19-12-2007 23:32:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, de berichten kwamen (met nummer en al) bij mijn naamgenoot bij Veolia vandaan en ze zijn bevestigd doordat NSFS aan NedTrain Zwolle heeft opgedragen de stellen meteen af te tappen. De overbenging van deze twee stellen en de laatste twee van de vorige lichting op 28 december naar Amersfoort is inmiddels ook al geregeld. |
19-12-2007 23:33:48 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de verhouding GTW - DH op de Maaslijn. Maak ik een kans, als ik komend weekend of bijvoorbeeld maandag een kruising tussen beide materieelsoorten op de foto wil vastleggen? Groet, Koen |
20-12-2007 00:01:51 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteDie kans wordt snel kleiner. En dan komt de kruising waarschijnlijk ook nog op een ander station dan in de dienstregeling staat. Maandag tijdens de spits geef ik je nog een kans. Oei dan is het kerstvakantie, waarschijnlijk geen spitstreinen. Laatst bewerkt door waalkade op 20-12-2007 00:03 |
20-12-2007 08:01:14 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Berichten van ruud.h en nielske90 verwijderd, ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
![]() |
advertentie |
20-12-2007 08:03:54 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote Een kijkje bij het DGRL-overzicht doet wonderen ![]() |
20-12-2007 09:12:40 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik begrijp dat de basisdienst Nm-Rm in principe alleen door GTW wordt uitgevoerd, alleen in noodgevallen (uitval e.d.) door DH wat nog op reserve staat. De spitsdienst wordt in principe door DH gereden. Zie ook de recente spots: in de 32200 zie je bijna alleen maar GTW, in de 32300 alleen maar DH. Alleen rijdt de spitsdienst niet in het weekend, en ook niet komende twee weken omdat het vakantie is. Het is dus een hele grote gok of je DH tegenkomt. |
20-12-2007 12:04:28 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Is het bekend per wanneer deze 2 stellen door Veolia aan de kant zijn gezet ? |
20-12-2007 12:30:51 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
gisteren heeft de 3210 nog solo gereden |
20-12-2007 12:55:30 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
QuoteZondag as. Laatst bewerkt door awhv-mcn op 20-12-2007 12:55 |
20-12-2007 13:06:24 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
3218 is gister vertrokken, in zijn eentje richting Arnhem. Stel mocht niet meer in de reizigersdienst. Viel me op dat de machinist voordat hij ging hem helemaal nakeek. Laatst bewerkt door mich op 20-12-2007 13:06 |
20-12-2007 13:16:10 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
20 december: Veolia 3210 en 3218 weg en nieuwe GTW's in dienst. Waar is dat op gebaseerd? Ik heb alle topics doorgelezen en heb alleen maar gelezen dat de 3218 naar ah ging. Niks over nieuwe GTW's of de 3210. |
20-12-2007 16:06:22 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
de 3210 is ook al weg kijk maar bij reizigersmat. %02% Laatst bewerkt door spurt2244 op 20-12-2007 16:16 |
20-12-2007 16:06:36 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
en als iemand die tekst dan toch gaat aanpassen; de 3226 is rood/wit, niet rood/geel. |
20-12-2007 16:31:58 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Ik neem aan dat Salieri de tijden van de overbrenging die voor morgen gepland staat (3210 en 3218) bedoelt, in plaats van de overbrenging op 28 december. Hopelijk komt het ritje in het begin van de middag aan in Zwolle, net als die voltreffer op 30 november. Quote Wat zou jij doen als 'ie niet eens meer in reizigersdienst mag rijden? Dat heeft zo een (technische) reden lijkt mij toch? |
20-12-2007 16:43:45 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Hoe dan ook, vragen om DRGL'en is niet toegestaan. We laten het hier dus ook bij. Mocht iemand de DRGL weten dan mag deze natuurlijk wel gepost worden, zodat iemand van het beheer deze in Bijzondere Ritten kan verwerken![]() |
20-12-2007 16:44:49 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteBij deze aangepast. |
20-12-2007 20:43:01 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
De 3210 is trouwens wcpot loos. Dat heb ik zondag toevallig gezien![]() |
20-12-2007 23:24:17 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Kleine wijziging, vanwege de staat van de 3228 gaan morgen de 3228 en 3210 weg. Ik mocht de laatste rit van de 3210 over de maaslijn rijden, LM van Vl-Nm. In Nijmegen heb ik hem aan de 3228 gekoppeld, alles nagekeken en de cabineverwarming voor de machinist morgen aangezet.(3210V 3228A) De 3218 is dus weg voor reparatie. De brandstofinspuiting was defect, en lekte brandstof inwendig in de motor. |
21-12-2007 11:36:19 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De 3210 en 3228 zijn zojuist in het Ob Zl gearriveerd. |
21-12-2007 13:46:15 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
De 3210 en de 3228 heb ik ook gezien in Zl. iemand een ritnummer. en wat betreft de 3218 staat deze in on of moet ie daar nog naar toe. micky |
21-12-2007 14:20:59 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Met de komst van de 3203,3210,3224 en 3228 op 28-12 naar Amf zal de loods vol zijn met afgesteld mat. Opslag binnen is daarna niet meer mogelijk en lijkt mij een mooie afsluiting van het jaar 2007. |
21-12-2007 14:47:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hoop dat er op het buitenterrein nog wat bij kan. Aan NSR is gevraagd de overgebleven ex-Arriva-stellen die nog in Zwolle staan, ook naar Amersfoort te brengen in de loop van januari. Dit omdat er een en ander aan sporen in Zwolle gaat verdwijnen; zo moet het TEE-stel er ook weg (gaat overigens zeker niet naar Amersfoort). |
21-12-2007 15:01:57 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat was vanwege de plannen met station Zwolle toch? |
21-12-2007 15:08:29 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Quote Stal maar op Llso ![]() |
21-12-2007 15:21:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNou, nog niet in het kader van concrete uitbreidingsplannen. Het is meer dat NedTrain een deel van de sporen (en de grond) van haar werkplaats zwolle heeft overgedaan aan NS Poort (Vastgoed dus) en die sporen dus (eigenlijk) vrij van materieel op moet leveren. |
21-12-2007 15:25:03 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ik wil niet op de stoel van de moderator gaan zitten, maar ik moest even naar boven scrollen om te zien dat ik toch echt het Veolia-topic had aangeklikt en niet het Zwolle-topic %09% |
21-12-2007 17:22:11 | ||
---|---|---|
awhv-mcn
![]() |
QuoteDe 3218 staat én stond ook pas voor eind januari op de rol, dus alles 'volgens 't boekje'. |
21-12-2007 18:33:38 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteEn weer ga je off-topic, dit is echt de laatste keer dat ik aan je vraag om je aan de forumregels te houden. |
21-12-2007 19:03:21 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
De 3218 en 3118 zijn weer terug, kwamen aan uit de ri Ah om 17.34 Nm spoor 7, vertrokken om 17.53. De 32365 van 18.22 heeft niet gereden. Wadjes onderweg stuk gegaan? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-12-2007 18:42:41 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote O.a. de 3206 en aangekoppelde 2 ex-Arriva bakken (3217?) waren gisteren al voorzien van vuilniszakken over de uitlaten. De 3212 werd om 13.15 door de 701 naar de achterste sporen gerangeerd (stond eerst ook naast de werkplaats). |
22-12-2007 20:30:53 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hoop niet dat dit een offtopic vraag is... Rijden de spitstreinen in de kerstvakantie (met name de 27e) ook? Aangezien ik dan een reisje ga doen, maar als de spitstreinen rijden, plan ik mijn reis anders ![]() Wil namelijk nog een keer met DH mee%02% Laatst bewerkt door salieri op 22-12-2007 20:31 |
22-12-2007 20:38:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Goh, zo'n reisplanner als www.ns.nl zou daar toch handig voor zijn... De 27e rijden de spitstreinen (32300) niet. Laatst bewerkt door mren op 22-12-2007 20:39 |
22-12-2007 20:40:49 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Niet offtopic, maar het antwoord staat op al meerdere plaatsen. Het staat volgens mij ook in dit topic... Edit: Iemand was wat sneller, 2 dingen tegelijk doen is ook niet echt handig. Laatst bewerkt door lucky op 22-12-2007 20:41 |
22-12-2007 20:44:18 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
De voetnoten bij de spitstreinen geven aan "van 10 - 21 dec, van 7 jan - 25 apr etc. Volgens het spoorboekje komen de spitsslagen pas terug als de schoolvakantie erop zit... |
22-12-2007 20:50:28 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hmm, dan is het maar hopen of je een DH krijgt of niet... Naja, ik zie het wel. Met de spitstreinen heb je altijd nog meer kans op DH namelijk. Bedankt ![]() |
23-12-2007 00:06:19 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
tot wanneer blijven de DHII en de DHI ruijden Sneltrein Ik wil dit graag weten voor mijn administratie snapt u Vriendelijk groet ruud.h |
23-12-2007 00:11:16 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Tot eind januari/begin februari was de planning. |
24-12-2007 19:41:40 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Deze week en volgende week is het DH niet ingepland om te rijden%05% Alle DH stellen staan opgestelt op Nijmegen Rep, behalve de 3103 en 3105 welke in langdurig onderhoud zijn in Gn. De 3110+3222 staan in Nijmegen wel gereed voor dienst, mocht er een GTW uitvallen. De 3111+3108+3117 kunnen eventueel ook ingezet worden. De 3226+3118+3218 voorlopig niet, want de 3218 is niet rijvaardig en heeft geen druppel dieselolie. Van de GTW zijn bijna alle stellen in inzet. Als er weer spitstreinen rijden, op 7-1-2008 zullen de DH weer in de spitstreinen zitten. Laatst bewerkt door mich op 24-12-2007 19:48 |
24-12-2007 19:44:37 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Maar als een GTW defect raakt, zetten ze dan wel DH in? Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
24-12-2007 19:47:29 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ja, dat staat er ook, min of meer. Zal het even verduidelijken. |
24-12-2007 20:14:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
3103 stond afgelopen zaterdag volgens mij boven de put in de werkplaats. De 3105 stond daar eerder. Goede hoop dat deze twee toch weer in dienst komen ![]() |
25-12-2007 22:39:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mischien handig te vermelden welke werkplaats....![]() ![]() Edit: Uit Mich verhaaltje was het ook te vinden. OK ![]() Laatst bewerkt door thom op 25-12-2007 22:40 |
26-12-2007 11:23:28 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Staan er geen DH stellen in Venlo of alleen in Nijmegen Rep Ik heb de 3226 al een hele tijd niet meer gespot is deze ook na Gn voor Onderhoud ruud.h |
26-12-2007 11:34:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Lees 5 berichten boven dat van jou... |
28-12-2007 15:51:06 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Studie dubbele Maaslijn ROERMOND - De Maaslijn tussen Roermond en Venlo zou een dubbel spoor moeten krijgen om Venlo flink te laten profiteren van de komst van de IJzeren Rijn. Goederentreinen uit de Antwerpse haven kunnen dan, via een nieuwe bocht ten noorden van Roermond, doorrijden naar Venlo. Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat deze optie onderzoeken en wil haar met de regio bespreken om het voorstel eventueel later in de meerjarenplanning voor grote projecten op te nemen. Wethouder Herman Janssen (PvdA, Infrastructuur) van Venlo reageert verheugd. De minister noemt het idee in een brief aan de Tweede Kamer over de IJzeren Rijn. Een onderzoek naar het omleiden van die spoorlijn via Venlo langs de snelweg A67 pakte negatief uit. Die nieuwe lijn zou zeven miljard euro kosten. Dat geld wordt nooit terugverdiend ondanks het feit dat het logistieke knooppunt Venlo er flink van zou profiteren. Heropenen van de al jaren geleden in onbruik geraakte oude IJzeren Rijn dwars door Weert, Roermond en nationaal park De Meinweg is veel goedkoper. Het onderzoek heeft minister Eurlings ervan overtuigd dat een IJzeren Rijn via Venlo onhaalbaar is. Toch vindt de minister dat Venlo niet met lege handen achter moet blijven. Venlo is na de Rotterdamse haven en Schiphol het belangrijkste logistieke knooppunt in Nederland. De stad moet die plaats kunnen vasthouden en versterken, schrijft Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer. Volgens de minister kan dat alleen als de stad ook via het spoor goed bereikbaar wordt voor goederentreinen. Het onderzoeksbureau doet hiervoor een paar voorstellen. Zo zou de huidige spoorlijn vanuit Rotterdam naar Venlo, de Brabantroute, met de aanleg van tunnels en bruggen meer ruimte krijgen voor goederentreinen. Ook zou een betere spoorverbinding tussen de Antwerpse haven en Rotterdam kunnen zorgen voor meer goederentreinen op deze lijn. Probleem blijft wel dat op de Brabantroute ook veel personentreinen rijden en die hebben voorrang. Een tweede oplossing is het aanleggen van een nieuwe railterminal op het bedrijventerrein Trade Port Noord in Venlo. In de plannen voor dit terrein is daar al rekening mee gehouden. Verder denkt het onderzoeksbureau dat Venlo en Duisburg meer kunnen samenwerken om goederentreinen af te handelen. Het spoor tussen beide steden moet dan wel verbeterd worden. Ook komt het onderzoeksbureau met het voorstel om de Maaslijn tussen Roermond en Venlo te verdubbelen. Momenteel zijn beide steden alleen via een enkel spoor verbonden. Als straks de IJzeren Rijn langs Roermond voert, zouden goederentreinen daar via het nieuwe spoor kunnen afbuigen naar Venlo. Wethouder Janssen van Venlo is verheugd over de brief van Eurlings. Het opknappen van de Brabantroute ziet de wethouder minder zitten. Op die route rijden goederentreinen al dwars door steden. Toename van de drukte leidt alleen maar tot problemen, verwacht hij. Dagblad de Limburger, 28 december 2007 |
28-12-2007 15:59:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Gisteren stond er geen enkele DH meer in Venlo. Op de 205 na, was het opstelterrein leeg... |
28-12-2007 16:43:11 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
hebben we nog kans op Dh buiten de spits ? of heeft veolia al genoeg gtw beschikbaar om de dienst zonder dh te rijden? |
28-12-2007 16:53:16 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Er zijn totaal al 12 GTW treinen aan wezig dus kunnen de Dienst rijden met GTW alleen als er GTW's uitvallen door problemen zetten ze DH treinstellen in Maar er rijden allen maar GTW treinen normaal ruud.h |
28-12-2007 17:42:05 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Quote Dat merk ik nou nooit als er weer een goederentrein in het pad van de 1900 zit ![]() Verdubbeling van de Maaslijn ligt natuurlijk al langer in de plannen. Als ze Nijmegen - Venlo (of iig delen daarvan) meenemen dan zijn we al een heel eind. Maar de precieze plaats van de boog wordt nog lastig. Er zal daar dan een paar huizen gesloopt moeten worden en je zit met het natuurgebied wat daar vlakbij ligt. |
28-12-2007 17:45:01 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
@Krantenartikel van Kritische: Vl is weer lekker bezig. Vorig jaar wilde men nog een rangeerterrein in de Peel aanleggen om het gevaarlijke rangeren (lees: lokwissel) met chemie-treinen in Vl op te kunnen heffen, niet gehinderd door enige kennis van stroomspanningen etc. Bovendien vraag ik me af wat het (economische) voordeel voor Vl is als de goederentreinen bij Vl de grens overgaan i.p.v. bij Rm, aangezien veel goederentreinen tegenwoordig niet eens een lokwissel hebben en dus gewoon doorrijden bij de grens. Of wil men straks weer lekker kunnen zeuren over geluidsoverlast of teveel "gevaarlijke" treinen? ![]() |
28-12-2007 18:02:04 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Ik denk dat het hier gaat om een verbindingsboog tussen Roermond en Swalmen en verder verdubbeling van de Maaslijn tot Venlo. Die verbindingsboog zou moeten komen waar de toekomstige IJzeren Rijn de spoorlijn van Roermond naar Swalmen zal gaan kruisen. Treinen van Antwerpen naar Duitsland zullen gewoon rechtdoor gaan rijden via de IJzeren Rijn (al dan niet historisch tracé of de N280/BAB52 variant), maar de terminals in Venlo (Trade Port Noord, West etc) hopen natuurlijk ook op treinen uit Antwerpen. Die zouden dan vanuit Antwerpen en Weert via de verbindingsboog ten noorden van Roermond via Swalmen naar Venlo kunnen rijden. Hoort deze discussie overigens niet in het topic over de IJzeren Rijn thuis? |
28-12-2007 19:29:47 | ||
---|---|---|
justin
![]() |
Quote Dit keer zag ik de 202 op Br staan, en was Vl op de gebruikelijke goederenwagons en locs nagenoeg leeg. Zag inderdaad een hoop DH'tjes op Nmrep waar ik er een paar van heb weten te noteren (de 3226 en 3222 vallen heeeeeeeeeel erg slecht op [maar niet heus])... ![]() Sporten + NS = Prima te doen |
28-12-2007 19:58:08 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Had al eerder gemeld waar de DH stonden, welke stelnummers en wat ze nog gaan doen. Lees even terug zou ik zeggen ![]() |
28-12-2007 21:32:47 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Is er trouwens al enig zicht op wanneer de eerste elektrische gtw's van Veolia gaan komen? Wordt na de afwerking van de diesel gtw's voor veolia meteen begonnen met de elektrische voor Arriva? |
![]() |
advertentie |
28-12-2007 21:35:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Arriva verwacht de eerste elektrische GTW in het voorjaar van 2008, dus de bouw daarvan zal waarschijnlijk deels gelijktijdig met de diesels voor Veolia plaatsvinden![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-12-2007 23:54:59 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Na de zomer( staat ook in de consessie overeenkomst)gaan ze naar de zomer periode van 2008 met die GTW's rijden.![]() |
29-12-2007 16:41:57 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
GTW 7202 is nu getooit met Pater Karel. Er waren vandaag 3 GTW buiten dienst, de rest reed allemaal. Enkele treinen met een los 3tje, wat tot gevolg had dat niet iedereen in Cuijk met de 32232 mee kon. Ik heb het idee dat het een stuk drukker aan het worden is op de Maaslijn. |
29-12-2007 17:02:17 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Ja het is tussen kerst en nieuwjaar verschrikkelijk druk in de Veolia treinen, ik moest donderdag ook blijven staan op Boxmeer omdat ik er niet meer bij kon. Er gingen super veel mensen winkelen in Nijmegen en die zullen denk ik nog snel van die gratis kaartjes gebruik hebben gemaakt. In Boxmeer hadden ze nog een overschot van een paar duizend van die gratis Veolia dagkaarten. Maar goed donderdag reden bijna alle treinen met 1 2tje of 3tje en niks gekoppeld. Daardoor was het zo druk, konden er geen stellen bij ofzo? Of waren er defecten? |
29-12-2007 17:05:21 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Waarom zetten ze dan geen DH stellen in die nu toch op reserve staan? Dan konden ze een paar treinen gekoppeld laten rijden... |
29-12-2007 18:19:00 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Ik ben donderdag van Nijmegen naar Venlo gereisd en heb toch wel gekoppelde stellen gezien. Onder andere 203+204, 353+201 en 354+205 waarbij de 205 solo reed tussen Roermond en Venlo. De andere 3 treinen reden allemaal met een los 3tje. Garantie tot aan de voordeur. |
29-12-2007 19:09:23 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De Wadloper 3107 van Veolia stond vandaag nog in Groningen http://www.flickr.com/photos/stationnoord Hielkeb |
29-12-2007 19:15:10 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Ik ben in de laatste week drie keer over de maaslijn geweest en heel veel families met kinderen en andere dagjes mensen gezien. Ook veel gemerkt en gezien van mensen waarvan 't de eerste keer met Veolia / de trein was. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
29-12-2007 19:43:36 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
DH mag in principe niet meer in de doorgaande dienst, omdat het alle GTW dan in de wegzit en alles vertraging krijgt.(nu rijd het erg goed op tijd). Er waren 3 GTW buiten dienst, hadden storingen en eentje had een olielekkage. de 207-210 moeten dan ook nog geleverd worden. De 206 ben ik niet zeker over of die er al is. |
29-12-2007 19:56:48 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Dat vraag ik me ook af. De 7206 is slechts 1 keer gespot. Dat zou een typefoutje kunnen zijn. |
29-12-2007 20:15:35 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zal het morgen even vragen, dan weten we meer. |
30-12-2007 08:48:39 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Beste mich Ik woon in cuijk vidt dat ook ja het is veel drukker op de maaslijn geworden Veolia mag wel eens vaker treinen in zetten om de drukte te minderen Ze mogen de dienstregeling toch vaker veranderen of is dit niet meer ruud.h |
30-12-2007 15:19:47 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Beste Ruud, zoals je weet is er enkelspoor, en hebben we een maximale lengte van de perrons. Er zijn maar enkele treinen die echt druk zijn, de rest kan iedereen gewoon zitten. Vandaag 2 treinen met 5 bakken, een met 4 en de andere 2 met 3. Genoeg voor een Zondag. GTW 206 moet nog komen, zal niet lang meer duren. DH: in Nijmegen is er iets veranderd, op de REP spoor 8 staan nu ook de 3103 en 3105, erachter staan nog steeds de 3110+3222. Ernaast op spoor 7 ook nog steeds de 3111+3108+3117 en 3226+3118+3218(niet rijvaardig). De 3107 is in Gn voor onderhoud, de 3114 te Ah en als iemand weet waar de 3106 is is het lijstje weer compleet ![]() Laatst bewerkt door mich op 30-12-2007 15:26 |
30-12-2007 17:37:08 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
3107 en 3106 onderhoud in Groningen. Dit zijn tevens de laatsten die dit krijgen... |
30-12-2007 19:12:11 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is ook wel logisch, want er staan nu meer DH in Nijmegen te kijken dan ooit nog tegelijkertijd zullen rijden op de maaslijn. Voor Spotters Vriendelijk verzoek niet op de treeplank van de GTW staan te springen. ![]() Laatst bewerkt door mich op 30-12-2007 19:37 |
30-12-2007 20:08:47 | ||
---|---|---|
woolbek
![]() |
Quote Zijn die stellen nog te fotograveren in Nijmegen ? |
30-12-2007 20:22:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nu in principe niet, want het is vakantie en de NS heeft er de hele dag treinen voorstaan. Volgende week gaan ze weer rijden, dan kun je ze op de foto zetten. |
30-12-2007 20:25:51 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Geen verzoek voor de 'normale' reizigers? Arriva had namelijk in het begin heel wat te stellen met die treeplank en heeft de reizigers dan ook opgeroepen wat minder op die treeplank te gaan staan. Laatst bewerkt door peterselie op 30-12-2007 20:26 |
30-12-2007 20:28:53 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quoteen diegene die met 4 bakken reed, reed later met 2 bakken (7202 is afgerangeerd in Vl dus 7201 bleef over). Verder ben ik er vandaag dus voor het eerst in geweest en ik moet zeggen dat het leuke treintjes zijn. Alleen die stoelen hadden van mij wat beter gekund (ze gaan namelijk een beetje in de richting van SGMm stoelen en die zitten al helemaal voor geen ene centimeter). |
30-12-2007 20:28:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nouja, dit ging over iemand die wat te enthousiast de GTW uitprobeerde, dat probleem dat er teveel reizigers opstonden is opgelost door een dikkere plank te gebruiken. |
30-12-2007 23:18:47 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
Comfort valt best mee beter dan virm iig ![]() |
31-12-2007 15:07:03 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik zag gisteren ook de 32254 in Vl (v 16:00), dat was één 2-tje en zat aardig vol. (niet geheel offtopic) Afgelopen weekend de originele GTW's weer eens uit kunnen testen: Kurhessenbahn met DB GTW's en Wabern-Bad Wildungen met een HLB GTW met 2+3 opstelling achter de machinist. Overigens wel de goede layout: breed raam achter de machinist met alleen een gaatjes gordijn. Ik vraag me nog altijd af waarom dat dat in Nederland toch zo'n onmogelijkheid moet zijn, meekijken met de machinist. En het grote verschil in reizigersaandrang: een tweetje was daar in beide gevallen ruim voldoende. |
31-12-2007 15:14:16 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Rond 11.10 kruisten we bij Lottum met de 3103 en 3105. Rond 13.00 zag ik ze in vl aan de depotvoeding hangen op spoor 56. |
01-01-2008 16:26:50 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Ik heb een vraagje: de spits-treinen (Nijmegen-Cijk) staan niet in de reisplanner van de NS. Rijden deze treinen niet? |
01-01-2008 16:29:22 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
De spitstreinen rijden vanaf 07-01 weer (zie ook een paar berichten hoger)... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
01-01-2008 17:32:47 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Jammer, want ik wilde a.s. donderdag met een wadloper mee![]() |
01-01-2008 17:39:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Het is helaas niet anders, jammer om te zeggen, maar dan had je eerder moeten gaan toen ze nog volop reden![]() Ik krijg btw een fout als ik de 201 van Veolia in wil voeren: Nm GTW 7210 do 27 december 2007 02.00 32239 V Materieel niet bekend in Somda, is het materieelnummer correct? |
01-01-2008 17:40:32 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Misschien invoeren als 7201 ipv 7210 ![]() |
01-01-2008 17:43:07 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
![]() ![]() Ik schaam mij diep%08% |
01-01-2008 20:48:51 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Quote Ik heb ook gehoord van iemand die bij Voith werkt en dus onderhoud aan de stellen doet dat het ook nog wel eens gebeurt dat de uitschifplank in storing raakt als er teveel mensen voor de deur staan (en dus op de 'opslagplaats' van de plank) ![]() Laatst bewerkt door webguy op 01-01-2008 20:49 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
01-01-2008 21:13:46 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Even een praktijk voorbeeld erbij gebruiken. Ik heb een vriend die in een volledige electrische rolstoel zit. Deze rolstoel weegt ergens tussen de 200-300 kilo. Zou hij zomaar op de plank van arriva of veolia kunnen rijden of ligt hij er dan half tussen? |
02-01-2008 10:20:54 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteJa, vanmorgen om 9 uur stonden alleen de Veolia stellen en dat Niteq ding op Nmrep. De 3103 & 3105 stonden er niet meer. |
02-01-2008 10:40:21 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Die heb ik gisteravond rond 1830uur dan ook in Vl zien staan. |
02-01-2008 15:03:59 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Is de 3226 niet meer rijvaardig of om welk treinstel gaat het hier Kan iemnad mij dit even uitleggen ruud.h |
02-01-2008 16:52:45 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
De 3226 is gewoon rijvaardig aangezien deze nog spitsdiensten moet doen, treinstellen die niet meer in bruikleen bij Veolia zijn worden in ieder geval niet rijvaardig gehouden door NSR... 'Okeh' |
02-01-2008 16:58:26 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteEen paar berichten boven je stond het vetgedrukte ruud ![]() Laatst bewerkt door salieri op 02-01-2008 16:58 |
02-01-2008 17:11:15 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
En volgensmij slaat dat niet rijvaardig alleen op de 3218 en niet op de andere twee treinstellen... Groetjes, Bloober |
02-01-2008 17:51:12 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Oke, ik dacht dat ze alle drie niet rijvaardig waren, aangezien deze bij elkaar staan. Dan heb ik het verkeerd begrepen ![]() |
02-01-2008 18:13:30 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteEehm, NSR doet nooit wat met DH, dingen keren terug naar NSFS ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
02-01-2008 18:38:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Het ging inderdaad over de 3218, maar aangezien deze zonder druppel diesel aan de 3226 en 3118 gekoppeld was konden die ook niet zomaar rijden. Inmiddels is de 3218 getankt en loopt weer. Sommige stellen moeten wel eerst opgewarmd worden, koelwater erbij en diesel tanken voor ze in dienst kunnen(o.a. de 3226). Dit omdat de kachels diesel verbruiken, en een aantal stellen de kachel op warmhouden(7 graden) staat (om weer diesel te besparen) en dan lekt er koelwater uit en is hij soms te koud om te starten. De 3103 en 3105 welke in Venlo staan zijn wel warm en zijn getankt, ze staan in Venlo reserve. GTW: vrijdag of maandag komt de 206, misschien ook de 207. |
02-01-2008 22:26:36 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
GTW: 206 en 207 zijn gloed nieuwe treinen michiel oke zal kijken of ik ze zie kan ik ze spotten ruud.h |
02-01-2008 22:37:21 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote En dat was een reden waarom je de stand "warmhouden" het beste nooit in de winter kon gebruiken, op 20 of 22 graden is veel beter. De volgende ochtend heb je de motor op tempratuur, en het reizigersgedeelte ook. En wat helemaal fijn is, dat het kreng geen koelwater gaat lekken. Enigste nadeel is dat het iets meer brandstof kost. Laatst bewerkt door edje op 02-01-2008 22:39 |
03-01-2008 13:36:56 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat vond ik ook, maar een monteur van Nedtrain had ze op 7 graden gezet, zei dat ze echt geen koelwater lekte en vond dat ze maar op 7 graden moesten blijven staan ![]() |
03-01-2008 18:06:33 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Waardoor gaan ze dan koelwater lekken? Dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort... |
03-01-2008 19:48:21 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Bij een wadloper maak ik me juist zorgen als die niet lekt ![]() |
05-01-2008 10:35:02 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Maandag gaat een Collega de 3106 en 3107 ophalen in Onnen, om daarna er 1 af te leveren in Arnhem en 1 in Nijmegen. Denk dat vanuit Ah de 3114 meegenomen wordt, anders kan het niet. |