22-05-2023 17:02:59 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik heb al lopen zoeken op het internet maar tot nu toe nog geen goed antwoord kunnen vinden. Misschien weet iemand hier op Somda wat meer over de toekomstplannen over de opstelsporen bij Aswpln. Laatst bewerkt door moderator op 22-05-2023 21:25, reden: op verzoek aangepast, bredere discussie mogelijk |
22-05-2023 17:09:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Volgens mij is al jaren het idee dat alles daar verdwijnt (werkplaats en opstel) maar na tig jaren is het volgens mij nog steeds niet concreet. |
22-05-2023 17:12:21 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Volgens mij pas als in Haarlem de nieuwe hal klaar is. |
22-05-2023 18:08:40 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De hele Zaanstraat staat inderdaad op de nominatie om naar de gemeente over te gaan. Als je het specifiek over Aswpln hebt: dat zijn geen opstelsporen, maar de "achteringang' van de werkplaats, bedoeld voor treinen die over het zuidviaduct Singelgracht van en naar Asd moeten. Het waren er drie (van oorsprong sporen van de oorspronkelijke Zaanlijn) en nu nog twee, omdat eentje deel is geworden van de toegang tot Awhvo. De andere twee zullen waarschijnlijk wel vetrdwijnen als de Zaanstraat verdwijnt, want aan twee geisoleerde spoortjes daar heeft niemand dan meer wat. Overigens is Awhvo geen compensatie voor Zstr, maar een uitbreiding van opstellen in het Amsterdamse ihkv PHS. Ter compensatie van een deel van de Zstr kan Awhvo nog uitgebreid worden richting de Hembrug ๐. Verder wordt Hoofddorp Opstel wat uitgebreid (zit al in de pen) en kan de Wgm eventueel nog wat uitgebreid worden, c.q. beter ingedeeld en benut. |
![]() |
advertentie |
22-05-2023 21:21:47 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Interessant topic, de ontwikkelingen op de Zaanstraat staan natuurlijk in nauwe verbinding met de andere opstelterreinen rond Asd. Misschien kan de topictitel iets breder worden gemaakt door beheer? Re: de uitbreiding van Hfdo, hoe is dat voorzien en nodig? Mij verbaasde het juist dat de twee opstelsporen aan de andere zijde van het HSL-talud (dus tussen de sporen van/naar Ledn) recent zijn opgedoekt. En nu aan de andere kant van het talud er weer bij bouwen?
|
22-05-2023 21:25:28 1 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Bij deze is de topictitel aangepast ๐. |
22-05-2023 22:16:22 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hfdo bestaat uit een grote ruit van opstelsporen-met-reinigingspaden en die wordt verder uitgebreid met vier sporen met twee reinigingspaden. Er wordt nog wat gerommeld met wissels (er moet en zal toch op zijn minst iets gesaneerd moeten worden ๐คจ) en de dienstgebouwen gaan plat - er komt een nieuwe uiteraard, ik geloof het vierde in het bestaan van Hfdo. De sporen die tussen de hoofdsporen recent zijn weggehaald, waren ooit zelf hoofdsporen (de oude Schiphollijnsporen, nota bene) en al een jaar of tien buiten exploitatie. Op zich niet geschikt als opstelsporen, nog afgezien van het feit dat je er niet kon komen. Die hele knoop hing samen met het creeeren van Hoofddorp Midden en dat is nu kort geleden definitief gemaakt: twee keersporen tussen de in- en de uitgangsporen van Hfdo in. Laatst bewerkt door broek53 op 23-05-2023 10:44 |
22-05-2023 22:20:23 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Het 'Hoofdgebouw' gaat plat en daar komen meerdere sporen te liggen. |