11-11-2019 09:49:06 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Inmiddels hebben ze te weinig treinen die de dienstregeling kunnen uitvoeren. Storing beperkingen in de materieelinzet. Verwachte eindtijd is 14:00 uur, dus vermoedelijk zijn dan de R-net treinen terug. |
11-11-2019 13:28:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat staat een bericht eerder al bevestigd ![]() |
11-11-2019 14:49:37 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Het is een rommeltje bij Qbuzz. Zoals te lezen in dit artikel gaat het niet van een leien dakje. Treinen zijn te kort, daardoor stampvol en er zijn veel vertragingen en uitgevallen ritten. Onhandig geregeld is ook de restyling van de treinen. Dit zou eigenlijk in de vakantie gebeuren, zodat er weinig overlast is voor de reizigers. Dit heeft Qbuzz niet voor elkaar gekregen, waardoor dit in een drukke periode moet plaatsvinden. https://www.dordrecht.net/nieuws/2019-11-06-25176-merwedelingelijn-moet-terug-naar-de-ns.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Qua communicatie gaat het ook niet soepel. Eerst meldden ze vorige week woensdag dat er eind die week informatie zou komen over de restyling. Deze berichtgeving bleef uit. Zondagavond hebben ze gemeld dat er een tekort is aan materieel in de ochtendspits, maar dat er in de middag twee omgestylde treinen terugkomen. In het gesprek onder dit bericht is deze berichtgeving weer veranderd. Nu hopen ze waarschijnlijk morgen het eerste treinstel weer terug te krijgen, echter is deze nog niet geheel klaar. De tweede zal waarschijnlijk pas over 4! weken terugkomen, maar dan is deze wel geheel omgestickerd. https://twitter.com/merwedelinge/status/1193869448719093760 En ondanks dat er geen melding meer wordt gemaakt van beperkingen in de materieelinzet, valt er nog steeds 1 trein per uur uit. |
11-11-2019 15:20:27 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Mooi man, die concessie wisselingen. Reizigers profiteren elke keer weer van dit soort gedoe. |
![]() |
advertentie |
11-11-2019 15:29:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een trein stickeren duurt geen 4 weken, dus er zal ongetwijfeld wel meer aan de stellen gebeuren. |
11-11-2019 16:58:23 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Ik heb ergens gelezen dat de treinstellen nogal last van corrosie hadden, wellicht dat het daar mee te maken heeft. Edit: artikel gevonden: https://www.ad.nl/dordrecht/treinen-op-merwedelingelijn-worden-begin-2020-omgebouwd~a3a7550f/ Laatst bewerkt door hapsrail op 11-11-2019 17:00 |
11-11-2019 17:09:03 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
En hier het verwachte bericht van Qbuzz. Ze zijn tegen flink wat meerwerk aan onderhoud gelopen, waardoor alles langer duurt dan gepland... https://www.qbuzz.nl/dmg/meer-qbuzz/nieuws/XclbLRAAACUAFOx3/merwedelingelijn-nieuwe-stijl |
11-11-2019 17:33:03 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
En dan missen ze ook nog het stel wat bij ddrs door het juk gegaan is. Of is deze inmiddels terug? |
12-11-2019 07:38:04 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Dit is 1 van de stellen die omgestickerd wordt. Deze heeft daarvoor alweer zelfstandig gereden. Wel met wat ducktape op het koppelstuk voorop. En het half omgestickerde stel rijdt zijn diensten alweer. Kon alleen niet zien welke het was. |
12-11-2019 15:12:57 | ||
---|---|---|
leo1spoorn
![]() |
Treinstel 6351. |
12-11-2019 19:48:33 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
En voor wie nieuwsgierig is hoe dat half omgestickerde stel eruit ziet: https://www.ad.nl/rivierenland/qbuzz-belooft-tjokvolle-trein-tussen-dordrecht-en-gorinchem-is-straks-verleden-tijd~aacfd22e/ Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-11-2019 07:38:56 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Niks meer aan doen![]() |
14-11-2019 14:14:58 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Klopt het dat ze nu dan treinen willen huren of dat ze geen keus hebben? Ze hebben dit stel immers niet voor niks zo weer ingezet... De capaciteit aan treinen staat ook daar flink onder druk... En wat betreft het laat ombouwen... Qbuzz heeft geprobeerd nog te onderhandelen over deze ombouw... Ze wilde ook het interieur niet aanpassen maar dat is natuurlijk niet mogelijk aangezien de provincie dat verplicht in de consessie. Verder heb ik als ik kijk naar de gehele concessie in de regio drechtsteden dat ze toch wel erg laag hebben ingeschreven met de hoop dat ze nog wat onderhands te kunnen regelen. Ik vind dat dit echt aangepakt moet worden. Ze hebben na bijna een jaar nog veel zaken niet op orde en ze leggen steeds overal de schuld maar zelf doen ze niks fout.. Ik heb in de lokale media al zoveel excuses gehoord maar ze lopen gewoon te sollen met geld en reizigers. Laatst bewerkt door Xander140 op 14-11-2019 14:21 |
14-11-2019 16:11:15 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Zie hier de winst van het aanbesteden, de reiziger wordt er beter van. |
14-11-2019 17:09:47 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Klopt ook! Het is een natte doek die na zoveel aanbestedingen is leeg gewrongen en dat komt de komende jaren dus steeds meer voor. Als het systeem niet radicaal wordt gewijzigd is dit niet vol te houden... |
14-11-2019 17:42:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteIk zou als ik Qbuzz was die media ondertussen ook wel zat zijn die op elk slakje zout leggen terwijl veel aanpassingen waar ze kritiek op hebben simpelweg uit het PvE volgen (en je dus bij de provincie moet klagen). Arriva heeft in de vorige concessie ook genoeg rare fratsen uitgehaald, maar daar hoorde je nooit iemand over: in het eerste jaar van die concessie is er zelfs nog een website "Balen van Arriva" geweest. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-11-2019 18:07:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aanbesteding is dus kennelijk een race to the bottom, waarbij de ene het al dan niet nog slechter doet dan de ander. Bijkomend kunnen we daarover dan een spelletje zwartepieten, maar niet dan nadat de media schuldig zijn bevonden aan opruiing. Ik mag dat aanbesteden wel ! |
14-11-2019 18:29:04 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
De trend is in het algemeen wel dat op aanbestede trajecten de frequentie (soms zelfs fors, zoals ook op de MLL) verhoogd is ten opzichte van de NS-tijden. Dat ligt deels aan de hogere eisen en ambities die vanuit de decentrale overheden gesteld worden, terwijl er in NS-tijden geen belangstelling voor dergelijke achteraflijntjes was. Daarnaast helpt het ook dat partijen anders dan NS in het algemeen efficiënter kunnen werken, omdat er onder meer een flexibelere personeelsinzet is (er hoeven niet op elke trein één of twee conducteurs aanwezig te zijn die vijf minuten vervoerbewijzen controleren om vervolgens de rest van de rit vooral bezig te zijn met het garanderen van de veiligheid) en er zijn minder lagen van administrateurs, bureaucraten en managers om allerlei interne systemen te bevredigen, wat nu eenmaal een eigenschap is van inerte en logge organisaties. In dit specifieke geval is de dienstverlening uitgebreid tot een halfuursdienst zeven dagen per week met nog extra kwartiersdiensten Ddr - Gr zes dagen per week overdag. De indrukwekkende dienstverlening van NS bestond uit een basisdienst van 1x per uur Ddr - Gdm, op Ma-Za aangevuld met een slag Ddr - Gr op het andere half uur en in de spits Ma-Vr een halfuursdienst op het hele traject. Ik kan me niet voorstellen dat de reizigers op de MLL met weemoed terugdenken aan de veel betere dienstverlening die NS al die jaren geboden heeft. Laatst bewerkt door rogier op 14-11-2019 18:34 Reiziger met hoofdletter R...... |
14-11-2019 19:03:08 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Met een zakje geld had NS dat waarschijnlijk ook gedaan. Voorbeeld: Leeuwarden-Meppel. Ik denk dat de Arriva's e d het ook niet voor niets doen. Hun inkomsten komen meestal niet alleen uit treinkaartjes. |
14-11-2019 19:03:52 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Als NS toen der tijd net zo'n zak geld hadden gekregen als eerst Arriva en nu Qbuzz krijgen dan hadden ook die net zo goed de frequentie graag verhoogd, net als dat Qbuzz echt niet meer in deze frequentie gaat rijden als ze ineens geen zak geld meer zouden krijgen |
14-11-2019 20:49:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@ rogier: Het blijft toch frappant hoe hier al zo vaak is uitgelegd dat het echt kletskoek is dat NS geen belangstelling had voor de secundaire lijnen! NS zelf heeft (toen er nog niks gesplitst was) in de jaren 80 nota bene gezorgd voor de modernisering van de beveiliging en de elektrificatie op de gehele westelijke Betuwelijn, die ook sneller en schoner materieel opleverde in de vorm van plan V. Ook is hier al heel vaak uitgelegd dat de frequentieverhogingen op secundaire lijnen werden betaald met zakken overheidsgeld die ook NS wel had willen hebben. En ten slotte is al heel vaak uitgelegd dat het niet altijd of zelfs bijna niet bemensen met conducteurs, of hoe je ze wilt noemen, niet zozeer een vooruitgang is, maar vaak als een gemis wordt ervaren, en dat de arbeidsvoorwaarden er voor het personeel ook niet op vooruitgingen. Inderdaad, voor de reiziger is een halfuurdienst wel prima. De kwartierdienst kon er ook alleen maar komen omdat de overheid heeft gedokt voor het aanleggen van twee extra kruissporen te Dordrecht en Blauwe Zoom, ook weer op het drukste deel van de lijn. Zo onlogisch was de ongesubsidieerde uurdienst op het oostelijke deel indertijd niet. |
14-11-2019 23:11:57 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Niks nieuws, @sjoerd. Het stokpaardje moest weer even van stal gehaald worden. Over ± een half jaar zie je dit stokpaardje weer voorbij komen, kan je het weer uitleggen. ![]() |
14-11-2019 23:32:34 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
Iedereen zo zijn mening. De ervaringen leren dat beide vormen voor- en nadelen hebben. Nog niet zo lang geleden hebben de provincies Gelderland en Overijssel om input gevraagd voor hun beleid omtrent regionale spoorwegen. Hierop kwamen uitgebreide reacties van o.a. Arriva, Connexxion en ProRail. Helaas ontbrak NS, dit was een mooie kans geweest om te laten zien dat ze ook buiten het HRN een visie hebben... |
14-11-2019 23:41:43 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat ben ik wel met je eens; soms zit je te wachten op een Spoorslag 2000. 2010, 2020 en dan komt-ie niet! Lastig is wel dat de NS op de meeste baanvakken de grens van de capaciteit zelfs hebben overschreden, en de infra niet mee is gegroeid. Er is wel redelijk geïnvesteerd in de infra van de zijlijnen. Het is absurd dat bijvoorbeeld Deventer - Olst en de brug te Ravenstein nog enkelsporig zijn en dat het hoofdrailnet nog lang zal moeten worden gedeeld met goederenvervoerders, terwijl dat verkeer ook toeneemt. |
14-11-2019 23:43:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hoe zie je dat voor je dan, het spoorwegnet delen voor Cargo en Reizigers? |
14-11-2019 23:46:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nee, ik bedoel juist dat de ontkoppeling van Cargo en Reizigers nog een tijd op zich laat wachten, voor wat betreft de goederenstroom naar de oosterburen. Maar dat omschreef ik niet duidelijk, excuus! En ik verzuimde nog te melden dat de capaciteit op andere plaatsen juist onder druk staat omdat de infra wordt weggenomen. |
15-11-2019 00:08:48 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat gaat niet gebeuren. hoeft ook niet, goederentreinen zitten kwa snelheid tussen de sprinter en IC in en kunnen daar dus prima tussen. |
15-11-2019 09:31:37 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het gaat ook niet om de snelheid van goederentreinen. Dat weet ik ook wel. %02% Maar het ging om de paden die alle treinen innemen op het hoofdrailnet. En dat er dus voorlopig geen extra raampjestreinen kunnen rijden om de drukte op te vangen. Het ging hierboven over de schaarse capaciteit van de infra, en dat NS niet zomaar een treintje erbij kan plakken, ook al zou NS dat best willen en ook in het verleden gewild hebben. Maar de discussie ontspoorde. ![]() NS heeft zeker wel plannen gemaakt. Het plan Spoor naar 75 (na Spoorslag 70) ging al een stuk verder dan wat ooit is gerealiseerd. En ook Sporen na 2000 was ambitieus. Maar er is weinig mee gebeurd. Ambitie was er wel. Maar de portemonnee bleef dicht. Laatst bewerkt door sjoerd op 15-11-2019 09:37 |
15-11-2019 10:54:09 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Zo vreemd is dat ook niet dat ze geen reactie gaven, gezien de wijze waarop er door de politiek naar NS gekeken wordt. Misschien vond die (lokale) politiek het zelfs wel niet opportuun dat NS zou reageren! Laatst bewerkt door jeanne op 15-11-2019 13:51 Jeanne Kok |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-11-2019 11:29:11 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hoe het ook zij,persoonlijk vind ik het niet kunnen dat er aan extra capaciteit nog altijd niet is gewerkt,niet door Arriva en nu ook niet door Qbuzz. Is er geen voorschrift dat je verplicht zoveel reserve te hebben om uitval of andere calamiteiten mee op te vangen ? Ook het nu laten rijden van een half bestickerd stel is een aanfluiting en lijkt mij niet bevorderlijk voor je imago als vervoerder. (voor zover men nog vertrouwen heeft in de nieuwe vervoerder natuurlijk) Als de reiziger dat nu al niet meer zou hebben,dan kan je amper imago schade oplopen ook ![]() Ik wacht af wat het volgende hoofdstuk zal zijn voor de MerwedeLingeLijn. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
15-11-2019 12:45:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, men had dat half bestickerde stel beter in de werkplaats laten staan tot het af is, daar hebben die reizigers veel meer aan %08% |
15-11-2019 13:52:59 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
QuoteDaarom moet men ook stoppen met die kleinschalige aanbestedingen, veel te kwetsbaar bij de minste of geringste verstoringen op welk vlak dan ook. Maar zolang marktwerking op het spoor verheerlijkt blijft worden en dat met name op te kleine schaal blijft doen, verandert er niks. |
15-11-2019 14:11:09 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
QuoteAls er chauffeurs zijn ontslag neem puur uit wanorde dan is er wel wat meer loos dan puur zeurende media... Het aantal bussen dat uitvalt of niet op tijd rijd is wel wat verbeterd maar om nu te zeggen de vlag kan uit nee.... Maar je idd de provincies moeten zich ook schamen door een consessie te gunnen terwijl ze weten dat de middelen niet toereikend zijn. Dan heb je echt boter op je hoofd als provincie zijnde |
15-11-2019 17:06:45 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
QuoteNog ironischer: het stel ging vanochtend weer naar Br, zo zag ik om 9:20 bij het betreden van station Ddzd. %08% #DiscoverEU |
15-11-2019 22:30:36 | ||
---|---|---|
greyhound
![]() |
Quote Met die kwetsbaarheid viel het tot vorig jaar erg mee. De MLL heeft jarenlang zeer punctueel gereden en bij vertragingen was men door de simpele dienstroosters van het personeel heel snel in staat de dienst weer op te pakken. Laatst bewerkt door greyhound op 15-11-2019 22:32, reden: typo |
15-11-2019 23:34:53 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteEn nog ironischer: het stel kwam aan het begin van de middag weer terug naar Dordrecht en maakte vanavond een slag naar Geldermalsen: https://flic.kr/p/2hLbbEh |
16-11-2019 00:15:46 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Quoteniets ironisch - het stel kwam samen met een GTW 2/8 naar Br, dat was ff vergeten in de eerste melding %03% |
16-11-2019 11:22:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDe elektrificatie leverde in eerste instantie geen sneller materieel op: er heeft enkele jaren SGM gereden na de elektrificatie ![]() QuoteNiet te Blauwe Zoom, maar te Boven-Hardinxveld. QuoteMja, er was ook nog het nodige zeurende personeel dat vooral Qbuzz aan het afzijken was in plaats van constructief meewerken om er wat van te maken. Die zaten ook te vragen om het terugdraaien van wijzigingen die volstrekt logisch waren bijvoorbeeld. Overigens iets van alle tijden: bij de overgang naar Arriva 12 jaar eerder was er ook personeel bij dat zelf een grote bijdrage leverde aan het in de soep lopen van de dienstregeling (die reden als een idioot rond en raakten daardoor meer vertraagd dan wanneer ze gewoon normaal gereden hadden). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-11-2019 11:35:04 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dank voor de aanvulling en correctie. Dat doet echter niets af aan het argument dat NS wel degelijk interesse had in de secundaire lijnen. Toen die werden gemoderniseerd in de jaren 80 gebeurde dat door NS. En daar valt de aanleg van Blauwe Zoom en Boven Hardinxveld natuurlijk buiten; de reden voor de vermelding was dat het westelijke stuk nu nog steeds het drukste deel van de lijn is. |
16-11-2019 13:21:39 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Quote Je bent als vervoerder nier verplicht om in te schrijven oo de concessie. Als het voor een vervoerder voor het bedrag wat beschikbaar is niet kan schrijf je niet in. Schijnbaar was dit bij qbuzz wel mogelijk. Overigens is er onlangs een concessie in zuid holland geweest waar niemand op ingeschreven heeft. Die van de waterbus. Dus die was schijnbaar voor geen één vervoerder interressant |
16-11-2019 13:25:59 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik vermoed dat er te weinig bootmachinisten zijn die wegbekendheid hebben op de waterwegen.![]() |
17-11-2019 13:22:12 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat heeft niets met de systematiek van aanbestedingen te maken maar met de professionaliteit van de opdrachtgever. Als die (wat gesimplificeerd) zo veel mogelijk dienstregelinguren voor zo min mogelijk geld wil, dan krijg je dus geen reservematerieel (want duur) en veel vroege en late treinen (=gemakkelijker te regelen dan spitstoevoegers). |
17-11-2019 19:30:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Eigenlijk geef je zelf het argument: je krijgt bij aanbesteding maar ten dele wat je wilt. En ja, die extra vroege en extra late ritten zullen ook wel enkele reizigers blij maken...%02% |
10-12-2019 21:01:49 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
En inmiddels heeft de provincie Zuid-Holland Qbuzz op het matje geroepen vanwege de vele misstanden. https://nos.nl/artikel/2314180-zuid-holland-roept-qbuzz-op-het-matje-vanwege-problemen.html |
17-12-2019 19:30:06 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Qbuzz toont op Twitter een plaatje van de 6350 in de volledige RNet-huisstijl: https://twitter.com/DMGQbuzz/status/1206971715449962496 |
17-12-2019 19:40:30 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
QuoteIs dit niet elke keer hetzelfde liedje na een concessiewisseling? Wanneer begrijpt men nu eens eindelijk dat het OV geen speeltuin is voor bedrijven die louter uit zijn op winst. Onmogelijk dat reizigers dan op de 1e plek staan. |
17-12-2019 19:57:14 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Het is niet voor niets dat de COO (en voormalige directeur S&O bij NS) een tijdje geleden is vertrokken..... |
17-12-2019 21:17:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteJa, de meeste reizigers zullen het allang vergeten zijn maar na de komst van Arriva in DAV in 2007 is het ook geruime tijd een zooitje geweest. Alleen toen waren de sociale media nog niet zo aanwezig waardoor elk dingetje nu uitvergroot wordt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-12-2019 01:05:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een partij op het matje roepen is ook gewoon de andere kant van het verhaal eerst eens aanhoren alvorens alles direct voor waarheid aan te nemen natuurlijk. |
18-12-2019 05:40:00 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteWat is S&O? Google biedt geen uitkomst. Laatst bewerkt door nohab op 18-12-2019 05:40 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
18-12-2019 08:12:57 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Service & Operations |
18-12-2019 13:06:05 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Dit citaat van Twitter van de klantenservice zegt wel een hoop over de crisis waar dit bedrijf in zit: Goedemorgen, de nieuwe treinen zullen wij op elk traject plaatsen. Maar de vraag wanneer de trein op het traject Geldermalsen - Dordrecht komt kan ik niet beantwoorden. ^CC Als je überhaupt al niet tot 1 kan tellen ben ik toch echt de mening toebedeeld dat dit bedrijf hard opweg is zijn consessie te verliezen.... |
18-12-2019 19:36:27 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote Voor zover ik weet zat Nanouke daar sowieso ad interim. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
18-12-2019 19:48:37 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
QuoteEn dan komt de volgende vervoerder voor een duppie op de errste rang en begint de puinhoop voor de zoveelste keer opnieuw. Werkt goed man, dat aanbesteden. |
![]() |
advertentie |
18-12-2019 20:33:29 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteKlopt toch, ze zetten ze op elk treintraject in waar ze rijden ![]() Overigens zegt dat helemaal niks over welke crisis dan ook, het is vooral een bevestiging dat een klantenservice buiten de regio (die zit bij die van U-OV in namelijk, in Nieuwegein) niet werkt. Dat werkte trouwens net zo min als toen Arriva er nog reed en je klantreacties in Heerenveen terecht kwamen waar ze de regio Drechtsteden ook totaal niet kenden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-12-2019 20:50:15 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Heb ik ook met Breng wat bij Connexxxion Haarlem terecht kwam. Ontkenden ze gewoon glashard het bestaan van de Vitesse-pendelbussen. Of was het nou zo dat zij het wel erkenden en de balie in Arnhem juist niet?%03% |
19-12-2019 09:39:21 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
QuoteBen ik het niet mee eens... Hoe dom is het om niet eens te weten hoeveel spoorlijnen je hebt? Het is hier geen Australië of Amerika met een mega grondoppervlakte. En Nieuwegein ligt hemelsbreed nog geen 20km van Gorinchem af... Beetje slap om dan te vinden dat dat een legitimatie zou zijn. En hoeveel klanten bellen wel niet met vragen over gelijke strekking? Verder bedoel ik met crisis de gehele consessie waar nu ook de provincie de vervoerder op het matje heeft geroepen over het spoor en bus gedeelte en het slechte management daarvan. |
19-12-2019 20:37:34 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Er is een verschil tussen slecht management en personeel dat goed is in zeuren. Dat was overigens in de Arriva-tijd al zo en daar is nu simpelweg niks aan veranderd Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-12-2019 21:24:05 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Kan het me wel indenken. Personeel dat om de zoveel jaar weer een nieuwe baas krijgt en er een rotzooi van maakt dat zij weer mogen oplossen tegenover alle (terecht) boze klanten. Het management zit er alleen om de aandeelhouders tevreden te houden en ten koste van alles en iedereen winst te genereren. Dat is OV anno 2019. Laatst bewerkt door PeterJ op 19-12-2019 21:24 |
19-12-2019 22:23:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Social media en zelfs klantenservice uitbesteden bij grote bedrijven gebeurt zo vaak. Als die mensen niet de juiste informatie of geen bedrijfstraining gehad hebben hebben gaat het gewoon verkeerd. Bij NS merk je het ook als je belt, dan krijg je vaak iemand uit Suriname aan de telefoon. In het geval van een vriend van mij zijn deze volgens hem wel goed geïnstrueerd, want hij werd overigens prima geholpen met een e-ticket probleem. Choo choo..... |
19-12-2019 23:10:26 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
En wie zegt dat het niet gewoon iemand met een Surinaamse achtergrond is? Die mogen toch ook gewoon klantenservice doen? |
19-12-2019 23:25:30 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
De opdrachtnemer van NS (=Webhelp) heeft NS teams op vestigingen in Tilburg, Groningen en Suriname. Dus dat klopt wel. Laatst bewerkt door Amazonous op 19-12-2019 23:26 Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
20-12-2019 13:11:16 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
QuoteNS klantenservice zit op Curaçao wat ik weet! Heeft te maken met de lagere kosten die ze daar uitbaten. De telefoonlijn is tegenwoordig ook niet duur meer. |
20-12-2019 14:30:32 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Waar haal je die onzin nou weer vandaan? |
20-12-2019 14:36:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ook in Utrecht toch nog? Ik ben er een jaar of 4 geleden nog geweest. Of er moet flink wat gereorganiseerd zijn. Choo choo..... |
20-12-2019 16:03:43 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Als NS op zoveel plaatsen ter wereld teams heeft, verbaast het me niet dat ze elkaar tegenspreken. %02% |
20-12-2019 16:12:39 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar wat nou de impact op Qbuzz is... ![]() |
20-12-2019 19:20:47 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote Suriname. Is intern nog een heel interview over gepubliceerd waar het expliciet in genoemd werd. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
20-12-2019 19:21:20 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote Klopt idd, maar dat is NS zelf. Dit ging om Webhelp, de grote partner van NS ![]() Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
20-12-2019 19:56:35 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
QuoteOké ja in elk geval in het Caribisch gebied! |
21-12-2019 11:07:59 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Wat heeft dat met die qbuzz concessie nog te maken? |
21-12-2019 19:05:05 | ||
---|---|---|
greyhound
![]() |
Toen Arriva op de MLL begon te rijden en er nieuwe Spurts kwamen was er sprake van een vorm van trots bij het personeel. Daar is weinig meer van over en daar kan het beplakte R-net treinstel dat sinds vandaag rijdt vrees ik weinig aan veranderen. Jammer is dat de naam Merwedelingelijn daar niet meer op is aangebracht. Dat was in de regio een bekend merk net als Brabantliner en Qliner. |
21-12-2019 19:33:25 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ach, in de regio kennen ze die treinverbinding als zodanig toch wel, dat komt echt niet door de naam. ![]() |
21-12-2019 22:01:32 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
QuoteAldus Qbuzz komt de naam wel terug op het treinstel. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 28-12-2019 11:26 |
28-12-2019 10:16:45 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Qbuzz gaat proefrijden met SGM aldus het AD https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-start-proef-met-ns-sprinters-op-merwedelingelijn~ae46ba52/ |
28-12-2019 11:16:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn van dat die stellen nog tegen de draad staan. %02% Op deze manier kunnen ze wel snel aan treinen komen. De vraag is alleen of NS O&S nog plek heeft om die stellen onderhoud te geven of dat Q dit zelf gaat doen. Dagelijkse controles en storingen kunnen makkelijk uitbesteed worden. |
28-12-2019 11:17:03 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Dit is toch wel het failliet van de mini treinconcessies die alleen maar verbeteringen zouden geven voor de reizigers. Krijg je gewoon de inmiddels oudste rommel die er nog rondrijdt en mag je nog extra lang wachten op de juiste kleuren van die trein. Lekker belangrijk die kleur! |
28-12-2019 11:27:15 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Het is opmerkelijk. Alsof de opdrachtgever gezegd heft: er zijn veel klachten over uitval en te korte treinen, maar we vinden het pas echt onvergeeflijk dat jullie te treinen niet omstikkeren... en inderdaad het inmiddels echt wel verouderde en niet echt comfortabele hoge-instap SGM kun je toch serieus niet meer inzetten nu? Of zou dit ene politiek spelletje van Qbuzz zijn? Laatst bewerkt door diesels op 28-12-2019 11:27 |
28-12-2019 11:31:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Na een jaar van problematiek op je traject kan ik me voorstellen dat je als reiziger al lang blij bent dát je een trein voor je neus krijgt. Dat het een 40 jaar oude sprinter met hoge instap is, zal je niet veel uitmaken. Als het maar rijdt... |
28-12-2019 11:36:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
@ diesels: Vertel dat ook even aan NS, die het verouderde etc. materieel nog gewoon 2 jaar inzet. Laatst bewerkt door broek53 op 28-12-2019 11:40 |
28-12-2019 11:59:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Geen raar idee: SGM was het eerste elektrische materieel op de MerwedeLingelijn en aangezien je alleen tussen Ddr en Sdt harder mag dan SGM kan zou het op zich de rijtijden aardig moeten kunnen halen. Vooral bij inzet in de 7100, gezien die Hbzm overslaat en dus een keer minder hoeft op te trekken. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-12-2019 12:02:31 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Ik doelde uiteraard op lijnen waar al lange tijd regionale vervoerder moeten rijden met materieel dat aan concessievoorwaarden voldoet. |
28-12-2019 12:03:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteSGM was in de eerste concessie DAV zelfs toegestaan in plaats van nieuw materieel, toen was het toch ook al oud ![]() Sowieso schijnt er volgens het artikel nog een rechtzaak tegen Arriva te lopen over de staat van onderhoud van de GTW's, kan zomaar dat daar de achterliggende reden zit dat er nog weinig met de treinen gebeurt is en men nu tijdelijk materieel erbij nodig heeft om sneller dingen aan te kunnen pakken. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-12-2019 12:24:56 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteVooral geen tijdelijke oplossing zoeken maar gewoon reizigers blijven duperen, dat is de oplossing. Er loopt niet voor niets een rechtszaak over de conditie van het materieel wat overgenomen is door Qbuzz. Beter tijdelijk even met SGM daar rond rijden, en alle reizigers, wat het doel is van een OV-bedrijf, vervoeren van A naar B, dan gewoon aan blijven kloten tot al het materieel eindelijk ingezet kan worden! |
28-12-2019 12:32:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik ken de exploitatie van de lijn niet, maar zou het mogelijk zijn om de inzet van SGM te bepreken tot een paar slagen in de spitsuren? |
28-12-2019 12:37:30 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
De dienstregeling is de gehele dag hetzelfde. Enkel wordt er in de spits met meer gekoppeld materieel gereden, dus zou dit in theorie mogelijk moeten zijn. Al is de treindienst rond deze tijd het meest gevoelig voor oplopende vertragingen. (Dit vanwege het enkelspoor en het wachten bij nagenoeg ieder spoor. In hoeverre zou het mogelijk zijn om een SGM met een GTW te koppelen? Heb je zowel meer capaciteit als hou je de gelijkvloerse instap voor fietsen en rolstoelen. |
28-12-2019 12:57:34 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Kan alleen pneumatisch en mechanisch gekoppeld worden. Elektrisch lukt niet. |
28-12-2019 13:25:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Volgens mij rijden in de ochtendspits alle 10 de stellen, overdag 6 van de 10 en in de middagspits 8 van de 10. In principe zou je met twee slagen in de 7100 's ochtends volstaan om twee stellen vrij te spelen dus. |
28-12-2019 13:33:10 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Quote Kan ik daaruit opmaken dat het niet haalbaar is om in deze combinatie te gaan rijden? Wanneer zal het eerste ritje worden uitgevoerd met SGM? Wordt dit per 6 januari? Laatst bewerkt door AvVeen op 28-12-2019 13:33 |
28-12-2019 13:41:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
SGM en GTW kunnen wel samen rijden en remmen (1 vd 2 geeft tractie, remmen doen ze beide) maar gekoppeld in de reizigersdienst is niet mogelijk omdat je vanuit het ene stel de ander niet kan bedienen. |
28-12-2019 13:43:01 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Sorry, ik kan het toch niet laten. Dat aanbesteden heeft echt alleen maar voordelen voor de reiziger. |
28-12-2019 13:45:58 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Nou, op zich gaan de reizigers (zonder rolstoel en fiets) er best op vooruit met de SGM. Er verschijnt een eerste klas in de trein en er is zowaar een WC aan boord. Daarbij kunnen de ramen lekker open voor frisse lucht.%02% Daarbij groeit hopelijk de capaciteit waardoor we wat normaler op de eindbestemming komen. Ik zie alleen maar voordelen.%08%%08% |
28-12-2019 14:06:59 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Ik zie het nog wel gebeuren dat de provincie dwars gaat liggen vanwege het ontbreken van een gelijkvloerse instap... Dus ik ben benieuwd. |
28-12-2019 14:22:34 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Ligt eraan denk ik of Qbuzz voldoende aan heeft kunnen tonen dat de huidige problemen een direct gevolg zijn door de staat waarin Arriva de treinstellen heeft overgedragen bij de wisseling van de concessie. Als het onderhoud inderdaad meer dan twijfelachtig was bij de overdracht, vermoed ik dat de provincie best veel toestaat(zelfde geldt natuurlijk ook over het feit dat ze nog nauwelijks omgebouwd zijn) |
28-12-2019 14:30:28 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Dat de ombouw vertraging oploopt heeft idd allemaal te maken met de staat waarin arriva ze heeft overgedragen. Waarbij corrosie toch voor het exterieur de grootste boosdoener is/was. Ook de staat van de componenten en het aanwezig zijn van verouderde software (niet de laatste versie) enzovoorts. |
28-12-2019 14:43:27 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Dit was wat ik 1 maand geleden al operde met de vraag gaan ze materiaal huren.. Heb daar uiteraard geen antwoord op gekregen maar nu dus wel... En inderdaad dat verklaart dus groten deels dus ook het tegen de draad staande mat als je het mij vraagt.. |
28-12-2019 15:53:33 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Wie zegt dat het om de reeds terzijde gestelde stellen SGM gaat? Er zullen nog zeker meerdere weken overheen gaan voor dit van start kan gaan, en tegen die tijd heeft de NS weer een verse lading SGM wat afgedankt wordt. |
28-12-2019 16:08:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Als NS geld kan verdienen en goede sier ("we helpen de concurrent!!") kan het vast snel geregeld zijn. Dagje instructtie en gaan met die vlaflip's! Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
28-12-2019 16:14:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
NS heeft het spul in principe te koop staan, dus wat dat betreft is er geen koerswijziging nodig. |
28-12-2019 17:11:16 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Quote Denk dat men in dat geval ervoor kiest om 1e klas ook open te stellen voor 2e klas reizigers |