06-05-2019 07:53:36 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Aanwijzing VS wordt al een aantal jaar niet meer gebruikt. |
06-05-2019 13:23:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat zal wel niet, want de papieren wegwijzer die de stationschef of de seinhuiswachter vroeger persoonlijk uitreikte aan de machinist, dat kunnen we ons nauwelijks meer voorstellen. Toch zijn er nog drie plekken waar VS-rijden bestaat omdat het andere spoor niet technisch beveiligd is voor het rijden tegen de normale richting in. Ik heb de laatste OBE-bladen nog niet ingewerkt, maar het zou zo moeten zijn op Essen - Roosendaal voor het rechterspoor rijden, Olst - Zwolle en Oldenzaal - Bentheim voor linkerspoor rijden. Ik neem aan dat de mcn dan een telefonische lastgeving krijgt van post T van het ontvangende bediengebied. |
06-05-2019 13:25:30 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik meen dat er in Oldenzaal nog een kastje staat waar deze papieren in moeten zitten. |
06-05-2019 13:39:37 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De papieren VS-lastgeving is niet zozeer als opdrachtdocument belangrijk, maar wel als wegwijzer: er staat namelijk op welke overwegen moeten worden aangereden omdat er geen aankondiging is voor het Verkeerde Spoor. Op de gebruikelijke machinistenwegwijzers staan weliswaar de overwegen, maar niet welke aankondigingssecties deze hebben en hoe je moet handelen bij VS-rijden. Lokale relaisbeveiligingen hadden wel een inrij-dwergje voor VS-rijden, maar de mcn moest er volgens de lastgeving bellen omdat de trein VS niet door de apparatuur werd aangekondigd in de beveiliging. |
![]() |
advertentie |
06-05-2019 14:36:47 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
VS rijden is op Zl-Ost niet meer mogelijk omdat de kastjes ter plekke er ook niet meer staan. |
06-05-2019 15:19:41 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ook op Zl-Ost gewoon mogelijk, alleen zal iemand het document moeten komen brengen. Laatst bewerkt door MasterE op 06-05-2019 15:19 |
06-05-2019 19:39:13 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
De aanwijzing VS voor Odz-Bh is er gewoon: zie bijvoorbeeld hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=81058.msg3221881132#msg3221881132 @Sjoerd: Krijgt de mcn deze aanwijzing (vh. lastgeving) nu van de ontvangende (zou in dit specifieke geval de Fdl Bh zijn) of van de latende post (trdl Odz in Zwolle, vh. Hgl)? Het probleem van aankondiging van een VS rijdende trein zal richting Bh niet zo spelen, het Duitse 'Zugmeldebetrieb' van aanmelden - aannemen - afmelden zal hier in dat specifieke geval gebruikt worden voor VS-rijden. Voor rechterspoor bezit de Fdl Bh sein 933 in km 31,785. Want op het rechterspoor wordt niet het bij DB gebruikelijke systeem van aanmelden - aannemen en afmelden gebruikt. Bij de indienststelling van de nieuwe post Bf in 1978 waren er nog handbediende overwegen op Duits gebied. Om te voorkomen dat deze geopend bereden werden, werd sein 933 (laatste Nederlandse sein) een vanuit Bh bediend sein. Bh heeft zoals gezegd een inrijder voor VS Odz-Bh. Uit de aanwijzing VS haal ik dat een trein wordt binnengehaald met rood en Zs1, dus moet ik mezelf corrigeren over het gebruik van Befehl 2 (Zs1 is de seinvariant van de mondelinge/schriftelijke 'Befehl 2'). Inrijsein F heeft alleen een mogelijkheid tot Zs1, dus Befehl 12 (wat met Zs7 gegeven kan worden) kan alleen mondeling/schriftelijk overhandigd worden. In de praktijk niet handig. Maar misschien volgt aanpassing bij een toekomstige ombouw van Bh (dat SpDrS60-tableau met bijbehorende H/V-systeem zal op termijn toch wel door ECTS met Ks-seinen vervangen worden). |
06-05-2019 19:47:11 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Quote FF een plaatje van VS rechterspoor (dat is dus Verkeerd Spoor) Rsd-Esn. https://www.flickr.com/photos/154514741@N02/42996874262/ |
06-05-2019 21:23:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Over de mogelijkheid van VS rijden. Op Zl-Ost nog wel mogelijk, maar NSR heeft aangegeven dat niet meer te willen doen gezien het werken met beeldinstructies wat bij NSR verder niet voorkomt. Daarnaast is het afgeven van zo'n lastgeving/ beeldinstructie iets waar men nooit echt uitgekomen is na de opsplitsing van "het spoor". Op Odz- Bh is een paar jaar terug op het "grensoverleg" afgesproken om niet meer planmatig VS te gaan rijden ( gebeurde wel eens als DB b.v aan een spoor wou werken) Opvallend was dat het dan niet gold voor Militairvervoer en Chloor treinen! In lagere echelons bij Prorail is dat toen uitgelegd als "we rijden niet meer VS" wat weer aanleiding tot discussies was toen het toch een keer nodig werd. Goed mogelijk dat het inmiddels alweer anders ligt, ik zit niet meer zo dicht bij het vuur. |
06-05-2019 22:00:32 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En ook bij deze kwestie blijkt dat in feite niemand weet hoe het echt zit. Hierboven staan echt heel verschillende bijdragen, waarvoor echter veel dank! Misschien wel tijd voor een ander topic, want met de Regionalen heeft het weinig te maken. |
08-05-2019 07:17:15 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Op Kaldenkirchen - Venlo was VS-rijden ook altijd een optie. Is dat er dan niet meer? |
08-05-2019 10:30:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat kon wel eens kloppen: het laatste Overzicht Beveiliging 2002 (!) in opdracht van Railinfrabeheer laat dat inderdaad zien, en ik denk niet dat daaraan op dat traject iets is gewijzigd. |
18-02-2020 17:10:09 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Lange tijd ging het goed met de RB 61 maar sinds 10 februari 2020 zijn de problemen en de vrije hoge uitval van de treinen terug van weg geweest %03% . |
18-02-2020 19:27:10 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Men heeft nog altijd last van de lange staking door de vakbond EVG. Daardoor is er nog steeds een achterstand bij de werkplaats, wat door de stormschade niet beter is geworden. Daarbij nog wat extra defecten en capaciteitsgebrek bij de DB-werkplaats in Münster (waar de FLirt3 in onderhoud is) en dan gaat het al rap de verkeerde kant op. Enkele stellen kampen met storingen waardoor ze niet Nederland in kunnen/mogen. Ook de werkzaamheden rond Osnabruck helpen niet echt mee, zorgen nogal eens voor vertraging waardoor er weer eerder gekeerd wordt, in Bh dan wel Odz. |
19-04-2020 19:48:51 | ||
---|---|---|
Knoek
![]() |
Zag vandaag een Flirt van Eurobahn naast de Stadler werkplaats in Hengelo staan, wordt daar tegenwoordig ook onderhoud aan Eurobahn treinen gedaan? Of is deze stuk? |
19-04-2020 21:10:38 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Onderhoud. |
20-04-2020 00:53:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat gebeurt normaal in Duitsland. Heeft het met de Corona-crisis te maken dat deze in Hengelo nu onderhoud krijgt? Choo choo..... |
20-04-2020 01:54:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij was daar al sprake van dat dat zou gebeuren voordat het Corona gebeuren losbarstte. |
20-04-2020 09:58:28 | ||
---|---|---|
Knoek
![]() |
Ok dat wist ik nog niet. Dan zal hij ook wel in de loods passen, ze zijn ietsje langer dan de 4-delige van Blauwnet. |
20-04-2020 10:29:20 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ergens op Somda is ook vermeld dat de werkplaats in Münster erg veel werk heeft Dick van den Hoven |
20-04-2020 11:53:04 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Sinds het stallen van 1 stel in Hengelo vindt er ook onderhoud plaats. Een 5-delig stel past precies in de werkplaats, maar als de deuren dicht zijn staat hij wel helemaal klem |
15-06-2020 20:14:53 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Voor wie een spoorweg bedrijf heeft of wil beginnen; er kan ingeschreven worden op de verbinding van Eindhoven via Venlo naar het Ruhrgebied: |
21-06-2020 01:40:22 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
In de bijlagen bij de inschrijving (www.daisikomm.de) is al een ontwerp voor de dienstregeling te vinden. Het voorstel is om in eerste instantie de huidige trein door te trekken met stop in Hm, en met vleugeltreinen te gaan werken zodra de spoorverdubbeling Kaldenkirchen-Dülken klaar is: een uit Eindhoven met stops in Hm, Vl en Viersen en een uit Venlo die overal stopt. Ook interessant: ETCS (L2 baseline 3), stopcontacten, USB-poorten en wifi zijn verplicht voor het materieel. |
21-06-2020 08:13:38 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
mocht het deze dienstregeling worden, blijf ik het vreemd vinden dat de trein richting NL in Mönchengladbach Hbf 9 minuten stil staat. Heeft dit te maken met een aansluiting in Mönchengladbach?, of met goederentreinen op het enkelsporige baanvak nabij de grens of toch nog wat anders ? |
21-06-2020 08:32:24 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Nou, 2 minuten cabine buiten gebruik nemen en jas en tas pakken 3 minuten lopen naar de andere kant, 3 minuten jas en tas neer zetten en cabine in gebruik nemen en kleine beproeving . Ja, dan hou je nog 1 minuut over die je kan besparen, dan wel als buffertijd beschouwen |
21-06-2020 08:37:18 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ja, dat zou de trage oplossing zijn, sneller is het natuurlijk als de machinst die aankomt de trein naar Venlo overneemt en de extra machinst de "sneltrein" naar Eindhoven.
|
21-06-2020 08:40:29 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Ik zie nu dat er een RB uit Keulen aankomt om xx.20 net voordat de trein naar Eindhoven vertrekt, als deze RB niet wordt wijzigd zal dit wel de aanschuiting zijn van de Eindhoven trein op wacht. Laatst bewerkt door anton_ op 21-06-2020 08:41 |
22-06-2020 08:13:29 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik weet niet waar je dat ziet? Betriebsstufe 2 geeft vertrek van de sneltrein om x:25 (dat is de vertrektijd van de huidige RE13) en van de stoptrein om 8:30.
Dienstregeling verder Nederland in: Voor Tb en Bd krijg je met deze sneltrein geen versnelling, je mist op 2 minuten een overstap op de stoptrein naar Tb. Gvc wordt 7 minuten sneller als je in Ehv de 4-minutenoverstap op de 3900 krijgt en via Ut rijdt. De verbinding naar Ut wordt 19 minuten sneller met diezelfde overstap, op zondag 13 minuten.
En misschien ook wel leuk: Ut - Düsseldorf via Ah (met de RE) duurt 2:39, via Vl is het nu 2:44 en wordt het 2:25, vooropgesteld dat die 4 minuten overstap te halen is.
En met het niet stoppen in Dn, Hrt en Br betekent het dat NS gewoon 2x de 3500 moet rijden. Laatst bewerkt door mdeen op 22-06-2020 14:47 |
31-07-2021 12:54:51 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Opvalland de laatste tijd valt de RB 61 tussen Hengelo - Bad Bentheim - (Rheine) weer regelmatig uit. Er schijnen logistieke beperkingen te zijn. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-08-2021 05:38:48 | ||
---|---|---|
deMANAGER
![]() |
Ik heb gisteren 2 omlopen gezien waar ex-WFB Flirts in zaten. |
01-08-2021 11:58:26 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Oh dan zijn er weer aantal Flirts die naar Nederland kunnen defect vrees ik of ze rijden op andere RB en RE lijnen zoals destijds ook wel gebeurde. |
11-10-2021 18:16:42 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Keolis trekt zich terug uit Duitsland voor het einde van het jaar. Eurobahn moet zodoende een nieuwe eigenaar krijgen. Reden voor vertrek zijn de aanhoudende financiële problemen. |
15-11-2021 12:26:37 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Zijn de vertrektijden van de RB61 ineens gewijzigd? De laatste dagen staat het vertrek op .08 i.p.v. .34 vanuit Hengelo. Op zich een goede ontwikkeling want je hebt dan betere aansluitingen op de IC's. Overigens ligt Keolis wederom zwaar onder vuur en de Provincie Overijssel is er eindelijk ook helemaal klaar mee. Laatst bewerkt door Tum op 15-11-2021 12:27 |
15-11-2021 12:29:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Werkzaamheden, waardoor de RB61 niet rijdt tussen Bad Bentheim en Ibbenbüren, duurt t/m 18/11. Patroontijden wijzigen overigens gedurende de dag voor de pendel tussen Hgl en Bh.
|
15-11-2021 15:39:14 | ||
---|---|---|
Thijs69
![]() |
Quote Vanwege? Thijs |
15-11-2021 17:17:53 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Vanwege de zeer hoge uitval, dat de helft van de treinen niet rijden komt erg vaak voor. Wat opvalt is dat het Nederlandse traject er steeds geheel uitgegooid wordt als er vertraging is. In Duitsland durven ze dat niet meer te flikken want dan wordt de concessie ingetrokken. Overijssel is veel te soft geweest vandaar dat Nederland steeds de dupe is. Ben wel benieuwd welke maatschappij de Eurobahn gaat overnemen nu Keolis zich terugtrekt uit Duitsland....
|
15-11-2021 18:37:13 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Eurobahn wordt aan een investeerder verkocht. Uitdrukkelijk niet aan een vervoerder. Laatst bewerkt door marvinkok op 15-11-2021 18:37 |
16-11-2021 21:27:48 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Onvoldoende persoonel dat de RB 61 van/naar Nederland mag rijden is ook een oorzaak van uitval. |
17-11-2021 09:23:33 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Typisch, want bij mijn weten werd dat deel gereden door de collega's van Keolis Nederland? |
17-11-2021 09:50:19 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Kan toch zijn dat dat personeel er niet is? 😉 |
17-11-2021 10:10:57 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Hgl-Rheine wordt door zowel Keolis NL als Dld gereden. Daar is in theorie genoeg personeel voor, alleen door verzuim en algehele krapte aan de Duitse zijde is het wel eens lastig alle treinen bemenst te krijgen... |
17-11-2021 23:44:37 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Quote Hoe moet ik dat dan zien? Je zal toch een vervoerder nodig hebben lijkt me. Laten ze het hele zaakje gewoon weer aan Westfalenbahn teruggeven, daar heb ik meer vertrouwen in. |
18-11-2021 02:39:46 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Je weet dat Westfalenbahn sinds 2017 een 100% dochter is van Abellio? En daar gaat het nou niet echt bepaald lekker mee, misschien nog wel slechter dan met Eurobahn 🤨 |
18-11-2021 07:48:58 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Westfalenbahn staat in de etalage. Abellio wil Westfalenbahn verkopen, op zich loopt volgens de Duitse spoortijdschriften Westfalenbahn zelf wel goed. Dick van den Hoven |
18-11-2021 07:50:08 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Quote De vervoerder blijft Eurobahn, die krijgt alleen een andere eigenaar. Dick van den Hoven |
18-11-2021 21:49:33 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Wie wordt de nieuwe eigenaar van de Eurobahn eigenlijk? |
19-11-2021 12:06:22 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Welke vervoerder er ook rijdt, er is een groot tekort aan NL-D bevoegde machinisten in het reizigersvervoer. Daar hebben alle partijen last van. |
13-12-2021 19:08:07 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Bij Keolis maakten ze er al een potje van maar het wordt met de dag erger, de laatste tijd uitval van meer dan de helft van de treinen, zo'n 10 tot 12 ritten per dag! Zal niet lang duren of er rijdt helemaal geen trein meer op de RB61. Desondanks zie ik nog dagelijks bussen vol met reizigers in Hgl aankomen, dat die mensen dat nog altijd accepteren.... Gaat er nog een nadere vervoerder komen?
|
13-12-2021 19:21:50 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Oorzaken tekort aan personeel en treinstellen staan defect. Het wordt eens tijd dat de Eurobahn wordt vervangen voor een bedrijf dat wel treinen kan rijden naar Hengelo. |
13-12-2021 19:57:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En je denkt dat die ineens een blik personeel open kunnen trekken :p? |
13-12-2021 20:34:08 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Quote Een blik personeel opentrekken zal hem niet worden maar Keolis heeft al 3 jaar de tijd gehad om haar zaakjes voor elkaar te krijgen maar het wordt alleen maar slechter! Dat zo'n bedrijf nog mag bestaan....
Voor de korte termijn wordt het tijd voor een creatieve oplossing lijkt mij. Knip de lijn maar op in Bad Bentheim (of Rheine) zodat je personeel dat wel voor NL bevoegd is niet helemaal naar Bielefeld laat rijden maar laat deze op het NL traject pendelen. |
13-12-2021 20:57:21 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Kijk eens bovenaan deze pagina. Staat daar bij jou soms "dit is de Rover klaagmuur"? Bij mij staat er gewoon "Voor en door treinspotters". Als het goed is pendelt het Nederlandse personeel al tussen Hgl en Rheine dus dat heeft blijkbaar niks opgeleverd. En laten we een gegeven paard ook niet in de bek kijken. Dit is een zwaar verliesleidende verbinding. Zonder een hele grote zak met subsidie zouden de treinen gewoon in Bh eindigen. |
13-12-2021 21:16:54 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Quote Beetje rare reactie Henk, werk je soms voor Keolis? Mag ik niet ietsje kritisch zijn op een "vervoerder" die al drie jaar niet doet waar het voor betaald wordt? Wat denk je dat de reizigers op die verbinding van deze "vervoerder" vinden?
Waar haal je de info vandaan dat dit een "zwaar verliesgevende verbinding" is? Wat is je bron? Is het hele OV niet zwaar verliesgevend? Was deze verbinding geen doorslaand succes geweest als ze wel fatsoenlijk gereden hadden? Voor Corona zag deze verbinding er veelbelovend uit ondanks de wanprestatie van Keolis. Het valt me nog mee dat er nog altijd veel mensen gebruik van maken terwijl de kans ongeveer 50 tot 60% is dat de trein niet komt. |
13-12-2021 21:37:42 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Van mij mag je ook kritisch zijn op de walvisjacht maar daar is dit forum ook niet voor bedoeld. Die cancel cultuur waar Keolis medewerkers blijkbaar gediskwalificeerd moeten worden bevalt me ook helemaal niet. Maar nee daar werk ik niet en van mij mag de stekker ook best uit die verbinding. En voor wat betreft de overige vragen kun je denk ik zelf wel de antwoorden vinden als je je gaat verdiepen in de voorloper, de Grensland Express die zo verlies gevend was dat ik hier wel eens heb geschreven dat het goedkoper was geweest om de reizigers allemaal gratis een auto te geven... |
![]() |
advertentie |
14-12-2021 09:24:39 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Welkom in West Europa anno 2021 Personeelstekorten zijn er op ontzettend veel plekken. In de ziekenhuizen, waardoor we van alles even niet meer mogen, maar ook bij de overheid en het bedrijfsleven waardoor daar dingen veel trager gaan dan nodig. Valt alleen niet zo op. En bij de spoorwegen zelf. Machinistentekort leidt bijna direct tot treinuitval. In Duitsland is het probleem dusdanig structureel dat men daar machinisten als gastarbeiders uit Roemenië wil gaan inzetten... Plus natuurlijk hoger ziekteverzuim door de huidige omstandigheden. Maar het staat je natuurlijk vrij om als machinist bij Keolis te solliciteren..... |
14-12-2021 14:29:55 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Zoals al zo vaak hier gemeld is het personeel niet het probleem. Er is een erg hoge defectenstand waardoor er veel tussen Hengelo en Bentheim uitvalt. Dat hangt deels weer samen met de tijd van het jaar (vlakke plaatsen) icm lange levertijden op onderdelen |
14-12-2021 15:23:32 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als het personeel het niet is,en je doet als bedrijf dit werk al 3 jaar op deze lijn en je was voorheen geen krantenjongen als bedrijf met dezelfde naam. Dan mag je toch verwachten dat men na verloop van tijd weet welke reguliere periodes in het jaar op jouw spoorlijn,problemen gaan geven voor je treinen ? Zelf lange levertijden zijn min of meer in te calculeren daarin,maar dan moet je wel weten wat je wanneer extra nodig hebt zodat je extra kan bestellen nog voor leverings problemen opduiken. De problemen en de vaak te vervangen onderdelen keren elk jaar terug,en gek genoeg voor sommige dingen nog in dezelfde periode als het jaar ervoor 😲
|
14-12-2021 17:35:46 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg... Náást het gebruikelijke van deze tijd van het jaar zijn er nog méér defecten waarvoor het wachten is op onderdelen. |
14-12-2021 19:06:52 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
...en zorgt het simpele feit dat bedrijven vervolgens extra voorraden proberen aan te leggen er voor dat de levertijd nog verder oploopt. Overigens hebben Eurobahn en Abellio de afgelopen jaren wel vaker materieel gehuurd om tekorten op te vangen en de treinen toch te kunnen laten rijden. Maar dan wreekt zich dat dit weer zo'n onnozel project van een provinciebestuurdertje is. Als je die stoptrein gewoon in Bh had laten eindigen dan werkt een vervangende trein prima maar dat doorrijden naar Hgl zorgt er voor dat meerspanningsmaterieel met ATB nodig is en dat is niet zo maar te vinden. Als vervolgens dat doorrijden ook alleen nog maar mogelijk is gemaakt door de keertijd in Bh daarvoor te gebruiken dan is het drama natuurlijk wel compleet. |
14-12-2021 21:16:27 2 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Quote Ja Henk juist jouw berichten beginnen op een klaagmuur te lijken (ook die uit het verleden). Laat dat liever achterwege, dat voegt niets toe en ik heb je niet 1 goed onderbouwd horen uitspreken. |
14-12-2021 21:56:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Wellicht kun je gewoon weer onder je oude forumnaam deelnemen. Dan weten we tenminste dat we niet steeds weer hetzelfde hoeven uit te leggen. Als ieder ander antwoord dan dat Keolis een waardeloos bedrijf is als niet goed onderbouwd wordt beschouwd dan kun je mijn bijdragen voortaan maar beter overslaan. En anders: bereid je voor op een teleurstelling. |
16-01-2022 17:18:36 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
De RB 61 is heel vaak beperkt tot Hengelo - Herford v.v. wegens een tekort aan treinen. (door de hoge defect stand) Door te keren in Herford heb je maar 4 Flirts nodig ipv 5. |
31-01-2022 09:33:32 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Ondertussen is er bijna elke dag uitval op de RB61 tussen Hengelo en Bad Bentheim... Zobeetje elke reiziger is denk ik inmiddels weggejaagd van die verbinding 🙁. |
31-01-2022 12:08:17 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En dan kan de verbinding straks worden opgeheven 'want er zijn toch geen reizigers voor'...🙁 |
31-01-2022 17:25:46 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Men kan beter gaan kijken en overleggen met de partijen hoe dit op te lossen. |
01-02-2022 10:52:39 | ||
---|---|---|
Tum
![]() |
Quote Dat klopt, maar de uitval is al een stuk minder geworden sinds Eurobahn niet meer onder Keolis valt. Als ik het goed begrijp wordt er nu orde op zaken gesteld binnen Eurobahn en het bedrijf geschikt gemaakt om in een ander bedrijf op te gaan (DB Regio? Westfalenbahn?). Desondanks maken er nog best veel mensen gebruik van deze verbinding.
|
01-02-2022 11:11:39 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Uitval een stuk minder? Dagelijks valt er elke 2 uur een trein uit tussen Hgl en Bentheim ..... |
01-02-2022 11:27:33 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Er zijn nu al 9 treinen uitgevallen |
01-02-2022 13:50:05 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Quote Dat is een mooi communictiepraatje van EuroBahn. In werkelijkheid vallen elke dag de meeste treinen uit tussen Hgl-Bh vv. En dat al sinds enkele maanden. De uitvalinformatie is meestal van begin dienst tot ergens in de middag, en wordt dan telkens in enkele stappen uitgebreid tot einde dienst |
01-02-2022 15:52:10 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De meeste is dan ook weer overdreven, de helft valt uit. De treinen die op de even uren in Hengelo moeten zijn (bv rond 8.30 uur) vallen uit, diegene op de oneven uren rijden, maar slechts tot Herford. Zo kan de dienste met 2 stellen worden gereden. Laatst bewerkt door henri1972 op 01-02-2022 15:52 |
01-02-2022 20:19:54 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Met 2 stellen kunnen ze beter knippen in Rheine ipv Herford. Heb je tenminste elk uur een trein Hengelo - Rheine v.v. |
02-03-2022 07:42:57 | ||
---|---|---|
DBi
![]() |
Als regelmatige gebruiker van de RB61 valt het op dat het laatste half jaar extreem veel uitval is vanaf Bad Bentheim naar Hengelo. Als je geluk hebt is er een vervangende bus. Echter ook de IC Berlijn rijdt regelmatig leeg naar Amsterdam door gebrek aan conducteurs voor getrokken materieel. Hopelijk wordt het bij de Eurobahn beter de komende tijd. |
02-03-2022 12:06:17 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Quote Ik hoop het ook! Helaas zie ik de laatste weken de RE 13 ook afglijden met veel uitval door een tekort aan personeel. |
20-03-2023 13:48:16 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |