Werkzaamheden Gouda zomer 2023
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
10-07-2023 12:31:53
noof
noof

Volgens de Maatschappij voor Beter OV gaat/gaan (een deel van?) de werkzaamheden te Gd niet door. Link

Desondanks zou het plan wel aangepast blijven.



Laatst bewerkt door moderator op 12-08-2023 11:17
 

10-07-2023 12:53:14
mtlx
mtlx

Dat komt van de NS Nieuwssite: nieuws.ns.nl

Helaas heeft ProRail onlangs moeten besluiten om de werkzaamheden tussen 17 en 21 juli uit te stellen vanwege tekorten aan personeel en materialen. Voor NS is het niet meer mogelijk de treindienst alsnog te herstellen. Personeel- en materieelplanning zijn al gemaakt en niet meer terug te draaien, zonder dat dit effect heeft op de dienstregeling in de rest van het land. Daarom rijden er in deze periode bussen in plaats van treinen tussen Gouda en Den Haag Ypenburg.

 

10-07-2023 13:04:29
treinfan
treinfan

Het gaat dus slechts om een deel van de werkzaamheden dat niet doorgaat. Maatschappij voor Beter OV heeft het over 'komende week', maar dat is dus niet juist. De werkzaamheden zijn gepland van 13 t/m 23 juli, en een deel daarvan dat volgende week (niet deze week) plaats zou vinden kan niet plaatsvinden.



Laatst bewerkt door treinfan op 10-07-2023 13:04
 

10-07-2023 14:29:34
anton_
anton_

Het plaatje op deze website lijkt de suggestie te doen dat je 22 en 23 juli zonder toeslag de HSL Rtd - Shl mag gebruiken. Weet iemand of dit ook zo is ?

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-07-2023 15:45:44
b2py
b2py

Op welke wijze wordt die suggestie gewekt behalve dat het als omreisroute wordt gegeven?

 

10-07-2023 16:15:08
anton_
anton_

Volgens het kaartje is de route Ut - Shl - Gv - Rtd geen omreis route en wordt de reiziger de route via de HSL geadviseerd. Dus zullen er reizigers zijn die met een kaartje Ut-Rtd via de HSL gaan reizen.



Laatst bewerkt door anton_ op 10-07-2023 16:16
 

10-07-2023 16:18:58
anton_
anton_

circa 6 jaar geleden was de HSL ook toeslagvrij. Toen zelfs op door de weekse dagen. Ook i.v.m. werkzaamheden

 

10-07-2023 18:45:08
b2py
b2py
Quote
anton_ (10-07-2023 16:15:08):

Volgens het kaartje is de route Ut - Shl - Gv - Rtd geen omreis route en wordt de reiziger de route via de HSL geadviseerd. Dus zullen er reizigers zijn die met een kaartje Ut-Rtd via de HSL gaan reizen.


En dat is dan blijkbaar de suggestie die nodig is om het als toeslagvrij te concluderen? NS meldt altijd als het toeslagvrij is, het staat er niet bij dus ga maar uit van betalen.

 

10-07-2023 19:39:16
rick
rick

Als de normale route toeslagvrij is ga ik ervanuit dat een geadviseerde omreisroute dat ook is tenzij anders wordt vermeld.

 

10-07-2023 20:32:26
seinhuis
seinhuis
Quote
anton_ (10-07-2023 16:18:58):

circa 6 jaar geleden was de HSL ook toeslagvrij. Toen zelfs op door de weekse dagen. Ook i.v.m. werkzaamheden


Lang geleden was HSL toeslag vrij bij omreizen.

Sinds een jaar en een dag moet altijd toeslag betaald worden op HSL tussen Schiphol en Rotterdam, dus ook bij (geplande) omreis routes. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat er toeslag betaald moet worden.

Dit geeft veel discussies in de trein.

 

10-07-2023 21:49:22
b2py
b2py
Quote
rick (10-07-2023 19:39:16):

Als de normale route toeslagvrij is ga ik ervanuit dat een geadviseerde omreisroute dat ook is tenzij anders wordt vermeld.


Assumptions are the mother of all fuckups.

 

10-07-2023 22:58:30
rogierdegr
rogierdegr
Quote
treinfan (10-07-2023 13:04:29):

Het gaat dus slechts om een deel van de werkzaamheden dat niet doorgaat. Maatschappij voor Beter OV heeft het over 'komende week', maar dat is dus niet juist. De werkzaamheden zijn gepland van 13 t/m 23 juli, en een deel daarvan dat volgende week (niet deze week) plaats zou vinden kan niet plaatsvinden.


Hopelijk dat de NS en ProRail hiervan leert om dit eerder te weten, zodat de dienstregeling nog aangepast kan worden. Verder hoop ik dat ProRail de verantwoordelijke aannemer hierop gaat aanspreken en eventueel stevige boetes.

Het tekort excuses vind ik op zo'n laat moment zwak, want dit moet je ruim van te voren inplannen.

 

10-07-2023 23:18:40
thom
thom

Dat laatste is wel wat kort door de bocht, in allerlei sectoren is er nog steeds een groot tekort aan onderdelen en materialen en is het helaas op het moment nog steeds niet ongewoon dat leverdata van materialen plots ineens nog weer maanden naar achteren schuiven.

Ongetwijfeld zullen de aannemers hun materialen voor dit soort werkzaamheden op tijd besteld hebben, want dat zijn ze echt wel gewend aangezien er aan werkzaamheden altijd maanden aan planning vooraf gaat.



Laatst bewerkt door thom op 10-07-2023 23:19
 

10-07-2023 23:24:35
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
rogierdegr (10-07-2023 22:58:30):Hopelijk dat de NS en ProRail hiervan leert om dit eerder te weten, zodat de dienstregeling nog aangepast kan worden. Verder hoop ik dat ProRail de verantwoordelijke aannemer hierop gaat aanspreken en eventueel stevige boetes.

Hoogeveen 2022. Apeldoorn 2022. Gouda 2023. Leren?

 

10-07-2023 23:37:56
Henk1619
Henk1619
Quote
rogierdegr (10-07-2023 22:58:30):
Quote
treinfan (10-07-2023 13:04:29):

Het gaat dus slechts om een deel van de werkzaamheden dat niet doorgaat. Maatschappij voor Beter OV heeft het over 'komende week', maar dat is dus niet juist. De werkzaamheden zijn gepland van 13 t/m 23 juli, en een deel daarvan dat volgende week (niet deze week) plaats zou vinden kan niet plaatsvinden.


Hopelijk dat de NS en ProRail hiervan leert om dit eerder te weten, zodat de dienstregeling nog aangepast kan worden. Verder hoop ik dat ProRail de verantwoordelijke aannemer hierop gaat aanspreken en eventueel stevige boetes.

Het tekort excuses vind ik op zo'n laat moment zwak, want dit moet je ruim van te voren inplannen.


Natuurlijk leert men: zodra je als opdrachtgever gaat dreigen met boetes neemt de opdrachtnemer een voorbehoud op in de contracten voor leverbaarheid van materialen en beschikbaarheud van personeel.

Ik snap helemaal niks van het gezeik van treinreizigers. Als de werkzaamheden door gaan dan moet je met de bus en nu ook. Geen verschil dus, het enige wat je bereikt met dit gejank is dat Prorail er voortaan niet meer vertelt dat werkzaamheden zijn gecanceld.

 

11-07-2023 00:15:09
Dionysusnu
Dionysusnu

Nu moeten reizigers natuurlijk twee keer met TVV: Eerst nu, en daarna nog eens als de werkzaamheden alsnog doorgaan. Dat is weldegelijk verschil.



Laatst bewerkt door Dionysusnu op 11-07-2023 00:15
 

11-07-2023 00:24:11
Henk1619
Henk1619

En als niemand had verteld dat de werkzaamheden waren afgelast dan was ook geen enkele reiziger er zich van bewust geweest. Be carefull what you wish...

Prorail heeft er extra werk aan om het nogmaals te organiseren, de aannemer zit met een hoop onbetaalde extra uren en NSR mag nog een keer bussen gaan regelen. Het lijkt me dat die er allemaal een stuk meer last van hebben dan wat reizigers die een keer extra met de bus mogen.

 

11-07-2023 06:16:54
anton_
anton_

Verschil is natuurlijk dat de werknemers bij Prorail, NS en de aannemers de extra arbeid betaald krijgen. De forens die van Zoetermeer naar Utrecht reist moet ook langere werkdagen maken, maar krijgt niet betaald.

 

11-07-2023 07:47:25
rogierdegr
rogierdegr
Quote
thom (10-07-2023 23:18:40):

Dat laatste is wel wat kort door de bocht, in allerlei sectoren is er nog steeds een groot tekort aan onderdelen en materialen en is het helaas op het moment nog steeds niet ongewoon dat leverdata van materialen plots ineens nog weer maanden naar achteren schuiven.

Ongetwijfeld zullen de aannemers hun materialen voor dit soort werkzaamheden op tijd besteld hebben, want dat zijn ze echt wel gewend aangezien er aan werkzaamheden altijd maanden aan planning vooraf gaat.


Natuurlijk weten we ook niet de alle ins en outs van dit probleem en als het probleem vorig jaar was ontstaan, dan had daar ook alle begrip voor ivm de situatie in Oekraine.

Tegelijkertijd zijn we inmiddels een jaar verder en is de hoeveelheid werk in de infrastructuur significant afgenomen in Nederland (gemeenten bezuinigen flink op infrastructuur jammergenoeg). Dan zou je mogen verwachten dat hierdoor meer capaciteit vrijkomt.

 

11-07-2023 08:03:36
b2py
b2py

Zie je ze al met een asfalteermachine over het spoor gaan? Ergo, het een is niet uitwisselbaar met het ander

 

11-07-2023 08:59:26
sjoerd
sjoerd

Ik kan Henk wel volgen. Ook thuis bij iedereen gaat er wel eens iets anders dan dat je gepland had en moet je een karwei uitstellen, of je voor het karwei opgenomen vrije dag wordt ingetrokken, of je spullen zijn niet geleverd en dan kan je alsnog gaan werken waardoor de planning op je werk in de soep loopt.

Het leven brengt nu eenmaal onvoorziene zaken met zich mee. Leer er mee te leven. Ja het is niet leuk maar Murphy ligt nu eenmaal altijd op de loer!

 

11-07-2023 11:10:11
Ysbergsla
Ysbergsla

Zo is dat. Enkel in dit geval was de steiger al neergezet om de dakkapel opnieuw te schilderen en blijkt twee dagen op voorhand bij de bouwmarkt het verfblik met de juiste RAL te ontbreken. Geen probleem; Murphy. Echter blokkeert dat wel het recht van overpad van de buurman die nu een kilometer moet omrijden om nog bij zijn erf te komen. Stelt u zich nu voor dat dat voor duizenden mensen geldt een week lang. We spreken hier over een iets andere schaal dan een mislukte planning voor een uit te stellen klusje om het huis. Vroeger namen bedrijven als ProRail maatschappelijke verantwoordelijkheid.



Laatst bewerkt door Ysbergsla op 11-07-2023 11:11
 

11-07-2023 11:34:29
DDZ7504
DDZ7504

Maar "de verantwoordelijkheid nemen" is wat anders dan "ineens de treinen weer kunnen laten rijden".

De vergelijking die je maakt klopt, tot op zekere hoogte. Een steiger is zo weer afgebroken. De materieel- en personeelsplanning van NS is niet zomaar weer aanpasbaar. Niet op dusdanig korte termijn.

 

11-07-2023 13:28:00
bert
bert

De angsthazen drgl kan wel op korte termijn. Nog landelijk ook.

In dit geval lukt het dus niet. En dat is jammer. Niet kunnen is soms een communicatie term voor niet willen. Helaas merk ik dat ik dat meestal denk. Hoe komt dat toch...

 

11-07-2023 15:02:32
DDZ7504
DDZ7504

Afschalen is dan ook makkelijker dan opschalen...

 

11-07-2023 16:28:53 1
gvttreinen
gvttreinen

Zo'n TVP omvat meestal.meerdere projecten, ales één project niet doorgaat dan blijft het buiten dienst tbv andere project.

Als één project niet doorgaat en verschoven moet worden zoekt men naar een volgende TVP.

Voorbeeld: Sanering Nwh en deel Hg ging niet door vanwege te weinig monteurs, in dezelfde TVP zat een bvl vernieuwing dus baanvak Hlm - Ledn bleef buiten dienst.

Er werd een TVP voor het jaar erop gevonden, kon meeliften met BBV tussen Hlm en Ledn.

Hierbij zijn de reizigers niet gedupeerd want hadden zondermeer 2 keer moeten bussen tussen Hlm en Ledn.

Volgende week is Ut - Gdm buiten dienst, met deze TVP liften 4 projecten mee!

Kortom, men probeer er voor zorgen dat verschoven projecten met een bestaande TVP meeliften.

 

11-07-2023 22:05:06
Henk1619
Henk1619
Quote
anton_ (11-07-2023 06:16:54):

Verschil is natuurlijk dat de werknemers bij Prorail, NS en de aannemers de extra arbeid betaald krijgen. De forens die van Zoetermeer naar Utrecht reist moet ook langere werkdagen maken, maar krijgt niet betaald.


Ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn er geen werkgevers die hun werknemers onbetaald extra laten werken omdat ze met de bus naar hun werk zijn gekomen in plaats van met de trein.

Maar gelukkig zijn we het er over eens dat deze situatie voor de vervoerders, infrabeheerder en aannemers een kostenpost en extra organisatie oplevert (en dus niet voor de lol zo loopt) en die forens alleen maar een paar dagen thuiswerken, een goed getimede vakantie of moeders de vrouw (m/v) lief aankijken of de piepers een half uurtje later op het vuur kunnen kost.

 

12-07-2023 15:08:40
phantom
phantom

Niet alle forenzen zitten hele dagen op een kantoor en kunnen thuis werken.
Er zijn er ook die een functie hebben b.v. in het ov als ( ik zeg maar wat) buschauffeur,of personeel van een ziekenhuis,en die zijn dus wel de l*l als de trein niet rijd en ze geen eigen vervoer hebben.
Die thuis laten werken is onmogelijk.



Laatst bewerkt door phantom op 12-07-2023 15:12
 

12-07-2023 15:25:24 1
cuneo56
cuneo56

Ik heb even wat zitten puzzelen.

Op de genoemde 4 dagen pendelen er twee composites tussen Den Haag C en Ypenburg. Om toch een minimaal aanbod te doen zou je die kunnen doortrekken naar Gouda , waarbij je dan 3 composites nodig hebt.

10 bakken SLT zal daar nog wel te vinden zijn, dan zou je "enkel" 3 x een koppel van Machinist en Conducteur moeten hebben.

Of dat lukt in tijden van krapte van personeel en de zomervakantie durf ik niet te zeggen, maar mogelijk wel reeeler dan het compleet terugdraaien van het plan wat het dus ging worden.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-07-2023 15:56:40 1
broek53
broek53

Busvervangend treinvervoer, goed idee.

 

12-07-2023 19:51:18
Steen
Steen
Quote
cuneo56 (12-07-2023 15:25:24):

Ik heb even wat zitten puzzelen.

Op de genoemde 4 dagen pendelen er twee composites tussen Den Haag C en Ypenburg. Om toch een minimaal aanbod te doen zou je die kunnen doortrekken naar Gouda , waarbij je dan 3 composites nodig hebt.

10 bakken SLT zal daar nog wel te vinden zijn, dan zou je "enkel" 3 x een koppel van Machinist en Conducteur moeten hebben.

Of dat lukt in tijden van krapte van personeel en de zomervakantie durf ik niet te zeggen, maar mogelijk wel reeeler dan het compleet terugdraaien van het plan wat het dus ging worden.


Ik had precies dat scenario ook gevraagd, maar het risico qua reizigersstromen van 4 ics en 4 sprinters per uur naar 2 sprinters werd te groot geschat.

 

12-07-2023 19:59:30
DDZ7504
DDZ7504

Als je genoeg snelbussen tussen Gvc/Ypb en Gd laat rijden, zal men eerder die nemen dan de overal stoppende sprinter.

 

12-07-2023 20:26:02
cuneo56
cuneo56

ANWB route planner tussen die station geeft voor een auto overdag 16 minuten. een NS sprinter doet er 20 minuten over.

Ik denk niet dat een iets langzamere bus + de overstap tijd minder dan de 4 minuten verschil oplevert.

En het riscico dat Steen noemt, dat is er , maar worden er dan zoveel bussen ingezet en de treinen naar Rotterdam versterkt dat het compenseert?

Ik denk van niet en hebben we al niet gehoord / gelezen dat er de afgelopen weekenden al te weinig buscapaciteit was, dat zal op werkdagen zeker niet minder zijn.



Laatst bewerkt door cuneo56 op 12-07-2023 20:27
 

12-07-2023 20:32:21
Henk1619
Henk1619
Quote
phantom (12-07-2023 15:08:40):

Niet alle forenzen zitten hele dagen op een kantoor en kunnen thuis werken.
Er zijn er ook die een functie hebben b.v. in het ov als ( ik zeg maar wat) buschauffeur,of personeel van een ziekenhuis,en die zijn dus wel de l*l als de trein niet rijd en ze geen eigen vervoer hebben.
Die thuis laten werken is onmogelijk.


Zo kennen we Nederland weer, we zoeken een uitzondering op een uitzondering en als we die eenling hebben gevonden dan wordt die vervolgens geprojecteerd op 17 miljoen mensen om een rimpeling in de vijver op te blazen tot een tsunami.

Heb je je al eens afgevraagd hoe de chauffeur van de eerste bus op zijn werk komt? Niet met de laatste OV verbinding van de vorige dag mag ik hopen. De grootgebruikers van het OV in forensuitvoering zijn voor een heel groot deel kantoorklerken. En voor wie echt gehecht is aan zijn werkplek rijdt gewoon een vervangbus.

 

13-07-2023 00:04:09
Steen
Steen
Quote
cuneo56 (12-07-2023 20:26:02):

ANWB route planner tussen die station geeft voor een auto overdag 16 minuten. een NS sprinter doet er 20 minuten over.

Ik denk niet dat een iets langzamere bus + de overstap tijd minder dan de 4 minuten verschil oplevert.

En het riscico dat Steen noemt, dat is er , maar worden er dan zoveel bussen ingezet en de treinen naar Rotterdam versterkt dat het compenseert?

Ik denk van niet en hebben we al niet gehoord / gelezen dat er de afgelopen weekenden al te weinig buscapaciteit was, dat zal op werkdagen zeker niet minder zijn.


Het zou me ook niet verbazen dat het alleen laten rijden van bussen ook wel een afschikkende werking heeft. Als mensen dan zien dat er toch wel een pendel rijdt gaan ze toch wel op pad. (Aanname)

 

13-07-2023 16:13:36
phantom
phantom
Quote
Henk1619 (12-07-2023 20:32:21):
Quote
phantom (12-07-2023 15:08:40):

Niet alle forenzen zitten hele dagen op een kantoor en kunnen thuis werken.
Er zijn er ook die een functie hebben b.v. in het ov als ( ik zeg maar wat) buschauffeur,of personeel van een ziekenhuis,en die zijn dus wel de l*l als de trein niet rijd en ze geen eigen vervoer hebben.
Die thuis laten werken is onmogelijk.


Zo kennen we Nederland weer, we zoeken een uitzondering op een uitzondering en als we die eenling hebben gevonden dan wordt die vervolgens geprojecteerd op 17 miljoen mensen om een rimpeling in de vijver op te blazen tot een tsunami.

Heb je je al eens afgevraagd hoe de chauffeur van de eerste bus op zijn werk komt? Niet met de laatste OV verbinding van de vorige dag mag ik hopen. De grootgebruikers van het OV in forensuitvoering zijn voor een heel groot deel kantoorklerken. En voor wie echt gehecht is aan zijn werkplek rijdt gewoon een vervangbus.


Wellicht op de fiets,wellicht toch met de trein,te voet ?
Kan allemaal.
Het enigste wat ik duidelijk wilde maken is dat het generaliserende berichtje wat je plaatste,impliceert dat alleen kantoor personeel gebruik maakt van de trein.
En dus makkelijk thuis kan werken.
Beide zijn gewoon niet waar,niet alleen kantoor personeel maakt gebruik van de trein,en zelfs voor sommige mensen met een kantoor job is fysiek aanwezig zijn op kantoor wel degelijk een must omdat thuis werken niet gaat.
Dat heeft helemaal niks te maken met zoeken naar een uitzondering om die dan op te blazen tot een wereldwijd probleem/tsunami.
Het is gewoon de werkelijkheid.

Natuurlijk zal men proberen die busdienst op te starten om mensen toch vervoert te krijgen als de treinen niet rijden.
Maar je weet net zo goed als ik,als je de afgelopen lange periode bekijkt waarin met t.v.v. inzet d.m.v. bussen,dat dat ook een puinhoop is meestal.
(zo getuige tenminste de berichten die hier op dit forum nogal is voorbij komen als zoiets aan de hand is)
Te weinig bussen,te weinig personeel,etc etc.
Verder ga ik er geen woorden aan "vuil" maken,ik wilde enkel wat nuance aanbrengen.
Voor tsunami's en water management moet je andere departementen aanspreken 😉

 

11-08-2023 12:37:49
DDZ7504
DDZ7504

In een ander topic kwam voorbij dat op zaterdag 16 september (en zondag aannemelijk ook) opnieuw geen treinverkeer rondom Gd mogelijk is door werkzaamheden. En nu viel het me op dat dat óók al geldt voor het weekend van 19 en 20 augustus. Wat gaat er eigenlijk allemaal nog gebeuren?

 

11-08-2023 13:03:21
michaben
michaben

In het nieuwsbericht van ProRail over de eerdere werkzaamheden in juli had men het over het verplaatsen van meer dan 600 kabels in deze drie treinvrijeperiodes.

 

11-08-2023 15:25:33
gvttreinen
gvttreinen

Ten behoeve van het verplaatsen van RH10 (relaishuis) te Gd (km 32.270) het omleggen van IB-kabels, EV-kabels, telecomkabels en glasvezelkabels.

Verder spoorstavenvernieuwing Mda - Gd, diverse conserveringswerkzaamheden Gd - Rtd, vervanging waterleiding op Rtd, bovenleiding verlagen t.h.v. kruising A16, vervanging leidingonderbrekers op Rtd etc.....ik kan nog wat vergeten zijn 🙂

 

11-08-2023 15:31:57
gvttreinen
gvttreinen

Da`s dus voor weekeinde 19/20 augustus, er is een TVP van 52 uur.

Sluit aan op de grote buitendienststelling van Tb dus deze mag niet uitlopen!



Laatst bewerkt door gvttreinen op 11-08-2023 15:35
 

11-08-2023 17:04:10
phantom
phantom
Quote
gvttreinen (11-08-2023 15:25:33):

bovenleiding verlagen t.h.v. kruising A16


Over welke plek hebben we het hier dan ?
A16 en Gouda dat ligt nogal een stukje uit elkaar ;-)

 

11-08-2023 17:06:35
michaben
michaben

Terbregseplein, op 19/20 augustus is ook Rtd - Gd buiten dienst vanwege werkzaamheden.

 

11-08-2023 18:16:58
DDZ7504
DDZ7504
Quote
phantom (11-08-2023 17:04:10):
Quote
gvttreinen (11-08-2023 15:25:33):

bovenleiding verlagen t.h.v. kruising A16


Over welke plek hebben we het hier dan ?
A16 en Gouda dat ligt nogal een stukje uit elkaar ;-)


Zo ver ligt Rtngw toch niet van Gd vandaan? De A16 loopt daar direct overheen/onderdoor.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 11-08-2023 18:17
 

12-08-2023 10:38:28
phantom
phantom

Heel kritisch bekeken houd de A16 op met bestaan thv afslag rtd alexander en dan is er alleen nog maar A20 ri gouda of anderzijds ri delft ;-)
@ michaben,
Bedankt voor de verduidelijking.

 

12-08-2023 10:46:06
geert
geert

Het gaat hier om het nieuwe viaduct voor de verlenging van de A16 vanaf knooppunt Terbregseplein naar de A13 onder Delft. Daarvoor moet deze verlenging de spoorbaan kruisen en daar wordt dus de bovenleiding voor verlaagd

 

12-08-2023 10:47:15
michaben
michaben

Deze werkzaamheden zullen juist bedoelt zijn voor de verlenging van de A16. Volgens eerdere berichten zouden ook de liggers boven de spoorbaan deze maand al ingehezen worden, maar als men nu pas de bovenleiding gaat verlagen weet ik niet of dat ook gelijk al gedaan wordt.



Laatst bewerkt door michaben op 12-08-2023 10:48
 

12-08-2023 10:57:08
DDZ7504
DDZ7504
Quote
phantom (12-08-2023 10:38:28):

Heel kritisch bekeken houd de A16 op met bestaan thv afslag rtd alexander en dan is er alleen nog maar A20 ri gouda of anderzijds ri delft ;-)
@ michaben,
Bedankt voor de verduidelijking.


De verbindingsbogen vanuit Dordrecht richting de A20 beide kanten op, horen wel degelijk nog bij de A16, kijk maar op de hectometerpaaltjes. De boog richting Rotterdam Centrum is de hoofdbaan (li), de boog richting Gouda is rijbaan f.

 

12-08-2023 23:50:32
thom
thom
Quote
michaben (12-08-2023 10:47:15):

Deze werkzaamheden zullen juist bedoelt zijn voor de verlenging van de A16. Volgens eerdere berichten zouden ook de liggers boven de spoorbaan deze maand al ingehezen worden, maar als men nu pas de bovenleiding gaat verlagen weet ik niet of dat ook gelijk al gedaan wordt.


Vaak zit bij viaducten de bovenleiding ook gemonteerd aan het brugdek op bokken (omdat door de lagere hoogte tussen rij- en hangdraad de ophangings punten op kortere afstand moeten komen), het zou mij dus niet verbazen als men de bovenleiding uitneemt, de liggers plaats en direct de bovenleiding daar verlaagd weer aan vast monteerd :)

 

13-10-2023 18:23:48
DDZ7504
DDZ7504

Bij de werkzaamheden Gd-Wd komende week zullen géén NS bussen tussen Gd en Wd rijden. Alle reizigers worden verzocht om te reizen. De 2100 rijdt tot 20.00 elk half uur, de 8900 zal de hele dag rijden. De 8800 zou "versterkt" rijden, hoe goed zien we t.z.t. op Treinposities wel.

Ik denk zelf dat vooral de 8600 en 8700 druk gaan worden, er zijn altijd reizigers die niet in de reisplanner kijken en gewoon op Gvc of Rtd in een trein naar Gd stappen om daar verder te kijken wat te doen.

Tussen Gd en Gdg rijden taxibusjes.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 13-10-2023 18:24
 

13-10-2023 18:33:26
michaben
michaben

In de 8800 en 8900 rijdt men overdag met SLT10 of SLT12, waarbij de 8900 de hele dag zal rijden. Overdag levert dat inderdaad versterking op, maar in de spits nauwelijks.

 

14-10-2023 22:49:45
virmvogel
virmvogel
De 3500 rijdt de hele dag ehv-ut-shl-rtd met virm 8/10. Sommige ritten beginnen of eindigen in Schiedam.  

14-10-2023 22:54:36
Dionysusnu
Dionysusnu
En rijdt aan de zuidkant ook door in het pad van de (1)3900 vanwege werkzaamheden richting Vl.  

15-10-2023 11:36:36
MetroRET
MetroRET
Dat is enkel op momenten dat de 3900 niet naar Hrl rijdt.  

30-10-2023 15:06:36
virmvogel
virmvogel

Mij is opgevallen dat sinds deze werkzaamheden intercitytreinen van Gouda naar Utrecht vaker over de sprintesporen vlak langs het perron in Woerden gaan, in plaats van de snelle doorgaande middelste sporen. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Edit: zie verloop snelheid van

649

551

653



Laatst bewerkt door virmvogel op 30-10-2023 15:09
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

30-10-2023 15:37:28
michaben
michaben

Stond er toevallig een goederentrein op de IC sporen te wachten bij gebrek aan wachtsporen? Ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat de viersporigheid tussen Ut en Wd als alternatief gezien werd om bij stremmingen (zoals rondom Rtd vandaag) goederentreinen te kunnen parkeren.

 

30-10-2023 15:46:13
treinfan
treinfan

Nee, al ruim een week ga ik met mijn intercities richting Ut steeds langs het perron te Wd, alsof er een langdurige wisselstoring is.

 

30-10-2023 16:32:53
Steen
Steen

Het wissel is kapot gereden tijdens de werkzaamheden, quote van artikel van Prorail:

Hierbij moet er niks langer duren dan verwacht, want dan loopt je planning vast.” Er ging wel iets mis: een werktrein beschadigde tijdens de werkzaamheden een wissel bij Woerden. “Ja, dat is schrikken. Gelukkig heeft het weinig gevolgen voor het treinverkeer. Dit wissel gaan we op een later moment nog repareren”, vertelt Jaco.

 

13-02-2024 09:40:45
erwin_6610
erwin_6610

Vandaag met de 531 weer over het doorgaande spoor i.p.v. het perronspoor te Wd gereden.

 

20-02-2024 19:51:39
ToH
ToH

Er wordt hard gewerkt bij de sporen en loods ten zuiden van station Gouda. Wordt dit verwijderd of vernieuwd?

 

20-02-2024 20:09:08
DDZ7504
DDZ7504

Het lijkt sowieso niet geheel verwijderd te gaan worden, maar of het vernieuwd wordt weet ik ook niet (vooralsnog is het vooral werk aan bekabeling voor zover ik zelf gezien heb). Wat ik wel weet is dat het aangesloten bedrijventerrein (inclusief loods) plaats gaat maken voor een woonwijkje: www.goudaspoorzone.nl

 

20-02-2024 20:29:47
treinfan
treinfan

Als ik die plannen bekijk (dankjewel voor de link), zullen de hele loods en het er tegenaan gelegen bedrijfspand verdwijnen. Er komt daar een weg langs het spoor met woningen (zonder uitzicht op het spoor, enkel ramen aan de zuidzijde..). De losweg gaat zo te zien ook verdwijnen en de railinzetplaats (nu bij de losweg) schuift dan ongeveer 100 meter op westwaarts.



Laatst bewerkt door treinfan op 20-02-2024 20:36