24-02-2012 18:27:20
rbeijers
rbeijers
Stel 7.202 is voorzien van bestickering ter promotie van de Floriade in Venlo: http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/6779948254  

24-02-2012 21:27:15
koosmat64
koosmat64
Ziet er wel geinig uit naast al die witte stellen.  

19-03-2012 08:42:21
mdeen
mdeen
Vanmorgen een GTW van Veolia door het juk in Nijmegen:
http://a.yfrog.com/img877/8535/sncmk.jpg
 

19-03-2012 11:14:07
lw-o
lw-o
die ziet er best een beetje krom uit...
kan ns vast weer een buffel klaar gaan zetten voor verhuur
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

19-03-2012 12:24:42
john2
john2
Quote
mdeen (ma 19 mrt 2012 08:42:21 https://m.somda.nl/forum/1538/p383395/): Vanmorgen een GTW van Veolia door het juk in Nijmegen:
http://a.yfrog.com/img877/8535/sncmk.jpg

Alweer een Veoliatrein door een stootjuk. Een tijd geleden op station Maastricht Randwyck ook al. Als ik naar de foto kijk via de link dan is de betreffende trein toch een meter of twee door het stootjuk gegaan. En het perron heeft ook een meter schade opgelopen. Trouwens de treinen van de NS lukt het ook weleens om een stootjuk terammen.
 

19-03-2012 14:31:54
koosmat64
koosmat64
Weet iemand welk stel dit is?  

19-03-2012 14:34:36
ZJ37
ZJ37
354 was al ergens genoemd.  

19-03-2012 16:03:44
hapsrail
hapsrail
Op de foto's te zien is het inderdaad de 354 http://www.omroepgelderland.nl/upload_mm/9/5/6/1437991_fullimage_image2_583x365.jpg  

19-03-2012 16:11:26
rob46
rob46
Had ik vanmorgen al op OD gemeld; stel 354 als tr. 32318 zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/6996366725/


57 jaar OV-fotografie.
 

19-03-2012 17:42:40
jwalk1
jwalk1
Beste mensen,

ook ik was bij het ongeval aanwezig toen het plaatsvond, het was toch wel een behoorlijke klap, maarja als je nagaat wat zo'n GTW weegt dan is het wel logisch.

ik heb (ook) een foto gemaakt, excuses voor de wat mindere kwaliteit ik heb het gedaan met mijn mobietje: http://flickr.com/gp/76310914@N06/87sT04

EDIT: link is gerepareerd, excuses voor het ongemak

Laatst bewerkt door jwalk1 op 19-03-2012 18:11


Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ
 

19-03-2012 17:49:10
SGMm2137
SGMm2137
Ik krijg alleen geen foto te zien, alleen een inlogscherm


(hsl)-mcn Ehv
 

19-03-2012 17:58:35
AgentX
AgentX
Geen toegang tot de foto...  

19-03-2012 18:03:54
john2
john2
Ik krijg ook alleen een inlog scherm te zien als ik op de link klik. Dan nog een reportage van Omroep Gelderland over de Veolia die door het stootblok reed. Eerst bewegende video beelden, dan gelijk een radio verslag. Komende nacht zou de ramtrein van Veolia worden weggesleep. http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1437661/Ramtrein-Nijmegen-vannacht-weggesleept.htm En even op het luidspreker symbool klikken voor geluid er bij te krijgen

Laatst bewerkt door john2 op 19-03-2012 18:22, reden: Meer informatie er bij gezet.
 

19-03-2012 18:31:32
edje
edje
Je moet ingelogd zijn met een Flickr Account wil je de foto kunnen zien, maar volgens mij kan het ook als je de afbeelding-url kopieert en hier plakt

http://farm7.staticflickr.com/6225/6851005826_dfb186d9a0_b.jpg
 

19-03-2012 18:34:59
AgentX
AgentX
Waarom maakt hij er niet gewoon een publiekelijk zichtbare foto van? Dan hoef je ook niet in te loggen op Flickr...  

19-03-2012 19:21:44
jwalk1
jwalk1
beste Leden,

mijn excuses nogmaals, ik werk voor het eerst met flickr en moet het nog een beetje ontdekken.

maar hij staat onder de catagorie "photostream" dus hij zou het moeten doen, maar zoals ik medegedeeld krijg werkt het niet, dat is spijtig

met vriendelijke groet,

EDIT: ik heb het nog een keer geprobeerd, op andere pc's thuis (waar ik niet ingelogd heb) doet hij het, graag zou ik weten of hij het nu wel doet, bij voorbaat dank

Laatst bewerkt door jwalk1 op 19-03-2012 19:25


Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ
 

19-03-2012 19:53:49
raymond16
raymond16
Hij werkt  

19-03-2012 19:59:03
waalkade
waalkade
Om ca 18.27 stond het treinstel weer in de rails en kon men beginnen met inpakken.
Zo op het eerste oog valt de schade mee.
 

19-03-2012 22:01:59
AgentX
AgentX
Quote
raymond16 (ma 19 mrt 2012 19:53:49 https://m.somda.nl/forum/1538/p383543/): Hij werkt


Als ik even een aanvulling mag doen:

Het is (denk ik) handiger om je foto's niet te delen met een Guest Pass, maar gewoon openbaar te publiceren. Dit kun je instellen rechts bij "Owner settings", bij het linkje "You've set this photo to be Private (edit), but people can still see it if they use these guestpasses". Klik op "edit" en vink daar "Anyone" aan. Dan hoef je ook niet meer in te loggen en kan iedereen je foto's zien.
 

19-03-2012 22:51:19
rambons
rambons
Vanavond werd stel 354 achter een drietje met beperkte snelheid (70km/h) als tr 87900 naar Venlo gebracht en kwam om 22:15 door Boxmeer gereden. Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8YceM07uBeM

Laatst bewerkt door rambons op 19-03-2012 23:21
 

20-03-2012 10:28:28
patrick91
patrick91
Vanochtend tussen 9.50 een 10.20 waren er 'mannetjes met gele hesjes' naar het stel aan het kijken. Ik neem aan iets van inventarisatie van de schade. Stel staat in het verlengde van spoor 4 te Venlo op een spoor waar vaak Veoliastellen GDST staan.


Patrick
 

28-03-2012 12:24:29
john2
john2
Een E - mail van de klantenservice van Veolia gehad over de Dalurenkorting. De Dalurenkorting is als gratis produkt voor op de OV chipkaart tezetten verlengd van 31 maar 2012 tot 1 juli 2012. Vanaf 1 juli 2012 zal er waarschijnlijk voor de Dalurenkorting op de OV chipkaart betaald moeten worden. Hoe Veolia een en ander tot uitvoer wil brengen, voor de mensen die al een Dalurenkorting op hun OV chipkaart hebben, weet ik ook niet. Wellicht met je OV chipkaart naar een Veolia servicepunt om voor de Dalurenkorting tebalen. Ik denk dat Veolia de produkten die op een OV chipkaart staan ook wel in hun computer hebben zitten en zodoende de mensen kunnen benaderen als ervoor betaald moet worden voor de Dalurenkorting. En de controleurs van Veolia moeten men hun apperatuur gewoon de abonnementen van de NS uit kunnen lezen, als men met een NS papieren kortingskaartje in een Veolia trein rijdt. De controleurs die zeggen dat ze dit niet kunnen zijn verkeerd geinformeerd. Na het posten van de bovenstaande tekst heb ik weer nieuwe informatie gekregen over de Dalurenkorting van Veolia klantenservice. Deze info is de volgende. De Dalurenkorting zal een einddatum in juli hebben. Hierna wordt het produkt inactief en moet het opnieuw bij een servicepunt of webwinkel op de kaart worden geladen tegen betaling. Echter is al deze informatie onder voorbehoud.

Laatst bewerkt door john2 op 28-03-2012 14:05, reden: Meer informatie er bij gezet.
 

28-03-2012 23:55:32
ruud.h
ruud.h
Afgelopen zaterdag ben ik wezen spotten in Vl
Zag daar de E-GTW staan 7.651
Staat hij voor onderhoud in Vl hij stond langs het Stel wat op 20 maart door het stoot juk was gereden


ruud.h
 

30-03-2012 01:21:38
patrick91
patrick91
Daar staan vaker meerdere stellen gewoon GDST. Zal wel wat spoor liggen 'van Veolia'.


Patrick
 

18-04-2012 23:06:09
ruud.h
ruud.h
‘Treinongeval Nijmegen fout van machinist’

woensdag 18 april 2012 | 17:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 18 april 2012 | 22:23
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

NIJMEGEN – Het treinongeval op 19 maart, waarbij een Veolia-trein in de ochtendspits door een stootblok reed op het centraal station in Nijmegen, is veroorzaakt door de machinist. “Hij heeft niet op tijd geremd”, zegt Veolia-directeur Frank van Setten. Bij het ongeluk raakten twee passagiers gewond. De Inspectie Leefomgeving en Transport deed onderzoek.

Volgens Van Setten heeft de machinist waarschijnlijk niet op tijd in de gaten gehad dat de trein, afkomstig uit de richting Boxmeer, moest stoppen op perron 35a en niet op het even verderop gelegen perron 1b. Het betrof een ervaren machinist, die zes jaar voor Veolia reed. Het bedrijf wil niet zeggen welke consequenties het ongeluk voor de machinist heeft gehad.

De schade aan het treinstel bedraagt zo’n 250.000 euro. Over drie weken kan de trein weer in gebruik worden genomen, aldus Van Setten. Spoorwegbeheerder ProRail heeft inmiddels een nieuw type stootblok geplaatst, wat verder van het perron af. “Ook komt er een systeem waarbij de trein automatisch tot stilstand komt als hij met te hoge snelheid voorbij een bepaald punt rijdt.”

De treinen van de Maaslijn (Boxmeer, Venray, Venlo, Roermond) komen in Nijmegen meestal aan op spoor 1b, maar doordeweeks in de ochtendspits en tussen 14.00 en 18.00 uur ook op spoor 35a (bij ROC Nijmegen). Directeur Van Setten betreurt het ongeluk, maar zegt blij te zijn dat er geen sprake blijkt te zijn van een technisch mankement aan de trein. “Dan waren de gevolgen waarschijnlijk ingrijpender geweest.”

© Gelderlander 2012, op dit artikel rust copyright.


ruud.h
 

19-04-2012 08:57:29
ZJ37
ZJ37
Van Setten weet geloof ik zelf niet waar hij het over heeft, want spoor 35a bestaat niet eens en begrijp al helemaal niet de relatie dat spoor '35a' met het 'verderop gelegen spoor 1b' dat er gewoon naast ligt.

Beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.
 

19-04-2012 09:06:43
cuijk
cuijk
Dat spoor heet 35a / 35b; zo staat het op de oude CTAs althans vermeld  

19-04-2012 09:15:36
ZJ37
ZJ37
Officieel is het spoor 135 en buiten 35. Geen idee wat ze daar zelf van gemaakt hebben.  

19-04-2012 09:42:11
edje
edje
Quote
ZJ37 (do 19 apr 2012 08:57:29 https://m.somda.nl/forum/1538/p387784/):

Beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.


Van Setten is zelf ook af en toe machinist dus ik denk dat hij normaal gesproken wel weet waar hij het over heeft.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-04-2012 10:22:03
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (do 19 apr 2012 08:57:29 https://m.somda.nl/forum/1538/p387784/): Van Setten weet geloof ik zelf niet waar hij het over heeft, want spoor 35a bestaat niet eens en begrijp al helemaal niet de relatie dat spoor '35a' met het 'verderop gelegen spoor 1b' dat er gewoon naast ligt.
Beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.
Van Van Setten kun je vinden wat je wilt, maar niet dat hij niet weet waar hij over praat.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-04-2012 10:22
 

19-04-2012 10:54:50
ZJ37
ZJ37
Het verhaal komt een beetje rommelig over (met spoornummers die niet bestaan en niet liggen zoals wordt beschreven), maar misschien dat het anders in de artikel is gekomen dan zoals Van Setten is verwoord.  

19-04-2012 11:05:01
martijnmet
Moderator
martijnmet
Quote
ZJ37 (do 19 apr 2012 08:57:29 https://m.somda.nl/forum/1538/p387784/): Van Setten weet geloof ik zelf niet waar hij het over heeft, want spoor 35a bestaat niet eens en begrijp al helemaal niet de relatie dat spoor '35a' met het 'verderop gelegen spoor 1b' dat er gewoon naast ligt.

De reizigers moeten voor de trein op spoor 35 wel altijd verder lopen dan de trein van spoor 1b. Dus waarschijnlijk vandaar de gedachte dat spoor 1b verderop gelegen is, terwijl in feite de plaats van de trein langs het perron wordt bedoeld (die is vanuit Nmh gezien inderdaad verderop gelegen).
 

19-04-2012 13:31:22
ruud.h
ruud.h
maar de krant doet ook vaak dingen zelf toevoegen denk ik dan het echte verhaal wordt verteld toch


ruud.h
 

19-04-2012 22:24:32
mich
mich
35 is wel degelijk ingedeeld in a en b. Kijk maar eens goed de volgende keer.  

19-04-2012 23:10:11
ruud.h
ruud.h
Dit hebben ze gedaan met de ingang van de nieuwe CTA bakken
Perron 1b is hier door verlengd voor de overige treinen


ruud.h
 

19-04-2012 23:55:24
Masjinist
Masjinist
Quote
edje (do 19 apr 2012 09:42:11 https://m.somda.nl/forum/1538/p387794/):
Quote
ZJ37 (do 19 apr 2012 08:57:29 https://m.somda.nl/forum/1538/p387784/):

Beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.


Van Setten is zelf ook af en toe machinist dus ik denk dat hij normaal gesproken wel weet waar hij het over heeft.


Dat weet hij niet als hij zich al uit gaat spreken over de toedracht terwijl
het onderzoek nog in gang is bij itl/ivw.
Daarbij is het walgelijk gewoon dat hij blij is over het uitgesloten zijn van een technisch mankement aan de treinen, en daarbij geen uitspraken doet over de gevolgen voor de machinist.

Laatst bewerkt door Masjinist op 19-04-2012 23:56
 

20-04-2012 07:54:18
kniesoor
kniesoor
Uitgelaten? Hij contasteert, da's toch iets wezenlijk anders. En ik denk dat de eventuele gevolgen voor de machinist niet bepaald via de media naar buiten hoeven te komen, dat zou jij in zijn plaats ook niet fijn vinden gok ik?  

20-04-2012 08:12:14
edje
edje
Quote
Masjinist (do 19 apr 2012 23:55:24 https://m.somda.nl/forum/1538/p387902/):
Quote
edje (do 19 apr 2012 09:42:11 https://m.somda.nl/forum/1538/p387794/):
Quote
ZJ37 (do 19 apr 2012 08:57:29 https://m.somda.nl/forum/1538/p387784/):

Beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.


Van Setten is zelf ook af en toe machinist dus ik denk dat hij normaal gesproken wel weet waar hij het over heeft.


Dat weet hij niet als hij zich al uit gaat spreken over de toedracht terwijl
het onderzoek nog in gang is bij itl/ivw.
Daarbij is het walgelijk gewoon dat hij blij is over het uitgesloten zijn van een technisch mankement aan de treinen, en daarbij geen uitspraken doet over de gevolgen voor de machinist.


Misschien heeft de desbetreffende machinist wel in bij zijn van Van Setten. wel toegegeven dat hij fout zat, van van Setten weet ik toevallig dat hij altijd zeer betrokken is bij het personeel.
Ontkennen als machinist heeft met modern materieel trouwens ook helemaal geen zin, ARR registreert alle bedieningen vanuit de cabine.

En dat hij blij is dat het niet aan het materieel is, is natuurlijk vanuit zijn functie logisch. Je moet er niet aan denken dat je al je materieel aan de kant kunt zetten omdat er misschien een technische storing in zit, dat is een ramp voor je bedrijf.
 

20-04-2012 09:12:11
mich
mich
GTW is inderdaad snel uit te lezen. Je kunt heel mooi zien wat er precies gedaan is, stand van de bedieningshendels tegen de snelheid uitgezet bijvoorbeeld.  

30-05-2012 19:10:32
john2
john2
Vandaar er achter gekomen dat de controleur van Veolia ook de samenreis korting van NS accepteren. Mijn vrouw had een OV chipkaart in de hand en vroeg of de controleur ook de andere OV chipkaart moest zien. Het antwoord was, nee samenreis kaartje/korting.

Laatst bewerkt door john2 op 30-05-2012 19:11, reden: type fout hersteld.
 

29-06-2012 10:12:08
john2
john2
Vandaag was er op L1 radio dat de provincie Limburg stoptreinen wilt laten rijden tussen Roermond en Weert v.v. En deze lijn aanbesteden samen met de lijnen Roermond - Maastricht(Randwyck) en Sittard Heerlen. Deze aanbesteding zou dan aan Veolia moeten worden toegewezen. Omdat Veolia ook al de Maaslijn en de Heuvellandlijn heeft. http://www.l1.nl/nieuws/184026-limburg-wil-stoptrein-tussen-weert-en-roermond  

29-06-2012 10:24:31
wilcot
wilcot
er staat nergens dat deze concessie naar Veolia moet gaan. Er zal een aanbesteding gedaan worden en dan zien we wel of Veolia ze krijgt. Het zou misschien wel handig zijn om dat zo te doen maar er dient wel degelijk aanbesteed te worden.  

29-06-2012 10:39:50
bnv
bnv
Vanaf wanneer is de nieuwe concessie van kracht? Vanaf december 2014, december 2015 of december 2016?
Er moet ook voldoende tijd zijn om de vereiste procedures te doorlopen. En dat duurt altijd wel even. Niettemin naar verwachting voldoende tijd.
Tot dan zal men wellicht proberen het met de plan V's uit te zingen. Met verlengingsbeurten en het eventuele oprekken van revisietermijnen zou dat ook nog eens een beetje moeten lukken. Daarna zullen het wel Stadlers GTW worden.
 

29-06-2012 11:10:02
dennistd
dennistd
De huidige concessie voor de Heuvellandlijn loopt tot december 2016  

29-06-2012 11:11:22
daniel81
daniel81
Quote
wilcot (vr 29 jun 2012 10:24:31 https://m.somda.nl/forum/1538/p396811/): er staat nergens dat deze concessie naar Veolia moet gaan. Er zal een aanbesteding gedaan worden en dan zien we wel of Veolia ze krijgt. Het zou misschien wel handig zijn om dat zo te doen maar er dient wel degelijk aanbesteed te worden.

Dat staat niet in het artikel maar @john2 verwees naar een item op de radio, mogelijk dat dat daarin wel gezegd is.
In dat geval hebben ze wel wat wonderlijks gezegd; immers als op voorhand de 'winnaar' bekend is, is het geen aanbesteding meer, maar een onderhandse gunning.
Of er aanbesteed moet worden durf ik trouwens niet te zeggen. Ik weet niet tot welke hoogte 'meerwerk' wordt toegestaan.
 

29-06-2012 11:40:59
john2
john2
Quote
john2 (vr 29 jun 2012 10:12:08 https://m.somda.nl/forum/1538/p396807/): Vandaag was er op L1 radio dat de provincie Limburg stoptreinen wilt laten rijden tussen Roermond en Weert v.v. En deze lijn aanbesteden samen met de lijnen Roermond - Maastricht(Randwyck) en Sittard Heerlen. Deze aanbesteding zou dan aan Veolia moeten worden toegewezen. Omdat Veolia ook al de Maaslijn en de Heuvellandlijn heeft. http://www.l1.nl/nieuws/184026-limburg-wil-stoptrein-tussen-weert-en-roermond

Heb het radiofragment van L1 op de website van L1 kunnen traceren. Hierbij de link. http://www.l1.nl/audio/cda-gedeputeerde-patrick-van-der-broeck-29-jun-2012
 

29-06-2012 12:15:20
mren
mren
Quote
daniel81 (vr 29 jun 2012 11:11:22 https://m.somda.nl/forum/1538/p396817/):
In dat geval hebben ze wel wat wonderlijks gezegd; immers als op voorhand de 'winnaar' bekend is, is het geen aanbesteding meer, maar een onderhandse gunning.
Of er aanbesteed moet worden durf ik trouwens niet te zeggen. Ik weet niet tot welke hoogte 'meerwerk' wordt toegestaan.

Een compleet nieuwe route valt niet bepaald onder meerwerk.

Bovendien ligt de bal niet bij de provincie maar zal de minister de de lijn deels uit hoofdrailnet moeten halen.
 

29-06-2012 12:35:37
dvdhoven
dvdhoven
En ik vraag me af wat er te stoptreinen valt tussen Weert en Roermond. Zullen toch eerst stations moeten komen.


Dick van den Hoven
 

29-06-2012 12:36:10
ZJ37
ZJ37
Beaxem of Haelen staat op de rol voor een station.  

29-06-2012 16:59:05
bnv
bnv
Quote
dennistd (vr 29 jun 2012 11:10:02 https://m.somda.nl/forum/1538/p396816/): De huidige concessie voor de Heuvellandlijn loopt tot december 2016


Dat duurt dan nog even. Voldoende tijd voor een reguliere (Europese) aanbesteding.
Maar met plan V kan het niet helemaal lukken tot het einde in december 2016. Gezien de huidige nedtrainnorm van negen en een kwart jaar, kunnen in totaal 11 stellen die eindstreep van december 2016 halen. Of voor die tijd vindt vervanging plaats door SGM (bijvoorbeeld) of de revisietermijnen van wat eerder gereviseerde 441'ers wordt opgerekt.
 

10-07-2012 09:03:53
jbt
jbt
Een bericht op L1 waar je niet vrolijk van wordt:
http://www.l1.nl/nieuws/184956-machinist-veolia-gewond-na-ruzie
 

10-07-2012 12:11:00
john2
john2
In de link van jbt staat links naast het Gerelateerd nieuws een link naar een radio interview met René de Beer van Veolia over de gewonde machinist.

Laatst bewerkt door john2 op 10-07-2012 12:11, reden: type fout hersteld.
 

10-07-2012 16:09:22
joahn93
joahn93
Was een klasgenoot van mij bij betrokken


FR1908
 

10-07-2012 16:44:27
tomgreep
tomgreep
In de zin van: hij zat in die trein, of hij was degene die mishandelde?

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-07-2012 17:30, reden: Quoot laatste bericht niet nodig.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-07-2012 22:15:55
joahn93
joahn93
Hij bestuurde de trein, samen met de mishandelde mcn


FR1908
 

10-07-2012 22:19:15
ruud.h
ruud.h
Moet toch niet kunnen of wel dan vindt ik niet hoor
Je moet bijna een Politie agent mee op de trein sturen zo net als rond
Rotterdam en Amsterdam
en dat voor de Maaslijn
Kan echt niet!!!!!!!


ruud.h
 

11-07-2012 00:26:59
maurits
maurits
Eeehm, ik weet niet of je wel eens rond Amsterdam of Rotterdam in de trein komt, maar er staat hier heus geen politieagent naast iedere HC of machinist. Agressie komt in het hele land voor, ik ben ooit door een agressieve reiziger aangevallen die een meisje lastig viel. Toen ik daar wat van zei vloog hij me aan, die vent is door een potige Twentse kerel en een Marokkaanse jongen toen vastgepakt. Dat was in de stoptrein tussen Almelo de Riet en Almelo...

Laatst bewerkt door maurits op 11-07-2012 00:34


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

11-07-2012 00:54:48
ruud.h
ruud.h
Ik kom daar wel eens ja en zag toen wel een agent mee reizen in de trein

Ruud.h


ruud.h
 

12-07-2012 02:56:43
mren
mren
Sja, ook agenten gaan wel eens met de trein. Om daar nou meteen dergelijk conclusies aan te gaan verbinden...  

16-08-2012 17:06:29
mdj
mdj
Quote
mdj (wo 17 aug 2011 19:45:07 https://m.somda.nl/forum/1538/p350927/): Van 29 augustus tot 23 december (!) zullen er 7 treinen per uur rijden op Ck-Nm.
Naast de bekende Rm-Nm en Vry-Nm, zal er een serie Ck-Nm gereden worden.

32420 - 32422 - 32424
Ck 7.56 - 8.12 - 8.26
Mk 8.01 - 8.17 - 8.31
Nmh 8.06 - 8.22 - 8.36
Nm 8.12 - 8.27 - 8.42

Het materieel zal als LM naar Ck gereden worden, ze staan niet in de reisplanner iig.

Ook dit jaar weer, maar dan van 20 augustus t/m 21 december.
32420 en 32422 komen leeg uit Nm, trein 32424 komt uit 32225 die in Cuijk wordt geplitst.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

16-08-2012 17:47:39
ruud.h
ruud.h
De 32320 vanuit Vl naar Ck en wordt dan gesplits te Ck was vorig jaar ook zo en de ene ging door als stoptrein naar Nm en de andere ging weer terug naar Rm

Laatst bewerkt door ruud.h op 16-08-2012 18:05


ruud.h
 

16-08-2012 21:08:44
bnv
bnv
Gaan ze dat redden met die Stadlers of moet er, evenals in de winter 2010-2011, weer DM 90 aan te pas komen.  

17-08-2012 17:51:18
ruud.h
ruud.h
Volgens mij gaan ze met GTW'S rijden de DM90 3447 en de 3446 zijn weer terug naar NSR gegaan en komen dus niet meer terug naar mijn weten Maar alles is mogelijk hoor even afwachten dus maar


ruud.h
 

17-08-2012 19:06:10
treinefan
treinefan
Er staat altijd nog een DH-2 in Amersfoort, en enkele plan U stellen die toch echt eerst gestofzuigd moeten worden voordat ze weer kunnen rijden. 3e mogelijkheid, ze huren wat GTW's van Arriva.  

17-08-2012 19:28:11
train85
train85
Het gaat ze wel lukken hoor, ze gaan zeer waarschijnlijk alleen maar rijden met losse stellen.  

17-08-2012 19:33:58
bnv
bnv
Quote
ruud.h (vr 17 aug 2012 17:51:18 https://m.somda.nl/forum/1538/p404113/): Volgens mij gaan ze met GTW'S rijden de DM90 3447 en de 3446 zijn weer terug naar NSR gegaan en komen dus niet meer terug naar mijn weten Maar alles is mogelijk hoor even afwachten dus maar


Die twee stellen 3446 en 3447 rijden alweer geruime tijd bij Syntus.

Laatst bewerkt door bnv op 17-08-2012 19:37
 

17-08-2012 19:36:05
bnv
bnv
Quote
train85 (vr 17 aug 2012 19:28:11 https://m.somda.nl/forum/1538/p404143/): Het gaat ze wel lukken hoor, ze gaan zeer waarschijnlijk alleen maar rijden met losse stellen.


Dat levert alleen maar spreiding van dezelfde capaciteit op, geen verhogende capaciteit. Daar was het toch om begonnen? Dwz: teveel aanbod van reizigers bij te weinig materieel. Schiet niet echt op volgens mij.
 

17-08-2012 19:55:30
dh3201
dh3201
Quote
bnv (do 16 aug 2012 21:08:44 https://m.somda.nl/forum/1538/p403922/): Gaan ze dat redden met die Stadlers of moet er, evenals in de winter 2010-2011, weer DM 90 aan te pas komen.

Die DM'90 waren toch ter vervanging van de tijdelijk te missen tweetjes die bij Stadler tot drietjes werden omgevormd?


Shqiperise-lopers?
 

17-08-2012 21:58:38
broek53
broek53
Volgens mij hebben ze dezelfde dienst afgelopen winter uitgevoerd met eigen materieel, dus waarom zou er nu dan iets extra's nodig zijn?  

18-08-2012 11:58:12
daniel81
daniel81
Quote
dh3201 (vr 17 aug 2012 19:55:30 https://m.somda.nl/forum/1538/p404153/):
Quote
bnv (do 16 aug 2012 21:08:44 https://m.somda.nl/forum/1538/p403922/): Gaan ze dat redden met die Stadlers of moet er, evenals in de winter 2010-2011, weer DM 90 aan te pas komen.

Die DM'90 waren toch ter vervanging van de tijdelijk te missen tweetjes die bij Stadler tot drietjes werden omgevormd?

En een jaar later als compensatie voor het tweetje dat bij Meerssen ernsitge schade had opgelopen.
 

19-08-2012 00:40:12
ruud.h
ruud.h
Quote
dh3201 (vr 17 aug 2012 19:55:30 https://m.somda.nl/forum/1538/p404153/):
Quote
bnv (do 16 aug 2012 21:08:44 https://m.somda.nl/forum/1538/p403922/): Gaan ze dat redden met die Stadlers of moet er, evenals in de winter 2010-2011, weer DM 90 aan te pas komen.

Die DM'90 waren toch ter vervanging van de tijdelijk te missen tweetjes die bij Stadler tot drietjes werden omgevormd?


Dat was daarom ja en toen ze weer terug waren als 3tjes zijn ze weer weg gegaan


ruud.h
 

20-08-2012 20:50:20
ruud.h
ruud.h
Er vielen vanmorgen al diverse Extra treinen uit ben benieuwd of het morgen wel zal lukken ga dan weer kijken


ruud.h
 

20-08-2012 21:28:02
ZJ37
ZJ37
Op de Heuvellandlijn reden de hele dag minder treinen. Begint een beetje struktureel probleem te worden... Is het huren van extra materieel zodanig ingewikkeld of kostbaar dat het eenvoudiger is om klanten langer te laten wachten?  

20-08-2012 21:32:27
broek53
broek53
Ja, natuurlijk.  

20-08-2012 22:11:44
ZJ37
ZJ37
Is het zo natuurlijk? Het FMN, waar Veolia onderdeel van is, roept zelf het hardst van allemaal dat afsplitsen in de spoorsector zo geweldig interessant is voor alles en iedereen. Laat dit er nu een sterk negatief voorbeeld van zijn.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 20-08-2012 22:21
 

20-08-2012 22:21:27
broek53
broek53
Ik ken je stokpaardjes wel, maar dan moet je de retorische vraag anders stellen.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-08-2012 22:21
 

20-08-2012 22:24:02
ZJ37
ZJ37
Zal eens een poging doen: Hoe lang duurt het voor Veolia een treinstel (laat ik zeggen een Plan V of DM90) gehuurd krijgt?  

20-08-2012 23:42:52
timtrein
timtrein
Bij de huidige materieelstand met een caroussel die in Maastricht staat? Kan nooit meer dan een halve dag zijn volgens mij. Maar dan zit je nog met materieelbekendheid (ook formeel) en natuurlijk... de kosten. En incidentele uitval komt overal voor... blabla... moeilijkmoeilijk, kluitje-in-het-riet.  

20-08-2012 23:58:30
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (ma 20 aug 2012 22:24:02 https://m.somda.nl/forum/1538/p404827/): Zal eens een poging doen: Hoe lang duurt het voor Veolia een treinstel (laat ik zeggen een Plan V of DM90) gehuurd krijgt?
Daar gaat het niet om. Als je daartegenover de vraag stelt of het makkelijker is de klanten te laten wachten, dan is het antwoord: ja, dat is makkelijker. En als de E-GTW's niet een heel erg structureel defect vertonen, denk ik niet dat Veolia de weg zal inslaan van huur, opleiding van personeel enzovoort enzovoort.
Eén van de verworvenheden van de versplintering, inderdaad.
 

22-08-2012 21:31:08
ZJ37
ZJ37
De spitstreinen Ck-Nm gaan voorlopig niet rijden door te weinig beschikbaar materieel (dat van Veolia is dan).  

22-08-2012 23:00:08
tonnie12
tonnie12
Of beter gezegd: maak van de resterende tweetjes ook drietjes dat lijkt mij toch de eenvoudigste oplossing.

Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 23-08-2012 07:16
 

22-08-2012 23:15:34
mren
mren
Als dat gratis kon, had Veolia dat vast al gedaan.  

25-08-2012 12:02:08
bnv
bnv
Toch benieuwd wat Veolia nu gaat doen gezien het bericht in de Gelderlander van vandaag, zaterdag 25.8.
Blijkbaar zullen ze het zonder DM 90 toch niet kunnen redden. Als het in september 2010 kon, moet het nu toch ook kunnen, zou ik zeggen.
En afwachten waar Veolia voor kiest: voor DM 90 of reizigers laten wachten enz. en een slechte naam verkrijgen.
Ook hier zal het waarschijnlijk alleen weer gaan om geld en logistiek.
We zullen zien.
 

25-08-2012 12:10:16
john2
john2
Als het bij Veolia om geld en logistiek gaat, dan ben ik me aan het afvragen waarom Veolia consessie wilt doen om de stopperdiensten in Limburg te gaan verzorgen.  

25-08-2012 12:23:24
ZJ37
ZJ37
Dat is mijn punt dus ook. Het FMN (waar Veolia samen met Arriva onder valt) roepen dat afsplitsing supergeweldig is voor iedereen, maar de praktijk wijst dus iets heel anders uit.

Heel zwartwit gezien: als één vervoerder het hele Nederlandse net nu verzorgde, had je nu dit probleem dus niet (want DM90 is er volop).
 

25-08-2012 13:03:10
broek53
broek53
Kleine nuance: DM '90 is er volop omdat het vroegtijdig buiten dienst kon omdat er meerdere vervoerders zijn gekomen. Zo'n "reserve"park hoort niet standaard en zeker niet als een natuurwet bij één grote vervoerder voor het hele net.  

26-08-2012 00:44:21
mdj
mdj
Quote
john2 (za 25 aug 2012 12:10:16 https://m.somda.nl/forum/1538/p405771/): Als het bij Veolia om geld en logistiek gaat, dan ben ik me aan het afvragen waarom Veolia consessie wilt doen om de stopperdiensten in Limburg te gaan verzorgen.

Omdat veolia wilt dat die stoptreinen in een concessie komen, en dat ze er dus geld voor krijgen. Meer DRU's betekend meer geld, dus Veolia wilt echt wel extra treinen rijden hoor

Op de Maaslijn zijn die extra treinen ingelegd, omdat anders ze de reizigers niet meekrijgen. Die DRU's van die extra treinen vermoed ik dan dus dat die niet betaald worden. Dus bij te weinig materieel, gooi je die extra treinen eruit.

(Op de veluwe hebben ze -veolia- de opdrachtgever zo gek gekregen om stilstand van de bus ook mee te mogen laten tellen als DRU. Dus laat er nu net een dienstregeling gemaakt te zijn waar best lange keertijden zijn gemaakt.)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

26-08-2012 08:08:23
phantom
phantom
Nou is het nog vroeg voor me,maar wat is een DRU ? %03%
Geloof niet dat ik dat ken,hopelijk kan iemand m uitleggen.
Wat ik me verder afvraag is als veolia straks die andere concessie krijgt,wat voor mat gaat men er dan laten rijden ?
En is t niet handig als je weet dat je er miss iets bijkrijgt qua spoor om te zorgen dat je optijd bent met bestellen van nieuwe treinstellen ? ,anders dan krijgt veolia straks weer de kous op de kop van reizigers en een hoop slechte publiciteit erbij.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

26-08-2012 08:57:41
ZJ37
ZJ37
DienstRegelingUur  

26-08-2012 09:12:14
phantom
phantom
ok thnx voor de uitleg%02%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

26-08-2012 13:40:25
daniel81
daniel81
Quote
phantom (zo 26 aug 2012 08:08:23 https://m.somda.nl/forum/1538/p405908/): Nou is het nog vroeg voor me,maar wat is een DRU ? %03%
Wat ik me verder afvraag is als veolia straks die andere concessie krijgt,wat voor mat gaat men er dan laten rijden ?
En is t niet handig als je weet dat je er miss iets bijkrijgt qua spoor om te zorgen dat je optijd bent met bestellen van nieuwe treinstellen ? ,anders dan krijgt veolia straks weer de kous op de kop van reizigers en een hoop slechte publiciteit erbij.

Veolia 'krijgt' sowieso niets. Zo doen ze het mischien wel voorkomen, maar de normale gang van zaken zal zijn dat er een aanbesteding volgt en daar kan iedereen zich op inschrijven. Daarbij is het volgens mij ook zo dat het einde van de huidige concessie zo ongeveer samenvalt met de mogelijke aanbesteding van de 6800-6900.
De standaard valkuil in NL was daarbij dat die aanbestedingen zó laat gedaan worden dat tijdig nieuw materieel bestellen niet lukte, maar gelukkig gaat het de laatste tijd beter.
 

27-08-2012 23:43:49
ruud.h
ruud.h
Vandaag reden de extra treinen tussen Cuijk en Nijmegen hebben ook al vorige week gereden wat in de Gelderlander stond klopte dus niet


ruud.h
 

29-08-2012 12:23:31
john2
john2
SP: Dubbel spoor op de Maaslijn. Verkiezingspraatje? http://www.treinenweb.nl/news/2535?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Treinenweb+%28Treinenweb%29  

29-08-2012 12:53:39
mich
mich
Ja, als ze eens beginnen met te sponsoren/regelen dat Veolia al hun 16 dieselstellen gedurende overdag inzet en niet alleen 1 uurtje in de ochtendspits ben je al een heel eind... Mocht dat dan nog niet genoeg zijn dan kun je met materieel huren de spitstreinen natuurlijk langer maken dan 1 stelletje.  

29-08-2012 12:53:41
ZJ37
ZJ37
Al leg je 100 sporen aan, zolang Veolia niet ruim in het materieelpark zit lost het natuurlijk helemaal niks op.  

29-08-2012 14:33:23
koosmat64
koosmat64
Het lost natuurlijk wel iets op.
Je zou een kwartiersdienst tussen Vl en Nm mogelijk kunnen maken, waardoor je de hele dag een kwartiersdienst kunt rijden.
Wat een hele verbetering is dan alleen in de spits een kwartiersdienst tussen Vry en Nm.
 

29-08-2012 14:36:00
ZJ37
ZJ37
Moet je wel het materieel ervoor hebben, dat was mijn punt.  

29-08-2012 14:41:04
koosmat64
koosmat64
Dat materieel hebben ze wel. In de daluren staan er een hoop stellen aan de kant.
In de spits is dat natuurlijk een ander verhaal maar doordat er meer treinen verder rijden dan Vry wordt het minder druk in de doorgaande trein naar Rm.
 

29-08-2012 17:43:30
ruud.h
ruud.h
Quote
john2 (wo 29 aug 2012 12:23:31 https://m.somda.nl/forum/1538/p406442/): SP: Dubbel spoor op de Maaslijn. Verkiezingspraatje? http://www.treinenweb.nl/news/2535?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Treinenweb+%28Treinenweb%29


Dit is al zo vaak gezegt dat ze dat wilde doen eerst zien dan pas geloven hoor
Zal wel een 20 eeuwen plan zijn denk ik


ruud.h
 

31-08-2012 12:00:09
john2
john2
Vandaag, 31 - 08 - 2012, heeft Veolia weereens defect materieel op de Heuvellandlijn Heerlen - Maastricht. Dit defect materieel begint wel structueel te worden bij Veolia.