Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
03-10-2007 20:53:07
salieri
salieri
Vreemd dat de 4023 dan eerder gaat. Aangezien ze telkens op volgorde reviseerden  

03-10-2007 21:00:37
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
micky: dumpy_dump was me net iets voor.
D'r zit maar drie kwartier tussen
 

04-10-2007 11:31:39
woepje
woepje
Quote
salieri: Vreemd dat de 4023 dan eerder gaat. Aangezien ze telkens op volgorde reviseerden
Tsja, maar nu al die beeldschermen in die 4023 hangen, kan hij net zo goed meteen gereviseerd worden. Als ze de beeldschermen weer moeten weghalen zijn ze er immers toch al mee bezig.
 

04-10-2007 12:23:45
micky
micky
Edit Mark: aan dit soort nutteloze reacties hebben we natuurlijk niets.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-10-2007 13:52:03
gertjan
gertjan
Quote
salieri: Aangezien ze telkens op volgorde reviseerden
ik geloof dat het bij SGM naar Randers ook niet exact op volgorde is gegaan, dus van jou redenering klopt weinig. Met de 2895, die eerder gegaan is dan iig de 2894, en dan ook nog die SGM-IItjes(2004, 2013 en de 2031 staan er nu, mooie volgorde)

Laatst bewerkt door gertjan op 04-10-2007 21:18


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

04-10-2007 13:59:50
ijsm
ijsm
Volgens mij had dat te maken met testen (of schade), dus van jouw argument klopt weinig .  

04-10-2007 18:10:59
salieri
salieri
Quote
gertjan: ik geloof dat het bij SGM naar Randers ook niet exact op volgorde is gegaan, dus van jou redenering klopt weinig. (2004, 2013 en de 2031 staan er nu, mooie volgorde)
Maar SGM is géén ICM
Maar aangezien de 4011 t/m 4020 op volgorde is gegaan, ging ik ervan uit dat de 4023 pas later zou worden gereviseerd...
Maar goed, dat is blijkbaar dus niet zo, mag ik het ook een keertje fout hebben?%03%%03%
 

04-10-2007 18:16:02
woepje
woepje
En hoe is het met de 4016 trouwens?  

04-10-2007 19:02:54
john563
john563
De 4016 word vanaf maandag gecombineerd en daarna getest.
De 4020 word morgen gescheiden.
 

04-10-2007 21:47:07
admin
Moderator
admin
Gertjan heeft de tekst van zijn oorspronkelijke post hersteld, dus reactie op de bewerking van ijsm en mij verwijderd.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

05-10-2007 09:43:11
aarclay
aarclay
Nu begint de vaart erin te komen. De kinderziektes zijn er grotendeels uit merk ik (ICMm vaker in de drgl dan bij Onnen).
Maar ik wou nog even terug komen op de vraag over dat nawerk in Onnen, wat dat exact o.a inhoudt.

En verder maakt het toch niet uit dat de 4023 eerder in revisie gaat. Misschien geven ze daar weer minder prio aan dan de anderen zodat deze in volgorde er uit gaat.
Maar wat zullen we de Mendini kleurstelling missen dan...
 

05-10-2007 10:20:08
broek53
broek53
Waar komt het verhaal eigenlijk vandaan dat de 4023 na het bioscoopavontuur direct in revisie zal gaan?  

05-10-2007 10:32:17
rjybema
rjybema
In de Koppeling wordt letterlijk geschreven:
"Tijdens het filmfestival [dat duurt van 24 september tot en met 6 oktober] schittert de Mendinitrein nog één keer. Daarna gaat de 'Mendini' mee in de lopende renovatie van Koplopers om als gewone trein weer op de rails terug te keren".
Wellicht dat deze zinsnede de verhalen de wereld in heeft gebracht...

Groet,
Roelof.
 

05-10-2007 11:06:46
woepje
woepje
Quote
broek53: Waar komt het verhaal eigenlijk vandaan dat de 4023 na het bioscoopavontuur direct in revisie zal gaan?
Maar als dat bioscoop verhaal voorbij is, wat moet je dan met al die beeldschermen en bestickerde ramen? Lijkt mij dat de boel teruggedraaid moet worden of hobbelt het rijdende bioscoopje nog even een tijdje door totdat hij aan de beurt is voor een revisie?
 

05-10-2007 11:09:45
broek53
broek53
Jeweetmaarnooit. Volgens de betrokkenen bij NSR wordt de 4023 op maandag 8/10 in Amersfoort teruggewijzigd en komt hij daarna weer gewoon in dienst. Misschien dat NedTrain daar inmiddels anders over is gaan denken, maar in ieder geval was dat steeds het plan.  

08-10-2007 23:18:06
aarclay
aarclay
Of hij gaat zonder TV-schermen en leeslampjes rijden en de apparatuur.
Zolang de mensen maar kunnen zitten...

Naja, afwachten of het echt zo is. Of ofdat hij meteen door naar Haarlem gaat.
Al wat bekend erover?
 

08-10-2007 23:53:23
webguy
webguy
Vandaag gespot te Amf, en hij stond er zonder stickers... Of er apparatuur in zat was onmogelijk te zien


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

09-10-2007 09:16:34
broek53
broek53
Gisteren in Amersfoort ont-bioscoopt, en vandaag weer gewoon in dienst (zie de omloopvoorspellingen).  

09-10-2007 09:21:41
edje
edje
Quote
woepje:
Quote
broek53: Waar komt het verhaal eigenlijk vandaan dat de 4023 na het bioscoopavontuur direct in revisie zal gaan?
Maar als dat bioscoop verhaal voorbij is, wat moet je dan met al die beeldschermen en bestickerde ramen? Lijkt mij dat de boel teruggedraaid moet worden of hobbelt het rijdende bioscoopje nog even een tijdje door totdat hij aan de beurt is voor een revisie?



Beeldschermen gebruiken ze gewoon ergens anders voor, en de stickers trek je zo van de ramen af.
Je moet maar zo denken, wat er makkelijk op kan, kan er ook makkelijk weer vanaf.
 

09-10-2007 12:38:51
aarclay
aarclay
Zijn er nog resten te zien van de bioscoop?

Laatst bewerkt door aarclay op 09-10-2007 12:39
 

09-10-2007 12:41:41
woepje
woepje
Quote
edje: Beeldschermen gebruiken ze gewoon ergens anders voor, en de stickers trek je zo van de ramen af.
Je moet maar zo denken, wat er makkelijk op kan, kan er ook makkelijk weer vanaf.
Ja ok, maar ik dacht: ze zijn toch bezig met die mendini, kunnen ze meteen wel reviseren. Ze zijn er immers toch mee bezig. Maar anders blijven we gewoon keurig op nummer volgorde doorgaan.
 

09-10-2007 13:29:42
edje
edje
welnee, zal ook ongetwijveld weer een of andere projectgroep zijn die dat spul heeft gemonteerd en gedemonteerd heeft.
Hoeft het stel niet eens voor naar binnen.
 

09-10-2007 18:28:16
keesje
keesje
Geen idee wat er binnenkort met die 4023 gaat gebeuren. Vorig weekend is overigens wel de 4021 in Hlm aangekomen...  

09-10-2007 19:20:02
thom
thom
Uiet het hierbovenstaande is tochwel te begrepen dat er weinig aangebeurd totdat ie aan de beurt is zoals geplanned  

09-10-2007 19:36:03
micky
micky
in de 4023 is het interieur met de gewone ICM stoelen(rode banken) aan gevuld en alle apratuur was weg.

micky
 

09-10-2007 22:47:00
lucky
lucky
Dat meen je niet? Waarom hebben ze dat nou wer gedaan. Dat zal wel voor geen meter staan, die rode banken in combinatie met de "normale" banken zal echt afschuwelijk zijn...  

09-10-2007 22:52:25
aarclay
aarclay
Wat de n...

Was er iets aan die gekleurde stoelen en banken verbouwd dan voor die bioscoop?

Naja, je moet maar denken...
Nog een ruim maandje...
iemand die er pics van heeft, ben wel benieuwd wat er allemaal gestript en aangevuld is in die bak.
 

09-10-2007 23:02:50
mark
mark
Nouja het aantal ICM-oranje gekleurde bankonderdelen in de 4023 was al aardig hoog hoor...  

09-10-2007 23:22:12
mren
mren
Op OVL wordt inmiddels gemeld dat de originele banken weer terug zijn geplaatst  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-10-2007 23:25:06
edje
edje
Als een bank defect/vernield is, wordt er zo snel mogelijk een nieuwe zitting geplaatst.
En voor de medini wordt geen aparte collectie op elke standplaats bewaard, nee dan gaat er gewoon een oranje bankje in.
 

09-10-2007 23:28:16
kbrandsma
kbrandsma
De banken vóór het desbetreffende flatscreen waren in de Herfstbioscoop verwijderd. Het lijkt mij dat alleen die ontbrekende banken met de orginele ICM banken zijn aangevuld.
En anders: gelukkig hebben we de foto's nog!

Laatst bewerkt door kbrandsma op 09-10-2007 23:28
 

09-10-2007 23:28:58
mren
mren
Anders hebben we nog twee bakken waar geen bioscoop heeft gezeten bedoel je?

Laatst bewerkt door mren op 09-10-2007 23:29
 

09-10-2007 23:32:16
kbrandsma
kbrandsma
Dat kan ook. Misschien hebben ze de banken in de hele "filmbak" moeten verwijderen alvorens de vloerbedekking te kunnen verwijderen. Op die manier kan die filmbak in zijn geheel van oorspronkelijke ICM banken zijn voorzien (en de rest lijk mij niet inderdaad. Dat is wel extreme kapitaalvernietiging.)  

09-10-2007 23:52:07
thom
thom
Mwaoh, dat is geen kapitaalvernietiging hoor, die dingen liggen stapels in magazijnen, komen met stapels uit te verbouwen ICM's en binnenkort heb je er toch geen zier meer aan...

Voor dat ff dat dat ding rond gaat rijden voor ie verbouwd word...

Laatst bewerkt door thom op 09-10-2007 23:52
 

09-10-2007 23:59:33
lucky
lucky
"binnenkort" Het duurt nog enkele jaren voor de 3tjes allemaal geweest zijn en daarna de 4tjes nog. Die banken in de magazijnen zullen nog best gebruikt worden hoor.  

10-10-2007 00:04:11
geertw
geertw
Quote
thom: Mwaoh, dat is geen kapitaalvernietiging hoor, die dingen liggen stapels in magazijnen, komen met stapels uit te verbouwen ICM's en binnenkort heb je er toch geen zier meer aan...

Maar je gaat toch niet de gekleurde Mendini-banken weghalen (uit de bakken die niet verbouwd zijn tot bioscoop) en vervangen door oranje banken, zoals kbrandsma stelde?
 

10-10-2007 08:26:56
woepje
woepje
Quote
lucky: Die banken in de magazijnen zullen nog best gebruikt worden hoor.
Maar die banken worden toch niet meer gebruikt? Ik bedoel, waar wil je ze voor gebruiken dan? Voor de ICMm's hoef je ze niet te bewaren.

De magazijnen worden enkel maar voller in de loop der tijd omdat er ook steeds meer ICM's worden omgebouwd.
 

10-10-2007 10:18:29
aarclay
aarclay
Ik had van iemand gehoord dat er toch weer gekleurde banken inzitten?

Laatst bewerkt door aarclay op 10-10-2007 10:19
 

10-10-2007 15:14:37
rick
rick
@woepje: dat zegt Lucky dus, voor de nog resterende drietjes en de viertjes.  

10-10-2007 16:10:41
woepje
woepje
Ehm, ik snap het even niet meer.

De resterende drietjes en viertjes zijn de stellen die nog moeten worden gereviseerd? En daar worden de bankjes van de inmiddels gereviseerde stellen voor bewaard? Waarom dan? Voor het geval dat er een bankje stuk gaat zodat ze die kunnen vervangen?
 

10-10-2007 16:16:58
dumpy_dump
dumpy_dump
Ja, lijkt me wel he? Meestal worden kapotte bankjes niet vanzelf heel, en als je iets gebruikt kan het ook wel stuk gaan. Als je dan een paar bankjes bewaart, die nog niet stuk zijn, kun je een stuk bankje weer helemaal mooi heel maken.

Zo, en nu ga ik weer eens kijken hoe het buiten de kleuterschool is.
 

10-10-2007 16:22:59
woepje
woepje
Ok, je mag hier blijkbaar ook iets niet snappen.. Maar toch bedankt voor de uiterst vriendelijke toelichting!!  

10-10-2007 16:25:34
mikos
mikos
Mikos: Einde gedram, svp!


www.ov-ervaringen.nl
 

10-10-2007 19:03:32
daniel_ddr
daniel_ddr
Vanmorgen toevallig weer de 4023 zien staan op Rtd: zaten alleen wat oranje banken aan de niet-kopzijde van de kopbak die bioscoop geweest is.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-10-2007 19:06:52
john563
john563
als reserve ligt er een set uit 1 bak in het magazijn meer niet, en dat is meer bedoelt voor eventuele grote schade's.(lees verzekering).  

10-10-2007 20:50:24
j.jager
j.jager
Hopelijk zijn er wel genoeg stoelen/banken over om de 4444 terug te bouwen tot de 4231.

Laatst bewerkt door j.jager op 10-10-2007 20:50
 

10-10-2007 21:18:19
mren
mren
Waarom zouden die er niet zijn? Dat ding komt ongetwijfeld als gewone ICMm-IV uit de revisie over een paar jaren. En mocht men voor de tijd iets gaan doen, van die bergen ICM-0 en ICM-1 bakken die leeg zijn gehaald, lijkt het me niet heel erg moeilijk dat daar een paar stoeltjes van over zijn..... %09%  

10-10-2007 21:40:36
bjornl
bjornl
Het laatste dat ik hoorde is dat de viertjes niet aansluitend op de drietjes gereviseerd gaan worden. Is dat nu weer anders? En, in aansluiting op een eerdere opmerking, zijn er concrete plannen om de 4444 terug te bouwen?  

10-10-2007 22:16:52
edje
edje
Revisie van de 4-tjes wordt inderdaad buiten de revisie beurtjes van de 3-tjes aanbesteed aan de beste bieder die het kan doen.  

10-10-2007 22:27:44
mren
mren
Bovendien zijn de viertjes ook nog maar 15 jaar oud en dus de eerste paar jaar sowieso nog niet toe aan revisie.  

10-10-2007 22:28:37
thom
thom
Quote
bjornl: Het laatste dat ik hoorde is dat de viertjes niet aansluitend op de drietjes gereviseerd gaan worden. Is dat nu weer anders? En, in aansluiting op een eerdere opmerking, zijn er concrete plannen om de 4444 terug te bouwen?

Als daarvoor concrete plannen waren geweest, had dat allang gebeurt geweest.
Goeie kans dat die bak gewoon zo door blijt karren tot zijn revisie...
 

10-10-2007 22:31:46
2296
2296
Quote
mren: Bovendien zijn de viertjes ook nog maar 15 jaar oud en dus de eerste paar jaar sowieso nog niet toe aan revisie.


Maar voordat Haarlem daar aan toe is zijn ze ondertussen wel 20 jaar oud.
 

10-10-2007 23:07:52
willy84
willy84
Ik gok eigenlijk dat eerst DDAR ofzo aan de beurt komt gezien de leeftijd en de staat van het materieel. ICM vind ik er op dit moment nog redelijk goed uitzien.

Laatst bewerkt door willy84 op 10-10-2007 23:14
 

10-10-2007 23:23:02
broek53
broek53
Zou er maar niet blindelings vanuit gaan dat alle grote revisies en vooral revisies met verbouwingen in die ene werkplaats in Haarlem plaatsvinden. Remember de Sprinters, zou ik zeggen.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-10-2007 23:37:28
willy84
willy84
Ja oke, ik kan me het verhaal nog herinneren in de diverse bladen dat Nedtrain een aanbieding moest doen en dat ze veel werk hadden gemaakt van het efficienter werken. Ze hadden onder andere wat mensen van Nedcar overgenomen etc.
Nedtrain is toch eigendom van NS. Het lijkt me toch moeilijk te geloven dat ze die werknemers daar duimpjes laten draaien en in Denemarken of waar dan ook aan het werk zijn op koste van de NS.
MAW strategisch plannen en zorgen dat Nedtrain zo goedkoop mogelijk werkt.
 

10-10-2007 23:41:58
broek53
broek53
Zeker, maar ik bedoel maar: Haarlem is te klein om twee van die grote klussen tegelijk aan te kunnen die er tegelijkertijd aan zitten te komen. Daarnaast zijn het zulke grote klussen dat Europees aanbesteden bijna onontkoombaar is. Alsdan is Nedtrain maar een van de mededingers.  

11-10-2007 16:41:17
willy84
willy84
Zijn ze het niet gewoon verplicht? Ik bedoel: het is een overheidsbedrijf en dat moet toch iedere opdracht boven een bepaald bedrag worden aanbesteed?(schiet me ineens te binnen) of geldt dat niet omdat het een bedrijfsonderdeel is van dezelfde eigenaar?  

11-10-2007 16:47:11
oudeaap
oudeaap
o/t Deze onderdelen zijn verplicht opdrachten vanaf een waarde, ik geloof va 137000E, europees aan te besteden: Ministeries, Rijksdiensten,Provincies; Gemeenten; Waterschappen;Gemeentelijke regelingen; Publiekrechtelijke instellingen  

11-10-2007 22:23:52
broek53
broek53
Jazeker, dat is verplicht. Alleen is NS geen overheidsbedrijf.  

12-10-2007 13:01:01
spiketrain
Moderator
spiketrain
Over de 4016: deze maakt (volgens mijn zegsman in het Haarlemse) a.s. dinsdag een proefrit en wordt 22 oktober afgeleverd. Dit kan natuurlijk te allen tijde nog veranderen.


Groet, Spiketrain
 

12-10-2007 13:08:01
fabrierban
fabrierban
Quote
broek53: Jazeker, dat is verplicht. Alleen is NS geen overheidsbedrijf.

NS is een NV waarvan de staat alle aandelen heeft. Daarom valt het gewoon onder de aanbestedingsregels, immers anders zouden de overheden de regels massaal kunnen ontduiken door pseudo-bedrijven op te richten. Voor de transparantie zou het overigens beter zijn als NedTrain uit het NS-concern werd verwijderd en werd verzelfstandigd.
 

12-10-2007 15:09:50
john563
john563
Quote
spiketrain: Over de 4016: deze maakt (volgens mijn zegsman in het Haarlemse) a.s. dinsdag een proefrit en wordt 22 oktober afgeleverd. Dit kan natuurlijk te allen tijde nog veranderen.


zullen we dinsdag eerst maar eens ATB en hoogspannen.
 

12-10-2007 17:15:38
1855
1855
Quote
broek53: Zou er maar niet blindelings vanuit gaan dat alle grote revisies en vooral revisies met verbouwingen in die ene werkplaats in Haarlem plaatsvinden. Remember de Sprinters, zou ik zeggen.


Daarnaast, het is maar de vraag of Hlm dit soort grote projecten in de toekomst nog zal doen. Een grote werkplaats openhouden voor alleen grote revisies/interieurvernieuwingen aan materieel van NSR (NedTrain gaat nou eenmaal op één paard wedden) is natuurlijk totaal niet rendabel. Wellicht gaan de ICM-viertjes nog wel die kant op, maar dan? In principe komt dan alleen nog DDM in aanmerking voor een grote beurt, maar of men daar nog zo lang mee wil en kan wachten...
 

12-10-2007 17:27:20
rick
rick
Tegen die tijd is het IRM al weer aan de beurt.

Ik denk dat Hlm wel een goede kans maakt om de revisie aan de viertjes uit te voeren, ze hebben immers al ervaring met de drietjes opgedaan.
 

12-10-2007 18:40:06
dh3201
dh3201
Anders kan Haarlem de poorten ook open zetten voor buitenlandse orders.


Shqiperise-lopers?
 

12-10-2007 18:59:16
manuel25
manuel25
%06%Misschien wordt het in Haarlem een tijd voor uitbreiding. Of is daar niet genoeg ruimte meer voor?  

12-10-2007 19:33:34
thom
thom
Volgens mij hebben ze daar net het eea aan uitbreiding voltooid dacht ik.  

12-10-2007 20:49:38
fabrierban
fabrierban
Quote
dh3201: Anders kan Haarlem de poorten ook open zetten voor buitenlandse orders.

Hlm kan gezien de hoge NL-loonkosten slecht concurreren met de Oost-Europesche concurrentie.
 

12-10-2007 21:46:20
willy84
willy84
Denemarken kan wel concurreren en dat terwijl zij ook hoge loonkosten hebben.
Gewoon efficient werken dus%08%
 

12-10-2007 22:51:34
1855
1855
Quote
dh3201: Anders kan Haarlem de poorten ook open zetten voor buitenlandse orders.


Nee dat kan niet, want zoals ik al aangaf gaat NedTrain geen werk meer doen voor iets of iemand die geen NSR heet (kleine uitzonderingen daargelaten).
 

12-10-2007 22:55:57
dumpy_dump
dumpy_dump
Waarom niet?  

12-10-2007 23:35:02
edje
edje
Omdat NedTrain samen met NSR, zich nu voor de volle 100% gaan inzetten, om straks de concessie voor het hoofdnetwerk, te krijgen.
Schadeherstel voor derden, en revisie voor derden hoort daar eigenlijk niet bij.
Mooi voorbeeld daarvan is de 23 van Syntus, die nu door Alstom/RET wordt hersteld in Rotterdam.
 

14-10-2007 12:29:29
willy84
willy84
Dat terwijl Syntus voor een (groot)deel eigendom is van NS.

o/t:Ik heb op de opendag bij de Zaanstraat met iemand gesproken over het onderhoud en de verdeling daarvan. Ook heb ik gister op de rails gelezen wat daar ook gedeeltelijk over ging.
Zaanstraat doet nu voornamelijk Mat'64 en Benelux rijtuigen (voor de nest niks?)
Watergraafsmeer: Gaan binnenkort de Benelux rijtuigen doen, doet nu al onderhoud aan de ICE treinstellen en gaat straks de nieuwe hogesnelheidstreinen onderhouden van Anslodo Breda(als ik het goed spel)

Het onderhoud van de Hogesnelheidstreinen gaat straks s'nachts gebeuren op de Watergraafsmeer. Overdag kan dan ander onderhoud plaatsvinden aan Mat'64, dit wordt dan verplaatst van de Zaanstraat naar de Watergraafsmeer.
De Zaanstraat gaat dan het wat grotere werk doen (of je dit meer als onderhoud of kleine revisie moet zien weet ik niet)welke treintypes zij dan gaan doen weet ik ook niet. Het lijkt me niet dat dit mat'64 wordt. Dan kan het bijna alleen maar dubbeldekker materieel zijn. (VIRM, DDAR, DDM)

Overigens staat ook in het artikel van op de rails dat het vreemd is om het onderhoud van de VIRM zesjes helemaal naar Onnen te verplaatsen. VIRM rijdt immers volop in allerlei treinseries rondom Amsterdam. Wellicht dat VIRM dan naar de Zaanstraat gaat maar dat is maar een hersenspinsel van mij.
 

15-10-2007 00:21:26
broek53
broek53
Quote
willy84: Zaanstraat doet nu voornamelijk Mat'64 en Benelux rijtuigen (voor de rest niks?)
Watergraafsmeer: Gaat binnenkort de Benelux rijtuigen doen, doet nu al onderhoud aan de ICE treinstellen en gaat straks de nieuwe hogesnelheidstreinen onderhouden van Anslodo Breda(als ik het goed spel)
De Zaanstraat doet het hele park DDM-1 (al zo lang als het bestaat) en verder nog de incidenteel langs komende ex-mP's.
Komende week gaan de eerste Beneluxstammen voor onderhoud naar de Watergraafsmeer i.p.v. de Zaanstraat (maar de monteurs zijn nog wel dezelfde). En die traag leverende Italiaanse firma heet Ansaldo Breda.
 

15-10-2007 12:33:05
fabrierban
fabrierban
Quote
edje: Omdat NedTrain samen met NSR, zich nu voor de volle 100% gaan inzetten, om straks de concessie voor het hoofdnetwerk, te krijgen.
Schadeherstel voor derden, en revisie voor derden hoort daar eigenlijk niet bij.

Dit lijkt me van NedTrain een nogal absurde strategie.
Welk bedrijf maakt zich vrijwillig voor 100% afhankelijk van EEN klant?
 

15-10-2007 12:46:49
webguy
webguy
NedTrain kennelijk Ze hadden ook 'geen tijd' voor de Stibans en de 252, ik vermoed dat dit ook hierdoor was...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

15-10-2007 13:59:38
Somda
Somda
En vergeet niet,NedTrain is 100% dochter van NS.Als er geld bij moet dan doet NS dat."Geen Tijd" voor de Stibans zal wel zijn "Geen Zin".
Levert niet zo heel veel op denk ik.
 

15-10-2007 19:21:56
john563
john563
Ik denk dat er onderschat word wat in Haarlem allemaal kan, vergeet niet dat de BDs-en aflopen, de plan V loopt op zijn eind de HSA (barbiebakken) loopt op zijn eind, zoals ik laatst heb gehoord gaan we zelfs met ICM zelfs dubbel draaien, we hebben sinds kort twee sporen van 240 meter lengte binnen en twee van 120 meter. etc. etc. En dat we van NS zijn ja, maar met de nieuwe constructie kan een schade bak gelijk hersteld worden (lees niet meer wachten voor evt. aanbesteding)

Laatst bewerkt door john563 op 15-10-2007 19:24
 

15-10-2007 20:25:38
Somda
Somda
Tot hoever lopen de nummers van de BDs-en door John653?
Ik las op Rp.nl dat er al een 82-028 is(jou bijdrage?)
En dat de schade nu meteen kan worden gefikst is alleen maar mooi toch?
 

15-10-2007 20:32:20
broek53
broek53
Quote
webguy: NedTrain kennelijk Ze hadden ook 'geen tijd' voor de Stibans en de 252, ik vermoed dat dit ook hierdoor was...
Dat is dan een kwestie van timing. In de tien jaar hieraan vooraf (het "nieuwe" beleid is nog maar een paar jaar oud) zou je met open armen ontvangen zijn. Dat NedTrain veel te duur was/is voor de Stibans, is natuurlijk een andere kwestie.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-10-2007 20:32
 

15-10-2007 21:12:19
webguy
webguy
Ik denk dat de andere opties niet veel goedkoper zijn: de opties zijn nu Conrail, een (loc?)loods ergens in het Ruhrgebied, of een museumachtige ex-DB werkplaats bij Leipzig...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

15-10-2007 21:44:58
broek53
broek53
Tsja, ach ja, kijk, ik bedoel: in allerlei combinaties hoor ik dat nu een jaar of vijf a zeven, geloof ik. En RSI Oostende, maar die is inmiddels failliet... Daar wil ik niks mee zeggen, maar wel dat ik al net zo lang "NedTrain" niet meer gehoord heb. Pertinent en permanent te duur dus, en daar ging het hier over.  

15-10-2007 21:47:24
lamote_ban
lamote_ban
Quote
keistad: En vergeet niet,NedTrain is 100% dochter van NS.Als er geld bij moet dan doet NS dat."Geen Tijd" voor de Stibans zal wel zijn "Geen Zin".
Levert niet zo heel veel op denk ik.

Geld bij? Als dat nog steeds het geval is, moet NedTrain 1-2-3 verzelfstandigd worden. Het kan niet zo zijn dat NSR op kosten van de reiziger niet-concurrerende onderhoudsbedrijven zit te subsidieren.
 

15-10-2007 21:56:40
dumpy_dump
dumpy_dump
Volgens mij stond er 'Als' in die zin... Doe je als NedTrain (NS-dochter) iets onder de kostprijs (zoals iets voor de Stibans, of een andere museumclub, omdat het een museumclub is) moet dat geld altijd linksom (minder winst) of rechtsom (meer verlies) van het moederbedrijf komen.  

15-10-2007 21:57:37
broek53
broek53
Van dat "op kosten van de reiziger" dat te pas en vooral te onpas wordt gebezigd, kan ik wel zo moe worden. Wat is dat nou weer voor onzin? Mag het buitengewoon zelfstandige bedrijf NS zelf weten wat ze met het verworven geld doet?  

15-10-2007 21:58:21
webguy
webguy
Overigens gaat het Stibans gebeuren niet over 'onder kostprijs' - het is niet als het NSM dat onderhoud bij NedTrain doet met 0-uren contract: wanneer ze tijd hebben...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

15-10-2007 23:42:04
mark
mark
Mark: Heren, on-topic a.u.b., het gaat hier over ICMm!  

16-10-2007 00:00:31
thom
thom
Quote
webguy: Overigens gaat het Stibans gebeuren niet over 'onder kostprijs' - het is niet als het NSM dat onderhoud bij NedTrain doet met 0-uren contract: wanneer ze tijd hebben...

Ik denk dat je mij privé maareens die laatste zin moet toelichten...

[@ Mark, ik deed nogal lang over mijn reactie, excuus]

Laatst bewerkt door thom op 16-10-2007 00:02
 

16-10-2007 16:28:22
aarclay
aarclay
Quote
john563: We hebben sinds kort twee sporen van 240 meter lengte binnen en twee van 120 meter. etc. etc. En dat we van NS zijn ja, maar met de nieuwe constructie kan een schade bak gelijk hersteld worden (lees niet meer wachten voor evt. aanbesteding)

Voor de geinteresseerden, lees ook eens:
http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=180
 

20-10-2007 11:29:30
john563
john563
Quote
keistad: Tot hoever lopen de nummers van de BDs-en door John653?
Ik las op Rp.nl dat er al een 82-028 is(jou bijdrage?)
En dat de schade nu meteen kan worden gefikst is alleen maar mooi toch?

Als het goed is moeten we er nog 4 dus de 032.
De 4017 heeft al een bak op de wielen.
En ja ik stel de BDs-en in dienst (ATB en ELEC.)zijdelings wel wat met de ICM die ernaast staat.Meestal V-IRM. Maar heren nu terufg naar de ICM
 

25-10-2007 09:53:45
aarclay
aarclay
Dat schiet op. Bijn de de 4016 op de baan

Maar zet er nou in die gangpad tussendeur bij de stiltecoupes nou een 5 km detectie ofzo, en dat hij dan opengaat?

Laatst bewerkt door aarclay op 25-10-2007 09:53
 

25-10-2007 12:48:10
geertw
geertw
Je bedoelt die schuifdeur? Die gaat open door op een knop te drukken.


http://www.ovinnederland.nl/
 

25-10-2007 13:06:50
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb ergens opgevangen dat de 4016 morgen afgeleverd gaat worden. Maar pin me er niet op vast.  

25-10-2007 13:14:18
aarclay
aarclay
Quote
geertw: Je bedoelt die schuifdeur? Die gaat open door op een knop te drukken.

Ja, dat snap ik, maar ik dacht dat hij ook automatisch open ging bij 5 km/h?
 

25-10-2007 16:56:45
mikos
mikos
Eerder onder de 5 km/h zodat mensen uit kunnen stappen, zoals bij ICRm als het goed is nog wel eens wil gebeuren.


www.ov-ervaringen.nl
 

25-10-2007 17:58:17
mren
mren
Uiteraard, dat houdt de doorstroming een beetje in orde en voorkomt vertragingen  

25-10-2007 19:28:22
thom
thom
Quote
mikos: Eerder onder de 5 km/h zodat mensen uit kunnen stappen, zoals bij ICRm als het goed is nog wel eens wil gebeuren.

Uitstappen via een binnenschuifdeur
 

25-10-2007 19:31:22
mikos
mikos
Lijkt me toch wel duidelijk wat ik bedoel, he? Voor diegenen die het niet begrijpen: Om vanuit het eerste klasgedeelte naar het balkon te komen en uit te kunnen stappen, moet je eerst langs deze schuifdeur, die onder de 5 kilometer per uur bij ICRm uit zichzelf open hoort te schuiven.


www.ov-ervaringen.nl
 

25-10-2007 22:35:50
Iceman
Iceman
Het is mij nog nooit opgevallen dat bij ICRm vanzelf opengaat. Maar ik heb er ook nog nooit echt opgelet. Toen ik in ICMm zat ook niet trouwens. Volgende keer is opletten.

Laatst bewerkt door Iceman op 25-10-2007 23:37


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

25-10-2007 23:32:16
aarclay
aarclay
maar zit dat nu ook in de ICMm? Ik heb in Groningen gezien dat hij niet vanzelf open ging toen hij stopte?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl