27-02-2017 11:32:47 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Kan dat opgelost met meer nieuw treinmaterieel? Op sommige verbindingen kunnen de treinsamenstellingen mogelijk langer zoals o.a. de Sprinters op de OV SAAL. Ander oplossing zou kunnen dat treinen dichter achter mekaar kunnen rijden. O.a. via ERTMS. |
27-02-2017 11:37:13 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Dat laatste schijnt een fabeltje te zijn, goede seinplaatsing en dergelijke maatregelen zouden minstens zo effectief moeten zijn. |
27-02-2017 11:43:35 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Men zou is kunnen kijken waar men de beveiliging kan veranderen zodat langere treinen ook langs een tekort perron kunnen stoppen. Verleng waar mogelijk perrons,dat zijn denk ik de goedkopere oplossingen. Duurdere en soms zelfs onmogelijk oplossingen zijn,pak extra vrije ruimte erbij en breid sporen uit op stations,als die ruimte er dus is ![]() (sommige stations zitten ingebouwd als een doos,dus daar vind je geen extra ruimte) Verkiezingen,ja das een periode dat men nog harder allerlei loze woorden de lucht inslingert,belofte's hier en belofte's daar,maar van alle beloftes is er nooit 1 waar. Ja tuurlijk gaat de politiek zulke zaken (mis)bruiken om zogenaamd te beloven dat als we op hun stemmen dat die belofte waar gemaakt zal worden,maar zoals wellicht bekend,ik geloof ze geen van alle meer. Ze hebben allemaal ontelbaar veel keer dingen belooft,echter het waarmaak deel dat vergaten ze ook allemaal. Het verhaal "wij doen alles" ? Als je daarmee de politiek bedoelt die telkens loze beloftes doet en nu met de verkiezingen nog meer belooft en roept,en wij hollanders er telkens grotendeels als een stel makke schapen achteraan lopen en een hoop mensen nog altijd geloven in die onzin belofte's ,ja dan snap ik wat je bedoelt met verhaal. Anders moet je me toch is vertellen wat je daarmee bedoelt. Tot zover mijn inkijk op het verhaal,we zullen zien in welke context het klopt dat we extra materieel krijgen,wordt het wellicht toch tijd her en der weer wissels en rails te gaan (terug) leggen,anders kan je nergens heen met al die "extra treinen" %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-02-2017 11:48:18 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Jij hebt de kern van mijn verhaal verre van begrepen. Het gaat erom dat de trajecten niet volzitten (Daar heb je met name wat aan ERTMS, en dan ook nog eens vooral in theorie) maar dat het allemaal vastloopt op stations waar de treinen moeten keren, langer worden of capaciteit vreten omdat ze nu eenmaal een paar minuten moeten wachten op een goed pad. Daar lost ERTMS helemaal niets aan op. Integendeel, een nieuw systeem is een uitgelezen kans om nieuwe regels te verzinnen om het allemaal weer veiliger (en dus onhandiger) te maken. |
![]() |
advertentie |
27-02-2017 17:10:28 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Ik zie daar op zich weinig uitdagingen in. De oude lijn krijgt in de PHS plannen al versterking in de vorm van 6x per uur een IC Ledn - Gvc en 8x per uur een IC Gv - Rtd. Dan zou er op termijn nog een extra sprinter Ut - Amf - Hd moeten komen, dus blijft eigenlijk alleen de NoordOost corridor over Ut over. Het enige stuk waar de treinen met ICM12 nog altijd vol zitten hier is volgens mij Ut - Amf, mogelijk dat de sprinter daar wat ruimte maakt, maar zo niet dan is VIRM12 nog altijd een optie, en dat past op deze corridor gewoon. |
27-02-2017 17:23:38 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
In de praktijk zit een 1722 bijvoorbeeld tussen Apd en Amf ook gewoon zitvol. De stap naar Virm levert 10 tot 15 % extra capaciteit op. Terwijl we kunnen verwachten dat dit soort verbindingen harder groeien dan het landelijk gemiddelde. De reden daarvoor is dat de grotere steden steeds duurder worden waardoor het aantrekkelijk wordt om op een plek te gaan wonen waarvandaan het makkelijk forensen is. Dat is voor spoorvervoer langs IC-corridors. Dus zelfs met een gemiddelde vervoersgroei van 10 % binnen het spoorsysteem kan een uitbreiding met 15 % capaciteit op zo'n traject wel eens aan de krappe kant zijn. Laatst bewerkt door Klaasje op 27-02-2017 17:27, reden: zin iets verduidelijkt. |
27-02-2017 17:39:47 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
VIRM is 30% meer capaciteit bij gelijke lengte, niet 10 tot 15%. |
27-02-2017 19:38:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteNog niet eens "duurder worden" maar al "duur zijn". Woningen in Amersfoort gaan al als warme broodjes over de toonbank als overloop vanuit Utrecht en deels ook Amsterdam. Maargoed, wat op deze verbinding wellicht ook al kan helpen is de treinen ook daadwerkelijk op de maximale capaciteit rijden want dat gebeurt nu nog met verre van alle spitstreinen. Daar zit dus nog wel enige ruimte voor meer reizigersvraag, maar of dat ook voldoende gaat zijn? Laatst bewerkt door daniel_ddr op 27-02-2017 19:39 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-02-2017 20:24:33 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Gelukkig wordt binnenkort de NMCA (https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2011/06/14/nationale-markt-en-capaciteitsanalyse-nmca) uitgebracht voor het nieuwe kabinet met vervoersprognoses waarop budgetten en plannen worden gebaseerd. Dan zien we ook waar de knelpunten in het spoor gaan ontstaan. |
27-02-2017 20:27:42 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
De NMCA is op basis van een model die niet heel veel meer doet dan het verleden de toekomst in extrapoleren. Dat is niet per definitie kloppend als je het alleen al tegen de laatste ontwikkelingen aanhoudt. De vorige NMCA gaf bijvoorbeeld aan dat de Hanzelijn een knelpunt zou worden in de nabije toekomst en dat er dan 4 IC's per uur zouden moeten rijden. Daar lijkt het vooralsnog nog lang niet op. |
28-02-2017 12:18:23 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
NS-topman Van Boxtel vraagt om miljardeninvesteringen in vervoer. http://nos.nl/artikel/2160537-ns-topman-van-boxtel-vraagt-om-miljardeninvesteringen-in-vervoer.html http://nieuws.ns.nl/2016-meer-nieuwe-treinen-hogere-klanttevredenheid/ |
28-02-2017 16:15:54 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Van Boxtel heeft over miljardeninvesteringen op het spoor. Maar zie geen onderbouwing. Zien wat het effect is van aanschaf van nieuw treinmaterieel. |
28-02-2017 16:23:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote I rest my case voor wat betreft de aankodiging van enorme uitbreidingen van de materieelvloot als opmaat voor ditte. |
28-02-2017 18:33:49 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Laten we eens beginnen met uitbreiding van de opsteltereinnen, niet sexy, maar wel handig om de nieuwe treinen ook ergens te kunnen parkeren. |
28-02-2017 19:14:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ouwe meuk zoals die plan U's niet 10 jaar (en de rest...) bewaren zou ook al schelen![]() |
28-02-2017 19:26:43 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteTevens hogere omzet en meer winst... maar ondertussen blijft de capaciteit en de aansluitingen problematisch: http://www.nu.nl/economie/4502532/hogere-omzet-en-meer-winst-ns.html |
28-02-2017 21:18:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nouja, die staan nu op een plek welke je niet zo als regulier opstel terrein zou kunnen gebruiken, er hangt geen bovenleiding, je moet 3x steken om er te komen en verlichting en looppaden ontbreken daar. Overigens is men daar druk mee bezig om die locatie daar wel geschikt voor te maken. Laatst bewerkt door thom op 28-02-2017 21:19 |