31-10-2007 18:59:21 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteIk ben niet zo bekend daar: waar stond jij in dit geval, en waar stonden die GTWs? |
31-10-2007 19:10:24 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Gezien de plek waar hij stond, te begrijpen(einde perron bij spoor 53/54/55). Je mag er wel komen, maar normaal heb je daar als reiziger niks te zoeken. Laatst bewerkt door mich op 31-10-2007 19:10 |
31-10-2007 19:12:39 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Aub einde discussie over beveiliging, toegang, etc. Terug naar Veolia! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
31-10-2007 20:59:16 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Hoezo? De Maaslijn is max 125 km/h (is die stap er bij ATB-NG?) en Arriva rijdt er (of wil er iig) 140 km/h mee rijden. |
![]() |
advertentie |
31-10-2007 21:10:19 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Verschil is dat Arriva van de 100 keer dat ze optrekken van een station maar een enkele keer naar de 140 gaat, en wij van de 100 keer meer dan de helft naar de 130. |
31-10-2007 21:16:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Omdat er maar 1 traject met 140km/h is. Er zijn genoeg trajecten waar ze makkelijk 140 kunnen halen, maar waar dat niet toegestaan is. |
31-10-2007 22:20:38 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Tussen Gnn, en Swd, en tussen Ihr, en Leer is 120kmh toegestaan. |
31-10-2007 22:47:11 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Waarom kunnen ze de baanvaksnelheid niet verhogen op de maaslijn naar 140kmph![]() ![]() Laatst bewerkt door sneltrein op 31-10-2007 22:48 :) |
01-11-2007 00:08:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Omdat daar wel meer aan veranderd moet worden dan alleen een paar bordjes. Seinen, wissels en overwegen dienen daar ook op ingesteld te zijn uiteraard. |
01-11-2007 00:17:36 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Quote Wat bedoel je nou kmh, mph (engelse afkortingen) of km/u? ![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
01-11-2007 14:33:00 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteVandaag stond de 351 in Nm op spoor 35.(V ri Vl 14.15) In de trein lag een zo te zien ongebruikte sleepkoppeling.De trein zag er van binnen en van buiten kek uit, eigenlijk zonde om er straks reizigers mee te vervoeren. Laatst bewerkt door waalkade op 01-11-2007 15:32 |
01-11-2007 14:37:01 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Aangezien het juiste topic gesloten is, dan maar hier: Wat is voor het beheer de reden geweest om de gtw's van Veolia "Veolia GTW 7351" te noemen en die van Arriva zonder het voorvoegesel Arriva? |
01-11-2007 14:56:07 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Simpel, die van Arriva waren er eerder, toen waren er nog geen Veolia GTW's. Ik heb de naam gewijzigd van de Arriva GTW's. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
01-11-2007 16:08:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is opzich prima, maar we noemen de treinen van ns, toch ook niet NS plan V 841? Wat mij betreft kunnen die voorvoegsels wel weg, geen idee hoe andere mensen daarover denken. |
01-11-2007 16:23:41 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Logisch dat we niet spreken over NS plan V 841, want Plan V 841 rijdt voor Veolia %08% |
01-11-2007 16:25:56 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Quote Dat klopt, maar alleen NSR heeft Plan V (weliswaar een deel in lease bij Arriva en Connexxion).. Voor de GTW ligt dat een beetje anders. |
01-11-2007 21:51:27 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Ik zou zeggen, handhaaf gewoon de benamingen GTW 2/6 en 2/8 (of wat het ook precies was). Bij alle goederenvervoerders staat er toch ook gewoon Eloc en Dieselloc? Lijkt me nogal onzinnig om bij ieder materieeltype de eigenaar erbij te zetten...![]() Laatst bewerkt door job op 01-11-2007 21:52 |
02-11-2007 07:43:57 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Ik vind 't allemaal best, vervoerders zijn er weer vanaf gehaald![]() Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
02-11-2007 08:33:51 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Veolia 202 op spoor 35 in Nm, gisterenavond (1/11) rond 20.30! |
02-11-2007 08:50:48 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Het lijkt me, zeker bij de goederenvervoerders, juist zeer interessant om de gebruiker van dat moment erbij te zetten. Tenzij het je echt alleen maar gaat om het "spotten-om-te-spotten" en je er verder niets mee wilt... |
02-11-2007 15:13:18 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De GTW's rijden nu dagelijks testritten, vandaag was de 352 in Nijmegen te zien, heeft een half uur op spoor 35 gestaan. Laatst bewerkt door mich op 02-11-2007 15:49 |
03-11-2007 11:48:48 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Vandaag weer een stukje in De Limburger. De nieuwe Veolia-treinen zullen de komende week 24 uur per dag bewaakt worden. Het gaat over het feit dat aandachtszieke kanslozen nu de aandacht krijgen die ze verdienen: namelijk de aandacht van een bijtgrage bewakingshond http://krantdigitaal.limburger.nl/DDL/20071103/pages/018HE/articles/DDL-20071103-018HE002.jpg Heeft iemand hier Fikkie al gespot? ![]() |
03-11-2007 17:24:57 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
edegroot: aantal berichten verwijderd uit dit topic omdat dit in strijd is met de forumregels. De betrokken personen weten zelf wel waarom |
03-11-2007 19:18:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als je de maatschappij als voorzetsel ingeeft en je kjkt in het verleden geeft Somda neem ik aan gewoon het huidige voorzetsel en klopt het dan dus niet met waar een lok op dat moment voor reed. Als dat zo is lijkt me het alleen verwarrend.. |
03-11-2007 22:50:57 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Krijgen de Veolia GTW's wel of niet de naam Spurt? Op http://spurt.diesel-trein.nl/teksten/geschiedenis.html staat van wel, op de Wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Spurt staan van niet. |
03-11-2007 22:52:00 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Wat denk je zelf... De wadloper stickers zijn er niets voor niets af bij de DH-I/DH-II stellen van Veolia... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
04-11-2007 10:45:23 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Wat een naam zeg %03% |
04-11-2007 11:08:19 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Ik snap ook niet waarom Arriva en Veolia nu dezelfde treinstellen anders gaat noemen. Ik vind het een beetje overdreven, noem ze dan allemaal Spurt (wat trouwens best lekker klinkt). |
04-11-2007 11:34:08 | ||
---|---|---|
taurus
![]() |
Ik vind Velios helemaal nog niet zo slecht klinken, beter dan de naam Spurt![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-11-2007 12:11:53 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Waarom kunnen die dingen niet gewoon GTW's heten? |
04-11-2007 12:16:02 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Omdat dat niets zegt voor de gemiddelde reiziger. DH heet toch ook Wadloper (oorspronkelijk inzetgebied), ICM heet Koploper (doorloopkop), enz enz. |
04-11-2007 12:21:23 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote GTW staat voor GelenkTriebWagen. Als je ze dus GTW noemt eist Geert Wilders morgen op hoge toon meteen een verbod om ze nog in te zetten. ![]() Laatst bewerkt door lamote_ban op 04-11-2007 12:21 |
04-11-2007 12:28:35 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Mooie naam voor op de trein%08% |
04-11-2007 13:35:02 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Heel simpel, Spurt is een merknaam van Arriva. Het kan nog zo lekker klinken (al vind ik zelf van niet), maar je gaat je product niet naar de concurrent vernoemen. Daarnaast is het voor de herkenbaarheid ook niet nodig om de treinen hetzelfde te noemen, de inzetgebieden liggen honderden kilometers uit elkaar en de reizigers in Limburg zullen echt geen benul hebben dat er ook treinen van dezelfde fabrikant in de andere uithoek van het land rijden. De keuze voor Velios vind ik echter niet erg handig. Probeer maar eens een paar keer 'Veolia Velios' snel achter elkaar te zeggen, het bekt gewoon niet handig... Daarnaast lijkt het zo veel op de ondernemingsnaam dat het alleen maar verwarring kan scheppen. En tenslotte... Wat betekent Velios eigenlijk? Is het enkelvoud of meervoud? Komt het uit het Spaans, Grieks, Latijn of nog een andere taal? Laatst bewerkt door reizigert op 04-11-2007 13:41 |
04-11-2007 13:35:52 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Waar slaat dat nu weer op? |
04-11-2007 17:04:15 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Volgens mij is het Grieks, voor zover ik het nog weet van de 2 jaar dat ik Grieks kreeg. De betekenis weet ik helaas niet. Zou best iets als "snel" of "snelheid" kunnen betekenen. Ik zal het morgen eens aan een lerares klassieke talen vragen![]() |
04-11-2007 17:20:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Laatst bewerkt door mich op 08-11-2007 00:11 |
04-11-2007 18:55:32 | ||
---|---|---|
bz2
![]() |
QuoteOch, lijkt me een onschuldig grapje over de neiging van het kamerlid Wilders om alles dat niet Nederlands is te verafschuwen. Hij komt trouwens ook uit de regio ![]() On topic; GTW is inderdaad geen optie, het is een afkorting, het is Duits, en het is een technische term die zelfs de gemiddelde Duits-spreker niets zal zeggen. Marketingtechnisch dus geheel waardeloos. Je moet iets als 'Spurt' hebben, simpel, duidelijk, makkelijk onthoudbaar en het heeft zelfs iets te maken met en eigenschap van de nieuwe treinen. (en de verwijzing naar 'Sprinter' is ook leuk, was dat intentioneel?) |
04-11-2007 19:13:19 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
QuoteOok al ben ik geen Wilders fan, ik vind het een smakeloze en ongepaste grap. Zo ver ik weet verafschuwt Wilders overigens helemaal niet "alles dan niet Nederlands is". Hij heeft zelfs een Roemeense vrouw. |
04-11-2007 19:17:42 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
edegroot: We gaan bij deze weer terug naar het onderwerp, de discussie over Wilders is afgelopen |
04-11-2007 20:07:10 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Wat een discussie zeg. Morgen ga ik is kijken of die GTWérs er staan. Ik zal de foto's dan ff op m'n site zetten, kunnen jullie het zien. |
05-11-2007 00:39:30 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Lint, Talent en Flirt zijn ook afkortingen. Maar die bekken nu eenmaal wel lekkerder dan Gtw. Shqiperise-lopers? |
05-11-2007 10:16:09 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Voor mij betekend GTW Gelderse Tram Wegen, de voorganger van Syntus![]() |
05-11-2007 10:45:01 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Volgens planning zullen er rond de jaarwisseling 20 bakken DH terug gaan naar NSFS. Daarna gaan de resterende bakken gefaseerd terug tot halverwege Maart. |
05-11-2007 11:30:28 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Is dat de eerste afvoer, of gaan er voor die tijd (wanneer de DH's alleen de spitstreinen rijden) ook al Wadlopers terug naar NSFSC? |
05-11-2007 11:55:38 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat is niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ik denk niet dat er eerder al weggaan. |
05-11-2007 17:29:51 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Mag Veolia zelf kiezen welke bakken ze weg doen? Als ze slim zijn houden ze de net gereviseerde bakken en die bakken waar ze meestal problemen mee hebben kunnen ze dan beter naar NSFS brengen.![]() |
05-11-2007 22:10:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
We mogen niet kiezen nee, en dat hadden we zelf ook al bedacht ![]() |
06-11-2007 14:08:22 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Bij de aflevering van de GTW's in venlo, anderhalve week geleden, noemde Frank van Setten 7 november als datum voor de eerste inzet in de reizigersdienst, morgen dus. Iemand een idee of dit nog steeds de planning is en ze dus vanaf morgen in de spitsdienst opduiken? |
06-11-2007 17:35:21 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Zal wel eens kunne ja. Ik heb vandaag 2 3tjes gezien vanuit de IC naar DenHaag in Blerick, bij die Voith werkplaats. Leuke treinen ![]() |
06-11-2007 22:17:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Voor ons is het nog een beetje onduidelijk, wel is duidelijk dat er morgen instructie is voor machinisten. Ik heb instructie op 24 26 27 en 28 November. (helaas niet eerder%04%) Laatst bewerkt door mich op 06-11-2007 22:28 |
06-11-2007 23:18:53 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is handig dat jullie het niet weten.. Reizigers willen het natuurlijk ook weten, en dan is het wel handig als in ieder geval het personeel een idee heeft of de uitspraak van van setten waar is. |
06-11-2007 23:48:05 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Als morgen de eerste machinisten opleiding krijgen, en de opleiding duurt 4 dagen, dan zou op z'n vroegst maandag a.s. (zondag is er geen spitsdienst) de GTW kunnen opduiken. En Michiel: geniet nog maar van dat maandje langer dat je de Wadloper mag rijden, hierna kan je nog vele jaren aan een stuk in de Velios kruipen...![]() |
07-11-2007 10:21:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Precies, met de Wadlopers is het tenminste nog werken om de kruisingen te halen. Die Veliossen doen dat met de snellere acceleratie en hogere snelheid met 2 vingers in de neus. |
![]() |
advertentie |
07-11-2007 15:07:20 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Door al het gezeik heen, vind ik dat de Wadlopers toch wel wat hebben, ze zijn niet altijd even fijn geweest, maar toch hebben ze wel een warm hart %02% |
07-11-2007 15:56:44 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
*Kuch* Wadlopers hebben geen hart, 't zijn gewoon leuke treintjes![]() 'Okeh' |
07-11-2007 16:00:22 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Wadlopers hebben zeker een warm hart. Als het meezit zo rond de 90 graden Celcius. Daarnaast is ook het reizigersgedeelte bepaald niet koud te noemen. 22+ is eerder regel dan uitzondering. Stukken beter dan in een VIRM, waar je zelfs met winterjas aan nog zit te rillen. |
07-11-2007 16:17:12 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
de eerste GTW treinen gaan volgende week pas in dienst tussen Cuijk en Nijmegen dus niet deze week Laatst bewerkt door ruud.h op 07-11-2007 16:17 ruud.h |
07-11-2007 18:35:00 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Mijn opa zag vanmiddag door eindhoven 2 of 3 nieuwe GTW treinen gezien hij dacht dat ze naar eindhoven werkplaats gegaan waren hij is daar ook heen gegaan maar niks gezien dus waarschijnlijk doorgegaan naar tilburg nummers en of 2 of 3 waren zag die niet zo snel want hij zag het telaat vanuit z'n huis robq |
07-11-2007 19:13:56 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Die GTW's hebben niets bij de werkplaats in Eindhoven of Tilburg te zoeken. Ze worden namelijk niet door Nedtrain, maar door Voith onderhouden. Het onderhoud van de GTW's zal plaatsvinden in de nieuwe hal te Blerick. Mich: hoe zat het met de inbouw van ATB bij Voith in Leeuwarden? Is hier nog sprake van of is dit van de baan? |
07-11-2007 19:39:12 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Hoe gaat dat zo lang die hal in Blerick nog niet klaar is? Moeten ze dan steeds op en neer naar Leeuwarden? |
07-11-2007 21:47:02 | ||
---|---|---|
Trups
![]() |
Veolia's nieuwe trein heet Spurt net als bij Arriva |
07-11-2007 22:04:40 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Nee toch die heten toch Velios? Laatst bewerkt door sneltrein op 07-11-2007 22:05 :) |
07-11-2007 22:14:08 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
edegroot: We gaan hier niet opnieuw de discussie voeren over de naam van het materieel.. vriendelijk verzoek het topic door te lezen en geen nutteloze berichten te posten |
07-11-2007 22:33:12 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Zou je asjeblieft interpunctie kunnen gebruiken? Dat zou je verhaal een heel stuk duidelijker maken namelijk. |
07-11-2007 23:24:02 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Geen idee. Arriva had ook al een aantal GTW's in het bezit (nog niet voor reizigersdienst) voordat de Voith werkplaats klaar was. Ik neem aan dat die GTW's die nu afgeleverd zijn Leeuwarden niet aan doen. De opening van de werkplaats is namelijk al over 2 weken gepland geloof ik (23 november). |
08-11-2007 00:10:37 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De ATB zit al ingebouwd vanaf fabriek, dus waar het verhaal van inbouw in Leeuwarden vandaan komt snap ik ook niet ![]() |
08-11-2007 09:39:39 | ||
---|---|---|
toms
![]() |
Ik zag afgelopen dinsdag in Venlo de GTW (7)354. Wie weet hier meer van ? Ik heb namelijk geen bericht gelezen dat er nieuwe aangekomen zijn ?!? |
08-11-2007 11:03:12 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Is het wel een slim idee om zondag de 11 van de 11 met Veolia mee te gaan op de Maaslijn? Heb wel een uurtje extra ingebouwt, maar ja dan moet het wel rijden. Want als ik het zo lees is het alleen maar komer en kwel. jaapfan. |
08-11-2007 15:38:16 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
2 DH1's zo juist (15.32) aangekomen in Nm uit de ri Ah. |
08-11-2007 17:53:56 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote Nee hoor. Bij Veolia hebben ze de zaken inmiddels goed op een rijtje. Ze mogen de DH'tjes nog wel even houden hoor, dus veel problemen zul je tussen Nm en Rm niet tegenkomen. Bovendien moet je gewoon een keer DH hebben meegemaakt ![]() 'Okeh' |
08-11-2007 18:45:35 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Ik kwam om 14.45 (ofzo) bij Hrt de Veolia 351, 353 en 354 tegen, rijdend richting Ehv. Wat gingen die doen? Er stond trouwens ook nog iemand foto's te maken bij Hrt, dus wellicht duiken er nog ergens foto's op... Laatst bewerkt door ijsm op 08-11-2007 18:46 |
08-11-2007 20:10:24 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
QuoteBehalve nog de kleine vertraginkjes gaat het idd verder goed ![]() Ik zie nu bij de actuele vertrektijden dat ze in Venray van 0min vertraging tot 15 min vertraging! :) |
08-11-2007 20:42:25 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Inregelen misschien? Shqiperise-lopers? |
08-11-2007 20:47:44 | ||
---|---|---|
job
![]() |
QuoteAfgelopen dinsdag kwam rond een uur of acht een trein uit Venlo met +30 in Nijmegen binnen, terwijl de schoonmakers dachten dat het al de volgende trein was ofzo...Gevolg was dat hij meteen keerde en daarbij de schoonmakertjes ontvoerde %08% |
08-11-2007 21:31:45 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat is niet erg. Het is namelijk erg effecient om een rijdende trein schoon te maken. Doen de Duitsers ook. Schoonmakers in Gronau de trein in, twee keer 10 minuten naar Enschede en dan met lege vuilnisbakken weer verder. |
08-11-2007 21:32:00 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Ook al gaat het hier meestal over de Maaslijn, toch een berichtje over de Heuvellandlijn. Veolia kondigde een reizigersgroei aan, maar ziet zich toch genoodzaakt om de zondagse Intercities te schrappen. Daarmee wordt het op zondagen weer mogelijk om zonder via-kaartje Mt-Hrl via Std te reizen, zie www.9292ov.nl |
08-11-2007 21:39:08 | ||
---|---|---|
job
![]() |
QuoteDaar dachten ze zelf anders over ![]() |
08-11-2007 22:02:10 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Mooie aktie. Ik kan er wel om laggen. Zoals WesselE schreef: Bovendien moet je gewoon een keer DH hebben meegemaakt. Normaal zullen ze vast niet met die dingen rijden. Bovendien hadden ze nu extra tijd om de boel eens stevig schoon te maken. Jammer dan van die gemiste treinen in Nijmegen. |
08-11-2007 22:08:58 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Het schrappen van die IC op de Heuvellandlijn op zondag lijkt me op zich ook wel logisch. De stoptreinen geven in zowel Heerlen als Maastricht de aansluitingen op de 800. Die IC's pendelde er maar een beetje tussendoor. Ik denk dat vier treinen per uur tussen Maastricht en Heerlen op zondag wel wat veel van het goede is. Dan nog even een vraag aan Mich, onze Veolia machinist. Rij je alleen op de Maaslijn of ook op de Heuvellandlijn? Of zijn dat twee verschillende rayons? |
08-11-2007 22:14:17 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Quote Dat is dan al de 2e keer deze week robq |
08-11-2007 22:39:18 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
De tijd gaat hard als het gezellig is: dat was reeds gisteren al ![]() |
08-11-2007 22:39:20 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
dat klopt zie hier ergens onderaan http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.cgi?board=sp&action=display&num=1194449265 |
08-11-2007 23:00:36 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote De machinisten op de Maaslijn rijden niet op de Heuvellandlijn, andersom wel. Rede is dat er hier een tekort aan machinisten is. Wat de GTW doen in Braband weet ik niet, ook typisch dat al 6 stellen aanwezig zijn, de 201 202 351 352 353 en 354. Afgelopen dagen is veel vertraging, met name veroorzaakt door gladheid. Inderdaad is per ongeluk een schoonmaker ontvoert %08% Laatst bewerkt door mich op 08-11-2007 23:01 |
09-11-2007 02:21:53 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote Uit dit bericht zou je kunnen lezen dat de hele zondag geen IC's rijden, maar dat is niet juist. Rond 13:00 gaan de IC's gewoon weer rijden. De IC's op de zondagmorgen zijn inderdaad zeer matig bezet. kritische |
10-11-2007 18:44:17 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Quote De NS Intercity's hier in Horst-Sevenum hebben geen problemen gehad zover ik weet. Edit Mvd: Quote aangepast. Als je niet precies weet hoe het quoten gaat, kijk even bij de help. Laatst bewerkt door nielsje op 10-11-2007 18:45 |
11-11-2007 11:20:29 | ||
---|---|---|
sneltrein
![]() |
Op www.maaslijn.net (en dan forum) staat dat er op OHIH andere namen dan Velios rondgaan! Hoezeker is het dat die Veolia GTW's Veolios gaan heten dan? :) |
11-11-2007 13:13:25 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Zo staat het ook in de ov9292 planner. Overigens vraag ik me af of Veolia zo maar de frekwenties kan verlagen binnen het huidige contract? |
11-11-2007 13:39:31 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Op OHIH meldde een Veolia-medewerker (trups) dat de GTW's "Spurt" gingen heten. Of dat waar is weet ik niet ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
11-11-2007 15:15:11 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote De eis in de aanbestedingsdocumenten was een 30' frequentie. kritische |
11-11-2007 15:43:54 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@kritisch De aanbestedingsdocumenten zijn in feite alleen het bestek voor de aanbesteding. Beslissend lijkt me echter wat er in de offerte van Veolia over vermeld stond. Laatst bewerkt door fabrierban op 11-11-2007 15:44 |
11-11-2007 20:47:35 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Op OHIH stond ook nog wat over de naam 'Foenix'. ![]() |
11-11-2007 23:30:08 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote In het contract met Veolia staat het minimum voorzieningenniveau en het aantal dru's/dienstregelingkilometers dat moet worden gereden. Veolia kan dus gewoon schuiven in de dienstregeling als men maar blijft voldoen het minimum voorzieningenniveau. Als Veolia te weinig dru's/dienstregelingkilometers rijdt wordt dit naar rato verminderd op de exploitatiebijdrage. Kritischereiziger Laatst bewerkt door kritische op 12-11-2007 11:19 |
12-11-2007 11:25:25 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Het is gewoon zand in de ogen strooien van de hobbyisten. Het is afwachten tot het eind van deze maand wat de echte naam wordt. |
12-11-2007 11:57:45 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Quote Dat was slechts een voorstel van een gebruiker (BR628)... ![]() |
13-11-2007 15:11:12 | ||
---|---|---|
ijsm
![]() |
Morgen worden de 355 (2/8) en 203 (2/6) afgeleverd, dus die zullen vrijdag wel aankomen in Venlo? |
13-11-2007 15:20:56 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dan komen ze donderdag of vrijdag aan. Gaat wel erg snel zo, dan zijn eind deze week al 21 van de 38 bakken geleverd. Foto 203+355: http://www.reissweb.net/images/nc1755g.jpg Laatst bewerkt door mich op 13-11-2007 16:50 |
13-11-2007 15:36:52 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Als Veolia al zo'n grote vloot heeft voordat er een reizigerstrein mee gereden is, zou je gaan denken dat er afgeweken kan worden van het plan om de treinen eerst in de spitsdienst Nm-Bmr in te zetten, maar meteen fase 2 in werking stellen: GTW's op de gehele lijn (incidenteel afgewisseld met een wadloper) en wadjes in de spitsdienst. Zou ook leuker zijn, want op die manier kunnen alle reizigers van Roermond tot Nijmegen er meteen van profiteren...![]() |
13-11-2007 16:10:07 | ||
---|---|---|
nielsje
![]() |
Daar ben ik het helemaal mee eens!![]() |
13-11-2007 18:11:56 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Quote In Noord-Nederland zat ik toch echt liever in de oude vertrouwde wadloper. Die werkte tenminste nog, vanaf de invoer van de GTW´s ging het heel erg mis. |