/d auto of de mobiele telefoon %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-03-2020 17:37:01 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
![]() |
Quote Heeft niks met het ongeval te maken, kwam afgelopen zondag al in die toestand terug uit Blerick. |
12-03-2020 10:53:59 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
De omstickerde 6356 reed op 6 maart al in de avonddienst. Ook bij dit stel niet de beloofde interieurverbeteringen doorgevoerd. Laatst bewerkt door berendtrei op 12-03-2020 10:54 berendtrein |
21-03-2020 17:07:11 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Quote Vandaag heb ik de 6352 zien rijden waarbij ook alle schotten op het dak weg zijn gehaald. Zo zien de treinen er nu nog slordiger uit als dat ze er soms al uit zien. Laatst bewerkt door AvVeen op 21-03-2020 17:07 |
22-03-2020 01:41:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dat is pas gepland voor in de zomervakantie. (Zal wel vanwege Covid-19 nu onder voorbehoud zijn.) Choo choo..... |
13-04-2020 18:27:13 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Quote of het dat stel was weet ik niet, want de nummers zijn ontiegelijk klein, maar ik zag vanmiddag een stel zonder dakschorten in de R-Net kleuren te Gr station staan. |
13-04-2020 20:37:23 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik kwam een paar jaar oud document tegen met: in en uit stap cijfers van de Merwede Linge lijn. De cijfers lijken uit 2014 en ik vroeg me af of iemand recenter getallen heeft gezien ? Ook vroeg ik me af waarom de cijfer zo laag zijn. Als ik ze vergelijk met cijfers uit 2004 liggen ze bijna allemaal (veel) lager. Terwijl er in 2011 een kwartierdienst is begonnen. getallen uit 2014 Dordrecht 1.596 (in {werkdag} ) 1.477 (uit) Dordrecht Stadspolders 366 343 Sliedrecht Baanhoek 286 267 Sliedrecht 396 470 Hardinxveld Blauwe Zoom 195 51 Hardinxveld-Giessendam 336 324 BovenHardinxveld 173 170 Gorinchem 763 897 Arkel 84 76 Leerdam 319 393 Beesd 90 93 Geldermalsen 370 414 getallen uit 2004 Sliedrecht 1538 ( in + uit ) Gorinchem 3428 Leerdam 1666 bron 2014 ( monitor_2014_tabel_inuitstappers_regiospoor.pdf ) bron 2004 ( Prorail_Monitoring_Spoorgebruik_2005.pdf ) https://web.archive.org/web/20180210180119/http://www.zuidelijkerandstad.nl/sites/www.zuidvleugel.nl/files/documenten/monitor_2014_tabel_inuitstappers_regiospoor.pdf bron kwartierdienst: Quote Quote Laatst bewerkt door anton_ op 19-04-2020 17:07, reden: link naar cijfers 2004 toegevoegd |
14-04-2020 10:06:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens mij zijn er bijna geen in- en uitstapstatistieken meer van de regionale lijnen, en enkel van NS. Dit is volgens mij een bewuste keuze vanwege concurrentie, als ik mij niet vergis. Choo choo..... |
14-04-2020 11:50:59 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
document uit 2014 was dan ook van de opdrachtgever (provincie en andere overheden) met ook cijfers van alle metro stations van de RET (incl. de volledige lijn E ). Voor de provincie lijkt het me toch handig om te weten hoeveel reizigers er reizen op de lijnen die ze van de NS hebben overgenomen. |
14-04-2020 12:31:31 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Inderdaad, hoewel ik dat echt een absurde reden vind, aangezien die ondernemingen voor het overgrote deel uit gemeenschapsgeld betaald worden.%09% Overigens hebben opdrachtgevers volgens mij wel inzicht in die gegevens. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-04-2020 13:25:26 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Die informatie wordt inderdaad geacht bedrijfsgeheim te zijn, meestal is het enige moment om inzicht te verkrijgen bij de tender. Overigens is dit geen specifiek probleem van "de commerciëlen", ook NS/ProRail hebben er de laatste jaren een handje van om steeds meer informatie als bedrijfsgeheim af te doen. Daar is door bepaalde mensen behoorlijk tegen gevochten, met wisselend succes. Laatst bewerkt door Amazonous op 14-04-2020 13:25 Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
14-04-2020 14:30:39 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Waarom wordt iets dat bij onze recent uit de EU gestapte buren gewoon openbaar in te zien is in Nederland bestempeld als bedrijfsgeheim dan? https://dataportal.orr.gov.uk/statistics/usage/estimates-of-station-usage/ |
14-04-2020 14:41:27 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Die vraag gaat in veel meer gevallen op (en gaat langzaam maar zeker richting off-topic), kijk bijvoorbeeld ook naar de (open)data die je in het VK af kunt nemen. De reden die ik het meest heb gehoord was (vaag gemompel) over concurrentie. Laatst bewerkt door Amazonous op 14-04-2020 14:41, reden: typo Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
14-04-2020 17:48:28 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Geld niet alleen voor de vervoerders. Ook bij ProRail zijn zaken als de basis-uurpatronen en spoorbezettings-uurpatronen allang niet meer openbaar. Helaas! Jeanne Kok |
14-04-2020 21:26:40 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDe links naar je bronnen werken niet, maar in elk geval zijn je cijfers uit 2004 (die kwam ik elders ook tegen) gemiddelde aantallen instappers per werkdag. En ik vermoed dat die cijfers uit 2014 wel eens gemiddelden per dag over een heel jaar (dus werkdagen + weekenden) kunnen zijn. Overigens heb ik hier de documenten van de laatste aanbesteding nog met daarin onder meer de herkomst/bestemmingsmatrix van de MerwedeLingelijn uit 2015. Daaruit kan ik dus ook keurig aantallen in- en uitstappers op jaarbasis destilleren en dat brengt me tot dit lijstje met in- en uitstappers per dag (aantal per jaar gedeeld door 365): Arkel 233 Beesd 272 BovenHardinxveld 380 Ddr Stadspolders 1.213 Dordrecht 4.775 Geldermalsen 1.375 Gorinchem 2.819 Hardinxveld-Gies 868 Hdv Blauwe Zoom 134 Leerdam 1.230 Sdt Baanhoek 800 Sliedrecht 1.353 Daarin zie ik toch wel cijfers die de aantallen per werkdag uit 2004 al aardig benaderen, terwijl het in mijn geval dus gemiddelden zijn inclusief de weekenden waarin er logischerwijs minder reizigers zijn. Realiseer daarnaast dat bijvoorbeeld station Sliedrecht 100% zeker reizigers verloren heeft aan Sliedrecht Baanhoek, wat ten eerste direct naast een grote woonwijk ligt en ten tweede ook nog eens veel beter op het onderliggend OV aangetakt is dan station Sliedrecht. De kans is zeer groot dat reizigers die vroeger naar station Sliedrecht fietsten nu kunnen lopen naar station Baanhoek. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 14-04-2020 21:29 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-04-2020 21:56:07 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Quote En ook de 6353 "Baron van Verschuer" rijdt rond zonder afdekkappen. Wel nog in Arriva kleurstelling. |
14-04-2020 22:04:03 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote links heb ik ook niet toegevoegd. de cijfers uit 2004 komen van een pdf. ( stond ooit op: http://www.treinreiziger.nl/punctualiteit/Prorail_Monitoring_Spoorgebruik_2005.pdf - maar nu niet meer) de cijfers uit 2014 komen denk ik van http://www.zuidelijkerandstad.nl - maar daar lijken alle bestanden verdwenen te zijn. De cijfers van de "herkomst/bestemmingsmatrix van de MerwedeLingelijn uit 2015" zijn minder laag dan die uit 2014 maar nog steeds aan de (erg) lage kant Gorinchem + Leerdam - afname Sliedrecht (+ Baanhoek ) - kleine toename en dat terwijl bijna alle frequenties zijn verdubbeld ? vreemde ontwikkeling. --- Is de regio zo aan het vergrijzen, dat er bijna geen studenten meer zijn ? --- Is het een krimp regio geworden ? --- Is de aansluiting op de IC naar Rotterdam zo onbetrouwbaar dat iedereen de auto pakt ? - Ik ben gewoon benieuwd of iemand een idee heeft waarom deze cijfers zo laag zijn. Laatst bewerkt door anton_ op 14-04-2020 22:05 |
14-04-2020 23:33:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Interessant ja. Nu reed men in het verleden doorgaans een halfuurdienst tot Gorinchem en naar Geldermalsen een uurdienst met een DE III en later doorgaans met twee plan V of SGM. Je zou de geboden zitplaatsaantallen op basis van de toenmalige diensten kunnen vergelijken met die van nu. Dat zou wel eens aardig kunnen overeenstemmen. Ik ben benieuwd. Uiteraard is het wel zo dat een kwartier- en een halfuurdienst aantrekkelijker zijn voor de klant. En er is ook veel bijgebouwd in Dordrecht en tussen Papendrecht, Sliedrecht, Hardinxveld en Gorinchem. Het zou me toch verbazen als er dan NIET meer gebruik van de trein wordt gemaakt. Bovendien is het busvervoer intussen sterk aangepast in die regio. |
15-04-2020 01:27:38 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
In 2014 minder reizigers dan in 2004 komt niet bepaald overeen met dit blije bericht uit december 2013 dat meld dat in 7 jaar het aantal reizigers 50% gestegen is: https://www.treinreiziger.nl/merwedelingelijn-trekt-50-procent-meer-reizigers/ Het aantal reizigers liep rond 2004 weliswaar terug maar het lijkt me sterk dat die aantallen 50% gekelderd zijn in de paar jaar voorafgaand aan de steiging die dus begon in 2006 toen de lijn werd overgenomen door Arriva. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
15-04-2020 20:27:21 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
@anton_: Je gaat er nu net niet op in dat de cijfers uit 2004 de in- en uitstappers op een gemiddelde werkdag zijn, terwijl de cijfers uit 2015 die ik noem een gemiddelde over alle dagen in een jaar zijn. Die cijfers kan je uiteraard met elkaar vergelijken, maar dan ben je wel appels met peren aan het vergelijken. Er zit immers toch wel een behoorlijke verspitsing op de MerwedeLingelijn, waardoor de weekenddagen het gemiddelde omlaag halen in de cijfers van 2015. En de vakanties tellen daar ook nog mee, terwijl cijfers op een gemiddelde werkdag over het algemeen telcijfers uit een gemiddelde maand (november bijvoorbeeld, maar heb ook wel eens gezien dat het cijfers uit maart waren) zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-04-2020 21:14:34 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik zie wat je bedoeld. Dit zou wel eens een groot deel van het verschil kunnen verklaren. Daarmee zijn de cijfers uit 2004 en 2015 wel ongeveer gelijk. - dit is wat prorail over de cijfers uit 2004 zegt: Lijst van afkortingen/overzicht in- en uitstappers per station In de netwerkkaarten zijn de stationsnamen afgekort. Onderstaande lijst verklaart de gebruikte afkortingen. Daarnaast geeft de lijst een overzicht van in- en uitstappers (opgeteld en exclusief overstappers) per station, per etmaal van een gemiddelde werkdag - In neem aan de prorail dat zowel het gem. van ma/di/wo/do/vr als ook van drukke en rustige maanden bedoel. Maar dat wordt niet gedefineerd. Blijft natuurlijk nog wel de vraag waar de 50% groei vandaan komt waar treinreiziger het over heeft op 13-12-2013? (die ik meer vind passen bij een frequentie verhoging) Quote Laatst bewerkt door anton_ op 15-04-2020 21:15 |
16-04-2020 10:18:22 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Van Treinreiziger heb ik de tabellen bewaard en daaruit onderstaande gegevens gedekopieerd: Station 2004 2005 2006 2007 2008 2009 Arkel 262 288 289 304 347 Beesd 349 320 337 389 394 Dordrecht Stadspolders 931 933 924 953 982 Gorinchem 3428 3338 3443 3603 3806 4052 Hardinxveld-Giessendam 1092 1111 1137 1223 1286 Leerdam 1666 1637 1575 1772 1781 1901 Sliedrecht 1358 1341 1410 1567 1749 1869 oftewel een stijgende lijn voor alle haltes. (ik weet trouwens niet waarom voor sommige haltes 2009 ontbreekt...) Laatst bewerkt door daniel81 op 16-04-2020 10:19 |
16-04-2020 10:39:19 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Interessant wederom, maar lastig te interpreteren. Zien we een frequentie effect? Wellicht wel, want dat telt voor Arkel, Leerdam en Beesd. Zien we een woningbouw effect? Ja, wellicht wel, op de westelijke stations. Zien we een Arriva effect? Moeilijk te zeggen. |
16-04-2020 16:24:21 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
frequentie effect zou je op alle stations kunnen zien. Ik weet aleen niet of de freqentie verhoging op het oostelijk deel (van 1 naar 2 keer per uur) en het westelijke deel (van 2 naar 4 keer per uur) tegelijk zijn ingevoerd. Westelijke deel lijkt in 2011 te zijn ingevoerd:Quote |
16-04-2020 17:20:55 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Kun je zelf nazoeken op https://www.somda.nl/dienstregeling/ en dan het jaar kiezen (moet je wel weten welke treinnummers er indertijd gebruikt werden...) |
16-04-2020 20:02:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De versterkingsserie 36800 (Ddr-Gr) is inderdaad per 2011 gaan rijden, maar de frequentie tussen Gorinchem en Geldermalsen is al in dienstregeling 2007 naar 2x/uur gegaan. Overigens was dat alleen een frequentieverhoging in de daluren en het weekend, want in de spits werd al 2x/uur gereden bij NS op dat trajectdeel. Waarbij op het oostelijk deel nog wel een ander effect meespeelt: de halfuursdienst had in eerste instantie tot gevolg dat er richting Geldermalsen een stop van 10 minuten op station Leerdam was. Sinds de opening van de nieuwe stations en de invoering van de kwartiersdienst is die stop in Leerdam weer korter geworden: door het vaker stoppen en kruisen kwam de trein uit Dordrecht immers later in Leerdam aan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-04-2020 20:34:02 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Op een aantal van de GTW's zijn de schotten op het dak verwijderd. Bij de onderhoudsslag van vanochtend (Stel 6354) ontbraken deze schotten ook al. Het ziet er niet heel netjes uit. Weet iemand waarom ze weg zijn en/of wanneer ze weer terug komen? |
16-04-2020 21:01:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zouden die niet afgenomen zijn om los te bestickeren van de trein, zodat dat kan zonder de stellen daar langer voor aan de kant te houden? |
16-04-2020 22:17:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Er was ook sprake van achterstallig onderhoud wat onder meer corrosie betrof. En zover ik zelf wel eens gezien heb hadden die schotten op het dak daar ook wel last van. Dus afgenomen voor herstel zonder dat de trein aan de kant staat zou goed kunnen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-04-2020 11:02:27 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Naar wat ik gehoord heb zouden ze afgenomen worden ivm corrosie op de bevestigingspunten. |
18-04-2020 09:30:45 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Gisteren in de 6358 in R-net kleuren naar buiten gereden te Br. Het leek als of ook interieur veranderd was |
19-04-2020 15:27:41 | ||
---|---|---|
Wievank
![]() |
In aanvulling op de eerder genoemde vervoerscijfers de tellingen over 2016 t/m 2018 via de provincie: 2016 2017 2018 Dordrecht 5.987 6.223 6.387 Dordrecht Stadspolders 1.403 1.472 1.883 Sliedrecht Baanhoek 891 923 1.067 Sliedrecht 1.505 1.523 1.569 Hardinxveld Blauwe Zoom 165 182 265 Hardinxveld-Giessendam 973 1.006 1.042 Boven-Hardinxveld 431 454 482 Gorinchem 3.173 3.255 3.427 Arkel 301 281 287 Leerdam 1.391 1.355 1.427 Beesd 301 268 276 Geldermalsen 1.485 1.424 1.577 De groei zit dus voornamelijk op Ddr-Gr, terwijl Akl-Gdm vrij stabiel is. Vergelijken met cijfers uit 2004 t/m 2009 gaat trouwens wel enigszins scheef, omdat de meetmethode totaal anders was. Daarnaast werd er niet per vervoerder/traject gerekend, maar het volledig station, waardoor Ddr en Gdm al helemaal niet meer te vergelijken zijn. |
19-04-2020 17:03:46 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
lijkt er gewoon op de de cijfers uit 2014 fout zijn. Gorinchem bv. minder dan 1700 reizigers ( 763+897 ) alle anders cijfers van 2004 tot 2018 laten (ruim) meer dan 3000 reizigers op dat station zien vraag me dan wel af of de cijfers van de metro uit het zelfde document wel betrouwbaar zijn. https://web.archive.org/web/20180210180119/http://www.zuidelijkerandstad.nl/sites/www.zuidvleugel.nl/files/documenten/monitor_2014_tabel_inuitstappers_regiospoor.pdf Laatst bewerkt door anton_ op 19-04-2020 17:07 |
19-04-2020 21:16:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteLogisch, aangezien op Ddr-Gr de frequentie verhoogd is terwijl die op Gr-Gdm al sinds 2007 gelijk is gebleven. Opvallend in jouw cijfers, in combinatie met de cijfers uit 2015 die ik eerder al deelde, is dat zowel Hardinxveld Blauwe Zoom als Hardinxveld-Giessendam behoorlijk groeien terwijl die stations toch wel enigszins met elkaar concurreren qua ligging. Al verklaart die onderlinge concurrentie dan wel weer dat Hardinxveld-Giessendam en Sliedrecht vergeleken met 2009 wel een stuk minder in- en uitstappers hebben, al zijn het er in de totalen van de beide plaatsen wel meer geworden. Wat vast ook een rol speelt is dat voor de meest oostelijke wijken van Sliedrecht station Blauwe Zoom notabene dichterbij ligt dan station Sliedrecht. Dat scheelt een minuut of 5 fietsen. Boven-Hardinxveld concurreert dan weer minder met Hardinxveld-Giessendam. Ten eerste door de wat geïsoleerde ligging (waardoor het nieuwe station beduidend dichter bij het dorp ligt) en ten tweede doordat ze met de opening van het station de busverbinding met Gorinchem kwijtgeraakt zijn die verder niks bediende tussen Boven-Hardinxveld en Gorinchem. De passagiers daar zullen dus eerder voormalige busgebruikers zijn aangevuld met wat nieuwe klanten. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-04-2020 22:47:10 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Hoe staat het met de testritten van de NSsprinters bij Qbuzz? |
![]() |
advertentie |
20-04-2020 23:38:25 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Of die geslaagd zijn, ze zijn gereden in de nacht van 5 op 6 februari, zullen we pas gaan merken als er weer een volledige dienstregeling gereden gaat worden en iedereen weer mag reizen... Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
23-04-2020 01:53:25 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
QuoteVanochtend een ritje met het bewuste stel gemaakt. Ook dit stel heeft geen interieurwijziging ondergaan. Laatst bewerkt door berendtrei op 23-04-2020 01:53 berendtrein |
25-05-2020 11:53:54 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Laatste update: 12/10/2020 Ik heb de laatste tijd de ontwikkelingen rondom de GTW's van Qbuzz in de gaten gehouden. Dit is op dit moment de tussenstand die ik heb, welke volgens mij helemaal actueel is. Mochten er veranderingen zijn dan zal ik dit aanpassen. 6350 (2/6) - R-Net met dakplaten Op dit moment zijn dus alle GTW's voorzien van R-Net kleurstelling. Bij de helft ontbreekt de dakplaten nog. Laatst bewerkt door Trainplaza op 12-10-2020 11:38 |
27-05-2020 17:16:13 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Vanaf 1 juni mag ook bij Qbuzz geen fietsten mee worden genomen https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3615031461845254&id=898703436811417 |
10-10-2020 17:35:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dit topic maar eens een schopje geven. Lang niets van Qbuzz op de MLL vernomen en benieuwd of de stellen inmiddels allemaal met nieuwe huisstijl beplakt zijn, hun dakschotten terug hebben en het belangrijkste: of er al een stel is met vernieuwd interieur. Wie kan daarover iets berichten?
|
10-10-2020 18:04:10 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Ik reed afgelopen dinsdag door Dordrecht met een omgeleide 1100, het viel me op dat er toen nog steeds minimaal één stel was zonder dakschotten. |
10-10-2020 18:29:33 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
De 6359 is inmiddels omgestickerd en rijdt dus met de nieuwe huisstijl rond. Ik ga er min of meer van uit dat de 6353 ook is omgestickerd, aangezien ik al enige tijd geen arriva kleuren meer heb gezien, maar kan dit dus ook nog niet bevestigen. Verder heb ik nog geen enkele trein gezien die voorzien is van de nieuwe huisstijl, wifi of meer stopcontacten... |
10-10-2020 19:23:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Mijn idee zijn alle stellen inmiddels voorzien van de nieuwe stickers. Ik heb vandaag nog van Dordrecht naar Geldermalsen gereisd en ik ben geen enkele ex-Arriva kleur tegengekomen. Ik heb verder ook nog niks gelezen over treinstellen met het nieuwe interieur. Dat moet nog komen. |
10-10-2020 19:25:36 | ||
---|---|---|
leo1spoorn
![]() |
Dordrecht,vandaag gezien tst 6352, zonder dakschorten. |
10-10-2020 19:27:27 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Vorige week kwamen er drie stellen uit uit Blerick naar Dordrecht en waren allemaal dakschotloos. |
10-10-2020 19:29:09 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Alle stellen zijn in de R-Net huisstijl gebracht, de dakbeplating word aan gewerkt en tzt teruggeplaatst. Interieur is men momenteel aan het eerste stel begonnen. Dit is wat ik gehoord heb in iedergeval |
26-10-2020 13:25:49 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
GTW 6351 heeft een nieuw interieur |
10-11-2020 14:45:33 | ||
---|---|---|
Treinfan98
![]() |
De 6354 heeft inmiddels ook het nieuwe interieur. De enigste verandering is de nieuwe stoelen, waarbij ze per rij stoelen beschikken over 1 stopcontact en USB poort. Laatst bewerkt door Treinfan98 op 11-11-2020 14:18 |
09-12-2020 22:59:35 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
Vandaag de 6355 met nieuw interieur gezien. Stoelen hebben hetzelfde comfort als de stoelen in het SNG |
09-12-2020 23:30:06 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
O, heet dat comfort... A ha. |
09-12-2020 23:30:47 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nou dat is zeker niet waar. Ze zitten beter en anders dan de SNG. |
10-12-2020 01:25:36 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Zaten er niet de zelfde stoelen in die je ook in de Keolis/Connexxion Flirt treinen kan tegenkomen? |
10-12-2020 03:41:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Afgaande op de link die iets eerder werd gepost zijn het zeker niet dezelfde stoelen als wat er in SNG is gezet. die "stoelen" zijn geleverd door Fainsa en zijn van het type 'Sophia'. De stoelen die o.a. in de FLIRTs van Keolis zitten (en dus ook in de MLL-GTWs) zijn van het type 'Match G2' die worden geleverd door Kiel. Zitcomfort is voor iedereen verschillend. In een Keolis-FLIRT kan ik met gemak drie kwartier zitten, in een SNG krijg ik na een paar minuten al een aandrang om de "stoel" uit de vloer te trekken en uit de trein te gooien. |
10-12-2020 07:31:27 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Eens, je kan er vanalles van vinden, maar dit zijn in alle opzichten compleet andere stoelen |
11-12-2020 04:29:04 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
U zult allen ongetwijfeld gelijk hebben, maar als dagelijks reiziger ervaar ik het comfort van dit zitmeubel als belabberd. Laatst bewerkt door berendtrei op 11-12-2020 04:30 |
11-12-2020 09:13:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En u heeft ook gelijk. Daarom is er in meubelzaken ook veel keus, en zit u, als het goed is, bij uw familie, vrienden en kennissen thuis, op een voor u belabberde zitplaats. En dan nog kopen veel mensen iets op het zicht, en niet omdat ze er per sé beter op zitten.😉 |
18-12-2020 16:01:52 | ||
---|---|---|
Chris
![]() |
Waar ik ook mee zit... |
19-12-2020 11:19:03 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
Deze week is treinstel 6352 met vernieuwd interieur gespot. Treinstel is te herkennen aan de schone ramen. Laatst bewerkt door berendtrei op 19-12-2020 11:19 |
19-12-2020 13:41:23 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Tenzij ik tegen het zelfde euvel aanloop als ik weer is een stel voorbij zie rijden ,lijkt het er i.d.d. op dat er op een enkel stel na,nu geen dakplaat loze stellen meer rondrijden. Het zou dus best goed kunnen dat men nu meer tijd heeft gevonden om meer stellen weer "compleet te maken " |
20-12-2020 11:56:37 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Het lijken haast wel dezelfde stoelen als in de Flirts van Keolis. |
20-12-2020 15:34:47 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Het zijn dezelfde stoelen. 😉 |
23-12-2020 15:47:47 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
ProRail plaatst constructie tegen verzakking viaduct bij Gorinchem |
23-12-2020 16:17:24 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Is dat niet een viaduct in de Betuwe route? |
23-12-2020 16:21:41 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Volgens ProRail zelf gaat het om een viaduct van de Betuweroute over de MLL: www.prorail.nl Laatst bewerkt door AlbertP op 23-12-2020 16:22, reden: link werkend gemaakt |
01-01-2021 17:35:14 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
Vandaag de 6350 gespot met vernieuwd interieur. Laatst bewerkt door berendtrei op 01-01-2021 17:35 |
02-01-2021 16:45:02 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
Een overzicht van vernieuwd interieur en wel/geen dakschotten. Overizht in de afgelopen 10 dagen samengsteld Nummer Interieur Dakschotten 6350 Vernieuwd Ja 6351 Vernieuwd Ja 6352 Arriva Nee 6353 Vernieuwd Nee 6354 Vernieuwd Nee 6355 Vernieuwd Nee 6356 Arriva Ja 6357 Arriva Nee 6358 Arriva Ja 6359 Arriva Ja |
03-01-2021 23:03:58 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Een bekende van mij wist mij woensdag te vertellen dat de 6352 zijn dakschotten alweer terug gekregen heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. |
04-01-2021 14:38:44 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
De 6352 heeft momenteel geen dakschotten op de trein. Het interieur is inmiddels wel vernieuwd en er is werkende wifi aangebracht. De 6351 heeft nog geen werkende wifi aan boord. |
04-01-2021 15:30:23 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Ik ben toch vrij zeker dat ik vorige week de ex-501 (6352 dus) met dakschotten heb waargenomen. |
04-01-2021 16:41:16 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Zou misschien mogelijk zijn, weet niet of ze ze er nog steeds af en toe afhalen oid. Toen ik hedenmiddag het vorige bericht stuurde zat ik in de 6352 en daar zaten op dat moment geen dakschotten op. Laatst bewerkt door AvVeen op 04-01-2021 16:42 |
20-01-2021 13:36:21 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
De werkzaamheden voor de reizigerstunnel bij Gorinchem gaan hervat worden. De volgende buitendienststellingen zijn gepland voor het bouwen en plaatsen van de tunnel:
|
20-01-2021 22:23:34 | ||
---|---|---|
berendtrei
![]() |
Vandaag de 6358 met vernieuwd interieur waargenomen |
23-01-2021 15:42:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat is dat nu eigenlijk met die dakschotten die missen? Worden die vanwege de RNET transformatie nu apart behandeld? Of heeft het met een constructiewijziging te maken? De 6352 misstte die overigens ook. |
24-01-2021 00:13:40 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Ik heb begrepen dat het door corrosie komt, wat weer een gevolg is van het slechte onderhoud aan de treinstellen van Arriva in 2018. 5 stellen missen op dit moment de dakplaten (overigens al sinds maart). Misschien toevallig; maar alle treinstellen zonder dakplaten komen uit de eerste levering (uit 2008). |
24-02-2021 08:40:03 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
De 6359 is inmiddels voorzien van nieuw interieur en rijdt weer mee in de dienstregeling. |
01-03-2021 16:42:15 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
En ook de 6356 is weer terug met vernieuwd interieur. Volgens mij mist dan enkel nog de 6357, maar gezien dat ik die al enige tijd niet heb waargenomen zal deze wel in Br staan. |
01-03-2021 22:41:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Staat geen stel meer in Blerick. |
02-03-2021 17:14:16 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Het herstellen/vervangen van die platen duurt wel erg lang,wat is daar voor aparte reden voor ? Het is tenslotten alleen maar gevormd metaal met verbindingsgaten om wat bouten en moeren in te stoppen zodat het vast zit,moet dat zolang duren ? |
02-03-2021 17:21:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als daar een hele discussie bij hoort wie dat moet gaan betalen wel, daarnaast rijden die stellen er nu niet minder om ;) |
02-03-2021 18:56:15 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Quote Als de corrosie zich bevindt in de verbindingsgaten bestaat het risico dat de platen losraken door rammelen (door corrosie worden de gaten immers ruimer). Rücksichtlos lassen in deze gaten gaat natuurlijk niet zomaar, want dan passen de bouten niet meer. #DiscoverEU |
03-03-2021 13:09:22 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Vanmorgen ook de 6357 met vernieuwd interieur waargenomen. Hiermee zijn alle treinen van Qbuzz eindelijk op de baan in de beoogde kleurstelling en interieur, afgezien van de dakschotten. |