16-05-2007 17:12:35 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Nog anderhalve week en dan is het weer Pinkpop in Landgraaf. Ik ben eens benieuwd hoe Veolia dat allemaal gaat aanpakken. Zoals we van Veolia gewend zijn staat er uiteraard nog niets op hun site. Wel op ns.nl: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1113467860018&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FOverig_www.ns.nl&p=1074152915031&c=Artikel De NS rijdt dus met hun extra treinen slechts tot Heerlen. In de voorgaande jaren reden ze altijd direct door tot Landgraaf (meestal net zoals supporterstreinen met twee stammen DD-AR), waar nota bene een speciaal 'Pinkpopperron' is gebouwd. De NS-informatie spreekt van pendeltreinen naar Landgraaf. Het is aannemelijk dat Veolia hiervoor zal zorgen. (Tenzij NSR pendeltreinen onder de Euregiobahn-vlag laat rijden). De vraag is dan: met welk materieel gaat Veolia dat doen. Ze hebben 8 plan V's, waarmee er toch sowieso al 4 diensten gereden moeten worden (doordeweeks zelfs 6). Het is misschien een beetje hopen tegen beter weten in, maar het zou leuk zijn als ze wat wadlopers naar het uiterste zuiden zouden laten afdalen ![]() |
16-05-2007 17:17:55 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Wadlopers kunnen hier helaas echt niet gemist worden, er word eigenlijk dagelijks wel tekort gereden. |
16-05-2007 17:20:45 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Ik ga gewoon voor inhuur van plan V. Wadlopers op de Pinksterdagen zou natuurlijk wel kunnen, maar daar ga ik niet van uit. |
16-05-2007 18:24:35 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
In PlannerPlus verschijnen deze treinen als NS-trein (series 250xx en 89xx) en vanaf Hrl als serie 287xx. Maar dat zegt natuurlijk niks. In de folder staat overigens wel het Veolia logo op de voorpagina%05% Maar aan de hand van deze gegevens durf ik niks af te leiden, zou niet de eerste keer zijn dat PlannerPlus iets anders zegt dan wat werkelijkheid is, en in het foldertje staan nog wel een paar fouten, dus daar durf ik ook niet op te vertrouwen (bijv. Amf op p. 3, terwijl daar geen trein heen rijdt; op diezelfde pagina Std en Mt verkeerd om; op p.4 staat 2x Std ipv 1x Std en 1x Mt; p. 5 "Zwijnrecht" ipv "Zwijndrecht") (en dan heb ik nog niet eens gezocht, gewoon wat me zo opviel bij het doorbladeren... Nog even een opmerking voor reizigers ri. Vl (volgens folder de trein van 23:54): Met overstap in Rm (reguliere Veolia-trein) ben je om 0:58 in Vl, met de speciale NS-trein al om 1:45... |
![]() |
advertentie |
16-05-2007 19:37:44 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Het orakel van Cuijk heeft weer gesproken: nu verkeerswethouder Donkers, die eerder de NS voor de rechter wilde slepen als ze niet zouden zeggen waar de Buffels gebleven waren, tot zijn eigen verbazing niet er in geslaagd is om de NS ertoe te bewegen alsnog Buffels aan Veolia te geven, vindt hij dat de provincie Limburg 'druk moet gaan uitoefenen op de spoorwegen'. Het begint langzaam genant te worden dat een verkeerswethouder die dik betaald krijgt straffeloos onzin kan roepen en kan nalaten om zich in de materie te verdiepen... http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=82368 Laatst bewerkt door reizigert op 16-05-2007 19:42 |
16-05-2007 19:42:46 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Veolia is toch best een kleurrijke ondernemning, vanmorgen reed de trein van 7.30 uit Rm met de groene 3222 en de witte 3226. ![]() |
17-05-2007 00:36:17 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Die met NoordNed logo's moet de 3219 zijn (tenzij er nog meer stellen met NoordNed logo's bij Veolia rondkachelen). Shqiperise-lopers? |
17-05-2007 10:15:01 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
de 3219 heeft een citroenkleurige koppelingsplaat![]() had die combi ook gezien 3222 + 3226 ![]() |
17-05-2007 11:23:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 3219 heeft inderdaad zijn Noordned logo's nog, als enige bij Veolia. Nog eens een overzicht van de niet rijdende wadlopers op het moment: 3103, 3105 Vl, 3111, 3118 Ehv, 3202, 3207 On, 3223 Ahb.(zullen wel fouten inzitten want heb niet alles gezien) Laatst bewerkt door mich op 17-05-2007 11:32 |
17-05-2007 12:14:24 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Misschien wel aardig: de GTW's voor Veolia zullen afgebouwd worden in de werkplaats van de Rhätische Bahn (u weet wel, dat leuke rode treintje in Zwitserland) in Landquart in plaats van bij Stadler zelf. |
17-05-2007 13:16:15 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Waarom (als je dat weet?)? Zat juist al hoopvol te kijken naar de versnelling in de aflevering van Arriva-GTW's, hopende dat de Veolia-GTW's dan ook snel zouden komen. Weet je toevallig ook hoe vol in Landquart de orderportefeuille zit? (maw: wanneer beginnen ze?) |
17-05-2007 13:44:05 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Ik ken de details ook niet, maar ik geloof dat ze het in de andere vestiging ietwat druk hebben, met tig soorten treinstellen. Stadler huurt nu een loods van de RhB. |
17-05-2007 15:25:00 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
@mich je kunt je lijstje alweer gaan uitbreiden: Defecte reizigerstrein Maaslijn. Tussen Roermond en Nijmegen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van ongeveer 30 minuten. Oorzaak: een defecte reizigerstrein. Hopen dat het in ieder geval niet de 3226 is %09% Laatst bewerkt door reizigert op 17-05-2007 17:01 |
18-05-2007 19:29:42 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Laat Arriva nu net alle "Groninger" Wadlopers op de 3202 en 3218 in het Noorden hebben gehouden. Het kan niet anders zijn dat hier geen toeval in het spel is. Oja, de 3219 is ook vertrokken richting Veolia. |
18-05-2007 22:00:29 | ||
---|---|---|
job
![]() |
De witte 3226 stond vanmiddag rond 3 uur in Arnhem en rond 4 uur stonden op spoor 35 in Nijmegen de 3107 en 3230 te niksen, waarbij de motor onder de Bz van de 3230 klonk alsof hij op volle toeren draaide, de treinen naar Roermond en Boxmeer vertrokken van spoor 35b.. ![]() |
18-05-2007 22:04:29 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteWat voor toeval is dat dan?%03% |
18-05-2007 23:17:33 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Het zal toch niet waar zijn dat het uitgerekend de 3226 is die gisteren kapot is gegaan %04% |
19-05-2007 01:14:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Zowel de 3202 als de 3218 zijn vaak kapot geweest, de 3218 is zelfs definitief naar de haaien. wat het toeval er in is snap ik niet, en de 3219 rijd al maanden hier. |
19-05-2007 01:16:58 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Volgens mij staat er ook dat het geen toeval is, dus dat Arriva alle stellen met 1e klas voor zichzelf bewaart, waardoor de wadlopers op alle Arriva-lijnen ingezet kunnen worden. Laatst bewerkt door job op 19-05-2007 01:18 |
19-05-2007 01:22:14 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ahzo ik snap het ![]() Wat rijd en wat niet veranderd constant, de 3226 is inderdaad kapot gegaan, en per luchtpost naar Ahb verzonden voor herstel. In Vl staan de 3114 en 3227 met problemen, de 3118 nog steeds in Ehv en de 3202 is spoorloos. De rest functioneert allemaal min of meer ![]() Laatst bewerkt door mich op 19-05-2007 10:08 |
19-05-2007 12:47:32 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Ik heb gisteren met Veolia gereist van Rm tot Nm. Ik moest dus ruim een uur op die koppotte stoelen van stel 3207 zitten%09%. Een half uur later zat ik in de ICE.%02% Wat een verschil. Laatst bewerkt door goffe_bp op 19-05-2007 12:48 goffe_bp |
19-05-2007 15:12:51 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Stel 3223 gisteren nog steeds te Ahb. ![]() |
19-05-2007 17:14:43 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Aantal off-topic reacties van Salieri en Treinfan verwijderd, we gaat hier niet zeuren op elkaars spelfouten. |
19-05-2007 17:30:21 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote De politiek moet niet zeuren. Het was hun eigen idee toch om de boel aan te besteden? Dit zijn dan de consequenties! |
19-05-2007 20:15:21 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ja, de aanbestedende partij had ook het bod van NSR+Hermes kunnen uitverkiezen. Ze kozen zelf voor Veolia. Shqiperise-lopers? |
20-05-2007 02:05:56 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote Er waren twee commissies waarin 1 provincieambtenaar zat en die hebben op basis van het aanbestedingsreglement de offertes beoordeeld. De commissies hadden hetzelfde eindoordeel. De opmerking dat de provincie kan kiezen wie ze wil op basis van het Europese aanbestedingsrecht is onterecht. Laatst bewerkt door kritische op 20-05-2007 02:07 |
20-05-2007 10:28:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik bedoel, ze hebben zelf voor Veolia gekozen. Dan moet je niet bij NSR gaan lopen zeuren. En als die over-NSR-zeurpiet een andere is dan diegene die voor Veolia heeft gekozen, dan moet die over-NSR-zeurpiet eerst maar eens bij die voor-Veolia-kiezers gaan lopen zeuren. Shqiperise-lopers? |
20-05-2007 11:58:53 | ||
---|---|---|
siksik_ban
![]() |
Nee, de zeurpiet moet bij Veolia gaan zeuren en Veolia kan dan zelf met NSFS om de tafel gaan. De politiek heeft NIETS te maken met NSFS; de enige partij waarmee zij zakendoen is Veolia. |
20-05-2007 12:20:38 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@dh3201 De aanbesteding van het OV is een zaak van de provincie en niet van individuele gemeenten. Feitelijk bemoeit de wethouder zich met zaken die hem helemaal niet aangaan. Laatst bewerkt door fabrierban op 20-05-2007 12:20 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-05-2007 12:59:17 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Sinds wanneer mag een wethouder zich niet meer bemoeien met het openbaar vervoer in zijn gemeente? |
20-05-2007 13:11:25 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Dan moet hij zich wel met de juiste partij gaan bemoeien. Als een supermarkt in zijn gemeente van bijvoorbeeld Albert Heijn is vervangen door bijvoorbeeld Plus. En die wethouder is niet tevreden over de service van Plus, gaat hij dan ook bij Albert Heijn lopen klagen???? Shqiperise-lopers? |
20-05-2007 13:42:37 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote Het provinciebestuur heeft wel degelijk gepraat met NSFS, daarbij is ook een kortere leasetermijn besproken. Op het laatste moment kreeg de provincie een offerte waar ineens een leasetermijn in stond van 10 jaar. Deze offerte was een onderdeel van de aanbestedingsdocumenten. Dit is een gebruikelijke methodiek bij aanbestedingen waar een schaars goed een onderdeel van is. Alle aanbieders kunnen dan op basis van de NSFS-offerte hun eigen offerte maken. Kritsche Laatst bewerkt door kritische op 20-05-2007 13:43 |
20-05-2007 14:03:12 | ||
---|---|---|
siksik_ban
![]() |
QuotePrecies, en als de concessie vervolgens aan een vervoerder is verleend is die vervoerder verantwoordelijk voor de dienstuitvoering. Als men extra/ander materieel wil inzetten moet de voor de dienstuitvoering verantwoordelijke partij dat regelen en niet de instantie die de concessie aan een partij heeft gegund. Laatst bewerkt door siksik_ban op 20-05-2007 14:03 |
20-05-2007 14:59:30 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote De dienstregeling die door de provincie is vereist tijdens de aanbesteding wordt nu ook gereden. De provincie wilde nieuwe lighttrains dus ze had een NSFS-offerte moeten regelen met een looptijd van een jaar en het benodigde aantal DM'90. Na de concessieverlening zit de vervoerder in een veel lastiger positie en dat is wel gebleken in de "Maaslijnpraktijk" Kritische Laatst bewerkt door kritische op 20-05-2007 15:00 |
20-05-2007 15:17:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Is het nou eigenlijk al zeker dat de 3216 naar Veolia is gegaan, want in de recente spots zie ik geen 3216 in het zuiden![]() |
20-05-2007 15:33:02 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die stond toch nog in on? Dus waarschijnlijk staat ie daar nu nog, of wordt ie vandaag naar het zuiden vervoerd. |
20-05-2007 15:36:15 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dacht dat ik gelezen had dat hij in Zwolle gezien was, samen met de 3223%03% |
20-05-2007 15:40:08 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Sinds dat niet in zijn takenpakket zit. |
20-05-2007 15:43:18 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Quote van Salieri: Dacht dat ik gelezen had dat hij in Zwolle gezien was, samen met de 3223 3226 stond samen met de 3223 te Zwolle op spoor 2 vrijdagavond. Ik bedoelde die witte Wadloper, maar ik ben niet echt thuis in die nummertjes dus ik schreef 3216. Typfoutje, is inmiddeld hersteld. |
20-05-2007 15:50:55 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteTijdens de aanbesteding werd toch echt een kwartierdienst op Venray ipv tot Boxmeer gevraagd, met een andere dienstregeling dan die nu door de Wadjes wordt gereden. |
20-05-2007 15:58:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteOh oke, wou het even voor de zekerheid weten, vandaar ![]() |
20-05-2007 16:24:08 | ||
---|---|---|
job
![]() |
QuotePardon? Een wethouder mag zich best druk maken over de kwaliteit van het OV in zijn gemeente, hoe hij dat aanpakt is een tweede, maar het is echt niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te kijken hoe bij wijze van spreken het OV uit z'n gemeente verdwijnt. Lobbyen kan altijd. Verder blijkt dat Veolia het best kán. Vandaag was er een hardloopwedstrijd in Nijmegen en er reden keurig extra treinen tussen Nijmegen en Heyendaal, er reden zelfs extra bussen tussen genoemde plaatsen, wat in de NS-tijd nog niet het geval was. |
20-05-2007 17:18:07 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Inderdaad, de 3202 en 3218 waren waarschijnlijk de zwakste Arriva-wadjes Quote Misschien is de belangrijkste reden nog wel dat de "Groninger" DH-II's 16 extra zitplaatsen hebben t.o.v. de "Friese". In de wadlopers geld eerste klas niet op Leeuwarden - Stavoren v.v. en Leeuwarden - Groningen v.v. Nu weer terug naar Veolia Laatst bewerkt door kbrandsma op 20-05-2007 17:19 |
20-05-2007 18:03:15 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
ik weet niet of het wel de zwakste stellen waren want bij veolia staan altijd veel kapotte wadjes terwijl dat bij arriva echt niet t geval is Virm is verrekte fijn spul |
20-05-2007 18:07:24 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote Met de DM90/GTW's kan dat met hetzelfde materieel, dit heeft geen invloed op het totaal aantal bakken. Met de wadjes is dat niet mogelijk daarom is de spitstoevoeging ingekort. |
20-05-2007 18:31:01 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Klopt. Maar dat betekent niet dat nu de dienstregeling wordt gereden die geeist werd, het is een andere dienstregeling... |
20-05-2007 19:18:25 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Sorry, maar dat klopt niet. De spitstrein hoeft alleen op het gedeelte Nm-Bmr te rijden. Ten minste is nl. geeist in overleg met prv Limburg/prv Noord-Brabant/KAN:Quote Daar voldoet Veolia dus ruimschoots aan. Dit komt uit het PvE, ik weet niet of Veolia in haar offerte nog meer hierbovenop geboden heeft. Laatst bewerkt door fastguy84 op 20-05-2007 19:19 |
20-05-2007 19:21:25 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Veolia heeft in haar offerte hier inderdaad bovenop geboden door toe te zeggen tot Venray te rijden, en nog wat andere dingen, waardoor ze ook tot winnaar uit de bus gekomen zijn. |
20-05-2007 19:41:31 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Maar dat is dus het probleem van Veolia. De provincie had alleen de eis voor Nm-Bmr 'beperkt' neergelegd, wat dus wel mogelijk is met Wadlopers. Dat Veolia meer bood, is leuk, maar dan ook het probleem van Veolia als dat niet gaat (met Wadlopers). Bovendien was mijn opmerking meer gericht op het 'de provincie heeft geeist'-verhaal, wat iets anders is dan 'Veolia offreerde ...'. |
20-05-2007 19:55:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vervolgens heeft de provincie natuurlijk wel vastgelegd dat Veolia zich aan zijn offerte moet houden![]() |
22-05-2007 19:35:32 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
En veolia heeft weer materieel tekort Tekort aan materieel bij de vervoerder Nijmegen-Boxmeer Tussen Nijmegen en Boxmeer moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door tekort aan materieel bij de vervoerder rijden er tussen Nijmegen en Boxmeer minder treinen. Prognose: * Deze situatie duurt tot ongeveer 19.30 :) |
22-05-2007 19:36:22 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Logisch. De 3226 heb ik om 12.00 nog in Zl gezien |
22-05-2007 20:37:27 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
de 3222 had motorproblemen. de motor van 1bak bleef continu stationair meedraaien (tijdens het rijden). dit kwam doordat deze motor te warm werd. |
22-05-2007 20:49:17 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Daar heeft de 3222 al dagen last van, maar ze kunnen 'm niet missen. Zo lang het nog rijdt... |
![]() |
advertentie |
22-05-2007 21:53:39 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Aan de spots van vandaag te zien rijdt stel 3211 nu ook op de maaslijn. goffe_bp |
22-05-2007 23:38:12 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote klopt want alles reed maar met 3bakken. Laatst bewerkt door kevinevers op 22-05-2007 23:39 |
22-05-2007 23:44:01 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Volgen de spots van vandaag is de 3211 ook in Groningen gespot door salieri om 8.20 als gdst. Laatst bewerkt door j.jager op 22-05-2007 23:51 |
23-05-2007 10:20:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In eindhoven was gister (dinsdag) de 3218 van zijn plek, evenals de 3118. Richting station stond de 3228 als ik het goed gezien heb, en daar achter nog een ander stel waar ik het nummer niet van kon zien door een VIRM die in de weg stond. |
23-05-2007 10:35:06 | ||
---|---|---|
rbeijers
![]() |
Klopt, de 3228 en de 3218 stonden samen achter de werkplaats. Vanuit de richting Vl gezien stond eerst de 3228 en daarna de 3218. Vanochtend stonden ze daar niet meer. |
23-05-2007 11:32:33 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
QuoteDe 3211 rijdt nog steeds tussen Leeuwarden en Groningen. Hielkeb |
23-05-2007 13:11:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En gisteren viel de helft van de treinen tussen Nm en Bmr uit vanwege een materieeltekort... |
23-05-2007 17:33:25 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
En vandaag ook weer Materieelgebrek bij de vervoerder Nijmegen-Boxmeer Tussen Nijmegen en Boxmeer moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door materieelgebrek bij de vervoerder rijden er tussen Nijmegen en Boxmeer minder treinen. Prognose: * Deze situatie duurt tot 19.30 uur. :) |
23-05-2007 17:34:36 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Slotje vanwege de lengte, hier mag men verder: https://m.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2826 |
23-05-2007 17:35:45 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
En hier in deel 16 mag men weer verder. Deel 15 staat hier: https://m.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2742 Laatste post: Quote |
25-05-2007 13:05:29 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op dit moment staan kapot: 3118 en 3218 te Ehv(aan beide stellen is gewerkt heel misschien gaat de 3218 toch nog rijden, anders zijn er onderdelen uitgehaalt). De 3202, 3208 en 3223 staan op onbekende locatie. Vooral de 3202 is al lang niet meer gezien. Weet iemand waar hij is? |
25-05-2007 22:38:53 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Daarnet zag ik op de site van Veolia, dat er treinvervangende bussen rijden tussen Hrl en Krd. NS pendelt tussen Hrl en Lg. |
25-05-2007 22:40:26 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ik heb vanmiddag om 16.00 nog gekeken of er al iets op de site stond, maar toen stond het er nog niet op. Schandalig laat weer. |
25-05-2007 23:15:53 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Toevallig net nog Veolia treinen zien rijden tussen Hrl en Krd |
25-05-2007 23:56:24 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
ja ik ben extra naar lg gegaan om te kijke of wat ns spul te vinden was. enige wat ik zag was de duitse talent de veolia plan v. mensen moeten gewoon vanuit de ic overstappen op de veolia trein naar landgraaf. |
26-05-2007 01:28:21 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Wat had je anders verwacht dan? %03% |
26-05-2007 10:22:31 | ||
---|---|---|
tkf
![]() |
Volgens de AV op de NS-site rijden er 's morgens en 's avonds Veolia-(V)-treinen. Daarnaast rijdt de NS overdag een speciale 31900-serie (als stoptrein vermeldt). Theo |
27-05-2007 12:09:58 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
De 31900-serie bestond gewoon uit 3 V-tjes van Veolia, de 843, 844 en de 849. ![]() Groetjes, Bloober |
28-05-2007 10:08:21 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Is de witte 3226 daar bij jullie op de lijn al weer gezien?? Wild 'm nog op de plaat zetten deze week... |
28-05-2007 11:00:58 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Gisteren heeft-ie de hele dag solo gereden tussen Rm en Nm ![]() |
28-05-2007 12:01:46 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Eergisteren ook solo gespot in de 32231. Je kan dit ook zelf nakijken in de recente spots. ![]() ![]() Groetjes, Bloober |
28-05-2007 18:16:33 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Ik heb de 3226 Vrijdag gezien in Venray Laatst bewerkt door sneltrein op 28-05-2007 18:20 :) |
28-05-2007 18:24:21 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Heren, dit soort dingen kunnen in RecenteSpots! |
28-05-2007 18:46:12 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Ik heb nog een filmpje gevonden van de 3226: http://www.railcam.nl/clipwindow0025.htm Groeten, Philips |
28-05-2007 19:23:19 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Leuk filmpje Philips. Laatst bewerkt door micky op 28-05-2007 19:23 |
28-05-2007 19:32:05 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Heb ik gevonden van deze site: http://www.railcam.nl/ EDIT:Ik zie dat de link naar een plaatje word verwezen, zal het aanpassen. En het is nu aangepast. Laatst bewerkt door philips op 28-05-2007 19:34 Groeten, Philips |
29-05-2007 14:07:39 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Omdat ik vrijdag naar Limburg ga (naar Valkenburg om precies te zijn), ga ik een heel reisje maken die dag. Ik wil met de 526 naar Zwolle, dan met de 37xx naar Nijmegen en vandaar naar Roermond met de wadlopers van Veolia. Alleen, hoe betrouwbaar rijden zij momenteel rond? Is er een redelijke kans dat ik de hele reis moet gaan staan? Want daar heb ik opzich geen behoefte aan ![]() Wat zijn de ervaringen met Veolia van de spotters daar? Alvast bedankt! Ohja, aan reacties als 'Veolia is mooi klote, omdat ze met wadlopers rijden' heb ik niets aan, ik vraag alleen of ze redelijk op tijd rijden en wat de kans op een zitplaats is ![]() |
29-05-2007 14:44:35 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Als Veolia op tijd in Nm is, is de overstap van de 3700 op de trein naar Roermond een beetje krap, maar meestal moet dat wel lukken. Omdat je toch naar Valkenburg moet zou ik helemaal naar voren lopen, de meeste mensen stappen achteraan in. In Roermond moet het ook wel lukken als Veolia op tijd is, ik heb alleen geen idee in hoeveel procent van de tijd die overstap te halen is. Ik gok 80%. |
29-05-2007 14:59:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
In principe heb ik sowieso tot 15.00 uur de tijd om daar te komen (in Valkenburg bedoel ik uiteraard). Maar als de overstap niet betrouwbaar is, dan ga ik liever via Utrecht naar Roermond, stap ik daar even uit en ga daar even naar de wadlopers kijken en een beetje fotograferen daar. Hoe lang zijn de keertijden in Nijmegen en Roermond? |
29-05-2007 15:24:41 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
In Nijmegen buiten de spits: 15 minuten, in de spits (wanneer de spitstreinen naar Boxmeer rijden) maar 5 minuten officieel. In de praktijk zijn dit altijd 1 of 2 minuten minder. In Roermond 7 minuten. |
29-05-2007 15:45:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dus in principe zou er in Roermond sowieso 5 minuten keertijd moeten zijn. Wordt daar ook nog van machinist gewisseld? Of gebeurt dat in Nijmegen? |
29-05-2007 16:11:55 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Ik heb ze hier in Roermond nog nooit van machinist zien verwisselen. Als Veolia te laat is, is de keertijd korter. Twee minuten heb ik al eens meegemaakt. |
29-05-2007 16:37:45 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Machinist wisselen gebeurt in Venlo. |
29-05-2007 17:14:34 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Zitplaatskans: buiten de spits bijna 100%, bovendien: je moet al midden in de spits als laatste bij de trein aan komen zetten, wil je geen zitplaats vinden op het beginpunt. Mocht je moeten staan, dan kan je na Venray of Venlo wel zitten, daar gaan de grootste meutes eruit (en weer in...). Op tijd rijden: Eigen schatting (daluren) op tijd/max 3 min: 70%, 3-10 min: 20%, 10-30 min: 8%, 30+ min: 2% ![]() |
29-05-2007 18:35:52 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dus buiten de spits is er wel een zitplaatskans![]() Ik zie wel hoever ik kan komen. Bedankt voor jullie antwoorden! Ohja, nog 1 vraag, is de 3111 ook rijvaardig momenteel?%02% |
29-05-2007 18:43:22 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
3111 is rijvaardig ![]() |
29-05-2007 18:43:23 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Als ik de spots bekijk is hij Vrijdag nog gespot, dus ik denk van wel: DH-I 3111 32251 V +15 Vrijdag 25 mei 2007 623 Vlb EDIT: zie dat mich me voor was 1sec ![]() Laatst bewerkt door philips op 29-05-2007 18:44 Groeten, Philips |
29-05-2007 18:57:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Das nog eens timing he ![]() |
29-05-2007 19:02:42 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan heb ik een kansje dat ik deze tegenkom![]() Met hoeveel bakken rijdt Veolia per trein ongeveer? 3 of 4 bakken? ![]() |
29-05-2007 19:04:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
3 bakken meestal. Soms 2, soms 4 en als echte uitzondering 5. Op dit moment kapot: 3118, 3208 en 3218 in Ehv. 3202 en 3223 op onbekende locatie en de 3228 te Onnen. |
29-05-2007 19:44:32 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Maak maar een nieuw overzicht![]() Laatst bewerkt door dumpy_dump op 29-05-2007 19:44 |
29-05-2007 23:23:09 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Owja. Gisteravond nog een DH-II achter een 6400 langs zien komen op de railcam te Hmh ri. Vl ergens rond 21:00 uur. Groetjes, Bloober |
30-05-2007 18:29:54 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
3118 stond fijn in het zonnetje vandaag in ehv. Laatst bewerkt door kevinevers op 30-05-2007 18:30 |
30-05-2007 18:39:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen staat hij daar al geruime tijd.![]() |
30-05-2007 18:52:39 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Heeft deze een groot defect? Omdat hij daar al een geruime tijd staat![]() |
30-05-2007 19:14:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Voor zover ik weet is hij er op eigen kracht gekomen, maar ik heb ze wel zien werken eraan tegelijkertijd met de 3218, dus waarschijnlijk gewoon wat onderdelen aan vervanging toe. |