Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
22-09-2010 10:14:14 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Op dit moment staat met OBIS geregistreerd bij mij (ICMm-III): 4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 4058 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010 4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010 4061 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010 4066 Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010 4067 Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010 4068 Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010 4069 Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010 4071 ??? 4076 Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 4077 Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010 4081 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010 4082 Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010 4083 Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010 4086 Hlm: 2-9-2010, afgeleverd 8-9-2010 4089 Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010 4094 Hlm: 6-9-2010, afgeleverd 10-9-2010 4096 Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010 4097 Hlm: 16-9-2010, afgeleverd ? *Laatste update: 15-10-2010 Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-11-2010 17:53 |
22-09-2010 12:11:38 | ||
---|---|---|
marco1970
![]() |
Even voor de duidelijkheid. ICMm 1 4011..4050 (3 wagen stel) ICMm 2 4051...4097 (3 wagen stel) ICMm 3 4201...4230 (4 wagen stel) ICMm 4 4231...4250 (4 wagen stel) |
22-09-2010 12:45:57 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Ik bedoel hier met ICMm III de driedelige ICMm, zoals meerderen wel zullen begrijpen. |
22-09-2010 17:04:49 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
ICMm 4? Bestaat dat ook al? |
![]() |
advertentie |
22-09-2010 20:23:34 | ||
---|---|---|
rjz222
![]() |
Jups... Ik houd op een ander forum ook al een tijdje een lijstje bij: 4019 4042 4057 4058 4060 4061 4066 4067 4068 4069 4076 4077 4080 4081 4982 4083 4087 4089 4096 ICMm IV Allemaal (misschien dat er 1 of 2 zonder rijden) oftewel: 4201 t/m 4211, 4217, 4219 en 4222 Bevestigde treinstellen: 4203, 4219, 4207, 4208, 4209 , 4221 gaat meteen met OBIS in dienst MUV: 4210 |
22-09-2010 21:07:06 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Heel aardig zo'n lijstje, ik reis zelf veel met ICMm (Gn-Ut) dus updates over ICMm-III zou fijn zijn |
22-09-2010 21:19:02 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteNee, maar daar hoef je niet meer lang op te wachten ![]() |
22-09-2010 21:25:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik zat maandag in de 4076 in trein 1657 van Amf tot Dv en daar bleef het scherm stug volhouden dat we op station Hoofddorp waren. Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-09-2010 21:26 Dick van den Hoven |
23-09-2010 19:13:09 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote klopt de 4229 is bijna klaar. |
23-09-2010 19:40:11 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
...maar de 4229 valt nog binnen de serie ICMm 3. Wordt de 1e koploper van de serie ICM 4 pas gemoderniseerd zodra de laatste van de 3e serie aan de beurt is geweest trouwens? |
23-09-2010 19:59:59 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Dat zal alleen gebeuren als er verschillen zitten tussen de twee series lijkt mij!;) Het valt wel op (zeker met de 4229) dat de nummervolgorde niet zo strak is als bij ICMm-III. De 4229 komt eruit terwijl de 4213 nog rondrijdt!;) |
24-09-2010 20:13:41 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Stel 4229 vanmiddag rond 3 uur in Hlm gezien duwend door een Nedtrain 700 naar spoor 12. |
27-09-2010 16:28:13 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Quote Zag laatst de 4205 nog zonder OBIS, was prototype voor de ICM-IV serie |
28-09-2010 01:14:50 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteKan me herinneren dat de 4038 ook pas werd binnengenomen toen men al bezig was met een 405x ![]() |
28-09-2010 01:45:53 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Zal het niet te maken hebben met einde onderhoudstermijn? maw. ze laten de onverbouwde ICM3 stellen rijden tot er een onderhoud nodig heeft en als het uitkomt gaat deze meteen in revisie? |
28-09-2010 09:09:40 | ||
---|---|---|
damart
![]() |
Ik zat vanochtend in stel 4064, en dacht even te gaan internetten... wel typisch dat via de NS-wifi alleen www.ns.nl bereikbaar is %08%. Die prullenbakjes hebben ze trouwens ook niet echt handig geplaatst. Met mijn lange benen zit dat niet makkelijk %03%. |
28-09-2010 11:01:32 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Dat probleem is bij de ICMm-IV opgelost. Daar zitten de prullenbakjes bij de 2zits net als bij de VIRM, in de stoel voor je dus. En er is een algemene storing bij T-mobile. Het kan ook komen omdat je niet de voorwaarden hebt geaccepteerd die je te zien krijgt bij de site waar je heen gestuurd word als je verbinding met WiFi hebt. De problemen die er zijn (of waren) hebben te maken met problemen op de 'wal'. Je kan verbinding krijgen met de server in de trein, maar die kan niet verbinding maken met de server op de wal. Het schijnt opgelost te zijn. Maar daar heb ik nu even geen goede bron voor bij de hand. |
29-09-2010 23:04:07 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
4229 is in onnen met probleempjes. 4088 heeft nieuwe schuifdeuren voor de eerste klas hokjes gekregen. ze zijn anders dan de exemplaren die er voorheen in zaten. |
30-09-2010 00:08:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ah, nu vast wel met een beveiliging tegen het dichtklappen bij een flinke remming, wat gevolgen van dien zou kunnen hebben. Probleem met het internet in de trein is naar mijn weten opgelost. Ikzelf heb al twee keer mogen internetten ![]() Hoe staat het nou met de automatische omroep van OBIS in de ICMm? Die heb ik nog nooit gehoord. Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2010 00:10 Choo choo..... |
30-09-2010 00:25:19 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
OBIS en PIAES(omroep) hebben nogsteeds veel problemen helaas. De deuren zijn netjes gedempt nu ![]() |
30-09-2010 12:26:06 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Een bericht uit het OD van vandaag: Quote |
30-09-2010 14:13:02 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Dan heeft het stel gisteren een waardige afscheidsrit gehad van Den Helder naar Ht/Ehv en van Ut naar Ledn v.v. in de 8800.![]() |
30-09-2010 15:23:01 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Dat kun je wel zeggen inderdaad!%08%![]() |
30-09-2010 16:31:07 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Quote Naar Ehv, want hij ging terug als de IC Ehv-Asd die ik van Ht tot Ut tot mijn verrassing (en vreugde) had. |
06-10-2010 16:47:02 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
RIS van de 4077 word nog getest, er stond op: In deze trein word een nieuw reisinformatie systeem getest. Laatst bewerkt door klaass16 op 06-10-2010 16:51 |
06-10-2010 16:47:53 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Dat is in elke ICM het geval.![]() |
06-10-2010 20:52:44 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
ik heb ze wel werkend gezien, is het misschien zo dat dat er staat als er een icm(m) tussen zit zonder RIS? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
06-10-2010 21:57:20 | ||
---|---|---|
al2202
![]() |
Uit eigen waarneming is gebleken dat niet alle ICMm-stellen voorzien zijn van RIS-schermen (4043 en 4085 bijvoorbeeld niet) en dat er stellen zijn met werkende (bijv. 4208 en 4081) en niet werkende RIS-schermen (4204). Vr.gr. Al2202 |
06-10-2010 22:39:19 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Er zijn er nog wel veel en veel meer. In de ICMm 3tjes ontbreken er in diverse stellen nog OBIS, vooral in de lagere nummers. In de midden en hoge nummers lijkt het willekeurig, of hangt dat samen met een onderhoudsbeurt waarna ze direct maar naar Hlm gaan?![]() Of een RIS werkt hangt ook af of de HC de boel heeft ingevuld, dat is namelijk ook niet altijd het geval (draadloos internet werkt altijd prima ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-10-2010 22:40 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-10-2010 23:39:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Moet dat invullen dan per stel? Heb namelijk ook al eens een trein bestaande uit 2x ICMm-IV gezien waarin OBIS in het ene stel wel en in het andere geen informatie gaf... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-10-2010 00:31:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt, er zit nog geen koppeling in voor tussen meerdere stellen. Choo choo..... |
07-10-2010 11:48:58 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Quote De RIS werkt totaal onafhankelijk van de rest, je moet mij ook niet vragen hoe het wel precies werkt, maar als HC heb ik er totaal geen invloed op. |
08-10-2010 19:50:57 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
4223 en 4229 afgeleverd, 4214 komt eraan, maandag proefrit. Laatst bewerkt door john563 op 14-10-2010 18:47 |
10-10-2010 10:18:04 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
In het overzicht van reizigerstreinen mag ICM 4221 naar het rijtje van gemoderniseerde stellen verplaatst worden. Deze is al even in zijn nieuwe jasje in dienst. |
10-10-2010 10:36:45 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Met dank, het is aangepast. Groet, Spiketrain |
13-10-2010 19:11:56 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4228 is vandaag binnen genomen in haarlem voor revisie |
14-10-2010 20:40:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zag in het OD dat de 4223 in dienst is gekomen vandaag. De 4229 is na zijn aflevering al eens teruggeweest naar Haarlem, maar kennelijk nog steeds niet in dienst. Iemand die meer weet? |
14-10-2010 21:56:31 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Deze had problemen, heeft in Onnen bijna in brand gestaan, is mij ter oren gekomen. Heb geen idee wat er precies aan de hand was en waar het aan lag. |
15-10-2010 14:30:29 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Wie kan mij helpen aan de volgende data voor onderstaande stellen? Dan kan ik mijn overzicht weer compleet maken voor de ICMm-IV Uit revisie (dus aflevering door Haarlem): 4211 en 4223 In dienst: 4211 Laatst bewerkt door salieri op 15-10-2010 14:31 |
15-10-2010 15:10:41 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Misschien handig om abonnement op de NVBS te nemen%06%%08% Staat al het treinennieuws in, ook van ander materieel. Maar in ieder geval: Stel Naar Haarlem-----Aflevering-----In Dienst 4211 22-6-2010--------3-9-2010-----10-9-2010 4223 kan ik je even niet aan helpen. Zal vast in de volgende OdR komen ![]() Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-10-2010 15:25 |
15-10-2010 16:23:16 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Lees de 2e zin van het gedeelte wat je quote nog eens rustig door, of lees het onderstaande ![]() Quote - - - Hierlangs afscheuren - - - |
15-10-2010 16:26:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
@TheKnitter: Heb je wellicht ook de data van de 4082? Die mis ik ook nog, zie ik ![]() |
15-10-2010 18:33:06 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteTilburg zal wel niet meer, is nu componentenbedijf. Verder was het niet de 4223 maar de 4229 en er was alleen rook, geen vuur. |
15-10-2010 19:56:48 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
DE 4214 is vandaag uit haarlem afgeleverd, de 4229 komt inderdaad terug, omzetter problemen (lees garantie). Maar had daarvoor tractie problemen, wat buiten de beurt viel. Volgende op de rol is de 4216, gaat deze week in het aflever circuit. Laatst bewerkt door john563 op 15-10-2010 19:58 |
15-10-2010 20:41:37 | ||
---|---|---|
Stefanovic
![]() |
Ik zag de 4214 rond 18.55 door Weesp richting Hilversum rijden, op weg naar Onnen of was dit de proefrit? Hij zag er mooi uit trouwens ![]() |
15-10-2010 20:43:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDaar komt in te staan: 4223 27 juli 8 oktober 14 oktober ![]() |
15-10-2010 20:46:48 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dank je! |
15-10-2010 21:55:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat hele OBIS systeem schijnt dus aan het RIS-systeem vast te zitten? In ieder geval is het erg raar dat het RIS op de koersdisplay's buiten aangaf dat de trein naar Rotterdam ging, terwijl de OBIS-schermen vrolijk aangaven dit dit de trein in de richting van Lw was, terwijl de aankomsttijd steeds gelijk liep met de actuele tijd? Ik snap dat het OBIS-systeem nog kinderziektes kent, of is dit gewoon een gevalletje van: "Ik ben een HC, maar ik snap niet hoe het systeem werkt, of ben te lui om het even aan te passen".. ? Omdat een plaatje meer zegt dan wat woorden: http://i54.tinypic.com/vzeply.jpg (gefotografeerd te Ut) Enlighten me ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2010 22:07 Choo choo..... |
15-10-2010 22:07:07 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Quote Beetje vreemd he Aar. Een ICM naar Lwd ? Je bedoelt Lw vast%08% |
15-10-2010 22:08:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja, die bedoelde ik ook![]() ![]() Maar ben wel benieuwd wat er in OBIS nou precies misgaat ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2010 22:09 Choo choo..... |
15-10-2010 23:08:25 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Bijna niemand heeft verstand van OBIS, in ieder geval de onderhoudmonteurs bij NedTrain niet. Ik denk ook dat het rijdend personeel er niks van weet. Er moet nog een opleding komen. Tot die tijd zijn er alleen een klein aantal mensen die er wat mee kunnen. |
16-10-2010 12:30:12 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Geen idee waar het aan ligt. Maar stel staat op de 2900 ingesteld, lijkt het. Volgens mij was dit stel 4204, waar ik gister in zat in trein 9153, en vertoonde daar ook al hetzelfde.. |
16-10-2010 12:38:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, ik had laatst een trein uit Amf naar Ut, waarvan de binnenschermen keihard volhielden dat de trein naar Schiphol ging en erg op tijd reed, terwijl het twee uur vroeger was dan op dat scherm stond. Kortom: een bron van vermaeck voor de komende tijd. |
16-10-2010 12:40:46 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
In deze fase op dit moment heeft Nedtrain niets maar ook totaal niets met het OBIS te maken, word zelfs door een buitenbedrijf ingebouwd. |
![]() |
advertentie |
16-10-2010 12:47:20 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
@ broek53: niet alleen vermaeck, maar ook verwarring. Als je in Zl in de stoptrein naar Gn denkt te stappen, en de beeldschermen groots Leeuwarden aangeven.. |
16-10-2010 13:12:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Uiteraard, die verwarring heerste ook bij elke reiziger die in de betreffende coupé instapte en dacht toch de verkeerde kant van het perron te hebben genomen.Ik vind dan ook dat men het niet kan maken die dingen aan te zetten als ze valse info verspreiden. |
16-10-2010 13:55:21 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Quote Toen ik donderdag in stel zat (3619) toonde 'ie wel gewoon informatie van de 3600. Laatst bewerkt door kniesoor op 16-10-2010 13:56 |
16-10-2010 14:22:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus om OBIS in te stellen moet men op het RIS invoerpaneeltje in de mcn-hal of de HC-ruimte nu een routenummer invullen i.p.v. voorheen de eerste letter van het eindstation, en het lijkt erop dat veel HC's de gewijzigde werking van het invoer-paneel nog niet weten? Choo choo..... |
16-10-2010 15:25:29 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Lezen is echt heel erg moeilijk, he? %07% Willen jullie niet lezen wat er gezegd wordt of wat is dat? Eerder in ditzelfde topic, door mij gepost: Quote |
16-10-2010 20:37:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In de categorie OBIS-verwarring heb ik er ook nog wel eentje: in 'n late NoordOost vanuit Rtd hield het stug vol dat dit stel tot Zwolle zou rijden. De 581 gaat echter toch echt naar Groningen/Leeuwarden en het leek me al stug dat ze het voorste treinstel (vanaf Ut) in tweeën zouden splitsen%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-10-2010 20:51:16 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Ik heb afgelopen woensdag nog ICM 4241 gezien ( met olympische spelen reclame).%08% de trein is naar Zwolle gereden, dit stel heeft echt een grote beurt nodig.![]() ![]() Laatst bewerkt door bossie186 op 16-10-2010 20:55 |
16-10-2010 22:00:48 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Vandaag had de 4067 een leuke: IC naar Dv (aankomst 20:16) terwijl hij om 20:10 ofzo iets aan het perron stond en naar Rtd ging. Bij Gouda stond er aankomst Amersfoort![]() Uiteindelijk toonden de schermen na Gd wel de juiste informatie. |
16-10-2010 22:29:38 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Ja, en ik zat laatst in de IC Ut-Gn/Lw terwijl de OBIS beweerde dat we de IC naar Apd, Dv, Hgl, Aml en Enschede waren. ![]() |
17-10-2010 02:46:19 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
Quote is de 4085 toevallig de 4058? ![]() schiet zo te zien iig lekker op ![]() twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
17-10-2010 09:15:52 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
4085 moet 4058 zijn inderdaad. |
17-10-2010 15:32:40 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
QuoteVolstrekt planmatig. |
17-10-2010 17:49:41 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
ICMm rijdt iniedergeval tot 2020, na 2025 zal Zlr wel weer vol staan. De voorspellingen stonden op ICMm 4221 tijdens de opendag bij Nedtrain in Onnen. Laatst bewerkt door bossie186 op 17-10-2010 17:53 |
17-10-2010 17:51:07 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zlr i.p.v. Zlgea zul je bedoelen.;) |
17-10-2010 17:57:36 | ||
---|---|---|
bossie186
![]() |
Nog even en dan weet ik ze%08%. |
18-10-2010 10:02:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Over het WiFI in de trein. De 4204 mist nog enkele WiFi-stickers boven de deuren. Internet werkte daar al wel, maar ja, alleen het RIS nog he ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 18-10-2010 10:13 Choo choo..... |
18-10-2010 19:59:46 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
maandag a.s. gaat de 4227 naar haarlem voor revisie. |
19-10-2010 01:21:57 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
De 4214 is volgens mij nieuw, die stond vanavond te glimmen in de werplaats van On. Hoogstwaarschijnlijk voor een afleverbeurt. |
19-10-2010 07:46:42 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Stel 4214 is vanmorgen om 7.36uur aangekomen te Gn met rit 80136. Laatst bewerkt door martijn24 op 19-10-2010 07:46 |
21-10-2010 18:08:57 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
ik zit nu in de 4028, die weer schuifdeuren voor de zespersoonscoupes heeft. |
22-10-2010 23:01:45 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Het was toch de bedoeling dat de drietjes na revisie nog 15 jaar ( dus exit voor 2025 ) en de viertjes nog 20 jaar ( uiterlijk 2031 ) mee gingen? Dacht ik ergens te hebben gelezen |
23-10-2010 00:14:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
ICM-1: geplande afvoer 2021-2023 ICM-2: geplande afvoer 2024-2026 ICM-3: geplande afvoer 2029-2031 ICM-4: geplande afvoer 2030-2032 Shqiperise-lopers? |
23-10-2010 19:18:57 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja of zoveel eerder of later als ze het materieel nodig hebben... m.a.w. koffiedikkijken tot en met! Kijk maar naar het verleden... dat zegt meeer dan genoeg. |
23-10-2010 19:32:58 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Ik zat vandaag in de 4215, en merkte dat deze nogal slecht was. Wanneer gaat deze in revisie? |
23-10-2010 19:45:35 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Dat is onzeker, misschien dat insiders dat kunnen vertellen. De 4229 is al gereviseerd, terwijl de 4215 (het laagste ongereviseerde nummer) nog rondrijdt. Maar de kwaliteit van de verf (ik neem aan dat je daar op doelt) is niet de factor die bepaald of een stel binnenkomt!;) |
23-10-2010 20:33:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Wat je versta je onder slecht, wat jij slecht noemt hoeft helemaal geen reden voor revisie te zijn nog... ![]() |
23-10-2010 23:42:59 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Laatst zat ik in de trein van Rtd naar Lw, en de reisinformatie op de schermpjes begonnen pas voor Zwolle te werken. Maar de reisinformatie die er stond, klopte wel! Waarschijnlijk 1 van de enigste HC's die het wist ![]() Groetjes Daniël |
24-10-2010 00:44:05 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Op afstand ge-reset, komt geen HC aan te pas. ![]() |
25-10-2010 22:28:00 | ||
---|---|---|
joaska3
![]() |
Misschien al eens eerder gemeld beschouw deze melding dan als achterhaald. De tussenrijtuigen van zowel de ICMm 3 als ook de 4 wagenstellen hebben aan één zijde het NS logo rechts zitten i.p.v. links. Foutje (bedankt)NedTrain Haarlem ? |
25-10-2010 22:40:39 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Neh, dat is blijkbaar de nieuwe standaard bij NS. Ook de nieuwste serie IRM heeft de vignetten dan weer eens links, dan weer eens rechts op de bak. Waarom hiervoor gekozen is weet ik eigenlijk niet. Netjes is anders vind ik. %09% |
26-10-2010 08:48:17 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Gelukkig zal het 99,9% van de reizigers niet opvallen. |
26-10-2010 18:53:27 | ||
---|---|---|
glenn189
![]() |
Inmiddels is de 2de Olympische ICM ook binnengelopen in Hlm voor Revisie. |
26-10-2010 19:07:20 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Moet dan bijna wel de 4240 zijn, aangezien de 4241 vandaag nog voorop tr 1665 zat. Kan iemand dat bevestigen? |
26-10-2010 19:17:26 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Het enige bijzondere ICM stel rijd nog, ICM 4241. ICM3 serie is nog niet eens af of ze beginnen al aan de ICM4 serie ![]() |
26-10-2010 19:44:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ze kunnen toch moeilijk wachten tot ze allemaal klaar zijn. |
26-10-2010 20:01:36 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Het is denk ik meer dat een volstrekt willekeurige nummervolgorde wordt aangehouden, hoogste gereviseerde stel is 4229, de stap naar 4240 kan je opmerkelijk noemen. |
26-10-2010 20:07:09 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Dat zal toevallig wel zo uitkomen met het onderhoud, misschien tevens met een defect. Het is natuurlijk niet slim om een treinstel een week nadat deze een onderhoudsbeurt of reparatie heeft gehad, naar Haarlem te sturen. |
26-10-2010 20:29:58 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Inderdaad, er wordt denk ook een beetje gekeken welke stellen 'in de buurt' rijden. Er wordt hierboven een gat van 4229 naar 4240 aangegeven; wat te denken van de 4215 die nog rustig rondrijdt!;) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 26-10-2010 20:30 |
26-10-2010 22:56:21 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zonder mensen/bronnen de beledigen... Is het heel zeker dat de 4240 in revisie gaat? Een 42xx (4228?) is ook eerst binnen genomen voor een storingsherstel en daarna weer in dienst verschenen voordat revisie begon. |
27-10-2010 13:54:42 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Wellicht voor de prototype voor de ICM-4 serie? |
27-10-2010 14:48:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zit er dan veel verschil tussen de ICM-3 en ICM-4 serie? Choo choo..... |
27-10-2010 17:10:58 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
beste mensen, volgens mij is het enige verschil dat de schilderingen op de muren anders zijn maar dit weet ik niet zeker groetjes Jens |
27-10-2010 17:30:43 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Ander type remmen volgens mij. |
27-10-2010 18:45:40 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Nee. Wel is het zo dat de ICMm viertjes andere remsloffen hebben dan de nog onverbouwde. De nieuwe viertjes hebben "vierkante" in plaats van afgeronde remsloffen, daardoor hebben deze een groter oppervlakte, wat veel voordelen met zich mee brengt. Ik heb geen idee wat er mechanisch anders is aan de ICM-3 tov. ICM-4. Volgens mij zijn het twee afzonderlijke bestellingen en misschien de beschilderingen zoals Jens zegt, meer niet. Laatst bewerkt door manuel25 op 27-10-2010 18:46 |
27-10-2010 18:53:09 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
ICM-4 is gelijk al afgeleverd met een gewijzigde rook/niet rook verdeling. ICM-3 is meegegaan in een grote ombouwslag waarbij in zeer korte tijd in al het ICM materieel armleuningen zijn vervangen. Vraag me niet meer wanneer precies en welke verhouding, maar ik dacht de laatste voor het geheel rookvrij maken van de trein. Dick van den Hoven |
27-10-2010 19:41:39 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteIk heb bevestigd gekregen dat de 4240 in Hlm staat, het materieeloverzicht is bijgewerkt. Groet, Spiketrain |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |