Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
04-04-2022 19:06:13 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
AB 4016 is op de dieplader gezien in Beverwijk-Oost, is dus blijkbaar via pont Velsen getransporteerd. Laatst bewerkt door rob46 op 04-04-2022 19:09 |
04-04-2022 19:26:05 1 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Met speciaal transport wat niet door de tunnels past? Dan is de velserpont logische route vanaf Haarlem. GVB vaart autoveren op 3 plaatsen over het noordzee kanaal. Bij velsen, spaarnwoude en hemweg-zaandam. |
04-04-2022 23:22:00 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
De vraag is natuurlijk wat die bak überhaupt ten noorden van het Noordzeekanaal doet, als HKS in de Westhaven zit. Misschien op weg naar de camping? |
04-04-2022 23:29:07 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Er zijn meer slopers dan alleen HKS. |
![]() |
advertentie |
05-04-2022 02:51:15 2 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
... waarbij HKS niet eens een van de drie sloopbedrijven die een paar jaar geleden een raamcontract hebben gesloten met NS, maar alleen een hoek van het terrein verhuurde aan Beelen. |
05-04-2022 07:21:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote *één van de 2 campings boven het Noordzeekanaal waar al treinen staan, bedoel je? ๐ |
05-04-2022 09:37:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Resume: de mBDk 4016 is op een GVB-veerpont gezien, maar zowel de mBDk als de sBk zijn ook op de A200 richting Halfweg gezien. De AB dus in Beverwijk-Oost. |
05-04-2022 09:41:02 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
van de werkplaats naar de pont in velsen gaat via de A9 waarvoor je dus een stukje A200 moet pakken. In velsen noord/beverwijk heb je ook nog een aantal kades waar je ze eventueel op binnenvaart schip kan laden zoals de ddm/ddar rijtuigen. Zit ook nog een vestiging van riwald. Laatst bewerkt door jor[D]1 op 05-04-2022 09:47 |
05-04-2022 11:25:07 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Een collega bevestigde ook al dat hij in Beverwijk 2 diepladers met ICM bakken zag en daar gingen zij de A9 op. Je kan daar uiteraard 2 kanten op, echter één is direct de Wijkertunnel in... dus zij gingen richting Alkmaar. In Alkmaar zit een metaalbewerkingsbedrijf: Overdie (niet verwarren met een wijk in Alkmaar met dezelfde naam!). Overdie is geen onbekende voor Beelen en NS: zo'n 10 jaar geleden stonden daar op elkaar gestapeld de bakken van de 503 en 508 en de Bk1 513 op de vestiging van Overdie in Zaandam. Wat de raamovereenkomst van sloop betreft; die omvatte 1700-en, DDM1, DDM2, DDM3 (van deze laatste 2 de niet tot DDZ gereviseerde exemplaren) en SGM. ICM is nog niet aanbesteed. Mogelijk dat Overdie een proefsloop doet en/of betrokken wordt om schadegevallen (in dit geval vallen niet meer herstelde defecten daar ook onder) op te ruimen. |
05-04-2022 11:36:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De laatste raam overeenkomst die afgesloten is, was juist zo opgesteld dat deze niet meer materieel specifiek was maar waar al het voor de hand zijnde te slopen materieel in behandeld kan worden.
Daarnaast zijn er recent al meer bakken ICM afgevoerd vanuit Haarlem dus het lijkt mij gewoon opruimen van plukstellen vanwege de ruimte. Laatst bewerkt door thom op 05-04-2022 11:42 |
05-04-2022 12:30:39 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
Alle Noordzeekanaalponten zijn GVB en kunnen vrachtauto's vervoeren. Die ponten zijn pas nieuw, misschien zijn hun voorgangers verkocht en varen nog in wit&blauw rond |
05-04-2022 13:27:26 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote En wat is er vreemd aan dat iemand vanaf een andere pont daar dan een foto van maakt ? Maar ben wel nieuwsgierig naar waar die trailer met icm deel dan heen is gegaan. |
05-04-2022 17:34:31 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Via een FB pagina zag ik gisteren een foto van de AB bak van een ICMm op een dieplader in Beverwijk. De locatie/route wordt dus niet duidelijker. Overigens zou je normaal gesproken van Hlmwph naar Awhv niet het Noordzeekanaal hoeven over te steken. Moet je wel noordelijk van het kanaal zijn, dan lijkt een pont de oplossing voor het profiel in tunnels. #kanweg, enkele posts over het hoofd gezien. sorry. Laatst bewerkt door sik214 op 05-04-2022 17:36 |
06-04-2022 21:01:08 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Dat is een leuk puzzeltje om uit te zoeken waar die bakken gebleven zijn. Als ik het goed gelezen heb zijn de beide kopbakken van Haarlem richting Halfweg (en wellicht door naar Amsterdam) gegaan en de AB bak op de pont naar Beverwijk en verder Noord Holland in. Twee verschillende richtingen dus. Ben benieuwd wie dit puzzeltje op gaat lossen. |
07-04-2022 11:55:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kans op verschil in route, omdat de middenbak lager is en minder hoogte berperking heeft? |
21-04-2022 11:49:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is over en uit voor de 4240:
Zie ook de foto's op Facebook. |
21-04-2022 13:40:19 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Kun je er ook even bij vermelden dat de tekst ook van FB af komt, netjes bron vermelding ..... Laatst bewerkt door snowie op 21-04-2022 13:40 |
21-04-2022 14:20:59 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Slechts 28 jaar, maar wel 8,4 miljoen kilometer verder. Dat is me nogal een afstand! Laatst bewerkt door gose91 op 21-04-2022 14:21 |
21-04-2022 14:27:29 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Oftewel gemiddeld 822 km per dag (...), los van stilstanddagen en werkplaatsbezoeken. Poeh! |
21-04-2022 14:34:59 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Administratief is de huidige ICM-"koploper" 4027 met 10,5 miljoen ๐ฒ |
21-04-2022 14:44:45 1 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Quote Leuk dat je deze informatie deelt, dankjewel, ik heb het toegevoegd aan mijn post op Facebook waar ik de recente informatie over de 4240 vandaag op had geplaatst. Laatst bewerkt door zaza op 21-04-2022 14:45 |
21-04-2022 15:31:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
@snowie Het is een citaat, en er staat een linkje bij.
Laatst bewerkt door aarclay op 21-04-2022 15:31 |
21-04-2022 18:19:28 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Aangezien je aan letters niet kan ruiken of ze bij een citaat horen, zijn aanhalingstekens in het leven geroepen he ๐ |
21-04-2022 18:23:15 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Ik vind ook niet duidelijk dat het een citaat is, zoals ik al zei : bron vermelding gewenst. |
21-04-2022 18:37:25 | ||
---|---|---|
TimH8
![]() |
Quote Het is een blokcitaat, hierbij wordt er geen gebruik gemaakt van aanhalingstekens. Het geciteerde stuk is te herkennen aan de ingesprongen tekst. |
21-04-2022 18:40:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dit dus! Wie zich eraan stoort mag een wens indienen om dit duidelijker te maken. Ik gebruik enkel de juiste opmaakmogelijkheden. Laatst bewerkt door aarclay op 21-04-2022 18:42 |
28-04-2022 16:18:25 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
ICMm 4240 is vandaag achter een Strukton 1700 overgebracht van Onnen naar Amersfoort |
17-05-2022 19:08:09 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Icm stel 4203 zal volgende week terzijde worden gesteld en worden opgegeven voor ontmanteling. Op 24 mei. Het treinstel is te herkennen aan een volledige gele plaat op zijn neusje. |
17-05-2022 19:14:47 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Leuk dat sommige mensen dit niet geloofte dat ze terzijde gaan, maar tot nu toe is er 1 treinstel uit dit rijtje ontmanteld/terzijde gesteld. straks nog 1 Laatst bewerkt door GerritJan op 17-05-2022 19:55 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-05-2022 19:38:41 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wat bedoel je precies? Dat ze wat eerder terzijde gaan dan in het overzicht vermeld? En iedereen, sommige? Dat zijn best twee uitersten. Ik begrijp er niets van. |
17-05-2022 19:56:03 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Woops, heb t aangepast. Ik was wat vergeten weg te halen toen ik het maakte. Laatst bewerkt door GerritJan op 17-05-2022 21:20 |
18-05-2022 11:38:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Dat er aan getwijfeld werd door mensen is niet zo heel gek omdat er wat ICM tussen zit uit serie 3/4, De viertjes die er tussen staan zijn allerminst zeker dat die ook daadwerkelijk allemaal aan de kant gaan, de bedoeling is om grotendeels ICM serie 1 'vervroegd' terzijde te stellen, daarentegen ICM serie 2/3/4 krijgen in 2024 nog een opfris beurt om nog minimaal tot 2028 mee te kunnen. |
18-05-2022 13:01:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat voor opfrisbeurt? Ik lees dat er al roestvorming is bij de balkons (vermoedelijk die van de toiletten). Gaan ze die bij een hoop stellen dan nog behandelen? |
18-05-2022 15:14:23 1 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Waarom z'n sneer uitdelen? Is toch nergens voor nodig lijkt me.. |
18-05-2022 15:26:51 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Geruchten gingen over nieuwe bekleding in de trein en evt de nieuwe flow huisstijl ๐. Maar of dit ook echt zo word (flow huisstijl) betwijfel ik, behalve over de nieuwe bekleding van de trein, die zijn met de dag steeds slechter er aan toe en je komt steeds meer ICM's met schade aan de bekleding tegen. De slechtste ICM's zijn al onderhanden genomen bij de toilleten met de vloer. Mocht iemand aanvullingen hebben of verbeteringen hoor ik 't graag |
18-05-2022 16:02:45 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Bij sommige stoelen in ICM (en ook ICR) stellen is de bekleding al vervangen door e-leather (het zelfde leer wat in de Flirt en VIRMm word gebruikt. Dus er zal denk ik ook geen reserve (meer) zijn als het om stoelen gaat waardoor waarchijnlijk erg slechte stoelen alvast onder handen genomen worden |
18-05-2022 18:38:34 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Nou geen idee waar die geruchten vandaan komen bij je maar het gaat hier voornamelijk om een technische opfrisbeurt. |
18-05-2022 19:02:21 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Een 'frisse beurt' kan je op meerdere manieren opvatten, maar ook een technische opfrisbeurt. |
18-05-2022 20:03:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Veelal zijn dat soort beurten om de einde levensduur van treinen nog wat op te rekken alleen maar van technische aard, in het verleden is dat ook gebeurd bij plan V en plan U, die daar oa alleen nog een revisie van lucht- en remcomponenten kregen om daar nog wat langer mee door te kunnen. Laatst bewerkt door thom op 18-05-2022 20:03 |
19-05-2022 09:42:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, in het verleden heetten dat "opknapbeurten" (als het beestje maar een naam heeft) en die worden al heel lang gegeven. Eind jaren zeventig en begin jaren tachtig waren dat stellen mat '46, waarvan de afvoer een paar keer is uitgesteld. Op het laatst waren er geen stellen meer die niet ten minste 1 opknapbeurt hadden gehad, de meeste 2. Laatst bewerkt door broek53 op 19-05-2022 09:43 |
25-05-2022 16:17:09 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Als ik de deze bron mag geloven zijn naast de 4203 ook de 4236 en 4013 inmiddels binnen genomen voor ontmanteling |
25-05-2022 18:22:37 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Misschien even erbij vermelden dat 'je bron' uitkomt op een inlogscherm van Instagram... |
25-05-2022 19:09:42 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote "binnen". Waar is "binnen"? Onnen? Of elders. |
25-05-2022 19:22:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Nou ik zou die bron niet snel geloven, 4013 is gewoon even weg voor behandeling op de kuilwielenbank en de 4236 krijgt gewoon onderhoud ;) goeie bron dus. |
25-05-2022 21:33:35 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Quote Mogelijk gebaseerd op de zeker niet onlogische aanname dat deze stellen in een rij stonden opgesteld met ICMm 4203 welke reeds afgevoerd is. Dat ICMm 4236, op de planning voor afvoer in Juni, eind Mei nog een onderhoudsbeurt krijgt vind ik wel bijzonder. |
26-05-2022 00:47:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote We weten nu wel dat veel social-media achter een login-wall zit. Een account aanmaken is zo gedaan. Desnoods een nickname of een snel aangemaakt mailadresje en je kan er met veel mazzel bij. |
26-05-2022 03:00:51 1 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Of voor tientallen mensen de moeite besparen, screenshots van de Posts maken en ergens uploaden. Zo blijft de bron bekend (naam staat bovenaan het screenshot) en mensen hoeven geen verplicht account aan te maken. |
26-05-2022 12:18:08 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Weet je wat het mooiste is? De 4203 staat daar ook voor onderhoud ;) |
26-05-2022 13:02:20 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Ik zeg ook niet dat het niet gebruikt mag worden als bron, maar dat het wel netjes is waar je naartoe linkt, voordat je hoeft te klikken. Dus als je als url- omschrijving 'Instagram' zet, vind ik dat zelf wel zo netjes. Daarbij gaan veel mensen er tegenwoordig gewoon maar vanuit dat iedereen aan sociale media doet en alles op Instagram / Facebook / Twitter / Overige kan bekijken, wat dus niet het geval is... |
26-05-2022 13:54:22 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Excuus, voor iemand die z'n scherm nooit krijgt is dat ook makkelijk te vergeten. Ik zal het er voortaan (proberen) bij zetten. ๐ |
26-05-2022 14:00:01 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Ik had van te voren ook mn twijfels (vooral omdat de 4013 geen eens op de nominatielijst stond). Echter door het toch te delen kan meestal iemand het alsnog bevestigen of verwerpen. ๐ |
26-05-2022 17:49:08 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
De 4013 staat wel degelijk in die lijst, de 4011 staat daar incorrect. |
26-05-2022 19:46:30 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Net als de 4236, heb ik uit betrouwbare bron. |
30-05-2022 17:48:58 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Na alle bovenstaande berichten is het dan wel opvallend dat de ICM 4203 en 4013 vandaag gecombineerd vanuit On naar Ahgons zijn gebracht... Reserve? |
![]() |
advertentie |
30-05-2022 18:03:27 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Is best aannemelijk, Ahgons is bedoeld voor lange termijn opstel van materieel. |
30-05-2022 18:55:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Lange termijn opstel hoeft natuurlijk geen garantie te zijn voor het terug in de dienst komen. Feitelijk is het niet meer dan een opstellocatie waar geen gebruik van word gemaakt in de reguliere dienst, maar gewoon gepakeerd kan worden wat men op dat moment ergens kwijt moet zonder dat het in de weg staat op sporen die wel voor de reguliere dienst gebruikt kunnen worden. |
30-05-2022 19:29:31 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Staan er nogmeer incorrecte stellen in vermeld? |
30-05-2022 21:10:02 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote In basis is Ahgons aangelegd voor het opstellen van IC-Direct stammen wanneer ICNG instroomt. |
30-05-2022 21:41:38 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Quote Nee, voor zover ik weet niet. |
31-05-2022 02:21:55 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Staan daar inderdaad als 'Warme reserve' mocht het nodig zijn kunnen ze zo opgehaald worden. |
31-05-2022 07:56:46 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Quote Dat is niet geheel correct, Ahgons is aangelegd omdat NS ergens met het terzijde gestelde, of zoals nu met de ICM's reserve stellen heen moet toen oa de Dijksgracht dicht ging, en Prorail er geen capaciteit in de infra meer voor vrij houd en maakt |
03-06-2022 09:02:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is waar, maar anderzijds zijn de grote omvang van het terrein, de elektrificatie met een eigen onderstation en het tempo waarin het gerealiseerd is, het directe gevolg van de gevoelde noodzaak de hele vloot IC Direct op warme reserve te houden tijdens het eerste jaar van ICNG. Daarmee had het op het op het moment vol moeten staan.... |
03-06-2022 09:05:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Overigens is gisteren ook de 4027 op het Ahgons aangekomen, nadat hij op 28 mei was uitgelopen in Onnen.
Laatst bewerkt door broek53 op 03-06-2022 21:27, reden: aanvulling data |
07-06-2022 08:40:56 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
ICM 4034 is terzijde gesteld met Pinksteren is het stel naar Onnen gebracht waar het Daarmee is een einde gekomen aan het inzet van dit treinstel. Momenteel staat het stel op de kuilwielenbank waar de wielen nog éénmaal worden geslepen zodat er goeie draaistellen en assen onder het stel vandaan gehaald kunnen worden. Daarna wordt het stel in Onnen ontdaan van enkele onderdelen waarna het naar Arnhem getransporteerd zal worden en de 4034 ook zal aansluiten in de rij van terzijde gestelde ICM. Laatst bewerkt door GerritJan op 07-06-2022 08:44 |
07-06-2022 12:16:39 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Met permissie voor een goed begrip van wat een kuilwielenbank is. Het is een draaibank en de wielen worden hierop dus niet geslepen maar afgedraaid! |
07-06-2022 22:19:03 1 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Op dit moment is dit het staat van de ICM park. Sommige ICM's zullen nog ongeveer 6 tot 8 jaar mee moeten. Dus het volledige terzijdestelling duurt nog wel jaren. icm - 3 :
4013 (warm reserve) icm - 4 4203 (warm reserve) Laatst bewerkt door GerritJan op 09-06-2022 18:22 |
08-06-2022 05:44:17 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
De 4001 staat nog steeds als oefenobject voor m.n. hulpdiensten op een bedrijventerrein in Ah [Kleefse Waard]. Is wel aangewezen voor sloop omdat de bakken in een slechte staat verkeren. |
08-06-2022 07:11:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 4001 staat nog in Arnhem en de 4004 staat toch nog gewoon in Ossendrecht? ICM 0 is dat trouwens. De driewagenstellen 4011-4050 zijn ICM 1, de 4051-4097 ICM 2, de vierwagenstellen 4201-4230 ICM 3 en de 4231-4250 zijn ICM 4. En wat is is het verschil tussen warm terzijde en warm reserve? |
08-06-2022 10:21:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
4001 staat (2/3e) en ligt (1/3e) nog gewoon te Kleefse waard :) |
08-06-2022 10:33:34 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Neem aan dat er bij de treinvervoerders een clubje wijze mensen zijn die bepalen of een trein uit de reizigersdienst genomen moet worden en gesloopt wordt. Het onderhoud en revisie zal ook wel medebepalend zijn wat moet gebeuren. |
08-06-2022 10:40:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daar word inderdaad een instandhoudingplan voor opgesteld, een soort onderhouds boekje zeg maar. |
08-06-2022 12:16:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, en hier zeker ook. Niet voor niets is men nu een lijstje aan het afwerken dat al een paar maanden geleden is opgesteld. |
08-06-2022 12:28:27 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote warm terzijde, betekent dat ze nog ingezet kunnen worden en terzijde worden ze niet meer ingezet. |
08-06-2022 12:32:16 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Die zin kan niet kloppen. Warm terzijde is ook terzijde. Maar het ging toch om het verschil tussen warm terzijde en warme reserve? Volgens mij wordt met die twee termen hetzelfde bedoeld... Edit; niet dus, excuus. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 08-06-2022 12:59 |
08-06-2022 12:53:16 2 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Koud terzijde is dat er helemaal niks aan de trein wordt onderhouden. Warm terzijde is dat 'ie maandelijks even wordt opgestart en de frequentie en de grootte van het onderhoudspakket lager is.
Koude reserve is dat de trein in principe gereed is voor de dienst maar nog een controleronde moet krijgen of bv. een ICD stam zonder loccen. Warme reserve is gereed voor dienst, dus zo uit de stalling te pakken
ICM en straks ICD staan in Arnhem dus warm terzijde, er wordt nog naar omgekeken voor het geval dat, maar om ze later weer te kunnen gebruiken is wel een opschudbeurt nodig Laatst bewerkt door gose91 op 08-06-2022 12:55 |
09-06-2022 10:16:03 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Helder verhaal, dank gose91! Dan lijkt het mij niet zinvol om in het lijstje van GerritJan alle stellen met de status "warm reserve" überhaupt te vermelden. |
09-06-2022 10:48:23 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is een herkenbaar gevoel: met enige spijt nemen we stel voor stel afscheid van een materieeltype. Ik herinner me dezelfde spijt bij het afscheid van de DE-V, de ELD-5 van mat 40, en van de toen nog vrij complete series mat 46, al ontbraken daaraan al enkele schadestellen, en uiteraard van de Hondekoppen en loc-series. Zelfs als ergens stond dat er alweer een Blokkendoos als werkwagen was gesloopt, waarvan na de oorlog nog veel meer dan de helft aanwezig was, maakten we er zonde van. Het is van alledag, en... we zijn wat zorgvuldiger in het bewaren van tenminste één exemplaar. |
09-06-2022 11:38:54 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Warme reserve doet me denken aan plan V indertijd met zn roulatiesysteem waarin stellen om beurten een paar weekjes vakantie mochten vieren in Maastricht. Klopt dat? |
09-06-2022 11:46:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Warme reserve is, net als nostalgie, ook van alle tijden. Ik herinner me de aanblik van de vijf mat-46 tweetjes op het lange uithaalspoor ten zuiden van Delft. Ik meen dat ze wekelijks een uitstapje maakten om gymnastiek te doen en daardoor inzetbaar te blijven. Er werd daar toch niet meer uitgehaald; dat was wel voorbij na het sluiten van de tramlijnen in het Westland. Bij gebrek aan dat soort geëlektrificeerde wegzetspoortjes moeten er nu hele emplacementen voor worden aangelegd. Dat is wel veranderd.... |
09-06-2022 13:02:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Met dien verstande dat, conform wat Gose 91 meldde, de stellen op Ah GE niet op warme reserve staan, maar warm terzijde. |
09-06-2022 13:53:55 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
De 4034 kwam een uurtje geleden aan te Arnhem Goederen. |
09-06-2022 14:01:50 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Natuurlijk ook niet zo gek, dat soort treinen allemaal gecentraliseerd bij elkaar is een stuk makkelijker dan her en der een paar stellen verspreid over het land. |
09-06-2022 15:16:18 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Laat ons nu niet pretenderen alsof Arnhem GE een eurekamoment betrof; het is noodzakelijk kwaad na het plan de Dijksgracht te substitueren voor een totaal nodeloze fly-over waardoor treinen straks tweemaal over elkander heen en weer mogen vliegen in de plaats van naast elkaar te rijden. De Dijksgracht an sich was perfect adequaat voor de hierboven beschreven functie. Bovendien meer centraal gelegen. In de huidige tijd zouden emplacementen als Nuth eenvoudiger beveiligd kunnen worden, enkel zijn deze reeds opgebroken en ligt Nuth in niemandsland. |
09-06-2022 15:28:19 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Die fly-over is nodig op Dijksgracht om de A2-corrdor naar de hoge sporen te kunnen krijgen op Asd. Daardoor komt de A2 straks aan de korte perrons te halteren en kunnen de anderen richting de oostzijde verlengd worden. |
09-06-2022 16:11:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Neu, een eureka moment is het zeker niet, dat ben ik met je eens maar laten we de Dijksgracht nou ook niet gaan romantiseren. |
09-06-2022 18:09:34 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote definitief terzijde gesteld |
09-06-2022 18:46:43 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Daarnaast vind ik een soort schroothoop op het duurste stukje grond van Nederland ook wel verwerpelijk. Zoiets kan je makkelijk ergens anders plaatsen, waardoor de grond vrij komt voor huizen of in dit geval nuttige infrastructuur. |
09-06-2022 19:22:41 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Incorrect, de Dijksgracht lag erg onbereikbaar en vormde op 't eind inderdaad een verspilling van waardevolle hectares. Trouwens, "nodeloze fly-over" is wel erg kort door de bocht en niet met feiten onderbouwd. |
10-06-2022 09:17:30 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het is inmiddels een behoorlijke afdwaling van het onderwerp. Maar nog een moment over deze dwaling: een fly-over is nuttig als er twee verkeersstromen door elkaar heen dienen te gaan. Zoals ten zuiden van Eindhoven of ten oosten van Arnhem wenselijk zou zijn. In Amsterdam zijn die stromen afwezig, want er zijn geen (langetermijn)plannen voor treinen Haarlem-Amersfoort. Immers, reizigers uit Haarlem reizen meeral in de richting van Utrecht. Daarmee kunnen treinen Utrecht-Zaandam perfect tussen treinen Haarlem-Amsterdam en Schiphol-Amsterdam-Almere/Amersfoort/Watergraafsmeer rijden, zoals reeds het geval. Het voordeel van de hoog genummerde sporen te Amsterdam Centraal is nu juist dat er treinen tegenover elkaar kunnen keren. Ook na de verbouwing is het mijns inziens niet slimmer daar juist doorgaande treinen te behandelen. Daarnaast is het mij onduidelijk niet hoe het meer verwerpelijk is een opstelterrein in het centrum van Amsterdam te hebben dan nutteloze spoorinfra. Op beide is het lastig huizen bouwen. |
10-06-2022 09:56:14 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Lees dit topic eens. |
10-06-2022 12:55:27 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Momenteel staan er 4 ICM stellen op Ahgons: foto. Fijn om te zien dat daar ook daadwerkelijk met honden bewaakt word tussen de treinen om zo vernieling te voorkomen. |
10-06-2022 13:26:57 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Ambieer je een infracarrière bij het spoor? Je klinkt als een woordvoerder namelijk... |
10-06-2022 13:34:57 6 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ambieer je een carrière bij Maatschappij voor Beter OV? Je klinkt als Rikus namelijk. |
10-06-2022 13:39:59 3 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Wie had ooit gedacht dat koplopers en hondenkoppen op deze manier nog eens bij elkaar zouden komen๐ |
10-06-2022 13:44:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Vanaf de straatzijde kan je ze inderdaad wel met de 766 fotograferen denk ik ๐ |
10-06-2022 13:54:40 | ||
---|---|---|
Courgette
![]() |
Quote Is dit een belediging of een compliment? Het is kennelijk broodnodig dat iemand zich hard maakt de puinhoop op het spoor te verbeteren namelijk... |
10-06-2022 14:00:33 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dat is subjectief en mag ieder voor zichzelf bepalen. Er kunnen dingen echt beter op het spoor, maar een puinhoop is het echt niet. Ben benieuwd waar je dat op baseert. |
10-06-2022 14:23:17 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Ga svp verder in dit topic: https://www.somda.nl/forum/24962/laten-we-het-gezellig-houden/ |
10-06-2022 17:16:27 3 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is inderdaad volkomen niet thuis hier, maar om de kwestie van de vrije kruising op de Dijksgracht in de lucht te laten hangen, kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen. Weinigen zullen het meer weten, maar het idee is een kleine 20 jaar geleden ontstaan om drie dingen voor elkaar te krijgen. Tot zover het terzijde gestelde ICM ๐ Laatst bewerkt door broek53 op 10-06-2022 17:17 |
10-06-2022 17:49:09 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Zeker, wel met een hoop bovenleidingsportalen, camera's en hekken erop |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |