05-12-2006 23:41:08 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dan hoop ik dat die spoorpap kokend heet is, waar die "hoge pieten" met een flinke vinger inzitten. Maargoed, voorlopig is er nog niks aan de hand, dus ik hou erover op. Maar ik las hier ergens dat op za/zo zowel ICM als DM'90 komt te rijden in de 9100? Dat is wat mij betreft geen probleem, want ICM vind ik beter materieel dan DM'90, zeker op een traject met een waslijn boven de kop. |
05-12-2006 23:47:27 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Dan wil ik wel mee, dan gaan we alle problemen die er zijn bij hun aankaarten. Laat ze ook maar een keer naar de noordelingen luisteren. Laatst bewerkt door j.jager op 06-12-2006 00:03 |
06-12-2006 01:02:49 | ||
---|---|---|
nsreiziger
![]() |
Op zich zou een oplossing voor de ambtenaren zijn om de IC uit Enschede naar Rotterdam te laten gaan, de IC uit Groningen naar Den Haag en die uit Leeuwarden naar Schiphol op het tijdstip een half uur eerder dan de 526 nu vertrekt. Maar de schoonheidsprijs wint die oplossing voor duizenden andere reizigers zeker niet... %09% |
06-12-2006 03:01:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Geen idee hoe het met de noorderlingen zit, maar in Enschede zit de trein van 5:57 doordeweeks goed vol, en die is planmatig ook 12 bakken meen ik. Zou niet weten waarom dat in Gn anders zou zijn. |
![]() |
advertentie |
06-12-2006 07:40:25 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteDie klachten komen er wel %08% Er is al eerder een poging gedaan om IRM in te zetten op de 500 en dat is toen een behoorlijk fiasco geworden voor NSR. Ook nog eens met het oog op een tekort aan VIRM-stellen lijkt het mij niet ondenkbaar dat men dit plan moet gaan afblazen. Het moet immers nog winter worden en onder de nieuwe stellen gaan rake klappen vallen indien het gaat sneeuwen. Oftewel: Dan staan er van de nog geheel complete 87xx en 95xx heel erg veel met defecten aan de kant. |
06-12-2006 09:17:41 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
VIRM in de noordoost was altijd al heel lastig omdat je het Lw gedeelte en het Gn gedeelte niet op elkaar af kon stemmen in de 700. Amf-Shl duurt langer dan Amf-Asd. Dat zou een enorm complexe omloop betekenen. Ambtenarentrein 4444 AKA ballenbak ![]() De eindbestemmingen alterneren is ook niet echt een optie. Ten eerste maakt dit de DRGL ongelovelijk onoverzichtelijk en ten tweede is dit niet bepaald netjes tov je andere reizigers. En volgens mij heeft 12 bakken VIRM nog altijd meer 1e klas dan 12 bakken ICM met de 4444 erin... |
06-12-2006 10:01:26 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote Dat was destijds toch min of meer een soort van proef in de ambtenarentrein. Door middel van enquetes werd de VIRM uiteindelijk afgekeurd. Maar vind je dat gek als al die ambtenaren hun mening gaan geven over de VIRM? Die willen natuurlijk dat hun 4444 blijft rijden. ![]() Laatst bewerkt door woepje op 06-12-2006 10:16 |
06-12-2006 10:38:45 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Maak dan een VIRM 8888 met extra eerste klas. Dan hebben die bobo's toch weer een eigen stel![]() |
06-12-2006 11:55:18 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Nou van mij mogen ze een 8888 maken, maar volgens mij heeft de uitwisseling met On dan weinig zin meer aangezien je dan maar 1 stel ipv van 2 stellen telkens kunt uitwisselen. Maargoed, het mag van mij. VIRM = VIRM |
06-12-2006 13:40:13 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Er is weer een nieuwe managementbrief uit over de rijtuigen in de 1500 serie. Klein stukje hieruit: De inzet van de rijtuigen wordt vooralsnog voorzien op twee diensten van de serie 1500. De dienstnummers zijn vrijdag 8 december bekend. Per compositie worden er twee conducteurdiensten gesteld. compositie 1 1520 Dv v 7.08 1529 Asd v 9.56 1528 Amf v 10.58 1571 Asd v 19.27 compositie 2 1526 Dv v 8.38 1535 Asd v 10.27 1534 Amf v 11.28 1543 Asd v 12.27 1560 Amf v 17.58 1569 Dv (moet volgens mij Asd zijn) v 18.56 De twee stammen bestaan uit Eloc – B – A – B – ICK BD – B – B – A – B – Eloc Rijtuig A: eerste klas, 50 zitplaatsen, 4 klapzittingen. Aim(z)261 Rijtuig B: tweede klas, 60 zitplaatsen, 6 klapzittingen, Bim(z)261 BD rijtuig ICK: tweede klas met bagageruimte, 42 zitplaatsen, 12 klapzittingen Laatst bewerkt door dvdhoven op 06-12-2006 13:55 Dick van den Hoven |
06-12-2006 13:55:23 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Twee vragen over die inzet: 1 Is dit alleen doordeweeks of ook in het weekend 2 Is dit al per 10 december of komen ze later in dienst. En het valt me op dat er bij deze rijtuigen ook weer BAB-stammetjes te lijken komen. Stephan |
06-12-2006 14:08:19 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Brief zegt vanaf maandag 11 december ![]() Brief zegt niets over weekend, maar als ik in de omloop kijk, zie ik alleen doordeweekse inzet, geen weekend dus. Laatst bewerkt door dvdhoven op 06-12-2006 14:08 Dick van den Hoven |
06-12-2006 14:15:13 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Hee, in de 1520, dat is mijn vaste ochtendtrein uit Dv per as maandag, tof! Quote Dat zijn ruim 100 zitplaatsen meer tov de 2x ICM-III die voor die treinen gepland staat, dat is ook goed nieuws. Zijn de rijtuigen trouwens al ergens gesignaleerd, we hebben nog maar een dagje of vier, dus men mag wel opschieten. |
06-12-2006 14:32:10 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Quote eveneens een zeer bekende trein voor mij (eenmaal per week), eindelijk weer in stijl naar Amsterdam ![]() Laatst bewerkt door thejag op 06-12-2006 14:33 |
06-12-2006 16:32:39 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Voor wat ik begrepen heb, komen er uiteindelijk 7 of 8 composities, dus zullen er nog wel meer 1500'en aan de beurt komen. ![]() Dick van den Hoven |
06-12-2006 16:43:46 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Strikt genomen zijn alle zitplaatsen in een Bimz klapzittingen %08% (zie ook deze foto: http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bim-Bimz-Bimdz/irgrrabt.jpg ) Laatst bewerkt door maurits op 06-12-2006 16:44 |
06-12-2006 17:27:41 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Over de 4444 en de ambtenarentrein: het probleem was toch niet de inzet van VIRM, maar het een halfuur verschoven rijden van de trein van Gn naar Gvc? |
06-12-2006 18:13:53 | ||
---|---|---|
nsreiziger
![]() |
Duitse treinen zijn geweldig. ![]() |
06-12-2006 18:17:00 | ||
---|---|---|
bombardier
![]() |
Het is erg leuke afwisseling. Zo te zien heb je dan ook nog een grote tafel. |
06-12-2006 18:30:24 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote Ja volgens mij waren de tijden het belangrijkste probleem van de ambtenaren. Volgens mij hebben 12 bakken VIRM meer 1e klas dan 12 bakken ICM met de 4444. Dus die ambtenaren kunnen gerust nog zitten. |
06-12-2006 18:34:46 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Dat spul is zeker niet gek, comfortabele stoelen, veel bagageruimte, keuze tussen coupé met zijgang en open afdeling (in 1e en 2e klas), stoelen staan wat versprongen tov elkaar zodat je nooit last hebt van de benen van je overbuurman. Het is vrijwel gelijkwaardig aan ICM qua comfort. |
06-12-2006 19:00:26 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
M.B.T. de klachten doelde ik meer op het feit dat ik niet geloof dat NSR haar IRM-omloop compleet kan krijgen. Dat die treintjes dus "te klein" gaan rijden. Er is voor 2007 heel veel IRM ingepland en dat ozo betrouwbare mat gaat met hoge regelmaat stuk. Daar komt bij dat Nedtrain als een idioot defect mat weer moet repareren (want er is al een tekort) en er NSR'ers zijn die er zelf ook niet in geloven. *Deze gaat dicht, heeft al een aardige lengte* |
06-12-2006 19:09:08 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bim-Bimz-Bimdz/db518022956404_e0019336.jpg Hm.. dus zó zien de rijtuigen eruit die de NSR gaat huren/kopen... nounou, t is in ieder geval wel te zien dat het niet teveel mag kosten ![]() |