22-12-2015 18:16:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote DM90 kan wel weer gaan rijden maar niet op korte termijn, dat is het probleem juist. En op de langere termijn zijn ze niet nodig, voor dienstregeling 2017 lijkt men wel voldoende maatregelen genomen te hebben (ICR, DDM1, FLIRT). Het is vooral de komende maanden dat men krap zit. Tot 1 april springt Plan V nog bij, maar daarna lijkt het toch echt afgelopen te zijn. |
22-12-2015 18:20:01 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
QuoteBedankt! |
22-12-2015 18:44:05 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Ja, maar wat als de DDM1 rijtuigen bijna klaar zijn? Dan heb je de locs weer nodig. En wat doe je dan met de ICL rijtuigen? Massaal in Nm of Dgr opstellen? |
22-12-2015 19:07:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kan mij niet schelen wat men doet, zolang ik in publicaties (die het gewone volk niet kan doorzien) maar niet belogen wordt. Verder betoog ik dat je tamelijk acuut inzetbare locs hebt (de DDM-1-locs) en daarmee maanden de tijd om andere 1700-en weer rijvaardig te maken. Daar staan hele rijen van. Laatst bewerkt door broek53 op 22-12-2015 19:07 |
![]() |
advertentie |
22-12-2015 19:40:46 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Het vertrouwen in Roger van Boxtel is bij mij dus tot onder het vriespunt gedaald. Deze man gaat de cultuur binnen NS naar mijn verwachting niet veranderen. Anders waren ze niet met de oude wijn in nieuwe zakken aangekomen. |
22-12-2015 19:49:58 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Of is de oude wijn in nieuwe zakken juist ontstaan doordat Baas van Boxtel hoe dan ook het bedrijf tot maatregelen heeft aangezet? Het bedrijf zal toch wel niet zonder de Hoofdbaas erbij te betrekken met oplossingen komen? En als de Bijbazen hem toch rechts hebben ingehaald, hoe voorkom je dan dat een op zich prima Hoofdbaas ad interim wordt misleid door die Bijbazen? Denk hier nog eens goed over na, ik zie het niet zo somber in, wat de heer Van Boxtel betreft. ![]() |
22-12-2015 19:52:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat had hij dan moeten doen? Met zijn toverstokje zwaaien toen de buitenwereld (niet zijn eigen bedrijf) twee maanden geleden duidelijk begon te maken dat er een redelijk groot materieelprobleem zat aan te komen? |
22-12-2015 19:52:20 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Van Boxtel vertrouwd waarschijnlijk veel op zijn 'deskundige' managers binnen NS en dat is nog de oude wijn dus veel verandering zal nog wel niet komen. Dit in tegenstelling tot Eringa die binnen Prorail wel wat los heeft gemaakt. |
22-12-2015 20:00:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Hij had minstens gelijk kunnen reageren, in plaats van eerst alles ontkennen, zeggen dat Plan V echt niet langer kan blijven, en vervolgens na een verzoek van de staatssecretaris opeens anderhalve week na de start van de nieuwe dienstregeling 180 graden te draaien en opeens een materieeltekort te erkennen en te zeggen dat Plan V wel kan blijven. Anderhalve maand geleden deed men nog alsof er niets aan de hand was qua materieeltekort en dat Plan V gemist kon worden. Laatst bewerkt door michaben op 22-12-2015 20:02 |
22-12-2015 20:20:07 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
In plaats van DDM-4 DDM-8, dat spaart 5 locs. Die 5 locs kan men dan weer met 11 rijtuigen inzetten in een serie die daar echt baat bij heeft. |
22-12-2015 20:48:28 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Voor de duidelijkheid: NS heeft van Dijksma de opdracht gekregen om zo snel mogelijk alles uit de kast te halen om het materieeltekort dat er NU is, te lijf te gaan. Daarin hoeven we dus geen rekening te houden met DDM-1 enz, dat is er immers nog niet. Dus de DDM-1 loks kun je daar nu prima voor gebruiken. En over een half jaar kun je hetzij ICL weer teruggeven aan de eigenaar (of intussen zorgen dat je extra loks beschikbaar hebt) |
22-12-2015 21:58:21 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Dan nog zal er een overlaptijd zijn. Ook denk ik dat het ze niet lukt om in september 11 stammen op de baan hebben. Trouwens, NS hoe diep wil je zinken als je reguliere aanbod bestaat uit bussen. Laatst bewerkt door AJT op 22-12-2015 21:58 |
22-12-2015 22:06:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/ns:_bus_is_op_9_trajecten_kansrijk-147372 Aan dat busplan wordt dus duidelijk dat Ht-Ut dus een groot pijnpunt vormt. Tja, ooit reed daar elk kwartier 10 of 12 bakken VIRM, maar zo lang je enkeldeks blijft rijden los je de ellende in de spits never nooit op. |
22-12-2015 22:25:55 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Busplan, ze zijn echt mesjogge aan het worden in Utrecht. %03% En dan met die bus in de dagelijks toenemende files terecht komen, of hoe moet ik dat zien? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-12-2015 22:34:31 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Quotenou, vertel, wat zou jij doen? Je kan NS van alles verwijten, maar tegen 3,3% stijging in de spits in 2015 en de 180 graden draai in het OV studentenkaart dossier is ook niet zoveel te doen. Behalve Flirts bestellen, wat een goeie zet is geweest maar helaas komen ze niet nog sneller %08% Laatst bewerkt door R1-2010 op 22-12-2015 22:37 |
22-12-2015 23:05:35 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Er zijn voldoende alternatieven beschikbaar, voornamelijk in combinatie met locs die al maanden warm staan te popelen om weer eens met DDM of iets anders te mogen gaan rijden. Dan heb ik het niet eens over ICL, maar ook over I6, dat al maanden nauwelijks wordt ingezet bij onze zuiderburen (maar mogelijk nog wel een toelating voor NL heeft?). |
22-12-2015 23:14:50 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
We hebben in Nederland een steeds voller wordende Dgr met vers gereviseerde rijtuigen die de komende maanden niet ingezet worden, maar daar wordt uiteraard met geen woord over gerept door de NS. Laatst bewerkt door Frontier op 22-12-2015 23:15 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-12-2015 00:54:48 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Dat was dus mijn gedachte ook,een bus in de spits inzetten als het juist op de wegen het drukste is.Hoelang denkt NS dan nodig te hebben om op de bestemming te komen?De meesten willen toch zo snel mogelijk ergens zijn.Dan zou je dus rechtstreeks naar kantoren/werkplekken moeten rijden |
23-12-2015 07:01:33 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Quote In de brief aan de staatssecretaris staat dat dit vanwege aanpassingen niet mogelijk is. |
23-12-2015 07:20:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gisterenavond zag ik op TV een tevreden staatssecretaris die vond dat het landschap er veel beter bij ligt dan zij bij haar aantreden aantrof. Daarmee is de missie van NS geslaagd en dat bedoel ik niet eens cynisch. Er viel en valt op deze termijn niets grootschaligs meer te regelen enerzijds en NS wil het zien uit te zingen tot eind 2016 anderzijds. Dat gaat lukken met minimale extra inspanning en de spinning-campagne van gisteren wekt de indruk dat er toch maar mooi van alles gebeuren gaat - terwijl er feitelijk geen extra zitplaats bij komt bovenop de al bestaande plannen. Ik vind dat knap. |
23-12-2015 07:34:07 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Mja, geen enkele extra zitplaats: dat Mat'64 langer op de rails wordt gehouden is volgens mij wel extra. Als die hele publiciteitsstorm er niet was geweest, dan was het per december 2015 echt wel over en uit geweest. Dus dat Mat'64 in de winter nog rond rijdt is pure winst. |
23-12-2015 07:44:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zo zie je maar hoe goed de spinning-campagne werkt. Mat '64 wordt namelijk niet ingezet om meer zitplaatsen te bieden, maar alleen om reeds geplande, maar tijdelijk defecte zitplaatsen te vervangen. Daar mogen we op zichzelf blij om zijn, maar met het bieden vwn meer zit- en staplaatsen heeft het niets te maken. |
23-12-2015 08:01:54 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Het lijkt toch verdacht veel op structurele inzet. Hoe je het wendt of keert, zonder Mat'64 waren er tot april in de praktijk minder zitplaatsen voor reizigers beschikbaar. Spinning of niet (en dat doet de NS inderdaad knap), wel een (iets) positief resultaat dus. |
23-12-2015 08:20:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tuurlijk is het positief, maar het is geen structurele inzet en het lost niks op, het voorkomt alleen tijdelijk erger. De gevolgen van het tamelijk ver onder de maat presteren van het meeste overige materieel blijven beperkt - om na 1 april weer onbarmhartig duidelijk te worden natuurlijk. |
23-12-2015 08:37:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteIn de brief aan de staatssecretaris staat toch duidelijk dat ze ook de vergunningen voor vluchtstrookgebruik willen regelen, zodat ze net als normale snelwegbuslijnen langs de file kunnen rijden. Overigens zijn die businzetplannen nog verre van definitief: Ht - Ut en Gvc - Ut zouden bv. besloten lijnen t.b.v. hun eigen personeel moeten worden, maar besloten vervoer kan dan weer geen vluchtstrookontheffing krijgen. De andere lijnen zijn verder nog afhankelijk van overleg met de concessiehouders in de bewuste regio's en worden mogelijk ook gewoon als extra OV ingekocht (Amf - Utrecht Uithof loopt bv. letterlijk parallel aan ee bestaande buslijn) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-12-2015 09:18:51 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuotePrecies alleen maar vervangende diensten met PlanV, de hele vloot van 31 stellen wordt nog steeds niet ingezet. 57 jaar OV-fotografie. |
23-12-2015 09:24:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Sterker nog: deze ochtend rijden er maar 9 van de 31 rond. De andere 22 staan aan de kant. Laatst bewerkt door ZJ37 op 23-12-2015 09:24 |
23-12-2015 13:45:52 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Een woensdag voor kerst is dan ook niet heel representatief lijkt mij, gezien het gegeven wat een rust ik vanochtend op de snelweg aantrof. |
23-12-2015 21:22:27 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Over businzet meldde NRC vanavond dat het ging om oa Ht-Ut, Gvc-Ut, Rtd-Ut en ik meen Asd-Amr. Gebruik vluchtstrook moet stas maar regelen. Vaste prijs van 6 euro per rit (en abonnementshouders dan?) Tevens zou NS afspraken hebben met universiteiten Groningen en Twente over aangepaste collegetijden. Nu zijn dat nou net de universiteiten met een hoog zondagavond-terugreis-gehalte. Leiden en Utrecht volgen op korte termijn. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-12-2015 21:30:45 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Vluchtstrook, zijn dat niet die dingen die tegenwoordig spitsstrook heten en zijn in de spits? ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-12-2015 21:38:05 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Op in ieder geval A2 en A12 niet. A2 kent alleen spitsstroken in Limburg. A12 heeft spitsstroken aan linkerzijde dus rechts gewoon vluchtstrook. |
24-12-2015 11:20:46 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Quote Volgens de brief geldt die prijs alleen voor reizigers die een los kaartje kopen. Dat is bedacht om keuzereizigers de bus in te lokken (wat waarschijnlijk niet gaat werken, zegt NS er meteen zelf al bij). Abonnementshouders wil NS de bus in lokken met "commerciële prikkels" zoals bijv. gratis koffie of kortingsbonnen. |
24-12-2015 16:47:27 | ||
---|---|---|
bloemkool
![]() |
Die bussen gaan hem niet worden, zeker niet als ik al een vrij extreme reistijd heb ![]() |
29-12-2015 20:49:20 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
SLT-6 krijgt minder 1e klas.. Is het daarin echt nodig? Ik reis zelf zelden met SLT dus ik heb geen ervaring met drukte daarin.. Kunnen ze DDZ of VIRM niet beter aanpakken? Dat lijkt een grote klus, maar zoals eerder al iemand zei kunnen ze dat simpelweg oplossen door sticker 1 te vervangen door een 2.. Laatst bewerkt door jordy94 op 29-12-2015 20:49 |
29-12-2015 21:38:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je kunt ook overal de banken uitslopen, dan passen er nog veel meer mensen in. |
29-12-2015 21:46:56 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Quote Ze hadden in de ICMm 4 in plaats van een hele A-bak beter een AB-bak kunnen zetten zoals in de drietjes het geval is. |
29-12-2015 22:38:17 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dan zit je nooit in de spits in een ICMm4. Zie ze heel vaak helemaal vol zitten en merk het zelf ook af en toe. Dan denk ik dat de midden 1e klas uit een SLT-6 het beste idee is. |
29-12-2015 23:19:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het idee zal ongetwijfeld geboren zijn uit de bezettingservaring van de 1e klas van een SLT-6, en niet uit het idee van het creëren van 2e klas zitplaatsen. Laatst bewerkt door thom op 29-12-2015 23:20 |
29-12-2015 23:35:12 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Eigenlijk is het deklasseren vreemd in tijden dat NS in de telcijfers helemaal geen rekening houdt met de verdeling 1e/2e klas reizigers, maar alles op een hoop gooit. Plotseling wordt het een issue en dan ook nog in een treintype waar in de spits de volnorm op wordt gehanteerd. Met een VIRM VI valt volgens mij vele malen meer te halen om 2e klas reizigers tegemoet te komen. |
30-12-2015 09:23:46 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het vreemdste is dat als je de klapstoeltjes meetelt de SLT zesjes verhoudingsgewijs juist minder 1e klas zitplaatsen hebben dan de viertjes. Het ombouwen van de zesjes zorgt er juist voor dat er een (flink) scheve verhouding tussen de viertjes en zesjes ontstaat. Als je in treinen die met een los zesje rijden een 1e klas overschot hebt dan zouden twee gekoppelde viertjes al helemaal een overschot moeten hebben. |
30-12-2015 09:45:52 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
@ZJ37: De volnorm wordt niet gehanteerd. |
30-12-2015 09:48:07 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Weliswaar niet de volnorm, maar wel staanplaatsen. In dat opzicht lijkt de verhouding 1e/2e klas dan inderdaad iets om je helemaal niet druk om te maken, anderzijds wordt NS wel afgerekend op de reizigerswaardering voor kans op een zitplaats, en daarin is het natuurlijk wél van belang. Maar over die zesjes: zou het niet meer te maken hebben met de locatie van de 1e klas dan met het aantal zitplaatsen? Maw dat die middenbak een soort van psychologische barrière vormt om van het ene naar het andere deel van de trein te lopen waardoor de ene helft overvol is terwijl de andere helft nog ruimte genoeg heeft? Laatst bewerkt door daniel81 op 30-12-2015 09:50 |
30-12-2015 10:03:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteBij Sprinters in de spits toch wel? Of is dat veranderd? |
30-12-2015 10:16:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jaren geleden al. |
30-12-2015 10:18:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Hmm, de praktijk geeft die indruk lang niet altijd maar dat is weer een ander verhaal. |
30-12-2015 10:23:04 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Dat is hier al vaak aan bod geweest: het gaat op basis van gemiddelden die ook nog eens worden afgeroomd, dus dan zal het statistisch vaak gebeuren dat een trein die samengesteld is volgens het boekje in de praktijk toch (over)vol is |
30-12-2015 10:31:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tuurlijk, en dankzij de vervoersgroei zullen treinen die op het randje van de acceptabelnorm gepland zijn, al snel 'vol' zijn in de praktijk. Maar dat is dus meer een kwestie van de telcijfers en de vervoersgroei. |
30-12-2015 10:49:12 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
tsja een beetje commercieel bedrijf heeft groei-ambities maar in de OV-sector schijnt dat anders te werken (waarbij de andere vervoerders het overigens geen haar beter doen) |
30-12-2015 10:50:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Groeiambities in de spitsuren? Kom nou. |
30-12-2015 10:59:44 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Als je perfect op maat kan rijden en het langere trajecten betreft kan je wel uit de kosten komen van de extra treinstellen die rondrijden.. Maar dat is eigenlijk vrijwel nooit zo. Daarom is een groei van het aantal spitsreizigers t.o.v. dalreizigers een duur grapje. Tegelijk is het natuurlijk wel interessant als het aantal spitsreizigers groeit en het aantal dalreizigers harder groeit. |
21-02-2016 19:25:04 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Eerste NS bussen kunnen nog niet naar Amsterdam Zuid 21 februari 2016 NS start vanaf maandag (22 februari) met een busdienst Castricum - Krommenie-Assendelft - Amsterdam Sloterdijk. De bussen moeten de volle treinen ontlasten. Treinreizigers kunnen voor slechts 1 euro de bussen gebruiken. NS had eerder Amsterdam Zuid als eindbestemming in gedachte, maar dat gaat vooralsnog niet door. De bussen doen er fors langer over dan de trein. Tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk hebben de bussen een geplande reistijd van 1 uur en 10 minuten. Ter vergelijking: de trein doet daar slechts 22 minuten over. De bussen rijden vanaf 7:00 uur tot en met 8:30 uur ieder half uur vanuit Castricum via Krommenie-Assendelft naar Amsterdam Sloterdijk. In de middagspits rijden de bussen in omgekeerde richting. Dan vertrekt de eerste bus om 15:55 uur en de laatste om 17:25 uur. Lees verder op: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/eerste_ns_bussen_kunnen_nog_niet_naar_amsterdam_zuid-147470 Laatst bewerkt door wouter15 op 21-02-2016 19:25 |
21-02-2016 21:17:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als dat net zo'n "succes" wordt als de personeelsbus die nu enige tijd in de spits rijdt tussen Ht en Ut, dan lijkt dit puur een politieke maatregel om te laten zien dat NS er alles aan doet om iedereen op welke wijze dan ook te kunnen vervoeren met een zitplaats. |
21-02-2016 21:48:41 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Waarom laat men ook bussen na de ochtendspits rijden? De laatste bus komt pas om 9:40 in Ass aan, dan kan je beter wachten tot de spitsdrukte voorbij is en dan de trein pakken, dan ben je er op dezelfde tijd. |
21-02-2016 23:01:35 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteDie hebben ze inderdaad al geknipt vanwege geen bezetting. |
![]() |
advertentie |
22-02-2016 07:35:01 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Tja, minimaal anderhalf uur van station tot station over de A2 vol met files, geen wonder dat de trein zo populair is %08% |
22-02-2016 08:00:14 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Gelukkig hebben we nog een maandje wat Plan V-stellen... |
22-02-2016 08:05:37 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De NOS meldt al op de radio dat de bus van 7.30 alleen twee verslaggevers bevatte, de link van RTV- Noord-Holland http://www.rtvnh.nl/nieuws/180213/spitsbus-castricum-amsterdam-sloterdijk-blijft-leeg-alleen-journalisten-aan-boord Laatst bewerkt door stefanvw14 op 22-02-2016 08:09 |
22-02-2016 08:06:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Haha, goh, dat had ik nou helemaal niet voorspeld! %08% |
22-02-2016 08:44:00 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Die bus kost een euro en je krijgt er een consumptiebon voor. In de spitsen reizen veel mensen met een vorm van abo. Die moeten dus extra betalen voor nog minder service. Die bus is dus eigenlijk alleen interressant voor incidentele reizigers, die nu ook voor 9 uur goedkoop reizen. |
22-02-2016 11:43:06 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
![]() |
QuoteIs dit al zeker dan? Sommige stellen hebben namelijk wel een verlengingsbeurt gehad die eigenlijk al aan de kant hadden moeten staan. Je zou zeggen dat men met de resterende stellen die nog geen beurt nodig hadden dan tot eind Maart blijven rijden. Onder andere de 450, 458, 463 hebben een verlengingsbeurt gehad en misschien inmiddels wel meer. |
22-02-2016 11:46:28 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Niets is zeker. Alleen gaat NedTrain Maastricht volgende week volgens mij wel dicht voor verbouwing. |
22-02-2016 13:06:15 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteWaarom zou je extra moeten betalen met een abo? Die een euro is het tarief voor de incidentele reizigers. |
22-02-2016 15:41:44 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Met je (dure) abo ga je natuurlijk ook niet zo snel in de bus zitten in ruil voor een consumptie bon. Overigens vind ik alles wel zeer onduidelijk gecommuniceerd. Op de NS site vind ik alleen een dienstregeling en een kort verhaaltje. Dan ga je op verschillende nieuws sites kijken, dan kost de bus 1 euro en krijg je een bon. Andere sites melden weer dat het 1 euro kost en abo houders een bon krijgen. En weer ergens anders stond dat het de eerste dagen sowieso gratis is. De tickets van 1 euro zijn überhaupt nog niet tekoop. Laatst bewerkt door jor[D]1 op 22-02-2016 15:45 |
22-02-2016 15:46:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het lijkt me dat NS het vast wel goed heeft op hun eigen website, ik zie ook niet in waarom je die info bij een ander gaat zoeken eigenlijk... |
22-02-2016 15:58:53 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik dacht dat het tekort zich meer bij sprinters afspeelt, aangezien het mat64 in sprinters rijdt. Castricum-Amsterdam is een traject waar uitsluitend VIRM rijdt en daar was geloof ik geen tekort aan, of is er met VIRM geschoven? Overigens verbaasd me dat de NS zomaar een VIRM-4 in de 3021 in kan zetten, aangezien vorig jaar een VIRM-6 bomvol zat tussen Arnhem en Nijmegen. Of is de reizigersvraag zo sterk gedaald dat een VIRM-4 voldoende is? |
22-02-2016 16:06:46 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote De zondagavond is toch het probleem niet? Daarnaast is de studentenreisavond op zondag de enigste reden om bepaalde treinseries zoals de 3100 te laten rijden op zondag. |
22-02-2016 16:19:56 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Precies, en daarom zijn die afspraken dus ook niet zo zinvol (de redenering van @mren volgend). Quote Het tekort speelt zich inderdaad primair bij de Sprinters af, met als gevolg dat er IC-materieel in sprinterseries moet worden ingezet (zoals DDZ in de 5600) zodat de pijn gelijkmatig verdeeld wordt. |
22-02-2016 16:34:26 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
DDZ in de 5600 is alleen omdat het voor Harderwijk, Ermelo en Nunspeet onverkoopbaar is om SLT in te zetten en SGM kan de dienstregeling niet rijden. |
22-02-2016 16:39:41 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Waarom is dat onverkoopbaar? Er is gewoon te weinig SLT om daar te rijden. |
22-02-2016 16:43:08 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
SLT heeft geen toilet en vanuit Ermelo, Harderwijk en Nunspeet is het een behoorlijk eind naar Utrecht, daarom is SLT niet gewenst op de Veluwerandlijn. |
22-02-2016 16:45:07 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Afstand tot Utrecht, mooie maatstaf![]() |
22-02-2016 16:45:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Het is niet anders in Dronten of Kampen. Of voor reizigers van Uitgeest naar de Bijlmer. |
22-02-2016 17:21:26 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
De 4000 (Utg-Rtd vv) wordt dan ook vrijwel helemaal met SGM gereden. Akkoord, SGM2 heeft geen toilet, maar die rijden eigenlijk nooit samen met een tweedelige soortgenoot. Dus je kan best stellen dat in de 4000 altijd wel een toilet is. |
22-02-2016 17:22:52 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Zitten er al mensen in de bussen van Amsterdam naar Castricum? |
22-02-2016 18:09:59 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Is toch perfect zo,n bus?! Comfortabele stoelen, rustiger als in de trein, geen sein- en wisselstoringen, bovenleidingbreuken e.d. en geen gezeur over stiltecoupe,s%08% http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
22-02-2016 19:47:28 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote De 4000 gaat in 2017 integraal met SLT rijden. |
22-02-2016 20:34:03 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
En dus de 4700/7400 ook of wordt de 4000 een eilandbedrijf? |
22-02-2016 22:00:02 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Hoe weet je trouwens dat de 4000 met SLT gaat rijden? |
02-03-2016 18:32:41 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Mogelijk minder studenten met de trein tijdens de spits 2 maart 2016 Enkele scholen zijn bereid om hun lesroosters aan te passen zodat studenten minder vaak tijdens de spits hoeven te treinen. NS-topman Rogier van Boxtel is daarmee erg blij. Welke scholen precies bereid zijn maatregelen te nemen wilde hij niet zeggen. Dat zullen de scholen op een later moment zelf bekend maken. Volgens het spoorbedrijf zijn studenten een grote groep van de NS-klanten, een kwart van alle treinkilometers wordt door hen gemaakt. Eerder hebben de universiteiten van Groningen en Twente al toegezegd met de wens van NS rekening te willen houden. Een derde universiteit en een hogeschool kunnen straks aan de lijst worden toegevoegd. Lees verder op: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/mogelijk_minder_studenten_met_de_trein_tijdens_de_spits-147490 |
02-03-2016 18:55:35 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Heeft dat nu nog zin? Tegen de tijd dat men deze maatregelen heeft doorgevoerd is het bijna schoolvakantie, en na de vakantie zou DDM1 weer op de baan moeten zijn om de ergste drukte op te vangen. Laatst bewerkt door michaben op 02-03-2016 18:55 |
02-03-2016 19:03:07 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Het geeft altijd extra ruimte! |
02-03-2016 19:07:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En mat'64 weer van de baan ![]() |
02-03-2016 19:40:11 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Maar met die hoeveelheden mat'64 die nog moeten verdwijnen heb je al snel capaciteitswinst te pakken. |
02-03-2016 21:18:20 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Quote Als dit echt gaat gebeuren dan mag ik hopen dat NS buiten de spits ook genoeg capaciteit inzet. Ik ben bang dat dat soms nog wel eens te wensen over wil laten. Overigens ben ik ook van mening dat NS vervoer aan moet bieden aan de hand van de vraag. Ik kan het standpunt van NS heel goed begrijpen, maar het is de taak van de vervoerder om capaciteit aan te bieden wanneer er vraag naar is. |
02-03-2016 21:27:01 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Makkelijker gezegd dan gedaan.. Als ze dat konden hadden we nauwelijks klachten gehad over korte treinen.. |
02-03-2016 21:34:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hoeveel capaciteit NS moet bieden, staat vastgelegd in de concessie overeenkomst... |
02-03-2016 23:21:51 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@maxie: De bakker gaat zijn winkel ook niet verdubbelen omdat er om 8 uur teveel mensen brood komen halen. Er zijn wel grenzen aan wat economisch haalbaar is, en wat de bakker betreft: als zijn brood twee keer zo duur wordt omdat hij zijn winkel, personeel en inrichting moet verdubbelen in de dure uren, lopen de klanten ook weg. Ergens ligt een zinvol optimum voor de bakker en voor de vervoerder en dat betekent wachten bij de bakker en staan in de trein. |
29-08-2016 08:25:10 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
NS verwacht in september topdrukte en zet daardoor oude dubbeldekkers in. http://nos.nl/artikel/2128678-ns-zet-dubbeldekkers-uit-jaren-80-in-om-topdrukte-september.html Er wordt gemeld dat er vandaag pas testritten met passagiers gemaakt worden om per 5 september ingezet te worden. DDM-1 rijdt toch al in reizigersdienst? Of mis ik wat? |
29-08-2016 08:28:47 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Datzelfde dacht ik ook. Is dat het wijzigingsblad? Miss dan officieel in het wijzigingsblad vast in dienst en nu meer test/inval materieel? |
29-08-2016 08:33:54 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Het zal wel weer uit de koker van de communicators komen; vandaag is immers het einde van de vakanties in de regio Noord, dus samen met het al begonnen Midden is 3/4 van Nederland nu aan de slag. En da's dan een mooie gelegenheid om 'de mensen' wijs te maken als zouden die oude dubbeldekkers 'uit de jaren 80 van de vorige eeuw' nu hun testritten gaan maken. Dat ze al ingezet worden, mwoah.... who cares. Het gaat om het beeld dat we willen neerzetten, niet om de feiten. In het engels heet dat 'factfree reasoning'.... Zoets als 'zeggen dat iets een feit is, is ook maar een mening'... ![]() Laatst bewerkt door bacr op 29-08-2016 08:34 |
29-08-2016 09:13:18 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Of het is gewoon verkeerd begrepen door de NOS, ns.nl zelf zegt het wat beter: http://nieuws.ns.nl/ns-bereidt-zich-voor-op-recordmaand-september-333-miljoen-reizigers/ Wat mij wel verbaasd is deze zinsnede uit het persbericht: “De oude dubbeldekkers komen terug voor inzet topseizoen. Hiermee biedt NS meer vervoersplaatsen dan ooit. Hoewel het druk blijft in de trein, wordt het daardoor niet drukker dan vorig jaar.†Meer vervoersplaatsen dan ooit? En dat alleen dankzij 11 DDM-1 tjes, maar zonder Plan V en een hele sloot ICR die aan de kant staat? Of telt ICR voor de administratie nog mee in de beschikbare capaciteit? |
29-08-2016 09:22:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het ICR wel, '64 niet. |
29-08-2016 09:25:55 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
OK, 11 stellen van 4 rijtuigen en een lok er voor. Zijn ze nu nog een beetje gerenonoveerd? De radioreporter was meegereden van Alkmaar naar Haarlem en had het over fluoresserende bankjes... ![]() Gr ,Peter |
29-08-2016 09:47:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zie het DDM-1 - topic. Er is inderdaad een en ander opgeknapt aan het interieur en daarbij zijn de eersteklassebanken overtrokken met een opvallend gekleurd kunstleer. Vloer- en wandbekleding zijn vernieuwd. |
29-08-2016 11:58:26 | ||
---|---|---|
Jelmer
![]() |
ik heb 2 weken geleden in de 7212 gezeten, viel me helemaal niet tegen |
29-08-2016 12:00:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Vloeren zijn vernieuwd omdat ze grotendeels zo rot als een tientje waren door de stilstand en eerdere reparaties. De wanden zijn echter niet vernieuwd maar simpelweg over geschilderd. Laatst bewerkt door thom op 29-08-2016 12:01 |
29-08-2016 17:13:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Allemaal interessant voor het eerder genoemde DDM1 topic, denk ik. Overigens verbaast de uitspraak over meer zitplaatsen/capaciteit dan ooit tevoren mij wel. Ik heb altijd gedacht dat het hoogtepunt gelegen heeft toen NS de rijtuigen ICK en ICL had, het (bijna) volledige park mat '64, DDM-1 compleet, DDAR met veel meer zitplaatsen dan DDZ en uiteraard de hele vloot ICR. SLT was daarna toch niet genoeg om dat allemaal te vervangen cq het verlies goed te maken? Laatst bewerkt door broek53 op 29-08-2016 17:15 |
29-08-2016 17:51:06 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Nu heeft VIRM-4 ICK natuurlijk een soort van vervangen, maar het verbaast mij evengoed ook, ja. |
29-08-2016 18:21:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Ik denk ook dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen. Al zijn de 51 stellen VIRM-4 qua aantal zitplaatsen minstens meer dan het aantal van ICK en ICL bij elkaar dus daar moeten we ons ook niet op verkijken. Laatst bewerkt door Klaasje op 29-08-2016 18:23 |
29-08-2016 18:26:46 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Tellen ze niet ook de bussen naar Veg en Wkb (de schermen op Ut kenden deze verkortingen blijkbaar nog niet) mee voor de capaciteit. |