06-10-2015 16:48:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
We kunnen ons er wel druk over blijven maken, maar navraag leert dat hoe dan ook van de zijde van IL&T geen verplichting bestaat baanruimers aan te brengen, laat staan een inzetverbod per 2016. Dat kunnen we dus gevoeglijk schrappen van het lijstje. Laatst bewerkt door broek53 op 06-10-2015 16:51 |
06-10-2015 17:43:08 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Quote Daar heb je wel gelijk in. Het zou me ook niets verbazen als het zo ook gaat gebeuren, zeker omdat (zoals Broek53 al aangaf) NS niet verplicht is de 441-482 in december aan de kant te zetten. Hoewel de terug instromende icr wel voor wat vervanging zorgt, kan NS met het mat'64 op deze manier wel wat materieel overhouden om sommige treinen die het hard nodig hebben langer te maken. En dat is dan weer goed voor de reiziger die op 1,2 en 3 staat. Laatst bewerkt door M-BASS op 06-10-2015 17:43 |
06-10-2015 18:37:54 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Welk terugkomend ICR? De 16200 die de 1900 ingaan, zouden eerst worden ingezet om de huidige Intercity Direct te vervangen. |
06-10-2015 18:52:15 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 16500 gaat de 1900 in, de 16200 is de huidige ICD4900 die de 900 rijdt. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 06-10-2015 18:52 |
![]() |
advertentie |
06-10-2015 20:18:09 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dan zou het op de site van Martijn Haman verkeerd gaan. Daar staat namelijk 100 voor de AmRo, 200 voor de 1900, 300 voor de 900 en 400 voor BNLX. |
06-10-2015 20:37:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteIn zoverre dat NSR heeft aangegeven, mede aan de hand van de discussie die na 'Teuge' op gang is gekomen, dat mat'64 na december niet meer ingezet zou gaan worden. Daarmee heeft het bedrijf dus zelf alvast de strop aan de boom gehangen en het krukje klaargezet ![]() Toen de geplande tijdelijke inzet van ICRm-stammen in de 1900 per komende december werd afgeblazen had iemand zo helder moeten zijn om te besluiten mat'64 dus wat langer in de benen te houden. Kennelijk is daar iemand blijven slapen... |
06-10-2015 21:14:50 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Is het risico op ontsporingen tussen december 2015 en medio 2016 groter dan tussen maart 2015 en december 2015??? Shqiperise-lopers? |
06-10-2015 22:28:32 | ||
---|---|---|
trainspace
![]() |
Gaat NSR personeel dan op Traxx rijden? Dan mogen ze snel beginnen met instructie toch? |
06-10-2015 22:43:39 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Zoals al geschreven gaat de inzet van ICRm-stammen in de 1900 voorlopig niet door. |
06-10-2015 23:02:27 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote 16300 serie gaat niet bestaan. Ik weet niet waarom die is overgeslagen, maar de indeling nu is: -161** serie 1000 -162** Na opknapbeurt de 9200 serie, als 47** klaar de serie 900 -164** Geheel BNL 9200 serie, 47** stammen daar dus ook in -165** Na opknapbeurt de 900 serie in ter vervanging 49** stammen, tzt de 1900 in, maar dat is niet deze winter al |
06-10-2015 23:04:26 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
NSR personeel rijdt al tijden op Traxx'en ( afgezien dat NS-INT inmiddels een onderdeel van NSR is geworden). Standplaatsen Rsd, Ddr, Rtd , Gvc en Asd rijden al naast de standplaatsen van NS INT op Traxx ( en Ah/Nm natuurlijk)en er heeft al een tijd geleden een lok in Ehv gestaan voor opleiding. |
06-10-2015 23:27:15 | ||
---|---|---|
trainspace
![]() |
Misschien een beetje offtopic maar, een MSN van Asd die kan dus nu de ene dag gewoon sprinters en intercity's rijden en de andere dag op de serie 900/1000/9200?Of zijn er diensten waar tussen de sprinter een slagje ICD zit? |
06-10-2015 23:42:56 | ||
---|---|---|
279
![]() |
op dit moment rijdt een NSR-mcn uit Asd met bevoegdheid Traxx de ene dag ICD en de andere dag "gewoon" binnenlands. niet gemixt. een Int-mcn rijdt af en toe een dagje binnenlands. |
07-10-2015 08:04:08 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Quote Dat eerste inderdaad. Ik ben zelf een van die NSR machinisten die ook op de HSL te vinden is. De ene dag heb ik bijvoorbeeld HSL, de andere dag een RET dienst en daarna weer 'ouderwets' NSR binnenland. Benelux wordt niet door NSR machinisten gereden. Die is inmiddels losgekoppeld van de HSL diensten. Diensten met ICD zijn (nog) niet geïntegreerd met de normale NSR diensten. Het is dus niet zo dat je het ene moment op de sprinter naar Uitgeest zit en daarna even een slagje Breda doet met ICd. |
07-10-2015 08:39:29 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Quote Als ze inderdaad voorlopig niet instromen, dan kan NS mat'64 gewoon niet missen in 2016. Ze kunnen nu wel van alles beloven, maar als ze ze echt in januari eruit gooien, dan worden treinen die nu al propvol zitten nog erger, dus slechtere dienstverlening, veel ontevreden reizigers en veel geld terug bij vertraging. Als ze dat kunnen voorkomen door het mat'64 toch maar wel in te zetten (aangezien ze wel gewoon ingezet mogen worden), dan zouden ze wel heel stom zijn om het mat'64 eruit te halen in januari. |
07-10-2015 08:40:40 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
RET, zijn dat gewoon die diensten in Rotterdam? |
07-10-2015 08:45:03 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Nee, RET staat voor Rangeren Elektrische Tractie. Oftewel gewoon rangeerdienst. Gereed maken van materieel voor de dienst, voorbrengen, combineren, splitsen, afrangeren, wegzetten, om maar wat werkzaamheden te noemen. Elke standplaats of plek waar wordt gerangeerd heeft deze diensten. |
07-10-2015 08:47:41 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
RET-dienst bij NS heeft net zoveel verband met RET Rotterdam als NS heeft met een gebakken ei. Niets dus. |
07-10-2015 10:12:18 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote Een materieeltekort is er nu ook al. Plan V in dienst houden zal vooral voorkomen dat het erger wordt dan nu al het geval is. Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
07-10-2015 11:18:44 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Uiteraard is dit mogelijk, maar dan zullen Pier Eringa en Rogier van Boxtel eerst even wat verkokerd-denkende autistische ambtenaren binnen hun tokootjes hard terecht moeten wijzen ! Sowieso moet meisje Mansveld terug naar de modevakschool en per direct stoppen met het feministisch lastigvallen van hardwerkende techneuten. |
07-10-2015 11:33:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Inhoudelijk slaat de reactie als een tang op een varken en qua uitschelden van vrouwen is dit wel een Wilderiaans dieptepunt. inhoudelijk: Pier Eringa heeft niets te maken met het materieeltekort dat NS zichzelf aandoet. Rogier van Boxtel heeft geen ambtenaren voor zich werken en waar Mansveld in dit verhaal in beeld komt, zou ik al helemaal niet weten. Laatst bewerkt door broek53 op 07-10-2015 11:33 |
07-10-2015 11:45:18 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Klopt, maar samen zijn ze wel verantwoordelijk voor deze verstikkende vinkjesculturen. Dus als ze beiden zouden willen, dan kan het ook anders, al dan niet tijdelijk ! Voor het gemak kunnen ze hun NedTrain-collega ook meenemen in deze Revolutionaire Verandering ! |
07-10-2015 11:50:40 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Je maakt een behoorlijke kans als je een makkelijk leesbaar feitelijk stuk schrijft hierover (half A4-tje), incl. geschatte kosten/baten, en dit bijvoorbeeld samen met Rover aan De Telegraaf en het Fin. Dagblad geeft. Wel even op hun websites kijken (of bellen) naar de naam van de juiste verslaggever ! Beide kranten volgen NS, ProRail en NedTrain al jaren met argusogen. |
07-10-2015 11:52:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik snap niet wat een vinkjescultuur te maken heeft met een beleidsbesilissing om mat '64 eruit te gooien, noch wat Eringa hiermee (in dit geval) te maken heeft. Als je suggereert dat NedTrain in dezen een heel onfrisse rol spelt, dan ben ik bang dat je gelijk hebt. Waarbij ik aanteken dat de Nedtrain-directeur volgens mij geen collega is van Van Boxtel, maar uiteindelijk een ondergeschikte. Laatst bewerkt door broek53 op 07-10-2015 11:52 |
19-11-2015 14:09:39 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En het AD meldt dat er misschien toch wel weer materieel uit het buitenland wordt gehuurd, want de nieuwe staatssecretaris Dijksma wil een noodplan om het tekort aan zitplaatscapaciteit op te heffen.... http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/4190453/2015/11/19/Dijksma-wil-noodplan-van-NS-tegen-overvolle-treinen.dhtml En nog steeds de onzalige notie dat er geen reserveonderdelen meer te krijgen zijn..... Alsof al die stellen zodanig aan het eind van hun latijn zijn, dat ze en masse voor die paar maanden allemaal nog nieuwe onderdelen zouden moeten krijgen... |
19-11-2015 14:40:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
NS en met name NedTrain zijn druk doende in hun eigen zwaard te vallen, in de zin dat nu iedereen inclusief de politiek zich ermee gaat bemoeien. Dan moet je een veel sterker verhaal hebben dan wanneer je je er met een persberichtje vanaf kunt maken, waar hooguit Rover ietwat geirriteerd op reageert. Interessante ontwikkelingen wel, al is het nu veel te laat om nog iets struktureels te doen. Behalve dan mat '64 in de vaart houden, trouwens: dat is een kwestie van een grauw en een snauw naar NedTrain, eenvoudig gezegd. |
19-11-2015 15:04:36 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Wellicht hier ook maar even het bericht van ad.nl van vandaag aanhalen (genoemd in het OD): "Dijksma wil noodplan van NS tegen overvolle treinen". http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/4190453/2015/11/19/Dijksma-wil-noodplan-van-NS-tegen-overvolle-treinen.dhtml Inclusief de opmerking over huur in het buitenland... Een idee dat tegenwoordig weinig perspectief biedt gegeven het gebrek aan locomotieven, rangeercapaciteit, en een bedrijf/spoorwegnet dat weinig meer kan met getrokken treinen met RIC-standaarden. |
19-11-2015 15:17:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDat laatste is niet eens meer ondenkbaar, op dit moment. |
19-11-2015 15:25:43 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
En in de Telegraaf van vandaag: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24765696/__Treinellende_op_komst__.html Hilarisch zijn de opmerkingen van Sharon: 'alles uit de kast' scenario en dat er geen kant-en-klare oplossing is....... Natuurlijk is die er wel ! Er liggen enkele tientallen mat '64 in de kast, die er dus (volgens Sharon) OOK uit mogen. Als Mat '64 ruim 50 jaar veilig is tot 12 dec. 2015, dan is hij ook veilig op 13, 14 en 15 dec. en tot komende zomer ! Echt grote onzin om 'opeens' onveilig te zijn. Van die onnozele vinkjescultuur moeten we snel af en vervangen voor een 'redelijke nadenk' -cultuur. En om te beginnen dus afvragen: Wat wil de reiziger ?? Wil hij uitgevallen en vertraagde nieuwe treinen (altijd staan) ? Of wil hij liever wel de trein halen en neemt hij de leeftijd van Mat '64 op de koop toe ! Treinreizigers zoals ik kiezen heel graag voor het laatste. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-11-2015 16:07:00 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Waarom niet als die flirts straks vanaf april richting Nederland komen, maar pas in december 2016 in dienst gaan, de flirts tot september ergens in West-Duitsland onderhouden. Laatst bewerkt door AJT op 19-11-2015 16:07 |
19-11-2015 16:14:52 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Laten ze dat DDM eens op gaan knappen. Met Ãets meer urgentie. |
19-11-2015 16:29:24 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
NS zal alles op alles zetten om DDM-1 snel op de baan te krijgen, maar de werkplaats is ook beperkt, en verder moet er vast een hoop gebeuren na vele jaren stilstand. Op Twitter las ik nog een mooi idee: ICL weer leasen. Volgens mij staat er nog een aantal hiervan in Duitsland te wachten op verhuur, sommige zelfs met NS-logo nog(!). De kennis en kunde is wel bij de NS bekend. Of het makkelijk haalbaar is, geen idee. Laatst bewerkt door aarclay op 19-11-2015 16:33 Choo choo..... |
19-11-2015 16:33:23 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Over vele jaren stilstand gesproken.. Maar kunnen ze de pers niet eens rondleiden in de werkplaats waar zo keihard wordt gewerkt om DDM weer op de been te krijgen? Dat zou een goed verhaal kunnen zijn in dit verband. |
19-11-2015 16:41:36 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Dat is helemaal geen goed verhaal, omdat daar nog een gat van 9 maanden tussenzit waarvoor wij hier met z'n allen nog geen enkele acceptabele reden gehoord hebben. De uitvloeiende beweging van Mat'64 is geen onverwacht natuurverschijnsel dus daar had men al veel eerder op kunnen en moeten anticiperen. Laatst bewerkt door daniel81 op 19-11-2015 16:41 |
19-11-2015 16:46:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij is de enige realistische optie: mat '64 in dienst houden. Met een snauw en een grauw naar NedTrain is dat (relatief) buitengewoon eenvoudig te regelen. Bij ruimtegebrek mogelijkheden genoeg: bijvoorbeeld een cw in de Zaanstraat stilleggen en in plaats daarvan '64 gaan onderhouden - ik noem maar wat. Of je accepteert het 'dreigement' van NedTrain voor waarheid dat de introductie van de Flirt last gaat krijgen van het in dienst houden van '64. (Volgens mij boeit dat nauwelijks: straks zijn immers 11 DD4-en in dienst en in december 2016 raakt NS Zuid-Limburg kwijt, dus daalt de materieelbehoefte alleen maar.) Laatst bewerkt door broek53 op 19-11-2015 16:48 |
19-11-2015 16:52:37 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote En waar mag dat zijn dan? Niet in Haarlem in ieder geval, daar wordt aan van alles hard gewerkt behalve aan DDM-1. Enfin, ik heb het al eerder gezegd: één telefoontje naar Oslo met de mededeling dat ze een ander revisiebedrijf kunnen zoeken voor hun treinen, vervolgens netjes een eventuele boete betalen en als de bliksem aan de slag gaan met DDM-1. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
19-11-2015 16:53:34 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Voorlopig ( lees tot december 2016) geen ICR reviseren, maar alle bakken in dienst gooien met TRAXX of 1700 |
19-11-2015 16:59:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Laat het revisieschema van ICR het toe de revisie uit te stellen? Het inhuren van rijtuigen heeft men overigens eerder gedaan voor in de Benelux, volgens mij hebben er een tijdje een Oostenrijkse stam en een tijdje Belgische stam in de Benelux gereden. |
19-11-2015 17:08:49 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteDie uitvloeiende beweging is het probleem niet - als men die tenminste gewoon door zou laten gaan, in plaats van plotseling af te kappen in december. |
19-11-2015 17:08:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZulke geluiden hoorde ik van verschillende kanten ook, ja. Ein-de-lijk, zou ik zeggen als het waar blijkt te zijn. |
19-11-2015 17:31:13 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Waarom zou NedTrain zo faliekant tegen verdere inzet zijn? Als geld geen rol speelt bij "de klant" en IL&T er niks op tegen heeft, kan alles wel 100 jaar door blijven rijden. Alleen gaat het onderhoud nog harder omhoog, waardoor je op de restanten MAT64 een beste onttrekking gaat krijgen. |
19-11-2015 17:37:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
NedTrain richt de bezwaren nu voornamelijk op het feit dat in Maastricht vrbouwingen voor de Flirts moeten plaatsvinden en personeel opgeleid. Dan die je dat maar wat later of wat langzamer, dunkt mij. Als DDM1 er eenmaal is, zie ik de haast met de Flirts niet meer zo. Laatst bewerkt door moderator op 19-11-2015 19:29, reden: Quoot verwijderd na verplaatsing |
19-11-2015 17:45:26 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Flirts zal dan toch wat haast hebben, anders had die bestelling natuurlijk ook niet nodig geweest. Maarja, waar moet MAT 64 heen? De Zaanstraat is niet echt meer als OB ingericht. Leidschendam kan er niet nóg een materieelserie bij hebben, Onnen is een beetje uit de richting en de Wgm heeft dr handen vol aan ICR Laatst bewerkt door gose91 op 19-11-2015 17:46 |
19-11-2015 17:49:00 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tsja da's domweg een kwestie van prioriteiten stellen. Als het hoogste belang is dat ook de eerste helft van 2016 de klante fatsoenlijk vervoerd moeten worden zullen andere zaken daarovor moeten wijken. De enige echte haast die er tav Flirts kan zijn is de stellen van Abellio en Arriva. Hoewel ik niet weet of die partijen van plan zijn hun stellen door Nedtrain te laten onderhouden. |
19-11-2015 18:38:20 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Als de plan V in december niet meer veilig is,dan is,hij nu toch ook niet veilig? Dus hadden ze eigenlijk per september al uitgemoeten. Nu is de reiziger aan de beurt. Flink klagen over volle treinen of over stappen op de auto. Die IC-bus kan niet snel genoeg beginnen. |
19-11-2015 19:23:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Getrokken treinen is leuk - maar ILT staat dat volgens mij alleen toe in "TB0" bedrijf, dus met zijdeselectieve deursluiting en -vergrendeling (en groene lamp?). Kan ICL dat überhaupt wel?? |
19-11-2015 19:29:51 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Geen idee, als ICL tb0 heeft moet dat op de stelbalk vermeld staan. Als ICL ermee uitgerust heeft een 186er ervoor en gaan! |
19-11-2015 19:31:12 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Wat moet er dan precies opstaan? |
19-11-2015 19:34:27 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Tegen de tijd dat het bij ICL zou zijn ingebouwd en goedgekeurd zijn de Flirts vast al in dienst, en misschien de eerste CAF'jes ook wel.... Shqiperise-lopers? |
19-11-2015 20:11:18 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote Of Onnen uit de richting is, ligt er maar net aan waar die stellen na december worden ingezet, natuurlijk. |
19-11-2015 22:27:59 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote ICL is al toegelaten in NL. Dan kan ILT toch nu niet eens inzet verbieden? Aannemelijk geldt hier hetzelfde voor als voor de hippels. |
19-11-2015 22:40:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Maar let op: er is een groot verschil of je buitenlandse rijtuigen die voldoen aan de RIC eisen internationaal inzet of alleen binnen Nederland helaas. En of ILT er al dan niet terecht iets voor of tegen heeft is een discussie / rechtsstrijd die waarschijnlijk langer duurt dan de tijd dat je het materieel nodig hebt. En de ruimte die je in Maastricht voor het onderhoud van de plan V 's nodig hebt is slecht een spoor, er wordt echt niet in de hele werkplaats tegelijk aan de verbouwing gewerkt dunkt me. |
19-11-2015 22:40:58 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote En wat is die gelding voor de hippels dan? |
19-11-2015 22:43:27 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Zie https://m.somda.nl/forum/16727/Ontwikkelingen+diesellocs+serie+600/ en dan de posts van 17 aug jl |
![]() |
advertentie |
19-11-2015 23:19:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteCorrect, dat is het punt. Ik begreep dat ILT de procedure met automatisch ontgrendelen onder de 5 km/h en "klassiek" vertrekbevel met handopsteken niet meer wil toestaan in binnenlands verkeer. |
19-11-2015 23:31:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik hoop niet dat iemand serieus denkt dat je de huur en inzet van welke te huren buitenlandse rijtuigen dan ook, nog ff regelt in drie weken? Zullen we wel een beetje op aarde blijven? Overigens mis ik al jaren het trucje dat vele malen eerder is uitgehaald: inzet van de laat startende ICB-stammen in de ochtendspits. Maar ja. |
19-11-2015 23:37:19 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Ik kan enkel spreken voor het materieel waar mijn ( inmiddels ex) werkgever mee rijdt; al het materieel heeft een in tijdsduur begrensde toelating. Wordt normaal gesproken weliswaar wel verlengd/ vernieuwd. Maar als je het dus niet meer inzet / naar het buitenland terugstuurd is het dus verlopen en afgelopen. Daarbuiten staat dan natuurlijk het materieel dat al reed voordat er met met deze hele papieren rompslomp begonnen werd, en dat geldt dus voor de 600 'tjes |
19-11-2015 23:45:07 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote En één Beneluxstam, natuurlijk. Dat doen (of deden tot voorkort?) de Belgen trouwens ook, daar hebben/hadden ze een P-trein Atw-Brusz met een Beneluxstam. |
19-11-2015 23:59:58 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Misschien een heel gek idee: is het misschien mogelijk om wat DM'90 te reactiveren dat nu toch terzijde staat, en dat bijvoorbeeld een stoppercitydienst in te schuiven zodat het e-mat kan invallen in een stoptreindienst? Dieselen onder de draad is natuurlijk niet ideaal (prestaties, uitstraling, brandstofverbruik) maar het is alleszins beter dan reizigers in de kou te laten staan. Het materieel is al in Nederland, personeel en werkplaatsen zijn er bekend mee, en het is al toegelaten. |
20-11-2015 00:09:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zo gek is dat niet, alleen zou het in dienst stellen van DM'90 nog langer duren dan DDM-1. De terzijde staande stellen moeten gereviseerd en deels gecompleteerd worden. |
20-11-2015 00:10:00 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Er worden 10 toekomstige Gvc-Eh stammen ingekort van 9 naar 6 rijtuigen, totaal 30 vers gereviseerde rijtuigen die op de Dgr gaan staan te nietsen. %03% Daar kun je met de in Amf staande DDM-1 1700'en best een stuk of drie, vier, vijf stammetjes van maken en inzetten. Heb je weliswaar een trein met alleen tweede klas, maar dat is nog altijd beter dan helemaal geen trein. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-11-2015 00:50:41 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
Tijd om wat DM90's uit de mottenballen te trekken en in de 9100 te laten rijden? Beproefd concept ![]() |
20-11-2015 01:10:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Neem even de moeite om 2 berichten voor je te lezen... ![]() |
20-11-2015 07:17:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
We lopen nu dezelfde tredmolen door aan alternatieven die we in dit topic al een keer of drie hebben laten draaien en op zichzelf is dat terecht. Er zijn dus mogelijkheden genoeg te vinden om het "Gat van 2016" te dichten en NS heeft meer dan een half jaar de tijd gehad om dat te organiseren (na de beleidsbeslissing om '64 aan de kant te zetten. Ik weet niet of dat gebeurd is, maar ik vrees van niet. Of alle mogelijkheden zijn op basis van "moeilijk" of "duur" direct aan de kant geschoven, of NS is inmiddels zover verkokerd dat er geen integrale visies meer komen bovendrijven. "A totale loss of knowledge hoe to run a railway", dat werk. Enfin: wel benieuwd wat NS gaat maken van het nu opgedragen "alles uit de kast halen" - op zichzelf een schande dat dat van regeringswege moet worden opgelegd. |
20-11-2015 11:53:59 | ||
---|---|---|
Spoorzaken
![]() |
Quote Precies ! Dit geeft dus de onzin aan van de zogenaamd 'onveilige' plan V's ! Of de reiziger zit en staat NU al in onveilige treinen (reden voor nog meer Kamervragen aan Sharon); of de 'plotselinge' onveiligheid per 13 dec. '15 is fictieve papieren onzin en valt met 1 pennenstreek van een doordenkende klantgerichte NS-er opzij te schuiven ! Ik gok op het laatste. |
20-11-2015 11:59:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Volgens mij heeft NS van alles aan zinnigs en onzinnigs beweerd over plan V, maar niet dat ze (te) onveilig zouden worden. Dat kun je het bedrijf dus niet in de schoenen schuiven. |
20-11-2015 12:58:42 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Over drie weken is het D(V)Day voor de V'tjes en de algehele omloop vanaf die datum is natuurlijk al lang klaar en op punten uitgezet zonder die stellen. Wat gaat men er dan mee doen? Koude of warme reserve? Op dagplan inzetten, of niet meer (?)Een nieuw omloopje maken voor die V' tjes lijkt mij in zo korte tijd niet aannemelijk. Tot ergens half april bijvoorbeeld zijn er toch altijd nog zo'n 25 stellen beschikbaar als verder alles goed gaat. (voor de laatste drie 90'en is het in januari einde). |
20-11-2015 13:24:22 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tot dusverre is er steeds gecommuniceerd dat het helemaal finito is, dus dat ze ook niet als reserve beschikbaar zullen staan. Maar misschien dat in het kader van 'alles op alles zetten' die soep wat minder heet opgediend zal gaan worden ![]() |
20-11-2015 13:30:31 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
HKS krijgt het druk op 14 december? %08% Shqiperise-lopers? |
20-11-2015 13:32:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tot nu toe heeft Maastricht hard aan het onderdelentekort gewerkt en zijn de remblokken al zowat op, maar niettemin![]() Bij verlengde inzet lijkt het mij - stuurman aan de wal immers - het meest handig om de 6800 en 6900 in Dagplan van mat '64 te voorzien. Dan houd je een klein vlootje SGM over waarmee je enerzijds een paar treinen planmatig kunt versterken, anderzijds de winterreserve een beetje kunt aanvullen. Laatst bewerkt door broek53 op 20-11-2015 13:33 |
20-11-2015 21:41:09 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Als ik het goed begrepen heb, vervangt SGM het Mat 64 in de 6800, 6900 en 7500? Komt er aardig meer druk te staan op dit toch niet meest betrouwbare materieel. |
20-11-2015 21:47:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het materieel wordt qua inzet flink gehusseld, maar de inzet nauwelijks verhoogd. Dat kan ook niet, want zeker SGM zit allang aan zijn top. Maar de materieelinzet algemeen is meer voor een ander topic. |
20-11-2015 21:52:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Mogen SGM tweetjes in de winter wel zonder een drietje rijden? Nu staan er in Rtd bijna dagelijks tweetjes te niksen omdat er geen drietje is om er aan te koppelen, als er weer SGM4 ingepland kan worden levert dat weer enige ruimte op vergeleken met de laatste weken. De volgende herfstperiode is er als het goed is weer voldoende materieel en zullen de beperkingen van de tweetjes geen materieeltekort meer moeten opleveren. Laatst bewerkt door michaben op 20-11-2015 21:53 |
20-11-2015 21:57:36 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
De regel geldt tot 13 december. |
20-11-2015 22:08:05 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Maar bij welke dienst behalve de 7500 is een SGM-II voldoende voor een spitsslag. Voor de meeste is 2x SGM al bij lange na niet afdoende. |
20-11-2015 22:42:26 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Twee gekoppelde tweetjes is zelfs dubbel zo effectief als je graag tweetjes wil inzetten... |
21-11-2015 19:10:55 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Ook al wel vaker opgerakeld. Dat kan niet. De communicatiekabels hiervoor benodigd zijn niet meer op ICR aanwezig. Tenzij er een creatieveling een adapterkabel in elkaar flanst kan je niet anders dan oldskool UIC wat blijkbaar niet meer mag |
21-11-2015 19:20:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat voor communicatiekabels heb je dan nodig in een gewone getrokken trein? |
21-11-2015 20:47:22 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Als je in treinstelmodus wil rijden, de 61-polige die onderlangs loopt. Op opgeknapt ICR zit daar nu de NBA kabel. De vervanger voor de 61-polige, de gele UIC-IT, loopt in de overgangsinrichting. Laatst bewerkt door gose91 op 21-11-2015 20:47 |
21-11-2015 20:51:16 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Zolang je trek(-trek) rijdt geen een volgens mij? En waarom zou UIC-modus niet mogen? Er zijn immers nog diverse andere treinen die eveneens in UIC-modus rijden... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-11-2015 20:56:03 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Dat mag van ILT tegenwoordig alleen nog maar in het internationale treinverkeer als het goed is. |
21-11-2015 21:00:21 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Lijkt aannemelijk. En voor zijde selectieve vrijgave, groene lamp etc is de 61-polige of UIC-IT nodig. Zou er een verloop gemaakt worden van de 61-polige van DDM en de UIC-IT van ICR om ze aan elkaar te koppelen is het denk ik wel mogelijk. Aderbenummering en functionaliteit/logica zijn op veel materieelsoorten gelijk |
21-11-2015 21:23:54 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Dus als je van Asd naar Hvs gaat in een trein in UIC-modus met als eindbestemming Amf (of wat dan ook), dan is het levensgevaarlijk. Maar als je van Asd naar Hvs gaat in een trein in UIC-modus met als eindbestemming Bh (of nog veel verder), dan is er niets aan de hand. Zeer logisch inderdaad. %03% Enfin, het probleem kan natuurlijk ook in z'n geheel ontweken worden door er maar meteen een TRAXX voor te hangen dan, die zijn er ook genoeg, en zo niet dan kun je altijd nog een stuk of wat locs besparen bij de AmRo door tijdelijk niet in sandwichbedrijf te rijden. Bij 'alles uit de kast halen' is immers niets onbespreekbaar, lijkt me? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-11-2015 21:27:49 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
"Materieeltekort dreigt bij NS" |
21-11-2015 21:36:02 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Klopt, en nu? Er wordt een beetje nagedacht over oplossingen. Als dat topic hiervoor niet bedoeld is, zou ik niet weten wat dan wel ontopic is |
21-11-2015 21:39:38 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Jep en dan AMRO gelijk maken aan ICD met een kerende loc en het koppelen ontkoppelen en systeemstrats van traxx die altijd volledig vlekkeloos gaan. Sandwich is niet alleen om snel te keren, maar ook het aantal handelingen drastisch in te perken en de loc niet teveel te belasten op het punt waar ze niet voor ontworpen zijn (namelijk elk half uur een paar keer plat,aarden,ontaarden,opstarten) Laatst bewerkt door gose91 op 21-11-2015 21:41 |
21-11-2015 21:44:41 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Tja, het paradepaardje moet natuurlijk ontzien worden bij de materieelcrisis. Ik zou zeggen AMRO uitstellen tot de zomer van 2016 en deze stammen inzetten waar het echt nodig. Het blijft namelijk apart dat het paradepaardje per 2016 uitgebreid wordt terwijl de rest van het land moet inkrimpen. Laatst bewerkt door michaben op 21-11-2015 21:48 |
21-11-2015 21:49:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Je haalt me de woorden uit de mond ! Niemand zit op de AmRo-shuttle te wachten, zeker capacitair niet, en NS stelt ze ook met speels gemak vortdurend uit: dus weg ermee. |
21-11-2015 21:56:30 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteNee, de regel geldt dit seizoen ook in wijzigingsblad December. |
21-11-2015 22:01:48 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Per nieuwe dienstregeling mag het gewoon weer. Het is puur een herfstmaatregel ivm gladde sporen. |
21-11-2015 22:08:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dat maakt het des te onbegrijpelijker dat er in het wbl december mee doorgegaan wordt. |
21-11-2015 22:14:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dan ben ik benieuwd waar dat dan staat beschreven... |
21-11-2015 22:39:13 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat dat te maken had met de vertrekprocedure waarbij de deur van de HC nog open is/kan zijn bij vertrek. Dat zou simpel op te lossen zijn door ook die deur te sluiten en dan de portofoon te gebruiken![]() |
21-11-2015 22:41:49 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
QuoteZit de NS niet vast aan de afspraken rond het vervangend programma na wegval V250? Dat is natuurlijk ook opgesteld voordat dit hele materieeltekort echt ging spelen. Of de NS al heeft willen proberen om het toch anders te regelen om het binnenland ICR wat langer niet-opgeknapt rond te laten rijden weet ik niet |
21-11-2015 22:43:18 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Het is toch echt alleen in de herfst van kracht (heb het nog even nagekeken). |
21-11-2015 22:49:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote De hele vertrekprocedure met gesloten deur is een NSR aangelegenheid, dat die dat niet meer toestaan wil niet zeggen dat een andere vervoerder dat dan ook niet meer mag, of dat het danook wettelijk zo is. |
21-11-2015 22:51:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Volgens mij was het idee oorspronkelijk sowieso dat de AMRO pas in 2017 volledig ging rijden, dat is toen vervroegd naar 2016 toen bleek dat de 1900 via de HSL in 2016 te riskant was. Blijkbaar zijn de afspraken dus niet al te strikt. Quote Herfst als in wijzigingsblad oktober, of herfst als in de periode van 23 september t/m 21 december 2015? |
21-11-2015 22:55:17 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Herfst 2015 staat er. Of het dan per 13 of 22 december weer mag, die ruime week kan het verscil niet maken, het was iig altijd van wijzigingsblad oktober totnieuwe dienstregeling. Ik ga overigens uit van 13 december, het is ook ingegaan met het wijzigingsblad van oktober en niet per 23 september. Laatst bewerkt door MasterE op 21-11-2015 22:56 |
21-11-2015 22:59:34 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Vertrek met groene lamp is EU regel en geldt dus voor alle treinen, een aantal (wo ICB, Benelux en CNL) hebben ontheffing. Een nieuwe samenstelling kan dus niet zonder lamp DD. |
21-11-2015 23:03:13 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dat is dus niet het geval, de 9500 reed dit jaar al vanaf wijzigingsblad september met SLT6 ipv SGM4, en in de 14100 en 17600 zijn ook al vanaf medio september geen losse tweetjes meer ingezet. Dus ik krijg de indruk dat men toch de astronomische herfst aan heeft gehouden. |