09-02-2007 11:07:48
mich
mich
Zitplaatsen 2e klas 8 plan V=832
Zitplaatsen 2e klas 5+3 GTW(2+2stoelopstelling)= 1016
(zitplaatsen 2ek plan V 104, gtw2 92, gtw3 148)

Maar 8 plan V is ongeveer even lang als 5+3 GTW dus de binnenruimte zal niet veel schelen.

Laatst bewerkt door mich op 09-02-2007 11:45
 

09-02-2007 11:11:34
dh3201
dh3201
Als ze dan wel het interieur zoals in de GTW's van Thurbo zit bestellen en niet die planken die Arriva heeft besteld. Die stoelen in de GTW's van Thurbo zitten best goed, en die hebben ook 2+3 indeling.


Shqiperise-lopers?
 

09-02-2007 11:30:16
fabrierban
fabrierban
Quote
mich: Zitplaatsen 2e klas 8 plan V=832
Zitplaatsen 2e klas 5+3 GTW(2+2stoelopstelling)= 1016
(zitplaatsen 2ek plan V 104, gtw2 92, gtw3 148)

Overigens heeft een DH2 maximaal 72 zitplaatsen dus een plan V heeft er met 104+24 een stuk meer.

Ho ho, DH2 heeft (9x8) 72 zitplaatsen per bak, niet per stel!
Plan V heeft inderdaad (13x8) 104 zitplaatsen per stel (1e klas niet meegeteld).

Als je de 2+3 opstelling meetelt kom je voor de GTW's uit op zo'n 1200 plaatsen.
En dat is toch een behoorlijk verschil met de 832 van Plan V.

Laatst bewerkt door fabrierban op 09-02-2007 11:31
 

09-02-2007 11:45:06
mich
mich
sorry je hebt gelijk zal het even aanpassen, maar waar het mij om ging is dat die bestelling van 5+3 niet te krap is vergeleken bij de plan V

Even over de Maaslijn: in de spits zette de NS per trein 3 buffels in=375 zitplaatsen 2ek
Veolia zet nu/probeert in te zetten 4 bakken DH=(max)288
GTW, waarschijnlijk een 3tje+2tje=240
Hiermee zie je dus dat Veolia voor de Maaslijn wel erg krap heeft ingekocht en een aanzienlijke achteruitgang in zitplaatsen.

Laatst bewerkt door mich op 09-02-2007 11:57
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-02-2007 12:27:43
fabrierban
fabrierban
Quote
mich: Even over de Maaslijn: in de spits zette de NS per trein 3 buffels in=375 zitplaatsen 2ek.

3 buffels was maar voor een enkele trein weg gelegd. Gemiddeld was het iets meer dan 2 buffels dus laten we zeggen zo'n 275 tot 300 per trein.

Daarnaast rijdt Veolia een dubbele dienst op het drukke stuk Nijmegen-Venray. In de praktijk zal op dat deel het totaal aantal zitplaatsen daardoor hoger worden dan met de buffels en op de rest van het traject juist lager. Daarmee wordt de inzet verwacht ik beter aangepast aan de behoefte.

Maar inderdaad is het aan de krappe kant, dus zullen er misschien nog tussenbakken bij moeten komen.
 

09-02-2007 12:33:14
reizigert
reizigert
Met 'krap inkopen' bedoelde ik niet alleen het aantal zitplaatsen, maar ook het aantal stellen dat op de rails komt: slechts 8 dus. Ik weet dat er op dit moment net zoveel Plan V'tjes rondrijden voor 6 diensten, maar daarmee loopt Veolia geen risico omdat een defect exemplaar waarschijnlijk comform huurcontract bij NSFS kan worden ingeruild voor een ander V'tje (zie Arriva onlangs). Als je volledig op je eigen materieel bent aangewezen dan is 8 wel erg krap. Stel je voor dat door een rangeerfoutje ofzo twee stellen met elkaar in aanrijding komen en hersteld moeten worden...

En nog over die zitplaatsen: misschien hebben de GTW-stellen wel meer zitplaatsen dan die 8 V'tjes, maar ik vind het oneerlijk om die vergelijking te trekken. In een V'tje zit je zeer comfortabel, terwijl je in zo'n nieuwe GTW dus de breedte van de trein met 5 personen moet delen, exclusief gangpad. Ik zit persoonlijk niet te wachten op zo'n plek tussen twee andere medereizigers ingeklemd. Dat was trouwens in de Railhoppers toch ook bepaald geen succes?
 

09-02-2007 12:57:28
ryan
ryan
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar voor als dat niet het geval is: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/Veolia.mp3 het Veolia lied.


Arriva is een synoniem voor chaos, goedkoopste materieel, vertraging, spelfouten en slechte service.
 

09-02-2007 13:19:00
fabrierban
fabrierban
Quote
reizigert: Als je volledig op je eigen materieel bent aangewezen dan is 8 wel erg krap. Stel je voor dat door een rangeerfoutje ofzo twee stellen met elkaar in aanrijding komen en hersteld moeten worden...

Het zou handig zijn als Veolia, Syntus en Arriva samen een (virtuele) materieelpool zouden opzetten.
Maar ja, ze kunnen elkaars bloed wel drinken.
Quote
reizigert: En nog over die zitplaatsen: misschien hebben de GTW-stellen wel meer zitplaatsen dan die 8 V'tjes, maar ik vind het oneerlijk om die vergelijking te trekken. In een V'tje zit je zeer comfortabel, terwijl je in zo'n nieuwe GTW dus de breedte van de trein met 5 personen moet delen, exclusief gangpad. Ik zit persoonlijk niet te wachten op zo'n plek tussen twee andere medereizigers ingeklemd. Dat was trouwens in de Railhoppers toch ook bepaald geen succes?

Over het comfort van Plan V valt ook te twisten, zeker anno 2007.

Mijn ervaring in Duitsland is dat het interieur van de GTW's heel erg ruim is.
Dus vijf stoelen op rij moet wel kunnen en bij Thurbo gaat dat volgens anderen dan ook prima.

Het alternatief is nog meer staan. Iedereen in de spits een zitplaats op basis van 2+2 is financieel onhaalbaar, zo lang spreiding van de reizigers voor scholen, bedrijven en vervoersmaatschappijen onbespreekbaar is.

Laatst bewerkt door fabrierban op 09-02-2007 13:21
 

09-02-2007 21:14:39
mdeen
mdeen
Quote
fabrier:
Ho ho, DH2 heeft (9x8) 72 zitplaatsen per bak, niet per stel!
Plan V heeft inderdaad (13x8) 104 zitplaatsen per stel (1e klas niet meegeteld).


Plan V met de p verbouwd tot zitlandschap heeft nog eens 16 zitplaatsen extra: 120 in totaal.
 

13-02-2007 23:55:53
mich
mich
nieuw overzicht: Treinstellen Veolia: 3103,3105-3108,3110,3111,3114,3117-3119,3207,3208,3210,3222-3227,3231.
Totaal 21 treinstellen, 31 bakken, 1556 zitplaatsen 2ek(zonder klapstoelen), 32 1ek.

Laatst bewerkt door mich op 14-02-2007 00:03
 

14-02-2007 09:20:12
lw-o
lw-o
maar hangen in de 1e klas dan ook nog de stikkers uit arriva tijden dat de 1e klas alleen geldt op de trajecten groningen-roodeschool groningen-delfzijl en groningen-nieuweschans? heb je op de maaslijn niet zoveel aan dan  

14-02-2007 10:08:08
kevinevers
kevinevers
ik zat laatst tijdens controle in de eerste klas. er werd niets van gezegd dat dat niet mocht.  

14-02-2007 11:43:36
bouwe
bouwe
De 1e klas was een afspraak met de provincie Groningen, het zal me verbazen als er in de concessie staat voor Limburg dat Veolia op die lijn 1e klas moeten aanbieden.  

14-02-2007 12:41:34
werchter
werchter
Laatst kwam ik er na een half uurtje in een Veolia wadloper achter dat ik 1e klas zat. Er bleek op de wand naast mijn stoel tussen de ramen een grote "1" te pronken. Verder was er geen enkel onderscheid met de rest van de coupe (2e klas), geen fysieke scheiding, geen ander interieur.

Voor mensen uit het noorden misschien niks nieuws, ik was echter heel verbaasd. Ik vraag me af of Veolia controleurs onderscheid maken tussen 1e en 2e klas, en of ik van mijn plek gestuurd het kunnen worden met m'n 2e klas kaartje.
 

14-02-2007 13:20:44
lw-o
lw-o
in de arriva wadlopers staat tussen 1e en 2e klasse een glazen wand en zijn de stoelen 1e klas voorzien van een lichtgroen stofje en staan vis a vis de 2e klasse heeft donkerkleurige stoelen (zelfde stofja als v-irm 1e klas heeft)die in coach opstelling staan  

14-02-2007 13:40:10
fabrierban
fabrierban
In het pakket van eisen voor het OV in Noord- en Midden-Limburg staat over het materieel voor de Maaslijn te lezen in paragraaf 10.2 onder 5: "De toepassing van een 1e klasse-afdeling is verplicht. De 1e-klasse afdeling onderscheidt zich wat betreft kwaliteit, geboden ruimte, kleur en materiaalgebruik van de 2e klasse". %05%%05%  

14-02-2007 13:47:13
peterselie
peterselie
Dan is het ook opvallend dat er vrijwel alleen maar wadlopers zonder 1e klas op de Maaslijn rijden. De enige DH2 stellen zonder 1e klas die nog in het noorden rijden, zijn de 3228-3230. Ik heb zo'n vermoeden dat die stellen met nog een ander stel in maart naar het zuiden van het land gaan, al is dit natuurlijk nog wel afwachten.  

14-02-2007 16:12:56
railfan
railfan
De afgelopen maandag bij de aanrijding betrokken 3222 is vandaag weer in de dienst ingezet.  

14-02-2007 18:57:03
mich
mich
Het valt op dat de technische staat van de wadlopers slecht is, ze lekken veel olie, walmen ontzettend, en sommigge motoren lopen hoorbaar niet lekker.  

14-02-2007 19:08:12
sneltrein
sneltrein
Ja dat merk je echt als er iets van zeil onder het spoor word gelegd


:)
 

14-02-2007 19:16:09
lw-o
lw-o
dat krijg je ervan he als je treinstellen niet onderhoud arriva treinen zien zo goed als nooit een werkplaats van binnen volgens mij  

14-02-2007 19:16:40
lucky
lucky
Quote
peterselie: Dan is het ook opvallend dat er vrijwel alleen maar wadlopers zonder 1e klas op de Maaslijn rijden. De enige DH2 stellen zonder 1e klas die nog in het noorden rijden, zijn de 3228-3230. Ik heb zo'n vermoeden dat die stellen met nog een ander stel in maart naar het zuiden van het land gaan, al is dit natuurlijk nog wel afwachten.


Zo jammer vind ik dat, bij de stellen zonder 1ste klas zijn er tenminste 3 4persoons stoelen, waar je nog normaal met een groepje kan zitten. Bij die eerste klas 4persoons stoelen heb je totaal geen ruimte voor je voeten, dat is bijna niet te doen daar, en de 2de klas zit daar SUPER beroerd. Ik ben best lang en ik kan daar niet normaal in de 2de klas zitten.
 

14-02-2007 19:23:41
salieri
salieri
Quote
lw-o: dat krijg je ervan he als je treinstellen niet onderhoud arriva treinen zien zo goed als nooit een werkplaats van binnen volgens mij
Dan weet je niet waar je over praat. Ik zie regelmatig een wadloper de 'garage' in verdwijnen in Groningen. Soms worden ze er zelfs uit dienst voor gehaald, dmv een treinstelwisseling
 

14-02-2007 19:35:03
lw-o
lw-o
hmm ok ik hoor altijd alleen maar iedereen (ook arriva personeel) klagen over de staat van onderhoud  

14-02-2007 20:15:36
sneltrein
sneltrein
Ik weet niet waarvoor maar de wadjes van veolia heb ik ook wel eens naar eindhoven zien rijden


:)
 

14-02-2007 20:29:21
maaslijn
maaslijn
Het gaat de goede kant op met de lengte van de Veolia-treinen. Als ik het goed gezien heb reed trein 32215 met maar liefst 6 bakken: 1xDH2+4xDH1%05%%08% Nummers helaas niet gezien.

Laatst bewerkt door maaslijn op 14-02-2007 20:30
 

14-02-2007 20:36:38
sneltrein
sneltrein
woow%05%%05%%05%


:)
 

14-02-2007 20:38:01
thom
thom
De Veolia wadjes genieten onderhoud in Ehv.

Afgelopen zondag nog 2 DHI daarvandaan zien komen.
 

14-02-2007 20:42:20
bouwe
bouwe
Quote
lucky:
Zo jammer vind ik dat, bij de stellen zonder 1ste klas zijn er tenminste 3 4persoons stoelen, waar je nog normaal met een groepje kan zitten. Bij die eerste klas 4persoons stoelen heb je totaal geen ruimte voor je voeten, dat is bijna niet te doen daar, en de 2de klas zit daar SUPER beroerd. Ik ben best lang en ik kan daar niet normaal in de 2de klas zitten.


Ik heb het al eens eerder gezegd, de friese configuratie vindt ik echt bagger. Teveel staanplaatsen en te weinig zitplaatsen. De groningse configuratie zit lekker volgestouwd met banken. Dan liever maar wat minder beenruimte, maar wel genoeg zitplaatsen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-02-2007 23:26:02
lucky
lucky
Haha, ben ik het totaal niet mee eens, ik zit liever op die klapstoeltjes, of sta ergens, zodat ik in de rest van de trein, als er wel plaats is, normaal kan zitten, wat met die groningse indeling dus totaal onmogelijk is.  

15-02-2007 18:03:55
mich
mich
De 3210 was net weer terug uit Eindhoven, hersteld van motorpech om voor de verandering maar weer eens.. motorpech te krijgen. Bij Boxmeer (trein 32247) maakte het stel al een vreemde herrie uit het midden van de achterste bak, in Vierlingsbeek kreeg ook de Machinist iets in de gaten en na een kwartier zoeken werden de motoren van de 3210 uitgeschakeld. De trein werd verder gesleept door 2 DH1 die er toevallig(gelukkig) voor zaten en er werd omgeroepen dat de trein maar tot Venlo reed.

Laatst bewerkt door mich op 15-02-2007 18:08
 

15-02-2007 20:59:42
roelli
roelli
Quote
maaslijn: Het gaat de goede kant op met de lengte van de Veolia-treinen. Als ik het goed gezien heb reed trein 32215 met maar liefst 6 bakken: 1xDH2+4xDH1%05%%08% Nummers helaas niet gezien.


Dat meende ik ook al gezien te hebben


Roel op het Veld
 

16-02-2007 13:00:27
fabrierban
fabrierban
Quote
maaslijn: Het gaat de goede kant op met de lengte van de Veolia-treinen. Als ik het goed gezien heb reed trein 32215 met maar liefst 6 bakken: 1xDH2+4xDH1%05%%08% Nummers helaas niet gezien.

Het is in een keer opvallend stil geworden rond Veolia Limburg, enkel door wat kleine ingrepen in het busvervoer in Heerlen en Maastricht en een nieuwe dienstregeling op de Maaslijn.
 

16-02-2007 14:33:08
mich
mich
Einde treinstel 3119. Na de aanrijding met de boom in Belfeld tijdens de storm is het frame ontzet geraakt. Onderdelen worden voor de andere wadlopers gebruikt.

Laatst bewerkt door mich op 16-02-2007 14:34
 

16-02-2007 16:18:55
kevinevers
kevinevers
Quote
mich: Onderdelen worden voor de andere wadlopers gebruikt



daarmee gaan ze de 3107 opknappen. de rest wordt gebruikt als reserve.
dit kan ik bevestigen mich

jammer dat de 3119 aan zijn eind is gekomen%04% R.I.P.

Laatst bewerkt door kevinevers op 16-02-2007 16:20
 

16-02-2007 16:48:55
salieri
salieri
Zie je wel dat die wadlopers van ons uit het Noorden niet veilig zijn bij veolia?%07%%07%%08%  

16-02-2007 17:04:28
reizigert
reizigert
Quote
mich: Einde treinstel 3119. (...) Onderdelen worden voor de andere wadlopers gebruikt.

Ik neem aan dat dit geen beslissing is van Veolia, maar van eigenaar NSFS. Als je een treinstel zo snel afschrijft dan belooft dat weinig goeds voor de toekomst van de wadlopers. Dit lijkt me typisch zo'n beslissing die onder het motto 'Ach, volgend jaar zijn ze toch niet meer nodig, dan laten we ze nog een jaartje staan en dan gaan ze naar de sloop' genomen wordt. %04%

In de Gelderlander van vandaag trouwens nog een artikel over de olielekkage van de Wadlopers:
http://www.gelderlander.nl/maasland/article1120470.ece

Laatst bewerkt door reizigert op 16-02-2007 17:08
 

16-02-2007 17:56:39
salieri
salieri
Lees net dit op Wikipedia (en of die wel of niet betrouwbaar is ga ik geen discussie over aan)

Storm
Bij de storm van 18 januari 2007 raakten de wadlopers 3107 en 3119 beschadigd door een aanrijding met een omgevallen boom; de machinist werd met lichte verwondingen afgevoerd. De 3119 word niet meer hersteld, en geplukt voor herstel van de 3107. Tevens is de 3210 defect en heeft de 3223 schade na een aanrijding met een auto.

Dus er zijn 4 wadlopers kapot?
Gaat zeker lekker daar dan...
Vervloekt voor andere lijnen dan de Noordelijke lijnen hehe%02%
 

16-02-2007 18:40:39
mich
mich
ja da heb ik er neergezet =P weet het zeker. 3223 was die aanrijding met auto in roermond, staat nu in eindhoven. 3107 en 3119 zie hierboven en de 3210 heeft motorproblemen. Dus 4 stellen niet inzetbaar.

Laatst bewerkt door mich op 16-02-2007 18:42
 

18-02-2007 07:24:04
kevinevers
kevinevers
nu zelfs al een krantenbericht dat veolia 6 plan u treinstellen heeft overgenomen:

http://stationzwolle.web-log.nl/

het lijkt er erg op dat dit is gefotoshopt.%03%
 

18-02-2007 09:47:28
sneltrein
sneltrein
kan het niet ook niet gewoon een plan v zijn
maar wat er is nu ook al een krantebericht
kan iemand dit goed vastleggen de pers zegt tegenwoordig zoveel


:)
 

18-02-2007 10:06:40
dvdhoven
dvdhoven
Lees goed! Het bericht is van 11 februari en er staat "over precies 7 weken". 11 februari + 7 weken = ... Juist ja, die datum dus. %08%


Dick van den Hoven
 

18-02-2007 10:09:58
sneltrein
sneltrein
dat is 1 april zou het een grap zijn


:)
 

18-02-2007 10:38:51
stephan90
stephan90
De titel van het stukje ook wel erg uitgerekt  

18-02-2007 10:57:47
lw-o
lw-o
precies 7 weken staat volgens mij nooit in een krant dus reken maar op een 1 aprilgrap  

18-02-2007 12:02:29
hugovis
hugovis
Het op die website getoonde krantenartikel bestaat niet. Ik kan het in ieder geval niet terugvinden in de online database met alle krantenartikelen.  

18-02-2007 12:39:11
sneltrein
sneltrein
zoiets dacht ik al


:)
 

18-02-2007 15:21:06
kevinevers
kevinevers
is gewoon een slechte grap... kijk naar de foto een slechte kwaliteit foto met een veolia logo dat uitstekende kwaliteit heeft....%07%  

18-02-2007 15:40:12
sneltrein
sneltrein
Het lijkt ook als je met paint het veolia logo met een klein stukje geel van de trein en dan op microsoft office vergroot lijkt het dat het logo scheef loopt


:)
 

18-02-2007 15:44:20
philips
philips
Het logo llopt inderdaad scheef!


Groeten, Philips
 

18-02-2007 16:23:07
luytjes
luytjes
Een krantenbericht van 11 februari, een ZONDAG?  

18-02-2007 16:39:42
mark
mark
Er bestaan gelukkig ook zondagskranten... desondanks weet ik wel zeker dat dit een grap is  

18-02-2007 20:11:01
kevinevers
kevinevers
Quote
SNELTREIN: kan het niet ook niet gewoon een plan v zijn



ff terug kerend op het vorige draadje....

het is toch duidelijk een plan u

Laatst bewerkt door kevinevers op 18-02-2007 20:12
 

18-02-2007 23:24:43
waalkade
waalkade
Het is op het ogenblik een beetje een trend hier om vermomd te gaan.
Dus ook Veolia doet mee en laat de 3225 met Noordnet logo's rondrijden.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

19-02-2007 11:28:25
stephan90
stephan90
http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=3040&start=60

Weer geruchten
 

19-02-2007 11:28:45
sneltrein
sneltrein
eerst zien dan geloven
als het op www.veolia-transport.nl staat dan geloof ik het wel
maar daar staat het niet op

Laatst bewerkt door sneltrein op 19-02-2007 11:32


:)
 

19-02-2007 11:31:47
lamote_ban
lamote_ban
Ik geloof er niets van.
Rond 1 april zijn er voldoende DH'tjes beschikbaar en is er geen behoefte meer aan Plan U.

Laatst bewerkt door lamote_ban op 19-02-2007 11:32
 

19-02-2007 13:51:14
reizigert
reizigert
Wie werkelijk gelooft dat dat een echt krantenbericht is moet toch eens nodig naar de Pearle gaan  

19-02-2007 19:41:39
meltrain
meltrain
@ Sneltrein Ik denk niet dat Veolia laat weten welk materieel ze nu weer gaan gebruiken, zolang het de GTW's nog niet zijn. %08%

Laatst bewerkt door meltrain op 19-02-2007 19:42
 

19-02-2007 19:43:20
sneltrein
sneltrein
daar zit wel wat in


:)
 

19-02-2007 19:50:58
plant
plant
`t Zou natuurlijk leuk zijn als het ook daadwerkelijk zou gebeuren. Luek om dan al die mensen die zeiden dat het een grap was nog eens aan te kijken. Ik il het ook niet helemaal geloven, maargoed, de dingen staan nog in Nederland, niets is onmogelijk...

Laatst bewerkt door plant op 19-02-2007 19:51


Youri
 

19-02-2007 21:31:08
roelli
roelli
de data's komen wel overeen: 1 April. misschien dat er wat U'tjes meekomen


Roel op het Veld
 

19-02-2007 21:33:14
kevinevers
kevinevers
ik ben er volgens mij uit en als het klopt wat ik denk komt de plan u er!
volgens mij heeft veolia voor een prikkie die atb installatie uit die sm '90 kunne overnemen. zodat ze die in die plan u'tjes kunnen poten. en weer meer treinen hebben.
 

19-02-2007 21:35:06
mich
mich
zou wel kunnen, want sloopt sm'90 stilgezet om die ATB er opeens uit te halen, en er komen geen DHtjes meer voor de spitsdienstregeling die op 1 april ingaat.  

20-02-2007 05:21:10
edegroot
edegroot
Zo, deze discussie opgeschoond. Kunnen jullie je voor de verandering eens aan het topic houden ? Om hier te gaan kleppen over de Kamperlijn / SM90 heeft niet veel met Veolia te maken. Ook is het niet de bedoeling om een discussie in 2 topics te gaan voeren. Bedankt voor de medewerking  

20-02-2007 06:27:28
salieri
salieri
Dus wie weet komt de Plan U wel voor een tijdje in dienst. Dat lijkt me wel leuk. Maar eerst zien, dan geloven luidt het spreekwoord  

20-02-2007 08:25:38
keesje
keesje
Afgelopen zaterdagmiddag was het grote chaos tussen Rm en Nm vanwege carnaval. Veolia had de treinen 'maximaal mogelijk versterkt' (wat dat dan ook mogen betekenen) maar was lang niet genoeg om iedereen te kunnen vervoeren. Een en ander leidde ook tot agressie bij de reizigers. De treindienst werd daarom geknipt in een gedeelte Rm-Vl en een gedeelte Vl-Nm. Aan het begin van de avond werd het weer rustiger.  

20-02-2007 10:45:47
mdeen
mdeen
Quote
kevinevers: volgens mij heeft veolia voor een prikkie die atb installatie uit die sm '90 kunne overnemen. zodat ze die in die plan u'tjes kunnen poten. en weer meer treinen hebben.

SM'90 heeft ATB-EG en op de Maaslijn heb je ATB-NG nodig, dus ik betwijfel het.

Ik heb zondagavond nog een beetje met een machinist gepraat (de 32254 werd in Rm aangekondigd als "rijdt tot Tgl" vanwege een probleem bij Vl, bleek een goerentrein te zijn die in de wisselstraat stil stond).
Hij was niet ontevreden met de wadlopers. Natuurlijk reden ze niet zo hard (quote: "je kunt de ATB wel afregelen dat ze 125 halen, maar dan vallen de motoren er onder uit") maar blijkbaar remmen ze verschrikkelijk goed. Beter dan "wat er eerst reed". Ik neem dus aan dat dit een ex-NS mcn was die voorheen DM'90 en Plan U heeft gereden.

Ook wist hij te vertellen dat er binnenkort weer nieuwe treinstellen bijkwamen. Uiteraard wadlopers van Noordned/Arriva.

De 32254 werd trouwens met 2x DH-1 + 1x DH-2 (de groene) gereden en was niet druk, op zaterdag zag ik in Vl de 32218 uit Rm komen, die reed met 2x DH-2 (3210 en 3208) en was goed vol, maar de 3208 werd in Vl afgerangeerd dus hij moet met 1x DH-2 van Vl naar Nm gereden zijn.

Laatst bewerkt door mdeen op 20-02-2007 11:13
 

20-02-2007 11:40:29
lamote_ban
lamote_ban
Quote
mich: zou wel kunnen, want sloopt sm'90 stilgezet om die ATB er opeens uit te halen, en er komen geen DHtjes meer voor de spitsdienstregeling die op 1 april ingaat.

De spitsdienstregeling gaat al op 12 maart in (zie de nieuwe dienstregeling op de Veolia-site) en voor zover ik weet moet Arriva nog wel degelijk per die datum een aantal DH-tjes afgeven.
 

20-02-2007 21:13:10
sneltrein
sneltrein
Ik geloof het nu ook niet meer want er gaaan ook precies 6 treinstellen naar slowakijen


:)
 

20-02-2007 21:24:39
keesje
keesje
Trapt Veolia stellen af in Venlo terwijl ze daar maar een korte stop hebben? Dat doen ze snel!  

20-02-2007 21:30:56
rudolfph
rudolfph
Kom voor een cursusje aftrappen maar eens naar Hgl, daar worden regelmatig buffeltjes uit de 7900 afgetrapt, meestal de treinen ri Zl. De Hc loopt na Esd het stel door om de reizigers vast naar de deuren te dirigeren, in Hgl staat al een mannetje klaar om af te trappen en de trein staat binnen 1 minuut alweer vertreksklaar. Als het helemaal meezit staat het afgetrapte stel trouwens sneller bij Nedtrain dan de trein naar Zl weer vertrokken is . Kortom: het is goed mogelijk.  

20-02-2007 21:57:26
edje
edje
Och je weet toch dat ze in het oosten makkelijk en snel combineren en splitsen.
Je hebt me zelf een keer op de vingers staan kijken.
 

20-02-2007 22:01:18
mark
mark
Zeker als het om de 1850 gaat, binnen 10 minuten gecombineerd en weer ontkoppeld met een stam rijtuigen is een hele prestatie %08%  

20-02-2007 22:05:57
edje
edje
ja ja ja ja, je zou het nummer 1850 niet meer noemen.%09%  

20-02-2007 22:08:15
mark
mark
Kan niet wachten tot ie weer in de 140 rijdt %08%
Maagoed, 1850 heeft bar weinig met Veolia te maken, ontopic maar weer
 

20-02-2007 22:21:33
wadloper
wadloper
Vandaag een rondje door het land gemaakt en daarbij o.a. een ritje met Veolia gemaakt van Nijmegen naar Venlo, alle treinen op dit traject reden met vier bakken en ze reden ook vrijwel op tijd.
Om 11:05 uur vertrok er uit Nijmegen een overvolle Wadlopertrein die bestond uit de stellen 3225+3106+3117, reizigers waren meest carnavalvierders.
Ik heb de volgende trein genomen van 11:37 uur en deze bestond uit de 3227+3207, ook hier stapten wat carnavalgasten in, maar het was niet zo druk als de vorige trein, wat me opviel toen ik in de 3227 stapte was dat het net een vuilnisbak was, het stel was gewoon goor van binnen, overal etensresten en vieze plekken op de vloer en zelfs onder de verwarmingen was het één grote bende, is het nou zo moeilijk om daar met een bezem onder door te gaan, ik moet zeggen Arriva is qua dienstverlening wat minder, maar de Wadlopers hier in het noorden zien er dan toch een stuk schoner uit, zelfs onder de verwarmingen.
Misschien dat het komt door carnaval, maar als Veolia zo weinig aan schoonmaakwerkzaamheden doet dan vindt ik het echt een schande hoe ze met dit materieel omgaan.
 

20-02-2007 22:33:12
mich
mich
reactie veolia: schoonmaken moet nog even wachten ivm materieeltekort ...
Overigens had een trein weet zo niet meer welke vanmorge een minuut of 7 vertraging.
 

21-02-2007 00:16:20
waalkade
waalkade
@wadloper: Hier valt niet tegen schoon te maken. Het niet Veolia die die treinen zo smerig maakt, dat zijn de passagiers!! Kijk eens in Venlo wat er al weer voor rotzooi ligt op de pas neergelegde matten. Zelfs Prorail maakt zich er zo bezorgd over, dat ze er onlangs een fotoreportage over aan het maken waren.  

21-02-2007 00:20:19
sneltrein
sneltrein
vind het ook schandalig wat mensen doen ze zouden er eigenlijk een paar man neer moeten zetten om te kijken (het zelfde in venray liggen ook pas matten ook alweer rommel)


:)
 

21-02-2007 08:07:27
keesje
keesje
Tuurlijk zijn passagiers zelf ook verantwoordelijk voor het opruimen van hun rommel, maar wat doe je als alle prullenbakken vol zijn...? Dan leg je het maar ergens anders neer. Veolia moet wel degelijk geregeld de troep opruimen en de treinen wassen en het materieeltekort is dan een mooi excuus (één van de vele overigens).  

21-02-2007 13:17:26
lamote_ban
lamote_ban
Schoonmaken tijdens carnaval is dweilen met de kraan open. De meeste reizigers zijn dan zo bezopen dat ze uberhaupt niet weten wat ze doen. Een gewone doordeweekse dag in een gewone week lijkt me een betere maatstaf.  

21-02-2007 13:21:42
maaslijn
maaslijn
Vanmorgen zag het er al weer een stuk beter uit. Maar ja, dan zijn ze vast 's nachts schoongemaakt en moeten ze nog de hele dag...  

21-02-2007 18:14:50
reizigert
reizigert
Zoals al in een gesloten topic gemeld: er zijn 8 GTW's besteld voor Mtr-Krd en deze zijn hier te bekijken:
http://www.stadlerrail.com/default.asp?n=68&ms=2&h=1&id=57&s=2&news_id=171&ListMode=
De nieuwe stellen lijken dus sprekend op de dieselstellen voor de maaslijn, alleen de beschildering van de kop en de powerpack is iets anders. Ook is op deze artist impression al de bekleding te zien: dezelfde als in de nieuwste Veolia-bussen. Wat verder opvalt: achteruitkijkspiegels voor de machinist.

Laatst bewerkt door reizigert op 21-02-2007 18:20
 

22-02-2007 08:03:36
mdeen
mdeen
Quote
keesje: Trapt Veolia stellen af in Venlo terwijl ze daar maar een korte stop hebben? Dat doen ze snel!

Aftrappen is toch een kwestie van stoppen, splitsen en wegrijden? Volgens mij gaat dat sneller dan dat een volle Wadloper leegloopt.
En het achterste stel wordt ook nog eens achteruit weggereden, dus het voorste stel heeft daar geen last van.

Ik weet ook niet of dit planmatig was. Het viel me alleen op dat een van de stellen afgetrapt werd. Ik dacht in eerste instantie zelfs dat dit een kerende trein voor Rm werd omdat ik nog mensen binnen zag, maar dat moet personeel geweest zijn, het stel stopte namelijk op spoor 5a.
 

22-02-2007 13:56:20
mich
mich
leuk detail, een GTW 2/8 van Veolia krijgt 192 zitplaatsen, evenveel als een plan U.  

22-02-2007 22:22:09
sneltrein
sneltrein
Nieuwe dienstregeling Veolia Noord en Midden klaar
De nieuwe dienstregeling van Veolia voor Noord- en Midden-Limburg is klaar. Dat zegt directeur Frank van Setten van vervoersbedrijf Veolia. De dienstregeling wordt volgende week bekendgemaakt. Van Setten zegt dat met de aanpassingen '98 procent van de problemen opgelost kan worden'. Deze problemen kwamen aan bod tijdens een hoorzitting van de provincie over het openbaar vervoer.
Bron L1

Nieuws en entertainment in de bus (22-2-2007)
(...) De overeenkomst houdt ook extra distributie van de krant Sp!ts in via alle bussen, treinen en ferries van Veolia in Limburg, Zeeuwsch-Vlaanderen, Brabant en de Veluwe. Dit betekent dat alle reizigers in het vervoersgebied van Veolia nu de beschikking hebben over deze gratis krant.
Bron www.veolia-transport.nl

EDIT (door Rudolfph): van 2 berichten 1 bericht gemaakt en bus-gedeelte uit 2e bericht verwijderd. Busberichten mogen op http://www.opeenshadikhet.nl in het forum .

Laatst bewerkt door sneltrein op 22-02-2007 22:22


:)
 

22-02-2007 23:33:51
mich
mich
Het gaat lekker met de wadlopers van Veolia, de 3210 doet het weer maar van een andere wadloper is een motor compleet opgeblazen.(deze krijgt een motor van de 3119). Vandaag hield een motor van de 3222 het ook voor gezien. en van waarschijnlijk de 3117 was een cardanas gebroken. Ook is de 3107 nog steeds niet hersteld.  

22-02-2007 23:55:42
peterselie
peterselie
Het lijkt er idd op dat de wadlopers niet goed onderhouden zijn de afgelopen jaren. De 3117 heeft al eens een opgeblazen motor gehad. Blijven er zo nog wel genoeg bakken DH materieel over voor Veolivla?  

23-02-2007 00:05:10
kevinevers
kevinevers
van de 3210 is de wc defect. vandaag een ritje mee gemaak. ik dacht dat ik in een Van Gansewinkel vuilniswagen zat%03%

ja aan de 3117 zaten we kerels me een flex te slijpe.....

Laatst bewerkt door kevinevers op 23-02-2007 00:06
 

23-02-2007 01:34:57
wadloper
wadloper
De 3119 zien we waarschijnlijk niet weer terug op de baan, door een ongeval in januari schijnt het frame van dit stel ontzet te zijn geraakt.
De 3107 wordt weer hersteld met onderdelen uit de 3119.
 

23-02-2007 06:57:39
salieri
salieri
Van welk nummer is de motor opgeblazen?

Jeetje, Veolia maakt die dingen echt kapot zeg (ja,ja, slecht onderhoud enzo, maar vind het wel toevallig dat ze bij Veolia allemaal kapot gaan%06%)
 

23-02-2007 10:22:59
lw-o
lw-o
ze zijn gewoon niet gemaakt om in het zuiden te rijden die dingen horen bij het noorden daarom zijn ze ook ooit wadloper genoemt  

23-02-2007 11:57:03
sneltrein
sneltrein
die wadlopers zijn ook al in het noorden niet goed onderhouden en volgensmij doet veolia er ook niks aan dan krijg je dit


:)
 

23-02-2007 12:26:41
Bollenstad
Bollenstad
Quote
kevinevers: ja aan de 3117 zaten we kerels me een flex te slijpe.....
Wat bedoel je nou eigenlijk?
 

23-02-2007 13:45:33
reizigert
reizigert
Vandaag weer een artikel in De Limburger:
http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/2/23/MGL/HE/9/articles/artikel_DDL_1DA_20070223_55_300.php
Veolia krijgt definitief twee nieuwe stations op de Heuvellandlijn. Bij De Kissel (Halverwege Lg-Hrl) en In de Cramer (Bij Hrla). Op de Euregiolijn Heerlen-Stolberg komt een nieuwe halte Eygelshoven-Markt (Tussen Lg en Han)
 

23-02-2007 14:06:55
keesje
keesje
Ik vraag me ook af hoe ervaren de machinisten in godsnaam kunnen zijn om die Wadlopers goed en comfortabel te kunnen rijden. Het eerste stel kwam pas heel laat voor de ingang van de nieuwe dienstregeling ter instructie naar Venlo. En dan moeten alle machinsten meteen begrijpen hoe je daar normaal mee kan rijden? En al helemaal als je onhaalbare dienstregeling hebt en daardoor onder hoge druk met die treinen elke keer flink gaat optrekken en op het laatste moment in de remmen gaat.

Kortom: die arme Wadlopers zullen hiervan vast geen voordeel gehad hebben. Onderhoud is belangrijk maar hoe er mee omgesprongen wordt minstens zo belangrijk!!
 

23-02-2007 14:08:39
sneltrein
sneltrein
Opmerkelijk is de 2+3-stoelopstelling in de tweede klasse, die ook in de dieseluitvoering van de GTW’s voor Veolia zal worden toegepast; in Nederland had alleen het SM ’90 van NS vijf zitplaatsen op een rij. Eind 2008 hoopt Veolia de eerste stellen in ontvangst te nemen.


:)
 

23-02-2007 15:02:05
dh3201
dh3201
De van de NMBS gehuurde M2 rijtuigen voor Zwolle - Roosendaal begin jaren '90 hadden ook 2+3 opstelling


Shqiperise-lopers?
 

23-02-2007 15:08:09
rudolfph
rudolfph
Dat was geen van oorsprongs Nederlands materieel, en in België en Engeland is de 2+3 opstelling nog vrij normaal in stoptreinmaterieel. In Nederlans is de 3+2 opstelling al in de jaren '30 afgeschaft, mat'35/'36 had al 2+2 in de 3e klasse (en 2+1 in de 2e klasse, de "oude" 1e klasse heeft mat'35/'36 nooit gehad). Tot en mat'24 was in de 3e klasse 3+2 opstelling doodnormaal, en bij coupérijtuigen zonder zijgang/middenpad soms wel 6-7 zitplaatsen op een rij. Nu weer terug richting Veolia, want ik acht de kans vrij klein dat de museumblokkendoos ooit reguliere ritten bij Veolia gaat rijden .