Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
22-09-2010 10:14:14
TheKnitter
TheKnitter
Op dit moment staat met OBIS geregistreerd bij mij (ICMm-III):

4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4058 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010
4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010
4061 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010
4066 Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010
4067 Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010
4068 Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010
4069 Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010
4071 ???
4076 Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4077 Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010
4081 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010
4082 Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010
4083 Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010
4086 Hlm: 2-9-2010, afgeleverd 8-9-2010
4089 Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010
4094 Hlm: 6-9-2010, afgeleverd 10-9-2010
4096 Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010
4097 Hlm: 16-9-2010, afgeleverd ?

*Laatste update: 15-10-2010

Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-11-2010 17:53
 

22-09-2010 12:11:38
marco1970
marco1970
Even voor de duidelijkheid.
ICMm 1 4011..4050 (3 wagen stel)

ICMm 2 4051...4097 (3 wagen stel)

ICMm 3 4201...4230 (4 wagen stel)

ICMm 4 4231...4250 (4 wagen stel)
 

22-09-2010 12:45:57
TheKnitter
TheKnitter
Ik bedoel hier met ICMm III de driedelige ICMm, zoals meerderen wel zullen begrijpen.  

22-09-2010 17:04:49
Pim530
Pim530
ICMm 4? Bestaat dat ook al?  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-09-2010 20:23:34
rjz222
rjz222
Jups...

Ik houd op een ander forum ook al een tijdje een lijstje bij:
4019
4042
4057
4058
4060
4061
4066
4067
4068
4069
4076
4077
4080
4081
4982
4083
4087
4089
4096

ICMm IV
Allemaal (misschien dat er 1 of 2 zonder rijden)
oftewel: 4201 t/m 4211, 4217, 4219 en 4222
Bevestigde treinstellen: 4203, 4219, 4207, 4208, 4209 , 4221 gaat meteen met OBIS in dienst
MUV: 4210
 

22-09-2010 21:07:06
himym
himym
Heel aardig zo'n lijstje, ik reis zelf veel met ICMm (Gn-Ut) dus updates over ICMm-III zou fijn zijn  

22-09-2010 21:19:02
manuel25
manuel25
Quote
Pim530: ICMm 4? Bestaat dat ook al?
Nee, maar daar hoef je niet meer lang op te wachten
 

22-09-2010 21:25:59
dvdhoven
dvdhoven
Ik zat maandag in de 4076 in trein 1657 van Amf tot Dv en daar bleef het scherm stug volhouden dat we op station Hoofddorp waren.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-09-2010 21:26


Dick van den Hoven
 

23-09-2010 19:13:09
john563
john563
Quote
manuel25:
Quote
Pim530: ICMm 4? Bestaat dat ook al?
Nee, maar daar hoef je niet meer lang op te wachten


klopt de 4229 is bijna klaar.
 

23-09-2010 19:40:11
Spionkop
Spionkop
...maar de 4229 valt nog binnen de serie ICMm 3.
Wordt de 1e koploper van de serie ICM 4 pas gemoderniseerd zodra de laatste van de 3e serie aan de beurt is geweest trouwens?
 

23-09-2010 19:59:59
Jannn2009
Jannn2009
Dat zal alleen gebeuren als er verschillen zitten tussen de twee series lijkt mij!;) Het valt wel op (zeker met de 4229) dat de nummervolgorde niet zo strak is als bij ICMm-III. De 4229 komt eruit terwijl de 4213 nog rondrijdt!;)  

24-09-2010 20:13:41
train85
train85
Stel 4229 vanmiddag rond 3 uur in Hlm gezien duwend door een Nedtrain 700 naar spoor 12.  

27-09-2010 16:28:13
himym
himym
Quote
rjz222:

ICMm IV
Allemaal (misschien dat er 1 of 2 zonder rijden)
oftewel: 4201 t/m 4211, 4217, 4219 en 4222
Bevestigde treinstellen: 4203, 4219, 4207, 4208, 4209 , 4221 gaat meteen met OBIS in dienst
MUV: 4210


Zag laatst de 4205 nog zonder OBIS, was prototype voor de ICM-IV serie
 

28-09-2010 01:14:50
ruysdael
ruysdael
Quote
Jannn2009: Dat zal alleen gebeuren als er verschillen zitten tussen de twee series lijkt mij!;) Het valt wel op (zeker met de 4229) dat de nummervolgorde niet zo strak is als bij ICMm-III. De 4229 komt eruit terwijl de 4213 nog rondrijdt!;)
Kan me herinneren dat de 4038 ook pas werd binnengenomen toen men al bezig was met een 405x
 

28-09-2010 01:45:53
manuel25
manuel25
Zal het niet te maken hebben met einde onderhoudstermijn? maw. ze laten de onverbouwde ICM3 stellen rijden tot er een onderhoud nodig heeft en als het uitkomt gaat deze meteen in revisie?  

28-09-2010 09:09:40
damart
damart
Ik zat vanochtend in stel 4064, en dacht even te gaan internetten... wel typisch dat via de NS-wifi alleen www.ns.nl bereikbaar is %08%.

Die prullenbakjes hebben ze trouwens ook niet echt handig geplaatst. Met mijn lange benen zit dat niet makkelijk %03%.
 

28-09-2010 11:01:32
TheKnitter
TheKnitter
Dat probleem is bij de ICMm-IV opgelost. Daar zitten de prullenbakjes bij de 2zits net als bij de VIRM, in de stoel voor je dus.

En er is een algemene storing bij T-mobile. Het kan ook komen omdat je niet de voorwaarden hebt geaccepteerd die je te zien krijgt bij de site waar je heen gestuurd word als je verbinding met WiFi hebt.

De problemen die er zijn (of waren) hebben te maken met problemen op de 'wal'. Je kan verbinding krijgen met de server in de trein, maar die kan niet verbinding maken met de server op de wal. Het schijnt opgelost te zijn. Maar daar heb ik nu even geen goede bron voor bij de hand.
 

29-09-2010 23:04:07
manuel25
manuel25
4229 is in onnen met probleempjes.

4088 heeft nieuwe schuifdeuren voor de eerste klas hokjes gekregen. ze zijn anders dan de exemplaren die er voorheen in zaten.
 

30-09-2010 00:08:42
aarclay
aarclay
Ah, nu vast wel met een beveiliging tegen het dichtklappen bij een flinke remming, wat gevolgen van dien zou kunnen hebben.

Probleem met het internet in de trein is naar mijn weten opgelost. Ikzelf heb al twee keer mogen internetten.

Hoe staat het nou met de automatische omroep van OBIS in de ICMm? Die heb ik nog nooit gehoord.

Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2010 00:10


Choo choo.....
 

30-09-2010 00:25:19
manuel25
manuel25
OBIS en PIAES(omroep) hebben nogsteeds veel problemen helaas.

De deuren zijn netjes gedempt nu
 

30-09-2010 12:26:06
Jannn2009
Jannn2009
Een bericht uit het OD van vandaag:
Quote
john563: ICM 4213 is in haarlem binnengenomen op de werkplaats.
 

30-09-2010 14:13:02
treintim
treintim
Dan heeft het stel gisteren een waardige afscheidsrit gehad van Den Helder naar Ht/Ehv en van Ut naar Ledn v.v. in de 8800.  

30-09-2010 15:23:01
Jannn2009
Jannn2009
Dat kun je wel zeggen inderdaad!%08%  

30-09-2010 16:31:07
diesels
diesels
Quote
treintim: Dan heeft het stel gisteren een waardige afscheidsrit gehad van Den Helder naar Ht/Ehv en van Ut naar Ledn v.v. in de 8800.

Naar Ehv, want hij ging terug als de IC Ehv-Asd die ik van Ht tot Ut tot mijn verrassing (en vreugde) had.
 

06-10-2010 16:47:02
klaass16
klaass16
RIS van de 4077 word nog getest, er stond op:

In deze trein word een nieuw reisinformatie systeem getest.

Laatst bewerkt door klaass16 op 06-10-2010 16:51
 

06-10-2010 16:47:53
mark
mark
Dat is in elke ICM het geval.  

06-10-2010 20:52:44
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik heb ze wel werkend gezien, is het misschien zo dat dat er staat als er een icm(m) tussen zit zonder RIS?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

06-10-2010 21:57:20
al2202
al2202
Uit eigen waarneming is gebleken dat niet alle ICMm-stellen voorzien zijn van RIS-schermen (4043 en 4085 bijvoorbeeld niet) en dat er stellen zijn met werkende (bijv. 4208 en 4081) en niet werkende RIS-schermen (4204).

Vr.gr. Al2202
 

06-10-2010 22:39:19
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Er zijn er nog wel veel en veel meer. In de ICMm 3tjes ontbreken er in diverse stellen nog OBIS, vooral in de lagere nummers. In de midden en hoge nummers lijkt het willekeurig, of hangt dat samen met een onderhoudsbeurt waarna ze direct maar naar Hlm gaan?

Of een RIS werkt hangt ook af of de HC de boel heeft ingevuld, dat is namelijk ook niet altijd het geval (draadloos internet werkt altijd prima)

Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-10-2010 22:40
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-10-2010 23:39:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Moet dat invullen dan per stel? Heb namelijk ook al eens een trein bestaande uit 2x ICMm-IV gezien waarin OBIS in het ene stel wel en in het andere geen informatie gaf...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-10-2010 00:31:33
aarclay
aarclay
Klopt, er zit nog geen koppeling in voor tussen meerdere stellen.


Choo choo.....
 

07-10-2010 11:48:58
mikos
mikos
Quote
SleutelMan: Of een RIS werkt hangt ook af of de HC de boel heeft ingevuld, dat is namelijk ook niet altijd het geval (draadloos internet werkt altijd prima)

De RIS werkt totaal onafhankelijk van de rest, je moet mij ook niet vragen hoe het wel precies werkt, maar als HC heb ik er totaal geen invloed op.
 

08-10-2010 19:50:57
john563
john563
4223 en 4229 afgeleverd, 4214 komt eraan, maandag proefrit.

Laatst bewerkt door john563 op 14-10-2010 18:47
 

10-10-2010 10:18:04
rjybema
rjybema
In het overzicht van reizigerstreinen mag ICM 4221 naar het rijtje van gemoderniseerde stellen verplaatst worden.
Deze is al even in zijn nieuwe jasje in dienst.
 

10-10-2010 10:36:45
spiketrain
Moderator
spiketrain
Met dank, het is aangepast.


Groet, Spiketrain
 

13-10-2010 19:11:56
john563
john563
De 4228 is vandaag binnen genomen in haarlem voor revisie  

14-10-2010 20:40:15
broek53
broek53
Zag in het OD dat de 4223 in dienst is gekomen vandaag. De 4229 is na zijn aflevering al eens teruggeweest naar Haarlem, maar kennelijk nog steeds niet in dienst. Iemand die meer weet?  

14-10-2010 21:56:31
manuel25
manuel25
Deze had problemen, heeft in Onnen bijna in brand gestaan, is mij ter oren gekomen. Heb geen idee wat er precies aan de hand was en waar het aan lag.  

15-10-2010 14:30:29
salieri
salieri
Wie kan mij helpen aan de volgende data voor onderstaande stellen?
Dan kan ik mijn overzicht weer compleet maken voor de ICMm-IV

Uit revisie (dus aflevering door Haarlem):

4211 en 4223

In dienst:

4211

Laatst bewerkt door salieri op 15-10-2010 14:31
 

15-10-2010 15:10:41
TheKnitter
TheKnitter
Misschien handig om abonnement op de NVBS te nemen%06%%08%
Staat al het treinennieuws in, ook van ander materieel.

Maar in ieder geval:
Stel Naar Haarlem-----Aflevering-----In Dienst
4211 22-6-2010--------3-9-2010-----10-9-2010
4223 kan ik je even niet aan helpen. Zal vast in de volgende OdR komen

Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-10-2010 15:25
 

15-10-2010 16:23:16
gertjan
gertjan
Lees de 2e zin van het gedeelte wat je quote nog eens rustig door, of lees het onderstaande
Quote
manuel25: Heb geen idee wat er precies aan de hand was en waar het aan lag.



- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

15-10-2010 16:26:22
salieri
salieri
@TheKnitter: Heb je wellicht ook de data van de 4082?
Die mis ik ook nog, zie ik
 

15-10-2010 18:33:06
manuel25
manuel25
Quote
klaass16:
Quote
manuel25: Deze had problemen, heeft in Onnen bijna in brand gestaan, is mij ter oren gekomen. Heb geen idee wat er precies aan de hand was en waar het aan lag.



Dan had de 4223 naar Tb gemoeten om het stel te herstellen,,als hij in brand had gestaan.
Tilburg zal wel niet meer, is nu componentenbedijf. Verder was het niet de 4223 maar de 4229 en er was alleen rook, geen vuur.
 

15-10-2010 19:56:48
john563
john563
DE 4214 is vandaag uit haarlem afgeleverd, de 4229 komt inderdaad terug, omzetter problemen (lees garantie). Maar had daarvoor tractie problemen, wat buiten de beurt viel. Volgende op de rol is de 4216, gaat deze week in het aflever circuit.

Laatst bewerkt door john563 op 15-10-2010 19:58
 

15-10-2010 20:41:37
Stefanovic
Stefanovic
Ik zag de 4214 rond 18.55 door Weesp richting Hilversum rijden, op weg naar Onnen of was dit de proefrit?
Hij zag er mooi uit trouwens
 

15-10-2010 20:43:13
broek53
broek53
Quote
TheKnitter: Misschien handig om abonnement op de NVBS te nemen%06%%08%
Staat al het treinennieuws in, ook van ander materieel.

Maar in ieder geval:
Stel Naar Haarlem-----Aflevering-----In Dienst
4211 22-6-2010--------3-9-2010-----10-9-2010
4223 kan ik je even niet aan helpen. Zal vast in de volgende OdR komen
Daar komt in te staan: 4223 27 juli 8 oktober 14 oktober
 

15-10-2010 20:46:48
salieri
salieri
Dank je!  

15-10-2010 21:55:52
aarclay
aarclay
Dat hele OBIS systeem schijnt dus aan het RIS-systeem vast te zitten?

In ieder geval is het erg raar dat het RIS op de koersdisplay's buiten aangaf dat de trein naar Rotterdam ging, terwijl de OBIS-schermen vrolijk aangaven dit dit de trein in de richting van Lw was, terwijl de aankomsttijd steeds gelijk liep met de actuele tijd?

Ik snap dat het OBIS-systeem nog kinderziektes kent, of is dit gewoon een gevalletje van: "Ik ben een HC, maar ik snap niet hoe het systeem werkt, of ben te lui om het even aan te passen".. ?
Omdat een plaatje meer zegt dan wat woorden:
http://i54.tinypic.com/vzeply.jpg (gefotografeerd te Ut)

Enlighten me ?

Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2010 22:07


Choo choo.....
 

15-10-2010 22:07:07
TheKnitter
TheKnitter
Quote
aarclay: terwijl de OBIS-schermen vrolijk aangaven dit dit de trein in de richting van Lwd was

Beetje vreemd he Aar. Een ICM naar Lwd ? Je bedoelt Lw vast%08%
 

15-10-2010 22:08:37
aarclay
aarclay
Ja, die bedoelde ik ook Heb het aangepast.
Maar ben wel benieuwd wat er in OBIS nou precies misgaat

Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2010 22:09


Choo choo.....
 

15-10-2010 23:08:25
manuel25
manuel25
Bijna niemand heeft verstand van OBIS, in ieder geval de onderhoudmonteurs bij NedTrain niet. Ik denk ook dat het rijdend personeel er niks van weet. Er moet nog een opleding komen. Tot die tijd zijn er alleen een klein aantal mensen die er wat mee kunnen.  

16-10-2010 12:30:12
robbertc
robbertc
Geen idee waar het aan ligt. Maar stel staat op de 2900 ingesteld, lijkt het. Volgens mij was dit stel 4204, waar ik gister in zat in trein 9153, en vertoonde daar ook al hetzelfde..  

16-10-2010 12:38:27
broek53
broek53
Tsja, ik had laatst een trein uit Amf naar Ut, waarvan de binnenschermen keihard volhielden dat de trein naar Schiphol ging en erg op tijd reed, terwijl het twee uur vroeger was dan op dat scherm stond. Kortom: een bron van vermaeck voor de komende tijd.  

16-10-2010 12:40:46
john563
john563
In deze fase op dit moment heeft Nedtrain niets maar ook totaal niets met het OBIS te maken, word zelfs door een buitenbedrijf ingebouwd.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

16-10-2010 12:47:20
robbertc
robbertc
@ broek53: niet alleen vermaeck, maar ook verwarring. Als je in Zl in de stoptrein naar Gn denkt te stappen, en de beeldschermen groots Leeuwarden aangeven..  

16-10-2010 13:12:22
broek53
broek53
Uiteraard, die verwarring heerste ook bij elke reiziger die in de betreffende coupé instapte en dacht toch de verkeerde kant van het perron te hebben genomen.Ik vind dan ook dat men het niet kan maken die dingen aan te zetten als ze valse info verspreiden.  

16-10-2010 13:55:21
kniesoor
kniesoor
Quote
robbertc: Geen idee waar het aan ligt. Maar stel staat op de 2900 ingesteld, lijkt het. Volgens mij was dit stel 4204, waar ik gister in zat in trein 9153, en vertoonde daar ook al hetzelfde..

Toen ik donderdag in stel zat (3619) toonde 'ie wel gewoon informatie van de 3600.

Laatst bewerkt door kniesoor op 16-10-2010 13:56
 

16-10-2010 14:22:08
aarclay
aarclay
Dus om OBIS in te stellen moet men op het RIS invoerpaneeltje in de mcn-hal of de HC-ruimte nu een routenummer invullen i.p.v. voorheen de eerste letter van het eindstation, en het lijkt erop dat veel HC's de gewijzigde werking van het invoer-paneel nog niet weten?


Choo choo.....
 

16-10-2010 15:25:29
mikos
mikos
Lezen is echt heel erg moeilijk, he? %07% Willen jullie niet lezen wat er gezegd wordt of wat is dat? Eerder in ditzelfde topic, door mij gepost:

Quote
mikos:
Quote
SleutelMan: Of een RIS werkt hangt ook af of de HC de boel heeft ingevuld, dat is namelijk ook niet altijd het geval (draadloos internet werkt altijd prima)

De RIS werkt totaal onafhankelijk van de rest, je moet mij ook niet vragen hoe het wel precies werkt, maar als HC heb ik er totaal geen invloed op.
 

16-10-2010 20:37:36
daniel_ddr
daniel_ddr
In de categorie OBIS-verwarring heb ik er ook nog wel eentje: in 'n late NoordOost vanuit Rtd hield het stug vol dat dit stel tot Zwolle zou rijden. De 581 gaat echter toch echt naar Groningen/Leeuwarden en het leek me al stug dat ze het voorste treinstel (vanaf Ut) in tweeën zouden splitsen%08%


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-10-2010 20:51:16
bossie186
bossie186
Ik heb afgelopen woensdag nog ICM 4241 gezien ( met olympische spelen reclame).%08% de trein is naar Zwolle gereden, dit stel heeft echt een grote beurt nodig.. Wel jammer dat de mooie oranje kleur dan kan gaan verdwijnen.%04% Dit materieel is wel erg zeldzaam op de IJssellijn, en helemaal een proficiat treinstel van een koploper.

Laatst bewerkt door bossie186 op 16-10-2010 20:55
 

16-10-2010 22:00:48
TheKnitter
TheKnitter
Vandaag had de 4067 een leuke: IC naar Dv (aankomst 20:16) terwijl hij om 20:10 ofzo iets aan het perron stond en naar Rtd ging. Bij Gouda stond er aankomst Amersfoort
Uiteindelijk toonden de schermen na Gd wel de juiste informatie.
 

16-10-2010 22:29:38
treintim
treintim
Quote
broek53: Tsja, ik had laatst een trein uit Amf naar Ut, waarvan de binnenschermen keihard volhielden dat de trein naar Schiphol ging en erg op tijd reed, terwijl het twee uur vroeger was dan op dat scherm stond. Kortom: een bron van vermaeck voor de komende tijd.


Ja, en ik zat laatst in de IC Ut-Gn/Lw terwijl de OBIS beweerde dat we de IC naar Apd, Dv, Hgl, Aml en Enschede waren. Ook erg verwarrend voor reizigers (je zult die dingen maar geloven en blijven zitten in Amf i.p.v. over te stappen).
 

17-10-2010 02:46:19
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
TheKnitter: Op dit moment staat met OBIS geregistreerd bij mij (ICMm-III):

4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010
4085 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010
4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010

is de 4085 toevallig de 4058?
schiet zo te zien iig lekker op


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

17-10-2010 09:15:52
TheKnitter
TheKnitter
4085 moet 4058 zijn inderdaad.  

17-10-2010 15:32:40
kniesoor
kniesoor
Quote
bossie186: Ik heb afgelopen woensdag nog ICM 4241 gezien ( met olympische spelen reclame).%08% de trein is naar Zwolle gereden, dit stel heeft echt een grote beurt nodig.. Wel jammer dat de mooie oranje kleur dan kan gaan verdwijnen.%04% Dit materieel is wel erg zeldzaam op de IJssellijn, en helemaal een proficiat treinstel van een koploper.
Volstrekt planmatig.
 

17-10-2010 17:49:41
bossie186
bossie186
ICMm rijdt iniedergeval tot 2020, na 2025 zal Zlr wel weer vol staan. De voorspellingen stonden op ICMm 4221 tijdens de opendag bij Nedtrain in Onnen.

Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 17:53
 

17-10-2010 17:51:07
treintim
treintim
Zlr i.p.v. Zlgea zul je bedoelen.;)  

17-10-2010 17:57:36
bossie186
bossie186
Nog even en dan weet ik ze%08%.  

18-10-2010 10:02:03
aarclay
aarclay
Over het WiFI in de trein. De 4204 mist nog enkele WiFi-stickers boven de deuren.
Internet werkte daar al wel, maar ja, alleen het RIS nog he...

Laatst bewerkt door aarclay op 18-10-2010 10:13


Choo choo.....
 

18-10-2010 19:59:46
john563
john563
maandag a.s. gaat de 4227 naar haarlem voor revisie.  

19-10-2010 01:21:57
manuel25
manuel25
De 4214 is volgens mij nieuw, die stond vanavond te glimmen in de werplaats van On. Hoogstwaarschijnlijk voor een afleverbeurt.  

19-10-2010 07:46:42
martijn24
martijn24
Stel 4214 is vanmorgen om 7.36uur aangekomen te Gn met rit 80136.

Laatst bewerkt door martijn24 op 19-10-2010 07:46
 

21-10-2010 18:08:57
bjornl
bjornl
ik zit nu in de 4028, die weer schuifdeuren voor de zespersoonscoupes heeft.  

22-10-2010 23:01:45
Pim530
Pim530
Het was toch de bedoeling dat de drietjes na revisie nog 15 jaar ( dus exit voor 2025 ) en de viertjes nog 20 jaar ( uiterlijk 2031 ) mee gingen? Dacht ik ergens te hebben gelezen  

23-10-2010 00:14:33
dh3201
dh3201
ICM-1: geplande afvoer 2021-2023
ICM-2: geplande afvoer 2024-2026
ICM-3: geplande afvoer 2029-2031
ICM-4: geplande afvoer 2030-2032


Shqiperise-lopers?
 

23-10-2010 19:18:57
timtrein
timtrein
Ja of zoveel eerder of later als ze het materieel nodig hebben... m.a.w. koffiedikkijken tot en met! Kijk maar naar het verleden... dat zegt meeer dan genoeg.  

23-10-2010 19:32:58
Erikvd12
Erikvd12
Ik zat vandaag in de 4215, en merkte dat deze nogal slecht was. Wanneer gaat deze in revisie?  

23-10-2010 19:45:35
Jannn2009
Jannn2009
Dat is onzeker, misschien dat insiders dat kunnen vertellen. De 4229 is al gereviseerd, terwijl de 4215 (het laagste ongereviseerde nummer) nog rondrijdt. Maar de kwaliteit van de verf (ik neem aan dat je daar op doelt) is niet de factor die bepaald of een stel binnenkomt!;)  

23-10-2010 20:33:37
thom
thom
Quote
Erikvd12: Ik zat vandaag in de 4215, en merkte dat deze nogal slecht was. Wanneer gaat deze in revisie?

Wat je versta je onder slecht, wat jij slecht noemt hoeft helemaal geen reden voor revisie te zijn nog...
 

23-10-2010 23:42:59
Daniel1
Daniel1
Laatst zat ik in de trein van Rtd naar Lw, en de reisinformatie op de schermpjes begonnen pas voor Zwolle te werken. Maar de reisinformatie die er stond, klopte wel!
Waarschijnlijk 1 van de enigste HC's die het wist

Groetjes Daniël
 

24-10-2010 00:44:05
mikos
mikos
Op afstand ge-reset, komt geen HC aan te pas.  

25-10-2010 22:28:00
joaska3
joaska3
Misschien al eens eerder gemeld beschouw deze melding dan als achterhaald. De tussenrijtuigen van zowel de ICMm 3 als ook de 4 wagenstellen hebben aan één zijde het NS logo rechts zitten i.p.v. links. Foutje (bedankt)NedTrain Haarlem ?  

25-10-2010 22:40:39
rh_ii
rh_ii
Neh, dat is blijkbaar de nieuwe standaard bij NS. Ook de nieuwste serie IRM heeft de vignetten dan weer eens links, dan weer eens rechts op de bak. Waarom hiervoor gekozen is weet ik eigenlijk niet. Netjes is anders vind ik. %09%  

26-10-2010 08:48:17
hellfire
hellfire
Gelukkig zal het 99,9% van de reizigers niet opvallen.  

26-10-2010 18:53:27
glenn189
glenn189
Inmiddels is de 2de Olympische ICM ook binnengelopen in Hlm voor Revisie.  

26-10-2010 19:07:20
himym
himym
Moet dan bijna wel de 4240 zijn, aangezien de 4241 vandaag nog voorop tr 1665 zat. Kan iemand dat bevestigen?  

26-10-2010 19:17:26
klaass16
klaass16
Het enige bijzondere ICM stel rijd nog, ICM 4241.

ICM3 serie is nog niet eens af of ze beginnen al aan de ICM4 serie
 

26-10-2010 19:44:50
timtrein
timtrein
Ze kunnen toch moeilijk wachten tot ze allemaal klaar zijn.  

26-10-2010 20:01:36
himym
himym
Het is denk ik meer dat een volstrekt willekeurige nummervolgorde wordt aangehouden, hoogste gereviseerde stel is 4229, de stap naar 4240 kan je opmerkelijk noemen.  

26-10-2010 20:07:09
manuel25
manuel25
Dat zal toevallig wel zo uitkomen met het onderhoud, misschien tevens met een defect. Het is natuurlijk niet slim om een treinstel een week nadat deze een onderhoudsbeurt of reparatie heeft gehad, naar Haarlem te sturen.  

26-10-2010 20:29:58
Jannn2009
Jannn2009
Inderdaad, er wordt denk ook een beetje gekeken welke stellen 'in de buurt' rijden. Er wordt hierboven een gat van 4229 naar 4240 aangegeven; wat te denken van de 4215 die nog rustig rondrijdt!;)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 26-10-2010 20:30
 

26-10-2010 22:56:21
sik214
sik214
Zonder mensen/bronnen de beledigen... Is het heel zeker dat de 4240 in revisie gaat? Een 42xx (4228?) is ook eerst binnen genomen voor een storingsherstel en daarna weer in dienst verschenen voordat revisie begon.  

27-10-2010 13:54:42
nielsie600
nielsie600
Wellicht voor de prototype voor de ICM-4 serie?  

27-10-2010 14:48:14
aarclay
aarclay
Zit er dan veel verschil tussen de ICM-3 en ICM-4 serie?


Choo choo.....
 

27-10-2010 17:10:58
jwalk1
jwalk1
beste mensen,

volgens mij is het enige verschil dat de schilderingen op de muren anders zijn

maar dit weet ik niet zeker

groetjes Jens
 

27-10-2010 17:30:43
mark
mark
Ander type remmen volgens mij.  

27-10-2010 18:45:40
manuel25
manuel25
Nee. Wel is het zo dat de ICMm viertjes andere remsloffen hebben dan de nog onverbouwde. De nieuwe viertjes hebben "vierkante" in plaats van afgeronde remsloffen, daardoor hebben deze een groter oppervlakte, wat veel voordelen met zich mee brengt. Ik heb geen idee wat er mechanisch anders is aan de ICM-3 tov. ICM-4. Volgens mij zijn het twee afzonderlijke bestellingen en misschien de beschilderingen zoals Jens zegt, meer niet.

Laatst bewerkt door manuel25 op 27-10-2010 18:46
 

27-10-2010 18:53:09
dvdhoven
dvdhoven
ICM-4 is gelijk al afgeleverd met een gewijzigde rook/niet rook verdeling. ICM-3 is meegegaan in een grote ombouwslag waarbij in zeer korte tijd in al het ICM materieel armleuningen zijn vervangen. Vraag me niet meer wanneer precies en welke verhouding, maar ik dacht de laatste voor het geheel rookvrij maken van de trein.


Dick van den Hoven
 

27-10-2010 19:41:39
spiketrain
Moderator
spiketrain
Quote
sik214: Zonder mensen/bronnen de beledigen... Is het heel zeker dat de 4240 in revisie gaat?
Ik heb bevestigd gekregen dat de 4240 in Hlm staat, het materieeloverzicht is bijgewerkt.


Groet, Spiketrain
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl