Materieelomloop DRGL2007 (2)
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
11-12-2006 23:26:13
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
mark:
Quote
Bollenstad: Was ICM-3 niet gewoon de interne aanduiding voor koplopers? Los van het feit of het nou eentje met drie bakken of eentje met vier bakken is?
ICM-3 is de serie 4201-4230 ICM-III is een ICM met drie bakken
Achja, even over het hoofd gezien
 

11-12-2006 23:30:38
woepje
woepje
Quote
j.jager: Sterker nog, op spoor 6(a+b) kunnen ze 13 bakken neerzetten.

Ja, maar spoor 6 is geen spoor om een bomvolle IC op binnen te laten komen of te laten vertrekken. Hij mag wel genoeg bakken kunnen hebben, maar spoor 6/7 moeten alleen worden gebruikt als reserve. Het ligt te ver af van de overige sporen. Ze hebben destijds spoor 2b niet voor niets verlengd: dit ligt stukken dichterbij de ingang en men hoeft niet verplicht over een brug heen. Maargoed deze discussie is hier al eens eerder gevoerd, dus ik hou het hierbij.
 

12-12-2006 18:38:48
ruysdael
ruysdael
Klopt het dat er in de kerstvakantie geen lok+duitse-huurlingen+lok gaat rijden in 1500?? Of wordt dit nog veranderd? Ik zou ze nl. graag nog in de kerstvakantie spotten in huidige kleurstelling (dus rood-met-wit, wit-met-blauw en de ICK).. 't liefst in de 2e week (dus in 2007).

Laatst bewerkt door ruysdael op 12-12-2006 18:39
 

13-12-2006 07:18:16
dvdhoven
dvdhoven
Volgens de huidige planningsstand van het materieel is de inzet als volgt:
Week 52, wo, do, vr:
1520, 1529, 1528, 1571
1526, 1535, 1534, 1543, 1560, 1569
Week 01, di:
1520, 1529, 1528, 1571
1526, 1535, 1534, 1543, 1560, 1569
Overige dagen gewoon ICM.


Dick van den Hoven
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-12-2006 11:58:34
Bollenstad
Bollenstad
Even een vraagje tussendoor van een verstokte roker: zitten er rookcoupé's in die Duitse rijtuigen, net als in de 140-serie? Of uitsluitend niet-roken?  

13-12-2006 12:48:05
treinfan
treinfan
Van de NS mag je niet roken in de trein, maar ik zou het hier niet weten.  

13-12-2006 13:33:34
stephan90
stephan90
Weet iemand hoe en wanneer de ICRm composities van de serie 2000 in onderhoud komen? Ik kan namelijk niks uit de DRGL's en omlopen halen.  

13-12-2006 20:33:25
thom
thom
Quote
Bollenstad: Even een vraagje tussendoor van een verstokte roker: zitten er rookcoupé's in die Duitse rijtuigen, net als in de 140-serie? Of uitsluitend niet-roken?

Al zouden ze nog erin zitten,
je mag gewoon in een binnenlandse trein niet roken,
bij wet gewoon verboden.
 

13-12-2006 21:05:57
maurits
maurits
Gelukkig zijn de voormalige roken-coupé's netjes voorzien van niet-roken-stickers, dus gewoon roken bij de rookzuil op het perron zoals het hoort.  

14-12-2006 10:58:54
Bollenstad
Bollenstad
Quote
thom:
(...) je mag gewoon in een binnenlandse trein niet roken,
bij wet gewoon verboden.
Sorry, maar in de 140 e.v. mag je gewoon roken hoor, ook als je 'm voor binnenlandse reizen gebruikt.
@Maurits: Dat was mijn vraag inderdaad. Dank voor het concrete antwoord!
 

14-12-2006 11:07:52
dh3201
dh3201
De 140 is een internationale trein en valt dus onder de internationale regelgeving, de 1500 is een binnenlandse trein en valt binnen de binnenlandse regelgeving.


Shqiperise-lopers?
 

14-12-2006 12:10:56
billy
billy
De 13600 rijdt van Bd tot Ht en gaat dan verder als 16000 naar Ut. Op de CTA's in Bd, Tbwt en Tb wordt toch al als eindbestemming Ut aangegeven, terwijl de gele verstrekstaten Ht als eindbestemming laten zien. Beetje verwarrend voor reizigers denk ik. Waarom gebruiken ze hier niet 1 variant? Of in Ut ook al Bd als eindbestemming wordt aangegeven weet ik niet.  

14-12-2006 12:10:58
ruysdael
ruysdael
In Nederland geldt de 140 toch sinds kort als reguliere Intercity..? Maar hij zal dan wel onder buitelandse (Duitse?) wetgeving vallen.. %03%  

14-12-2006 12:15:24
ruysdael
ruysdael
Quote
billy: De 13600 rijdt van Bd tot Ht en gaat dan verder als 16000 naar Ut. Op de CTA's in Bd, Tbwt en Tb wordt toch al als eindbestemming Ut aangegeven, terwijl de gele verstrekstaten Ht als eindbestemming laten zien. Beetje verwarrend voor reizigers denk ik. Waarom gebruiken ze hier niet 1 variant? Of in Ut ook al Bd als eindbestemming wordt aangegeven weet ik niet.
Och ja, dat was vorig jaar ook met de 4800 en 4000 als de 4800 in Asd aankwam ging hij verder als 4000 naar Rtd.. op de gele vertrekstaten in bijv. Hlm stond dan [Sprinter Amsterdam Centraal], maar op de koersdisplays van de SGMm stond dan [Amsterdam Sloterdijk, Rotterdam Centraal]. Ik denk dat ze op de gele vertrekstaten gewoon de series willen hanteren.. Als dan bijv. een keer een 13600 uitvalt, dat ze dan in Ht wel een (oof meerdere) Plan V('s) op kunnen trommelen om de 16000 te rijden, zonder dat ze iets op de borden hoeven te veranderen..
 

14-12-2006 12:15:55
rudolfph
rudolfph
Quote
billy: De 13600 rijdt van Bd tot Ht en gaat dan verder als 16000 naar Ut. Op de CTA's in Bd, Tbwt en Tb wordt toch al als eindbestemming Ut aangegeven, terwijl de gele verstrekstaten Ht als eindbestemming laten zien. Beetje verwarrend voor reizigers denk ik. Waarom gebruiken ze hier niet 1 variant? Of in Ut ook al Bd als eindbestemming wordt aangegeven weet ik niet.
Dat is al een aanpassing van de dienstregeling, de 13600 reed tot Tb, het materieel ging dan als LM door naar Ht om vanaf daar weer met reizigers te rijden. Omdat dat toch wel heel erg niet aardig is, is besloten om de treinen per direct voor reizigers open te stellen, maar de vertrekstaten moeten dus nog aangepast worden.
 

14-12-2006 12:19:03
billy
billy
Ja dat weet ik, maar ik dacht dat dat alleen gold voor de treinen ná 20.00 uur en in het weekend. De vertrekstaten geven ook aan dat de trein wél naar Ht gaat namelijk.

Laatst bewerkt door billy op 14-12-2006 12:19
 

14-12-2006 12:30:59
maurits
maurits
Ja, dat is eigenlijk wel apart. In landen als Italië en Zwitseland is men gewoon duidelijk, na het passeren van de grens moet de pijp, sigaret of sigaar gewoon uit. Al zitten er in de trein nog zoveel asbakken en "roken"-stickers, op het Zwitserse of Italiaanse grondgebied wordt niet gerookt.

Laatst bewerkt door maurits op 14-12-2006 12:31
 

14-12-2006 19:35:24
kjansma
kjansma
Quote
billy: De 13600 rijdt van Bd tot Ht en gaat dan verder als 16000 naar Ut. Op de CTA's in Bd, Tbwt en Tb wordt toch al als eindbestemming Ut aangegeven,
Staan de stations tussen Ht en Ut dan ook al op de CTAs?
Ik vind het vreemd omdat dan "ergens in het systeem" de 13600 als Bd-Ut staat ipv Bd-Ht. Toen de 16000 overging in de 9600 stond ook altijd Ht als eindbestemming op de CTAs in Ut, Gdm, Ehv, Btl, etc.
 

14-12-2006 19:38:08
kjansma
kjansma
Quote
ass-er: Als dan bijv. een keer een 13600 uitvalt, dat ze dan in Ht wel een (oof meerdere) Plan V('s) op kunnen trommelen om de 16000 te rijden, zonder dat ze iets op de borden hoeven te veranderen..
Dat hebben ze nooit gedaan en zullen ze waarschijnlijk ook nooit doen, zolang er een (standaard) leeg opstelterrein is...
Ik heb bijv. met de 4400 nog nooit meegemaakt dat er vervangend mat. wordt ingzet als een trein uit Nm niet of veel te laat binnenkomt.
 

14-12-2006 20:40:50
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
kjansma: Staan de stations tussen Ht en Ut dan ook al op de CTAs?
Vanmiddag in Bd wel ja, maar in Tb zag ik dinsdag nog een 13600 als stoptrein naar Ht op de CTA staan. Ook in Gdm wordt gewoon Ht als bestemming aangegeven en niet Bd.
 

14-12-2006 21:46:34
nielsie21
nielsie21
16000 Wordt in Cl,ook aangegeven als Stopper naar Ht

Maar On-Topic;)

Laatst bewerkt door nielsie21 op 14-12-2006 21:46
 

14-12-2006 22:51:30
billy
billy
Quote
kjansma: Staan de stations tussen Ht en Ut dan ook al op de CTAs?
Heb in zowel Bd, Tbwt als Tb alle stations tot aan Ut zien staan op de CTA. In het groot staat gewoon als eindbestemming 'Utrecht Centraal' op de CTA's.

PS: ik hoorde van iemand dat er al herdrukken zijn van het nieuwe spoorboekje. Iemand die dit kan bevestigen?

Laatst bewerkt door billy op 14-12-2006 22:53
 

14-12-2006 23:32:00
tla
tla
In Tb gistermiddag de 13600 als intercity 's Hertogenbosch gezien...  

15-12-2006 02:38:45
spoormans
spoormans
Dat is niet helemaal waar. Als een internationale trein een bepaald land binnenkomt, worden de geldende wetten van dat land van kracht. Rij je met de EC van Duisland naar Frankrijk, of naar Italië dan mag er vanaf het grenspunt geen sigaret, sigaar, pijp, of stickie aan. Of is het in Nederland weer, zoals gewoonlijk, half geregeld?  

15-12-2006 07:35:58
billy
billy
Quote
tla: In Tb gistermiddag de 13600 als intercity 's Hertogenbosch gezien...
Gisteren zag ik ook een 13600 aangekondigd worden in Tb als IC naar Ut.
 

15-12-2006 10:20:23
Bollenstad
Bollenstad
Quote
spoormans: Dat is niet helemaal waar. Als een internationale trein een bepaald land binnenkomt, worden de geldende wetten van dat land van kracht. Rij je met de EC van Duisland naar Frankrijk, of naar Italië dan mag er vanaf het grenspunt geen sigaret, sigaar, pijp, of stickie aan. Of is het in Nederland weer, zoals gewoonlijk, half geregeld?
In Nederland mag je in de rookcoupé's van de ICE en de 140-serie gewoon roken hoor! En inmiddels ken ik meerdere rokers die dan ook bij voorkeur een Berlijn-IC (140-serie) uitzoeken als ze die kant op moeten en vaste tijdplannen hebben...
 

15-12-2006 19:18:47
robbertc
robbertc
Zoals eerder hier voorspelt, heeft NS zichzelf weer positief in het nieuws weten te brengen, door in de Metro te vermelden dat er 's avonds en op zondag 'op verzoek van reizigers' extra treinen zullen rijden tussen Tilburg en 's Hertogenbosch, wat het totaal aan treinen op dit traject verdubbeld van 2 naar 4 treinen per uur per richting.
Tja, zo kun je het ook brengen natuurlijk %03%
 

09-01-2007 00:00:12
helmond
helmond
Goedenavond,Nou ik kan je zeggen dat er in Ut t/m Gdm in de cta bakken geen Bd wordt weergegeven,helaas ik had t ook graag anders gezien.

Laatst bewerkt door helmond op 09-01-2007 00:02
 

02-03-2007 21:32:46
nielsie21
nielsie21
Ik zie dat er in de week van 12 maart,een setje ICK in de 3500 gaat rijden

Laatst bewerkt door nielsie21 op 02-03-2007 21:33
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


02-03-2007 21:35:13
train85
train85
Zou tegek zijn, kan ik tenminste weer ICK zien in Utrecht.  

03-03-2007 09:16:38
bombardier
bombardier
Zoiets had ik al in mijn gedachten en het gebeurd!  

03-03-2007 13:23:24
mren
mren
Ik dacht dat men ICK in de 3500 eigenlijk wilde vermijden ivm de ongelukkige combinatie van grote koffers en ICK-deuren?
Waar gaat het vrijgemaakte ICR dan heen, de 2000?
 

03-03-2007 13:39:30
nielsie21
nielsie21
Dat vrijgemaakte setje gaat in de 1900 rijden

Is trouwens vanaf aankomende maandag al
 

03-03-2007 13:54:01
stephan90
stephan90
Wat is de logica daarvan...evenveel materieel. Maar wel moelijker om bij te sturen. Verder in dezelfde week meer VIRM in de 3500 en trek-trek met ICR waarbij er aan de BDs een 1800 zit gekoppeld%05% geen idee waarom dat in de omloop is opgenomen.

Stephan
 

03-03-2007 14:25:56
mren
mren
trek-trek met ICR zou kunnen doordat men op sommige standplaatsen (zoals Rotterdam) geen BDs-instructie heeft gehad.

Daarom verbaast het me ook dat er een ICR-stam in de 1900 komt te rijden...
 

03-03-2007 15:18:52
stephan90
stephan90
Daar rijdt de 1800 voor de BDs....

Laatst bewerkt door stephan90 op 03-03-2007 15:43
 

04-03-2007 12:08:39
stephan90
stephan90
Quote
nielsie21: Ik zie dat er in de week van 12 maart,een setje ICK in de 3500 gaat rijden


Dat ICK gaat zelfs morgen al rijden in de 3500. Zie diensten L25, NKB6, NKC6, NKA6, NKB17, NKB28 en K14. Wordt wel leuk dagje morgen dus...ik ben toch al 9.10 uur klaar met school%08%

Stephan
 

04-03-2007 13:58:01
daan1714
daan1714
Vandaag rijd er volgens omloop een set van 3x Victor in de 5900/7200.  

04-03-2007 14:12:44
jeroen
jeroen
wat ik me nou afvraag; er is een tekort aan mat'64 en de stellen van serie 400 krijgen een revisie/opknapbeurt. Wordt de 461 ook gereviseerd? het ding is geplukt en mist sowieso 1 tractie motor(verwijderd door de diva's geer en goor) maar het zijn toch 2 bakken extra. het lijkt mij logisch het ding weer te reactiveren  

04-03-2007 16:32:36
1631
1631
En de 460 he. Die is/wordt gebruikt bij rampenoefeningen, maar volgens mij is hij niet echt geplukt ofzo. Iig niet zichtbaar, teminste de laatste x dat ik hem zag.(mei/juni 2005 geloof ik)