14-01-2018 15:46:40 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ik bedoelde inderdaad spoor (80)2.![]() Dat Breda krap in z'n jasje zit zie je vandaag de dag wanneer er iets aan de hand is tussen Breda en Tilburg. De 2300 is één van de eerste series die wordt opgeheven. |
15-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Maar is het ook bekend waarom dit dan zo aangelegd is? |
15-01-2018 08:15:14 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
In feite is 802 een volwaardig perronspoor, het enige wat ontbreekt is perronmeubilair en, niet minder belangrijk, een toegang tot het perron. Onbegrijpelijk dat men dit zo heeft aangelegd. In Tb is er rekening gehouden met een evt extra perron 4. In Bd heeft men het zo aangelegd dat je er eigenlijk niks meer mee kan. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 15-01-2018 08:15 |
15-01-2018 17:30:09 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is mij niet bekend. Bij het Programma van Eisen dat ProRail maakt naar aanleiding van het te verwachten treinverkeer, worden verschillende modellen uitgewerkt voor het ontwerp van een emplacement. Wat Breda betreft lag er al veel vast, zoals de totale breedte van het hoge emplacement en die is ook niet veranderd. Op grond van dienstregelingmodellen wordt het te verwachten spoorgebruik in kaart gebracht. En uiteindelijk is er gekozen voor één van de modellen op grond van functionaliteit (wat kan je ermee) en beschikbare fondsen. Daarover komt doorgaans niet veel naar buiten. Heel soms wordt beperkt rekening gehouden met toekomstige ontwikkelingen, maar dat is helaas geen regel meer. |
![]() |
advertentie |
16-01-2018 11:38:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Heel wat jaren geleden toen ik zelf nog in die stad naar school ging werd dat spoor vaak gebruikt om goederentreinen over te laten rijden vanuit het oogpunt als er geen mensen dicht langs de perronrand kunnen komen dan hoeven doorgaande treinen niet af te remmen als ze daarlangs gaan. Ik heb in al de tijd dat ik daar vroeger op het station liep ook nooit iets kunnen vinden van "een prefab toegang" die nu nog dicht gelaten was. Wat ooit de werkelijke gedacht is geweest met dat spoor en de rest,dat zullen we denk ik nooit meer achterhalen. Afijn ik denk dat we een beetje beginnen af te dwalen ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-01-2018 15:39:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In Bd mag je nu maximaal 80, vroeger 130. En met die snelheden jakkerden de doorgaande Internationale treinen gewoon langs het perron. |
16-01-2018 17:01:15 | ||
---|---|---|
hakkepuf
![]() |
@AgentX Ik zou het ook niet weten, maar het is wel heel handig als er ooit internationale treinen afgehandeld worden die een gecontroleerde check-in vereisen. Aparte toegangen zijn dan natuurlijk noodzakelijk en kunnen dan worden aangelegd. Laatst bewerkt door hakkepuf op 16-01-2018 17:02 |
16-01-2018 17:36:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Goederentreinen reden in de periode 2000-2005 iig gewoon met hun toegestane snelheid langs de (doorgaande) perronsporen, uit mijn hoofd toen 3 en 4 (herstel: ik bedoelde 4 en 5). Ik heb nog geen goederentreinen meegemaakt die remden vanwege reizigers op het perron. Laatst bewerkt door timtrein op 17-01-2018 22:38 |
16-01-2018 20:22:12 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote We dwalen wat af, maar dat was Vmax=120; er stonden vierkante bordjes 12, en het gold alleen in de hoofdrijrichting over spoor 4 en 5. Laten we nu echt maar teruggaan naar de Benelux. Voor Breda bestaan andere bronnen... |
16-01-2018 20:35:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De testritten lijken in volle gang te zijn, ik zie in Breda nu regelmatig ICR-stammen met NMBS-logo's staan en op treinenradar.nl zie ik dat er meerdere stammen/locs tussen Breda en Antwerpen pendelen. Zo veel activiteit heb ik nog niet eerder gezien. Laatst bewerkt door AlexNL op 16-01-2018 20:35 |
16-01-2018 20:46:31 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Gaan ze eindelijk het roest wegrijden op de verbindingsspoorlijn. ![]() De problemen met de bug lijken verholpen. Het is een complexe situatie dat er Bombardier Traxx met ERTMS op de HSL Zuid (ERTMS level 2 Siemens) en Noordtak HSL (Alstom Atlas ERTMS level 1 & level 2) rijdt. Maar na vele jaren beginnen de kinderziektes met ERTMS in Nederland & België verholpen te worden. Zou het helpen als die ERTMS eilandjes tussen Amsterdam - Hoofddorp, tunnel Rotterdam Noord - Barendrecht, Zevenbergse Hoek - Breda en Breda - verbindingsspoorlijn HSL ook niet van ERTMS voorzien worden? Al was het vanwege het omschakelen. Pro Rail klaagt waarschijnlijk terecht dat de HSL te ingewikkeld is en eenvoudiger gemaakt kan worden. Maar dan moet natuurlijk weer extra geïnvesteerd worden: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjB7v_foN3YAhVlL8AKHbs9D1gQFggvMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.spoorpro.nl%2Fspoorbouw%2F2017%2F05%2F18%2Fprorail-contract-met-infraspeed-op-hsl-openbreken%2F&usg=AOvVaw2ZzaATDmBRXFgysFRLJlls Foto van onze zuiderburen bij station Noorderkempen: https://www.hgbtf.net/download/file.php?id=7135&mode=view Laatst bewerkt door icened op 16-01-2018 20:52 |
16-01-2018 21:24:19 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Correct, er wordt een uursdienst gereden Breda - Schijnpoort: FNZCH .35 - Bd .18 Bd .42 - FNZCH .13 |
16-01-2018 21:28:38 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Ik heb tot nu toe alleen NS-nummers gezien. Quote Dat lijkt me wel. Hoe minder er omgeschakeld hoeft te worden, hoe kleiner de kans dat er iets fout kan gaan. Het is net als met wissels... een wissel dat er niet is, kan ook niet storen. ![]() |
16-01-2018 21:40:03 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Het zou helpen als ze wel van ETCS zijn /worden voorzien. Het tegelijk/ overlappend omschakelen van bovenleiding spanning met overschakelen naar ETCS is lastig voor rijdende computers en als dat dan ook nog eens op een flyover ligt dan is dat tevens een valkuil voor minder ervaren / te enthousiaste machinisten. Dus een factor weg nemen is altijd beter. Verder wet je dan al voor het"point of no return"of b.v. inbellen bij RBC/ omschakelen naar ETCS eens niet lukt en je nog voor een rit over klassiek spoor kan kiezen. Laatst bewerkt door cuneo56 op 16-01-2018 21:40 |
16-01-2018 21:43:04 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Dezelfde constructie toepassen als op de Hanzelijn met Alstom smartlock signal system: http://r.search.yahoo.com/_ylt=A9mSs2TbYl5aUmgA02xzKAx.;_ylu=X3oDMTByZzJoOXByBGNvbG8DaXIyBHBvcwM0BHZ0aWQDBHNlYwNzcg--/RV=2/RE=1516163931/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.treinennieuws.nl%2falstom-smartlock-signaleringssysteem-op-hanzelijn/RK=2/RS=B_qko66sAFhBBGLnC8rkbcWfjLU- In België kan de Thalys t/m station Antwerpen Centraal alleen met ERTMS af omdat naast TBL ook ERTMS geïnstalleerd. Dan kan het technisch in Nederland ook. Of de overheid daar extra geld wilt investeren is een tweede. Wat heb begrepen bij invoeren van ERTMS op perceel Noord en perceel Zuid is dat de ATB gewoon vervangen wordt door ERTMS. Geen dual signalling. Laatst bewerkt door icened op 16-01-2018 21:46 |
16-01-2018 21:52:24 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Zolang Prorail meer waarde hecht aan politieke spelletjes om het beheer van de HSL in handen te krijgen dan het oplossen van problemen kun je dat denk ik vergeten. Maar helpen zou het zeker, al was het alleen maar omdat je beter met een omschakelprobleem langs een perron in Bd kunt staan dan in een spanningssluis. ERTMS neer leggen gaat in de toekomst toch al gebeuren dus dat is alleen maar een stukje investering naar voren trekken. Geen tijdrovende procedures die doorlopen hoeven te worden zoals bij alle andere mogelijke infra oplossingen. Het is maar waar je prioriteiten liggen... Aan de andere kant waarom zou je de infra gaan aanpassen? Die clown die CEO is van NSR heeft vorig jaar staan schreeuwen dat er niks klopt van de infra en dat het onmogelijk is om de prestatienormen te halen. Nou zonder noemenwaardige infra aanpassingen blijkt het nu ineens wel mogelijk. Dat kunstje valt vast nog wel een keer te herhalen. |
16-01-2018 21:56:46 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote De werkelijkheid wordt waarschijnlijk nog absurder: eerst een jaar dual signaling en dan rukken ze alsnog de ATB uit de baan... |
16-01-2018 21:57:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Tegenwoordig, ja. Een paar jaar geleden hield elke vorm van veiligheid op t.h.v. Antwerpen-Luchtbal en was een Thalys-machinist aangewezen op z'n ogen. En op het op tijd op een knopje drukken na passage van geel. Later kwam daar TBL1+ bij (na Buizingen, 2010), de uitrusting met ERTMS kwam pas twee jaar geleden gereed. |
16-01-2018 22:06:29 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Eeeeh, om in Bd terecht te komen gaan de treintjes net voorbij Zlw al de HSL af. Dat is praktisch gezien hetzelfde als wanneer de HSL via Rsd het land uit was gegaan. Alleen voor de variant ten westen van Mdk had je dan even wat kilometers verbindings HSL moeten aanleggen om ook naar Bd te kunnen. |
16-01-2018 22:11:47 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteKlopt het dat ik hier een NS Traxx met de 25kV stroomafnemer met het smalle sleepstuk op zie staan? Op de HSL Zuid in Nederland gebruikt men toch die met het brede sleepstuk? Dat kan niet in België? En waar gebeurt het omschakelen dan? Op de grens? Laatst bewerkt door geert op 16-01-2018 22:12 |
16-01-2018 22:15:01 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Scherp gezien. En hoewel de hele HSL van Antwerpen tot Schiphol volgens de zelfde normen is aan gelegd , mag toch aan de grens van Panto gewisseld worden en ziet men in NL liever de smalle Panto niet tegen de draad ( bij een Traxx dan)![]() |
16-01-2018 23:10:34 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De smalle Belgische 25 kV stroomafnemer mag alleen in noodgevallen gebruikt worden om van de HSL af te komen. De maximale snelheid op het Nederlandse deel met die stroomafnemers op is 100 km/u. |
17-01-2018 01:05:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
En in België past de bredere stroomafnemer weer niet? |
17-01-2018 07:35:18 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteDat is toch wel vreemd. De Thalys rijdt 300 met een stroomafnemer met een smal sleepstuk. Wat doet de Eurostar op dit gebied? |
17-01-2018 07:55:31 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Heeft dat met aerodynamica te maken, want de plaatsing verschilt wel erg. Thalys, ICE en Eurostar hebben de stroomafnemers veel meer in het midden van de trein zitten. |
17-01-2018 08:20:16 | ||
---|---|---|
theicmm
![]() |
Bij Thalys niet hoor die zitten ook op de motorwagens. |
17-01-2018 14:31:50 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Ja, maar op de HSL staat alleen de achterste op. |
25-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Breda is ZW-Nederland![]() |
25-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Het lijkt me toch sterk dat NS die ene minuut later vertrekken uit Rotterdam een grote reistijdwinst noemt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
25-01-2018 12:40:24 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Vanaf 9 april BNL via de HSL en 4x/dag naar Den Haag.Quote |
25-01-2018 12:57:35 | ||
---|---|---|
samsam538
![]() |
Opmerkelijk: Trein 9212 rijdt van Amsterdam via Den Haag HS naar Brussel en trein 9263 van Brussel via HS naar Amsterdam. Onder Rotterdam wel via HSL. |
25-01-2018 13:39:21 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Waar is dat te zien ? |
25-01-2018 13:39:52 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
En die reden is heel eenvoudig: zo voorkom je dat een stam op de Bkh overnacht, aangezien je nu de eerste trein Gv - Brusz in Asd laat starten en de laatste trein Brusz - Gv doortrekt naar Asd. Mooie oplossing, me dunkt. @MetroRET: zie de drgl in het persbericht. |
25-01-2018 13:55:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Merkwaardig is dat je van Amsterdam naar Brussel niet kunt aankomen op Noorderkempen, waar je wel weer vertrekt, en dat je te weten komt hoe laat je de grens passeert. Op de terugweg is er wel een normale aankomst- en vertrektijd te Noorderkempen. Zetduiveltje? |
25-01-2018 15:38:26 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Nieuwsbericht NS: http://nieuws.ns.nl/ns-en-nmbs-koersen-op-intercity-brussel-via-hsl-vanaf-9-april/ "Dit betekent voor Zuidwest Nederland een flinke reistijdwinst en méér reismogelijkheden op de verbinding Nederland-België." Wat ziet de NS als Zuidwest Nederland? Laatst bewerkt door jordy94 op 25-01-2018 15:41 |
25-01-2018 16:12:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Veel meer kan het ook niet zijn. Aansluiting uit Antwerpen naar Roosendaal is 27 minuten, naar Eindhoven 21 minuten, naar Dordrecht 22 minuten. IC naar Den Bosch 2 minuten, mits cross-platform, anders 6 minuten op de Sprinter. Dus winst? |
25-01-2018 16:15:09 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Ik heb dat in ieder geval even doorgegeven aan @NS_online, ze hebben 't doorgegeven. |
25-01-2018 16:30:59 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Quote Dat weet ik, maar ik denk dat NS eerder doelt op Rotterdam en omgeving. Want bij ZW-Nederland denk ik voornamelijk aan Zeeland en West-Brabant.. En zij gaan er absoluut niet op vooruit, op Breda na dus. |
25-01-2018 17:46:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dit hele project is een grote lacher. Puur en alleen omdat NS die concessie op de HSL veilig wil stellen komen ze met dit soort gekke lijntjes. Buiten Breda gaat werkelijk iedereen erop achteruit. Een heel nobel streven om de dienst zo snel via Breda te willen laten lopen, maar zorg dan op z'n minst voor een fatsoenlijke aansluiting vanuit (minstens!) de 3600 op de Brusselaar. |
25-01-2018 18:56:30 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Niet perse omdat het NS het wilt, maar de 2e kamer heeft 12x een Benelux geeist via de HSL. |
25-01-2018 20:08:48 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ja, ook de politiek heeft een stevige vinger in de pap. Die lijn ligt er en hij moet gebruikt worden ook. Hoe maakt niet uit. |
25-01-2018 20:31:30 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Jammer dat NS/MMBS niet met een intercity komt tussen Roosendaal - Antwerpen. De reistijd wordt daar een stuk langer met die boemel van NMBS. |
25-01-2018 20:35:03 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Regel jij even een materieeltoelating om Rsd binnen te kunnen rijden? |
25-01-2018 20:45:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als men zich daar vanaf het eerste plan om de Benelux niet meer via Rsd te laten rijden voor had ingezet had men dat ondertussen wel geregeld kunnen hebben, desnoods met een speciaal perron volgens de Belgische afmetingen. Maar dit soort verbindingen hebben geen prioriteit, en ergens begrijp ik dat ook wel. |
25-01-2018 21:39:58 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Het heeft inmiddels al een lange geschiedenis. Zou de Benelux wel via Roosendaal hebben gereden als alles volgens plan was doorgegaan? Daar bedoel ik mee te zeggen dat de Fyra 16 keer per dag tussen Amsterdam - Brussel had gereden. Heb even gekeken naar de aansluiting van 3600 op 9200. Vanaf Arnhem C is er aansluiting van 3600 (aankomst .40 slechts 2 minuten op de serie 9200 (vertrek.42). Van welke spoor vertrekt 9200 straks bij Breda? Omgekeerd is de aansluiting van 3600 (aankomst .20) ruimer op 9200 (vertrek. 26) bij Breda. Ook in België is het nieuws bekend: http://www.gva.be/cnt/dmf20180125_03320797/beneluxtrein-houdt-vanaf-april-ook-halt-in-stations-noorderkempen-en-breda |
25-01-2018 23:19:04 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Ik verwacht dat dat spoor 6 gaat worden voor treinen in beide richtingen. In de huidige dienstregeling wordt dat spoor slechts één keer per uur gebruikt door de 2300, en 's ochtends door de 905. De 3600 naar Roosendaal vertrekt echter van spoor 8, dus die overstap van 2 minuten ga je niet halen. Quote De 3600 uit Roosendaal komt om .15/.45 binnen in Breda. De Benelux naar Brussel vertrekt om .12/.42. Je hebt dus een aansluiting van 27 minuten... In noordelijke richting is de 9200 evenmin interessant. Hij zit 3 minuten achter de 1100 (vertrektijd .23/.53, die meer capaciteit heeft) en reizigers vanuit Rsd voor Rotterdam en verder reizen al met de 2200. |
25-01-2018 23:24:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dan had je een een bigbag grind en 3 stoeptegels genoeg gehad %08% Laatst bewerkt door thom op 25-01-2018 23:24 |
25-01-2018 23:24:41 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik denk dat IL&T niet erg positief over nog een trein per uur op NL grondgebied zonder actieve treinbeveiliging zal staan. Ik weet niet of er nog steeds een extra NL Machinist met die stoppers tussen Esn en Rsd meegaat , maar zolang Prorail niet verder gaat met Krokodillen rond station Rsd, of beter TBL1+ balises gaat plaatsen en NMBS geen treinstellen met ATB uitrust zie ik geen extra treindienst naar Roosendaal komen uit België |
25-01-2018 23:35:17 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Reeks 28 met I6/I10 lost alle genoemde problemen op. Maar als Arriva Den Haag-Brussel niet rendabel denkt te krijgen dan gaat NMBS/NSR dat vast ook niet lukken met nog een toegevoegde IC Antwerpen-Roosendaal. |
26-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
@ICiNG; tot eind jaren '80 reden NMBS 'Varkenskoppen' IC Roosendaal - Oostende v.v. met stop in Esn. |
26-01-2018 07:45:17 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote En dan in een rijtje gaan staan en via 1 deur instappen.%02% |
26-01-2018 07:53:43 | ||
---|---|---|
ICiNG
![]() |
Zo'n trein zou pas rendabel kunnen zijn als je een andere (eind)bestemming zou hebben dan IC Brussel. Zou er bijvoorbeeld potentieel zijn voor een IC Roosendaal - Oostende? Met name in de zomermaanden zou zo'n verbinding interessant kunnen zijn. |
26-01-2018 10:50:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Vanochtend stond in dagblad BN De Stem dat NS nu eindelijk ging rijden tussen Breda en Brussel en dat dat voorlopig gebeurde met oude diesellocomotieven, maar dat er nieuwe waren besteld bij Bombardier. Er stond een plaatje bij van een 9-rijtuigtrein geflankeerd door twee TRAXX-en waarvan de voorste 186016. De nieuwe treinen zijn helaas pas in 2020/2021 beschikbaar... In het hele stuk niets over de mogelijkheden om hiermee naar het noorden te reizen. Wat in de krant staat is helaas maar al te vaak volledige onzin. Je vraagt je af hoe de verslaggever andere onderwerpen verslaat. |
26-01-2018 11:06:48 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote De IC-05 rijdt van Charleroi naar Essen, maar dat is ook meer een IR dan een IC. En je zit dan met welk materieel geschikt is. |
![]() |
advertentie |
26-01-2018 11:39:42 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Die vent uitnodigen en naar de tankdop laten zoeken.%08% |
26-01-2018 11:43:54 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Die zit er vast wel op: voor de ruitenwisservloeistof %08% |
26-01-2018 12:32:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Die zogenaamde winst komt i.d.d. enkel maar omdat men via de hsl wat sneller kan/zal rijden en omdat men alles tussen Antwerpen dinges en HSL en tussen Bd en Rtd heeft geschrapt qua stops en route. Schijn winst dus en ten koste van een hoop reizigers denk ik. Laatst bewerkt door phantom op 26-01-2018 12:38 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
26-01-2018 13:18:10 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Ja en vervolgens verpesten ze de winst, die ze kunnen hebben, door te stoppen te Noorderkempen.. Ik ben benieuwd hoe vaak de trein gaat uitvallen door straks over de HSL te rijden.. Uiteindelijk gaat iedereen er op achteruit gok ik %08% Laatst bewerkt door jordy94 op 26-01-2018 13:23 |
26-01-2018 13:19:20 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Quote Daar kun je dan ook dieselolie in gooien, maar ik heb niet het idee dat het zicht door de ruiten daar nou beter van wordt. Nooit getest overigens.%08% |
26-01-2018 14:17:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteTja, opstartproblemen houd je altijd. Ik hoop dat er wel wordt nagedacht over goede bijstuurmaatregelen, dus bijvoorbeeld over omleidingsmogelijkheden via Rsd. Dus niet dat bij een probleem op de HSL direct de dienst geheel wordt gestaakt. |
26-01-2018 14:40:26 | ||
---|---|---|
adeon
![]() |
Quote Er zit geen 2de man meer bij de stopper van Roosendaal - Essen v.v. Dit is gestopt in eind mei 2017. |
26-01-2018 18:51:46 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote BN DeStem is het plaatselijke dagblad van Breda en west-Brabant. Wat boeit het hun nou dat je daarmee óók naar de randstad kunt, er rijden al 4 treinen per uur van Breda naar Rotterdam. ![]() |
27-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
De brug over Maximakanaal enkelsporig? |
27-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Vreemd punt probeer je te maken. 1) Die goedkopere trein was in de nabije geschiedenis sneller en goedkoper. 2) Dat "achterland vanuit Deventer" krijgt wel een dramatische aansluiting. 3) Ook voor Den Haag en Rotterdam zijn er geen "wezenlijke voordelen"... |
27-01-2018 00:31:15 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Sowieso zou 1 van de 3 huidige IC's tussen Antwerpen en Gent interessant zijn. Gent is met de Benelux via Antwerpen slecht bereikbaar:Om 06 gaat de IC naar Oostende,om :37 de IC naar Poperinge/Lille en om :51 de IC naar De Panne(rijdt alleen niet in de schoolvakanties tussen Antwerpen en Gent) Qua materieel wordt het inderdaad een ander verhaal,dat zou een struikelblok zijn |
27-01-2018 01:25:04 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Ik heb onlangs nog bij be buren van HGBTF nagevraagd en alle IC's richting de Brusselse Noord-Zuid zullen toch echt dubbeldeks moeten zijn. De meest voor de hand liggende optie, doortrekken van de 'IC' Essen - Charleroi tot aan Roosendaal (kost geen extra materieel ivm de huidige lange kering te Essen), is dus een no-go tot de instroom van M7. In zuidelijke richting zou je dan nog met de IC-08 via Brussels Airport en Leuven naar Hasselt kunnen - dat rijdt overwegend met Breaks dus kan probleemloos onder 1500V functioneren, getuige de 5300 - maar met de 9200 kom je ook al tot Brussels Airport dus zo gek veel meerwaarde zal dat denk ik niet hebben, gok ik. In oostelijke richting kan je met IC-08 tot Leuven komen maar dat lijkt (steekproefsgewijs) overwegend met Desiro's te rijden en die lusten geen 1500V. Verder nog Turnhout, Hamont en Hasselt maar dat gebied wordt al redelijk ontsloten met de bussen Tilburg - Turnhout en Maastricht - Hasselt (en ooit de trein Weert - Hamont). Rest het westen: naar Oostende en De Panne rijdt momenteel Desiro (hoe komen ze erbij?!), en met een IC Roosendaal - Poperinge / Lille-Flandres moet je bij de NMBS vast niet aankomen. Die zullen er een serieuze concurrent voor 'hun' Thalys in zien vanwege de aansluitingen in Lille-Europe. Met de huidige lijnvoering valt of staat een Belgische IC dus met gewijzigde materieelinzet. NMBS is ook niet gek dus die zullen niet graag een lang traject als Antwerpen - Roosendaal toevoegen aan een dienst ivm extra materieel- en personeelskosten. Essen - Roosendaal valt dan nog wel te bespreken. Ik zie zelf het meeste potentieel in een IC Roosendaal - Essen - Charleroi met M7. In de huidige Belgische drgl kom je dan in Roosendaal precies mooi in de knoop uit dus dat is een hele leuke meevaller. Ook kan je de L-trein Puurs - Roosendaal inkorten tot Essen (-> korte kering!) omdat de IC Essen - Charleroi toch bijna overal stopt tot Antwerpen-C. Alle ideeën van IC's tussen Roosendaal en half België zijn leuk, maar bedenk heel goed dat het de NMBS vooral geen extra geld moet kosten want anders is het huis (de trein?) te klein. Ook schijnen ze nogal gehecht te zijn aan de Thalys, dus het mag vooral niet concurrerend zijn. 't Is een feest, hoor. ![]() |
27-01-2018 10:59:12 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Start t spul maar is een keer normaal op %08% En de trend is natuurlijk om bij verstoring zoveel mogelijk eruit te gooien,dan kan t ook geen zooi worden. Ik vind dat ze die er maar in moeten houden. Verder pleit ik voor detectie poorten net na Rotterdam C met grote hekken,zodat bij het zien/detecteren van een omgeleide bnl de hekken worden gesloten. Straks onder normale omstandigheden niet meer over een stuk brabantroute willen rijden,dan bij omleidingen ook niet,komt r niet meer in%08% Snap niet dat men toe heeft gegeven aan die Noorderkempen stop,waarom daar wel en niet op andere plekken die in NL voortaan worden overgeslagen ? Wat maakt die halte zo heilig,ach maakt ook niet uit,ik wil het excuus niet eens horen van de slecht opgeleide verkoop meneer. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-01-2018 11:38:51 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
De stops in ons land worden niet overgeslagen, Ddr en Rsd liggen simpelweg niet meer op de route. De Benelux kan minimaal 20 minuten winnen tussen Rtd en Atw via de HSL. Stoppen in Noorderkempen is weliswaar net zo zinloos als gaan stoppen in Bdpb maar de grote tijd verkwister is toch echt de omweg via Bd. |
27-01-2018 11:48:23 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Treinen worden niet rendabel als je ineens naar een andere eindbestemming gaat rijden en al helemaal niet als je een incourante eindbestemming gaat kiezen. Zelfs als de Benelux nu al halfvol zou zitten met klanten naar Oostende zou dat dan dus een half lege Benelux en een half lege IC Roosendaal - Oostende opleveren die je dan dus beide kunt gaan opheffen omdat ze verlieslijdend zijn. Een zomermaandenverbinding heeft ook alleen maar zin als je het materieel en personeel de rest van het jaar ergens anders kunt inzetten. Ik zie de discussie hier al weer losbarsten als zo'n IC niet het hele jaar rijdt. |
27-01-2018 14:55:00 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Als de Benelux niet met de Thalys mag concureren zou die juist niet sneller maar eerder langzamer gemaakt moeten worden. De omleiding via Zaventem is daar een van, via het klassieke net met stops in Dordt en Roosedaal is een ander. De Benelux via de HSL sturen met stop in Breda (want rechtstreeks is natuurlijk weer te snel t.o.v. de Thalys) lijkt nu meer op een ivorentorenborstklopperijtrein. Shqiperise-lopers? |
27-01-2018 15:15:18 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Daar komt natuurlijk nog bij dat je het publiek niet kunt verkopen dat je bewust een trein langzaam maakt om maar niet te concurreren. Dat weten wij op Somda nu wel, maar ik denk dat als je een steekproef houdt op een willekeurig station dat de "gewone" reiziger daar in het algemeen dan toch zo niet bij stilgestaan blijkt te hebben. Om dan toch reizigers te trekken, moet je toch op de een of andere manier reclame maken: HSL leidt natuurlijk goed af van dat je eigenlijk een langzame trein aan het creëren bent. Misschien valt het nu wel minder op dan wanneer je via Ddr en Rsd zou blijven rijden, maar dat kan ik eigenlijk zelf niet goed beoordelen omdat er hier al zoveel over gediscussieerd is. ![]() |
27-01-2018 15:41:37 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
In Duitsland zit er ook een prijsverschil tussen snelle en langzame treinen, in het bijzonder tussen Köln en Frankfurt waar goedkopere IC en RE-treinen via Koblenz rijden. Waarom is het in Nederland zo probleem dat goedkopere treinen langzamer zijn? Daarbij heeft Breda tevens een gigantisch achterland dat reikt tot aan Deventer. Zuid-West-Brabant en Dordrecht gaat er wel op achteruit, maar voor andere reizigersgroepen biedt de Benelux 2.0 wezenlijke voordelen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
27-01-2018 16:33:29 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Dat klopt, maar het snelle pad vroeger ging wel ten koste van andere binnenlandse verbindingen. Op de Oude Lijn kon toen de Beneluxtrein nog een snel pad had geen kwartiersdiensten gereden worden, nu wel. Zeeland had slechts 1x/uur een rechtstreekse trein richting Amsterdam, nu 2x/uur een rechtstreekse trein. Door de inzet van ICR kan er in België niet in een snel pad worden gereden, omdat ICR onvoldoende capaciteit biedt voor de snelle verbinding Antwerpen-Brussel. Daarom rijdt de Benelux 2.0 via de luchthaven. Als de inzet van dubbeldekkerstreinen mogelijk was, was er wellicht wel een snel pad tussen Antwerpen en Brussel en dus reistijdwinst mogelijk. Quote Waarschijnlijk is er echt geen betere aansluitingen mogelijk, anders werd er echt wel gekeken naar betere aansluitingen in Breda. Quote Voor Rotterdam zijn er ook geen wezenlijke nadelen. Den Haag verliest op 4x/dag zijn directe verbinding met België, maar er is nog altijd een vlotte aansluiting in Rotterdam mogelijk. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
27-01-2018 19:52:02 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote De vergelijking van ICE tussen Köln - Frankfurt en IC Köln - Frankfurt via Koblenz en anderzijds Thalys en Benelux gaat voor een deel op. In Duitsland gaan de ICE specifiek over de HSL tussen Köln - Frankfurt. En de IC specifiek over de klassieke spoorlijnen. En worden niet bewust trager gemaakt door DB. Hoe anders is het tussen Amsterdam - Brussel. We hebben een dure HSL waarbij we hopen/hoopten op veel snellere reistijden tussen Amsterdam - Brussel. Maar dat gaat alleen op voor de duurdere HST. Maar niet voor de goedkopere Benelux + die ze niet tussen Rotterdam - Antwerpen rechtstreeks via de HSL laten rijden. Maar via Breda. Het complexe is dat er voor 32 HST tussen Amsterdam - Brussel met bijna dezelfde stoppatroon niet voldoende vervoersmarkt is. Daarom was NMBS terecht vanaf het begin al tegen deze vervoersconcept. Ze hadden toen al ervaring met HST en HSL. In Nederland had men het nog niet. De stop van Benelux + via Breda zorgt wel voor voordelen voor Oost Brabant en Gelderland. Waarom geen andere verbinding creëren tussen Nederland - België? Zoals Charleroi - Antwerpen - Breda/Essen met M 7? Of IC Eindhoven - Antwerpen met ICNG? En dan de Beneluxtrein opheffen. Je verliest geen tijd met kopmaken bij Breda. Treinreizigers moeten vanaf Amsterdam, Schiphol en Rotterdam C wel een overstap bij Breda maken. Maar reizen met een goede aansluiting niet langer. |
27-01-2018 21:19:46 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote De 9200 ligt in België redelijk vast vanwege de Noord-Zuid-verbinding in Brussel. De aankomst- en vertrektijden tussen Antwerpen en Brussel blijven na de omklap ongewijzigd. De Belgen hebben nog niet zo lang geleden hun complete dienstregeling herschreven en ik verwacht dat de basis daarvan de komende jaren zal blijven staan. Het pad in België van de 9200 zal dus ook min of meer gelijk blijven. Verbeterde aansluitingen in Breda zullen dan moeten komen van verschuivingen in de Nederlandse dienstregeling, meer specifiek door de 3600 te verschuiven. Ik zie alleen niet zo snel hoe je dat in de dienstregeling van de 3600 zou kunnen inpassen, die moet tenslotte langs Tba en Vga, net als een enkelsporige brug bij Ravenstein. Misschien lukt het als je de 3600 de 4400/6600 laat inhalen in 's-Hertogenbosch, en je de 6600 na de 900 richting Bdpb stuurt ipv ervoor? Laatst bewerkt door AlexNL op 27-01-2018 21:43 |
27-01-2018 21:43:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Scherp, ik haalde even twee plaatsen door elkaar. Dat moet natuurlijk Ravenstein zijn. |
27-01-2018 21:47:14 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Al vaak als knelpunt genoemd. Maar wanneer gaan ze het nou eens echt aanpakken? Scheelt ook voor de aansluiting van de 3600 op 9200. |
27-01-2018 22:07:55 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Zelf heb ik 'ns zitten puzzelen met de 3600 en die zou (uitgaande van huidige infra) in principe zodanig ingelegd kunnen worden dat er te Bd een aansluiting van 4 à 5 minuten met de 9200 ri Brusz ontstaat (uit/in de richting Ht). Ook kan je met de 3600 kort keren in Rsd waardoor je materieel vrijspeelt, daar kan je weer mooi de eigen ritten mee versterken (lijkt me ook wel nodig/nuttig gezien de vele klachten over capaciteitsgebrek in die serie). Wel zal er wat moeten worden geschoven met de diensten op de A2-corridor ivm de aansluiting in Ht, maar dit is goed sluitend te maken. Laatst bewerkt door DDietzen op 27-01-2018 22:08 |
27-01-2018 22:44:28 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Die lange kering nu in Rsd is ideaal. Voorheen toen de kering amper 10 minuten was werd er vaak met vertraging vertrokken omdat de 3600 ook geregeld te laat Rsd binnen kwam. |
27-01-2018 22:48:43 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Maar nu sta je voor de ingang te wachten omdat de 3600 meestal te laat vertrekt door de overstap uit Zeeland. |
27-01-2018 23:28:39 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Quote Dat dus. Waardoor de overstap naar Zeeland (in de tegenrichting dus) weer vaak verloren gaat omdat er niet wordt gewacht. En de 2200 staat al zo lang stil te Rsd... Korte kering 3600 is weliswaar minder robuust an sich, maar je spaart er materieel mee uit, je realiseert een robuustere overstap met de 2200, de 2200 hoeft niet per se zo lang stil te staan te Rsd (dus kortere reistijd Zeeland - Randstad), en ook de spits-IC 12200 gaat aansluiten op de 3600. Ik denk dat dat 't wel waard is. |
27-01-2018 23:56:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Van een overkruisligging nu naar een korte kering? Hoeveel denk je de 3600 wel niet te versnellen dan? NS komt niet verder dan een minuut of 2 in de ene en 3 in de andere richting, weet ik toevallig. |
28-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Waarom zou er in Bd niemand naar België willen en in Noorderkempen niemand naar Nederland of naar Brussel? Jouw argumenten lijken kant noch wal te raken, tenzij je wil dat de trein via Ddr blijft rijden en niet stopt in Ddr. |
28-01-2018 00:23:56 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Mijn uitwerking ri Rsd: Zp .58 Dr .07/.07 Ah .20/.22 Nm .35/.37 Wc (.46) Mbrvo (.48) Rvs (.49) O .53/.53 Ht .05/.08 Tb .23/.25 (met cross-platformoverstap op de 5200) Bd .37/.39 Etn .46/.46 Rsd .57 *** Mijn uitwerking ri Zl: Rsd .03 Etn .12/.12 Bd .21/.23 Tb .35/.36 Ht .51/.57 O .09/.09 Rvs (.13) Mbrvo (.14) Wc (.16) Nm .24/.26 Ah .39/.41 Dr .53/.53 Zp .02 *** Zoals gezegd, alles incl verschuivingen langs de A2. Laatst bewerkt door DDietzen op 28-01-2018 00:24 |
28-01-2018 01:03:22 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Vergeet je alleen de 6600 die richting Bd net voor de 3600 uitrijdt en vanuit Breda er net achter.En laat er achter die 6600 nou net weer een goederenpad liggen in de richting Bd>Tb |
28-01-2018 01:45:46 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Nee hoor, ben ik niet vergeten, die passen er ook nog tussen. Toegegeven, bij Tba knelt het een beetje, maar het kan net. Volledige uitwerking van die omgeving zal ik online gooien zodra ik tijd heb. Voor het idee de tijden van resp. 3600, 5200, 6600, cargo en 1100 op Bd > Tb: Bd v: .23 ----- .26 .30 .38 Tb a: .35 .40 .44 .47 .50 Tb v: .36 .40 .44 .47 .52 Krap dus, maar mogelijk. Laatst bewerkt door DDietzen op 28-01-2018 01:46 |
28-01-2018 05:31:14 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Hoe zit het dan qua tijden voor de 3600, 6600, 1100, 5200 en cargo tussen Ht, Tb en Bd? In je eerdere post komt de 3600 om :37 aan in Breda, het aankomsttijdstip van de 6600. Je zult de 6600 dan ook moeten zien te vervroegen, of de 3600 de 6600 ergens onderweg in laten halen. Tilburg zou daar een mooie plek voor zijn, maar zonder vierde perron denk ik dat dat moeilijk wordt. In dienstregeling 2017 kwam de 6600 om :38 aan in Breda en de 3600 om :41. Een kleine vertraging van de 6600 zorgde al meteen dat de 3600 minstens +2 aan z'n broek kreeg, wat tijdens de avondspits geregeld gebeurde. Met dienstregeling 2018 heb ik het gevoel dat dat verbeterd is, omdat de 6600 nu een minuut eerder in Breda aankomt. Je wil de situatie van 2017 eigenlijk niet opnieuw creëren wanneer reizigers in Breda maar 5 minuten hebben om de 9200 te halen. Een toerist zal uit voorzorg misschien een trein eerder nemen, een forens of student uit Tilburg/Den Bosch zal dat niet doen. |
28-01-2018 08:46:28 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik heb hier ook eens een uitwerking van gemaakt (hierbij is GEEN rekening gehouden met goederenpaden). 3600 richting Rsd: Zp .56/.57 Dr .06/.06 Ah .18/.19 Nm .31/.33 Wc (.41) Mrbvo (.43) Rvs (.44) O .49/.49 Ht .01/.03 Tb .18/.19 Bd .32/.34 (overstap 10 minuten richting Brusz) Etn .42/.42 Rsd .52 3600 richting Zl: Rsd .08 Etn .17/.17 Bd .26/.28 (overstap 10 minuten vanuit Brusz) Tb .41/.42 Ht .57/.59 O .12/.12 Rvs (.16) Mbrvo (.17) Wc (.19) Nm .27/.29 Ah .41/.42 Dr .54/.54 Zp .03/.04 De 3100 zal qua tijd worden omgewisseld met de 3600 tussen Ah en Nm. Wellicht kan dan het verdere pad ook versneld worden (eventueel stop in Klp ipv de 3000). De 4400/6600 wordt in dit verhaal ingehaald te Ht door een stop van 12 minuten. 4400/6600 richting Ddr: Ah .25 Nm .43/.44 Wc .55/.55 Mrbvo (.59) Rvs .00/.00 O .07/.08 Ht .25/.37 Tb .52/.53 Bd .11/.12 6600/4400 richting Ah: Bd .18/.19 Tb .37/.38 Ht .53/.05 O .23/.23 Rvs .30/.30 Mbrvo (.31) Wc .35/.35 Nm .46/.47 Ah .05 1100 richting Ehv: Bd .13/.16 Tb .29/.32 1100 richting Gvc: Tb .28/.31 Bd .44/.47 5200 richting Tbu: Tb .04/.05 Tbu .09 5200 richting Wt: Tbu .21 Tb .25/.26 |
28-01-2018 09:35:31 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Leuk idee, maar ik zie dat de aansluiting 30800 - 3600 nog krapper wordt, dat lijkt mij niet wenselijk, omdat er meer reizigers gedupeerd van worden dan dat er reizigers profiteren van een snellere verbinding 's Hertogenbosch-Antwerpen. Dan zie ik liever dat de 3600 weer gaat stoppen tussen Arnhem en Nijmegen om zo de overstaptijd in Breda te verminderen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
28-01-2018 09:51:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Die gaat dan van 5 naar 4 minuten, denk niet dat dat het meest onmogelijke qua overstapverbinding zal zijn. |
28-01-2018 10:04:05 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Hoewel een slechte aansluiting 9200 - 3600 niet goed te praten is, denk ik niet dat je complete treindiensten moet verschuiven om de aansluiting 9200 - 3600 beter te maken, ten koste van belangrijkere aansluitingen. De aansluiting 9200 - 1100 is wellicht al beter, evenals de aansluiting 9200 - 6600. Alleen de reizigers uit Oss en Gelderland zijn het slachtoffer van de slechte aansluiting 9200 - 3600. Tilburg, Eindhoven en 's Hertogenbosch hebben alternatieven. De 5-minutenaansluiting in Zutphen tussen de 3600 en 30800 is wel degelijk een probleem. Er hoeft maar een trein +2 te hebben en de aansluiting is foetsie. Dan is het verkorten van de overstap van 5 naar 4 minuten totaal niet wenselijk. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
28-01-2018 12:33:30 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote En we hebben bingo. Ddr,,Zwijndrecht e.o. Sliedrecht en verder,Rsd liggen niet meer op de route,terwijl dat best veel klanten gaf. Als we kijken naar efficiëntie,dan is het efficiënt om die plekken af te schrijven. Maar waarom dan wel on efficient ervoor gaan om Bd en Noorderkempen op te nemen ? Rsd heeft t boemeltje nog,ok wellicht niet geweldig,maar er is nog een aansluiting. De rest van eerder genoemd heeft dat niet,Rtd heeft nog gewoon aansluiting en zelfs Den Haag houd nog aansluitingen over. Waarom dat dan wel,ik denk dat Bd en Noorderkempen ook geen hoogvliegers zullen zijn qua treinvulling. En sinds wanneer mag (ook) een nieuwe Benelux niet concurrerend zijn ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
28-01-2018 15:53:44 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Eerst heb je het over wezenlijke voordelen voor een achterland tot aan Dv. Die wezenlijke voordelen ontgaan me een beetje (tenzij je de verbinding met Noorderkempen bedoelt), want dat "achterland" kan nu direct uit de 3600 in Rsd overstappen. Er blijft dus sprake van één overstap, die dus veel te lang wordt (32 min.); en Bd-Atw rechtstreeks is wel sneller dan via Rsd, maar de totale reistijd blijft tot op de minuut gelijk! Voorbeeldje: Zp-Atw. Nu Zp 17.28/Rsd 19.33-19.48/Atw 20.15. Straks Zp 17.28/Bd 19.10-19.42/Atw 20.15. Quote Maar dan lijk je weer te suggereren dat dat achterland helemaal niet zo belangrijk is?! En dat er vooral geen bestaande goede verbindingen slechter moeten worden gemaakt. Quote En nu is het voorstel opeens om massa's reizigers standaard een extra reistijd van een minuut of 15 te bezorgen, zodat de 3600 er een kwartier langer over doet en de overstap dus een kwartier krapper wordt? (Nog los van of daar wel een pad voor is.) Maar dan verandert aan die reistijd toch nog niets? Je wilt natuurlijk van dat halve uur af, zodat het "achterland" een half uur wint ten opzichte van nu. Nee, in plaats daarvan moeten reizigers in de 3600 tussen Ah en Nm een kwartier inleveren. %03% Hebben we wel wezenlijke voordelen voor de reizigers Elst-Noorderkempen. %08% Kortom, ik begrijp niet helemaal wat je nou precies wilt/vindt. Quote Oh, en ik zou het heel fijn vinden als je feit/beredeneerde aanname en onderbuikgevoel zou kunnen onderscheiden. Als je het als feit neerzet, kom dan alsjeblieft ook met onderzoeken en beargumenteerde conclusies over aantallen (te verwachten) reizigers, of op zijn minst met een argument. Als het meer een onderbuikgevoel is, zet er dan "het lijkt me dat", "volgens mij", "ik zie altijd" of iets dergelijks bij. (Voor dat eventuele argument geldt trouwens hetzelfde. ![]() |
28-01-2018 16:02:12 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De reizigers uit Tilburg, Eindhoven (beiden 1100) en 's Hertogenbosch (6600) gaan er wel flink op vooruit, evenals reizigers uit Breda. Voor reizigers uit Rotterdam en Gelderland maakt het niet veel uit. De grootste groep die er op achteruit gaan woont in Dordrecht, Zuid-West-Brabant en Zeeland, maar die groep is kleiner dan de groep reizigers uit Midden-Brabant die er wel op vooruit gaan. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
28-01-2018 16:12:18 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
En hoe weet je dat zo precies, dat die groep kleiner is? |
28-01-2018 16:20:54 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Je kunt wel inwoneraantallen vergelijken. Daarbij zijn Breda, Tilburg, Eindhoven en 's Hertogenbosch groter dan Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en Etten Leur. Daarbij hebben Tilburg en Eindhoven ook nog een universiteit en Eindhoven kent nog veel hi-tech bedrijven. Dat heeft Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en Etten Leur niet. Daarom verwacht ik dat een grotere groep voordelen heeft dan de groep die nadelen heeft. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
28-01-2018 17:04:04 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Dit valt echt niet serieus te nemen. |
28-01-2018 17:20:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als die overstap tussen de 3600 uit Ht en de 9200 naar Atw echt reuze belangrijk zou zijn, dan was daar echt wel moeite voor gedaan in een dienstregeling ontwerp. Het is er anders uit gekomen, dat zij zo. Wel blijf ik me verwonderen over de portie propaganda dat zuidwest Nederland er zoveel beter van wordt, dat is natuurlijk vertaald naar alle stations niet helemaal waar. |
28-01-2018 19:44:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Verzin je al deze kul terplekke of ben je hier echt van overtuigd? Forenzenverkeer speelt een grote rol en veel studenten uit WestBrabant studeren in Antwerpen. Dat de steden in WestBrabant niet veel te bieden hebben voor België wil niet zeggen dat dat andersom niet zo is hé? |
28-01-2018 19:57:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Het lijkt mij meer een gevolg van de manier waarop de dienstregeling wordt ontworpen, waarbij de 9200 het sluitstuk van de dienstregeling is. Dat NS zowel een pad over Breda als over Roosendaal wil tijdens dienstregeling 2018 maakt het er natuurlijk niet makkelijker op. Quote Tsja, maar zo is de PR-afdeling van NS nou eenmaal. Alles moet een positieve draai krijgen. De verplichte reservering voor de Fyra naar Brussel werd verkocht als "goed voor de reiziger" en toen na een paar dagen het flexibele jump-ticket werd geïntroduceerd was dat ook weer "goed voor de reiziger" ![]() |