31-10-2007 18:59:21
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
nielsje: Ik heb ze gespot.
Echtwer werd ik al snel tegen gehouden door beveiliging, ik mocht nieteens de nummers noteren %03%
Ik ben niet zo bekend daar: waar stond jij in dit geval, en waar stonden die GTWs?
 

31-10-2007 19:10:24
mich
mich
Gezien de plek waar hij stond, te begrijpen(einde perron bij spoor 53/54/55). Je mag er wel komen, maar normaal heb je daar als reiziger niks te zoeken.

Laatst bewerkt door mich op 31-10-2007 19:10
 

31-10-2007 19:12:39
admin
Moderator
admin
Aub einde discussie over beveiliging, toegang, etc. Terug naar Veolia!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

31-10-2007 20:59:16
mdeen
mdeen
Quote
mich: Verder zijn onze GTW niet in vermogen teruggebracht zoals die van Arriva, omdat wij er veel harder mee rijden.

Hoezo? De Maaslijn is max 125 km/h (is die stap er bij ATB-NG?) en Arriva rijdt er (of wil er iig) 140 km/h mee rijden.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

31-10-2007 21:10:19
mich
mich
Verschil is dat Arriva van de 100 keer dat ze optrekken van een station maar een enkele keer naar de 140 gaat, en wij van de 100 keer meer dan de helft naar de 130.  

31-10-2007 21:16:31
lucky
lucky
Omdat er maar 1 traject met 140km/h is. Er zijn genoeg trajecten waar ze makkelijk 140 kunnen halen, maar waar dat niet toegestaan is.  

31-10-2007 22:20:38
j.jager
j.jager
Tussen Gnn, en Swd, en tussen Ihr, en Leer is 120kmh toegestaan.  

31-10-2007 22:47:11
sneltrein
sneltrein
Waarom kunnen ze de baanvaksnelheid niet verhogen op de maaslijn naar 140kmph (op sommige stukken dan)

Laatst bewerkt door sneltrein op 31-10-2007 22:48


:)
 

01-11-2007 00:08:57
thom
thom
Omdat daar wel meer aan veranderd moet worden dan alleen een paar bordjes.
Seinen, wissels en overwegen dienen daar ook op ingesteld te zijn uiteraard.
 

01-11-2007 00:17:36
webguy
webguy
Quote
sneltrein: 140kmph (op sommige stukken dan)

Wat bedoel je nou kmh, mph (engelse afkortingen) of km/u?


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

01-11-2007 14:33:00
waalkade
waalkade
Quote
thom: Het zou me toch vreemd lijken als de GTW's hun koppeling niet op UIC hoogte zouden hebben...

Wanneer een koppeling op UIC hoogte zit, is het mogelijk om een treinstel met ene loc af te slepen als je een sleepkoppeling gebruikt.
Erg onhandig om daar vanaf te wijken dus.
Vandaag stond de 351 in Nm op spoor 35.(V ri Vl 14.15) In de trein lag een zo te zien ongebruikte sleepkoppeling.De trein zag er van binnen en van buiten kek uit, eigenlijk zonde om er straks reizigers mee te vervoeren.

Laatst bewerkt door waalkade op 01-11-2007 15:32
 

01-11-2007 14:37:01
lucky
lucky
Aangezien het juiste topic gesloten is, dan maar hier:

Wat is voor het beheer de reden geweest om de gtw's van Veolia "Veolia GTW 7351" te noemen en die van Arriva zonder het voorvoegesel Arriva?
 

01-11-2007 14:56:07
admin
Moderator
admin
Simpel, die van Arriva waren er eerder, toen waren er nog geen Veolia GTW's.
Ik heb de naam gewijzigd van de Arriva GTW's.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

01-11-2007 16:08:29
lucky
lucky
Dat is opzich prima, maar we noemen de treinen van ns, toch ook niet NS plan V 841?

Wat mij betreft kunnen die voorvoegsels wel weg, geen idee hoe andere mensen daarover denken.
 

01-11-2007 16:23:41
reizigert
reizigert
Logisch dat we niet spreken over NS plan V 841, want Plan V 841 rijdt voor Veolia %08%  

01-11-2007 16:25:56
edegroot
edegroot
Quote
lucky: Dat is opzich prima, maar we noemen de treinen van ns, toch ook niet NS plan V 841?

Dat klopt, maar alleen NSR heeft Plan V (weliswaar een deel in lease bij Arriva en Connexxion).. Voor de GTW ligt dat een beetje anders.
 

01-11-2007 21:51:27
job
job
Ik zou zeggen, handhaaf gewoon de benamingen GTW 2/6 en 2/8 (of wat het ook precies was). Bij alle goederenvervoerders staat er toch ook gewoon Eloc en Dieselloc? Lijkt me nogal onzinnig om bij ieder materieeltype de eigenaar erbij te zetten...

Laatst bewerkt door job op 01-11-2007 21:52
 

02-11-2007 07:43:57
admin
Moderator
admin
Ik vind 't allemaal best, vervoerders zijn er weer vanaf gehaald


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-11-2007 08:33:51
sik214
sik214
Veolia 202 op spoor 35 in Nm, gisterenavond (1/11) rond 20.30!  

02-11-2007 08:50:48
timtrein
timtrein
Het lijkt me, zeker bij de goederenvervoerders, juist zeer interessant om de gebruiker van dat moment erbij te zetten. Tenzij het je echt alleen maar gaat om het "spotten-om-te-spotten" en je er verder niets mee wilt...  

02-11-2007 15:13:18
mich
mich
De GTW's rijden nu dagelijks testritten, vandaag was de 352 in Nijmegen te zien, heeft een half uur op spoor 35 gestaan.

Laatst bewerkt door mich op 02-11-2007 15:49
 

03-11-2007 11:48:48
reizigert
reizigert
Vandaag weer een stukje in De Limburger. De nieuwe Veolia-treinen zullen de komende week 24 uur per dag bewaakt worden. Het gaat over het feit dat aandachtszieke kanslozen nu de aandacht krijgen die ze verdienen: namelijk de aandacht van een bijtgrage bewakingshond
http://krantdigitaal.limburger.nl/DDL/20071103/pages/018HE/articles/DDL-20071103-018HE002.jpg
Heeft iemand hier Fikkie al gespot?
 

03-11-2007 17:24:57
edegroot
edegroot
edegroot: aantal berichten verwijderd uit dit topic omdat dit in strijd is met de forumregels. De betrokken personen weten zelf wel waarom  

03-11-2007 19:18:26
thom
thom
Quote
timtrein: Het lijkt me, zeker bij de goederenvervoerders, juist zeer interessant om de gebruiker van dat moment erbij te zetten. Tenzij het je echt alleen maar gaat om het "spotten-om-te-spotten" en je er verder niets mee wilt...

Als je de maatschappij als voorzetsel ingeeft en je kjkt in het verleden geeft Somda neem ik aan gewoon het huidige voorzetsel en klopt het dan dus niet met waar een lok op dat moment voor reed.

Als dat zo is lijkt me het alleen verwarrend..
 

03-11-2007 22:50:57
manuel25
manuel25
Krijgen de Veolia GTW's wel of niet de naam Spurt? Op http://spurt.diesel-trein.nl/teksten/geschiedenis.html staat van wel, op de Wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Spurt staan van niet.  

03-11-2007 22:52:00
webguy
webguy
Wat denk je zelf... De wadloper stickers zijn er niets voor niets af bij de DH-I/DH-II stellen van Veolia...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

04-11-2007 10:45:23
nielsje
nielsje
Wat een naam zeg %03%  

04-11-2007 11:08:19
maxime
maxime
Ik snap ook niet waarom Arriva en Veolia nu dezelfde treinstellen anders gaat noemen. Ik vind het een beetje overdreven, noem ze dan allemaal Spurt (wat trouwens best lekker klinkt).  

04-11-2007 11:34:08
taurus
taurus
Ik vind Velios helemaal nog niet zo slecht klinken, beter dan de naam Spurt  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-11-2007 12:11:53
fabrierban
fabrierban
Waarom kunnen die dingen niet gewoon GTW's heten?  

04-11-2007 12:16:02
kbrandsma
kbrandsma
Omdat dat niets zegt voor de gemiddelde reiziger.
DH heet toch ook Wadloper (oorspronkelijk inzetgebied), ICM heet Koploper (doorloopkop), enz enz.
 

04-11-2007 12:21:23
lamote_ban
lamote_ban
Quote
fabrier: Waarom kunnen die dingen niet gewoon GTW's heten?

GTW staat voor GelenkTriebWagen.
Als je ze dus GTW noemt eist Geert Wilders morgen op hoge toon meteen een verbod om ze nog in te zetten.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 04-11-2007 12:21
 

04-11-2007 12:28:35
wadloper32
wadloper32
Mooie naam voor op de trein%08%  

04-11-2007 13:35:02
reizigert
reizigert
Quote
maxime: Ik snap ook niet waarom Arriva en Veolia nu dezelfde treinstellen anders gaat noemen. Ik vind het een beetje overdreven, noem ze dan allemaal Spurt (wat trouwens best lekker klinkt).

Heel simpel, Spurt is een merknaam van Arriva. Het kan nog zo lekker klinken (al vind ik zelf van niet), maar je gaat je product niet naar de concurrent vernoemen. Daarnaast is het voor de herkenbaarheid ook niet nodig om de treinen hetzelfde te noemen, de inzetgebieden liggen honderden kilometers uit elkaar en de reizigers in Limburg zullen echt geen benul hebben dat er ook treinen van dezelfde fabrikant in de andere uithoek van het land rijden.

De keuze voor Velios vind ik echter niet erg handig. Probeer maar eens een paar keer 'Veolia Velios' snel achter elkaar te zeggen, het bekt gewoon niet handig... Daarnaast lijkt het zo veel op de ondernemingsnaam dat het alleen maar verwarring kan scheppen. En tenslotte... Wat betekent Velios eigenlijk? Is het enkelvoud of meervoud? Komt het uit het Spaans, Grieks, Latijn of nog een andere taal?

Laatst bewerkt door reizigert op 04-11-2007 13:41
 

04-11-2007 13:35:52
mdeen
mdeen
Quote
lamotep:
Quote
fabrier: Waarom kunnen die dingen niet gewoon GTW's heten?

GTW staat voor GelenkTriebWagen.
Als je ze dus GTW noemt eist Geert Wilders morgen op hoge toon meteen een verbod om ze nog in te zetten.

Waar slaat dat nu weer op?
 

04-11-2007 17:04:15
maxime
maxime
Volgens mij is het Grieks, voor zover ik het nog weet van de 2 jaar dat ik Grieks kreeg. De betekenis weet ik helaas niet. Zou best iets als "snel" of "snelheid" kunnen betekenen. Ik zal het morgen eens aan een lerares klassieke talen vragen.  

04-11-2007 17:20:59
mich
mich


Laatst bewerkt door mich op 08-11-2007 00:11
 

04-11-2007 18:55:32
bz2
bz2
Quote
mdeen:
Quote
lamotep:
Quote
fabrier: Waarom kunnen die dingen niet gewoon GTW's heten?

GTW staat voor GelenkTriebWagen.
Als je ze dus GTW noemt eist Geert Wilders morgen op hoge toon meteen een verbod om ze nog in te zetten.

Waar slaat dat nu weer op?
Och, lijkt me een onschuldig grapje over de neiging van het kamerlid Wilders om alles dat niet Nederlands is te verafschuwen. Hij komt trouwens ook uit de regio

On topic; GTW is inderdaad geen optie, het is een afkorting, het is Duits, en het is een technische term die zelfs de gemiddelde Duits-spreker niets zal zeggen. Marketingtechnisch dus geheel waardeloos. Je moet iets als 'Spurt' hebben, simpel, duidelijk, makkelijk onthoudbaar en het heeft zelfs iets te maken met en eigenschap van de nieuwe treinen.

(en de verwijzing naar 'Sprinter' is ook leuk, was dat intentioneel?)
 

04-11-2007 19:13:19
mdeen
mdeen
Quote
bz2: Och, lijkt me een onschuldig grapje over de neiging van het kamerlid Wilders om alles dat niet Nederlands is te verafschuwen. Hij komt trouwens ook uit de regio
Ook al ben ik geen Wilders fan, ik vind het een smakeloze en ongepaste grap.
Zo ver ik weet verafschuwt Wilders overigens helemaal niet "alles dan niet Nederlands is". Hij heeft zelfs een Roemeense vrouw.
 

04-11-2007 19:17:42
edegroot
edegroot
edegroot: We gaan bij deze weer terug naar het onderwerp, de discussie over Wilders is afgelopen  

04-11-2007 20:07:10
nielsje
nielsje
Wat een discussie zeg.
Morgen ga ik is kijken of die GTWérs er staan.
Ik zal de foto's dan ff op m'n site zetten, kunnen jullie het zien.
 

05-11-2007 00:39:30
dh3201
dh3201
Lint, Talent en Flirt zijn ook afkortingen.
Maar die bekken nu eenmaal wel lekkerder dan Gtw.


Shqiperise-lopers?
 

05-11-2007 10:16:09
waalkade
waalkade
Voor mij betekend GTW Gelderse Tram Wegen, de voorganger van Syntus  

05-11-2007 10:45:01
mich
mich
Volgens planning zullen er rond de jaarwisseling 20 bakken DH terug gaan naar NSFS. Daarna gaan de resterende bakken gefaseerd terug tot halverwege Maart.  

05-11-2007 11:30:28
kbrandsma
kbrandsma
Is dat de eerste afvoer, of gaan er voor die tijd (wanneer de DH's alleen de spitstreinen rijden) ook al Wadlopers terug naar NSFSC?  

05-11-2007 11:55:38
mich
mich
Dat is niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ik denk niet dat er eerder al weggaan.  

05-11-2007 17:29:51
manuel25
manuel25
Mag Veolia zelf kiezen welke bakken ze weg doen? Als ze slim zijn houden ze de net gereviseerde bakken en die bakken waar ze meestal problemen mee hebben kunnen ze dan beter naar NSFS brengen.  

05-11-2007 22:10:27
mich
mich
We mogen niet kiezen nee, en dat hadden we zelf ook al bedacht maar helaas.  

06-11-2007 14:08:22
reizigert
reizigert
Bij de aflevering van de GTW's in venlo, anderhalve week geleden, noemde Frank van Setten 7 november als datum voor de eerste inzet in de reizigersdienst, morgen dus. Iemand een idee of dit nog steeds de planning is en ze dus vanaf morgen in de spitsdienst opduiken?  

06-11-2007 17:35:21
nielsje
nielsje
Zal wel eens kunne ja.
Ik heb vandaag 2 3tjes gezien vanuit de IC naar DenHaag in Blerick, bij die Voith werkplaats. Leuke treinen
 

06-11-2007 22:17:05
mich
mich
Voor ons is het nog een beetje onduidelijk, wel is duidelijk dat er morgen instructie is voor machinisten. Ik heb instructie op 24 26 27 en 28 November. (helaas niet eerder%04%)

Laatst bewerkt door mich op 06-11-2007 22:28
 

06-11-2007 23:18:53
lucky
lucky
Dat is handig dat jullie het niet weten.. Reizigers willen het natuurlijk ook weten, en dan is het wel handig als in ieder geval het personeel een idee heeft of de uitspraak van van setten waar is.  

06-11-2007 23:48:05
fastguy84
fastguy84
Als morgen de eerste machinisten opleiding krijgen, en de opleiding duurt 4 dagen, dan zou op z'n vroegst maandag a.s. (zondag is er geen spitsdienst) de GTW kunnen opduiken. En Michiel: geniet nog maar van dat maandje langer dat je de Wadloper mag rijden, hierna kan je nog vele jaren aan een stuk in de Velios kruipen... (soort van nostalgie avant-la-lettre%02%)  

07-11-2007 10:21:55
kbrandsma
kbrandsma
Precies, met de Wadlopers is het tenminste nog werken om de kruisingen te halen.
Die Veliossen doen dat met de snellere acceleratie en hogere snelheid met 2 vingers in de neus.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-11-2007 15:07:20
nielsje
nielsje
Door al het gezeik heen, vind ik dat de Wadlopers toch wel wat hebben, ze zijn niet altijd even fijn geweest, maar toch hebben ze wel een warm hart %02%  

07-11-2007 15:56:44
WesselE
WesselE
*Kuch* Wadlopers hebben geen hart, 't zijn gewoon leuke treintjes


'Okeh'
 

07-11-2007 16:00:22
kbrandsma
kbrandsma
Wadlopers hebben zeker een warm hart. Als het meezit zo rond de 90 graden Celcius. Daarnaast is ook het reizigersgedeelte bepaald niet koud te noemen. 22+ is eerder regel dan uitzondering. Stukken beter dan in een VIRM, waar je zelfs met winterjas aan nog zit te rillen.  

07-11-2007 16:17:12
ruud.h
ruud.h
de eerste GTW treinen gaan volgende week pas in dienst tussen Cuijk en Nijmegen
dus niet deze week

Laatst bewerkt door ruud.h op 07-11-2007 16:17


ruud.h
 

07-11-2007 18:35:00
rob_ehv
rob_ehv
Mijn opa zag vanmiddag door eindhoven 2 of 3 nieuwe GTW treinen gezien hij dacht dat ze naar eindhoven werkplaats gegaan waren hij is daar ook heen gegaan maar niks gezien dus waarschijnlijk doorgegaan naar tilburg nummers en of 2 of 3 waren zag die niet zo snel want hij zag het telaat vanuit z'n huis


robq
 

07-11-2007 19:13:56
kbrandsma
kbrandsma
Die GTW's hebben niets bij de werkplaats in Eindhoven of Tilburg te zoeken. Ze worden namelijk niet door Nedtrain, maar door Voith onderhouden. Het onderhoud van de GTW's zal plaatsvinden in de nieuwe hal te Blerick.

Mich: hoe zat het met de inbouw van ATB bij Voith in Leeuwarden? Is hier nog sprake van of is dit van de baan?
 

07-11-2007 19:39:12
lamote_ban
lamote_ban
Quote
kbrandsma: Die GTW's hebben niets bij de werkplaats in Eindhoven of Tilburg te zoeken. Ze worden namelijk niet door Nedtrain, maar door Voith onderhouden. Het onderhoud van de GTW's zal plaatsvinden in de nieuwe hal te Blerick.

Hoe gaat dat zo lang die hal in Blerick nog niet klaar is?
Moeten ze dan steeds op en neer naar Leeuwarden?
 

07-11-2007 21:47:02
Trups
Trups
Veolia's nieuwe trein heet Spurt net als bij Arriva  

07-11-2007 22:04:40
sneltrein
sneltrein
Nee toch die heten toch Velios?

Laatst bewerkt door sneltrein op 07-11-2007 22:05


:)
 

07-11-2007 22:14:08
edegroot
edegroot
edegroot: We gaan hier niet opnieuw de discussie voeren over de naam van het materieel.. vriendelijk verzoek het topic door te lezen en geen nutteloze berichten te posten  

07-11-2007 22:33:12
lucky
lucky
Quote
rob_ehv: Mijn opa zag vanmiddag door eindhoven 2 of 3 nieuwe GTW treinen gezien hij dacht dat ze naar eindhoven werkplaats gegaan waren hij is daar ook heen gegaan maar niks gezien dus waarschijnlijk doorgegaan naar tilburg nummers en of 2 of 3 waren zag die niet zo snel want hij zag het telaat vanuit z'n huis


Zou je asjeblieft interpunctie kunnen gebruiken? Dat zou je verhaal een heel stuk duidelijker maken namelijk.
 

07-11-2007 23:24:02
kbrandsma
kbrandsma
Quote
lamotep: Hoe gaat dat zo lang die hal in Blerick nog niet klaar is?
Moeten ze dan steeds op en neer naar Leeuwarden?

Geen idee.
Arriva had ook al een aantal GTW's in het bezit (nog niet voor reizigersdienst) voordat de Voith werkplaats klaar was.
Ik neem aan dat die GTW's die nu afgeleverd zijn Leeuwarden niet aan doen. De opening van de werkplaats is namelijk al over 2 weken gepland geloof ik (23 november).
 

08-11-2007 00:10:37
mich
mich
De ATB zit al ingebouwd vanaf fabriek, dus waar het verhaal van inbouw in Leeuwarden vandaan komt snap ik ook niet  

08-11-2007 09:39:39
toms
toms
Ik zag afgelopen dinsdag in Venlo de GTW (7)354. Wie weet hier meer van ? Ik heb namelijk geen bericht gelezen dat er nieuwe aangekomen zijn ?!?  

08-11-2007 11:03:12
elizabeth
elizabeth
Is het wel een slim idee om zondag de 11 van de 11 met Veolia mee te gaan op de Maaslijn? Heb wel een uurtje extra ingebouwt, maar ja dan moet het wel rijden. Want als ik het zo lees is het alleen maar komer en kwel.


jaapfan.
 

08-11-2007 15:38:16
waalkade
waalkade
2 DH1's zo juist (15.32) aangekomen in Nm uit de ri Ah.  

08-11-2007 17:53:56
WesselE
WesselE
Quote
Is het wel een slim idee om zondag de 11 van de 11 met Veolia mee te gaan op de Maaslijn? Heb wel een uurtje extra ingebouwt, maar ja dan moet het wel rijden. Want als ik het zo lees is het alleen maar komer en kwel.


Nee hoor. Bij Veolia hebben ze de zaken inmiddels goed op een rijtje. Ze mogen de DH'tjes nog wel even houden hoor, dus veel problemen zul je tussen Nm en Rm niet tegenkomen.

Bovendien moet je gewoon een keer DH hebben meegemaakt


'Okeh'
 

08-11-2007 18:45:35
ijsm
ijsm
Ik kwam om 14.45 (ofzo) bij Hrt de Veolia 351, 353 en 354 tegen, rijdend richting Ehv. Wat gingen die doen? Er stond trouwens ook nog iemand foto's te maken bij Hrt, dus wellicht duiken er nog ergens foto's op...

Laatst bewerkt door ijsm op 08-11-2007 18:46
 

08-11-2007 20:10:24
sneltrein
sneltrein
Quote
WesselE: Nee hoor. Bij Veolia hebben ze de zaken inmiddels goed op een rijtje. Ze mogen de DH'tjes nog wel even houden hoor, dus veel problemen zul je tussen Nm en Rm niet tegenkomen.
Behalve nog de kleine vertraginkjes gaat het idd verder goed

Ik zie nu bij de actuele vertrektijden dat ze in Venray van 0min vertraging tot 15 min vertraging!


:)
 

08-11-2007 20:42:25
dh3201
dh3201
Quote
mich: De ATB zit al ingebouwd vanaf fabriek, dus waar het verhaal van inbouw in Leeuwarden vandaan komt snap ik ook niet

Inregelen misschien?


Shqiperise-lopers?
 

08-11-2007 20:47:44
job
job
Quote
sneltrein: Behalve nog de kleine vertraginkjes gaat het idd verder goed

Ik zie nu bij de actuele vertrektijden dat ze in Venray van 0min vertraging tot 15 min vertraging!
Afgelopen dinsdag kwam rond een uur of acht een trein uit Venlo met +30 in Nijmegen binnen, terwijl de schoonmakers dachten dat het al de volgende trein was ofzo...Gevolg was dat hij meteen keerde en daarbij de schoonmakertjes ontvoerde %08%
 

08-11-2007 21:31:45
mren
mren
Dat is niet erg. Het is namelijk erg effecient om een rijdende trein schoon te maken. Doen de Duitsers ook. Schoonmakers in Gronau de trein in, twee keer 10 minuten naar Enschede en dan met lege vuilnisbakken weer verder.  

08-11-2007 21:32:00
fastguy84
fastguy84
Ook al gaat het hier meestal over de Maaslijn, toch een berichtje over de Heuvellandlijn. Veolia kondigde een reizigersgroei aan, maar ziet zich toch genoodzaakt om de zondagse Intercities te schrappen. Daarmee wordt het op zondagen weer mogelijk om zonder via-kaartje Mt-Hrl via Std te reizen, zie www.9292ov.nl  

08-11-2007 21:39:08
job
job
Quote
mren: Dat is niet erg.
Daar dachten ze zelf anders over
 

08-11-2007 22:02:10
kbrandsma
kbrandsma
Mooie aktie. Ik kan er wel om laggen.
Zoals WesselE schreef: Bovendien moet je gewoon een keer DH hebben meegemaakt.

Normaal zullen ze vast niet met die dingen rijden. Bovendien hadden ze nu extra tijd om de boel eens stevig schoon te maken. Jammer dan van die gemiste treinen in Nijmegen.
 

08-11-2007 22:08:58
floriss
floriss
Het schrappen van die IC op de Heuvellandlijn op zondag lijkt me op zich ook wel logisch. De stoptreinen geven in zowel Heerlen als Maastricht de aansluitingen op de 800. Die IC's pendelde er maar een beetje tussendoor.
Ik denk dat vier treinen per uur tussen Maastricht en Heerlen op zondag wel wat veel van het goede is.

Dan nog even een vraag aan Mich, onze Veolia machinist. Rij je alleen op de Maaslijn of ook op de Heuvellandlijn? Of zijn dat twee verschillende rayons?
 

08-11-2007 22:14:17
rob_ehv
rob_ehv
Quote
ijsm: Ik kwam om 14.45 (ofzo) bij Hrt de Veolia 351, 353 en 354 tegen, rijdend richting Ehv. Wat gingen die doen? Er stond trouwens ook nog iemand foto's te maken bij Hrt, dus wellicht duiken er nog ergens foto's op...

Dat is dan al de 2e keer deze week


robq
 

08-11-2007 22:39:18
ijsm
ijsm
De tijd gaat hard als het gezellig is: dat was reeds gisteren al . Ik zag foto's op www.spoorforum.nl onder Actuele foto's.  

08-11-2007 22:39:20
mat64
mat64
dat klopt zie hier ergens onderaan

http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.cgi?board=sp&action=display&num=1194449265
 

08-11-2007 23:00:36
mich
mich
Quote
floriss: Dan nog even een vraag aan Mich, onze Veolia machinist. Rij je alleen op de Maaslijn of ook op de Heuvellandlijn? Of zijn dat twee verschillende rayons?


De machinisten op de Maaslijn rijden niet op de Heuvellandlijn, andersom wel. Rede is dat er hier een tekort aan machinisten is.
Wat de GTW doen in Braband weet ik niet, ook typisch dat al 6 stellen aanwezig zijn, de 201 202 351 352 353 en 354.
Afgelopen dagen is veel vertraging, met name veroorzaakt door gladheid. Inderdaad is per ongeluk een schoonmaker ontvoert %08%

Laatst bewerkt door mich op 08-11-2007 23:01
 

09-11-2007 02:21:53
kritische
kritische
Quote
floriss: Het schrappen van die IC op de Heuvellandlijn op zondag lijkt me op zich ook wel logisch. De stoptreinen geven in zowel Heerlen als Maastricht de aansluitingen op de 800. Die IC's pendelde er maar een beetje tussendoor.
Ik denk dat vier treinen per uur tussen Maastricht en Heerlen op zondag wel wat veel van het goede is.


Uit dit bericht zou je kunnen lezen dat de hele zondag geen IC's rijden, maar dat is niet juist. Rond 13:00 gaan de IC's gewoon weer rijden.
De IC's op de zondagmorgen zijn inderdaad zeer matig bezet.

kritische
 

10-11-2007 18:44:17
nielsje
nielsje
Quote
mich: Afgelopen dagen is veel vertraging, met name veroorzaakt door gladheid.

De NS Intercity's hier in Horst-Sevenum hebben geen problemen gehad zover ik weet.

Edit Mvd: Quote aangepast. Als je niet precies weet hoe het quoten gaat, kijk even bij de help.

Laatst bewerkt door nielsje op 10-11-2007 18:45
 

11-11-2007 11:20:29
sneltrein
sneltrein
Op www.maaslijn.net (en dan forum) staat dat er op OHIH andere namen dan Velios rondgaan!

Hoezeker is het dat die Veolia GTW's Veolios gaan heten dan?


:)
 

11-11-2007 13:13:25
fabrierban
fabrierban
Quote
kritische:
Uit dit bericht zou je kunnen lezen dat de hele zondag geen IC's rijden, maar dat is niet juist. Rond 13:00 gaan de IC's gewoon weer rijden. De IC's op de zondagmorgen zijn inderdaad zeer matig bezet.


Zo staat het ook in de ov9292 planner. Overigens vraag ik me af of Veolia zo maar de frekwenties kan verlagen binnen het huidige contract?
 

11-11-2007 13:39:31
geertw
geertw
Quote
sneltrein: Op www.maaslijn.net (en dan forum) staat dat er op OHIH andere namen dan Velios rondgaan!

Hoezeker is het dat die Veolia GTW's Veolios gaan heten dan?

Op OHIH meldde een Veolia-medewerker (trups) dat de GTW's "Spurt" gingen heten. Of dat waar is weet ik niet


http://www.ovinnederland.nl/
 

11-11-2007 15:15:11
kritische
kritische
Quote
fabrier: Overigens vraag ik me af of Veolia zo maar de frekwenties kan verlagen binnen het huidige contract?


De eis in de aanbestedingsdocumenten was een 30' frequentie.

kritische
 

11-11-2007 15:43:54
fabrierban
fabrierban
@kritisch
De aanbestedingsdocumenten zijn in feite alleen het bestek voor de aanbesteding.
Beslissend lijkt me echter wat er in de offerte van Veolia over vermeld stond.

Laatst bewerkt door fabrierban op 11-11-2007 15:44
 

11-11-2007 20:47:35
daan1714
daan1714
Op OHIH stond ook nog wat over de naam 'Foenix'.  

11-11-2007 23:30:08
kritische
kritische
Quote
fabrier: @kritisch
De aanbestedingsdocumenten zijn in feite alleen het bestek voor de aanbesteding.
Beslissend lijkt me echter wat er in de offerte van Veolia over vermeld stond.


In het contract met Veolia staat het minimum voorzieningenniveau en het aantal dru's/dienstregelingkilometers dat moet worden gereden. Veolia kan dus gewoon schuiven in de dienstregeling als men maar blijft voldoen het minimum voorzieningenniveau. Als Veolia te weinig dru's/dienstregelingkilometers rijdt wordt dit naar rato verminderd op de exploitatiebijdrage.

Kritischereiziger

Laatst bewerkt door kritische op 12-11-2007 11:19
 

12-11-2007 11:25:25
peterselie
peterselie
Quote
daan1714: Op OHIH stond ook nog wat over de naam 'Foenix'.


Het is gewoon zand in de ogen strooien van de hobbyisten. Het is afwachten tot het eind van deze maand wat de echte naam wordt.
 

12-11-2007 11:57:45
TreinOFiel
TreinOFiel
Quote
daan1714: Op OHIH stond ook nog wat over de naam 'Foenix'.

Dat was slechts een voorstel van een gebruiker (BR628)...
 

13-11-2007 15:11:12
ijsm
ijsm
Morgen worden de 355 (2/8) en 203 (2/6) afgeleverd, dus die zullen vrijdag wel aankomen in Venlo?  

13-11-2007 15:20:56
mich
mich
Dan komen ze donderdag of vrijdag aan. Gaat wel erg snel zo, dan zijn eind deze week al 21 van de 38 bakken geleverd.
Foto 203+355: http://www.reissweb.net/images/nc1755g.jpg

Laatst bewerkt door mich op 13-11-2007 16:50
 

13-11-2007 15:36:52
reizigert
reizigert
Als Veolia al zo'n grote vloot heeft voordat er een reizigerstrein mee gereden is, zou je gaan denken dat er afgeweken kan worden van het plan om de treinen eerst in de spitsdienst Nm-Bmr in te zetten, maar meteen fase 2 in werking stellen: GTW's op de gehele lijn (incidenteel afgewisseld met een wadloper) en wadjes in de spitsdienst. Zou ook leuker zijn, want op die manier kunnen alle reizigers van Roermond tot Nijmegen er meteen van profiteren...  

13-11-2007 16:10:07
nielsje
nielsje
Daar ben ik het helemaal mee eens!  

13-11-2007 18:11:56
wadloper32
wadloper32
Quote
reizigert: Als Veolia al zo'n grote vloot heeft voordat er een reizigerstrein mee gereden is, zou je gaan denken dat er afgeweken kan worden van het plan om de treinen eerst in de spitsdienst Nm-Bmr in te zetten, maar meteen fase 2 in werking stellen: GTW's op de gehele lijn (incidenteel afgewisseld met een wadloper) en wadjes in de spitsdienst. Zou ook leuker zijn, want op die manier kunnen alle reizigers van Roermond tot Nijmegen er meteen van profiteren...

In Noord-Nederland zat ik toch echt liever in de oude vertrouwde wadloper. Die werkte tenminste nog, vanaf de invoer van de GTW´s ging het heel erg mis.