09-02-2008 20:18:43
salieri
salieri
Morgen rijden toch geen spitstreinen train85?  

09-02-2008 21:41:44
seinhuis
seinhuis
Nee, want morgen is het zondag.

Ze rijden alleen van Maandag tot/met Vrijdag
 

09-02-2008 23:10:57
train85
train85
Sorry jongens zat effe met me kop ergens bij, denk al de hele dag dat het vandaag zondag is. %03%
Bericht van mij is aangepast.
 

10-02-2008 18:34:30
reizigert
reizigert
Quote
Holthees klaagt over geluid treinen

07 feb 2008, 03:36 - HOLTHEES - De gloednieuwe treinen die vervoerder Veolia inzet op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen hebben al geleid tot tientallen klachten over geluidsoverlast.

Zo concludeert de dorpsraad van Holthees dat de nieuwe treinen minder dreunen, maar wel veel meer kabaal maken. Veolia zelf zegt dat het bedrijf alleen klachten heeft gekregen van bewoners in de omgeving Onderste Molenweg in Venlo.

De klachten uit Holthees zijn niet bekend bij Veolia. Jeanne Janssen is lid van de dorpsraad in Holthees en woont al haar hele leven vlak langs het spoor. "Wij merken dat het huis minder trilt als de nieuwe treinen voorbij komen. Maar het lawaai is flink toegenomen. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, als je bedenkt dat die treinstellen gloednieuw zijn."

De dorpsraad kreeg meerdere klachten over het geluid binnen, stelt Janssen. Toch stapte de raad niet naar Veolia zelf. Raildirecteur Frank van Setten kondigt aan het probleem in Holthees te bekijken. Hij bezocht al enkele Venlose klagers. Volgens hem heeft de geluidsoverlast hier alles te maken met de situatie op het spoor. Precies op deze plek bij Venlo mogen machinisten harder rijden.

De dieselmotoren in de nieuwe GTW-treinstellen gaan extra draaien op het moment dat de machinist gas geeft. "Vaak verliezen treinen wat tijd op het station in Venlo als er wagons bij- of afgekoppeld worden. Machinisten zijn daarom blij als ze gas bij kunnen geven." Van Setten vraagt hen nu om zich even in te houden en pas een paar honderd meter verderop harder te gaan rijden.

http://www.gelderlander.nl/maasland/2601277/Holthees-klaagt-over-geluid-treinen.ece
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

11-02-2008 10:33:18
mich
mich
Holthees is ook nog net een stuk waar je altijd op snelheid bent, dus geen motorherrie. Snap die mensen niet helemaal... In Venlo is het helemaal mooi, het stuk waar je optrekt moet je wel optrekken, maar 20 meter verderop bulderen de meest zware goederentreinen een helling op, en geloof me een class 66 op vol vermogen komt ruim boven een GTW uit.

Laatst bewerkt door mich op 11-02-2008 10:35
 

11-02-2008 21:00:29
thom
thom
Zaterdag wat van die GTW's voorbij zien komen...
Maar idd, niet alleen zien maar ook horen, want er zit eerlijk gezegd best wel een redelijk geluidje in

Laatst bewerkt door thom op 11-02-2008 21:07
 

11-02-2008 21:01:42
train85
train85
Ja dat wel, maar dat is vooral als ze vertrekken en vol gas geven, dan maken ze wat lawaai. Maar voor de rest redelijk stil.  

11-02-2008 22:38:25
mren
mren
Voor de liefhebbers, vandaag 2xDH-1 in een van de spitsslagen, oa de 32355  

12-02-2008 00:31:50
train85
train85
Daar heb ik in mogen zitten, was voor mij laatste ritje in de wad/maasloper.  

12-02-2008 10:49:48
nielsje
nielsje
Het is net een bas die heel hard opstaat, dat geluid als die stilstaan.

Laatst bewerkt door nielsje op 12-02-2008 10:50
 

14-02-2008 01:13:51
mich
mich
woensdag heeft de 208 voor het eerst in dienst gereden. De 207 is ook weer in dienst. De 3118 en 3107 zitten nog steeds trouw in de spitstreinen, de 3108+3106 3110+3105+3111+3117 staan nog steeds stil, niet meer lang dan gaan er 4 bakken weg.  

14-02-2008 11:53:01
robbertc
robbertc
ik hoorde dat er morgen 4 bakken DH vertrekken bij Veolia, twee weken later de laatste 4..  

14-02-2008 12:14:46
kmark
kmark
Quote
robbertc: ik hoorde dat er morgen 4 bakken DH vertrekken bij Veolia, twee weken later de laatste 4..
Dat is vandaag (14-02) gebeurd, als trein 84099 van Nm -> Zl gingen de 3110, 3105, 3111 en 3117 (in deze volgorde en op eigen kracht) op pad!
 

14-02-2008 12:39:44
mich
mich
de 3105 ook op eigen kracht?(met bijbehorende rookwolk?)  

14-02-2008 17:36:23
manuel25
manuel25
Er zouden zondag toch ook een aantal DH'tjes weg gaan naar Zl? in mijn agenda staat 17 feb. of gaat het niet meer door?  

14-02-2008 18:47:21
timtrein
timtrein
Veolia heeft ze blijkbaar vandaag al naar Zwolle gebracht. Zondag zullen ze wel officieel worden ingeleverd.  

14-02-2008 20:53:39
reizigert
reizigert
Station Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt krijgen na inmenging van de minister alsnog een NS-kaartjesautomaat
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3299706/_Limburgers_krijgen_kaartautomaat__.html

Laatst bewerkt door reizigert op 14-02-2008 20:54
 

15-02-2008 00:16:06
keesje
keesje
Denk dat de overheid niet heeft nagedacht over dit soort dingen als gevolg van het opsplitsen van spoorwegbedrijven. Dit is er wel weer een goed voorbeeld van...  

15-02-2008 08:18:51
waalkade
waalkade
Volgens de AV rijdt de spitstrein van 8.22 uit Nm naar Venray niet. Reden?  

15-02-2008 08:41:50
dumpy_dump
dumpy_dump
Er is een verstoring geweest tussen Vry en Br, die zou de reden kunnen zijn.  

15-02-2008 08:48:29
nielske90
nielske90
Quote
keesje: Denk dat de overheid niet heeft nagedacht over dit soort dingen als gevolg van het opsplitsen van spoorwegbedrijven. Dit is er wel weer een goed voorbeeld van...


Tijd dan ProRail de exploitatie van de kaartverkooppunten in handen neemt?%09% Dat zij dan alle opbrengsten verdelen naar gelang het/de traject(en) waar het kaartje voor is...%03%

Laatst bewerkt door nielske90 op 15-02-2008 08:48
 

15-02-2008 19:35:56
lint27
lint27
Quote
dumpy_dump: Er is een verstoring geweest tussen Vry en Br, die zou de reden kunnen zijn.
Klopt, zo werd het ook omgeroepen te Nm.
 

16-02-2008 23:08:25
peterselie
peterselie
Het viel me donderdag op dat van de 7352 een van de spiegels ontbrak

http://i54.photobucket.com/albums/g110/Peterselieman/Train/P1000813.jpg

Edit Mvd: Link aangepast.
 

17-02-2008 00:51:07
mich
mich
Dat viel mij ook op toen ik het stel van Voith ophaalde vorie week. Na een telefoontje of dat wel klopte dat het stel zo terug in dienst kwam was het antwoord ja, en de nieuwe spiegel is besteld.

Laatst bewerkt door mich op 17-02-2008 00:51
 

18-02-2008 17:32:46
Hans1234
Hans1234
Vanmorgen reed trein 32220 (Rm -> Nm) met 8 bakken, is dit structureel en past dit wel langs alle perrons op de maaslijn?  

18-02-2008 17:40:19
reizigert
reizigert
Het past zeker; in de NS-tijd werd er geregeld met 3 gekoppelde Buffels gereden, in totaal 156 meter lang. Een Velios-combi van 2 drietjes en 1 tweetje is 153 meter lang

Laatst bewerkt door reizigert op 18-02-2008 17:43
 

18-02-2008 17:41:37
timtrein
timtrein
Dat denk ik wel, dat is ruim 150 meter, en da's even lang als twee Plan U's. Die reden vroeger volgens mij ook weleens gekoppeld in de spits.  

18-02-2008 17:54:08
mich
mich
Die trein reed met 7 bakken 8 bakken past ook ja.  

18-02-2008 20:03:55
1309_ban
1309_ban
Hoezo praat men altijd over 2 bakken en 3 bakken? Die motorwagen is toch ook een bak, ook al zijn er geen zitplaatsen in....  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-02-2008 20:16:41
jordydl1
jordydl1
bakken praat men bij de GTW over reizigerscompartimenten.  

18-02-2008 20:21:50
thom
thom
Da's ook onzin, want een reizigerscompartiment is iets heel anders dan een bak.
Sterker nog, een bak kan meerdere reizigerscompartimenten hebben..

Lten we het lekker normaal houden, en gewoon voer 2 of 3 bakken praten...
laat die moorwagen lekker de motorwagen..

Laatst bewerkt door thom op 18-02-2008 20:22
 

18-02-2008 20:31:57
jordydl1
jordydl1
laten we dat vooral doen en de discussie niet teveel hier op leggen
toch nog 1 opmerking over de bakken
de GTW 2/8 bestaad uit 3 bakken= 3 reizigerscompartimenten.
de GTW 2/6 bestaat uit 2 bakken= 2 reizigerscompartimenten.
weet dat het overbodige info is maar moest het toch nog even kwijt
en ik weet dat in sommige ander typen een reizigerscompartiment uit meerdere bakken bestaat, maar dat is bij de GTW dus niet het geval

nu weer lekker verder met het normale leven

Laatst bewerkt door jordydl1 op 18-02-2008 20:32
 

18-02-2008 20:37:26
webguy
webguy
Niet om te gaan zeuren, maar eh, een GTW heeft wel verschillende 'reizigerscompartimenten': er zitten niks voor niks schotjes tussen 2e en 1e klas bijvoorbeeld...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

18-02-2008 20:41:05
jordydl1
jordydl1
die zit ook aan de andere kant bij de 2e klas dat is voor het balkon  

18-02-2008 20:52:05
webguy
webguy
Dat zeg ik toch: er zit een balkon tussen... Maar we raken off-topic, als iedereen de 2/6 en 2/8 termen gebruikt komt 't allemaal goed. Een bak van een meter vind ik idd ook niet meetellen...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

18-02-2008 23:14:23
thom
thom
Quote
jordydl1: laten we dat vooral doen en de discussie niet teveel hier op leggen
toch nog 1 opmerking over de bakken
de GTW 2/8 bestaat uit 3 bakken= 3 reizigerscompartimenten.
de GTW 2/6 bestaat uit 2 bakken= 2 reizigerscompartimenten.
weet dat het overbodige info is maar moest het toch nog even kwijt
en ik weet dat in sommige ander typen een reizigerscompartiment uit meerdere bakken bestaat, maar dat is bij de GTW dus niet het geval

nu weer lekker verder met het normale leven

Je begrijpt kennelijk niet helemaal wat een reizigerscomartiment is.

Een reizigerscompartiment is een ander woord voor een treincoupé, een onderverdeelde ruimte van een rijtuig.
De ruimte tussen twee tussenwanden is een compartiment, evenals bv een 6 persoon eerste klas zijgang coupe.
Alleen een rijtuig waar geen tussenwande inzitten is een rijtuig uit 1 compartiment..

Laatst bewerkt door thom op 18-02-2008 23:15
 

19-02-2008 09:54:39
waalkade
waalkade
Quote
1309: Hoezo praat men altijd over 2 bakken en 3 bakken? Die motorwagen is toch ook een bak, ook al zijn er geen zitplaatsen in....
De motorwagen is eerder een beetje hoog draaistel waar de "bakken" voor de helft op rusten.
 

19-02-2008 14:49:52
spurt2244
spurt2244
ik zeg altijd over de gtw ze rijden met een 2 of een 3 deel. als er een paar stellen aan elkaar zitten. dan zeg ik altijd met 2 driedelen reden ze. dat is het maklijkst. (voormij)  

19-02-2008 14:58:59
edje
edje
Kunnen we niet gewoon zeggen, 2/6 = korte railbus 2/8 lange railbus %08%  

19-02-2008 15:05:52
spurt2244
spurt2244
zit wat in maar een railbus is een scheld woord voor de gtw  

19-02-2008 16:33:20
mich
mich
Het woord railbus wil ik niet horen bij GTW. Motordraaistel met extra's wordt niet officieel als bak gezien, dus verder hoeft er ook geen discussie over te zijn.
DH: gister hebben wederom alle 4 de bakken gereden(3106+3108 en 3107+3118). Vanmorgen heb ik ze niet zien rijden.
 

21-02-2008 19:04:25
reizigert
reizigert
Ik zie in de spots (van ruud.h) dat er vandaag voor het eerst sinds weken weer eens een doorgaande dienst door Wadlopers is gereden  

21-02-2008 19:09:37
maaslijn
maaslijn
Dat is een foute spot, trein 32355 werd zoals gewoonlijk door twee DH-I'tjes gereden.  

22-02-2008 00:15:12
ruud.h
ruud.h
Heb de spots al aangepast hoor
iedereen maakt wel eens fouten


ruud.h
 

22-02-2008 06:29:45
salieri
salieri
Tuurlijk, en dat is ook helemaal niet erg

Mich, hoe staat het momenteel met de GTW's bij jullie? Veel last van storingen?
 

22-02-2008 12:18:17
mich
mich
De GTW's doen het naar mijn mening vrij goed. Wel zijn er regelmatig storingen, maar meestal zijn die niet zo ernstig.

Vertraging komt bij GTW vaak door passagiers. Bij DH kon je de deuren sluiten en wegrijden, bij GTW moet je wachten tot alle passagiers tussen de deuren uitzijn. Hierdoor stond ik gister 6 minuten stil in Nijmegen Heyendaal, omdat de voorgaande trein door bovenstaande storing uitgevallen was was de (spits)trein vol, maar de reizigers op het perron bleven tussen de deuren staan. 4 keer omgeroepen zonder resultaat, toen maar uit het raampje hangen en verbaal de mensen tussen de deuren verwijdert. Alle 6 minuten er tussen Heyendaal en Vierlingsbeek weer uitgereden.

Zoals gewoonlijk bij DH, ondanks dat er maar 4 bakken in dienst zijn... zijn de 3106 en 3108 kapot. Wat er mee is weet ik niet, staan al enkele dagen stil. De 3107 en 3118 rijden zo goed als elke werkdag nog hun rondjes in de spitsdienst.

Laatst bewerkt door mich op 23-06-2008 17:32
 

22-02-2008 12:45:27
fastguy84
fastguy84
Bedankt voor de update; heb toch nog een vraagje erbij nu we in de technische hoek zitten: de laatste twee ritten (ik geloof met de 352 en 356) die ik reisde kwam gedurende de hele rit bij de deuren lucht vrij? Het klonk in ieder geval alsof je een blikje frisdrank openmaakt (Psssscht...), en dat met intervallen van ongeveer 8 tot 60 seconden (ja, ik heb geteld). Dat is niet zo'n geweldige achtergrondmuziek als je het hele traject meerijdt.
Ik neem aan dat dit de luchtdruk is om de deuren te openen/sluiten? Wat ik zou willen vragen: is dit een bug of een feature?

Oh en nog een semi-technische vraag: enig idee wanneer de beeldschermen gaan werken (uit de demonstratiestand dan)?
 

22-02-2008 14:16:09
peterselie
peterselie
Dat er lucht vrij komt, is bij de GTW vrij normaal. Bij Arriva gebeurt het ook zeer regelmatig. Is niets om je zorgen over te maken. Weet alleen niet meer waar het precies voor is  

22-02-2008 14:22:21
mich
mich
Die lucht die je hoort vrijkomen is voor de wieflenssmering. Inderdaad niet heel fijn voor reizigers, wel fijn als je geruisloos door een boog rijdt. De deuren werken electrisch trouwens. De beeldschermen en het systeem erachter moet er ergens in april/mei inkomen volgens planning.  

22-02-2008 19:46:51
kbrandsma
kbrandsma
Op het begin inderdaad een vrij opvallend geluidje, net als de deurpiep. Na een paar weken/maanden valt het niet meer op. Volgens mij hoor je het ook alleen bij de kopdraaistellen, of hebben alle draaistellen zo'n smering?  

22-02-2008 20:12:04
timtrein
timtrein
Quote
mich: Bij DH kon je de deuren sluiten en wegrijden, bij GTW moet je wachten tot alle passagiers tussen de deuren uitzijn.
He? Zit er geen sluitfunctie op de deuren?? Da's bijzonder...
 

22-02-2008 20:31:12
peterselie
peterselie
Het zit er wel op, maar in zoverre dan dat de deuren niet willen sluiten als er zich mensen in de deuropening bevinden. De machinist kan wel de opdracht geven dat de deuren zich moeten sluiten, maar als er zich mensen in de deuropening bevinden, kunnen de deuren daardoor niet gesloten worden.  

22-02-2008 21:37:06
salieri
salieri
Quote
kbrandsma: Op het begin inderdaad een vrij opvallend geluidje, net als de deurpiep. Na een paar weken/maanden valt het niet meer op. Volgens mij hoor je het ook alleen bij de kopdraaistellen, of hebben alle draaistellen zo'n smering?
Je hoort het alleen bij de bediende cabines.

Overigens vind ik dat geluid totaal niet storend, integendeel, het geeft de GTW toch wel een beetje een eigen dingetje%02%

Ander geluid dingetje: Je hoort de remmen ook lossen en vast gaan, vooral bij stilstand kan je de remmen horen lossen of weer vastslaan. Hierbij nogmaals, vind ik ook totaal niet storend%02%

Laatst bewerkt door salieri op 22-02-2008 21:39
 

22-02-2008 22:12:07
micky
micky
Dat transport van die DH's
Dan zijn zeker de Veolia stellen 3106, 3107, 3108 en dde 3118 al afgeleverd in Zl
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-02-2008 22:25:31
broek53
broek53
Als je dat transport van 4 maart bedoelt: ja, daar zijn die vier ook bij. Die worden op (of rond) 29 februari "ingeleverd" in Zwolle.  

22-02-2008 22:33:26
j.jager
j.jager
Quote
salieri:Je hoort het alleen bij de bediende cabines.


Je hoort dat geluid ook als een trein uit meerdere stellen bestaat, en dan in b.v. het 2de stel zit en dan in de voorste wagon.

Waar mensen ook wel van kunnen schrikken is als een trein bij glad weer met de pnematische rem(of een snelremming) gaat slippen.
 

22-02-2008 22:40:39
manuel25
manuel25
Quote
Ander geluid dingetje: Je hoort de remmen ook lossen en vast gaan, vooral bij stilstand kan je de remmen horen lossen of weer vastslaan. Hierbij nogmaals, vind ik ook totaal niet storend%02%
Ik vind dat wel wat hebben, en het is ook handig, dan kan je je even voorbereiden (lees: je schrap zetten) op de lancering. Misschien een beetje overdreven, maar ik vind dat de gtw's lekker hard wegsprinten bij vertrek. En ook dat is alleen maar positief%02%

Laatst bewerkt door manuel25 op 22-02-2008 22:40
 

23-02-2008 22:28:08
salieri
salieri
Quote
j.jager: Je hoort dat geluid ook als een trein uit meerdere stellen bestaat, en dan in b.v. het 2de stel zit en dan in de voorste wagon.
Klopt, was ik vergeten te melden.
Overigens zijn sommige stellen daar ook weer anders in dan anderen heb ik al gemerkt. Vooral de Duitse stellen hebben een kortere psst dan de niet-Duitse.
 

25-02-2008 15:28:31
mich
mich
Het is nu ook gedaan met de 3107, wegens een te laag oliepijl vanmorgen van de 3118 afgerangeert. Als vervanger de 3108 met moeite van de defecte 3106 losgekregen, eigenhandig een kapot frontsein vervangen en de nodige liters koelwater bijgevuld, en met de combinatie 3118+3108 gaan rijden. Vrijdag gaan ze alle 4 weg. Morgen, woensdag en donderdag nog een grote kans(ik garandeer niks) ze te zien rijden in de spitstreinen, ook grote kans dat donderdag de laatste dag is dat er eentje in Nederland in reizigersdienst rijdt.  

25-02-2008 15:44:53
mdeen
mdeen
Wie regelt een rouwkrans?

[edit]Er gebeurt toch wel vaak wat speciaals op spoorgebied op mijn verjaardag

Laatst bewerkt door mdeen op 25-02-2008 15:45
 

25-02-2008 18:37:43
rogier
rogier
Volgens http://www.lijn7.info worden klachten binnen 21 dagen beantwoord. We zijn inmiddels een maand verder en ik heb taal noch teken vernomen van Veolia. Ook hier worden beloftes wederom niet waar gemaakt en blijft Veolia wederom in gebreke!  

25-02-2008 18:54:50
fastguy84
fastguy84
Tja, vervelend. Ik stel voor: (nieuwe) klacht indienen dat je geen antwoord hebt gekregen, en vragen om alsnog beantwoording klacht. Verder daar een CC'tje van naar provincie/LOCOV/ROVER/Stichting ROL. En als je dan binnen redelijke termijn nog geen antwoord cq. verzoek om uitstel hebt: naar de geschillencie. Dat laatste eventueel ook voor de nieuwe klacht: 'eerdere-klacht-niet-beantwoord'.
Het is wel jammer dat het zo moet.%03%
 

26-02-2008 18:01:06
rambons
rambons
Quote
mich: Het is nu ook gedaan met de 3107, wegens een te laag oliepijl vanmorgen van de 3118 afgerangeert. Als vervanger de 3108 met moeite van de defecte 3106 losgekregen, eigenhandig een kapot frontsein vervangen en de nodige liters koelwater bijgevuld, en met de combinatie 3118+3108 gaan rijden. Vrijdag gaan ze alle 4 weg. Morgen, woensdag en donderdag nog een grote kans(ik garandeer niks) ze te zien rijden in de spitstreinen, ook grote kans dat donderdag de laatste dag is dat er eentje in Nederland in reizigersdienst rijdt.


Ik spreek toch nog een aantal machinisten die met pijn afscheid nemen van de Wadlopers en zelfs machinisten die de Wadlopers fijner vinden rijden dan de GTW's. Ik dacht eerst dat ze het maar rotdingen vonden omdat ik dat ook van andere machinisten had gehoord, maar blijkbaar waren ze toch wel gewend geraakt aan de harde werkers.
 

26-02-2008 18:10:54
mich
mich
Had maandagochtend toch bijna 2 uur werk uit 4 bakken wadloper er 2 fatsoenlijk in dienst te krijgen...
Verder rijden praktisch alleen de 7 Nijmeegse machinisten(waaronder ik) de laatse maanden nog met DH. Wat ik een voordeel vind van DH ten opzichte van de GTW is dat DH beter luisterd naar remopdrachten, GTW gaat daarin zijn eigen weg... en je DH vaak zelf storingen op kunt lossen, met de nadruk op vaak.

Laatst bewerkt door mich op 26-02-2008 18:14
 

26-02-2008 18:41:44
raymond16
raymond16
Quote
Volgens www.lijn7.info worden klachten binnen 21 dagen beantwoord. We zijn inmiddels een maand verder en ik heb taal noch teken vernomen van Veolia. Ook hier worden beloftes wederom niet waar gemaakt en blijft Veolia wederom in gebreke!

Je kan het het beste doen via de site van Veolia zelf. Je moet je wel eerst aanmelden met een account wat volgens mij niet al te best beveiligd is, maar dan heb je wel reactie. Laatste klacht die ik over een off-topic ding gestuurd had was in een week beantwoord.

edit door edegroot: quote toegevoegd
 

26-02-2008 19:36:58
dh3201
dh3201
Quote
mich: Had maandagochtend toch bijna 2 uur werk uit 4 bakken wadloper er 2 fatsoenlijk in dienst te krijgen...

Maar deze 25 jaar oude techniek is met enig werk nog wel weer aan de praat te krijgen. Ben beniewd of dat over 25 jaar ook met een GTW lukt, laat staan dat er dan nog bijbehorende computeronderdelen te krijgen zijn. Probeer nu nog maar eens reserve onderdelen voor een 8 bits XT met 5,25 inch diskdrive te krijgen...


Shqiperise-lopers?
 

26-02-2008 21:10:15
timtrein
timtrein
In Wadjes zit ook al de nodige electronica. Maar het wordt wel steeds meer idd...  

27-02-2008 19:37:53
kbrandsma
kbrandsma
Relais, PT-sensoren e.d. zijn nu ook nog wel verkrijgbaar.
Quote
dh3201: Ben beniewd of dat over 25 jaar ook met een GTW lukt, laat staan dat er dan nog bijbehorende computeronderdelen te krijgen zijn. Probeer nu nog maar eens reserve onderdelen voor een 8 bits XT met 5,25 inch diskdrive te krijgen...

De onderdelenvoorziening voor een 8 bits XT met 5,25 inch diskdrive wordt logischerwijs eerder beëindigd doordat op een gegeven moment geen onderdelen meer nodig zijn omdat al die oude meuk allang vervangen is.

Wanneer er nog markt is (lees: er wordt nog steeds met dezelfde GTW's gereden), is de onderdelenvoorziening in stand te houden. Het lijkt mij dat Stadler daar de komende jaren (decennia) wel een vinger in de pap houdt, in samenwerking met de vele toeleveranciers.

Laatst bewerkt door kbrandsma op 27-02-2008 19:38
 

27-02-2008 19:42:55
webguy
webguy
Overigens blijft er ondanks de voortgang nog wel wat hetzelfde In een 8Bits XT zat volgens mij al wel een AT Powersupply, met een beetje zoeken kan je dat nogsteeds vinden, en de floppy controllers sterven nu echt wel uit, maar die waren 't zelfde voor 3.5 als 5.25


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

27-02-2008 20:54:28
thom
thom
Quote
kbrandsma: Wanneer er nog markt is (lees: er wordt nog steeds met dezelfde GTW's gereden), is de onderdelenvoorziening in stand te houden. Het lijkt mij dat Stadler daar de komende jaren (decennia) wel een vinger in de pap houdt, in samenwerking met de vele toeleveranciers.
Ja, maar echt niet tot het uiteinde des levens van een GTW hoor...

De gebruikte techniek van zo'n stelletje zit in veel meer toepassingen, en als die langzaan verdwijnen en de grote productie stil ligt, is het voor een GTW ook over hoor

En met de huidig steeds korter worden levensduur van component intwikkelingen gaat dat al sneler dan je denkt...

Mooi spoors voorbeeld was SM90 tochwel, afgevoerd omdat revisie van onderdelen te duur was wegens verouderde technieken...

Laatst bewerkt door thom op 27-02-2008 20:55
 

27-02-2008 23:08:20
dh3201
dh3201
Wat gebeurt er eigenlijk met de spitstreinen die eindigen in Venray als er geen retourrit naar Nijmegen meer volgt?
Gaan deze stuk voor stuk leeg door naar Venlo, of worden ze verzameld en gaan gekoppeld door naar Venlo?
De afgelopen dagen bestonden de eerste twee in Venray eindigende spitstreinen uit GTW's, die ik niet terug richting Nijmegen zag komen. De derde waren twee Maashoppers, maar daar heb ik verder niet meer op gewacht of die leeg weer terug naar Nijmegen kwamen.


Shqiperise-lopers?
 

28-02-2008 07:39:01
waalkade
waalkade
Vanmorgen keurig op tijd vertrokken vanaf Nm de 32321 met Mich als mcn en Rambons als cineast.
Voorop de 3106.
Daarachter in nummervolgorde de overige drie.
 

28-02-2008 08:19:38
keesje
keesje
Quote
dh3201: Wat gebeurt er eigenlijk met de spitstreinen die eindigen in Venray als er geen retourrit naar Nijmegen meer volgt?



Na 32363: 84063 Vry v 18.29, Mlo a 18.35/v 18.41, Vl a 18.55
Na 32365: 84065 Vry v 18.59, Mlo a 19.05/v 19.11, Vl a 19.25
Na 32367: 84067 Vry v 19.29, Mlo a 19.35/v 19.41, Vl a 19.55
 

28-02-2008 09:23:44
waalkade
waalkade
De wadjes staan in Nm spoor 6 vertrek gereed vanaf ca 9.10.

Laatst bewerkt door waalkade op 28-02-2008 14:18
 

28-02-2008 09:28:26
remcons
remcons
vertrekken ze niet meer om 10 uur zoals eerder gemeld was?


Remco
 

28-02-2008 10:04:34
waalkade
waalkade
Live vanaf Nm, 10.02 op de Waalbrug ri Ah.
Groet vanaf km 884, Ko.
 

29-02-2008 13:28:39
mich
mich
komende woensdag komen de 209 en 210 als laatste voorlopig. De eerste levering van Electrische GTW's staat gepland voor ergens begin zomer, ze gaan dan eerst proefrijden tussen Venlo en Eindhoven.

Cargo: de Rail4Chem locomotieven krijgen binnenkort Veolia transport stickers.
 

29-02-2008 13:30:31
sneltrein
sneltrein
Krijgen de loc's niet de kleuren van Veolia?%08%


:)
 

29-02-2008 13:31:27
mich
mich
Ik denk het niet voorlopig  

29-02-2008 17:44:44
timtrein
timtrein
Dus even een paar dagen krap met het materieel, zo zonder de Wadjes. Benieuwd of de punctualiteit en zitplaatscapaciteit de komende maanden ook (nog) heter wordt!  

29-02-2008 17:49:45
webguy
webguy
De eerste reactie van een klasgenoot dat de Wadjes nu weg waren was dat hij liever de Wadjes had: toen had 'ie nog een zitplaats (hij reist Arnhem-Presikhaaf -> Mill, Nijmegen->Cuijck met Veolia dus )


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

02-03-2008 17:40:24
lucky
lucky
Misschien niet helemaal de goede plek, maar bij reizigersmaterieel staat bij veolia nog dat er nog 4 1tjes rijden.  

02-03-2008 19:10:49
reizigert
reizigert
Op diezelfde plek is ook het aantal GTW's nog niet bijgewerkt. Inmiddels is 7201 tm 7208 aanwezig  

02-03-2008 20:14:08
jordydl1
jordydl1
ik zie dat dat net bijgewerkt is  

06-03-2008 18:17:48
mich
mich
De 7209 is ook al 2 dagen in dienst 7210 nog niet gezien.  

06-03-2008 18:20:45
salieri
salieri
Grappig, nu de Wadjes bij Veolia weg zijn is dit topic helemaal niet meer 'hot'%08%  

06-03-2008 18:45:00
fastguy84
fastguy84
Volgens L1 is de 7210 sinds 16:00 vandaag in dienst. Dan kunnen we nu fijn gaan bijhouden welke namen/afbeeldingen op de treinen komen... en kunnen de Friezen en Groningers weer terug naar de 'Noordelijke' topics .  

06-03-2008 19:19:57
rbeijers
rbeijers
Stel 7210 zag ik vanmorgen al in Rm achterop trein 32224. Deze reed mee tot Vl en werd daar afgerangeerd. Dit stel heeft de naam 'Wilhelm Tell' meegekregen .  

06-03-2008 20:59:02
nielske90
nielske90
Quote
salieri: Grappig, nu de Wadjes bij Veolia weg zijn is dit topic helemaal niet meer 'hot'%08%

Dat komt dalijk wel weer, als het materiaal van de Heuvellandlijn wordt ingewisseld voor GTW's...
 

07-03-2008 14:30:18
mich
mich
Stel 7210 is inderdaad in dienst, met de genoemde afbeelding.  

08-03-2008 13:12:28
reizigert
reizigert
Hier is een foto de zien van de 'Wilhelm Tell'
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/70859
 

08-03-2008 14:44:13
kbrandsma
kbrandsma
Fraai. Af fabriek dus al voorzien van de benodigde bestickering.  

09-03-2008 00:49:07
dh3201
dh3201
Wanneer is de 7209 in Nederland aangekomen?
De 7210 is op 4 maart aangekomen als ik het goed heb begrepen.
Overigens mis ik ook de datum van de 7353 en 7354.

Laatst bewerkt door dh3201 op 09-03-2008 00:49


Shqiperise-lopers?
 

09-03-2008 01:04:01
ruud.h
ruud.h
Zie bericht Mich uit Venray Donderdag 6 Maart
daar staat het wanneer de 7209 is gekomen

Laatst bewerkt door ruud.h op 09-03-2008 01:04


ruud.h
 

09-03-2008 14:53:24
mich
mich
Quote
kbrandsma: Fraai. Af fabriek dus al voorzien van de benodigde bestickering.


Nee, is bestickerd in Venlo. Op de zijkant van de cabine staat iets van: 400ste GTW Stadler

Zoals gezegt zijn de 7209 en 7210 samen aangekomen op 4 maart.

Laatst bewerkt door mich op 09-03-2008 14:54
 

10-03-2008 15:15:05
mich
mich
Vanmorgen reden de treinen 32215 en 32220 met 8 bakken. Stelnummers 351 207 354. Dit is volgens planning, maar desondanks kwam het door materieelgebrek niet vaak voor. Ondanks de 8 bakken zat de trein goed vol. Door ongelofelijke stomheid de mensen in Nijmegen niet meegekregen. Ze wilden namelijk met z'n allen in het achterste stel wat niet paste. Ondanks omroep kwamen ze niet op het idee even wat naar voren te lopen, alwaar de 207 en 351 zo goed als leeg waren. Vertrokken met ongeveer 10-15 mensen op het perron en 2 minuten te laat.... Vervolgens moesten ze er in Heyendaal bijna allemaal weer uit, en moesten daar wel het hele perron aflopen om bij de trap te komen...
Als iemand mij dit uit kan leggen graag%08%

Na de ochtendspits(en pauze) met nog maar 2 bakken verder, in Cuijk alweer mensen moeten laten staan om half 12, deze keer omdat het echt niet meer paste. Die 2 bakken buiten de spits zijn ook volgens de planning, maar over wie dat maakt en wat ik daarvan vind kan ik helaas niks zeggen
 

10-03-2008 15:21:21
hvondelen
hvondelen
Afgelopen zaterdag waren het ook steeds twee en drie bakken, ze zaten helemaal vol, dat was rond drieën.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

10-03-2008 18:07:34
WesselE
WesselE
Dat is naar mijn weten ook gewoon planmatig. 't is sinds de komst van GTW's wel achterlijk druk in de trein tussen Nm en Rm...


'Okeh'
 

10-03-2008 18:14:06
mich
mich
Het aantal passagiers groeit nog steeds. Had om 8 uur vanmorgen 600-700 mensen in trein 32215(dat is de drukste trein geloof ik). Dan ben je geen regionaal lijntje meer toch?

Laatst bewerkt door mich op 10-03-2008 18:17
 

10-03-2008 19:13:22
reizigert
reizigert
Laten we hopen dat het niet lang meer duurt voordat Veolia een order plaatst voor de extra tussenbakken waar al eerder over gesproken werd