Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
07-08-2008 10:45:42 | ||
---|---|---|
railnijn
![]() |
was de 4023 niet het stel van groningen heeft het. met al die gekleurde banken |
07-08-2008 10:46:50 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Klopt, 4023 heeft rondgereden met reclame voor het Groninger Museum, en gekleurde banken. |
07-08-2008 15:48:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En hij rijdt nu nog rond met de leuke gestippelde wand in de door.. ehh. doodloop ruimte bij de machinistencabine, wat ik gehoord heb. Laatst bewerkt door aarclay op 07-08-2008 15:48 |
07-08-2008 19:12:18 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Volgens mij waren die ruimte niet versierd met stippen. |
![]() |
advertentie |
07-08-2008 19:17:49 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
(beheer: dit topic is niet goed opgebouwd; krijg telkens een lege pagina 10) |
07-08-2008 19:19:14 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Das een bekende bug... Recentelijk was hier nog een topic over. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
07-08-2008 20:36:54 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
Idd je bent niet de enigste die pagina 10 leeg krijgt![]() Laatst bewerkt door NS-APD op 07-08-2008 20:37 Werkzaam bij Arriva |
07-08-2008 20:39:38 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Gertjan: Zullen we maar weer verdergaan over de ICMm? Zoals webguy al zegt, het is een bekende bug. |
09-08-2008 10:55:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
ICM-2 de serie van 4051 en hoger. Die heeft toch dezelfde interieur-indeling als ICM-1? En de wijzigingen zijn alleen de choppers ofzo? Edit: Typo.. Laatst bewerkt door aarclay op 09-08-2008 11:01 |
09-08-2008 10:59:51 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De wijzigingen in ICM-II (4051 - 4097) zit vooral in de techniek. Aan indeling verschillen ze (bijna) niet ![]() |
09-08-2008 11:00:19 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik weet niet wat de verschillen tussen ICM-1 en ICM-2 zijn, maar naar mijn weten is de 4050 een ICM-1 en is ICM-2 dus 4051 en hoger![]() |
09-08-2008 14:13:38 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Oh nee...............????? Belangrijkste verschil is dat de coupédeuren bij ICM-1 met een handel open gaan, bij ICM-II moet je een ruk aan de deur geven. Vind ik nogal een verschil!! ![]() ![]() Groet Patrick |
09-08-2008 14:23:06 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Inderdaad, ik zat gister in de 4066, daar moest ik echt een behoorlijke ruk aan geven, toen ik hem half open getrokken had, zette die kracht om te sluiten, hij wilde mij niet doorlaten. Nou gelukkig ben ik sterker dat dat domme rotdeurtje tussen de 2e en de 1e klas in de 4066![]() ICM-IV heeft wel hendels aan de deuren, waar ik nog nooit problemen mee heb gehad ![]() Maargoed de belangrijke verschillen, waardoor het lastiger is om er ICMm van te maken is de techniek, zoals o.a. de choppers en nog veel meer wat ik nu even niet kan bedenken, magneetremmen?? Edit: pagina 10 is gevuld%05%%05% ![]() ![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 09-08-2008 14:24 |
09-08-2008 14:49:55 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteIk zei toch ook Bijna geen verschil ![]() ![]() |
09-08-2008 14:57:27 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ja en de rest van de bediening, Er toch wel een geinig, pneumatisch regeldingetje achter de deur. Wat ik overigens niet snap, is de hoeveelheid deurbediening, die in een ICMm zit. Normale pneumatische deuren, met een handel Pneumatische deur met een Drukknop. Klapdeuren. Schuifdeuren (1e klas Coupe) |
09-08-2008 15:29:24 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Alle pneumatische deuren kunnen toch door één motor aangestuurd worden? Tenminste, dat lijkt me logisch. Dus een extra deurtje is qua bediening vast niet veel werk, extra slang en cilinder en een luchtonderbreker ofzo. |
09-08-2008 16:55:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Over die Coupedeuren.. We bedoelen dus die deuren naar de 1e klas stilte coupe's? Die voorheen zonder handel werkten, en nu wel. Klopt dat? |
09-08-2008 19:32:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als deuren pneumatisch werken, waar wil jij dan een motortje voor gebruiken... ![]() Edje bedoeld dat er zoveel verschillende soorten deuren in een ICMm zitten... Laatst bewerkt door thom op 09-08-2008 19:33 |
09-08-2008 21:20:39 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Je hebt wel een motortje nodig voor de compressor, maar die zit zowieso al in een trein en ik neem aan dat de pneumatiek gewoon daarvandaan komt, dat lijkt mij wel het makkelijkst ![]() Tenminste, ik neem aan dat Lykele een motortje bedoelde om luchtdruk te creëeren. Laatst bewerkt door manuel25 op 09-08-2008 21:23 |
09-08-2008 21:38:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zo bedoelde ik het dus ook... ![]() Ook het deurensysteem zit gewoon op de compressor die onder een stelletje hangt, beetje doelloos om elke deur een eigen compressor te geven ofzo ![]() Laatst bewerkt door thom op 09-08-2008 21:38 |
09-08-2008 22:06:24 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Idd, ik bedoelde de compressor, die in zekere zin een motor is (lucht wordt onder druk gepompt). Het pneumatisch aansluiten van een extra deur is dan niet erg lastig, mits je compressor enige overcapaciteit heeft. Maar gezien die compressor voor vele dingen gebruikt wordt, zal dat allicht geen probleem zijn. |
09-08-2008 22:13:42 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Compressor van een treinstel, zal de luchtdruk in een treinstel altijd tussen de 8,5 bar en 10 bar houden. Oftewel... Hij schakelt in bij 8,5 bar en stopt bij 10 bar. Luchtdruk in een treinstel wordt gebruikt o.a. voor - Remsysteem - Luchtvering - Buiten deuren - Binnen deuren - en diverse schakelingen in het treinstel. |
09-08-2008 22:32:56 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Zoals al gemeld in het opvallende topic van vandaag (9 aug) staat de 4025 nu in Hlm. Laatst bewerkt door hvondelen op 09-08-2008 22:33 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
09-08-2008 22:51:41 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Edje, en de ouderwetse luchtdouches? Of hebben die een eigen compressor? |
09-08-2008 22:54:49 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Die zit gewoon op de ventilatie, dus gewoon een ventilator, die lucht van buiten aanzuigt, en in het rijtuig uitblaast (afhankelijk van de tempratuur) |
09-08-2008 23:29:06 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Perslucht (van een "gewone" compressor) mag officieel niet ingeademt worden![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 09-08-2008 23:29 |
10-08-2008 01:33:05 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Lekker 8 bar over je heen![]() |
10-08-2008 09:23:56 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
In de werkplaatsen wordt inderdaad ook vaak perslucht gebruikt, om onderdelen schoon te spuiten. Lucht wat uit een compressor komt, kun je beter niet direct inademen, er zit altijd wel een beetje olie bij in. Iets wat je vaak ook kunt ruiken. |
10-08-2008 16:29:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Enfin. Het verschil tussen de series ICM zit 'm bepaald niet in een puf-deurtje, maar (ik citeer HOV/RN) in het leidingwerk onder het motorrijtuig, een ander tussenschot in die bak vanwege de choppers en een andere plafondconstructie in alle rijtuigbakken. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-08-2008 00:17:54 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat tussenschot zit in bij de reizigers compartimenten? Electrische Treinen in Nederland deel 3 vertel weinig op deze II-serie. Verder iets anders N.a.v. https://m.somda.nl/www/forum/5399/ vroeg ik me af of de ICMm ook voorbereid is op automatische omroep, en of deze dat zal krijgen in de toekomst? |
15-08-2008 12:48:38 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Misschien is het al eens besproken (heb nu even geen zin om alles door te lezen) maar ik zat gisteren in de 4022 en het ding maakte een enorme herrie, ik vermoed dat het de airco was. Is dat in het algemeen zo of was dit een toevalstreffer? |
15-08-2008 12:56:51 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Zat je in de mBFk? Die motoren maken meer lawaai als voorheen, nu lijkt het net een stofzuiger, Airco maakt alleen echt lawaai als hij op volle touren aan het blazen is of als de airco weer in storing is geraakt ( heb recent meerdere keren in ICMm gezeten waarbij lampje "Storing Koeling" brandde en veel lawaai maakte ) |
15-08-2008 13:01:49 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Ik zat in elk geval in een kopbak, of het de mBFk was weet ik niet (het vertrouwde motorgeluid is verdwenen...) Maar dat stofzuigergeluid is inderdaad herkenbaar. |
15-08-2008 13:12:03 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En dat is het gedeelte waar ook de stilteruimte zit dacht ik. Jammer want ik wil nog wel eens studeren daar en het is toch wel hinderlijk. |
15-08-2008 13:31:05 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Naar mijn weten zit in de sBk de stiltezone zoals in de AB, in de mBFk zit geen stiltezone! Laatst bewerkt door spoorhaas op 15-08-2008 13:31 |
15-08-2008 13:33:45 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik ben niet zo thuis in de termen, maar weet wel dat ik afgelopen dinsdag in de 4012 zat en het stofzuigergeluid hoorde.![]() |
15-08-2008 13:43:22 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En het verschil dat ze bij ICM-1 met handels zijn én het houten deuren zijn. Bij ICM-2 kunstofdeuren met die onhandige handgrepen. |
15-08-2008 15:08:02 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ik hoor bij ICMm wel eens een wasmachine aan staan, hoe harder je rijdt hoe harder de centrifuge draait![]() Hebben de ICMm nieuwe motoren gekregen of zijn dezelfde behouden gebleven als de voormalige ICM's? |
15-08-2008 15:24:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aan de motoren, de aandrijving en zelfs de tractie-installatie wordt bij mijn weten niets gewijzgd. |
15-08-2008 15:24:49 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Ik neem aan dat je een motor bij een revisie gaat vervangen, maar de techniek is hetzelfde als voor de revisie (weestanden). Bij ICM2-ICM4 zitten er gewoon weer choppertjes in. |
18-08-2008 12:59:15 | ||
---|---|---|
bdk766
![]() |
Quote Beide soorten deuren zijn een plaat hout met een laagje fineer erover. De "kunststof" deuren zijn dus ook gewoon van hout... Groeten uit Floradorp |
18-08-2008 15:22:53 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote Nee, een motor is een hoofddeel en die hebben hun eigen revisieprogramma. Anders zou je allemaal motoren gaan vervangen cq reviseren die daar nog helemaal niet aan toe zijn. |
18-08-2008 17:56:22 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Ook de draaistellen,motorgenerator en compressoren hebben hun eigen revisie programma en worden dus van elkaar onderhanden genomen.![]() |
18-08-2008 19:25:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Iemand enig idee verder? Want dat systeem is toch dezelfde als de SGMm? En dan nog iets. Is er ook al bekend waneer er camera-bewaking in de ICMm wordt ingeouwd, en vanaf waneer het standaard is in de ombouw? Laatst bewerkt door aarclay op 18-08-2008 19:31 |
19-08-2008 20:37:43 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Ik had misschien beter kunnen zeggen dat de deuren respectievelijk 'hout' of 'kunststof' ogen. ![]() |
27-08-2008 08:36:18 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Al gemeldt in het opvallende dingen topic, maar misschien was het daar niet over gekomen: ICMm 4035 is afgeleverd, stond gisteren om 20.16uur op het viaduct bij station Hlm. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
27-08-2008 22:14:04 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4035 is vannacht rond 0.30 uit Hlm vertrokken en ergens rond 3.30 uur in On aangekomen. Laatst bewerkt door keesje op 27-08-2008 22:14 |
27-08-2008 23:21:49 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ik post het maar eventjes hier: Bij Reizigersmaterieel staat het volgende: 17 augustus: NSR 4035 afgeleverd. Dit moet 26 augustus zijn. ![]() Laatst bewerkt door hvondelen op 27-08-2008 23:22 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
27-08-2008 23:26:29 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Typo van mijn kant, sorry... |
29-08-2008 14:44:51 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Staat nog niet bij het blokje reizigersmaterieel: ICM 4041 staat inmiddels ook in Hlm. Daar staan nu als het goed is 4036, 4037, 4039-4042 en 4052. |
29-08-2008 14:48:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Aangepast. |
30-08-2008 18:00:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die koersbediening werkt ook maar ruk zeg. ![]() Als ik optie 1 kies voor de route en ik vul bijv. 501 in. an staat er niks extra's of nieuws op de display's over de gegeven route. Als ik bij Eindbestemming (optie 2) een station invul als Asd, dan kent hij hem niet, evenals Ld. Maar als ik Ut invul, dan kan ik wel weer alle stations van Utrecht kiezen.... Lekker wazig maar weer ![]() ![]() (Open Dag Haarlem enzo ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2008 18:01 |
30-08-2008 18:43:02 | ||
---|---|---|
railnijn
![]() |
om amsterdam in te tikken via optie 2 eerst de eerste letter van de eindbestemming dus de a dan de tweede letter van de eindbestemming dus de m dan werkt het en klopt dus met utrecht en he tstel wat er stond was de 4032 het viel me mee dat het werkte dan vaak de melding geen contact met (de computer alleen afgekort) |
30-08-2008 19:10:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hm.. blijkbaar een foutje in het systeem dus?![]() |
![]() |
advertentie |
31-08-2008 21:09:01 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteTsja, dat treinnummer bestaat ook al een tijdje niet meer hè? |
01-09-2008 05:10:19 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Klopt inderdaad, wil je een plaats opzoeken, dan moet je de eerste twee letters van een plaatsnaam invoeren Amsterdam = AM Den Haag = DE Rotterdam = RO Enschede = EN Als je dat hebt gedaan en je drukt op enter, dan krijg je overigens meer plaatsnamen te zien. Quote Het systeem is niet hetzelfde als SGMm, en ik denk niet dat er een camera wordt ingebouwd, zouden ze weer de werkplaats inmoeten. Laatst bewerkt door edje op 01-09-2008 05:12 |
01-09-2008 08:37:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Treinen NS komende jaren uitgerust met camera's UTRECHT - Alle treinen van de Nederlandse Spoorwegen worden de komende jaren uitgerust met cameratoezicht. De videocamera's komen in al het nieuwe materieel dat de spoorwegen hebben besteld. ANP Bestaande treinen krijgen camerasystemen zodra ze aan de beurt zijn voor renovatie. Dat meldt de Volkskrant woensdag. Een woordvoerder van de NS heeft het bericht bevestigd. (http://www.nu.nl) --- ICMm is dit dus net misgelopen? |
01-09-2008 09:22:06 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
Ja, volgens mij krijgen ze geen camera's Werkzaam bij Arriva |
01-09-2008 19:44:38 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
zag in de planning dat de 4044 eerdaags binnen word gehaald. |
01-09-2008 21:31:42 | ||
---|---|---|
treinenvid
![]() |
Over camera's gesproken: ik las een hele tijd geleden (rond 2006) dat de ICMm's meteen bij de revisie de Infotainment-schermen krijgen. De keren dat ik in een ICMm heb gezeten (laatste was ongeveer 2 maanden geleden geloof ik) zag ik echter nog niets, behalve wat gaatjes in de glasplaten in het midden Wanneer komen die schermen (eindelijk eens) ![]() (Waarschijnlijk zullen ze tegen 2020 pas worden geïnstalleerd, maar je weet maar nooit%03%) |
01-09-2008 22:06:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik zag vandaag de 4038 nog in oude vorm rondrijden. Is die zoveel later gebouwd dan een 4044? Of zit er een andere reden achter? |
01-09-2008 22:12:36 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ik hoorde laatst van een Nedtrain medewerker/rangeerder van Hlmwph dat de 4036 Donderdag of Vrijdag afgelevert gaat worden, nog een paar dagen wachten dus. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
01-09-2008 22:14:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Whut??? Hij bestaat wel hoor, dat treinnummer. Naja, de 500 serie van Den Haag-Rotterdam naar Groningen en Leeuwarden. En apart dat die koers-display systeem op de eerste letters van volledige plaatsnamen werkt. Had ik niet verwacht... Maar wat doet die knop omroep nou precies op dat kastje? Er zit geneens een microfoon bij ofzo. Laatst bewerkt door aarclay op 01-09-2008 22:17 |
01-09-2008 22:18:13 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Ja, en die treinen worden pas vanaf 514 genummerd.Quote Die schermen zouden min of meer tegelijkertijd met het internet-in-de-trein-project (Smart Connection) worden geïnstalleerd, maar dat project is afgeblazen omdat KPN en NS hier geen heil meer in zagen. Voorlopig zullen we dus tegen wat schroefgaten aan moeten kijken. http://www.ovinnederland.nl/ |
01-09-2008 22:19:09 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Het 1e oneven treinnummer in de 500 serie is de 517. De 501/502 zijn al geruime tijd vervallen. Met de komst van VIRM in de ambtenarentrein zijn de nummers 526/561 geworden ![]() |
01-09-2008 22:36:03 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Volgensmij bedoelt aarclay dat hij optie 1 vd 500 serie in wilde voeren, wat zou neerkomen op 501. Je hebt namelijk alleen een eindbestemming nodig, en geen DRGL voor de koersdisplay's. ![]() Groetjes, Bloober |
01-09-2008 23:15:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Optie 1 van de 500 serie? Ik vat hem even niet... ? Ik dacht toch dat het gewoon treinnummers waren, aangezien SGMm regelmatig de update datum van de treindiensten toont. Laatst bewerkt door thom op 01-09-2008 23:15 |
02-09-2008 23:31:29 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Het systeem is niet hetzelfde als dat van SGMm, als we edje moeten geloven (en dat doe ik ![]() Even uitleggen wat ik denk dat aarclay bedoelt. Je hebt verschillende opties voor een bepaalde treinserie, in het geval van de 500 serie ongetwijfeld 1) Den Haag Centraal 2) Groningen en nog wat andere stations ertussenin. Als aarclay dan Den Haag Centraal op het display wil krijgen zal hij optie 1 moeten invoeren in de 500 serie, wat neerkomt op 501. Nogmaals; dit is puur hoe ik het bericht van aarclay opvat, en voor hetzelfde geld sla ik de plank nu helemaal mis. ![]() Groetjes, Bloober |
03-09-2008 08:46:53 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Het idee dat je bij ICMm het treinnummer in moet voeren is volgens mij hetzelfde gebleven ![]() |
03-09-2008 15:22:22 | ||
---|---|---|
daan-ns
![]() |
Klopt. En je kunt ook gewoon door de lijst scrollen.. Ook kun je de afkorting invoeren. Groetjes Daan |
03-09-2008 16:06:46 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Invoeren op treinnummer werkt nog niet bij ICMm. Bestemming m.b.v. de eerste twee letters handmatig invoeren is de enige mogelijkheid. |
03-09-2008 21:08:35 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote De 4044 heeft een afwijkende middenbak van ICM-0. Daardoor is vermoedelijk meer tijd nodig voor ombouw. 4038 zal wel later afgeleverd zijn dan een aantal hogere nummers. Was immers bij de 4022 ook zo. Zie ook de aflevering van de allernieuwste V-IRM's. Die komen ook niet allemaal op nummervolgorde in Nederland. |
03-09-2008 23:43:01 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik weet niet hoever de 4038 bij Hoofddorp in de kreukels heeft gelegen, maar misschien heeft het herstel toen er iets mee te maken dat het stel nu wordt uitgesteld? Shqiperise-lopers? |
04-09-2008 15:04:26 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ik citeer mezelf uit het topic opvallend dingen: -ICMm 4036 stond vandaag GDST te Hlmwph op het buitenterrijn, waarschijnlijk wordt deze dus aan het einde van de middag of morgen afgeleverd! ![]() -Om 13.02uur kwam ICM III 4043 door sloterdijk ri Asd, hij kwam uit de ri Shl, Om 13.28uur kwam deze uit de ri Asd ri Hlm. Toen ik om 14.15uur in Hlm was, werd deze net weggesleept ri Hlmwph door Nedtrain 714. In revisie dus. ![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
05-09-2008 08:02:10 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 4036 is gisteravond van Hlmwph naar On gegaan en kwam daar begin van deze nacht aan. En, zoals al gezegd, was de 4043 gistermiddag al in Hlm aangekomen. |
13-09-2008 20:25:14 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Treinstel 4038 heb ik laatst nog ongereviseerd gezien, waarom is de 4038 nog niet in revisie? |
13-09-2008 20:36:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Lezen kan geen kwaad. Dus als je bovenaan deze pagina begint en leest vind je het antwoord. Meer specifiek in de laatste 10-15 reacties.. |
16-09-2008 15:53:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Lang gewacht en bepaald niet stil gezwegen, maar nu is het dan zover: morgen gaat de 4038 in revisie. |
27-09-2008 11:12:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inmiddels is de 4045 al in revisie maar de 4044 rijdt nog rond geloof ik. Enig idee wanneer die richting RB Hlm zal rijden? Ik dach dat zie die juist eerder wouden reviseren dan de anderen, vanwege de ex ICM-0 middenbak. Hoe zit dit nou? En klopt het nou dat het leeslicht in de eerste ICMm's eerst niet vanzelf aanging nadat er weer contact werd gemaakt met de bovenleiding? Of is dit in alle ICMm's (weer?) gefixxed? Laatst bewerkt door aarclay op 27-09-2008 11:14 |
27-09-2008 11:25:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De planning van de 4044 ken ik niet, maar het was/is in ieder geval niet speciaal de bedoeling 'm eerder binnen te nemen. Waarschijnlijk komt hij juist later, omdat hij in zijn huidige samenstelling nog niet zo lang in dienst is. De AB ex-ICM-0 is geen reden tot eerder reviseren. Omdat die bak wat afwijkt van de andere, moeten er wel een aantal specials gemaakt worden. |
27-09-2008 17:29:13 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
En mogelijk hebben ze in Hlm geleerd van de revisie van het ICR, daar hebben ze ook als eerste de afwijkende rijtuigen gereviseerd, zoals de ex IC-Plus bakken en daardoor duurde de revisie van het ICR aanmerkelijk langer dan gepland. En zie ook de 4038, de stellen gaan niet op nummer volgorde naar Hlmwph, dus bij wijze van spreke kan de 4044 ook als laatste ICM-III gereviseerd worden, omdat hij nog niet zo lang in dienst is, zoals Broek53 hierboven al schrijft. |
27-09-2008 17:32:51 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Niet helemaal het juiste topic, maar ik weet zo even niet waar ik het kwijt kan. Er staat mij bij dat de Olympische bestickering op de ICMs en de VIRMs zou zijn tot en met de spelen van Beijing, en daarna weer verwijderd zou worden. De spelen zijn inmiddels voorbij, iemand enig idee wat er met de bestickering gaat gebeuren? |
27-09-2008 18:30:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De NS-site meldt: NS stimuleert een sportieve en actieve levensstijl. Daarom sponsoren wij van 2005 tot en met 2008 de sportkoepel NOC*NSF, zowel op het gebied van de topsport als de breedtesport, met uiteraard als hoogtepunt de Olympische zomerspelen in Beijing, in augustus 2008. Het kan dus best zijn dat het contract loopt tot 31-12-2008. |
27-09-2008 19:38:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Als ik de keuze zou hebben als RB, dan zou ik de 4044 binnennemen tussen de 4050 en de 4051 in. Na de 4050 moet je immers toch wat wijzigingen in je revisieproces doorvoeren omdat de 4051> iets anders zijn. Maar we gaan het zien... |
28-09-2008 10:05:13 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote En dan nog, de 4050 heeft na afloop van het contract met Randstad, ook nog maanden daarna met een verwaarloosde bestickering rond gereden. |
28-09-2008 11:20:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik geloof dat dat als reden had dat het lastig te verwijderen was door iets ongewensts wat er op was aangebracht, en dat de bak opnieuw gespoten moest worden, wat moest worden ingepland. |
28-09-2008 21:19:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Gertjan: Ja, en daar mogen we het niet over hebben, zie ook forumregel 1 ![]() |
28-09-2008 23:40:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nounou zeg, je kunt het ook overdrijven zeg.... ![]() Dan zou je ook niet moeten toestaan dat men meld dat het onder de stickers zat, waarvan ik de dus de waarheid betwijfelde.... De intentie was juist dat "het" eraf moest voor je gaat stickeren.. ![]() Laatst bewerkt door thom op 28-09-2008 23:41 |
05-10-2008 18:18:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik lees dat de 4052 al afgeleverd is. Gaat vrijwel evensnel ook in dienst komen als andere voorgaan de ICMm's? Of duurt het wat langer omdat hij anders is dan anders, of is hij dat niet meer?? |
05-10-2008 18:24:51 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Volgens een post op OHIH staat de 4052 nog steeds in Onnen met problemen met de omvormer en de noodvoedingsomzetter. Hij zal daar ook nog enkele dagen blijven ter reparatie... |
06-10-2008 07:44:16 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Net gepost in de topic "Opvallende dingen 6 oktober": stel is om 6u in dienst gegaan als 720v Gn-Shl. |
06-10-2008 08:50:34 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Iemand ook al opgevallen dat er vanaf de 4030 een verschil is op de balkons bij de cabine's als je ze vergelijkt met de 4011 tot en met de 4029 De gele beugel (hulpstang bij het instappen) zat altijd voor de toegang naar de cabine, zo had je dus een slechte vluchtweg, de stang is nu verplaatst naar de andere zijde van de deur. En er is een klapstoeltje minder, namelijk op de plek waar de HC moet sleutelen is hij verwijderd. |
06-10-2008 09:50:11 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Er stond vanmorgen om 08.15uur een nieuwe ICMm op het buitenterrijn van de werkplaats in Haarlem. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-10-2008 11:06:09 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Is de 4039. |
06-10-2008 16:53:28 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
4052 vandaag in dienst gekomen in de 720v te Groningen. Is met de LM rit 80110 naar Groningen gegaan en is er om 5.50uur aangekomen en gelijk vertrokken in de 720v. |
06-10-2008 17:42:21 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Vorige week zat een kennis van mij in de 4037 tijdens een regenbui. Binnen in één van de bakken kwam het water met stromen naar binnen via het plafond. De stoffen zittingen werden kletsnat en er was niet meer op te zitten. Misschien een montagefout met de luchtkoker(s). Is het nog iemand opgevallen? |
06-10-2008 17:53:20 | ||
---|---|---|
Lucchese
![]() |
Quote Ik denk eerder dat het klapstoeltje is weg gehaald vanwege de hulpstang, maar dat is een detail:D Laatst bewerkt door Lucchese op 06-10-2008 17:53 |
06-10-2008 18:47:24 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
ICMm 4039 is vandaag afgeleverd, hij stond om 18.25uur GDST te Hlm. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-10-2008 22:37:34 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteWel bij de 4086, daar stroomde het water ook een 1e klas-coupeetje binnen laatst... maar die is niet gereviseerd... ![]() |
06-10-2008 22:55:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 4052 is qua inrichting (zowel als ICM als ICMm)toch net als de voorgaande ICMm's (met uitzondering van bovenaan; deurstang en klapzitting)... ?? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |