12-09-2007 09:55:59 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Er is nog wel ruimte voor dat derde spoor, heb ik een tijdje terug geconstateerd. Af en toe duikt het ook wel weer eens op in een plan van het KAN (Knooppunt Arnhem - Nijmegen). |
12-09-2007 10:38:28 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Het doortrekken van de 3700 tot Nmh lijkt me eerlijk gezegd niet zo nodig. Er is net een peperdure busbaan (met een 4-min dienst) aangelegd voor het universiteitsvervoer. Het echte probleem zit meer bij de mensen die verder moeten richting Venlo en geen aansluiting vanuit de 3700 hebben in Nm. Laatst bewerkt door lamote_ban op 12-09-2007 14:40 |
12-09-2007 12:30:50 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
QuoteGing dat over de IJssellijn? Deze rijdt echter in geknipte vorm nog niet zo lang rond dus dat plan kan nooit al te oud zijn. Ik weet wel dat er plannen waren om de 7500 Zp-Ed naar Nmh te laten rijden om de universiteiten en hogescholen in Nijmegen en Arnhem te bedienen met één trein. Iets meer ontopic, erg jammer dat die overstap zo lastig gemaakt is nu te Nm, in ieder geval levert het weer genoeg lichaamsbeweging op ![]() grt, Michiel |
12-09-2007 16:44:08 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote het bordje van het 3e spoor hangt er in ieder geval nog http://i54.photobucket.com/albums/g110/Peterselieman/Train/24%20augustus%202007/P1000170.jpg |
![]() |
advertentie |
12-09-2007 23:43:02 | ||
---|---|---|
superpeer
![]() |
Quote Hij is inderdaad weer in dienst. Vanavond rond 19.50 gezien, samen met een ander tweetje (nummer weet ik niet) bij Nijmegen Heyendaal, rijdend richting Nijmegen, dat moet dan dus trein 32258 geweest zijn. |
12-09-2007 23:57:57 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
32270 staat ondertussen defect tussen Ck en Bmr... |
13-09-2007 00:13:58 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Om toch nog even een beetje offtopic te gaan, de ruimte voor een 3e spoor is er inderdaad bij Nmh. Het idee was een aantal jaren terug om daar de toen nog rijdende 7600 te laten keren( die toen een lange kering in nijmegen had en of helemaal aan de noordzijde van het station stond of alle andere treinen flink in de weg stond. Maar dan weer terug naar nu ik zie wel nut in het op Nmh laten keren van de 3700, en dan niet omdat er zoveel reizigers zijn maar om de schaarse perron capasiteit van Nm niet te veel te belasten. Dat bied evt. ook weer mogelijkheden voor het geval ze ooit nog eens met treinen van/naar Duitsland zouden willen rijden. Ps; die busbaan vind ik trouwens schitternd, ik ben 100% voor die dingen alleen vind ik dat bussen daar 80km/u moeten mogen rijden( lees de infra moet er maar geschikt voor gemaakt worden overal in NL). Maargoed weer terug ontopic ![]() |
13-09-2007 09:39:59 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Misschien wordt het tijd voor een IJssellijn-topic ![]() grt, Michiel |
13-09-2007 10:58:25 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat komen die fabeltjes dan vandaan? |
13-09-2007 19:03:29 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Mikos: Einde van de discussie over Nmh, het gaat hier over Veolia. Als er interesse voor is, dan starten jullie er maar een apart topic over op. www.ov-ervaringen.nl |
13-09-2007 21:06:20 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Dagblad de Limburger meldt dat (volgens van Setten) Veolia op korte termijn extra bakken gaat bestellen om (een deel van) de GTW 2'tjes om te toveren tot 3'tjes. Misschien dat ook iemand van Arriva dit bericht leest. Laatst bewerkt door lamote_ban op 13-09-2007 21:08 |
13-09-2007 21:45:13 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
dacht dat dat al bekend was hier of op ohih. Daar stond dat stuk uit de Limburger. De mogelijheid bestaat dus om de korte spurts te verlengen tot langere. Of die langere nog langer kunnen weet ik niet. Iemand? |
13-09-2007 22:03:12 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Qua afmetingen zou een GTW 2/8 in een GTW 4/12 omgebouwd kunnen worden, al vraag ik me af hoe dat gaat bij het jacobsdraaistel tussen de twee losse bakken van de GTW 2/8. Bij een 4/12 zijn hier twee afzonderlijke draaistellen getekend in plaats van een jacobsdraaistel. http://www.stadlerrail.com/file/img/71100_1.gif |
13-09-2007 22:27:27 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Arriva en Veolia hebben toch die bovenste twee? Als ik het goed begrijp moet er bij meer dan een driedelige Spurt een tweede motorwagen worden bijgeplaatst. Iets in mij zegt dat dit erg duur is. Schat dus in dat ze alleen de korste versie van 2 naar 3 bakken verlengen. |
13-09-2007 23:23:25 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ja, Arriva en Veolia hebben de bovenste twee. Ja, vierdelig en één motorwagen gaat niet samen. Ja, alleen van de kortste (bovenste) variant waar Veolia 10 van besteld heeft zullen dus stellen worden verlengd met een tussenbak. |
14-09-2007 22:14:25 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Was al gemeld dat volgens de 3226 de nieuwe treinen over 3 maanden komen?![]() |
14-09-2007 22:46:51 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ja, dat stond er begin deze week ook al op |
14-09-2007 22:52:03 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Ik heb 'm al gespot vanmorgen, de 3226 op de Maasbrug. Foto staat op mijn site www.freewebs.com/nielstrain |
16-09-2007 12:04:37 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Gisteravond ook een aanrijding geweest tussen Nm en Ck, ik mag aannemen dat er een trein van Veolia bij betrokken was maar geen idee welke. |
16-09-2007 12:09:27 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Volgens was het nog een vraag of het wel een aanrijding was? Politie is ter plaatse geweest maar heeft niets gevonden volgens mij. |
16-09-2007 12:52:58 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
De trein is tegen "iets" aangereden, maar geen persoon. Er stond wel een persoon bij, waarschijnlijk degene die "iets" op de rails gelegd heeft. Laatst bewerkt door lamote_ban op 16-09-2007 12:53 |
16-09-2007 13:05:30 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Weten jullie welk treinstel het was?? |
16-09-2007 14:19:55 | ||
---|---|---|
johnrail
![]() |
De eerste foto's van GTW/ 2/6 van Veolia uit het SPOORFORUM.nl http://img233.imageshack.us/my.php?image=fastguy84veoliagtwsulgedk3.jpg http://img233.imageshack.us/my.php?image=fastguy84veoliagtwsulgedk3.jpg Johan de Lange ![]() |
16-09-2007 14:23:19 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Deze waren al langer bekend john![]() ![]() |
16-09-2007 14:27:31 | ||
---|---|---|
johnrail
![]() |
Ja dat is ook zo salie %02% Johan de Lange ![]() Laatst bewerkt door johnrail op 16-09-2007 14:27 |
16-09-2007 14:56:30 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote IS gebeurd bij Mook. Het enigste wat ze hebben gevonden is een betonblok. |
16-09-2007 18:12:48 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Toch vreemd dat Prorail een aanrijding met een betonblok vertaalt in een aanrijding met persoon, tenminste, zo stond het op teletekst. Maar dat Prorail en goede communicatie niet samengaan wisten we al langer %08% |
16-09-2007 18:28:11 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Aanrijding met persoon was idd de titel - maar nergens in het bericht stond letterlijk dat dat was gebeurd... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
16-09-2007 18:45:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Veolia Cargo loc 1001042 is weer actief in Nederland. Zag hem van de week voor de 60704/5 in Blerick. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-09-2007 20:46:55 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Ook werd er vandaag alleen maar met DH1+DH2 gereden, de eentonige combi dus. Heb vandaag veel gespot in Cuijk. De films staan op mijn YouTube site: www.youtube.com/nielsjoh |
16-09-2007 20:51:30 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
QuoteTsja, en dan te bedenken dat de nieuwe Rail Magazine bij de drukker ligt met de tekst dat de 1001042 niet meer ingezet wordt in Nederland (een vriend vertelde me dat dat eerder was gemeld...) ![]() |
16-09-2007 21:41:37 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat was mij ook gemeld. Was ook iets mis met het ding, had vaak storing. Denk dat die er nu uitgehaald zijn, zodat hij weer probleemloos ingezet kan worden. |
16-09-2007 23:50:52 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd...mag ik je vragen hoe de stand met de DH-tjes is Mich? Ik zat vandaag in de 3225, aan de warme kant, maar reed uitstekend%05%%02% |
17-09-2007 00:26:47 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
zoals het er nu uitziet heeft trein 32276 een aanrijding gehad met auto in swalmen op de Beeselseweg. de melding is om 23:16:25 gedaan en trein 32276 komt het dichtste in de buurt Hier wordt ik niet vrolijk van%04% Edit juistetreinnummer en tijd erbij gezet. Laatst bewerkt door kevinevers op 17-09-2007 00:33 |
17-09-2007 00:28:15 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik dacht dat de melding rond 23.10 was, want dat stond eerst in het bericht van prorail. Dus dan kom je op een andere trein uit. |
17-09-2007 00:31:02 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Het was DH1 3117 die bij deze aanrijding betrokken was. De baanruimer kan worden afgeschreven. Verder heeft hij ook een witte plek op de zijkant van de neus weet niet of dit een deuk is of gewoon lakschade is. Laatst bewerkt door kevinevers op 17-09-2007 10:13 |
17-09-2007 10:44:28 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Een GTW 2/8 heeft geen jacobsdraaistel. Zie ook de docu van Stader voor Arriva: http://www.stadlerrail.com/file/pdf/Pdb%20Arriva%200506%20e.pdf Het staat niet duidelijk getekend op dat plaatje bij de 2/8 (wel bij de 4/12), maar de middenbak van 2/8 rust aan de ene kant op de motorbak en heeft aan de andere kant een eigen draaistel. De kopbak rust dan weer op de middenbak (zoals hij bij een 2/6 op de motorbak rust). Bij een 4/12 heb je dus twee keer de middenbak van een 2/8 en ze staan gespiegeld ten opzichte van elkaar. Een 4/12 is wat betreft asformule 2x een 2/6 (en qua aanzicht ook, alleen hebben de middenbakken geen kop). Ik neem trouwens aan dat die driebaks GTW een 4/8 is (dus de middenbak zonder draaistellen), want die middenbak is ook korter dan bij een 2/8. Die kun je dan uitbreiden met een middenbak van een 2/8, dan heb je een 4/10, of met twee middenbakken, dan heb je een 4/12, maar met 5 reizigersbakken. Dat is dus zelfs nog te realiseren als je een 4/12 met 4 reizigersbakken hebt (de onderste op het plaatje), maar dan moet je wat rangeren met de modules. Dat is nu juist de leut van dat modulaire concept. Vanavond eens kijken of ik wat voorbeeldjes kan cut-'n'-pasten. |
17-09-2007 13:40:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op verzoek bij deze buiten dienst: ![]() 3103 Kapotte VTT ( Voith hydrobak) Onnen 3105 Draaistel wissellen, Onnen 3117 Beschadiging door aanrijding met auto gisteravond. De auto stond met gedoofde lampen en een persoon erin midden op de overweg. Stel heeft meerdere beschadigingen, maar ik denk dat hij nog wel wordt hersteld. Staat nog in Venlo. 3210 Onderhoud Onnen 3227 Brandschade te Nijmegen, gaat naar Tilburg en wordt vervangen door de 3206 3228 Vaste motor te Eindhoven. Blijkbaar is er geen motor meer beschikbaar, dus wachten op eentje uit bijvoorbeeld de 3227. De rest rijdt allemaal rond, wel vaak met kleine defecten. De meeste stellen komen nog goed mee, maar enkele zijn erg traag en hebben hun beste tijd echt gehad. Laatst bewerkt door mich op 17-09-2007 13:46 |
17-09-2007 18:56:08 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Ik heb vanmorgen de 3117 nog gespot in Venlo. Die is best veel beschadigt, ook de frontseinen enzo mogen vervangen worden. De baanruimer mag inderdaad al helemaal vervangen worden ![]() |
17-09-2007 19:04:55 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Voor de liefhebbers: ik heb een plaatje gemaakt met wat verschillende configuraties van de GTW. http://maasluip.xs4all.nl/temp/GTW.png |
17-09-2007 21:21:39 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
mich, hartelijk dank. Ze staan weer in mijn schrift%02% Laatst bewerkt door stel172 op 17-09-2007 21:22 |
17-09-2007 21:40:13 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Lijkt me ruig als die helemaal onderste op de Maaslijn komt, dat zal echt VET zijn!!!!! ![]() ![]() |
17-09-2007 22:05:59 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
wat is daar vet aan?%03% Zelfde GTW zitten alleen wat extra bakken tussen en een extra motor-unit |
17-09-2007 22:07:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik vind korte treinen juist wel leuk, scheelt een hoop lopen ![]() |
17-09-2007 22:17:42 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Hoe langer hoe mooier toch ![]() |
17-09-2007 22:40:28 | ||
---|---|---|
tkf
![]() |
Quote Het gekke is dat de eerste halte na Nijmegen van die buslijn (lijn 10) Heyendaal NS ...?! is. Ik begrijp dan ook niet waarom die busbaan is aangelegd aangezien die bus hetzelfde doet als de trein. Een pendeltrein naar Nmh is hartstikke effectief. Ik weet zeker dat vele studenten met mij er gebruik van zullen maken. Het mooiste is natuurlijk als de trein Hdr-Nm v.v. wordt doorgetrokken naar Nmh. Een extra uitwijkspoortje op de plaats waar het vroegere spoortje naar Kleve lag is dan een optie. (Situatie Nm-Kleve nu: de eerste 50 m na de aftakking ligt er nog, met een volledig licht hoofdsein op rood. De hoofdbaan heeft ook nog een koeienkopsein. Na 50 m op de aftakking is een rood bord op een paal op de rails gemonteerd. Vervolgens ligt de rails er tot en met Nmh er niet, om daar onder een viaduct weer verder te gaan (en ook hier een bord met een rode streep op de rails gemonteerd, stel dat er een verdwaalde DB-boemel aankomt ![]() Overigens hebben onlangs een paar railfietsen tussen Kranenburg en Groesbeek gefietst. De burgemeesters van Kleve, Kranenburg en Groesbeek deden daar aan mee. Edit door Mikos: Quote hersteld. Laatst bewerkt door tkf op 17-09-2007 22:41 Theo |
17-09-2007 22:44:59 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Quote Enorm offtopic, maar ik wil er toch even op reageren. Ik denk dat je niet begrijpt hoe druk, overvol en belangrijk lijn 10 is, en op spits-tijden rijdt er om de 3/4 minuten een bus, propvol. Daar kan geen enkele trein tegenop. De busbaan langs het spoor is enorm nuttig: het reduceert de bustijd, en je moet wel met de bus nog het rondje om de universiteits-campus heen. Laatst bewerkt door thijs op 17-09-2007 22:45 |
17-09-2007 22:55:53 | ||
---|---|---|
tkf
![]() |
De drukte in de bus (met name in de spits) is mij bekend. Zelf maak ik er namelijk dagelijks gebruik van. Maar het zou enorm schelen als men eerst al direct naar Heyendaal (doortrekken ICs) kan aangezien mijn ervaring is dat soms de helft van de busgebruikers daar al uitstapt. Lijn 10 kan zo enorm ontlast worden. Het aantal gebruikers van de bus vanaf Heyendaal is een stuk minder. Theo |
17-09-2007 23:11:12 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Quote Laatste off-topic-bericht hierover: het wordt wat als we allemaal treinen naar Nijmegen Heyendaal gaan doortrekken, kost een hoop geld en levert weinig op. Hooguit een stoptreintje (de oude 7600, dat nu 7500 Ed-Zp is). En er blijven echt héél veel mensen zitten/staan na Heyendaal hoor. En dat er NS staat, das raar! %02% |
17-09-2007 23:20:38 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Leuk gedaan, echter lijkt het me niet dat die allemaal geleverd worden. Van de 7 door jou gemaakte configuraties worden bij mijn weten alleen de bovenste 3 en nummer 5 geleverd. In theorie is het allemaal mogelijk, maar hier zullen we die varianten niet aan gaan treffen, aangezien er voorlopig alleen nog maar 2/6 en 2/8 (gaan) rijden. Laatst bewerkt door peterselie op 17-09-2007 23:21 |
18-09-2007 15:46:39 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Als eerste vrees ik dat een 2/10 te weinig kracht heeft om de 140 te halen. Verder zou Stadler misschien wel specifiek op bestelling deze trein kunnen leveren. De prijs gaat alleen meer omhoog, zodat uiteindelijk toch goedkoper een bestaande variant kan worden gekozen. Een vreemde eend in de bijt is hierbij de GTW 4/12 van Sistemi Territoriali S.p.A die in Italië rijdt. Het is een 4/12, maar eigenlijk twee 2/6-en met maar 1 cabine. Zodoende kan de 4/12 in bepaalde situaties (onderhoud) gesplitst worden en aan een andere 2/6 gekoppeld worden. Eén 4/12 in zo'n configuratie zal wel goedkoper zijn dan 2 2/6-en. BRON: http://www.stadlerrail.com/file/pdf/ST%200306%20d.pdf (Niet in het Engels beschikbaar). Quote Ik bedoel dat 1 draaistel twee bakken moet ondersteunen. Inderdaad is het niet een "echt" jacobsdraaistel. |
18-09-2007 16:34:28 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
QuoteBen je daarom op bananen gaan rijden? ![]() ![]() |
19-09-2007 01:54:39 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Terugkomend op de aanrijding van de 16e: daar was eerst melding van een aanrijding met persoon (van de machinist van de aanrijdingstrein), daarna van een suicidaal persoon onderweg naar een overweg (van het KLPD, kilometrering laat ik hier natuurlijk achterwege...). Na onderzoek bleek dat de aanrijding niet met een persoon maar met een blok beton was. De persoon is ook niet meer aangetroffen. |
19-09-2007 17:54:56 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Quote Er zijn hier dus mensen die dit negeren. Let hiermee op! Het topic is opgeschoond en de volgende keer komen er maatregelen. www.ov-ervaringen.nl |
![]() |
advertentie |
20-09-2007 23:18:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 3227 is vandaag vertrokken naar Tilburg, gesleept door een 2tje. De 3111 en nog een ander stel zijn helaas defect geraakt. |
20-09-2007 23:22:30 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Ah, ik zag vandaag de 3111 nog gekoppeld aan de 3208 in Nijmegen aan het begin van de middag en de 3111 klonk al niet echt lekker zo te horen, is trouwens de 3206 al in dienst bij Veolia? Edit door Mikos: Overbodige quote weggehaald. |
20-09-2007 23:29:52 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
de 3206 heb ik nog niet gezien, de 3111 klonk inderdaad niet lekker. |
20-09-2007 23:40:26 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
wat ik gehoord heb is dat de 3222 defect is geraakt vanmorgen |
20-09-2007 23:44:30 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat zou goed de 2de kunnen zijn, want vanmorgen reed die samen met de 3226, en vanmiddag reed de 3226 solo. |
20-09-2007 23:52:03 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteFoto hebben kunnen vinden die de 18e is gemaakt niet nieuw maar toch iets: http://www.reissweb.net/images/nb9737g.jpg , http://www.reissweb.net/images/nb9757g.jpg die zijn gemaakt tijdens overbrengingsritten. |
21-09-2007 00:00:45 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Is er eigenlijk al bekend welke nummering de Veolia GTW's zullen krijgen? Shqiperise-lopers? |
21-09-2007 00:14:28 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Quote Hee, ze hebben ook spiegels, blijven die er wel op zitten? En hopelijk besluit Veolia snel dat die GTW 2/6 stelletjes verlengt moeten worden naar een 2/8, want als ik die tweetjes zo zie dan ben ik bang dat ze daar op de Maaslijn net zulke capaciteitsproblemen krijgen als hier bij Arriva in het noorden, maar verder ziet die Veolia GTW er mooi uit en ik ga zeker eens een ritje maken op de Maaslijn met de GTW, ook al zijn die GTW's allang niet meer nieuw voor mij. Laatst bewerkt door wadloper op 21-09-2007 00:16 |
21-09-2007 00:49:31 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Mooie trein. Ik dacht dat de 3226 hetzelfde kleurenschema zal moeten hebben als de GTW. Maar dat blijkt dus niet. Maar dit ziet erook enorm tof uit! Compliment voor Veolia ![]() |
21-09-2007 09:31:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Hmm, 3227 kwam overigens gisteravond achter RN 6406 in het Rb Tb aan. |
21-09-2007 09:35:16 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zoals ik al eerder heb gezegt is de trein op die foto nog niet bestickerd, er komt over de volle lengte nog een rode band boven de onderste grijze band, een rode band boven de ramen van de eerste klasse, op de neus een logo en op de zijkant 3 logo's. De Spiegels zijn opvallend, ik hoop dat we hiermee niet meer op elk station eruit hoeven, want dat is erg lastig als het druk is zon stuk naar achter te lopen. @Rob46, hij reed gesleept door DH het opstelterrein af, later zag ik een losse 6400 Nijmegen binnenkomen daar zullen ze gewisseld hebben. ![]() Laatst bewerkt door mich op 21-09-2007 09:37 |
21-09-2007 09:40:27 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
In de Arriva GTW's zitten er deur sluit knopjes aan bijde kanten van de cabine bij de raampjes, maar net niet te bereiken vanuit de mcn stoel (wel als je de lasergun gebruikt als verlenging van je arm![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
21-09-2007 10:09:01 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Bij Arriva hebben ze geen spiegels maar steken ze hun kop het raam uit. Ben wel blij dat de Arriva-GTW's geen spiegels hebben, echt een noodkijk. |
21-09-2007 11:53:13 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Is er hier niet iemand die Van Setten goed kent, kan hij vragen of het mogelijk is dat de nummers er extra groot op komen (zie VIRM), makkelijk bij het spotten en voor foto's ![]() |
21-09-2007 12:04:12 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Van Setten staat bekend als perfectionist en als treinenliefhebber, en ik verwacht dat hij er daarom voor zorgt dat dit op z'n minst op eenzelfde manier als bij de Syntus LINT gebeurt. En anders moet je maar de namen van bekende Limburgers uit je hoofd gaan leren ![]() |
21-09-2007 19:01:58 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Mag ik een leuke suggestie doen; nrs 161-176%02%%08%? Stel 172 wordt dan bijvoorbaar al mijn favoriet als eerbetoon aan DE2 172. Laatst bewerkt door stel172 op 21-09-2007 20:58 |
21-09-2007 19:24:22 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Mij lijkt het dat die spiegels erop blijven zitten. Het ziet er op de foto namgelijk duurzaam uit. Het is ook een stuk handiger. Je hoofd hele tijd uit het raampje steken is niet echt plezierig. Ik verwacht eigenlijk dat Van Setten als treinen fan hier op het forum mee leest of zelfs mee doet op het forum ![]() |
21-09-2007 22:24:52 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Die knopjes zitten ook bij arriva op de stuurtafel. |
21-09-2007 22:27:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat dacht ik eigenlijk ook, zo staat het tenminste in de bedieningshandleiding ![]() Overigens rijden de stellen 3103, 3105 en 3222 weer. Laatst bewerkt door mich op 21-09-2007 23:50 |
24-09-2007 14:27:36 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Niet de 3206, maar de 3203 komt naar Veolia. Collega's brengen hem op dit moment naar Venlo. Verder is de 3227 definitief uit het materieelbestand van Veolia en is bij de 3119 in Tilburg gevoegd voor onderdelen. De 3117 wacht hetzelfde lot, ook deze staat al in Tilburg. Verder defect: 3103 (alweer): pakking lek, staat in Venlo. 3210 Onderhoud Onnen, komt vandaag terug. 3218 Koelwaterpomp defect 3223 te Arnhem 3228 Ehv, krijg deze week een "nieuwe" motor. |
24-09-2007 16:33:07 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Vraag voor Mich. Bent u treinmachinist bij Veolia?? Ik zag namelijk iemand bij de ZLSM dieseldagen met een Veolia jas in de hand, misschien was jij het dan wel, want ik zie je spreken over collega's. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben. Geinig dat je trouwens al deze defecten meld, ik spot namelijk elke ochtent als ik in Venlo op de bus wacht Maaslopers! |
24-09-2007 16:51:51 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Mich is inderdaad machinist bij Veolia![]() Hmm... Gaat weer goed dus met die stellen die terzijde staan...%03% Waarom worden de 3227 en 3117 niet meer hersteld eigenlijk? |
24-09-2007 16:53:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja dat klopt, ik was ook bij de dieseldagen, op zondag. Maar ik had mijn Veolia jas toen niet bij me ![]() De 3227 en 3117 hebben beide dusdanige schade dat herstel te kostbaar en tijdrovend is, stel dat het 2 maanden duurt heb je er weinig plezier meer van. Laatst bewerkt door mich op 24-09-2007 16:54 |
24-09-2007 17:28:44 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
De 3117 heb ik een weekje terug gespot bij de Draaischijf in Venlo. Weetje al wanneer er precies proef gereden word met de GTW's?? |
24-09-2007 17:54:30 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik dacht dat Veolia die wadlopers weer hersteld en op en top moesten inleveren, net als Arriva. Dat de wadlopers afgeragd zijn laten we even buiten beschouwing, maar motorisch moet hij toch vrijwel goed zijn toch? In ieder geval dat technisch de DH's nog enigzins te vertrouwen zijn |
24-09-2007 18:54:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
@Nielsje wat bedoel je trouwens met een draaischijf? Was vandaag weer een zooitje op de maaslijn vrijwel alles met +5 tot +15. Uitgezonder Mich zijn trein die kwam om 10.10 mooi op tijd aan in vry met de 3118v en de 3222a rond 17.40 stond de 3203 logoloos bij de tankplaat in vl. Laatst bewerkt door kevinevers op 24-09-2007 18:56 |
24-09-2007 21:10:22 | ||
---|---|---|
job
![]() |
De 3117 en 3227 staan inmiddels al in Tb verstopt tussen roestige 1600'en en met plastic afgedekte IRM-bakken... |
24-09-2007 21:14:23 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
3223 staat al tijdje op hetzelfde spoor op Ahb, maar vandaag waren de deuren wel open, en leek het alsof er wat gebeurde![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
24-09-2007 21:39:53 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
@ Kevin Evers. De draaischijf is een gebouw vlakbij de opstelsporen in Venlo van de Wadlopers. Net voor spoor 3 en 4 dus. die stootblokken weetje wel. |
24-09-2007 22:09:29 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
da klein hokje wat daar stond is een tijdje geleden afgebroken. anders zou ik echt niet weten wat je bedoelt...%03% |
25-09-2007 16:49:00 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteBeetje raar, in Zl was de 3206 voorzien van Veolia-stickers (14/9). Gisteren inderdaad de 3203 zien vertrekken van Zl naar Dv, en die had nog geen Veolia-stickers. |
25-09-2007 16:51:04 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Lijkt me stug, want ik kon aan de 3206 totaal geen sticker bekennen... |
25-09-2007 16:51:48 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
opd e 3206 is geen stikker te bekennen en op die andere ook niet. micky salieri was me net voor. Laatst bewerkt door micky op 25-09-2007 16:53 |
25-09-2007 18:54:22 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
De GTW met Veolia-logo: http://www.reissweb.net/images/nc0115g.jpg |
25-09-2007 19:02:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Mooie foto, stelnummer is 351, nog een foto: http://www.reissweb.net/images/nc0126g.jpg Overigens is dit het eerste stel voor Veolia, het tweede stel is de 2/6 van eerdere foto's. Laatst bewerkt door mich op 25-09-2007 19:13 |
25-09-2007 20:42:47 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Welk treinstel nummer heeft de eerste 2/6 die al klaar is dan![]() |
25-09-2007 21:03:24 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
dat is de eerste ![]() ![]() Laatst bewerkt door sneltrein op 25-09-2007 21:04 :) |
25-09-2007 21:04:39 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Arriva 2/8 hebben 301-327 Arriva 2/6 hebben 228-243 Arriva EMU zouden x44-x50 kunnen krijgen (6 2/8, 1 2/6) Veolia 2/8 zouden 351-356 krijgen Veolia 2/6 zouden 257-266 krijgen Veolia EMU zouden x67-x74 kunnen krijgen (3 2/8, 5 2/6) Klinkt logisch toch? (Maar ik geef toe, dit is een complete gok) ![]() |
25-09-2007 21:55:46 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Klinkt leuk, maar Arriva praat al over 3 extra stellen: volgens mij ook 2/6jes - dan heb je nog maar 4 nummers over: beetje krap... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
25-09-2007 23:40:43 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het nummer van deze gtw's zitten op een andere plaats.![]() |
26-09-2007 11:37:07 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Nee, met EMU (Electric Multiple Unit) bedoel ik de elektrische stellen (Merwede-Lingelijn Ddr-Gdm) voor Arriva resp. (Heuvellandlijn Mtr-Krd) voor Veolia. Drie nieuwe Arriva 2/6 stellen zouden dan 275-277 krijgen. Het voordeel van deze nummering is dat je bij het plaatsen van een tussenbak alleen de 2 in een 3 hoeft te veranderen. En ga je over de 100 stellen heen; dan maak je van de '10' die er nu voor staat (301 is eigenlijk 10301) een '11' (bijv. 1301 = 11301). |
26-09-2007 12:12:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Wat webguy bedoelt is dat arriva nieuwe stellen gaat bestellen voor het noorden. Deze zouden dan logischerwijs 328 en verder worden. Dit kan opzich wel, maar als arriva nog een aantal stellen erbij gaat bestellen wordt het krap met de nummering. |
26-09-2007 12:14:32 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Idd, Arriva heeft met om de diensten naar Veendam al aangegeven twee extra stellen te willen bestellen, en nog eentje extra voor de overige diensten... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
26-09-2007 12:17:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Ik neem aan dat deze juist 344 en verder wordt genummerd. Anders onstaat dubbeling bij de (mogelijke) verlenging van de 228. Het kan ook zijn dat bij deze vervolgbestelling gewoon verder wordt genummerd waar men (planmatig) gebleven was. Dat zou kunnen betekenen dat de extra Arriva Diesel-GTW's 375 en verder worden genummerd (net zoals fastguy84 schrijft). Laatst bewerkt door kbrandsma op 26-09-2007 12:22 |
26-09-2007 12:19:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Daar heb je inderdaad een punt. Het kan opzich ook wel 328 worden en als de stellen verlengd worden dat ze dan "aansluiten in de rij" |
26-09-2007 14:52:45 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Wie bepaalt eigenlijk die nummers? Mag Veolia die zelf kiezen of gaat dat in samenspraak met ProRail? Gezien de Syntus nummers zou je denken dat er vrijheid is, maar dan snap ik niet waarom je bij 351 begint met nummeren. Noem die dingen gewoon V01 en verder of zo... Of gewoon een drienummersysteem waarbij het eerste cijfer staat voor de lijn (Maaslijn of Heuvellandlijn), het tweede voor het aantal assen en het derde voor het volgnummer. De eerste GTW zou dan nummer V181 zijn (1 voor Maaslijn, 8 assen, eerste exemplaar). Maar goed, gemiste kans, het wordt dus 351 %03% Laatst bewerkt door reizigert op 26-09-2007 14:53 |