22-06-2010 20:54:45 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote Helder verhaal, bedankt. Waarom wordt dat niet op die schermen gecommuniceert? Ik kreeg nou het gevoel dat ik zwart reisde, erg onprettig. |
22-06-2010 21:35:47 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Dat komt ook wel voorbij op de schermen; misschien staat het op de volgende dia, dat weet ik niet zeker. |
22-06-2010 21:37:22 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
@abbm:Nogmaals: als dat pictogrammetje van de zwarte bus op witte achtergrond, en dat geheel weer op een blauwe achtergrond, op de halte staat, is die legaal. Ongeacht verder vormen of kleuren. Ik neem dan ook aan dat in de eerstvolgende versie van het RVV bord L3 uitgekleed wordt tot bovenstaande omschrijving. En het hele stationsverhaal valt hier uiteraard buiten. Laatst bewerkt door daniel81 op 22-06-2010 21:38 |
23-06-2010 12:19:48 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
In de media gelezen, dat het station Heerlen woonboulevard aanstaande zondag 27 juni, officieel geopend wordt. En iedere reiziger die op deze zondag, 27 juni, gebruik maakt van het station Heerlen woonboulevard, krijgt van Veolia een gratis dagkaart van Veolia. De Veoliatreinen, stoptreinen, stoppen ook op koopzondagen op station Heerlen woonboulevard. Volgens de vertrekstaten op de website van NS stoppen de stoptreinen van Veolia elke zondag op station Heerlen woonboulevard. Laatst bewerkt door john2 op 28-06-2010 13:01, reden: Info er bij gezet. |
![]() |
advertentie |
25-07-2010 15:59:09 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Ik las in de nieuwe Railmagazine dat herstel van E-GTW 7651 (botsing Sgl) langer gaat duren dan verwacht. Er is besloten om een nieuwe kopbak te bouwen voor het stel, dit gaat tot eind 2010 duren. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
25-07-2010 17:41:31 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Ik had al zoiets gedacht (en ook verwacht). |
25-07-2010 19:13:29 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Las ik toevallig hier op het forum, dat er een vervoerders was, die 1 of 2 DM'90 stellen wilden gaan huren van NSFS, dat zal wel kloppen dan met het tekort door dat er een Diesel GTW in de diepe oerwouden van Zuid-Limburg dendert. Nog een even en de spits komt ook wordt ook alweer drukker |
04-08-2010 09:38:24 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
DM'90 in de gelderlander: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/7075947/Buffel-nodig-op-de-Maaslijn.ece |
04-08-2010 09:57:02 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
En ondertussen maar allerlei leugens verspreiden in de pers dat NS geen treinen aan Veolia zou verhuren, lekker is dat...![]() |
04-08-2010 11:41:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat stond nu niet in het artikel, maar veel spoorberichten van menig krant kun je wel met een korreltje zou nemen. |
04-08-2010 11:45:53 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Nu niet nee, maar recentelijk zijn wel diverse artikelen verspreidt vanuit Veolia waarin dat het excuus was dat ze niks aan de drukte doen. Pure lulkoek dus, om het eigen hachje te redden. Geef dan gewoon toe dat je de mogelijkheden niet hebt...![]() |
04-08-2010 11:51:56 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Quote Zoals? (links, scans?) |
04-08-2010 12:49:25 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat was vooral aan de orde toen Veolia de exploitatie net op de Maaslijn was begonnen en toen stilletjes rekende op het tijdelijk kunnen overnemen van DM'90. Maar toen wilde NS dat alleen tegen bepaalde voorwaarden doen waar Veolia wel mee akkoord zou kunnen gaan maar dat niet deed. NS had bovendien een deel van de vloot ook nodig voor de inzet in de 9100, maar dat stond los van de mogelijkheid die Veolia niet aannam om DM'90 te huren. |
04-08-2010 12:56:25 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Eerder dit jaar speelde dit weer en toen beweerde veolia dat NS geen buffels wilde verhuren terwijl Syntus de 3443 en 3445 wel kon huren. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
04-08-2010 12:57:26 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
snap en weet ik. Er wordt echter beweerd dat veolia ZELF recentelijk (ik neem dat daarmee 2010 wordt bedoeld) iets hierover in de pers heeft gemeld, dan wil ik die recente artikelen graag eens zien. ik ken ze nl niet. Tenzij er bewijzen voorkomen, verwijs ik die opmerking naar het rijk der fabelen. Laatst bewerkt door cuijk op 04-08-2010 13:35 |
04-08-2010 13:57:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Weet iemand al zeker welk stel er komt? ik hoor verschillende nummers namelijk.(o.a. 3445). |
04-08-2010 14:25:03 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Van de week merkte ik al op dat er beweging zat in het terzijde gestelde stel 3428. Deze ging vanuit Zl in zuidelijke richting. Dus wellicht is dat een kanshebber. |
04-08-2010 15:21:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
We spreken kennelijk over verhuur vanaf september, dus lijkt het mij nogal vroeg om al in beweging te komen. Tenzij er bij Veolia eerst nog een tijdje ge-her-instrueerd moet worden. Overigens zou ik een bescheiden deel van mijn geld zetten op 3446. |
04-08-2010 16:17:19 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die maakt ook een goede kans. Herinstuctie zou wel nog moeten. |
04-08-2010 20:25:11 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Ik zou me geld niet op 3436 zetten, is momenteel met de 3430 aan Syntus verhuurd. Het schijnt dat ze voor een half jaar naar Syntus gaan |
04-08-2010 20:33:20 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Gelukkig doet Broek53 dat ook niet, en zet hij zijn geld op de 3446 ipv de 3436.;) |
04-08-2010 20:34:26 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Oh sorry verkeerd gelezen![]() |
08-08-2010 19:23:43 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Afgelopen dinsdag stond de 3446 samen met de 3428 en nog een stel, dacht de 3408, te Hengelo op de zandsporen, dus niet bij de werkplaats. Hier hebben in het verleden ook de Plan U's en Plan V's gestaan die terzijde waren gesteld. |
12-08-2010 18:08:18 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Op de radionieuwsdienst van L1 vanmiddag het volgende gehoord. Geen groen licht fusie Veolia en Fransdev. De fusie van de Franse vervoersbedrijven Veolia en Fransdev krijgt nog geen groen licht. De Europese commissie vindt dat de mededingingsautoriteiten in Frankrijk en in Nederland zich hierover moeten buigen. Uit een eerste onderzoek dat het samengaan van beide bedrijven leidt tot een aanzienlijke overlapping, vooral op de markten van openbaar passagiersvervoer. In Nederland zijn de ondernemingen actief via de dochterbedrijven Connexxion en Veolia. |
12-08-2010 20:53:15 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Stonden ze niet op de buitenste sporen dus 16 en 17 De Zandsporen zijn de 3 spoortjes langs de hoofdbaan. |
12-08-2010 21:08:13 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Dat bedrijf heet "Transdev" ![]() |
17-08-2010 21:54:08 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteDat zou best kunnen. Ze stonden in ieder geval bij aan de zijde van de voormalige brouwerij. |
31-08-2010 12:35:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Morgen komt onder voorbehoud de 3446 naar Nm. Donderdag heb ik herinstuctie op het stel. Tijden weet ik nog niet. De 3446 heeft groot onderhoud gehad waarbij o.a. de motoren vervangen zijn door gereviseerde exemplaren. Laatst bewerkt door mich op 31-08-2010 16:18 |
01-09-2010 15:53:42 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
In het OD van vandaag wordt gemeld:Quote |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-09-2010 21:17:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het stel is aangekomen, herinstuctie morgen gaat door. Stel gaat maandag de dienst in, rijdt trein 32321 (Nm v7.23) en trein 32322 (Vry v8.03). |
17-09-2010 13:47:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Inzet van Dm'90 wordt anders: in de ochtend starten vanuit Vl in trein 32318 ev loopt uit in Nm REP, gaat in de middag starten met de 32353 en loopt weer in Vl uit, parkeerplaats wordt spoor 55. Trein 32321/32322 gaat gereden worden met 4 bakken GTW ivm gigantische drukte. |
17-09-2010 14:35:10 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Bedankt voor de update, Mich, is dit per a.s. maandag of...? Dit hebben we toch al een tijdje niet meer meegemaakt, dat het DM'90 zelfs verder gaat dan Venray en er nog eens DM'90 in Venlo komt. Oude tijden herleven.%02% Al is het slechts tijdelijk.;) Laatst bewerkt door treintim op 17-09-2010 14:36 |
17-09-2010 14:47:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Maar niet minder leuk natuurlijk![]() |
17-09-2010 17:10:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Dat weet je niet. In principe vanaf vanmiddag al. Maar er kan altijd afgeweken worden. |
17-09-2010 17:57:44 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
zag ik het nu goed; vlgs mij kwam de 3446 net voorbij in de 32360 ri Nm??? Dat moet haast wel want syntus DM90 rijdt alleen buiten de spits... Edit: En retour ri Vl id 32365 Laatst bewerkt door cuijk op 17-09-2010 18:38 |
17-09-2010 19:14:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
klopt Avond: start Nm > 32353-32354 32359-32360 en 32365 naar Vl. Ochtend: start Vl > 32318 32323-32324 vervolgens naar Nm REP. |
17-09-2010 19:39:23 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Zozo, dat is een aardige omloop! Met 'tijdelijk' bedoel ik uiteraard dat het wachten is totdat dat schadegeval (die GTW die op een vrachtwagen botste) uit Zwitserland weer terugkomt.. Misschien is dat nog maar een kwestie van maanden? |
17-09-2010 19:53:29 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Wanneer die terugkomt weet ik niet, maar ik dacht ooit december gehoord te hebben. Van mij mag die DM'90 wel blijven, ook gezien het reizigersaanbod. |
17-09-2010 20:10:48 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Als seizoenskracht? Als de E-GTW in december weer van de partij is, is het reizigersaanbod door het slinken van het aantal studenten alweer iets lager. Al zal in september 2011 wel weer hetzelfde probleem optreden. Begin steeds meer het idee te hebben dat de opdrachtgever doorheeft dat er liever een trein kan rijden die niet aan de overeengekomen voorwaarden voldoet, dan helemaal geen trein. Kortweg: je hoort er nauwelijks nog berichten hierover in de media. |
17-09-2010 20:13:19 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Quote Het was inderdaad vanmiddag al, ik heb hem gezien als trein 32354/32359 te Nm. ![]() |
22-09-2010 16:04:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Inzet van Dm'90 wederom anders: ochtend blijft hetzelfde: start Vl sp 4b: 32318 32323-32324 vervolgens naar Nm REP avond start Nm sp 35: 32349-32350 32355-32356 32361 naar Vl aankomst spoor 4b afrangeren sp 55(vaste parkeerplek Vl). Laatst bewerkt door mich op 22-09-2010 16:05 |
29-09-2010 17:33:37 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De Veolia treinen naar Nijmegen zitten overvol. Tercompensatie heeft Veolia bussen ingezet, maar die worden minimaal gebruikt. Mede door dat deze bussen langer onderweg zijn naar Nijmegen als de treinen naar Nijmegen. Oorzaak voor de overvolle treinen zijn de vele studenten. Veolia verwacht dat de drukte binnen een paar maanden over is. Studenten vinden dan alsnog een kamer, krijgen een ander rooster, of stoppen met hun studie. De link is een video reportage van de overvolle treinen. http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4776466 Laatst bewerkt door john2 op 29-09-2010 17:34, reden: type fout hersteld. |
29-09-2010 19:05:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Mooi filmpje. Bekende beelden. Om het probleem op te lossen reed vandaag spitstrein 32322 met 5 bakken, dit pastte nu eindelijk goed. Moet je eens tellen: trein 32218: 6 bakken tot de nok gevuld = zeker 600 man. trein 32320: 3 bakken = 300 man trein 32220 8 bakken = 800 man trein 32322 5 bakken = 400 man(gangpaden nog vrij). Wij vervoeren dus in 1 uur ruim 2000 mensen naar Nijmegen Heyendaal in de ochtendspits. |
29-09-2010 19:27:11 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Maar ja, wat als er een calamiteit is... Dan kan je bijna niet evacueren lijkt mij. Al helemaal niet in je eentje, als je geen controleteam mee hebt. |
29-09-2010 23:18:33 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
En dan wil je er nog niet eens aan denken dat de vluchtweg voor de machinist soms wordt geblokkeerd door op elkaar gepropte reizigers. Laatst bewerkt door spiketrain op 30-09-2010 04:54, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. |
30-09-2010 19:05:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is waar, maar moeilijk op te lossen. |
30-09-2010 20:40:58 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Is op zich gemakkelijk op te lossen: materieel aanschaffen met een eigen cabinedeur voor de machinist. Uit het feit dat Veolia dat niet gedaan heeft, en ze bovendien ook op de volnorm lijken te plannen, concludeer ik dat Veolia het kennelijk niet als een probleem ziet. |
30-09-2010 20:43:47 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Heeft iemand al een foto van de Veolia chipkaart palen? Op L1 stond dat ze waarschijnlijk niet per 1 oktober in werking gesteld kunnen worden. http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4779807/_rp_links4_hasclickpage/1_1013 |
30-09-2010 20:51:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Hier staan foto's van de Veolia-kaartlezers: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=4749&start=25#p110326 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-09-2010 21:21:15 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Gisteren waren ze op station Venlo nog aan het graven, dus dikke kans dat ze het morgen niet gaan halen.![]() |
30-09-2010 21:53:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, een eigen cabinedeur, leuk... ![]() Maar wat denk je dan dat die Mcn daaraan heeft bij een aanrijding ? "Heey, een vrachtwagen over het spoor ![]() ![]() ![]() |
30-09-2010 21:56:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op veel stations langs de maaslijn zijn gister en vandaag nieuwe ov chipkaart palen geplaatst. Een cabinedeur is zeker wenselijk, maar voor de veiligheid is het met name fijn als je naar achter kunt vluchten bij bijv. een vrachtwagen op het spoor. |
30-09-2010 22:13:36 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ach schijnbaar houd Veolia graag van scheepsvaartregels: de kapitein gaat met z'n schip ten onder... ![]() (ook een fijn gevoel voor een Mcn als je baas er zo over denkt...) Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-09-2010 22:23:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan rij je toch niet als Mcn ? Achteruit kijken en je weet genoeg. Is trouwens bij NSR, of bv Arriva niks anders aan volgens mij... ![]() |
![]() |
advertentie |
01-10-2010 07:34:35 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
SLT voldoet toch aan de laatste botsnormen? Dus is er niets aan de hand. ![]() |
01-10-2010 07:41:16 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Bij de GTW is bewezen dat hij sowieso tot 85 km/u veilig is voor de machinist. |
01-10-2010 07:44:58 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
QuoteJa of niet. Heb je ooit een GTW gezien met cabinedeur? 'Okeh' |
01-10-2010 09:28:00 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Je kunt wel een cabinedeur hebben, maar ja als je met 80km/h op een vrachtwagen afdenderd, gaat het me toch iets te snel om dan naar buiten te stappen ![]() Die treinen moeten gewoon niet zo vol zitten, als het goed is is het vastgelegd hoeveel zit- en staanplaatsen er in een trein zijn. Net zoals bij een bus. Even opgezocht GTW 2/6 heeft: 16 zitplaatsen 1e klas 108 Zitplaatsen 2e klas 40 staanplaatsen GTW 3/6 heeft 16 zitplaatsen 1e klas 177 Zitplaatsen 2e klas 60 staanplaatsen. Dus per bak mogen er maximaal 20 mensen staan. Laatst bewerkt door edje op 01-10-2010 11:01 |
01-10-2010 10:18:31 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Ik ben geen ARBO-wet deskundige, maar het lijkt me dat een vluchtweg te allen tijde vrij moet zijn, zonder uitzondering, in drukke spitstreinen of buiten de spits dat maakt niet uit. Ik ben benieuwd wat de Arbeidsinspectie ervan zou vinden als dit niet het geval is. Edit: Uit: Handboek Machinist NS Reizigers (weliswaar NSR geen Veolia, maar toch!), pag. 36: "Bij dreigend gevaar moet u de cabine onbelemmerd kunnen verlaten. Het treinpersoneel (bij Veolia: de vliegende controleteams???) moet de deur naar de bediende cabine vrijhouden van reizigers en goederen" Laatst bewerkt door cuijk op 01-10-2010 10:43 |
01-10-2010 15:14:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
probleem speelt dus ook op bij meer dan 20 staande reizigers in de voorste bak. Soms staan er wel 60 reizigers in 1 bak. Maar met de huidige materieelinzet in het probleem grotendeels opgelost. Vanmorgen zowel de drukste doorgaande trein als de drukste spitstrein niet meer dan 20 staande reizigers per bak. |
01-10-2010 21:11:22 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Eeehm ja? ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-10-2010 08:01:46 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote En als je met 60 reizigers hebt staan in je voorste bak, dan vertrek je toch niet. veiligheid van de reizigers komt dan namelijk in gevaar. |
02-10-2010 08:52:49 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In dat geval heb ik een andere oplossing, ROZ. |
02-10-2010 08:57:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nee is niet voldoende, gevaar kan ook vanuit de trein komen, paniek, agressie, brand... Als mensen dan echt op elkaar zitten, dan gaat het goed mis. Ik heb het in Hgl wel eens gezien dat een mcn de trein liet staan omdat hij te vol was, dapper besluit, wat niet elke machinist durft te nemen. |
02-10-2010 11:09:39 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Vanmorgen op de radio van L1. De vervangende bussen voor de reizigers van de Maaslijn naar Nijmegen worden opgeheven in verband met te weinig reizigers voor deze bussen. Veolia verlengt te treinen met stellen voor het reizigers aanbod aan te kunnen. Laatst bewerkt door john2 op 02-10-2010 16:57, reden: type fout hersteld. |
02-10-2010 11:51:52 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
kan weg ![]() Laatst bewerkt door Duitje op 02-10-2010 18:32 Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
02-10-2010 11:54:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als het zo druk is in die treinen dan snap ik nog iets niet. Ik heb een tijdje terug een item zitten lezen op een ander forum waarbij het ook om drukte in de trein ging en veiligheid van de mcn. Er werd toen een foto geplaatst waarop te zien was dat men met iets van stickers een groot vlak had gemaakt op de vloer met de tekst erin dat dit deel altijd vrij moet blijven van reizigers en goederen. Kan men dan ook niet zoiets doen bij de GTW stellen ? Is het natuurlijk wel handig dat er toezicht wordt gehouden op het naleven ervan, en dat een mcn weet dat als hij weigerd een trein te rijden (omdat dit vlak niet vrij kan worden gehouden door drukte)dat hij dan niet opstraat wordt gezet. |
02-10-2010 12:15:48 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Zoiets kun je alleen maar doen als je een redelijk alternatief hebt. Als treinen structureel overvol zijn, kun je wel dat soort stickers gaan plakken, maar dat zal door reizigers (terecht) niet geaccepteerd worden. |
02-10-2010 12:28:39 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Als de treinen wegens onverantwoord te vol helemaal niet gaan rijden, zullen de reizigers ook niet accepteren lijkt me. Shqiperise-lopers? |
02-10-2010 12:39:04 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Hoe ging dat eigenlijk bij NS op de Maaslijn als ze een periode meer zitplaatsen nodig hadden? |
02-10-2010 12:41:00 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Kortom Veolia moet maar eens in de buidel tasten, en iets doen aan het materieel te kort. 2 a 3 GTW stellen 4/12 ofzo ![]() http://www.stadlerrail.com/media/tmp/catalogue/FNM_GTW_4-teilig_jpg_800x600_q95.jpg |
02-10-2010 13:49:37 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Het nieuwe concept dat deze week door Veolia is ontwikkeld, klinkt in ieder geval hoopvol. Het lijkt een goede stap in de goede richting. Komende week zal blijken of het concept qua capaciteit / inzet voldoet, maar volgens de tests van afgelopen woe/do/vrij komt het in orde. Veolia zal heus wel blijven monitoren in de komende week; en de plannen bijstellen wanneer dat nodig is. |
02-10-2010 14:00:32 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Als ze de wc er nou eens er uit halen? heb je extra zitplaatsen! *zoekt dekking* %08% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-10-2010 17:03:49 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Met stellen bedoel ik met treinstellen van Veolia, waardoor er tussen Roermond en Venlo met minder treinstellen wordt gereden. Begin te begrijpen dat je heel precies moet zijn met iets uit te leggen op dit forum, anders wordt er niet direct iets begrepen. Ik dacht dat er wel begrepen zou worden dat met stellen, ik treinstellen bedoelde. |
02-10-2010 18:33:27 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Ik maakte maar een grapje hoor, want je had per ongeluk 2x met achterelkaar staan![]() Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
02-10-2010 19:09:56 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Volgens mij heb ik ook wel een keer meegemaakt in een Veolia-GTW (zal lange tijd terug zijn), dat het zó vol was, dat men ook ging staan in het toilet -met de deur open- om maar geen mensen achter te hoeven laten. Extra staplaatsen biedt zo'n ruim invalidentoilet dus. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 02-10-2010 19:11 |
02-10-2010 21:20:58 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Dat heb ik vorige studentenseizoen in de 32220 wel vaker gezien, gebeurt daar dus meer.![]() |
02-10-2010 23:21:41 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Als je weet dat het druk word in die trein kan je je beter opsluiten op de wc..lekker veel ruimte voor jou allen%08% |
03-10-2010 11:41:53 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Oké Duitje, ben soms al te serieus bezig, dat ik niet door een grapje heen prik. Maar ik kan wel tegen humor. |
05-10-2010 10:17:45 | ||
---|---|---|
Rienketje
![]() |
Quote NS had vroeger 22 stuks DM'90 voor de Maaslijn, Veolia heeft nu slechts 16 stuks GTW (10 x 2/8 en 6 x 2/6) voor de Maaslijn, en onthoud dat je in een DM'90 ongeveer netzoveel kwijt kunt als in een GTW 2/8 (Dm'90: 135 zitplaatsen, GTW 2/8: 193 zitplaatsen, maar in een DM heb je veel meer staruimte). |
05-10-2010 10:19:47 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In de praktijk past in een Dm'90 net zoveel als in 4 bakken GTW. NS reed de drukste treinen met 6 bakken Dm'90 overigens. Dat geeft een capaciteit van 12 bakken GTW. In de NS tijd werd er dan ook nog wel eens geklaagd wanneer iemand midden in de ochtendspits geen zitplaats kon vinden. Laatst bewerkt door mich op 05-10-2010 10:21 |
05-10-2010 10:29:21 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Momenteel heeft Veolia 42 bakken aan GTW, terwijl NS vroeger 44 bakken DM´90 had. Als de capaciteit van GTW vergeleken met de DM'90 inderdaad 2:4 is, dan had NS vroeger dus een capaciteit van 88 bakken GTW. Ik moet zeggen dat ik dat wel een heel groot verschil vind, en dat terwijl er met Veolia volgens mij ook meer reizigers bij zijn gekomen.%09% |
05-10-2010 11:13:44 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is ook een groot verschil. Verder wordt er op de Maaslijn ook aan ETMET gedaan, de 3446 gaat een extra slag maken Nm-Ck. Heen als LM, terug als 332228 of iets dergelijks, V Ck 10.10 als ik het goed onthouden heb. |
05-10-2010 14:56:37 | ||
---|---|---|
Rienketje
![]() |
Ik neem aan dat de tijden van de 3446 in de avondspits hetzelfde als voorheen blijven? Toch een goede zaak dat Veolia iniedergeval probeert de treinstellen zo in te zetten dat alles past, ookal zullen er meer klachten uit de richting Vl-Rm komen, omdat daar de treinen weer worden ingekort. Eigenlijk zouden er gewoon 2 GTW's bijbesteld moeten worden, maar begrijpelijk dat dit niet gedaan wordt aangezien de concessie nog maar 6 jaar duurt en verlenging ervan in twijfel getrokken kan worden. Misschien is permanent bijhuren van 1 of 2 buffels (er staan er genoeg niks te doen) een reële optie. |
05-10-2010 19:46:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Op Vl-Rm zijn geen problemen. De extra rit van de Dm'90 is alleen op maandag, vertrekt Ck inderdaad 10.10 Treinnummer 232228. |
05-10-2010 19:50:19 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Waarom 10.10 eigenlijk, klinkt als geen spits? 'Okeh' |
05-10-2010 19:51:30 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De bedoeling hiervan is kennelijk de 32228 te ontlasten, die op maandag te vol zit. Tijdstip van vertrek zal zo uitkomen tussen de overige treinpaden. |
05-10-2010 20:36:30 | ||
---|---|---|
motje
![]() |
Hopelijk heeft die extra rit ook positieve gevolgen voor de 32230, want die zit op maandag ook structureel te vol. |
06-10-2010 08:41:30 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Is het dan niet handiger om de kwartiersdienst uit te breiden? De trein van 9:52 is de eerste kwartiersdienst die niet meer rijdt. Wel een vreemde tijd trouwens om een overvolle trein te hebben. Of wordt die met minder materieel gereden dan zou moeten? Quote Als in de NS-tijd in de spits met vrijwel alleen zitplaatsen gereden werd, dan moet je de capaciteit toch ook zo berekenen? Blijkbaar was voorheen in de ochtendspits dus 3x135 zitplaatsen (405) voldoende. Dat is 19 zitplaatsen meer dan 2x 2/8, dus 7 bakken GTW zou voldoende geweest moeten zijn. Alles meer is reizigersgroei. |
06-10-2010 09:55:16 | ||
---|---|---|
cuijk
![]() |
Tenzij mijn geheugen me in de steek laat, reed men in de laatste NS-tijd met een ander concept van 2 stoptreinen p uur plus een sneltrein die in NO-brabant eea oversloeg, ook in de spits. Te Vlb stopte zelfs maar 1 trein p uur. Station Mook-Molenhoek bestond nog niet. Dat concept vroeg natuurlijk om totaal andere capaciteit per trein. En in het allerlaatste NS-jaar werd dat concept weer verlaten voor een halfuursdienst met alleen treinen die overal stoppen. En ook toen was het hier niet alleen maar rozengeur en maneschijn wb capaciteit. De spitstreinen waren een nieuwe eis van de Provincie in het bestek. Daardoor nu 4 korte(re) treinen per uur met p trein een andere capaciteit dan in de NS-tijd Laatst bewerkt door cuijk op 06-10-2010 10:05 |
06-10-2010 15:14:22 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
QuoteOm 10:45 begint het tweede collegeuur van de universiteit te Heyendaal. Op maandag geeft dat (kennelijk) veel extra drukte. |
06-10-2010 15:50:38 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Maandag is inderdaad een populaire dag voor hoorcollege's, waar studenten natuurlijk massaal op af komen. En na het weekend is het eerste uur natuurlijk te vroeg![]() |
06-10-2010 17:43:10 | ||
---|---|---|
motje
![]() |
Op maandag heb je natuurlijk ook nog de stroom studenten die in het weekend het ouderlijk huis heeft bezocht en weer terugkeert naar hun studentenkamer. Van die groep studenten heb je de rest van de week in principe geen last. Het geeft alleen op maandag even wat extra drukte (en op vrijdagmiddag natuurlijk als die groep weer naar het zuiden gaat). |
06-10-2010 19:14:35 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
volgens mij verwar je dit met de stroom op zondagavond (hoewel een deel ook wel maandagochtend zal gaan). Wat je bovendien ook niet moet vergeten is dat veel studenten die in Ck of Vlb wonen niet (of niet zo snel) op kamers gaan, die afstand is prima te doen (of tenminste, dat hielden ze zelf vol![]() |
06-10-2010 19:38:15 | ||
---|---|---|
motje
![]() |
Ik geloof zeker dat er op zondagavond ook veel studenten terugreizen, maar ik bedoel toch echt maandag. Ik stap altijd in Roermond op en zie dan genoeg studenten (met de bekende weekendtas of trolley) overstappen vanuit de intercity uit Maastricht/Heerlen. En dan heb ik het dus nog niet eens over het aandeel dat uit Roermond of omliggende dorpen met de bus is gekomen. |
06-10-2010 21:58:42 | ||
---|---|---|
eix
![]() |
Een en ander heeft ook te maken met het type ov-studentenkaart. Studenten met een weekkaart zullen nochtans niet geneigd zijn om al zondag terug te reizen als dit ook 'gratis' kan op maandag. Mijn ervaring is dat veel studenten liever een week kaart hebben tenzij het vrijwel onmogelijk is om op tijd aan te komen 's maandags vanwege een te lange reisduur. Laatst bewerkt door eix op 06-10-2010 21:59 |
09-10-2010 16:08:51 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In Railmagazine staat de inzet van Dm'90 in een tabel, maar verkeerd. Mijn eerdere bericht is juist:Quote |
19-10-2010 19:38:51 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 3446 en 3447 komen niet morgen terug zoals ik eerder meldde. Wanneer wel weet ik niet, ik denk rond eind deze week. |
19-10-2010 20:43:35 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
3447 stond vanmiddag nog in enschede |
19-10-2010 23:17:37 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Blijft het onderhoud van de DM'90-stellen van Veolia nu bij NedTrain? |