30-05-2017 22:16:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik vrees dat de regels mbt tot opvolg- en overkruisingstijden dat niet toestaan om dat zo te plannen... Laatst bewerkt door thom op 30-05-2017 22:16 |
30-05-2017 22:26:15 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Nou.. Dat is over de grens. Daar gelden die regels helemaal niet. |
30-05-2017 22:39:48 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Op zich als hij op de uren rijdt dat de IC Berlijn niet rijdt, krijg je een uursdienstverbinding met Bad Bentheim. Maar daar is gewoon geen animo naar, kijkend naar de grenslandexpress van Syntus. Ik denk dat het weer een mislukking zal worden. ![]() |
30-05-2017 22:49:29 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
We zullen wel zien hoeveel reizigers de RB61 gaat trekken. De kering in Bad Bentheim is 54 minuten en er waren toch nieuwe treinen nodig vanwege de overname van twee DB-lijnen, dus de verlening naar Hengelo kan redelijk goedkoop worden uitgevoerd. De beveiliging van Wilders is een stuk duurder en dat is echt een bodemloze put. En als de RB61-verlening echt niet kon vanwege een goederenpad oid werd er ook geen geld uitgetrokken. Maar goed, terug naar Syntus, |
![]() |
advertentie |
30-05-2017 22:51:07 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Arnhem - Emmerich lijkt aardig goed te lopen, en die verbinding was voor het begin van de RE 19 slechter dan de bestaande verbinding nu. Een doorgaande verbinding is ook heel wat aantrekkelijker. ![]() |
30-05-2017 23:26:44 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote De Grensland zorgde voor een extra overstap en had ook nog eens een apart tarief, dus die zou ik niet als maat der dingen zien. Enschede kent een halfuursdienst naar Duitsland en veel treinen rijden terecht met twee stellen (driedelige Talent). Daar is zelfs een dubbele tariefstructuur: NS-tarief (incl. SOV, Kruidvat, etc.) geldig tot de grens en NRW-tarief vanaf Enschede. |
31-05-2017 08:54:42 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quotematerieel is uitbreiding van de bestelling met 2 stellen. En personeel komt van Syntus af, uit de lichting die in verleden ook de grenslandexpres hebben gereden. |
31-05-2017 09:21:53 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Henk vond al eerder dat er teveel reizigerstreinen rijden. Wat dat betreft verschillen de meningen denk ik gewoon. |
31-05-2017 09:29:26 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
één goederenpad (heen en terug) die conflicteert met de 36100 (RB61) zal tussen Bh en Hgl v.v. worden aangepast, er is zelfs een stop te Odz gepland voor inhaling door 31600 ri Bh! Vanaf Hgl ri westen zullen de paden praktisch ongewijzigd blijven. |
01-06-2017 16:13:23 | ||
---|---|---|
Knoek
![]() |
Quote Wat een flauwekulopmerking Henk! Ze moeten juist al die gevaarlijke goederentreinen verbieden die met hun (vaak) gevaarlijke troep door steden en dorpen denderen, gewoon onverantwoord en erg veel mensen hebben er last van! Bovendien, waarom moeten al die gevaarlijke treinen door heel Nederland rijden naar Noord-Duitsland terwijl ze in Noord-Duitsland prima havens hebben in o.a. Bremen en Hamburg? Grenzlandexpress was best wel een succes en was een welkome aanvulling op de drukke Syntus-trein tussen Oldenzaal en Hengelo. Met de doorgaande Eurobahn zal het aanmerkelijk meer reizigers gaan trekken. Syntus heeft met de Grenzland-Express een behoorlijke wanprestatie geleverd met veel uitval en onhandige kaartverkoop en slecht dieselmaterieel. Laatst bewerkt door Knoek op 01-06-2017 16:14 |
01-06-2017 21:46:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteLaten we het zo stellen, het had de uitstraling van een verbinding die door een handig neefje in elkaar was geknutseld ![]() Persoonlijk denk ik, dat de verbinding zeker potentie heeft en zeker als een jaar later, ook nog een overstap van/naar Nordhorn wordt geboden, zeker. De ICB heeft een afschrikkende werking voor mensen, die een korte trip willen maken. Tickets zijn duur en lastiger te krijgen en een fietsticket kost voor de ICB een vermogen. Eurobahn is veel laagdrempeliger (letterlijk) en tickets kosten veel minder, dus ook voor dagtripjes naar Bad Bentheim, Rheine, straks Nordhorn en Osnabrück veel meer geschikt. Ook voor fietstoeristen een geschikte verbinding. Let maar op, volgend jaar zomer staat de trein vol bepakte fietsen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 01-06-2017 21:47 Dick van den Hoven |
01-06-2017 23:24:18 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Kanttekening die ik wil maken is dat Niedersachsen en de aansluitende delen van NRW niet erg dichtbevolkt zijn, zeker in vergelijking met het bedieningsgebied van de RE13 en RE19. Er zullen ongetwijfeld wel reizigers naar bijv. Osnabrück die nu nog met de IC Berlin reizen overstappen op de RB61, omdat die trein in veel gevallen goedkoper is. Bremen en Hamburg zijn dan vanuit Hengelo te bereiken met een Niedersachsen-ticket wat wel weer aantrekkelijk (IC is alleen goedkoop als je 3 maanden van tevoren reserveert). Vraag is hoeveel reizigers dat aantrekt. Belangrijk is wel de betrouwbaarheid van de trein. Als de trein te vaak uitvalt is dit afschrikwekkend, zoals bij de RE19. Er zit tussen Bünde en Herford nog een stuk enkelspoor die ook nog gedeeld wordt met een andere trein en tussen Herford en Bielefeld moet het spoor ook gedeeld worden met diverse RE, IC, ICE en goederentreinen. Dat zijn wel vertragingsgevoelige stukken en de kering in Hengelo is met 12 minuten (26-38) relatief kort. |
02-06-2017 00:26:25 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Dit zou ik graag op meer plekken willen zien. Bh, Em, Hz, Kn enz. Als daar OV-chipkaartpalen bij het Duitse grensstation zouden staan, bevordert dat ook de reizigersstroom denk ik. Leer wordt door Arriva ook als NL station behandeld met OV-paal (helaas rijdt daar nu geen trein). Laatst bewerkt door wouterder op 02-06-2017 00:27 |
02-06-2017 02:46:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Inderdaad, het zou veel beter zijn om die 30 ketelwagens, in 60 vrachtwagens te stoppen waar vervolgens niemand van weet waar ze uithangen... Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe je daar nou 'last' van kan hebben.... %03% Quote Omdat niet alle goederentreinen in Nederland rijden alleen als doorvoertreinen, maar we in Nederland ook fabrieken hebben met productie, en die danook grondstoffen nodig hebben.... |
04-06-2017 16:00:32 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als het niets extra kost om materieel geschikt te maken voor meerdere bovenleidingspanningen en beveiligingssystemen dan werd het wel standaard zo besteld. Ik ben met je eens dat ALS je dit zou moeten willen, dit wel het juiste moment is om te doen. Maar over of je het moet willen verschillen we blijkbaar van mening. De beveiliging van Wilders kost iets van 2 miljoen per jaar dus vergelijkbaar met de 26 miljoen voor 15 jaar voor RB61. Het lijkt me een onzinnige vergelijking aangezien de beveiliging van Wilders geen keuze is maar een plicht na wat met Pim Fortuyn is gebeurd. Een goed werkende democratie voor 17 miljoen Nederlanders is vast ook belangrijker dan geld uitgeven aan een paar honderd mensen die geen zin hebben om een eerlijke prijs te betalen voor een treinreis. De lobby machine achter RB61 zal vast niet aan de geldverstrekker hebben verteld wat de negatieve effecten zijn. Dat soort details komen pas naar boven als het plan verder wordt uitgewerkt. Net zoals nu ineens duidelijk wordt dat een sneltrein Zl-Es ook zorgt voor een klein ongemak in de stopper Apd-Es. |
04-06-2017 16:18:19 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Moeten die treinen met een stel extra rijden vanwege die enorme toeloop vanuit Es? Dat zou bijzonder zijn aangezien de binnenlandse vervoerstromen doorgaans groter zijn dan grensoverschrijdende en de binnenlandse treinen deels ook nog worden gevuld met reizigers uit de andere grote steden. |
04-06-2017 16:45:43 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Zonder reserve kom je met twee stellen niet verder dan Osnabruck - Bad Bentheim met korte keringen op beide eindpunten. Voor het doorrijden naar Hengelo heb je een stel extra nodig en voor het stuk naar Bielefeld nog eens drie. Dan heb je het al over 6 stuks zonder reserve. Als er maar twee NL geschikte stellen worden aangeschaft kun je hooguit een pendel Bh-Hgl rijden. Hetzelfde geldt voor personeel. Alleen als Syntus voldoende opgeleide machinisten heeft om Hengelo - Bielefeld te rijden hoeft het niets extra te kosten. Als de Syntus machnisten alleen op het grensbaanvak gaan pendelen zorg je nog een keer voor een hoop extra kosten. De enige manier waarop het enigszins kosten neutraal zou kunnen is het inkorten van Zp-Odz tot Hgl en RB61 die taak te laten overnemen. Dan kun je de meerkosten voor het materieel wegstrepen tegen materieelbesparing in de Nederlandse tak, de personeelskosten blijven gelijk aan wat het nu is en de infra kilometers van het deel Odz-Bh kun je wegstrepen tegen de besparing van de kilometers van de tweede slag Hgl-Odz per uur. |
04-06-2017 16:56:51 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Quote Die treinen bevatten zeer veel reizigers die als eindpunt of beginpunt Es hebben - ik zie bijna niemand overstappen. Ook veel dagjesmensen, waarin het afentoe toch écht wel wenselijk is om met 2 stellen te rijden. Alhoewel als je op zondagochtend instapt te Glanerbrug mag je verrast op kijken als je nog iemand op het perron ziet %02%. Laatst bewerkt door Coryza op 04-06-2017 16:57 |
04-06-2017 17:12:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als je alle goederentreinen met gevaarlijke stoffen via Bh weg zou laten dan blijft nog steeds het grootste deel van het goederenvervoer op deze lijn rijden. Ik zou niet weten wat er onverantwoord aan het vervoer van gevaarlijke stoffen zou moeten zijn. Mensen hebben er alleen last van als er een calamiteit optreedt. Een gifwolk stopt ook niet bij het bebouwde kom bord dus is een calamiteit op de weg of water net zo'n groot probleem. En laat nu net daar het vervoer van gevaarlijke stoffen zich concentreren. En over die eigen volk eerst en grenzen dicht opmerking: zullen we dan ook maar de binnenlandse grenzen met Overijssel sluiten? Ik zou niet weten waarom de rest van het land moet worden blootgesteld aan het vervoer van gevaarlijke stoffen om de auto's en treinen in Overijssel van brandstof te voorzien of chemicaliën om de lokale bedrijven draaiende te houden. Quote Grenzlandexpress was een grote mislukking, tenminste dat was de opgave van reden toen de stekker er uit ging. |
04-06-2017 17:30:55 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Vergis je niet hoezeer de grens geen drempel meer is voor de inwoners van de grensstreek. Nederlanders doen inkopen, wonen, werken en tanken in Duitsland, Duitsers doen inkopen en studeren in Nederland. Vaak realiseert men zich elders in Nederland niet dat bewoners van de grensstreek makkelijker Duitsland of België binnen rijden dan het hele eind naar de Randstad. Het wordt tijd dat de grensoverschrijdende treindiensten op deze realiteit aangepast worden, gelukkig zijn er regionale overheden die zich daarvoor inzetten. Dat de infrastructuur te weinig capaciteit heeft, daar geef ik je gelijk in. Het zou heel fijn zijn als de emplacementen in Twente eens een flinke uitbreiding krijgen, veel ligt er al ongewijzigd sinds de jaren 50. Maar begin niet te roeptoeteren dat de RB61 maar weg moet, die heeft daar net zoveel recht om te rijden als de eerste de beste goederenboer. Laatst bewerkt door maurits op 04-06-2017 17:31 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-06-2017 17:33:32 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik snap de hele discussie niet zo. Er zijn sowieso extra stellen nodig: de RE78 wordt overgenomen van DB, op de RB65 gaan alle ritten naar Eurobahn (nu nog deels DB) en er is sowieso al minstens één stel tekort: op de RB61 wordt nu één FLIRT3 ingezet die eigenlijk op de RE15 thuishoort. De kering in Bh is er toch al: of je nou doorrijdt naar Hgl of niet. Mochten Syntus-machinisten inderdaad Hgl-Bh gaan rijden: de Duitse machinist moet toch een keer pauze houden, dus dat kan mooi in Bh gebeuren. De extra kosten zijn alleen het pad Bh-Hgl-Bh, één extra machinist, wat slijtage aan het materieel en de tricourante ipv monocourante installatie in de trein. Dat laatste kost je de kop ook niet bij een nieuwgebouwde trein die bovendien al toegelaten is. Laatst bewerkt door dennistd op 04-06-2017 17:37 |
04-06-2017 17:36:08 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik was eerst ook best sceptisch over het doortrekken van de RB61, omdat de Grensland nauwelijks reizigers trok, maar kom daar wel op trein, aangezien Er waren nieuwe treinen nodig voor de RB65 en RE78 en Eurobahn kon meeliften op de bestelling van Abellio. Verder kost het doortrekken geen extra omlopen. Een verlengde RB61 maakt het voor de IC Berlin makkelijker om Bad Bentheim in de toekomst over te slaan, waardoor er een reistijdwinst van 15 minuten wordt geboekt. Verder heeft Oldenzaal-Bad Bentheim als enigste spoorlijn op Nederlands grondgebied slechts 1x/2 uur een trein. De vervoerswaarde over deze spoorlijn is niet zo heel groot, maar 1x/uur een stoptrein zorgt toch voor een betere bereikbaarheid van bijv. Rheine en Osnabrück (en maakt het aantrekkelijker om naar Bremen, Hamburg of Hannover te reizen met een Niedersachsen-ticket). |
04-06-2017 19:05:31 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Berk24: Odz-Bh heeft niet eens een verbinding zelf, alleen Hgl-Bh 2x |
04-06-2017 19:21:10 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Grens is minder een drempel dan ooit en laten we hopen dat dat zo blijft, al is de opkomst van geradicaliseerde partijen als PVV en SP daarvoor geen goed voorteken. En nog altijd is er een wereld van verschil in verkeersintensiteit zodra er ergens een grens ligt. Dat bewoners van de grensstreek niet naar de randstad gaan voor de dagelijkse boodschappen of om te tanken heeft dezelfde reden als waarom ze daarvoor ook niet helemaal naar Osnabruck gaan: afstand. Quote Omgekeerd geldt gek genoeg nooit het argument dat goederen net zoveel recht heeft om ergens te rijden. Ik zeg ook niet dat die RB61 weg moet maar wel dat je dit statussymbool van lokale wethouders en gedeputeerden niet over de rug van de belastingbetaler en goederenvervoerders moet doordrammen. |
04-06-2017 19:28:09 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als het niets extra kost dan mag je mij eens uitleggen waarom er 26 miljoen van de belastingbetaler in moet worden gestoken om dit allemaal realiteit te laten worden? Overigens had die trein ook prima zonder staatssteun kunnen gaan rijden door 20 euro toeslag te vragen voor grenspassage. |
04-06-2017 19:53:34 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Je legt nu een verband wat niet bestaat. Emmerich is twee keer zo groot als Bad Bentheim en beide hadden/hebben hun stop in de Int alleen te danken aan de locwissel. Al ver voordat er sprake was van een stopper de grens over verloor Em zijn stop door het opheffen van de locwissel. Voor Bh zal hetzelfde gelden en dat is ook de enige manier om aan 15 minuten reistijdwinst te komen, alleen stoppen kost 3 minuten. De forse meerkosten van een 2-systeem loc en potentieel teruglopende inkomsten door RB61 gaan dat luchtkasteel niet dichterbij brengen. Quote Ik stel voor om met hetzelfde argument de frequentie van de treinen tussen Enschede en Gronau te beperken aangezien dat de enige internationale verbinding is die vaker dan eens per uur rijdt ![]() |
04-06-2017 19:54:57 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Een toeslag van €20 per grenspassage zorgt er alleen maar voor dat er niemand die trein neemt natuurlijk. Of die €26 miljoen in een bodemloze put worden gestopt is afwachten, maar er zijn genoeg andere bodemloze putten waar ook veel geld in wordt gestopt, zo staat er in mijn stad een rare tand waar ik het nut niet echt van in zie. Daarnaast is de SP niet echt een radicale partij en is het geen tegenstander van open grenzen (wel tegenstander van een vrije Europese arbeidsmarkt, maar dat is iets totaal anders) en van de EU (hervorming EU is wat anders dan een Nexit). SP en PVV zijn twee totaal verschillende partijen. De enige overeenkomst is wellicht dat ze meer laagopgeleiden trekken die pessimistischer in het leven staan, maar dat is het enigste. Het FvD vormt in mijn ogen een grotere bedreiging voor de samenleving dan de SP. |
04-06-2017 20:04:05 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
@Henk1619; Rsd - Antwerpen vergeten? |
04-06-2017 20:08:44 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Daar rijdt de stopper toch gewoon eens in het uur? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-06-2017 20:22:26 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Die 20 euro is zo even een snelle rekensom op basis van het proefproject (Grensland Express), bij meer klanten kan dat natuurlijk omlaag. Als je niet bereid bent om ergens voor te betalen dan verdwijnt het vanzelf, zie V&D of SAAB. Even voor het idee hoe absurd dit plan is: voor die 26 miljoen had je ook die 260 klanten van de Grensland Express een auto van een ton cadeau kunnen doen. Het bestaan van bodemloze putten lijkt me een goede reden om er niet nog meer te maken. |
05-06-2017 10:34:00 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
En met die laatste zin zou ik je willen adviseren om de politiek in te gaan%08% Er worden in politiek den haag genoeg bodemloze putten gemaakt en in stand gehouden,waarbij ik vermoed dat dat deels is om iets hebben als werkverschaffing %03% (ze moeten immers hun geld toch ergens mee "verdienen" ) Verder vind ik je beredenering precies de grondslag om alle werkgelegenheid maar uit nederland te jagen,maak dingen duur,dan zorg je ervoor dat het voor een duppie wordt geproduceerd in verweggistan,en als men het dan niet met vette winst koopt van je personeel wat ook niet al te best word betaald, dan sluit je de toko en verhuist naar verweggistan of je stopt er helemaal mee. Het vergelijk om een paar treinreizigers een auto te geven ipv met de trein te reizen is het zelfde als iets aanbieden aan potentiele klanten en erbij roepen dat het troep is en men het niet van je moet kopen %03% (ofwel het slaat nergens op) Voorlopig wil men proberen het grensvervoer op orde te houden en aantrekkelijker te maken voor het volk,ik zeg geef ze de kans om het te proberen,je kan op voorhand met dit soort dingen niet zeggen of iets gedoemd is om te mislukken,zonder het te proberen. Persoonlijk geef ik aan zoiets liever geld uit dan aan b.v. een zoveelste hulpfonds voor het redden van een land waarvan je wel weet dat je dat geld nooit meer terug ziet. Dat is dan wel een voorspelbare bodemloze put,wil men zoiets doen dan moeten de mensen met een meer dan modaal gevulde portemonnee die maar trekken,ipv het ook van de minder ruim bedeelde te pakken door belasting geld beschikbaar te stellen ervoor. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
05-06-2017 12:29:07 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Interessant joh! |
05-06-2017 14:23:09 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Het is totale onzin dit! Henk1619 ik merk wel dat je weinig snapt van deze zaken. Ik citeer: geradicaliseerde partijen als de PVV en de SP..... die eerste oke maar die 2e is juist voor een eerlijker euro met minder bureaucratie zou toch beter in jouw straatje passen als ik het zo lees en in de randstad wordt ook flink met subsidies gewerkt anders zou het ov nu niet bestaan. Een ov waar dan ook zonder subsidie bij een start is een illusie. Ja het kan het bij langer bestaan kleinschalig uitvoeren zoals de trams bij de RET maar om iets te starten is wel een kapitaal nodig en op deze manier is dit naar draagkracht van alle partijen. Dit systeem zit op veel meer dingen dus ook bijvoorbeeld de snelwegen. Dus 20€ extra vragen is dat dus niet naar draagkracht. Laatst bewerkt door Xander140 op 05-06-2017 14:23 |
05-06-2017 15:27:20 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En daarnaast: hoe het politieke palet er ook uitziet: je wilt als overheid ook iets omdat dat goed is voor het land en de burger, ook al beseft die burger het zelf niet altijd. Sommigen moet je namelijk meenemen als opvoeden niet lukt. En omdat je dus moet sturen (bij het besturen) stel je er geld voor beschikbaar en probeert het de burgers, de bedrijven, de lagere overheden, de stichtingen en verenigingen enz. enz. te laten doen. Op sommige terreinen moet je burgers, bedrijven, lagere overheden, stichtingen en verenigingen volgen (soms precies, soms op afstand) om te kijken of ze niet de verkeerde kant op lopen. Omdat je als overheid de burgers moet beschermen, bevorder je milieuvriendelijk gedrag en subsidieer je gedrag dat anders niet van de grond komt. Vaak hoeft dat niet lang en brengt de activiteit daarna geld op. Daardoor krijgen verreweg de meeste burgers gezonde gewoonten en is het hier geen bananenrepubliek. En als het goed loopt, bemoei je je er als overheid niet mee. Intussen besteed de overheid (als het goed is) het toezicht uit aan lieden die er verstand van hebben en bemoeien politici zich er niet mee. Zo werkt het in de regel goed. Het is hoog tijd om het grensverkeer met het OV te stimuleren. Nu vervoersbedrijven zelf wel willen, moet dat worden ondersteund. Laatst bewerkt door sjoerd op 05-06-2017 15:29 |
05-06-2017 21:34:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Henk 1619 is een provocateur en het is wel leuk om te zien hoe men daar vrij massaal in trapt. |
05-06-2017 22:08:29 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik snap wel dat fiscaal conservatieven liever niet hebben dat de RB61 wordt doorgetrokken naar Hengelo en het nut ervan kun je ook wel in twijfel trekken (gezien de slechte bezetting van de Grensland), maar je kunt in ieder geval (met fatsoenlijke argumenten) discussiëren waarom de RB61 wel/niet doorgetrokken moet worden. Verder hoop ik dat de winkels op zon- en feestdagen in DE gesloten blijven, zodat Duitsers met de RB61 naar Hengelo komen om te winkelen ed. Goed voor de NL economie. |
06-06-2017 07:22:19 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nou ik weet niet of je een beetje bekend bent in Hengelo. Maar meer dan de helft van de winkelpanden staat leeg en van wat er nog open is, gaan er maar een handvol open op zondag. Nee daar hoef je het niet voor te doen Laatst bewerkt door edje op 06-06-2017 07:22 |
06-06-2017 08:23:34 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In Almelo is altijd wat te doen, dus doortrekken naar Almelo met die trein %08% Shqiperise-lopers? |
06-06-2017 09:16:43 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Enschede ook altijd populair bij de Duitsers.. |
06-06-2017 13:52:24 | ||
---|---|---|
Jmsz
![]() |
Ik heb wel eens zondagochtend in Groningen bij de IKEA gestaan voor een ontbijtje. Daar was de voertaal Duits. Dat zal in Hengelo niet heel anders zijn denk ik. |
06-06-2017 15:04:36 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Ikea? hengelo westermaat als nieuw station? #dagdromen |
06-06-2017 16:55:10 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Zie je al iemand met een boekenkast "billy" in de trein of bus stappen??? |
06-06-2017 17:26:35 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Uit ervaring kan ik daar ja op antwoorden %08% |
06-06-2017 17:29:53 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ja hoor. Ik heb een tijdje een klus gehad vlakbij de IKEA-vestiging in Delft. Je wil niet weten hoe vaak ik daar mensen met bouwpakketten de bus in zag stappen. |
06-06-2017 17:59:15 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Lichtelijk off topic,maar t is nog altijd makkelijker om zoiets mee te sleuren bus of trein in ,dan te proberen het dwars op een bagagedrager van een fiets mee te sleuren naar huis %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
06-06-2017 21:31:40 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote En waarom denk je dat ik vraagtekens zet bij dit soort projecten? Die 26 miljoen Euro kan alleen hierin worden gestoken door onnodig veel belasting te heffen waardoor indirect dus Nederlandse producten en diensten duurder worden en uiteindelijk weglekken naar landen zonder dit soort projecten. Gelukkig zijn we tegenwoordig een verenigd Europa zodat geld geven aan een Duitse exploitant om Zwitserse treinstellen te kopen gelukkig niet helemaal weggegooid geld is. Quote Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien is een oncomfortabel treinstel dat je ongeveer brengt naar waar je wil wezen voor de prijs van een auto uit de prijsklasse van de happy few inderdaad wel "troep". Maar eerlijk gezegd wilde ik alleen maar aangeven dat de hoeveelheid subsidie per reiziger wel redelijk absurd is in dit geval. Quote En waar houdt dat aantrekkelijker maken dan op? Vanuit Hengelo wordt nu al een frequente, snelle en comfortabele trein aangeboden door NSI. De kans om het te proberen is reeds gegeven en voor een veel hoger bedrag per reiziger en daarmee bleken slechts 260 mensen per dag behoefte aan te hebben. Mij heb je niet horen zeggen dat het gedoemd is om te mislukken, ik baseer me uitsluitend op de feiten van de uitkomst van de voorgaande proef. |
06-06-2017 21:42:11 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
We weten inmiddels dat je het een slecht plan vindt. Je gaat mensen hier niet overtuigen. |
06-06-2017 21:49:13 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als dat het geval zou zijn dan ben ik het van harte met je eens, een overheid die de ontwikkeling aanjaagt zodat een verbinding kan ontstaan die daarna zichzelf in stand kan houden. Maar kijk ook eens naar de realiteit. Op Hgl-Bh is dit al eens gedaan en de teleurstellende conclusie was dat het niet ging werken zonder een structureel subsidie in te blijven stoppen. |
06-06-2017 22:03:52 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Ja tuurlijk. Is niet voor niets uitgeroepen tot lelijkste centrum van Nederland. Is nog minder te doen als in het half leegstaande Hengelo. %08% |
06-06-2017 22:15:50 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteNee, het is gedaan met een pendeltrein (met risicovolle overstap) die het 's avonds al erg vroeg voor gezien hield, waaraan maar weinig ruchtbaarheid gegeven is en bij de start alleen kaartjes in de trein te koop waren. Later waren de Duitse Niedersachsen- en Schönes Wochenende-tickets weliswaar geldig, maar dat moest je wel toevallig weten en van tevoren via een Duitse site (met creditcard) kopen. En ja, er zal allicht steeds subsidie bij moeten, maar dat moet ook bij de bus naar Schubbekutteveen en zelfs bij de tram in Amsterdam. Ook maar afschaffen dan? |
06-06-2017 22:43:04 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
QuoteZeker niet als Henk1619 een verbinding van zeven maal per dag gaat omschrijven als een frequente snelle trein... |
07-06-2017 01:01:21 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ja en waar je voor Hgl Bh zo'n 15€ betaald voor een retourticket.... dus niet vaak en veel te duur een goede keuze vinden.... wie is hier nu dief van zijn eigen portomonee of gaat Henk liever met de auto?![]() |
07-06-2017 04:43:38 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Ik kan mij wel voorstellen dat mensen het vervelend vinden dat de bus naar Schubbekutteveen verdwijnt (in Overijssel waar stevig bezuinigd moet worden op OV geen onrealistisch scenario), terwijl de provincie wel geld instopt in een treinverbinding puur voor keuzereizigers (zijn weinig mensen afhankelijk van de RB61). Nu kan de RB61 redelijk goedkoop worden doorgetrokken en valt daar wel wat voor te zeggen, maar als ik soms lees over geld stoppen in onderzoek naar een trein Coevorden-Nordhorn vind ik dat de provincie wel de prioriteiten verkeerd ligt. Goed OV voor eigen volk vind ik belangrijker dan goed OV voor keuzereizigers en Duitsers. |
07-06-2017 07:00:29 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Quote |
![]() |
advertentie |
07-06-2017 13:27:19 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
En ik zou de Berlijn-IC ook niet snel willen noemen, sterker nog, de RB61 wordt straks net zo snel op de relatie Hengelo-Rheine/Osnabrück ondanks dat die bij elke boom stopt. Als je de Berlijner sneller wilt maken, zou je echt iets met meersysteemlocs moeten gaan doen. De Berlijn-IC is prima voor de reizen naar Berlijn/Hannover/Hamburg, maar voor het regionale verkeer is de RB61 een aanwinst. En zelfs voor reizen Nederland-Hamburg/Kopenhagen vv biedt de RB61 straks snellere en/of extra reismogelijkheden. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-06-2017 14:09:23 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
IC Berlin is op Rheine-Bünde 13 minuten sneller dan de RB61, tussen Hengelo en Rheine zit er geen verschil in vanwege de lokwissel in Bad Bentheim. Voor Hamburg/Bremen/Hannover wordt het dan wel heel aantrekkelijk om met een Niedersachsen-ticket te reizen (€23 en €4 voor iedere extra reiziger), Sparpreis is duurder. NS International en Deutsche Bahn zullen de reizigers uit Nederland naar Hamburg/Bremen/Hannover wel grotendeels kwijt zijn aan de RB61, vanwege de Niedersachsen-tickets. Naar Berlin/Prag/Posen/Warschau/Dresden blijft de IC Berlin wel de gemakkelijkste manier om vanuit Nederland erna toe te reizen. |
07-06-2017 16:36:46 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
@ Berk24: Nou, wat die redenering met het Nds-Ticket betreft zou ik toch wel willen beweren dat dat alleen zo is als je alle tijd van de wereld hebt en weinig geld. De overstaptijdens zijn zo lang en onaantrekkelijk dat het dan handiger geweest was om de RE60 Rheine - Braunschweig te verlengen naar Hgl i.p.v. de RB61. Maar dat was of niet het doel, of het idee om een Duitse treindienst naar Nederland door te trekken kwam te laat om het nog bij de aanbesteding van de RE60 mee te nemen. Overstap in Osnabrück van RB61 op RE ri. Bremen is 48 minuten tegen 21 minuten met RE60. Richting Hannover moet je overstappen op de RE60, omdat je met Nds-Ticket niet via Herford mag. Sta je fijn weer 30 minuten op zo'n ongezellig Duits station wortel te schieten. Nee, die RB61 is leuk voor Duitsers richting Nederland (met overstap op het relatief frequente NL-netwerk) en voor Nederlanders richting Duitse plaatsen die door de RB61 bediend worden, voor verder weg kun je echt beter de IC pakken, met de aantekening dat de RB61 een alternatief wordt als de IC niet rijdt, zoals later op de avond. Laatst bewerkt door SchuurB op 07-06-2017 16:39 |
07-06-2017 17:22:42 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteOp Osnabrück komt genoeg interessants voorbij om je als treinliefhebber te vermaken, maar voor de gewone sterveling is het minder interessant inderdaad. Via Herford reizen mocht in het verleden inderdaad niet, maar blijkens deze kaart is het tegenwoordig wel toegestaan: https://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/deutschland_erleben/allgemein/tickets/2015/mdb_190444_2015-06-03_aushang_stationen.pdf Edit: blijkbaar is het NDS-ticket al vier jaar geldig naar Herford https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,6224102 Laatst bewerkt door dennistd op 07-06-2017 17:32 |
07-06-2017 17:53:02 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Ik lees een hoop over de komende reistijden, maar was al bekend hoe lang die RB61 eigenlijk gaat halteren in Bad Bentheim? Kan due transitie wel zoveel sneller dan een lokwissel? |
07-06-2017 17:59:49 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ja hoor, het is een kwestie van de trein aan laten komen en als de trein binnen is (en de stroomafnemers neer heeft) de rijweg verder instellen, waarmee meteen de spanning gewijzigd wordt. Andere stoomafnemer op, en gaan met die banaan. Het kost je misschien een minuutje extra ten opzichte van een normale haltering. Aannemelijk zal de trein vanaf december 2018 trouwens in beide richtingen op spoor 2 worden afgehandeld, vanwege de aansluiting van/naar Nordhorn op spoor 3. |
07-06-2017 18:26:18 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Richting Bielefeld 1 minuut, richting Hengelo 5 minuten in verband met het voorlaten van de 1600 in Hengelo. |
07-06-2017 19:12:16 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Bron? |
07-06-2017 19:25:33 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Quote a. Die overstap is voor mij als treinliefhebber ook niet altijd acceptabel, ik heb daar meerdere malen moeten wachten op de RB61 's avonds laat, zowel vanuit Bremen als Hannover. Eettentjes in het stationsgebouw dicht dus dat was toch echt weinig lol. b. Ik reis regelmatig richting Hannover met een Nds-Ticket maar dat dit via Herford mag was aan mij voorbij gegaan. Dank voor dit heugelijke nieuws! |
07-06-2017 19:37:04 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote RB61 kan niet voor .26 binnenkomen in Hengelo vanwege de 1600 die om .23 binnenkomt. Bh-Hgl is 18 minuten, dus de RB61 kan niet eerder dan om .08 vertrekken. Richting Bielefeld is er geen kruising met de 1600 en is er een korte stop (1 a 2 minuten) mogelijk. |
07-06-2017 19:53:22 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Aannames dus, in plaats van een bron. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-06-2017 21:59:09 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Nou blijkbaar was dat het best haalbare concept voor die 3 miljoen euro per jaar. Als je kaartjes geldig laat zijn waarvan je zeker weet dat het verliesgevend gaat zijn dan weet je in ieder geval het concept ten dode opgeschreven is. |
07-06-2017 22:16:02 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Dief van eigen portemonnee, pakken wat je pakken kunt en liever op kosten van de gemeenschap leven in plaats van zelf iets bijdragen. Typische opvattingen van een geradicaliseerde partij als de SP. Ik had al eens uitgerekend dat er 20 euro subsidie zit op een ritje Hgl-Bh met de RB61. In plaats van enige dankbaarheid voor deze gunst van de belastingbetaler gaan we lopen zeiken dat 15 euro al te veel is... |
07-06-2017 22:23:26 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote |
07-06-2017 22:30:35 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik mag hopen dat we dat horror-scenario niet gaan meemaken? Spoor 2 en 3 zijn de langste sporen in Bh. Spoor 2 mag je doorgaans overdag al niet gebruiken met goederen vanwege de reizigersdienst en als ook 3 beperkt of helemaal niet meer te gebruiken is levert dat een kostenverhogende lengtebeperking op. Die trein uit Nordhorn kan toch gewoon op Bentheim Nord eindigen? |
07-06-2017 22:33:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Die 1600 kan toch ook gewoon op spoor 3 stoppen om een kruising te ontwijken? |
07-06-2017 23:07:27 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Nee, spoor 3 in Hgl kan niet met de IC naar het westen omdat je dan in conflict komt met de sneltrein van Zwolle naar Enschede. Verder is spoor 3 in Bh gewoon te gebruiken door goederenverkeer, maar niet rond het hele uur. Het hele traject Bentheim-Neuenhaus van zo'n 30km moet in 28 minuten afgelegd gaan worden. Nordhorn (waar gekruist gaat worden) ligt om 2/3e, dus op 20 minuten. Uitgaande van een kruising aldaar om .30 staat de trein van ongeveer .50 tot .10 op spoor 3 in Bentheim. Dat levert een mooie aansluiting van 7 minuten op van/naar Rheine en 13 minuten van/naar Hengelo. En dat met slechts 20 minuten per uur spoorbezetting. Ik zie het probleem ook niet zo wat betreft spoor 3: je wacht in Odz tot de trein vanuit Duitsland uit Salzbergen vertrokken is, komt tegelijk aan in Bentheim en neemt elkaars trein over. Overigens is dit de laatste reactie op jou, want ik ben je negatieve gezeur onderhand meer dan zat %05% |
08-06-2017 00:04:57 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Uhm welke sneltrein? Bij mijn weten heeft Syntus gemeldt dat deze pas in 2018 komt, of dat er een alternatieve oplossing komt. ![]() |
08-06-2017 04:54:33 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als die sneltrein eind 2018 komt zit je dan alsnog met hetzelfde probleem. Het is niet zo dat er dan een extra perron in Hengelo ligt of zo. |
08-06-2017 06:47:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Zou wel een mooie oplossing zijn. Spoor 1 helemaal van een perron voorzien. Geeft net iets meer speelruimte. |
08-06-2017 08:38:28 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Welk een gevaarlijk voorstel, als we Henk1619 mogen geloven is spoor 1 voornamelijk enkel door cargo te gebruiken(!) |
08-06-2017 15:47:07 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Of Henk1619 hier ook één van zijn vele kaatseballetjes opgooit, weet ik niet. Alle sporen op het emplacement zijn in feite te kort om er een goederentrein van enige lengte op te parkeren, ook spoor 1. En om de perronfases goed te benutten ligt er ook nog eens een kruiswissel tussen spoor 1 en 2. Een extra perron zou best handig zijn, maar wellicht is een extra perron op de plek van spoor 5 ook een optie. Daarnaast is spoor 1 vanuit Almelo niet bereikbaar, en als je er dan eenmaal staat moet je aan het eind van het perron al naar rechts om naar Oldenzaal te kunnen. |
08-06-2017 17:16:39 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Ik zou over sp308 juist een perron bouwen. Zit je verder ook niks in de weg. |
08-06-2017 20:38:01 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Mwah, da's waar maar dat spoor moet dan bereikbaar gemaakt worden vanuit de gewenste richtingen en een overstapje naar een trein op de sporen 2 en 3 gaat een eeuwigheid duren.![]() |
08-06-2017 21:32:07 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Doe dan maar een perron op de plek van spoor 305a, dan heb er meteen twee perronsporen bij. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-06-2017 22:34:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dan wordt het te smal voor tweezijdig gebruik. |
08-06-2017 22:38:51 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Och, dat gaat in oorden als Hks en Bkg toch ook goed? ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-06-2017 00:04:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat zal een gevalletje 'bestaande' en 'nieuwe' situatie zijn. En ik gok dat met spoor 308, spoor 8 Anton word bedoeld? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/hgl-es.gif Laatst bewerkt door thom op 09-06-2017 00:07 |
09-06-2017 00:38:48 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik weet het wel: ik heb namelijk nooit beweerd dat in Hgl spoor 1 een exclusief cargospoor zou moeten worden. Hgl is doorrijd station voor goederen en afgezien van conflicten met de tegenrichting zou dat over ieder spoor kunnen, zeker aangezien de passeersnelheid toch al laag is. Ik heb alleen iets geroepen over het gebruik van spoor 3 in Bh. Bh kent de gekke situatie dat alle lange sporen de perronsporen zijn. Wat dat betreft hadden ze de renovatie van het eiland perron beter achterwege kunnen laten en op de plek van het eilandperron een nieuw lang spoor neer kunnen leggen. Langs spoor 6 een nieuw perron aan leggen als alternatief en ook langs de sporen van de BE achter het station en dan zijn alle infragebruikers optimaal gefaciliteerd. Moeten alleen die overloopwissels tussen 5 en 6 aan de Nederlandse kant worden omgedraaid en de perrontunnel worden doorgetrokken. Daar lijken de grootste kosten in te gaan zitten. |
09-06-2017 01:02:40 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Je ziet nog een belemmering over het hoofd: op spoor 6 kan de spanning niet omgeschakeld worden. Verder kost het ook opstelcapaciteit op spoor 25/26, want de 1700 voor de ICB zal toch ergens moeten kunnen wachten. ![]() Oftewel, een heleboel kosten en moeite voor een oplossing van een probleem wat er niet is. %08% Laatst bewerkt door Frontier op 09-06-2017 01:05 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-06-2017 07:51:36 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Dat kun je natuurlijk ook omschakelbaar maken. Ik had eerder verwacht dat iemand zou gaan roepen dat 1 perronspoor in het DB-station wat weinig is. Je kunt ook spoor 6 een stukje opschuiven en een perron tussen 5 en 6 bouwen. Dat opstelcapaciteitsprobleem zie ik niet zo. Je kunt aan beide kanten wachten maar de loc moet nu zo snel mogelijk naar de NL kant vanwege een gebrek aan sporen zodat je opgesloten kunt raken als het druk is. En er zit ook altijd iemand op de NSI loc dus even heen en weer als er iemand anders langs moet is geen punt. De beperkte lengte en gebrek aan bruikbare sporen is voor de goederenvervoerders een heel groot probleem. Er kan nu niet efficiënt worden gepland door de onvoorspelbaarheid in Bh door het capaciteitsprobleem. Wisselen met lange treinen leidt nu al tot constructies als de trein ri DE in Odz laten staan, de trein uit DE van Bh naar Odz brengen en daarna de eerste trein alsnog naar Bh rijden. Raar om concrete problemen af te doen als niet bestaand en wel tientallen miljoenen te willen steken in OV verbindingen waar aantoonbaar geen behoefte aan is en daarbij de problemen van de goederenvervoerders nog groter te maken. |
09-06-2017 08:44:02 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
De situatie in Bh wordt juist eenvoudiger doordat de RB61 niet altijd meer minstens 1 spoor bezet houdt en niet hoeft te rangeren vanwege de IC Berlin. Nu kan de RB61 alleen nog een korte stop maken waardoor er veel meer capaciteit vrij komt voor goederenvervoer. Probleem is waarschijnlijk dat goederenvervoer tussen Bh en Bünde voor/achter de RB61 aan zit en dat de RB61 tussen Bh en Hgl achter de goederentrein moet hangen of hem zelfs moet inhalen. Daarnaast is de capaciteit in Hengelo ook licht problematisch. |
09-06-2017 08:54:24 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteSinds wanneer heeft Bad Bentheim een perrontunnel? ![]() Dick van den Hoven |
09-06-2017 08:57:51 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik denk dat de verkeerstunnel die ook toegang tot de perrons geeft wordt bedoeld. Shqiperise-lopers? |
09-06-2017 09:01:47 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Als dat zo is, dan hoeft er niets te worden doorgetrokken. Die tunnel loopt door. Alleen kun je vanuit die tunnel moeilijk spoor 5/6 bereiken. Dick van den Hoven |
09-06-2017 17:41:48 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Inderdaad, maar je zou hem ook door kunnen trekken. Vanaf sp307 kun je gemakkelijk vanuit beide kanten via het goede spoor ri Aml en Es rijden. Oftewel de DDAR daar laten halteren zou ook mogelijk moeten zijn. |
09-06-2017 20:35:07 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Niet dat het onmogelijk is om de sporen 307 en/of 308 toegankelijk te maken in de beveiliging, van een perron te voorzien met alles wat er bij hoort, zoals trappen en zo, maar het is niet erg praktisch omdat de boel zo ver van het andere perron komt te liggen. En dat terwijl ook spoor 301 of 305 van een smal (en dus volgens de voorschriften enkelzijdig) perron zou kunnen worden voorzien dat veel dichterbij ligt en waarvoor de bestaande spoorinfra helemaal niet behoeft te worden aangepast. Het lokale goederengebeuren in Hengelo stelt niet veel meer voor en de sporen zijn te kort om er een wachtende goederentrein aan de kant te zetten. Deze hele discussie heeft overigens niet zo veel met dit topic meer te maken! ![]() |
01-07-2017 14:29:27 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Laatst bewerkt door Berk24 op 01-07-2017 14:29 |
10-08-2017 12:05:26 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Alles over de ontwikkelingen van het Teutoburger-Waldnetz is hier te vinden: http://twn.keolis.de De RB65 (Münster-Rheine) en de RB66 (Münster-Osnabrück) blijven buiten de spits 1x/uur rijden. Bron:ovinnederland.nl Op het kaartje die te vinden is op http://twn.keolis.de van het Eurobahn-netwerk zijn ook Hengelo en Oldenzaal ingetekend, echter niet Hengelo Oost. Dit betekent dat de RB61 ook niet in Hengelo Oost gaat stoppen. Laatst bewerkt door Berk24 op 10-08-2017 12:10 |
10-08-2017 13:31:17 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Dat laatste was al bekend toch? |
18-08-2017 20:42:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Nieuws over Eurobahn Bielefeld - Hengelo: https://www.ovmagazine.nl/2017/08/eerste-trein-voor-hengelo-bielefeld-gereed-1323/ Lees dat de treinstellen zijn voorzien van Etcs Level 2 en ATB. Geen PZB/Indusi? En is er al een tussen Bielefeld - Hengelo al voorzien van ERTMS? Laatst bewerkt door icened op 18-08-2017 20:46 |
18-08-2017 20:53:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Uiteraard hebben ze dat wel. ERTMS is in Duitsland namelijk nog vrijwel nergens in Duitland operationeel. Dat zit er vooral in omdat ze technisch gelijk zijn aan de Abellio-stellen die het nodig hebben voor Zevenaar-Grens. Het Duitstalige persbericht spreekt trouwens ook over: Für Fahrten auf den niederländischen Strecken sind die FLIRT zusätzlich mit dem Zugsicherungssystem ETCS Level 2 sowie ATB ausgestattet. Laatst bewerkt door dennistd op 18-08-2017 20:56 |
18-08-2017 22:00:27 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Dat is precies goede informatie. Maar daar zijn Duitsers meestal goed in. |
19-08-2017 00:29:10 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Ach, mocht er tijdens de lopende concessie worden besloten om op ETCS lvl 2 over te gaan tussen Hgl - Bh, dan is deze trein in ieder geval voorbereid op de toekomst. %02% |
20-08-2017 00:57:12 | ||
---|---|---|
Knoek
![]() |
Iemand al enig idee wanneer de eerste Eurobahn/Keolis Flirt naar Hengelo komt? Als het goed is gaan ze de komende weken op het traject beginnen met testritten. |
20-08-2017 01:11:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Technisch zijn de Eurobahn-FLIRTs gelijk aan de stellen die Abellio nu al gebruikt voor Arnhem - Düsseldorf, dus ik denk dat we niet veel meer hoeven te verwachten dan wat afnameritten? |