Materieelomloop DRGL2007
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
05-12-2006 23:41:08
woepje
woepje
Dan hoop ik dat die spoorpap kokend heet is, waar die "hoge pieten" met een flinke vinger inzitten. Maargoed, voorlopig is er nog niks aan de hand, dus ik hou erover op.

Maar ik las hier ergens dat op za/zo zowel ICM als DM'90 komt te rijden in de 9100? Dat is wat mij betreft geen probleem, want ICM vind ik beter materieel dan DM'90, zeker op een traject met een waslijn boven de kop.
 

05-12-2006 23:47:27
j.jager
j.jager
Quote
woepje:dan zal Woepje eens een pittig praatje houden met de NS én die Hoge Pieten daar in Den Haag.


Dan wil ik wel mee, dan gaan we alle problemen die er zijn bij hun aankaarten. Laat ze ook maar een keer naar de noordelingen luisteren.

Laatst bewerkt door j.jager op 06-12-2006 00:03
 

06-12-2006 01:02:49
nsreiziger
nsreiziger
Op zich zou een oplossing voor de ambtenaren zijn om de IC uit Enschede naar Rotterdam te laten gaan, de IC uit Groningen naar Den Haag en die uit Leeuwarden naar Schiphol op het tijdstip een half uur eerder dan de 526 nu vertrekt.
Maar de schoonheidsprijs wint die oplossing voor duizenden andere reizigers zeker niet... %09%
 

06-12-2006 03:01:46
mren
mren
Quote
woepje:
Quote
dumpy_dump: Lw-deel rijdt los naar Rotterdam.

Prima. In Zl of Ut plaatst de NS anders maar een paar ICM stellen bij om de drukte in Shl te kunnen opvangen. 12 bakken ICM uit Gn, vertrek 6.02 is gewoon zwaar overdreven. Maargoed, het is dan lekker rustig wakker worden voor die enkele reiziger die dan meerijdt.

Geen idee hoe het met de noorderlingen zit, maar in Enschede zit de trein van 5:57 doordeweeks goed vol, en die is planmatig ook 12 bakken meen ik.
Zou niet weten waarom dat in Gn anders zou zijn.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-12-2006 07:40:25
edegroot
edegroot
Quote
Geronimo: De ambtenaren willen hun trein dus weer terug. En ook hun 4444. De kans bestaat dus dat door geklaag van de 'Hoge Pieten' in Den Haag de 4444 gewoon weer een eigen omloop krijgt en wellicht in 522 of 526 (of een nieuwe trein?) gaat rijden.

Die klachten komen er wel %08% Er is al eerder een poging gedaan om IRM in te zetten op de 500 en dat is toen een behoorlijk fiasco geworden voor NSR. Ook nog eens met het oog op een tekort aan VIRM-stellen lijkt het mij niet ondenkbaar dat men dit plan moet gaan afblazen. Het moet immers nog winter worden en onder de nieuwe stellen gaan rake klappen vallen indien het gaat sneeuwen. Oftewel: Dan staan er van de nog geheel complete 87xx en 95xx heel erg veel met defecten aan de kant.
 

06-12-2006 09:17:41
jeepee
jeepee
VIRM in de noordoost was altijd al heel lastig omdat je het Lw gedeelte en het Gn gedeelte niet op elkaar af kon stemmen in de 700. Amf-Shl duurt langer dan Amf-Asd. Dat zou een enorm complexe omloop betekenen.

Ambtenarentrein 4444 AKA ballenbak zou dan evt om 7.20 een natrein kunnen zijn op het gedeelte Gn-Zl, maar is met geen mogelijkheid in te passen op het gedeelte Zl-Amf. Om 8.09 vertrekt al de 12700 Lw-Rtd, om 8.14 de reguliere 700 Gn-Shl en om 8.17 de 5600 naar Ut. Dit natuurlijk los van het feit dat het te belachelijk voor woorden is dat een stelletje bobo's hun eigen treintje wil hebben.

De eindbestemmingen alterneren is ook niet echt een optie. Ten eerste maakt dit de DRGL ongelovelijk onoverzichtelijk en ten tweede is dit niet bepaald netjes tov je andere reizigers. En volgens mij heeft 12 bakken VIRM nog altijd meer 1e klas dan 12 bakken ICM met de 4444 erin...
 

06-12-2006 10:01:26
woepje
woepje
Quote
edegroot: Die klachten komen er wel %08% Er is al eerder een poging gedaan om IRM in te zetten op de 500 en dat is toen een behoorlijk fiasco geworden voor NSR.

Dat was destijds toch min of meer een soort van proef in de ambtenarentrein. Door middel van enquetes werd de VIRM uiteindelijk afgekeurd. Maar vind je dat gek als al die ambtenaren hun mening gaan geven over de VIRM? Die willen natuurlijk dat hun 4444 blijft rijden. En dat is ze destijds dus gelukt. En ik weet niet of NS toen van plan was om de gehele 500 met VIRM te laten rijden na de proef? Maar met de nieuwe dienstregeling gaat het dus alleen om de ambtenarentrein en de rest blijft gewoon ICM. Maar zoals jeepee zei: 12 bakken VIRM heeft meer 1e klas dan 12 bakken ICM met de 4444. En nu is er dus tevens meer ruimte voor de rest voor de reizigers dankzij die 12 bakken VIRM. En het zou inderdaad niet netjes zijn van NS om de dienstregeling aan te passen voor die stelletje bobo's / Hoge Pieten en de rest van de reizigers te negeren. Ik meen dat er zelfs kamervragen over de nieuwe dienstregeling waren bij Minister Peijs. Ze moest nog proberen te redden wat er te redden valt, maar NS scheen niet echt mee te werken aangezien alles definitief was. Om het zaakje nog op zijn kop te gooien, zo kort voor de start van de nieuwe dienstregeling lijkt mij heel stout van de NS.

Laatst bewerkt door woepje op 06-12-2006 10:16
 

06-12-2006 10:38:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
Maak dan een VIRM 8888 met extra eerste klas. Dan hebben die bobo's toch weer een eigen stel En de 4444 laat je dan gewoon meelopen in de ICM diensten.  

06-12-2006 11:55:18
woepje
woepje
Nou van mij mogen ze een 8888 maken, maar volgens mij heeft de uitwisseling met On dan weinig zin meer aangezien je dan maar 1 stel ipv van 2 stellen telkens kunt uitwisselen. Maargoed, het mag van mij. VIRM = VIRM  

06-12-2006 13:40:13
dvdhoven
dvdhoven
Er is weer een nieuwe managementbrief uit over de rijtuigen in de 1500 serie.
Klein stukje hieruit:
De inzet van de rijtuigen wordt vooralsnog voorzien op twee diensten van de serie 1500. De dienstnummers zijn vrijdag 8 december bekend. Per compositie worden er twee conducteurdiensten gesteld.

compositie 1

1520 Dv v 7.08
1529 Asd v 9.56
1528 Amf v 10.58
1571 Asd v 19.27

compositie 2

1526 Dv v 8.38
1535 Asd v 10.27
1534 Amf v 11.28
1543 Asd v 12.27
1560 Amf v 17.58
1569 Dv (moet volgens mij Asd zijn) v 18.56

De twee stammen bestaan uit
Eloc – B – A – B – ICK BD – B – B – A – B – Eloc

Rijtuig A: eerste klas, 50 zitplaatsen, 4 klapzittingen. Aim(z)261
Rijtuig B: tweede klas, 60 zitplaatsen, 6 klapzittingen, Bim(z)261
BD rijtuig ICK: tweede klas met bagageruimte, 42 zitplaatsen, 12 klapzittingen

Laatst bewerkt door dvdhoven op 06-12-2006 13:55


Dick van den Hoven
 

06-12-2006 13:55:23
stephan90
stephan90
Twee vragen over die inzet:

1 Is dit alleen doordeweeks of ook in het weekend
2 Is dit al per 10 december of komen ze later in dienst.

En het valt me op dat er bij deze rijtuigen ook weer BAB-stammetjes te lijken komen.

Stephan
 

06-12-2006 14:08:19
dvdhoven
dvdhoven
Brief zegt vanaf maandag 11 december
Brief zegt niets over weekend, maar als ik in de omloop kijk, zie ik alleen doordeweekse inzet, geen weekend dus.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 06-12-2006 14:08


Dick van den Hoven
 

06-12-2006 14:15:13
maurits
maurits
Quote
dvdhoven: Er is weer een nieuwe managementbrief uit over de rijtuigen in de 1500 serie.
Klein stukje hieruit:
De inzet van de rijtuigen wordt vooralsnog voorzien op twee diensten van de serie 1500. De dienstnummers zijn vrijdag 8 december bekend. Per compositie worden er twee conducteurdiensten gesteld.

compositie 1

1520 Dv v 7.08
1529 Asd v 9.56
1528 Amf v 10.58
1571 Asd v 19.27



Hee, in de 1520, dat is mijn vaste ochtendtrein uit Dv per as maandag, tof!


Quote
dvdhoven:
De twee stammen bestaan uit
Eloc – B – A – B – ICK BD – B – B – A – B – Eloc

Rijtuig A: eerste klas, 50 zitplaatsen, 4 klapzittingen. Aim(z)261
Rijtuig B: tweede klas, 60 zitplaatsen, 6 klapzittingen, Bim(z)261
BD rijtuig ICK: tweede klas met bagageruimte, 42 zitplaatsen, 12 klapzittingen


Dat zijn ruim 100 zitplaatsen meer tov de 2x ICM-III die voor die treinen gepland staat, dat is ook goed nieuws. Zijn de rijtuigen trouwens al ergens gesignaleerd, we hebben nog maar een dagje of vier, dus men mag wel opschieten.
 

06-12-2006 14:32:10
thejag
thejag
Quote
Hee, in de 1520, dat is mijn vaste ochtendtrein uit Dv per as maandag, tof!



eveneens een zeer bekende trein voor mij (eenmaal per week), eindelijk weer in stijl naar Amsterdam Jammer dat hij niet 's avonds de 1565 doet, maar ach, we hebben altijd nog de 1561/147. Bedankt voor de info Dick!

Laatst bewerkt door thejag op 06-12-2006 14:33
 

06-12-2006 16:32:39
dvdhoven
dvdhoven
Voor wat ik begrepen heb, komen er uiteindelijk 7 of 8 composities, dus zullen er nog wel meer 1500'en aan de beurt komen.


Dick van den Hoven
 

06-12-2006 16:43:46
maurits
maurits
Quote
dvdhoven:
Rijtuig A: eerste klas, 50 zitplaatsen, 4 klapzittingen. Aim(z)261
Rijtuig B: tweede klas, 60 zitplaatsen, 6 klapzittingen, Bim(z)261
BD rijtuig ICK: tweede klas met bagageruimte, 42 zitplaatsen, 12 klapzittingen


Strikt genomen zijn alle zitplaatsen in een Bimz klapzittingen %08% (zie ook deze foto: http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bim-Bimz-Bimdz/irgrrabt.jpg )

Laatst bewerkt door maurits op 06-12-2006 16:44
 

06-12-2006 17:27:41
rudolfph
rudolfph
Over de 4444 en de ambtenarentrein: het probleem was toch niet de inzet van VIRM, maar het een halfuur verschoven rijden van de trein van Gn naar Gvc?  

06-12-2006 18:13:53
nsreiziger
nsreiziger
Duitse treinen zijn geweldig.  

06-12-2006 18:17:00
bombardier
bombardier
Het is erg leuke afwisseling. Zo te zien heb je dan ook nog een grote tafel.  

06-12-2006 18:30:24
woepje
woepje
Quote
rudolfph: Over de 4444 en de ambtenarentrein: het probleem was toch niet de inzet van VIRM, maar het een halfuur verschoven rijden van de trein van Gn naar Gvc?


Ja volgens mij waren de tijden het belangrijkste probleem van de ambtenaren. Volgens mij hebben 12 bakken VIRM meer 1e klas dan 12 bakken ICM met de 4444. Dus die ambtenaren kunnen gerust nog zitten.
 

06-12-2006 18:34:46
maurits
maurits
Dat spul is zeker niet gek, comfortabele stoelen, veel bagageruimte, keuze tussen coupé met zijgang en open afdeling (in 1e en 2e klas), stoelen staan wat versprongen tov elkaar zodat je nooit last hebt van de benen van je overbuurman. Het is vrijwel gelijkwaardig aan ICM qua comfort.  

06-12-2006 19:00:26
edegroot
edegroot
M.B.T. de klachten doelde ik meer op het feit dat ik niet geloof dat NSR haar IRM-omloop compleet kan krijgen. Dat die treintjes dus "te klein" gaan rijden.
Er is voor 2007 heel veel IRM ingepland en dat ozo betrouwbare mat gaat met hoge regelmaat stuk. Daar komt bij dat Nedtrain als een idioot defect mat weer moet repareren (want er is al een tekort) en er NSR'ers zijn die er zelf ook niet in geloven.

*Deze gaat dicht, heeft al een aardige lengte*
 

06-12-2006 19:09:08
ruysdael
ruysdael
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bim-Bimz-Bimdz/db518022956404_e0019336.jpg Hm.. dus zó zien de rijtuigen eruit die de NSR gaat huren/kopen... nounou, t is in ieder geval wel te zien dat het niet teveel mag kosten . Maar de binnenkant ziet er wel relaxed uit, en als de buitenkant weer een fris NS-opfrisbeurtje krijgt ziet-ie er weer helemaal fris uit %08%