10-10-2007 17:55:25
bjornl
bjornl
3103 en 3105 stonden gezamenlijk op perronloos spoor 5a van Arnhem, zo rond 16:40 vandaag.

edit: spoornummer ingevuld

Laatst bewerkt door bjornl op 10-10-2007 20:57
 

10-10-2007 20:40:43
keesje
keesje
Houd je hem nu wel heel Mich  

10-10-2007 21:37:26
mich
mich
Ik doe mijn best

Laatst bewerkt door mich op 12-10-2007 15:10
 

12-10-2007 15:10:55
mich
mich
De 3228 was toch wel kapot, en wel de brandstofpomp. Ook de oliedruk was te laag. Dat verklaard het een en ander, en hij wordt nu hersteld in Arnhem. Verder de 3222 in Vl met nog steeds vaste motor, of die nog wordt hersteld is niet zeker. In Onnen de 3105, 3106, 3108 en 3226. In Ehv nog de 3218. De rest van de stellen is allemaal in dienst, zie ook de spots van vandaag, ik heb ze allemaal ingevoerd.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

12-10-2007 15:56:41
kbrandsma
kbrandsma
De tijd van het wegstrepen is begonnen dus, met de 3119, 3117 en 3227 als touwtrekkers.
Helaas%04%
 

12-10-2007 17:30:04
fastguy84
fastguy84
Ik heb vanmiddag om 13:45 in Arnhem volgens mij het rijtje wat mich bij 'Onnen' noemt gezien: 3x1+1x2 (iig de Wadfietser en de witte 3226), hingen achter een Niteq op het meest noordelijke spoor. Verder stond daar nog een tweetje (iets verderop), zal dan wel de 3228 zijn.

Vandaag was/is de perspresentatie: L1 heeft een summier berichtje met een (kwalitatief zeer slechte) foto op http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_firstElementId/1_1759883/_rp_links4_hasclickpage/1_1013/_pid/links4

EDIT: De foto staat wel fatsoenlijk bij het Stadler persbericht (even erop klikken), zie: http://www.stadlerrail.ch/default.asp?n=68&ms=2&h=1&id=57&s=2&news_id=187&ListMode=

EDIT2: voor de nummertjesliefhebbers: Het vandaag gepresenteerde tweedelige exemplaar heeft nummer 201.

Laatst bewerkt door fastguy84 op 12-10-2007 17:39
 

12-10-2007 18:34:36
lw-o
lw-o
komen die dingen nog naar Lw voor inbouw van ATB en dergelijke? daar was in eerste instantie sprake van.


Virm is verrekte fijn spul
 

12-10-2007 18:36:05
mich
mich
Dan zijn ze verplaatst, ze waren in ieder geval in Onnen geweest. Mooie foto van de Veolios.  

12-10-2007 18:42:52
zugchef
zugchef
Ik mag aannemen dat de 3226 dus weer richting Maaslijn gaat om daar op en neer te karren dit weekend?  

12-10-2007 18:47:16
manuel25
manuel25
Quote
fastguy84: Arriva 2/8 hebben 301-327
Arriva 2/6 hebben 228-243
Arriva EMU zouden x44-x50 kunnen krijgen (6 2/8, 1 2/6)
Veolia 2/8 zouden 351-356 krijgen
Veolia 2/6 zouden 257-266 krijgen
Veolia EMU zouden x67-x74 kunnen krijgen (3 2/8, 5 2/6)

Klinkt logisch toch? (Maar ik geef toe, dit is een complete gok)

Wel vreemd dat die gtw 2/6 op de site van Stadler 201 heet%03%, ik had zelf ook verwacht dat ie dan 257 of hoger zou heten.

-edit: Het kan ook zijn dat ze er 201 op hebben gezet alleen voor het persfeestje en dat ie daarna omgestickerd wordt in 257

Laatst bewerkt door manuel25 op 12-10-2007 18:49
 

12-10-2007 18:48:40
mich
mich
201 vind ik wel logisch, want dat was nog vrij en je wilt liever niet halverwege beginnen. En dat blijft er wel opzitten
@Zugchef: Goede kans, maar planning was nog niet bekend vandaag. Even afwachten dus.
@Lw-o: Of de GTW naar Leeuwarden gaan voor de ATB denk ik niet, gezien het eerdere bericht dat stadler de Arriva GTW compleet met ATB levert, en de informatie dat de eerste GTW van Veolia de 25ste in Venlo de grens overkomt.

Laatst bewerkt door mich op 12-10-2007 18:51
 

12-10-2007 18:55:21
manuel25
manuel25
Maar waarom werd er dan een foto op pagina 29 gepubliceerd van een 351, of is die ook al vernummerd?  

12-10-2007 19:16:48
mich
mich
Nee, er is en wordt niks vernummerd, nummerreeks Veolia GTW 201-210 en 351-356, eventueel later uitgebreid. De 351 en 201 zullen samen als eerste geleverd worden. 301 kon niet, want dan kom je met Arriva in de knoop. Locomotoren hebben kwa nummering geen betekenis voor de spoorwegbedrijven, omdat die zijn niet meer toegelaten tot het hoofdnet.

Laatst bewerkt door mich op 12-10-2007 19:19
 

12-10-2007 21:25:34
kbrandsma
kbrandsma
Zowel, dan maakt het nog niets uit. In Nederland kennen we toch ook twee maal 41. En nummer 5032 is ook dubbel.
Quote
fastguy84: EDIT: De foto staat wel fatsoenlijk bij het Stadler persbericht (even erop klikken), zie: http://www.stadlerrail.ch/default.asp?n=68&ms=2&h=1&id=57&s=2&news_id=187&ListMode=


En onderaan staat nog meer informatie...
Ik weet niet of dat een verstandige zet is. Een nummer van de communicatieafdeling van Veolia zou misschien makkelijker zijn geweest.

Laatst bewerkt door kbrandsma op 12-10-2007 21:27
 

13-10-2007 10:50:12
mich
mich
Meer foto's onder andere van interieur: http://www.reissweb.net/ >News > GTW Veolia

Laatst bewerkt door mich op 13-10-2007 10:51
 

13-10-2007 11:26:32
WesselE
WesselE
Interieur 1e klas ziet er goed uit, 2e vind ik wat minder...

Ook jammer van die 2+3 opstelling, volgens mij word dat Veolia niet in dank afgenomen. Volgens mij is dat echt niet handig als bijvoorbeeld degene die in de stoel bij het raam zit er eerder uitmoet dan diegenen naast hem.

Laatst bewerkt door WesselE op 13-10-2007 11:31


'Okeh'
 

13-10-2007 11:36:19
nielsje
nielsje
Nou, ik vind het er wel heel goed uitzien.
Kun je bij de Veolia GTW's ook met de machinist meekijken, als ie z'n jas er niet voorhangt?? (zoals in de DM90 van Syntus!!)

Laatst bewerkt door nielsje op 13-10-2007 11:37
 

13-10-2007 11:41:14
mich
mich
De Deuren van de cabines zijn van glas, maar wel getint. Maar vooral in het donker lijkt me het handig er iets voor te hangen, anders ziet de machinist alleen maar een spiegel voor zich.  

13-10-2007 12:46:31
micky
micky
Dat nieuwe GTW's voor Arriva bij die extra ritten moet denk ik zijn Nieuwe GTW's voor Veolia. Want waarom zou Arriva helemaal lanks Venlo die nieuwe treinen rijden en van die elektrische GTW's is nog niets gemaakt(of niets klaar).

micky
 

13-10-2007 12:58:27
WesselE
WesselE
Volgens mij ook.


'Okeh'
 

13-10-2007 13:06:01
mich
mich
Die van 26 oktober is in ieder geval voor Veolia, dus jullie weten nu waar en hoelaat hij de grens over komt  

13-10-2007 13:19:03
admin
Moderator
admin
Foutje van onze kant, DRGL is aangepast


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

13-10-2007 14:16:14
kevinevers
kevinevers
nog een foutje op de DRGL pagina: Staedler, moet toch stadler zijn  

13-10-2007 14:25:18
bouwe
bouwe
Nette GTW voor Veolia, tot mijn spijt moet ik zeggen dat het interieur van de Veolia GTW er een stuk beter uit ziet dan die van Arriva.  

13-10-2007 14:46:11
kbrandsma
kbrandsma
...maar of het beter zit met een 2+3 opstelling is een tweede.
Die schermen aan de wand bij de motorbak zien er wel erg fraai uit. Wel vreemd dat er aan de glaswanden bij de 1e klas geen scherm geplaatst is. Er moet dan door een aantal reizigers altijd achterom gekeken worden. Aan de andere zijde van de glaswand (wc-zijde) lijkt wel een scherm opgehangen te zijn.

Ik neem aan dat beide interieurfoto's van de 2/6 (201) zijn. Op de 2e klas foto is dat in ieder geval te zien. Als dat het geval is, dan heeft Veolia maar liefst 16 zitplaatsen 1e klas, terwijl Arriva maar 8 kent in een 2/6.

Bovendien vrees ik dat deze GTW's met vis-a-vis opstelling minder beenruimte hebben dan de coachopstelling van Arriva. Er gaat tenslotte altijd ruimte verloren tussen de 2 stoelen bij een vis-a-vis.
 

13-10-2007 14:57:14
mich
mich
Dat klopt allebei, dus ruimte genoeg in de eerste klas. Toch moet ik zeggen dat vis-a-vis prettiger vind zitten met dezelfde ruimte als coach. Toevallig gister nog in de 3203 staan kijken. Daar is de eerste klas vis-a-vis en tweede coach met allebei evenveel ruimte, maar toch lijkt vis-a-vis ruimer. Verder is in de meeste treinen dalijk ruimte genoeg om met zijn 3e op een 6persoons zit plaats te nemen waardoor iedereen echt de ruimte heeft. Alleen in de spits, en dat zijn s'ochtends maar 3 echt drukke treinen(7 uur half 8 en 8 uur) zullen alle plaatsen bezet zijn. Maar dan kunnen er wel veel meer zitten, altijd beter dan staan

Laatst bewerkt door mich op 13-10-2007 14:59
 

13-10-2007 15:53:58
reizigert
reizigert
Zitten altijd beter dan staan? Dat vind ik in dit geval discutabel. Ik persoonlijk sta veel liever dan dat ik op zo'n middelste stoeltje zonder tussensteunen tussen twee medereizigers in geklemd zit. Ben benieuwd of meer reizigers er ook zo over denken, maar de 3+2-proef in de SM90 heeft natuurlijk niet voor niets geen vervolg gekregen. Ik hoop maar dat de bouw van de Heuvelland-GTW's niet te snel vordert zodat Veolia bij aanhoudende klachten op de Maaslijn over de stoelopstelling de order voor de nieuwe treinen nog kan aanpassen  

13-10-2007 17:14:04
fabrierban
fabrierban
@reizigert
Als een deel van de reizigers voor de "derde stoel" kiest en een deel liever blijft staan is het voor Veolia helemaal bingo. Dan kunnen er pas echt veel mensen mee.%05%

Laatst bewerkt door fabrierban op 13-10-2007 17:22
 

13-10-2007 18:34:59
admin
Moderator
admin
Quote
kevinevers: nog een foutje op de DRGL pagina: Staedler, moet toch stadler zijn
Staedler is waarschijnlijk de Duitse naam. Het stond in ieder geval op deze manier in de informatie die wij hebben gekregen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-10-2007 21:28:06
rob_ehv
rob_ehv
Met de loods zijn ze niedegeval vol op bezig : http://robtreinsite.fotopic.net/p45831735.html ( mischien niet zo heel mooi maar is ok uit de trein genomen


robq
 

13-10-2007 21:38:35
ijsm
ijsm
Ik zag trouwens dat er in de nieuwe Rail Magazine een artikel over Veolia Cargo staat, met een duidelijk locoverzicht e.d. Kan misschien nog wel is handig zijn...  

13-10-2007 22:30:08
wesley
wesley
Maar voor de duidelijkheid.
Als ik zondag 21-10 me reisje ga maken wat kan ik dan verwachten op Nm-Rm?
Word het de wadjes, Dm 90, GTW.???
 

13-10-2007 22:33:15
dumpy_dump
dumpy_dump
Nm-Rm is gegarandeerd DH (dus Wadlopers).  

14-10-2007 00:20:58
lucky
lucky
Quote
rob_ehv: Met de loods zijn ze niedegeval vol op bezig : http://robtreinsite.fotopic.net/p45831735.html ( mischien niet zo heel mooi maar is ok uit de trein genomen



Gebouw lijkt ZEER veel op de loods van arriva. Zelfde kleuren en daarvoor in het wit ook een soort van vergaderruimte ofzo. Dit is precies hetzelfde als in lw.
 

14-10-2007 01:16:12
wimhoekema
wimhoekema
Alleen het spoortje aan de zijkant naar dat kleine loodsje: we hebben er in Br naar staan kijken zaterdag maar dat heeft de loods in Lw niet; soms een hoogspanningsloods voor de electrische GTW's of zo?  

14-10-2007 16:40:42
kbrandsma
kbrandsma
Wellicht een wasstraat. Die is in Blerick bij het gebouw inbegrepen, terwijl Voith in Leeuwarden geen wasstraat heeft.
Voor de rest lijkt het gewoon een kopie van Leeuwarden inderdaad. Makkelijk klusje voor dezelfde aannemer.
 

14-10-2007 19:17:07
mich
mich
Dat is inderdaad de wasstraat  

14-10-2007 21:09:45
webguy
webguy
Aan de buitenkant is die loods idd bijna af: maar de voorkant is nog niks en binnenin moeten ze volgens mij ook wel een vloertje storten. Verder zijn al wel alle S-borden en wissels aangepast op het emplacement.
Aan de andere kant van het hoofdspoor komen twee opstelsporen voor de SPENO trein(en?). Dat moet waterdicht zijn, dus wordt er flink gegraven. De Stibans krijgt overigens wel al zijn sporen terug: een van de twee loopt straks door, de ander is een stootblok, en vanuit de loods komt een S-bochtje naar het spoor naast de SPENO sporen...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

14-10-2007 21:59:42
lamote_ban
lamote_ban
Quote
rob_ehv: Met de loods zijn ze niedegeval vol op bezig : http://robtreinsite.fotopic.net/p45831735.html ( mischien niet zo heel mooi maar is ok uit de trein genomen

Je kunt veel van Stadler en Voith zeggen, maar ze weten wel snel wat uit de grond te stampen. Daar kan menig spoorwegleverancier nog een puntje aan zuigen.
 

14-10-2007 22:02:53
willy84
willy84
De loods op de Watergraafsmeer ging ook erg snel. En die loods van XX in Amersfoort is ook snel overeind. Je ziet echter niet wat er binnenin gebeurt. Ze maken eerst alles wind/water dicht zodat ze binnen verder kunnen werken.
Verder is het bouwen van een trein en het maken van een loods wel wat anders.
 

14-10-2007 23:43:56
kevinevers
kevinevers
de vloer in de loods is vrijdag gestort. en bij het SPENDO gedeelte aan de andere kant hebben ze een stuk geasfalteerd.  

15-10-2007 11:40:24
mdeen
mdeen
Quote
admin:
Quote
kevinevers: nog een foutje op de DRGL pagina: Staedler, moet toch stadler zijn
Staedler is waarschijnlijk de Duitse naam. Het stond in ieder geval op deze manier in de informatie die wij hebben gekregen.
Het is toch echt Stadler. Genoemd naar de oprichter Ernst Stadler. Daar komt echt geen umlaut of ae als umlautvervanger in voor. Ook op de website van Stadler zul je dat niet vinden.

Het plaatje bij de DRGL is ook nog van een Arriva GTW. Dat kan echt niet he?

Quote
kbrandsma:Ik neem aan dat beide interieurfoto's van de 2/6 (201) zijn. Op de 2e klas foto is dat in ieder geval te zien. Als dat het geval is, dan heeft Veolia maar liefst 16 zitplaatsen 1e klas, terwijl Arriva maar 8 kent in een 2/6.
De 2e klas foto lijkt me van een 2/8. Je ziet een bakovergang maar geen powerpack.
Op de site bij Reissweb http://www.reissweb.net/ staan foto's van zowel de 2/6 als de 2/8 van buiten met de 1e klas streep boven twee ramen. Dus ik neem aan dat beide varianten 16 plaatsen 1e klas krijgen.

Laatst bewerkt door mdeen op 15-10-2007 11:48
 

15-10-2007 12:13:11
fabrierban
fabrierban
@mdeen
Exacte informatie is al gauw te moeilijk.
Omroep Brabant had het afgelopen vrijdag zelfs over treinen van de fa. Bussnang.
 

15-10-2007 12:20:33
peterselie
peterselie
Quote
mdeen:
Quote
kbrandsma:Ik neem aan dat beide interieurfoto's van de 2/6 (201) zijn. Op de 2e klas foto is dat in ieder geval te zien. Als dat het geval is, dan heeft Veolia maar liefst 16 zitplaatsen 1e klas, terwijl Arriva maar 8 kent in een 2/6.
De 2e klas foto lijkt me van een 2/8. Je ziet een bakovergang maar geen powerpack.



Nog eens goed kijken, want het nummer 201 is duidelijk te lezen Alleen tussen het powerpack en de bakken zijn er deuren. Tussen de A en D bak bij een 2/8 zijn geen deuren geplaatst.
 

15-10-2007 14:50:24
admin
Moderator
admin
Quote
mdeen: Het plaatje bij de DRGL is ook nog van een Arriva GTW. Dat kan echt niet he?
Ik zou zeggen: mail mij een fijn plaatje van een Veolia GTW en hij wordt direct online gezet


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

16-10-2007 23:20:57
wadloper
wadloper
Even een klein vraagje, heeft DH 3203 al Veolia logo's gekregen?  

16-10-2007 23:26:00
mich
mich
nee nog niet  

17-10-2007 10:04:39
timtrein
timtrein
Trouwens vaag dat Veolia de tweetjes vanaf 201 nummert; de Arriva-nummering is nou juist zo dat de tweetjes en de drietjes aansluitend genummerd zijn van x01 tot x43. Als je dus uit de 301 de extra bak haalt wordt het de 201, en heb je een nummerdoublure met Veolievla...  

17-10-2007 10:39:48
kbrandsma
kbrandsma
Mogen er geen 2 dezelfde nummers in Nederland bestaan dan? NSM41 / Syntus 41 bijvoorbeeld?
(Waarom zou je de tussenbak uit de 301 willen halen? Eerder toevoeging van extra tussenbak aan de 201)
 

17-10-2007 15:04:37
dumpy_dump
dumpy_dump
Ik heb sowieso niet begrepen waarom Veolia aansluitend aan Arriva nummert, maar goed, daar zal ik vast iets missen ofzo.  

17-10-2007 15:24:56
rudolfph
rudolfph
Makkelijk met onderhoud? Of zou men eindelijk eens op het heldere idee gekomen dat allemaal verschillende nummertjes voor ons spotters wat makkelijker is?  

17-10-2007 15:57:59
reizigert
reizigert
Deze hele nummerdiscussie met alles wat erbij hoort is hier al uitgebreid gevoerd, blader maar eens terug  

17-10-2007 21:05:55
j.jager
j.jager
Quote
timtrein: Trouwens vaag dat Veolia de tweetjes vanaf 201 nummert; de Arriva-nummering is nou juist zo dat de tweetjes en de drietjes aansluitend genummerd zijn van x01 tot x43. Als je dus uit de 301 de extra bak haalt wordt het de 201, en heb je een nummerdoublure met Veolievla...


De nummering van de arrivastellen zijn met 10 er voor, dus 10301 enz....
 

18-10-2007 10:49:51
timtrein
timtrein
Ja, en bij Veolia niet? Zou me verbazen...

Ik doel inderdaad op onderhoud. Dat wordt immers in beide gevallen door Voith gedaan, dan lijkt het me niet handig om hetzelfde nummer te hebben.

En waarom je de tussenbak eruit zou halen? Nou, ik noem zomaar eens wat, bijvoorbeeld omdat je zware schade aan een drietje hebt, vervolgens de tussenbak in een ander tweetje schuift (wordt drietje) en dat beschadigde stel dan weer als tweetje de baan op stuurt? Da's nou juist het voordeel van modulair spul...
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

18-10-2007 11:03:56
fritssm
fritssm
De eerste 2 nieuwe Veolia-treinstellen komen volgende week vrijdag (26 okt) aan in Nederland (waarschijnlijk Venlo)  

18-10-2007 11:06:26
mich
mich
Dat was al bekend, en ja in Venlo. Ze komen te staan op de reinigingssporen, en er wordt s'nachts mee proefgereden.  

18-10-2007 11:09:58
j.jager
j.jager
@timtrein. Of de veolianummers ook 10 er voor krijgen, dat weet ik niet. Mischien weten de Spotters ter plaatse dat wel. Voor de rest laat ik me verassen hoe de nummers in te voeren kunnen worden. M.V.G. Jeroen Jager.  

18-10-2007 12:49:17
lamote_ban
lamote_ban
Quote
fritssm: De eerste 2 nieuwe Veolia-treinstellen komen volgende week vrijdag (26 okt) aan in Nederland (waarschijnlijk Venlo)

Stadler houdt zich toch wel keurig aan de afspraken.
Als ze nou nog storingsvrij rijden ook, wordt het nog wel wat met de Maaslijn.

Weet trouwens iemand al hoe de nieuwe dienstregeling voor de Maaslijn er uit komt te zien?
 

18-10-2007 12:55:54
fastguy84
fastguy84
Dienstregeling blijft vrijwel gelijk, paar minutenverschuivingen (twee minuutjes later weg uit Nm bijvoorbeeld), en spitsdienst tot Vry ipv Bmr. Het is niet alleen bijna onmogelijk om meer te veranderen (ivm de kruisingen), maar ook onverantwoord zolang er nog (gedeeltelijk) Wadjes rijden.  

18-10-2007 13:14:25
lamote_ban
lamote_ban
@fastguy84
Dat kan niet kloppen. Als je de dienstregeling tot Boxmeer ongewijzigd laat en dus in Beugen blijft kruisen, kun je de tussendienst nooit doortrekken tot Venray. Want wil je doorijden tot Venray dan kan dat alleen met kruisingen in Cuyk, Boxmeer en Vierlingsbeek.
 

18-10-2007 13:19:50
fabrierban
fabrierban
Ik vermoed dat na 9 december met de huidige dienstregeling wordt doorgereden tot alle GTW's in dienst zijn en dat daarna tussentijds een nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd waarbij de kruisingen in Beugen komen te vervallen. Overigens begint de tijd te dringen, als vanaf 1 januari 2008 de tussendienst niet tot Venray doorrijdt zullen voor Veolia boete's gaan komen.

Laatst bewerkt door fabrierban op 18-10-2007 13:24
 

18-10-2007 13:35:19
mich
mich
Het wordt anders opgelost, tot december blijft de dienstregeling hetzelfde en zullen de GTW's de spitsdienst ingaan. Begin december wordt de nieuwe dienstregeling ingevoerd, waarbij er genoeg GTW's zijn om alle doorgaande treinen te rijden. Dan gaat de wadlopers dus alleen de spitsdienst doen. Medio Januari/februari zijn er dan genoeg GTW's om alle diensten te draaien, en staan de wadlopers nog tot maart reserve. Dat is tenminste het meest recente plan  

18-10-2007 13:59:24
fabrierban
fabrierban
@mich
Wat je nu zegt betekent dat de kruisingen in Beugen vervallen per 9 december en dat vanaf dat moment de spitsdiensten doorrijden tot Venray. Ik neem aan dat er gerekend is, maar het lijkt me zolang de spitsdiensten met wadlopers rijden wel heel erg krap worden tussen Cuyk en Boxmeer. De rest van plan klinkt gezond.
 

18-10-2007 15:13:26
fastguy84
fastguy84
Volgens mijn laatste info (datgene wat Veolia bij ProRail heeft aangevraagd) en ik heb sindsdien niets gezien wat dat tegenspreekt (Rover-rapport bijv.) zou het volgende moeten gaan gelden miv 9-12:

Doorgaande dienst
Nm: V .09/.39
Vl: V .04/.34
Rm: A .27/.57 (als NS niets aanpast is aansluiting ri Wt weer mogelijk!)

Rm: V .04/.34
Vl: V .00/.30
Nm: A mij onbekend (.19/.49?)

Spitsdienst
Nm: V .22/.52
Vry:A .27/.57

Vry:V .01/.31
Nm: A mij onbekend (.03/.33?)

Het wordt dus in Nm geen strakke kwartierligging, maar 13/17.
 

18-10-2007 15:39:14
timtrein
timtrein
Quote
mich:en staan de wadlopers nog tot maart reserve
Hm, wilde NS niet alle Wadlopers per 1-1 aan de sloper verkopen?
 

18-10-2007 16:36:52
peterselie
peterselie
Quote
j.jager: Of de veolianummers ook 10 er voor krijgen, dat weet ik niet. Mischien weten de Spotters ter plaatse dat wel. Voor de rest laat ik me verassen hoe de nummers in te voeren kunnen worden. M.V.G. Jeroen Jager.


Bij mijn weten moet er idd weer een 10 voor.
 

18-10-2007 18:33:52
berkel73
berkel73
Quote
fastguy84: Volgens mijn laatste info (datgene wat Veolia bij ProRail heeft aangevraagd) en ik heb sindsdien niets gezien wat dat tegenspreekt (Rover-rapport bijv.) zou het volgende moeten gaan gelden miv 9-12:

Doorgaande dienst
Nm: V .09/.39
Vl: V .04/.34
Rm: A .27/.57 (als NS niets aanpast is aansluiting ri Wt weer mogelijk!)

Rm: V .04/.34
Vl: V .00/.30
Nm: A mij onbekend (.19/.49?)
Die tijden in Rm zijn nu toch ook al zo? Die aansluiting is inderdaad wel theoretisch mogelijk (nu ook al), wellicht dat de GTW's vaker de geplande aankomsttijd halen, maar echt ruim is het natuurlijk niet.

Laatst bewerkt door berkel73 op 18-10-2007 18:37
 

18-10-2007 18:38:34
oudeaap
oudeaap
even iets anders dan de GTWs. Zijn er ook punctualiteitscijfers bekend/ beschikbaar van Veolia op de maaslijn?
bvd
 

18-10-2007 19:58:26
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
timtrein: Ik doel inderdaad op onderhoud. Dat wordt immers in beide gevallen door Voith gedaan, dan lijkt het me niet handig om hetzelfde nummer te hebben.
Al helemaal niet gezien het feit dat de elektrische GTW's van Arriva vermoedelijk hun onderhoud in Blerick gaan krijgen... samen met die van Veolia dus


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-10-2007 23:25:57
mich
mich
Quote
timtrein:
Quote
mich:en staan de wadlopers nog tot maart reserve
Hm, wilde NS niet alle Wadlopers per 1-1 aan de sloper verkopen?


Schijnbaar niet dus, ze blijven tot maart.

Helaas hebben niet alle wadlopers vandaag overleeft, waarschijnlijk heeft onder andere de 3207 het begeven. Gevolg dat ondergetekende met zijn spitstrein de doorgaande trein kon gaan rijden, om vervolgens Venlo binnen te rijden waar minsten 500 man op het perron stonden(aanrijding met persoon tussen Rm en Ehv, dus iedereen via Vl) om vervolgens maar voor de helft mee te gaan in de arme 3219, die zo vol was dat de mensen door de dichtgaande deuren zijn aangeduwd.

Laatst bewerkt door mich op 18-10-2007 23:28
 

18-10-2007 23:48:40
edje
edje
Uhmmm is een zo volle trein niet een reden om te zeggen, nee, jongens dit wordt me te gek, zo ga ik niet rijden.
Al die mensen op het eerste balkon blokkeren wel je enigste vluchtweg naar achteren.
 

18-10-2007 23:57:00
mich
mich
Dat zou kunnen ja, maar dan kun je net zo goed niet rijden in de spits, want dat is hier dagelijks zo.  

19-10-2007 00:12:27
ijsm
ijsm
Je kunt je dan inderdaad wel afvragen of je je als machinist wel echt verantwoordelijk voelt voor je 'lading'... Het zijn geen containers he Michiel .  

19-10-2007 00:55:06
stel172
stel172
moeten die Wadlopers nou echt definief weg, is er echt geen alternatieve inzet mogelijk. Natuurlijk niets is beter dan een GTW of een Lint, maar als je vandaag weer in de 3208, 3223 of de 3110 hebt gezeten vindt je definitieve afvoer toch wel erg zonde, zeker als je bekijkt dat er een serieus materieel tekort is in nederland en NS rijdt met treinen uit de jaren '60 en met renovatie materieel uit de jaren '80.

Edit Mark: We noemen hier bedrijven bij hun eigen naam, niet bij een zelfbedachte bijnaam!
Edit mvd: Graag ook wat meer repect voor de bedrijven graag!

Laatst bewerkt door stel172 op 20-10-2007 01:08
 

19-10-2007 09:24:43
fabrierban
fabrierban
Quote
edje: Uhmmm is een zo volle trein niet een reden om te zeggen, nee, jongens dit wordt me te gek, zo ga ik niet rijden.
Al die mensen op het eerste balkon blokkeren wel je enigste vluchtweg naar achteren.

Gaan we dan de metro in Rotterdam en Amsterdam ook sluiten?
 

19-10-2007 09:28:48
daniel
daniel
Of de spitsstoptreinen in Brabant?
(Sorry, kon het niet laten )
 

19-10-2007 09:33:55
kbrandsma
kbrandsma
Quote
edje: Uhmmm is een zo volle trein niet een reden om te zeggen, nee, jongens dit wordt me te gek, zo ga ik niet rijden.
Al die mensen op het eerste balkon blokkeren wel je enigste vluchtweg naar achteren.

Quote
mich: Dat zou kunnen ja, maar dan kun je net zo goed niet rijden in de spits, want dat is hier dagelijks zo.

Quote
ijsm: Je kunt je dan inderdaad wel afvragen of je je als machinist wel echt verantwoordelijk voelt voor je 'lading'... Het zijn geen containers he Michiel .

ghe ghe
Gelukkig zijn er geen mensen bij Michiel de cabine in gekropen, zoals ooit een foto in de Spits wel liet zien.
En als het nu al zo druk is, dan vrees ik het ergste bij de komst van de GTW's Bij een mogelijke reizigersgroei van 20% doet dit het ergste vrezen. Deuren van een GTW kunnen reizigers namelijk minder goed aanduwen dan die van een Wadloper.
 

19-10-2007 10:04:47
fabrierban
fabrierban
Quote
daniel: Of de spitsstoptreinen in Brabant?
(Sorry, kon het niet laten )

Ha, dat kan ik best waarderen.%05%
Die problemen zijn inmiddels trouwens aardig opgelost, slechts zelden zie je nog een los stel.

Laatst bewerkt door fabrierban op 19-10-2007 10:05
 

19-10-2007 10:07:56
daniel
daniel
Gisteren los stel in de 9620, maar verder valt het naar mijn idee inderdaad ook reuze mee de laatste tijd.
Maargoed, dat is verder offtopic hier :-X
 

19-10-2007 10:20:55
timtrein
timtrein
Quote
stel172: moeten die Wadlopers nou echt definief weg, is er echt geen alternatieve inzet mogelijk.
Nee, met Wadjes kun je verder niets. Alle diesellijnen zijn straks (in principe...) voorzien, op de hoofdlijn zijn ze veel te traag en ook veel te duur. Dus hopelijk worden ze verkocht, en anders naar de sloop.
 

19-10-2007 18:47:21
job
job
Vandaag stond de 3117 met een glimmend geel neusje buiten bij de werkplaats in Tilburg  

19-10-2007 21:56:32
mvd
mvd
Mvd: Aantal berichten verwijderd om topic schoon te houden. Discussies svp afhandelen via mail.  

19-10-2007 22:05:55
mikos
mikos
Mikos: Nog een tweetal berichten weggehaald. Als iemand het met een beslissing van een moderator niet eens is, neemt die persoon contact op met de betreffende moderator. We gaan hier geen moddergooien over en weer!


www.ov-ervaringen.nl
 

20-10-2007 00:10:57
mich
mich
Vanavond kwam de 3226 weer terug uit Onnen. De 3222 gaat naar Eindhoven, mogelijk toch nog voor herstel, net als de 3207. Zo te zien is de 3117 ook hesteld, maar staat op het DH bord nog steeds als afgeschreven. Verder de 3105 en 3106 in Onnen, en nog een enkel stel.  

20-10-2007 01:03:29
stel172
stel172
Heb de 3226 ook aanzien komen in Nm uit de richting Arnhem. Ik zag vanavond meteen iemand ingrijpen op de juiste manier toen de motor van de 3108 op een hoog toerental stationair bleef draaien. Bovendien ging deze mcn heel netjes met de DH's om. Ben jij dat toevallig geweest Mich?
Was weer een leuk ritje. Moest wel denken aan op een week na precies een jaar terug. Toen zat ik in de 3108 van Sneek naar Leeuwarden om met een rondrit met de 186 mee te gaan. Vervolgens beide stellen naast elkaar kunnen fotograferen in Mantgum. Het is erg hard gegaan in een jaar tijd.
Herstel van de 3222 juich ik zeker toe. Ik hou wel van kleur. Vanavond stond hij in iedergeval nog in Venlo.
De bij enkele mailers 'beruchte' 3228 ook weer zien rijden.

Laatst bewerkt door stel172 op 20-10-2007 01:12
 

20-10-2007 01:06:56
stel172
stel172
Quote
timtrein:
Quote
stel172: moeten die Wadlopers nou echt definief weg, is er echt geen alternatieve inzet mogelijk.
Nee, met Wadjes kun je verder niets. Alle diesellijnen zijn straks (in principe...) voorzien, op de hoofdlijn zijn ze veel te traag en ook veel te duur. Dus hopelijk worden ze verkocht, en anders naar de sloop.


Het nieuwe dieselmaterieel is echt schitterend%02%, maar toch zal ik de DH's missen Nu maar hopen dat ze toch nog naar Polen gaan bijvoorbeeld. Kan een leuke vakantiebestemming worden in combinatie met een bezoek aan de DB 624, 627.0/1, 628.0..%02%
 

20-10-2007 13:18:35
mich
mich
@stel 172, ja dat was ik inderdaad (ik loop tegenwoordig in een zwart vest, soms met geel vestje of gele jast eroverheen) Bedankt dat je vind dat ik er goed mee omging, ik probeer dat zelf wel te doen. De 3108 vond ik ook niet lekker lopen, in verband met gladheid rustig gereden. Helaas wel enkele minuten te laat daardoor.

Laatst bewerkt door mich op 20-10-2007 13:23
 

20-10-2007 15:21:56
lamote_ban
lamote_ban
Quote
fastguy84: Volgens mijn laatste info (datgene wat Veolia bij ProRail heeft aangevraagd) en ik heb sindsdien niets gezien wat dat tegenspreekt (Rover-rapport bijv.) zou het volgende moeten gaan gelden miv 9-12:

Doorgaande dienst
Nm: V .09/.39
Vl: V .04/.34
Rm: A .27/.57 (als NS niets aanpast is aansluiting ri Wt weer mogelijk!)

Rm: V .04/.34
Vl: V .00/.30
Nm: A mij onbekend (.19/.49?)

Spitsdienst
Nm: V .22/.52
Vry:A .27/.57

Vry:V .01/.31
Nm: A mij onbekend (.03/.33?)

Het wordt dus in Nm geen strakke kwartierligging, maar 13/17.

Dit betekenent dat er in de spits inderdaad in Cuijk, Boxmeer en Vierlingsbeek wordt gekruisd. Dat lijkt me heel erg krap tuusen Cuijk en Boxmeer zo lang er nog wadjes tussendoor zitten.
 

20-10-2007 16:20:50
kritische
kritische
Mijn laatste info is dat de aankomsttijd van de lange slag in Nijmegen 19/49 is en de aankomsttijd in Nijmegen van de korte slag 03/33 is.

kritische
 

20-10-2007 16:26:04
mich
mich
Dat is een mooie en goede verdeling. Zo zullen de spitstreinen hopelijk beter bezet zijn.
Bij nader inzien lijkt me het een en ander te krap: Ombouwen in Venray in 4 minuten is net te doen, maar je bent nooit exact optijd binnen dus zult telaat weggaan...
De aankomst van de doorgaande trein in Nijmegen om 19 en 49 komt in de knoop met vertrek van de spitstrein om 22 en 52. Als de doorgaande trein enkele minuten heeft vertrekt de spitstrein telaat, want de rijwegen kruisen elkaar.

Laatst bewerkt door mich op 20-10-2007 16:39
 

20-10-2007 16:36:32
wadloper32
wadloper32
Als de Wadlopers naar de sloop gaan, weet dan iemand ook naar welke sloper ze gaan?  

20-10-2007 16:38:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik denk dat het de sloper zal zijn, die recentelijk meer materieel heeft verschroot... Maar dit is puur speculaas en we gaan hier niet speculeren.  

20-10-2007 17:47:11
lamote_ban
lamote_ban
Quote
kritische: Mijn laatste info is dat de aankomsttijd van de lange slag in Nijmegen 19/49 is en de aankomsttijd in Nijmegen van de korte slag 03/33 is.


Dat betekent Vry-Nm in 32 minuten voor de korte slag.
Dat wil ik mich nog zien doen met een wadloper.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 20-10-2007 17:47
 

20-10-2007 19:02:17
mich
mich
Ja, ik heb het even nagekeken, zowel spits als lange slag is te krap voor de wadloper, maar wel goed te doen met GTW. Ik had een Nedtrain monteur al gevraagd of die ze niet kon opvoeren, maar toen wees hij naar het DH bord en zei "je wilt ze zeker allemaal rood hebben" %08%  

22-10-2007 16:44:26
train85
train85
Door werkzaamheden tussen Vl-Br, rijden de veolia treintjes tussen Vl-Rm v.v. onder het nummer 31800. Bijv: 32215 > 31815.
En tussen Br-Nm rijdt men onder hun eigen nummer.
Dit geldt t/m aanstaande zondag.

Laatst bewerkt door train85 op 22-10-2007 16:45
 

22-10-2007 18:44:00
boorsmah
boorsmah
De Veolia wadloper 3118 staat in Groningen
foto op http://flickr.com/photos/boorsmah


Boorsma.H.
 

22-10-2007 18:47:25
mich
mich
Treinstel 3225 stond vanmorgen kapot te Venray op spoor 3 samen met de 3108. In Nijmegen bleek het een en ander niet meer zoals het hoorde aan as 2 van de 3225, het stel zal voorlopig niet rijden.  

22-10-2007 18:50:46
lucky
lucky
Quote
boorsmah: De Veolia wadloper 3118 staat in Groningen
foto op http://flickr.com/photos/boorsmah


Mooie foto. Ergens bij een Virm heb je trouwens de 6 en de 8 omgedraaid.
 

22-10-2007 19:04:16
boorsmah
boorsmah
Bedankt,foutje bij de Virm is inmiddels hersteld

Laatst bewerkt door boorsmah op 22-10-2007 19:04


Boorsma.H.
 

22-10-2007 19:31:06
kbrandsma
kbrandsma
Mooie foto. De 3118 staat op een niet al te moeilijk fotografeerbare plek zie ik wel.