29-01-2008 16:08:55
spurt2244
spurt2244
nou mich ik snap je verhaal ook wel. maar als je het verhaal ergens op pikt. dan zou dat wel leuk wezen.  

29-01-2008 19:11:34
thejag
thejag
Ik snap werkelijk niets van je zin, wat bedoel je precies?

edit: ah, je refereert naar je vorige post. Cryptisch zo, maar ik heb hem

Laatst bewerkt door thejag op 29-01-2008 19:12


grt, Michiel
 

29-01-2008 19:26:48
WesselE
WesselE
3222 is inmiddels weer op de baan zag ik, hij was vandaag weer actief in de spitstreinen.


'Okeh'
 

30-01-2008 02:01:34
mich
mich
Vanavond met de 3222+3106 gereden. Voor de 1 na laatste dag in de carriere van de 3222, Hij doet het nog vrij goed. Voor mij was het de laatste rit op het stel, want heb morgen vrij. Toch een raar gevoel. Net als met de 3103 waarmee ik al heel wat heb meegemaakt, en hem ook reed toen hij zijn laatste adem uitblies en zijn versnellingsbak het laatste restje kracht verloor.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

30-01-2008 07:32:55
kevinevers
kevinevers
En ik was de laatste reiziger op de 3103%08%  

30-01-2008 11:25:14
nielsje
nielsje
Vanmorgen zat ik een combinatie van 5 bakken Maaslopers van Venlo naar Tegelen, schitterent. Heb het gefilmt, die film komt op www.youtube.com/nielsjoh, mijn yusers name. Het was een 2tje, gekoppelt aan 3 eentjes, de nummers weet ik zo niet uit m'n hoofd.. kan me ook niet schelen.
Iemand deze combi nog meer gespot?
 

30-01-2008 12:26:14
mich
mich
Gokje: 3218+3117+3111+3105.  

30-01-2008 19:59:27
kbrandsma
kbrandsma
3218 zit er bij zie ik wel. Het stel is inmiddels al ontdaan van de Veolia-stickers aan de zijkant.

Overigens mooi filpje Nielsje. Lekker lang door laten draaien, als was het echt de allerlaatste keer.
 

30-01-2008 21:13:45
rambons
rambons
Quote
nielsje: Vanmorgen zat ik een combinatie van 5 bakken Maaslopers van Venlo naar Tegelen, schitterent. Heb het gefilmt, die film komt op www.youtube.com/nielsjoh, mijn yusers name. Het was een 2tje, gekoppelt aan 3 eentjes, de nummers weet ik zo niet uit m'n hoofd.. kan me ook niet schelen.
Iemand deze combi nog meer gespot?


Inderdaad schitterend, ik zag ze vertrekken als 32221 om 07:09 uit Nijmegen. Heb het ook gefilmd http://nl.youtube.com/watch?v=ykliXPCfXcA , maar het was donker dus het is niet zo'n leuke die jij hebt in Tegelen. Die Spoorflexer die hem reed had niet gedacht dat hij 2x al s'morgens vroeg op de film stond%08%
 

30-01-2008 22:30:39
seinhuis
seinhuis
Langere trein na carnaval

Elektronica speelt nieuwe treinen Veolia op Maaslijn parten. Op de Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond rijden vanaf de eerste week na carnaval in de spitsuren langere treinen. Dit moet propvolle treinen tegengaan.

LAND VAN CUIJK - Op de Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond rijden vanaf de eerste week na carnaval in de spitsuren langere treinen. Hiermee denkt vervoerder Veolia de reizigers een heel eind tegemoet te komen. Nu zitten treinreizigers, als ze al allemaal meekunnen, in ochtend- en avondspits vaak opgepropt in overvolle treinen.

Vooral op het traject tussen Boxmeer en Nijmegen maken, aldus Veolia, veel mensen gebruik van reizen per spoor. Dit, ondanks de vele problemen waarmee Veolia kampt. Sinds eind 2006 mag Veolia van de provincie Limburg op het spoor door onder meer het Land van Cuijk treinen laten rijden. Dat gebeurde tot medio november met alleen maar versleten Wadlopertreinen. Inmiddels beschikt de vervoersmaatschappij over dertien gloednieuwe dieseltreinen.
Veoliaraildirecteur Frank van Setten verwacht volgende week weer een nieuwe trein uit de fabriek in Zwitserland. "De laatste twee treinen volgen half februari en aan het einde van die maand. Dan beschikken we over zes treinen die bestaan uit drie bakken en tien treinen van twee bakken. Dit betekent dat we dan alle bestelde treinen hebben, waardoor het mogelijk is treinen in de spitsuren waar het echt nodig is te verlengen. Alles tegelijk inzetten kan niet, want ook nieuwe treinen hebben onderhoud nodig en je moet, voor noodgevallen, altijd materieel achter de hand hebben", zegt Van Setten.

Volgende week vrijdag, hoopt de treinbaas nu, wordt voor het laatst de dienstregeling gereden met de verouderde Wadlopers. "Die houden we voor de zekerheid nog wel even achter de hand." Deze dagen vormen nog tien van die oude treinbakken enkele treinen. Die Wadlopers kampen, ook nu nog, met motorproblemen en ander technisch mankement. Maar niet alleen de oude treinen spelen Veolia en de reiziger parten. De nieuwe Velios, zoals de trein van Zwitserse makelij gedoopt is, heeft nog kinderziektes. Omdat die volgestopt zitten met elektronica, willen ze wel eens stilvallen. Van Setten: "Dat gebeurt hooguit een paar keer in de week. We hebben een helpdesk voor machinisten die bij problemen vanaf afstand direct geholpen worden. Voor machinisten is het in het begin ook nog wennen aan die nieuwe treinen."

Bron: De Gelderlander, 28-1-08

Laatst bewerkt door seinhuis op 30-01-2008 22:30
 

30-01-2008 23:05:33
hvondelen
hvondelen
Wellicht een kleine comeback voor de wadjes!!%02%
Je weet het maar nooit.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

30-01-2008 23:06:31
mich
mich
Quote
mich: Gokje: 3218+3117+3111+3105.

Had ik goed geraden, nouja met voorkennis natuurlijk. Had ze zien staan de avond ervoor in Nijmegen, en de GTW die ik erneerzette die eigenlijk in de plaats van het dh zou rijden had zijn controle niet gehad. Zeker geen comeback voor de wadjes. Na vandaag is wordt het een zeldzaamheid ze nog veelvuldig in dienst te zien.

Het grootste probleem bij de GTW met de ULG storing is opgelost gelukkig. Probleem met de omvormer zijn ze mee bezig, oorzaak was al gevonden dacht ik. Verder nog wat kleine probleempjes met de verlichting, beeldschermen, wc systeem en camera's, maar over het algemeen zijn de stellen uiterst betrouwbaar.

Laatst bewerkt door mich op 30-01-2008 23:07
 

31-01-2008 00:08:28
kbrandsma
kbrandsma
Quote
mich: Het grootste probleem bij de GTW met de ULG storing is opgelost gelukkig. Probleem met de omvormer zijn ze mee bezig, oorzaak was al gevonden dacht ik. Verder nog wat kleine probleempjes met de verlichting, beeldschermen, wc systeem en camera's, maar over het algemeen zijn de stellen uiterst betrouwbaar.

Even een telefoontje naar Leeuwarden dus. Je zou zeggen dat ze daar na ruim 15 maanden inmiddels wel weten wat er precies aan de hand zou kunnen zijn.

Overigens waren er bij de Arriva GTW's problemen met de stroominrichter. Ik neem aan dat dat hetzelfde is als de omvormer. Daar wisten ze de precieze oorzaak niet en zijn er mensen van de toeleverancier (ABB) gekomen voor onderzoek. De laatste keer dat ik er op lette (en het nog licht was) stonden er nog steeds auto's met Duitse kentekenplaten bij Voith Leeuwarden.

Laatst bewerkt door kbrandsma op 31-01-2008 00:08
 

31-01-2008 00:25:49
waalkade
waalkade
Stroominrichter, daar heb ik nog nooit van gehoord ondanks dat ik 36 jaar in het vak gezeten heb.
Bedoel je misschien het Duitse "Stromrichter"?
 

31-01-2008 00:29:25
mich
mich
Vast wel, want de omvormer is van ABB. Natuurlijk is er contact met Voith Leeuwarden, maar het meeste wordt nog door Stadler mensen zelf gedaan, die aanwezig zijn.  

31-01-2008 00:30:49
kbrandsma
kbrandsma
Logisch, waarom zou je het zelf doen als je ook garantie hebt.

Overigens klinkt een stroominrichter/stroomrichter wel op een omvormer heb ik het idee. Beide zorgen voor aanpassing van de binnenkomende spanning van de generator naar een werkbare spanning van de elektromotoren (en bijbehorende aanpassingen om de elektromotoren zo efficiënt te laten draaien).

Laatst bewerkt door kbrandsma op 31-01-2008 00:32
 

31-01-2008 12:32:05
micky
micky
zijn de DH's al opweg??  

31-01-2008 12:48:57
keesje
keesje
Waarheen??  

31-01-2008 12:50:47
kbrandsma
kbrandsma
Zwolle. Voor afvoer.

Quote
mich:...zie je dat ik gemeld heb dat donderdag de 3103 3114 3119 3218 3222 en 3226 weggaan


Laatst bewerkt door kbrandsma op 31-01-2008 12:54
 

31-01-2008 14:11:47
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
micky: zijn de DH's al opweg??


Gezien een berichtje van midnight-s in het opvallende dingen topic van vandaag wel :

Quote
midnight-s: Mooi koppeltje wadjes op de zwolse cam. een dh1 dan de groene dh2 de witte dh2 en weer een dh1.
 

31-01-2008 19:46:05
reizigert
reizigert
De 7207 zat vandaag voor het eerst in de reizigersdienst  

31-01-2008 19:56:40
ruud.h
ruud.h
wat zijn de nieuwe nummers van de GTW weet iemand dit
allen van de nieuwe GTW's dan wel he


ruud.h
 

31-01-2008 20:00:36
mdj
mdj
7351-756 en 7201-7207 wat uiteindelijk t/m 7210 wordt, zoals hier https://m.somda.nl/www/nieuws/165/ te lezen is.

Laatst bewerkt door mdj op 31-01-2008 20:00
 

31-01-2008 20:01:14
jordydl1
jordydl1
volgens bijgevoegde foto is er al weer een brandje geweest in de gtw

link http://www.nufoto.nl/2008/01/21/treinbrand-2/

Laatst bewerkt door jordydl1 op 31-01-2008 20:05
 

31-01-2008 20:06:43
mikos
mikos
Gelukkig hangen die dingen vol met camera's, dus is/zijn de dader(s) allang opgepakt ^___^


www.ov-ervaringen.nl
 

31-01-2008 20:41:05
jordydl1
jordydl1
3 keer hoera vaar veolia

ze hebben op de website nu wel een keer een spoorstremming aangekondigdt namelijk die voor 28 april tot en met 6 mei aangekondigd

zal overgens leuk worden dan in de bussen met koningendag
 

31-01-2008 21:16:06
seinhuis
seinhuis
Quote
mikos: Gelukkig hangen die dingen vol met camera's, dus is/zijn de dader(s) allang opgepakt ^___^
Als ze nog die beelden terug kunnen bekijken tuurlijk en niet door de brand verwoest zijn

Laatst bewerkt door seinhuis op 31-01-2008 21:16
 

31-01-2008 22:14:33
mich
mich
Camera's zijn niet verwoest, schade is beperkt gebleven doordat reizigers op de noodknop drukte en machinist waarschuwde die het brandje kon blussen. De DH's (3103 3114 3119 3218 3222 3226) zijn vanmorgen vertrokken, de overgebleven DH's stonden vanmiddag allemaal op hetzelfde spoor (7) op de Rep in Nijmegen in de volgorde 3107+3118+3108 3106+3110 en 3105+3111+3117. In deze volgorde zijn ze ook de spitstreinen gaan rijden deze avond. Alle spitstreinen dus met DH, alle aanwezige bakken ingezet.

Iemand van het beheer is te grondig geweest: bij materieel Veolia staat Voor de dienst op Nijmegen-Roermond maakt Veolia gebruik van Wadlopers 3105, 3106, 3108, 3110, 3111 en 3117. HIerbij mogen de 3107 en 3118 worden toegevoegd

Laatst bewerkt door mich op 31-01-2008 22:51
 

31-01-2008 23:14:44
dh3201
dh3201
Plus alleen voor de dienst Nijmegen - Venray.
Ten zuiden van Venray komen de DH's toch niet meer regulier in dienst (tenzij vervanging van een GTW)?


Shqiperise-lopers?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


31-01-2008 23:23:11
mich
mich
jawel hoor, als het even zo uitkomt.  

31-01-2008 23:24:08
mark
mark
Het klopt weer  

31-01-2008 23:25:06
broek53
broek53
Excuus als ik er grandioos overheen gelezen heb, maar wanneer zijn de 7206 en 7207 eigenlijk aangekomen?  

01-02-2008 00:20:05
mich
mich
206 rijdt al een hele tijd rond inmiddels, staat ergens in dit5 topic wanneer die gekomen is. De 207 zou er nu ook moeten zijn, zoniet is die er binnen een week.  

01-02-2008 00:33:00
crikey
crikey
Quote
jordydl1: 3 keer hoera vaar veolia

ze hebben op de website nu wel een keer een spoorstremming aangekondigdt namelijk die voor 28 april tot en met 6 mei aangekondigd

zal overgens leuk worden dan in de bussen met koningendag


Die buitendienststelling is in 2007 geweest. Dat nieuwsbericht is op 24 april 2007 geplaatst.
 

01-02-2008 01:11:53
reizigert
reizigert
Quote
mich: De 207 zou er nu ook moeten zijn, zoniet is die er binnen een week.

Zoals ik vandaag eerder meldde, hij zat voor het eerst in de reizigersdienst vandaag
 

01-02-2008 08:08:28
mdeen
mdeen
Quote
jordydl1: volgens bijgevoegde foto is er al weer een brandje geweest in de gtw

link http://www.nufoto.nl/2008/01/21/treinbrand-2/

Nou, op die foto is veel van een brand te zien Niets eigenlijk.
 

01-02-2008 09:23:09
manuel25
manuel25
@mdeen: De TL buizen aan het plafond zijn bezig te exploderen%08%. Of het is gewoon een mislukte foto, te veel tegenlicht van de TL buizen. Ik zie ook geen krantje in de fik staan.

Laatst bewerkt door manuel25 op 01-02-2008 09:23
 

01-02-2008 11:04:35
mikos
mikos
Quote
seinhuis:Als ze nog die beelden terug kunnen bekijken tuurlijk en niet door de brand verwoest zijn
Héél even off-topic: Dat heeft niks met die camera's te maken. Want, wat doen camera's met hun beelden? Inderdaad, doorgeven. Dus de machinist zou, als hij op zat te letten, gezien kunnen hebben wie het waren. Daarnaast is er de mogelijkheid dat Veolia de beelden opslaat (lijkt mij persoonlijk wel handig... )... Dus camera's verwoest of niet... Maakt niet uit

Laatst bewerkt door mikos op 01-02-2008 11:04


www.ov-ervaringen.nl
 

01-02-2008 11:16:15
mich
mich
Quote
reizigert:
Quote
mich: De 207 zou er nu ook moeten zijn, zoniet is die er binnen een week.

Zoals ik vandaag eerder meldde, hij zat voor het eerst in de reizigersdienst vandaag


Ah overheengelezen

Veolia slaat de beelden op. Maar je kunt maar van 1 bak tegelijk de 4 camera's zien, dus je moet wel heel erg alert zijn wil je alles in de gaten kunnen houden, met andere woorden dat kan gewoon niet
 

01-02-2008 11:19:12
manuel25
manuel25
Worden dan wel alle camera's individueel tegelijk opgeslagen? Dan moeten ze wel een grote harddisk hebben om alles op te slaan. Gebeurt dat ook bij Arriva?  

01-02-2008 12:16:40
lucky
lucky
Je hoeft niet alles jaren te bewaren he...  

01-02-2008 17:52:30
salieri
salieri
Even een andere vraag, zonde om daar een topic over te openen:
Hoelang duurt het aftappen in Zwolle ongeveer? Aangezien ik zondag met telelens in Zwolle te vinden ben%02% Misschien dat ik de 3119 dan kan vastleggen
 

01-02-2008 18:09:16
treinfan
treinfan
in het opvallende dingen topic van vandaag (1 februari) heeft broek53 geschreven dat er maandag 4-2 en zondag 10-2 wadjes van zl richting amsterdam gaan, vertrektijden te zl had hij ook ongeveer gegeven
Edit: 4-1 -> 4-2 en 10-1 -> 10-2

Laatst bewerkt door treinfan op 01-02-2008 21:38
 

01-02-2008 18:11:55
gertjan
gertjan
Eehm, als die op 4-1 en 10-1 gaan, zijn ze al bijna een maand weg ...


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

01-02-2008 18:46:42
salieri
salieri
@treinfan: Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel hoe lang het ongeveer duurt dat een stel afgetapt is, en niet wanneer hij weg gaat. Want als hij nu erin staat, is er dan kans dat hij zondag weer buiten staat?
 

01-02-2008 19:11:33
stefanvdw
stefanvdw
3119 stond gisteren op een goed fotografeerbare plek, op een paar spoortjes verwijderd van spoor 7, buiten. Ik zag het nummer goed en de twee kapotte ruitjes in de deuren. Mogelijk dat hij er morgen nog steeds staat, en anders is het pech hebben...

Nummers van het ritje van Wadlopers naar Zwolle gisteren waren de 3114+3222+3226+3103. Mogelijk dat er een treinnummer van bekend is hier?

Laatst bewerkt door stefanvdw op 01-02-2008 19:11
 

01-02-2008 19:24:22
daan6
daan6
Quote
manuel25: Worden dan wel alle camera's individueel tegelijk opgeslagen? Dan moeten ze wel een grote harddisk hebben om alles op te slaan. Gebeurt dat ook bij Arriva?
Wat ik van een Arriva mcn gehoord heb is dat de beelden een paar dagen worden bewaard, geloof 3 ofzo. Dus men heeft wel even tijd om beelden terug te zoeken na een incident.

Laatst bewerkt door daan6 op 01-02-2008 19:24
 

02-02-2008 19:32:36
kbrandsma
kbrandsma
Bij mijn weten werden de beelden van de camera's in de Wadlopers maar 1 dag bewaard. Daar hingen wel 7 of 8 camera's in per bak (Bij DH-II met de zilveren bolletjes-camera's): 2 in het kleine balkon (beide ingangen), twee aan de balkonwanden, twee in het midden van de bak en nog 1/2 voor het grote balkon.
De stellen met het oudere camerasysteem hadden minder camera's hangen.
 

02-02-2008 21:09:31
mich
mich
Dat camerasystemen met zilveren bolletjes was tot op het laatst actief in veel wadlopers, in 1 stel was het oude camerasysteem ook nog actief(heb er foto van) De harde schijf van de GTW is uiteraard modern, en een stukje groter.  

02-02-2008 21:33:28
fabrierban
fabrierban
Quote
kbrandsma: Waarom de ene tijd meer en de andere tijd minder? Er is toch een vast aantal uren dat gereden wordt, en ook de frequentie veranderd gedurende een jaar niet. Of zijn er andere aspecten van belang?
Zeker bij goederenvervoerders zijn er pieken en dalen in het vrachtaanbod. Veel fabrieken liggen bijv. deels stil in de zomer. Ook is er typisch seizoen gebonden vervoer. Dus het idee van een uitzendbureau voor machinisten is niet zo onzinnig.
 

04-02-2008 12:04:23
ruud.h
ruud.h
rijden er vandaag weer wadlopers in de treindienst Venray Nijmegen
weet iemand dit
Vriendelijke groet

Laatst bewerkt door ruud.h op 04-02-2008 12:04


ruud.h
 

04-02-2008 12:13:19
rambons
rambons
Wat ik er vanmorgen van heb gezien is dat er een aantal Wadlopers koud op de REP stonden, maar er was wel een GTW 2/8 aan het rangeren voor de spitsdienst.

Laatst bewerkt door rambons op 04-02-2008 12:13
 

04-02-2008 12:20:35
mdeen
mdeen
Ik zag vanmorgen in Vry een GTW 2/6 uit Vl komen, zeer waarschijnlijk voor de spitsdienst van 7:31.  

04-02-2008 12:29:32
Somda
Somda
Quote
mikos: Dus de machinist zou, als hij op zat te letten, gezien kunnen hebben wie het waren.

De mcn zou helemaal geen beeldscherm om zulke dingen te bekijken,in z'n cabine moeten hebben.%09% Wat er buiten te zien is en wat er gebeurd is vele malen belangrijker.Het aantal STS-en moeten naar beneden.Niet alleen bij NSR maar ook bij de andere vervoerders.Dus al die afleiding moet UIT de cabine.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-02-2008 15:54:25
spurt2244
spurt2244
mich ik heb vorige week maandag iets aan je gevraagd over een Veolia machinist. maar nu heb ik mijn foto`s nog een keer bekeken en bij 1 van die foto`s stond die machinist er met toeval op de foto. ik heb die foto bewerkt en die machinist is duidelijk herkenbaar. maar nou wil ik die foto eigenlijk naar je toe mailen maar ik krijg die foto via somda niet mee. wil je daarom ergens je e-mail adres neer zetten of dat ik een e-mail adres kan opgeven. maar aangezien ik zelf geen e-mail adres heb ben ik afhankelijk van andere mensen of een Internet cafe. en via msn kan ook niet want die heb ik ook niet. maar ik hoop wel dat die foto bij je op de mail komt.

Edit door Rudolfph: je hoeft niet een heel bericht vet te maken.
 

04-02-2008 16:00:20
seinhuis
seinhuis
Quote
keistad:
Quote
mikos: Dus de machinist zou, als hij op zat te letten, gezien kunnen hebben wie het waren.

De mcn zou helemaal geen beeldscherm om zulke dingen te bekijken,in z'n cabine moeten hebben.%09% Wat er buiten te zien is en wat er gebeurd is vele malen belangrijker.Het aantal STS-en moeten naar beneden.Niet alleen bij NSR maar ook bij de andere vervoerders.Dus al die afleiding moet UIT de cabine.
Als de trein 40KM rijd of langzamer kan de mcn niet op de camera's kijken. Als de trein stilstaat, kan de mcn wel meekijken. (ik weet alleen niet of het verstandig is om dit hier neer te zetten)

Laatst bewerkt door seinhuis op 04-02-2008 16:06
 

04-02-2008 16:26:45
geertw
geertw
Quote
spurt2244: maar aangezien ik zelf geen e-mail adres heb

%01% http://www.gmail.com/ %06%
 

04-02-2008 16:55:20
salieri
salieri
Quote
seinhuis: (ik weet alleen niet of het verstandig is om dit hier neer te zetten)
Wat is daar mis mee met deze info dan?
 

04-02-2008 18:03:24
mich
mich
Dat is niet verstandig om openbaar bekend te maken, reden waarom ik dat soort dingen er zelf ook niet neerzet. Reden is dat "de reizigers" nu denken dat ze altijd en op elke plek gezien kunnen worden. De uitzonderingen bekend maken is dan niet handig

@spurt2244: Mijn emailadres staat in mijn Somda profiel. Van de foto zal ik hem wel herkennen

Alle treinen reden vandaag met GTW. Het was dan ook niet zo druk. Het DH zal zeer binnenkort weer rijden, want alle treinen reden vandaag ook maar met 1 stel, terwijl al het beschikbare GTW ingezet was... 1 GTW stond in Vl met defect, 3 bij Voith.

Laatst bewerkt door mich op 04-02-2008 18:09
 

04-02-2008 18:08:11
salieri
salieri
Quote
mich: Dat is niet verstandig om openbaar bekend te maken, reden waarom ik dat soort dingen er zelf ook niet neerzet. Reden is dat "de reizigers" nu denken dat ze altijd en op elke plek gezien kunnen worden. De uitzonderingen bekend maken is dan niet handig
Die info stond al vrij snel nadat de GTW's er waren al op internet... Dus zo'n probleem zal het wel niet zijn lijkt me.

En anders had seinhuis zelf ook wel even na kunnen denken voordat hij het hier neer zette...

Maar goed, ook onder de 40 nemen die camera's toch op lijkt me?
 

04-02-2008 19:49:44
rambons
rambons
Quote
mich: Alle treinen reden vandaag met GTW. Het was dan ook niet zo druk. Het DH zal zeer binnenkort weer rijden, want alle treinen reden vandaag ook maar met 1 stel, terwijl al het beschikbare GTW ingezet was... 1 GTW stond in Vl met defect, 3 bij Voith.


Nee, viel eigenlijk nog mee met de drukte hoewel ik 1 GTW2/6 op doorgaande dienst krap blijf vinden. Zal er nu deze week nog DH rijden in de spitsdienst, vanaf woensdag of donderdag als het carnaval weer een beetje weg is of pas volgende week weer? En even wat anders, rijden er nu eigenlijk nog veel Veolia machinisten uit Heerlen bij jullie, ik heb de indruk dat het minder is? Zie een bepaalde machiniste niet meer terug en van die ploeg zag ik wel een paar rijden op de afscheidsrit die met personeel uit Heerlen werd gereden. En zijn die nog opgeleid voor de GTW of hebben die alleen nog met DH gereden?

Laatst bewerkt door rambons op 04-02-2008 19:51
 

04-02-2008 20:52:13
seinhuis
seinhuis
Quote
salieri: Die info stond al vrij snel nadat de GTW's er waren al op internet... Dus zo'n probleem zal het wel niet zijn lijkt me.

En anders had seinhuis zelf ook wel even na kunnen denken voordat hij het hier neer zette...
Als je over de mcn mee kijkt, dan zie je dat gelijk.
 

05-02-2008 15:25:04
spurt2244
spurt2244
mich wat achter je msn staat dat is het mail adres ik zal zien dat ik de foto donderdag of vrijdag kan mailen. alvast bedankt geertw: ik zal er binnen kort even na kijken wel bedankt.

Laatst bewerkt door spurt2244 op 05-02-2008 15:31
 

05-02-2008 15:32:38
mich
mich
Ja. Hotmail is altijd ook email.  

05-02-2008 15:34:33
spurt2244
spurt2244
goed bedankt foto komt donderdag of vrijdag.  

05-02-2008 19:33:01
reizigert
reizigert
Veolia wil minimaal kwartierdienst in heel Zuid-Limburg
http://krantdigitaal.ld.nl/LD/20080205/pages/001PS/articles/LD-20080205-001PS013.jpg
Verder wordt een van de Veolios-treinen niet daar een bekende streekgenoot, maar naar Zwitser Wilhelm Tell vernoemd, wegens de herkomst van de treinen
http://krantdigitaal.ld.nl/DDL/20080205/pages/011HE/articles/DDL-20080205-011HE010.jpg
 

05-02-2008 20:34:53
keesje
keesje
Anky van Grunsven is afgehaakt want ze wilde geld voor de benoeming. Misschien dat Veolia een van de treinen dan beter Bonfire had kunnen noemen? %08%  

05-02-2008 21:26:39
reizigert
reizigert
Anky zou toch moeten weten dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken  

05-02-2008 22:06:06
manuel25
manuel25
Als die kwartierdienst er gaat komen moeten ze maar snel een bestelling GTW bijplaatsen. Anders is Limburg weer boos omdat er te veel treinen uitvallen.  

05-02-2008 22:13:11
lucky
lucky
De besteltermijn is zo'n 2 jaar ongeveer. Dus als ze vanaf 2013 dat willen doen hebben ze nog genoeg tijd lijkt me zo.  

05-02-2008 22:25:13
giuseppe
giuseppe
In 2015 (m.u.v. de 2 lijnen die pas eind 2016 kunnen ingaan) een aparte aanbesteding voor het volledige net net ten zuiden en oosten van Eindhoven? Dat zou het vervoer in Limburg wel ten goede komen, want de NS is niet echt geinteresseerd hierin  

05-02-2008 22:25:48
jordydl1
jordydl1
of ze huren voorlopig nog wat mat 64 als die zolang blijft kunnen ze er wel eentje in veolia huisstijl stickeren

Laatst bewerkt door jordydl1 op 05-02-2008 22:26
 

05-02-2008 22:28:12
mren
mren
Quote
giuseppe: In 2015 (m.u.v. de 2 lijnen die pas eind 2016 kunnen ingaan) een aparte aanbesteding voor het volledige net net ten zuiden en oosten van Eindhoven? Dat zou het vervoer in Limburg wel ten goede komen, want de NS is niet echt geinteresseerd hierin

Hoe goed weet jij de interesses van NS? Als het ze geen zak kon schelen, zou men dan enkele 3500'en door laten rijden, of de 800 elke 30min naar Heerlen en Maastricht laten rijden ipv om-en-om?
En hoe blij denk je dat reizigers gaan zijn met altijd overstappen in Ehv?
 

05-02-2008 22:29:44
manuel25
manuel25
Ze moeten het mat'64 zo snel mogelijk weg doen omdat in het contract staat dat ze modern materieel moeten inzetten. Dat dat niet van de een op de andere dag mogelijk is houden ze wel rekening mee, maar de vervoerder moet toch zo snel mogelijk al het oudere mat afstoten.  

05-02-2008 22:34:33
jordydl1
jordydl1
stel dat de provincie in 2010 al een kwartiersdienst wil maar niet met mat 64
welk matrerieel zullen ze dan wel goedkeuren

en de ns het ook tijdelijk afstaan

er is wel GTW aanwezig dan maar niet genoeg

zal moeilijk worden aangezien het SGM 2mat allemaal verbouwd word en de ns het dan niet kwijt wil, ja en dan blijft er weinig over

niet dat het in 2010 al moet beginnen maar stel dat

Laatst bewerkt door jordydl1 op 05-02-2008 22:35
 

05-02-2008 22:36:08
raymond16
raymond16
NS staat echt geen materieel daarvoor af hoor verwacht ik zo. Als de provincie nu zegt dat ze voor geld zorgen en het kan met Prorail ivm capaciteit enzo kunnen ze nu bestellen. Twee jaar later is het gloednieuwe materieel er. Mooi op tijd toch? Heb je geen treintjes van NS voor nodig.

Laatst bewerkt door raymond16 op 05-02-2008 22:36
 

05-02-2008 22:38:30
mren
mren
Quote
jordydl1: en de ns het ook tijdelijk afstaan



Dat is totaal niet relevant. Dat mat'64 en DH-spul waren er alleen maar omdat NSR als oude vervoerder mee moest werken aan een soepele concessie-overgang. Bij tussentijdse verbeteringen en/of veranderingen in materieelbehoefte kan de vervoerder (Veolia in dit geval) gewoon op de vrije markt op zoek naar spul, buitenslands met ATB, nieuwbouw danwel uit de NSFSC-pool, hoewel daar vrijwel niets inzit dat nog niet bij NSR rijdt.

Laatst bewerkt door mren op 05-02-2008 22:39
 

05-02-2008 22:38:49
giuseppe
giuseppe
Een paar jaar geleden wilde de Ns nog af van Heerlen als intercity station, dit is pas na hevige protesten niet door gegaan.

Verder is Ehv toch vooral een eindpunt vanuit Limburg. Ook kunnen er dan kortere maar wel frequentere treinen rijden
 

05-02-2008 22:40:09
jordydl1
jordydl1
als het nu bekent is moet er noch van alles gebeuren voordat men kan overgaan tot bestellen

en mischien wil veolia wel afwachten of ze geen problemen krijgen met het electrise gtw

dan red je dat nietr voor begin 2010

wanneer komt de eerste electrische GTW eigenlijk naar nl
als ze eind dit jaar ingezet moeten worden dan is begin zomer toch wel op zn laatst
 

06-02-2008 00:04:20
fastguy84
fastguy84
Deze discussie begint een beetje te ontaarden in allerlei vreemde richtingen, die steeds minder met de realiteit te maken hebben. Veolia laat een proefballonnetje op over wat zij graag willen (waarschijnlijk omdat een bedrijf op zo'n schaal veel efficiënter te bedrijven is dan twee kleine eilandbedrijfjes). Dat verhaal is totaal niet realistisch (al was het maar omdat het over het kernnet gaat) op dit moment. Vervolgens komen er hier allemaal verhalen over materieel e.d. langs; maar dat is allemaal echt niet aan de orde.

In Limburg heb je hier wel een toepasselijk gezegde voor: "S is ei kròm letter", vrij vertaald: "S(=Als) is een kromme letter", m.a.w. dit soort vage toekomstdingen zijn nog lang niet aan de orde. Dat leek me wel toepasselijk in deze discussie waar ik dingen lees zoals: "Als de provincie dit, en als Veolia dan dat, en als de fabrikant zus en zo en als..."

@mren: ik denk dat je dit wel weet, maar voor de zuiverheid omdat jouw opmerking nu op twee manieren te lezen is: Bij de concessieovergang was het enkel NSR dat verplichtingen had, Veolia mocht toen natuurlijk ook al vanaf dag één nieuw materieel inzetten.
 

06-02-2008 13:43:31
mich
mich
Vanmorgen weer DH in de spits, mede te herkennen aan het verse spoor koelwater op de dwarsliggers tussen Vry en Nm  

06-02-2008 14:11:53
TreinOFiel
TreinOFiel
In een bericht van de Gelderlander (staat hieronder wel ergens) werd vrijdag as. als laatste planmatige inzetdatum genoemd van de DH's (daarna zouden ze alleen nog reserve staan): klopt dit nog steeds?

Laatst bewerkt door TreinOFiel op 06-02-2008 14:12
 

06-02-2008 21:31:32
broek53
broek53
Voormelding: er wordt een eerste tranche Wadlopers verkocht! Van de laatste lichtingen die door Veolia zijn en worden ingeleverd (die van 31/1 en de aanstaande van 17 februari) gaan 2 DH2 en 2 DH1 zeer binnenkort door naar een Tamelijk Ver Land %05% Stay tuned voor meer onthullingen  

06-02-2008 22:01:12
mich
mich
Dat wil zeggen de dat de 3222 of 3226 ook meegaat. Ik wens ze er veel suc6 mee %08%  

06-02-2008 23:34:22
dh3201
dh3201
Waar zijn de 3117 en 3227 nu eigenlijk?
En ook de verblijfplaats van de 3104 en 3109 ben ik kwijt.


Shqiperise-lopers?
 

06-02-2008 23:39:29
mich
mich
3117 is nog in dienst op de maaslijn voor Veolia, nog eventjes. De 3227 staat nog in Tilburg. De 3104 en 3109 staan in Zwolle.  

06-02-2008 23:43:42
dh3201
dh3201
Bedankt!
Dan heb ik voor wat de 3117 blijkbaar een bericht gemist, want volgens mijn gegevens was die op 16-09-2007 buiten dienst gesteld. Maar blijkbaar toch weer hersteld en weer in dienst gesteld.


Shqiperise-lopers?
 

07-02-2008 00:04:27
timtrein
timtrein
Quote
broek53: Voormelding: er wordt een eerste tranche Wadlopers verkocht!
Kan Niels zijn onderschrift weer aanpassen

We zijn benieuwd! Hadden we hier trouwens niet ook ergens een Wadloper-topic?
 

07-02-2008 00:22:15
mren
mren
Quote
broek53: een Tamelijk Ver Land

In ieder geval een TVL met een haven
 

07-02-2008 12:32:25
mikos
mikos
Naar het schijnt (doe ik ook eens alsof ik ergens wat van weet) staat er in één van de treinenbladen iets over een TVL dat begint met een A en eindigt op lbanië... (volgens de bron, op OHIH, Railmagazine 251, pagina 11)...

Heeft dat blad het dan goed?


www.ov-ervaringen.nl
 

07-02-2008 13:43:55
mdeen
mdeen
Hehe, niet als je de website van de HSH mag geloven. Daar staat een plaatje van een TGV-R met de tekst "to the future...". %02%

Maar het zal wel een verbetering zijn voor Albanië.

Laatst bewerkt door mdeen op 07-02-2008 13:44
 

08-02-2008 13:19:17
mich
mich
Spitstreinen 32355-56-61-62-67 zullen gereden worden door mij en 2x DH1. Om 19.27 loopt de 32367 uit in Venray, en gaat dan als LM terug naar Nijmegen.  

08-02-2008 20:55:56
dh3201
dh3201
Wat is eigenlijk het meervoud van de naam Velios?
1 Velios
2 Veliosen?
2 Veliossen?
2 Velios'en?
2 Velios?


Shqiperise-lopers?
 

08-02-2008 20:57:38
treinfan
treinfan
Veliossen
tenmiste, dat zei een veolia-medewerker op OHIH
PS: omdat ik zelf grieks heb op school ga ik voor Velioi%08%

Laatst bewerkt door treinfan op 08-02-2008 20:58
 

08-02-2008 21:02:57
kbrandsma
kbrandsma
Nominativus of accusativus?

Het lijkt mij ook Veliossen: Ve-li-os-sen, i.p.v. Ve-li-o-sen.
 

08-02-2008 21:06:29
mich
mich
De gemeldde spitstreinen gereden met de 3118 en 3107.
De 3105 (die van de rookwolk) is defect. Een verstuiver en/of de koppakking heeft het begeven, vandaar de rookontwikkeling. Stel wordt niet meer hersteld en zal de 17de weggaan. Eraan gekoppeld zitten de 3111 3117 en 3110. Deze maken weinig kans nog ingezet te worden, maandag maken de 3118 en 3107 wel grote kans in de spitstreinen te zitten. Eventueel de 3108 en 3106 ook.
 

09-02-2008 12:58:18
admin
Moderator
admin
Zojuist een hele berg off-topic zooi verwijderd. Vanaf heden tolereren we in dit topic geen enkel off-topic bericht meer. Bij negeren worden maatregelen genomen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

09-02-2008 13:49:01
train85
train85
Quote
mich: De gemeldde spitstreinen gereden met de 3118 en 3107.
De 3105 (die van de rookwolk) is defect. Een verstuiver en/of de koppakking heeft het begeven, vandaar de rookontwikkeling. Stel wordt niet meer hersteld en zal de 17de weggaan. Eraan gekoppeld zitten de 3111 3117 en 3110. Deze maken weinig kans nog ingezet te worden, maandag maken de 3118 en 3107 wel grote kans in de spitstreinen te zitten. Eventueel de 3108 en 3106 ook.
En is dat naar grote waarschijnlijkheid in de ochtendspits? Want dan kom ik even langs om nog een ritje te maken met de maasloper, als die dan rijdt.
 

09-02-2008 16:01:36
mich
mich
ochtendspits en avondspits zitten meestal dezelfde stellen, maar ik garandeer niks  

09-02-2008 16:19:52
train85
train85
Dank je wel voor antwoord, dan ga ik het maandag vanaf 7 uur proberen, sta dan in nijmegen. En als ze niet gaan rijden in de ochtendspits is er niks aan de hand ga ik effe heen en weer met de GTW.

Laatst bewerkt door train85 op 09-02-2008 23:10