05-01-2008 12:12:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Mich, wat was volgens de planning het volgende afleverdatum van de DH's in Zwolle? (overdracht terug aan NSFS)![]() |
05-01-2008 12:55:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
31 jan, vervolgens 17 feb en de laatste 29 feb. |
05-01-2008 13:10:27 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote In principe maakt het niet uit hoe oud een verbindingsstuk is. Materieel zoals een Lint gaat ook koelwater lekken, als hij te koud is. Enigste materieel waarbij het niet voorkomt is bij DM'90. Dit omdat het gewoon goed materieel is. |
06-01-2008 18:27:36 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
En is er eigenlijk al bekend of er DH's zijn verkocht? Verder werd een tijd geleden gezegd dat de onderhandelingen met slopers waren gestart, is hier nog iets uitgekomen? |
![]() |
advertentie |
06-01-2008 20:04:06 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteOke, dank je wel!%02% Eerst gaan de 2tjes weg, en dan de 1tjes toch? ![]() |
06-01-2008 20:07:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
dat was wel de bedoeling, gezien het onderhoud zal het ook wel zo gebeuren. De eentjes hebben bijna allemaal recent onderhoud gehad. Morgen gaan ze weer rijden, ik mag ermee in de avondspits. Ben benieuwd hoe ze het houden. |
06-01-2008 20:31:29 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Staan de 3103 en 3105 nog steeds reserve in Venlo?![]() |
06-01-2008 20:50:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Gister nog wel ![]() |
07-01-2008 08:35:43 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Als ik dit berichtje lees op L1, dan lijkt het succes van Veolia te bestaan uit zwartrijders: "Veolia gaat intensiever controleren in de trein Veolia gaat intensiever controleren om het zwartrijden met de trein tegen te gaan. Het vervoersbedrijf zag het afgelopen jaar het aantal reizigers met de trein flink toenemen naar zo'n 20.000 per dag. Maar de inkomsten bleven gelijk. In december startte het bedrijf daarom al met de inzet van controleurs in burger. Met die aanpak werden zo'n vijf procent meer zwartrijders aangehouden dan normaal. Die controles worden vanaf maandag intensiever." Hopelijk gaan hierdoor nu ook de inkomsten voor Veolia omhoog. We moeten Veolia nog wel in staat (blijven) stellen dat Mich ons zo nauwgezet blijft informeren. ![]() |
07-01-2008 10:21:41 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Er zijn een aantal weken geweest dat ik elke zaterdag dat ik op de Maaslijn was ik twee keer werd gecontroleerd: 1x tussen Blerick en Venray, en nogmaals tussen Cuijck en Nijmegen geloof ik. Ik was wel verbaasd eerlijk gezegd. Toen ik voor 't eerst in de GTWs zat zaten er ook opeens 3 a 4 controleurs in de trein: normaal werken ze in teams van twee. De laatste weken heb ik minder controle gehad: somds wel tussen Nijmegen en Vierlingsbeek, maar ook niet altijd. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
07-01-2008 12:33:49 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Ik was zelf nogal verbaasd over dit bericht, want de controles zijn al een hele tijd een stuk frequenter. Wanneer ik het hele traject Rm-Nm of vv afleg wordt ik in principe altijd gecontroleerd. Nog frequenter denk ik dat niet zo veel zin heeft (de controleteams worden dan al snel duurder dan de 'winst' (boetes+afschrikkende werking)). Maar de controles zijn nu al veel frequenter dan bij NS (waar wel altijd een hc op iedere trein aanwezig is). Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er op deze lijn een iets hoger percentage zwartrijders is/was; waarschijnlijk te verklaren door de rommelige beginperiode waarin er 1) een ondermaatse dienst werd geleverd en 2) er NOOIT gecontroleerd werd. |
07-01-2008 14:54:39 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Stellen 3222 en 3103+3105 hebben vanmorgen in ieder geval al gereden. |
07-01-2008 16:20:01 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
@fastguy84: vandaar dat ik al die ~15 keer dat ik Nm-Rm of v.v. gereisd heb, nog nooit gecontroleerd ben. ![]() |
07-01-2008 16:40:31 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
ik heb de stellen nog niet gezien ri. Nm uit On of Gn. zijn ze al weg?? |
07-01-2008 16:48:01 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Misschien onder jouw schooltijd gebeurt?![]() |
07-01-2008 22:38:52 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
Ik zag vanmorgen om 8:48 ook 4 DH-1'tjes langs Belfeld komen vanuit Reuver. ![]() Roel op het Veld |
08-01-2008 10:06:56 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Gisteravond heeft trein 32287 een aanrijding gehad tussen Nmh en Mo. Stelnummer zou wel eens de 7355 geweest kunnen zijn. |
08-01-2008 11:18:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Betreffende aanrijding zorgde voor een logistiek probleempje. De laatste en een na laatste trein van Nijmegen naar Venlo konden niet rijden, de laatse trein van Venlo naar Nijmegen(ik) strandde in Cuijk. De reizigers moesten met bussen en taxi's naar hun bestemming worden vervoert. Vervolgens konden die bussen en taxi's de mensen ook nog naar huis brengen, omdat ze hun laatste aansluiting in Nijmegen miste. Nadat een aantal machinisten overgewerkt had konden ook die per taxi naar huis, zo heb ik die trein vanuit Cuijk naar Venlo gereden, toen per taxi naar Venray. Mijn auto staat nu nog in Nijmegen. Over de wadlopers, in de goede traditie van de wadloper gaf de eerste de beste wadloper waar ik gister op reed de geest. De VTT (hydraulische versnellingsbak) van de 3103 ging kaduk, zodoende had de 3105 een hele kluif het zaakje van Nijmegen naar Venray te duwen. In Venray(+12) de trein opgeheven, en met de volgende spits naar Nijmegen gestuurd. Verder hebben gereden de 3114+3110 en de 3108+3111. De 3222 stond GDST in Vl, de 3226+3218 in Nijmegen, naast de 3117+3118. De 3106+3107 heb ik nog niet gezien, staan waarschijnlijk in Arnhem. Laatst bewerkt door mich op 08-01-2008 11:22 |
08-01-2008 16:10:03 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
ik ben een tijd geleden (8-12-07) op de maaslijn geweest toen werd er in Venlo van machinist gewisseld. maar wordt dat ook weleens in Venray of Boxmeer gedaan. Laatst bewerkt door spurt2244 op 08-01-2008 16:10 |
08-01-2008 17:15:11 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Nee |
09-01-2008 10:17:21 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Dat kan natuurlijk; ik heb het dan wel nadrukkelijk over de laatste 2-3 maanden ongeveer. Daarvoor vonden (vrijwel) geen controles plaats. Ik heb gisteren voor het eerst dit jaar Rm-Nm gereisd, meteen controle. Het blijft natuurlijk allemaal statistisch mogelijk... %02% EDIT: en ben vandaag teruggereisd; nu staat de teller op 2 controles in 2 enkele reizen; 100% dus nog. Laatst bewerkt door fastguy84 op 09-01-2008 18:37 |
09-01-2008 10:54:24 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Gisteravond reed ik met de 3222. Deze had ik zelf uitgezocht ![]() |
09-01-2008 12:23:46 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Is de 3222 met z'n weer frisse VTT-bak (die niet meer bij 40 omgaat) nu het paradepaardje tussen z'n zwakke broeders? |
09-01-2008 12:32:25 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De VTT bak gaat nu bij de 50 om, met een schok. Nou in vergelijking met de 1tjes rijd hij wel goed. |
09-01-2008 23:36:31 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag was een goede dag voor DH, maarliefst 11 bakken waren in de avondspits actief. Hierdoor konden alle treinen op voldoende lengte rijden, spitstreinen waren 3118+3111, 3226+3117, 3218. Doorgaande treinen 3222+3110+3114 en 5 (dubbele) GTW. In Nijmegen stonden de 3103(defect) 3105+3108(1 van de 2 defect) en 3107+3106. Laatste zijn vandaag teruggekomen en kunnen morgenvroeg ingezet worden. Laatst bewerkt door mich op 09-01-2008 23:37 |
10-01-2008 17:16:52 | ||
---|---|---|
Hans171717
![]() |
Hoeveel verschillende machinisten rijden er op de maaslijn om de dienstregeling uit te voeren? |
10-01-2008 18:48:14 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Een stuk of 60, maar dat is niet precies want een aantal machinisten zijn van spoorflex. |
10-01-2008 19:27:35 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Hallo Mich wat is spoorflex eigelijk voor een bedrijf Hoordat ook bij NS Laatst bewerkt door ruud.h op 10-01-2008 23:13 ruud.h |
10-01-2008 19:30:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Spoorflex is een bedrijf wat machinisten uitzend, in feite dus 'verhuurt'. De 3222 reed gisteren nog dacht ik, de 3226 ook. Zie een paar berichten beneden/boven je...%03% Laatst bewerkt door salieri op 10-01-2008 19:31 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-01-2008 19:55:25 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Is het trouwens voor Veolia niet goedkoper om alleen vaste krachten te nemen? Uitzendwerk is meestal wel een stukje duurder. Mark: Enkele regels verwijderd. Het is niet toegestaan hier de moderator uit te hangen! |
10-01-2008 20:20:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Machinisten neem je niet zomaar, er is een tekort aan goed opgeleide machinisten. Op dit moment is een nieuwe groep machinisten net klaar met hun opleiding. Ook heb je soms meer mensen nodig en na een tijdje weer minder, en dan is een uitzendbureau erg handig. |
10-01-2008 20:36:26 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Mark: We hebben op dit forum toon en respect voor elkaar! Daarnaast is het verwijderen van moderator-ingrepen verboden hier. Laatst bewerkt door ruud.h op 15-01-2008 23:39 ruud.h |
10-01-2008 20:37:21 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Laten weer nu geen ruzie zoeken,, maar Ruud hij bedoeld het niet verkeerd hoor![]() ![]() ![]() Edit: het is al goed...,, Dus volgende keer opletten ruud ![]() Nu weer Veolia %08% Wat ik mij afvroeg, is er al een GTW geweest met echt iets kappot? Laatst bewerkt door sneltrein op 10-01-2008 20:50 :) |
10-01-2008 20:59:26 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Ja, nou er schijn een fout in computer van de Veolia GTW's te zitten waardoor er soms een harde noodremming plaats vind. En dat de trein helemaal niks meer kan er helemaal opnieuw moet worden opgebouwd, lampen uit en echt alles. Heb het zelf al 2 keer meegemaakt, ik heb begrepen dat de sofware aangepast moet worden daarvoor. Het is een zogenoemde kinderziekte, maar Mich kan beter uitleggen wat het precies is dan ik. Laatst bewerkt door rambons op 10-01-2008 21:00 |
10-01-2008 21:03:33 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Kan het een ULG storing zijn? Heb dat zelf ook al een keer meegemaakt, begon de trein ineens spontaan te remmen met een snelremming. Navraag bij de machinist bleek het een ULG storing te zijn, reden waarom dat hij ineens zo begon te remmen vanwege de ULG weet ik even niet meer![]() |
10-01-2008 21:07:30 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is de ULG storing ja. Wordt als het goed is opgelost met een aanpassing in de software. |
10-01-2008 21:14:50 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
ULG storing = Veiligheidsstoring? Heb inderdaad ook gehoord dat dat wel eens gebeurd... Toen een zo'n stel de werkplaats in kwam konden ze niks vinden na een heel stel slagjes over 't rangeerterrein te hebben gemaakt. In de log zou ook niks staan, maar dat werd door naar Stadler gestuurd. Ook heb ik gehoord dat dacht ik de omvormers (kan ook iets anders dat met een 0 begint zijn...) nog wel eens defect gaan... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
10-01-2008 21:47:24 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Als dat gebeurt moest de machinist meeremmen en dan meteen weer lossen, en dan was het verholpen voor even. Zo was het tenminste bij Arriva![]() |
10-01-2008 22:57:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Waarom de ene tijd meer en de andere tijd minder? Er is toch een vast aantal uren dat gereden wordt, en ook de frequentie veranderd gedurende een jaar niet. Of zijn er andere aspecten van belang? |
10-01-2008 23:01:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vakantie, ziekte ed... |
10-01-2008 23:01:49 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ziekte, vakanties etcetera? |
10-01-2008 23:42:53 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Ping! Jammer dat die kinderziekte er bij de Veolia-stellen er nog niet uit is. De Arriva-stellen hadden er ook last van. |
11-01-2008 09:18:10 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Dienstregelingsvraagje: de offline HAFAS (met updates) geeft op zondag als eerste trein van Venlo naar Nijmegen de 32218 van 7:00. NS, OVR en de online HAFAS geven de 32220 van 7:30. Is die 32218 gewoon een fout of is dat een trein die door de Prorail eisen is geschrapt, of waarom rijdt die niet (meer)? |
11-01-2008 10:15:13 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
32218 rijdt volgens een voetnoot in de Veolia-lijnfolder niet op zondag 'als gevolg van periodiek onderhoud aan het spoor'. |
11-01-2008 10:22:50 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Zal waarschijnlijk moeten zijn: rijdt niet op zondag in de (on)even weken tussen Venlo ....... Staat ook fout in het spoorboekje Laatst bewerkt door waalkade op 11-01-2008 10:23 |
11-01-2008 10:33:35 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Okee, ik zat op 20 januari te kijken. Als ik op 13 januari kijk dan zit hij inderdaad in de online HAFAS en bij de NS reisplanner. Leuk trouwens dat de NS reisplanner geen geldigheid van de gegeven dienstregeling aangeeft. Bij HAFAS kun je tenminste nog zien dat een trein die je opzoekt de volgende dag (of week) niet rijdt. En pleegt Prorail elke twee weken onderhoud? |
11-01-2008 10:43:37 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volgens mij plegen ze (de aannemers dan) dagelijks onderhoud. Alleen de wat tijdrovender klusjes zullen ze opsparen voor de "lange" nachten. Laatst bewerkt door waalkade op 11-01-2008 10:44 |
11-01-2008 14:08:47 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Heeft vooral met de spitstreinen en vakanties te maken. Ook rijden de spoorflex machinisten DH naar Onnen Groningen en Arnhem. Toen de Veolia machinisten opleiding kregen waren ze ook hard nodig. De ULG storing is geen veiligheidsstoring. Een veiligheidsstoring is een storing die mens trein of omgeving in gevaar kan brengen. Een onverwachte remming is natuurlijk niet gevaarlijk. |
11-01-2008 14:14:26 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Indirect wel. Bij een snelremming zie je veel reiziers vaak schrikken. Als ze daardoor iets aan bv het hart krijgen. Sja, dan is de ULGstoring wel gevaarlijk. Maar het is wat vergezocht.![]() |
11-01-2008 14:25:18 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dan is de omroep veel gevaarlijker ![]() ![]() ![]() |
11-01-2008 15:02:14 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Reizigers zijn inderdaad zo dom als ik weet niet wat af en toe%03% Maar dat is natuurlijk een andere discussie ![]() |
11-01-2008 18:58:24 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Ja, die reizigers moeten helemaal niet naar Venray, die moeten naar Boxmeer. Zover ik weet is aardrijkskunde nog niet verplicht gesteld voordat je van het OV gebruik mag maken ![]() Shqiperise-lopers? |
11-01-2008 19:27:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nee, die moesten echt naar Venray, maar vroegen of de trein naar boxmeer ging. Waarom weet ik niet, maar reizigers vragen vaker naar een andere plaats dan ze heen moeten. |
11-01-2008 21:59:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dan weten ze in ieder geval zeker dat de trein verder rijdt dan de plaats waar zij naar toe moeten en dat ze dus op de plaats van hun bestemming komen. |
![]() |
advertentie |
11-01-2008 23:53:38 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Het levert wel rare situaties op. Utrecht Centraal, tijdens een wisselstoring bij Amsterdam Bijlmer (ICs omgeleid, stoptreinen rijden wel): Reiziger: 'Meneer, hoe kom ik naar Amsterdam?' Servicemedewerker: 'Om [zo laat] rijdt er een omgeleide Intercity van spoor 7.' Reiziger: 'Oke, en stopt die ook op Amstel?' Servicemedewerker: 'Nee, die stopt niet op Amstel, voor Amsterdam Amstel moet u ook die trein hebben en op Amsterdam Centraal overstappen op de metro.' Reiziger: 'O, maar ik moet naar Maarssen, hoe kom ik daar dan?' ... Goed, nu maar weer terug naar Veolia ![]() |
12-01-2008 14:41:34 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik plaats het toch maar even in dit topic: Wat mij opvalt, de DH's die naar Amf zijn gesleept, daarvan was het ATB onklaar gemaakt. Als ik de foto's die ik in Zl heb gemaakt, net na de aflevering van de eerste lading stellen op 30/11/2007, zie je de ATB nog prima in orde. Als je daarna de stellen bekijkt nadat ze afgetapt zijn, zie je de ATB blokken en bijbehorende kabels er niet meer onder zitten... Is dit met oog op de sloop al gedaan? En zo ja, hebben ze het hele ATB gebeuren er al uit gehaald bij sowieso de stellen die van Veolia komen? |
12-01-2008 14:50:39 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Ze verwachten dus dat de stellen of a) naar het buitenland gaan waarbij er toch een andere beveiliging moet worden ingezet of b) gesloopt worden. Die ATB kasten zijn duur en worden ook nog maar beperkt gemaakt volgens mij, dus lijkt het me een economische beslissing. Daarnaast is het bij de SM'90 fout gegaan: iemand is vergeten van een aantal bakken de ATB kasten er uit te halen, dus lijkt me dat ze dat niet weer willen. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
12-01-2008 15:03:17 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag was het setje 3105 3118 en 3111 actief in de doorgaande dienst, al een tijd heeft er geen DH meer gereden in het weekend. Verder alle stellen ingevoerd, de 206 is al in dienst en de 207 en 208 komen volgende week. Dan komt er een week niks en dan de 209 en de week erop de 210. |
12-01-2008 15:07:15 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Hoewel ik niet zo pro-Veolia ben, moet ik zeggen dat Veolia wel wat verstandiger is omgegaan bij het laten instromen van het nieuwe materieel. Dat er DH-materieel rijdt zal vast te maken hebben met het niet genoeg beschikbaar zijn van dienstvaardige nieuwe stellen. En waarschijnlijk niet om hobbyïsten een plezier te doen ![]() Connexxion kan hier nog wel wat van leren op de Valleilijn! |
12-01-2008 17:09:38 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Maar bij Connexxion had NS het materiaal weer nodig voor de eigen dienstuitvoering. NS heeft de Wadlopers niet nodig voor eigen reizigersvervoer. |
12-01-2008 17:13:12 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
XX had gewoon het huurcontract te kort afgesloten. Dat het wel langer kon blijkt uit Veolia op de Heuvellandlijn en Arriva bij Dordrecht. |
12-01-2008 17:36:35 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Set is nog steeds actief. Trein van 17.09 vertrok 10 seconden te vroeg vanaf Nm.Quote Laatst bewerkt door waalkade op 12-01-2008 17:36 |
12-01-2008 19:30:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Je mag 10 seconden te vroeg de deuren sluiten ![]() |
12-01-2008 23:07:09 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Voor de klant is het dan 10 seconden te vroeg |
12-01-2008 23:09:49 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Ach. Als je geen reizigers meer ziet aan komen, kun je best dichtdoen![]() |
12-01-2008 23:18:43 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Tuurlijk, op het gemiddelde Maaslijnstation gaat dat ook iets gemakkelijker dan op een willekeurig Randstad-knooppunt, maar ik wilde het er voor de volledigheid maar even bij zeggen![]() |
13-01-2008 01:18:08 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Quote Je mag zelfs vanaf 20sec al beginnen fluiten, en de zaak dichtgooien. Zie het vaak gebeuren, zo vertrek je normaal gesproken op tijd. |
13-01-2008 02:37:57 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Deuren waren in ieder geval minder vroeg dicht als bij de NS collega's !! Er kwamen ook geen reizigers aanrennen. Had eerder het idee dat hij met de wadjes zijn tijden wou proberen te halen gezien het optrekgedrag. Valt me juist op dat Veolia over het algemeen wacht op aanstormende reizigers. |
13-01-2008 04:51:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik vind dat ook wel een beetje logisch. De stations zijn natuurlijk kleiner dan in de randstad, maar als de reiziger er al aan komt rennen en je ziet dat als HC, is het toch wel een beetje overdreven om lekker de deur dicht te gooien. Vooral als je prima op tijd bent zal die 30 sec het hem niet doen. |
14-01-2008 23:24:51 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Wadlopers 3222 en 3226 staan nu net als de 3103 kapot in Nijmegen. Wat er precies mee is weet ik niet, wel dat de 3222 goed kapot is en grote kans heeft niet meer te gaan rijden. |
15-01-2008 00:22:33 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Wadlopers en goed functioneren is relatief betrekkelijk is wel weer duidelijk. Dus de 3222 ook overleden... Ik kan me nog goed de terugrit van bevrijdingsfestival 2006 per 3222 herinneren. Wat een chaos, maar wat een feest. |
15-01-2008 06:42:19 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Afscheidsrit zal dus zeker niet met de 3222 of 3226 zijn... 3218 leeft dus nog wel?![]() |
15-01-2008 09:59:44 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Wat er precies mee is weet ik niet. Zal het binnenkort wel weten. De 3218 heb ik gister niet gezien, maar ben ook niet in Venlo geweest waar die stond samen met de 3108 en de 3118. De rest van de wadlopers reed gister. |
15-01-2008 21:55:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
We horen het graag! Hoop dat dat groene gedrocht goed NDK is, straks gaat 'ie nog mee met ons afscheidsfeestje... ![]() |
16-01-2008 10:54:31 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Het viel me gisteren op dat stel 7352 met de 1e klas aan de Nm zijde rijdt. Is het stel gedriehoekt? Of is hij zo binnengekomen? |
16-01-2008 12:03:49 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Dat zag ik maandag ook al. 205, 206, 351, 354 en 356 rijden in ieder geval met de 1e klas aan de zuidkant. Is het nodig om de stellen regelmatig te driehoeken, ivm eenzijdige slijtage aan de wielen? Of is de Maaslijn daar te gevarieerd voor qua tracé? |
16-01-2008 13:05:42 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
203 had zondag de de 1e klas ook aan de zuidzijde. Dick van den Hoven |
16-01-2008 13:36:20 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Volgens mij is het bij de meeste stellen zo dat de zuidzijde 1e klas heeft. Aan de andere kant lijkt het me ook logisch dat het half/half is: zodat je altijd wel kan koppelen met een stel waar de 1e klas bij dezelfde kop is (tegen elkaar zeg maar) Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
16-01-2008 14:12:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat er verschil in zat was me ook al opgevallen. Naar mijn weten is dit toeval, en worden de stellen niet gedriehoekt. Op dit moment is de 3226 bij Voith. Dit omdat de Nedtrain storingsmonteur er onder moet kijken wat er precies met het stel aan de hand is. Vanmorgen is die op eigen kracht LM van Nm naar Br gereden. Heb een foto van waar hij langzaam de loods binnenrijd voor de liefhebbers. |
16-01-2008 14:27:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hier meldt zich al 1 liefhebber![]() |
16-01-2008 17:29:49 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
En ik zag net bij Arnhem berg de 3222 aan een rangeerloc gekoppeld op een van de achterste (buitenste) sporen, ben benieuwd of er nog wat mee gaat gebeuren (behalve de sloop dan %04% ) Laatst bewerkt door SleutelMan op 16-01-2008 17:30 |
16-01-2008 18:04:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Misschien herstel, maar dat zullen we snel zien. ![]() |
16-01-2008 19:13:00 | ||
---|---|---|
andre52
![]() |
Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site en heb een vraag over de nummers. Wat is de nummerindeling van de GTW's 2/6 en 3/8 en welke namen zijn er al? |
16-01-2008 19:21:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zoek en je zult vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Velios |
16-01-2008 23:19:55 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Een 3/8 bestaat niet, dat wordt bij een GTW wel een héle bijzondere uitvoering![]() ('t is 2/6 en 2/8) |
17-01-2008 15:29:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag reed trein 32233 met 7 bakken GTW, de 352, 201 en 206 (en ik als mcn). Overigens maar tot Vl, daar bleef alleen de 352 over. Het paste maar net, met name Blerick en Vierlingsbeek was krap. 8 bakken had nog net gekunt, maar dan moet je wel goed mikken, dus voor en achter precies bij de hoek van het perron. Wadfietser 3106 heeft het ook begeven, staat nu bij de 3103 in Nijmegen. De 3117 nog in Nm aan de 3106 vast. 3218 3226 3111 en 3105 stonden in Vl, 3222 is in Arnhem, de 3114+3110+3107 reden in de doorgaande dienst. de 3118 en 3108 heb ik niet gezien. Laatst bewerkt door mich op 17-01-2008 15:34 |
17-01-2008 16:40:07 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De 3226 is weer rijvaardig mich?![]() |
17-01-2008 18:08:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Geen idee, hij stond GDST ![]() |
18-01-2008 11:47:54 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Heb gisteren voor het eerst een hele rit Nm-Rm in de GTW gezeten en moet zeggen dat ik onder de indruk ben ![]() Wat ik me nu nog afvraag: wanneer komt er een reizigersinformatiesysteem op die flatscreens? Tot nu toe is er alleen nog maar een slideshow met foto's van breed lachende reizigers te zien |
18-01-2008 12:22:04 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik vind de GTW's ook fraai, zowel van binnen als buiten. Alleen dat multi functionele deel vlakbij de 1e klas gaat problemen opleveren. Dat is zo smal, dat als er een paar fietsen staan, de hele doorgang wordt versperd. En de vraag is, of je kans krijgt er een fiets neer te zetten. Die klapzitjes blijken vaak erg populair en zie maar dat mensen er vanaf krijgt. ![]() Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-01-2008 12:23 Dick van den Hoven |
18-01-2008 13:03:26 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En de toeristische fietser komt echt niet op een vouwfiets. Arriva heeft ondertussen al ervaring op vooral de lijn naar harlingen haven. |
18-01-2008 13:43:26 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Is het dan niet mogelijk om een zomeropstelling te hebben, net als bij arriva, maar dan in de zomer 5 ramen klapstoeltjes ipv. 4 Bij arriva. Laatst bewerkt door manuel25 op 18-01-2008 13:43 |
18-01-2008 17:31:57 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Vandaag iets raars meegemaakt, de spitstrein van 15:52 ging vandaag meteen linker (verkeerd) spoor rijden. En bij Heyendaal zag ik in de verte nog een GTW vertrekken op het rechter spoor die daar heel lang net buiten het perron heeft stil gestaan. Het was de trein van 15:37 die er heel lang stilstond, met als gevolg dat wij met de spitstrein tot Mook gewoon linker spoor hebben gereden achter de GTW aan. En door de opgelopen vertraging reden we ook nog niet verder dan Boxmeer. Vraag me af wat hier aan de hand was![]() |
18-01-2008 17:56:51 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteZal niet veel helpen lijkt mij... |
18-01-2008 18:56:12 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Inderdaad. Met de extra lengte van 1 raam kun je niet zomaar meer fietsen kwijt. Daar heb je minimaal de lengte van 2 ramen voor nodig. Misschien een idee om die klapstoeltjes te voorzien van een duidelijk opschrift: "Gelieve deze plaats af te staan aan een fiets", net zoals in bussen staat aangegeven voor invaliden. Of misschien een grote sticker op de vloer aanbrengen met daarop een knoepert van een fiets. |
18-01-2008 19:00:12 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Is bij Veolia (en Arriva) trouwens het vervoer van fietsen in de spits -net als bij NS- verboden? |
18-01-2008 19:01:00 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja ![]() |
18-01-2008 20:19:59 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Ik wijger mijn plek af te staan voor een fiets hoor. Als die mensen zo'n onding graag willen meenemen dan redden ze zich daar maar mee. Ik heb net zo veel recht op een zitplek. |
18-01-2008 20:45:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik krijg hier een beetje een "De trein is er alleen voor ik" Ook voor die fiets betaald, en het is een keuze van de vervoerder fietsen te vervoeren en veel mensen zijn er blij mee dat dat kan... |
18-01-2008 20:53:07 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Quote Ik zat in de trein die zolang stil stond (GTW2/8); de mcn had een technisch defect ontdekt net na het optrekken in Nmh, meteen snelremming. Toen deelde ze mee dat er een technisch defect was waarvoor ze moest gaan bellen (veel gezucht in de trein), remmen werden gelost, trein liep een klein stukje terug, toen een klein stukje vooruit en toen riep de mcn om dat we het weer gingen proberen, met een slakkengangetje, en we kwamen bij het eerstvolgende sein (vlgns mij op de plek waar ATB-EG overgaat op NG) weer tot stilstand en na een paar minuten weer langzaam op gang. Dat was dus de reden. Deze trein reed met +15 door tot Vl, werd daar opgeheven. Er heeft vanaf Vl een vervangende trein gereden, want er werd door de trein daarna nog gekruist 'oppe Ruiver'. De uitgevallen en de daaropvolgende trein waren beide erg druk, jammer dat het niet mogelijk was om nog door te rijden naar Rm, evt. na koppelen met die trein later, ik denk dat veel reizigers liever in de trein hadden gewacht en hun zitplaatsje behouden, dan in de regen en wind van 4a 15 minuten te wachten. Het paste ook maar net (passagiers van twee drukke treinen in 2x2/6). |