11-01-2007 17:03:57 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Was die stoel maar exact hetzelfde als in de Buffel dan was er nog een pluspuntje aan de Wadloper geweest. Laatst bewerkt door spotter op 11-01-2007 17:04 |
11-01-2007 17:54:14 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
ja want in die buffel kon je heerlijk een dutje doen dat zit er bij de wadloper niet meer in![]() ![]() |
11-01-2007 18:16:43 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Terug naar het onderwerp aub... Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
12-01-2007 09:11:12 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Nu volgens de actuele vertrektijden van Roermond de 32218 met +1 uur!!! ![]() Groetjes, Bloober |
![]() |
advertentie |
12-01-2007 09:15:42 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Eerder had Veolia verteld dat half januari de dienstregeling wat zou worden aangepast en dat er dan ook zes extra bakken zouden komen, maar ik hoor daar niks meer van. Weet iemand of dat plan van de baan is? |
12-01-2007 09:28:34 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Voor de liefhebber, uit de Av van gisteren: - een setje dat vertraagd bleef. 32242 Rm +10, in Vl ingelopen tot +5. In Nm weer vertrokken met +15 (32249), vanuit Rm daarna als 32254 +5-+10. - 32256 +20 en kerende rit 32261 opgeheven vanuit Nm. Probleem van de grote vertragingen lijkt dus veelal te zitten in het materieelbestand dat het inzetten van een nieuw stel in Nm niet mogelijk maakt. Buiten deze twee gevallen om zie ik geen grote vertragingen staan. Laatst bewerkt door julius op 12-01-2007 09:30 |
12-01-2007 09:30:35 | ||
---|---|---|
rond
![]() |
quote: Vreemd trouwens dat op Heyendaal dat lichtsein nog altijd in werking is! Welk sein bedoel je? Vanaf het viaduct Heyendaalseweg gezien, staat het sein richting Nijmegen momenteel niet eens meer overeind (ivm bouw busbaan) en het sein richting Kleve is gedoofd. Maar goed dit staat verder los van de discussie over Veolia en de mogelijke uitbreiding van de capaciteit op de Maaslijn. Ben wel benieuwd hoe reëel een complete spoorverdubbeling van de Maaslijn is (qua kosten en baten...). Mvgr Laatst bewerkt door rond op 12-01-2007 09:31 |
12-01-2007 09:33:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het lijkt een beetje omgekeerde wereld zo. Enkelspoor op de Maaslijn is nooit een probleem geweest en wordt nu als probleem gezien omdat Veolia er met ongeschikt (snelheid) materieel rijdt. |
12-01-2007 11:26:20 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Mij lijkt dat een - overigens al jaren - gewenste verdubbeling van de Maaslijn niet aan (alleen) Veolia moet worden gelinkt, maar meer in het algemeen aan het probleem dat deze lange enkelsporige lijn, die relatief druk is, vertragingsgevoelig is. Iedere dienstregeling op de Maaslijn, ook vroeger van NS(R) had problemen door de kruisingen. Het inleggen van extra treinen is moeilijk en zowat onmogelijk als er een kwartierdienst wordt gereden. Niet voor niets is een aantal jaren geleden bij de verlegging van de Maaslijn in Swalmen ten gevolge van de bouw van de A 73 meteen dubbelspoor aangelegd. |
12-01-2007 11:32:52 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Ik denk dat daar een kleine vertraging in is ontstaan. Volgende week komen er weer GTW'tjes naar het noorden des lands, dus mogelijk dat er over 1,5 week meer wadjes in het zuiden zullen gaan rijden. |
12-01-2007 11:50:43 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Dan denk ik wel de 6 overgebleven DH1-tjes. goffe_bp |
12-01-2007 12:58:34 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@keesje De exploitatie is op Nm-Rm is volledig geisoleerd van de rest van het spoorwegnet dus niet zo gevoelig. Wat extra wisselplaatsen en een tweede spoor in Nm lijkt me voldoende. Laatst bewerkt door lamote_ban op 12-01-2007 12:58 |
12-01-2007 15:39:15 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
32237 echt een topritje! een controle![]() 854: had in Rm +5 |
12-01-2007 15:58:22 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@lamotep In japan heb ik een spoorlijn bezocht waar de treinen een 8-minutendienst reden op een enkelsporig baanvak. Met de juiste wisselplaatsen bleek dat prima te gaan. Dus ik ben met je eens dat een paar extra wisselplaatsen voor de Maaslijn genoeg moeten zijn. |
12-01-2007 21:11:01 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
de 3222 reed los vanmiddag Roel op het Veld |
12-01-2007 21:33:11 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
hallo Ik weet niet of het hier helemaal bij past maar het heeft wel met veolia temaken. Als je in eindhovn een kaartje eindhoven-landgraaf koopt kan je daar dan ook al mee op het stuk heelen-landgraaf of moet je eerst in eindhoven een kaartje eindhoven heerlen kopen en in heerlen een apart kaartje kopen. alvast dankjewel robq |
12-01-2007 22:02:08 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee dat is niet nodig, je kan gewoon een kaartje Eindhoven-Landgraaf kopen. En daarmee kan je ook in de veolia treinen rijden van Heerlen naar Landgraaf. |
12-01-2007 22:40:25 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
ok dankjewel robq |
15-01-2007 00:54:51 | ||
---|---|---|
marie-anna
![]() |
Zondag 14-01-'07 19:50 venlo: Omroepbericht: "de stoptrein van 19:58 richting Nijmegen rijdt vandaag niet. Uw eerstvolgende reismogelijkheid is om 20:28". Niet erg op zichzelf op zondagavond, ik hag geen haast. Maar, wat gebeurt er dan: om 19:56 (ongeveer) komt de stoptrein vanuit Roermond aan in Venlo, even later (20:01) die uit Nijmegen (Groene 3222). Reizigers richting Roermond moeten overstappen op de trein die net aankwam uit Roermond, de 3222 blijft dus in Venlo. Nadat stoptrein is vertrokken naar Roermond blijft de 3222 achter in Venlo, hij wordt gerangeerd naar een spoor achter het spoor dat aan het perron ligt en motor blijft gewoon draaien. Nu vraag ik me af, waar ligt eigenlijk de grens om een trein niet meer te laten rijden bij Veolia? Of zijn er problemen bekend vanavond waardoor deze trein niet meer in te passen was? Want het is wel lomp om mensen een half uur te laten wachten, terwijl het materieel gewoon staat te draaien. |
15-01-2007 09:00:26 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
dr zitten meer onderdelen op een trein dan alleen de motor, kan best iets zijn met de remmen of iets anders. dit wat jij zegt heb ik ook al vaker meegemaakt met de dm '90. |
16-01-2007 21:06:48 | ||
---|---|---|
werchter
![]() |
Voor de 2e keer is mij de cynische houdig van NS-personeel tenopzichte van Veolia oopgevallen. Nadat de conducteur in de trein van Utrecht richting Nijmegen mijn kaartje naar Boxmeer had geïnspecteerd mompelde hij hoofdschuddend "arme jij". Geschrokken reageerde ik "hoezo dan, is er een versperring?". "Nee, maar het laatste stuk van je reis is een ellende". Hier krijg ik toch wel een warm geval van... een NS die zich zorgen maakt of hun reizigers wel goed worden behandeld door de concurrent. ![]() |
16-01-2007 21:19:04 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@werchter En zeker als je de eindeloze vertragingen op het Brabantse NS-net bekijkt. |
16-01-2007 21:22:11 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Dit soort reacties merk ik regelmatig ook ja: personeel van NSR dat collega's van Veolia staat uit te lachen als er weer eens een knullige fout gemaakt wordt (deuren sluiten als sein nog niet veilig is, gevarensein ipv sluitsein) en reacties op omroepberichten. "De treinen naar Cuijk, Venlo en Roermond stoppen niet in Blerick" levert vaak reacties op in de trant van "als ze überhaupt rijden". Overigens waren de deuren in een van de treinen vanmorgen niet vergrendeld, want er zat iemand te vertellen dat tijdens het rijden de deuren ineens opengingen toen iemand het knopje uitprobeerde... |
16-01-2007 21:33:01 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
ja ach de 3111 had brandschade: 3 zittingen verbrand... |
16-01-2007 21:38:58 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Vandaar die stoelen zonder zitting vanmiddag. ![]() Maar wel respect voor Veolia hoor, vanmorgen en ook vanmiddag waren de treinen stipt op tijd, ze waren volgens dienstregeling precies om .19 in Nijmegen. De stops gingen vanmorgen ook bijzonder soepel. De trein kwam met +3 of zo in Vierlingsbeek aan, en door (zeer) korte stops in Boxmeer en Cuijk (25 seconden van tot stilstand komen tot op gang komen, ik heb het voor de gein bijgehouden.) hebben we de vertraging ingelopen. En ook vanmiddag was de trein weer op tijd terug in Vierlingsbeek waardoor nog even gewacht moest worden op vertrektijd. |
16-01-2007 21:55:51 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Ik denk dat een geschikte dienstregeling op basis van het gebruikte materieel en infra een handigere manier is om een betrouwbare exploitatie te voeren. Het probleem ligt meer bij Veolia dat niet zoveel kaas gegeten heeft van het fenomeen 'reizigersvervoer per trein' gezien de vele amateuristische smoesjes van De Beer en van Setten die de revue al gepasseerd zijn. En helemaal geïsoleerd ligt de lijn Rm-Nm ook niet. Br-Vl is behoorlijk druk met overige reizigersvervoer en goederen. Ook aan de zuidzijde van Vl kruist goederenverkeer Kn-Vl v.v. met de treinen Vl-Tg v.v. En bovendien rijden er ook geregeld goederentreinen tussen Vl en Rm. Ik vind het daarom zowieso al vreemd dat een provincie kan beslissen/beoordelen over een dienstregeling op een baanvak waar ook andere vervoerders gebruik van maken. Ook dit is dus een probleem omtrent de aanbestedingen. Maar dat zal Veolia weinig uitmaken, die hebben de zak met geld al binnen. |
16-01-2007 22:19:17 | ||
---|---|---|
werchter
![]() |
Ik neem aan dat je bedoelt dat de provincie de zak met geld (van Veolia) binnen heeft. Laatst bewerkt door werchter op 16-01-2007 22:19 |
16-01-2007 23:07:18 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Dit soort dingen gebeuren bij NSR ook, of zouden juist dié NS'ers nu bij Veolia werken? %08% Shqiperise-lopers? |
18-01-2007 11:23:40 | ||
---|---|---|
jbt
![]() |
Er stond vanochtend goed nieuws van Veolia in Dagblad de Limburg: http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/1/18/MGL/RO/1/articles/artikel_DDL_1DA_20070118_86_599.php http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/1/18/MGL/RO/19/articles/artikel_DDL_1DA_20070118_93_772.php Laten we maar zoals altijd optimistisch blijven en er het beste van hopen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-01-2007 12:04:20 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Die Van Setten is wel een optimist. Maar inderdaad: als je de reistijden dusdanig rekt dan is de kans om op tijd te zijn ook groter. Oké, de reiziger is op tijd, maar is wel eindeloos onderweg. Veolia en NS met elkaar vergelijken is hetzelfde als (rotte) appels met peren vergelijken. |
18-01-2007 12:41:24 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@keesje Bij Veolia liep het de eerste week flink uit hand, maar daarna hebben ze er alles aan gedaan en de zaak aardig snel op orde gebracht. Maar bij NS is de dienstuitvoering op bijv. Ah-Rsd en Ut-Ehv na vijf weken nog steeds een rommeltje. En rond Ehv blijven nu nog steeds iedere werkdag reizigers op de perrons achter vanwege ontbrekend materieel. De provincies nagelen de particuliere vervoerders aan de schandpaal, maar tegelijktijd mag NS in de luwte doorrommelen omdat de centrale overheid in Den Haag de andere kant uit kijkt. Er wordt met twee maten gemeten. |
18-01-2007 12:44:03 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@fabrier Inderdaad, waarom horen we de pers wel over Veolia maar nooit over de puinhoop in de 800-serie???? Laatst bewerkt door lamote_ban op 18-01-2007 12:44 |
18-01-2007 13:07:31 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote nou dit noem ik geen goed nieuws%07%. stel dat er een peer minuten zullen we zeggen +3. ze stoppen ook op blerick dus daar ook 2 minuten verspeeld. hoelaat denk je dan dat we in Rm aankomen? met +5. en bij 9 van de 10 keer komt veolia in Rm tussen .00 en .03 aan dus met beetje vertraging en de stop op blerick heb je dus van .00 naar .05 en .03 naar .08. wat krijg je dan? iedere keer sprintjes trekken om de ic te halen naar hrl en mt. mis je hem wat krijg je dan overvolle stoptrein. ja echt goed nieuws%03% Laatst bewerkt door kevinevers op 18-01-2007 13:07 |
18-01-2007 13:39:43 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
QuoteMag ik je er aan herinneren dat er in de pers regelmatig over NSR wordt geschreven? Daarom snap ik Fabrier's "De provincies nagelen de particuliere vervoerders aan de schandpaal, maar tegelijktijd mag NS in de luwte doorrommelen omdat de centrale overheid in Den Haag de andere kant uit kijkt. Er wordt met twee maten gemeten." ook niet, maar dat is logisch. Volgens mij zijn er hier enkele 'stuurlui aan wal' aanwezig, die zelf enige moeite hebben met het 'meten met één maat'. Kunnen we dáár misschien eens van verlost worden? Enkele waarnemingen van de afgelopen twee weken te Vl en Nm: te korte treinen (maar wel zes bakken in Vl hebben staan), rondrijden met defecten (geheel geen verlichting in een stel, leuk 's avonds), personeel dat in de trein zit te roken, personeel dat staat te kletsen en te laat eens naar de trein wandelt en met een paar minuten vertraging vertrekt en daardoor op de eindbestemmingen nog meer te laat is en aansluitingen om zeep helpt. Bij de 800 zie ik de laatste tijd een stuk minder problemen en áls er al iets geks is, bv. een stel missend, dan wordt er in veel gevallen wél voor ander mat. gezorgd van/naar Std! |
19-01-2007 08:38:32 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Zojuist, vrijdag 8.33 is er een 32.. de Waal overgestoken richting Arnhem. |
19-01-2007 09:09:13 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik begin het overzicht een beetje kwijt te raken over het materieelpark. Even proberen orde op zaken te stellen: Sinds 10 december 2006 beschikt Veolia over de Maashoppers 3103, 3105, 3106, 3107, 3108, 3110, 3111, 3114, 3117, 3118, 3119, 3208, 3222, 3224 en 3227. Op 12/1 is de 3231 bij Veolia gespot Op 17/1 is de 3210 bij Veolia gespot (De 3215 en 3223 zijn sinds 11/1 niet meer gespot) Shqiperise-lopers? |
19-01-2007 09:57:54 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
betrokken treinen bij ongeval: 3119 3107 ze staan in Venlo op de bekende spoortjes waar altijd de wadjes staan. de schade is aanzienlijk. het eerste wat ik zag aan schade was: 3119: Voorruit(die er nog wel inzit maar helemaal gebarsten)., 2 lampen, baanruimer, deuken in de plaatwerk en de ramen van 2 deuren geheel eruit. 3107: had minder schade dan de 3119. daar was de baanruimer kapot en de voorruit(die er nog wel inzit maar helemaal gebarsten). |
19-01-2007 11:06:14 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Te korte treinen: rond Eindhoven blijven er al wekenlang dagelijks reizigers op stations achter door ontbrekend materieel. Rondrijden met defecten: minstens een op de vijf ICK-rijtuigen rijdt zonder verlichting en is meestal afgesloten. Personeel dat staat te kletsen: loop eens keer door de eerste klas van een NS-Intercity, om van de rode hoedjes op de perrons maar te zwijgen. Te laat vertrekken: (een voorbeeld) vrijwel alle IC's 3500 beginnen in Ehv met vertraging (personeel of materieel te laat aanwezig). Aansluitingen: NS presteert het op grote schaal om bij overstappen de deuren te sluiten voor de neus van reizigers. Vervangend materieel: vanaf Std naar Hrl ja, want dat stond nog in Std van de heenreis toen het weer eens niet wilde koppelen. Ja, bij Veolia gaan ook nog steeds dingen mis, maar bij NS zijn de problemen zeker zo groot. Laatst bewerkt door lamote_ban op 19-01-2007 11:16 |
19-01-2007 11:20:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Als je een groter spoornet hebt dan heb je ook meer problemen, dat klopt. Ik reis zelf dagelijks met zowel de 800/3500 als de 3600/13600. Het aantal keren dat ik er problemen mee hebt valt enorm mee. Sterker nog: bij geringe vertraging van de 3600 richting Rsd, haal je in Ht met de 3500 die negatieve overstap van - 1 minuut vaker wel dan niet. Ik denk dus dat je de problemen wel in verhouding moet bekijken. De discussie over wie de schuld heeft over de problemen kun je eindeloos voeren (beleid EU, landelijke politiek tav aanbesteden, provincie tav het gunnen, de uitvoerderende partij die geen tijd krijgt). Als je als vervoerder een relatief klein gebied hebt, dan ben je wel veel kwetsbaarder bij defect materieel of tekort aan personeel. Een grote NS kan wat dat betreft flexibeler inspelen op problemen in een bepaalde hoek van het land, terwijl een kleine vervoer die mogelijkheden nauwelijks heeft. Dat merkt de reiziger dan dus ook. |
19-01-2007 11:58:53 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Wat betreft Ht heb je natuurlijk een gunstige aansluiting. Maar als je daar vanuit Ut komt en moet overstappen richting Boxtel of Rosmalen gaat het 8 van de 10 keer mis. En vervolgens bij aankomst in Ehv richting Helmond idem dito. Met schaalgrootte of aanbesteden hebben de problemen mijns inziens weinig te maken. Wel met een gebrekkige materieelplanning en een te kwetsbare dienstregeling met te veel krappe aansluitingen. |
19-01-2007 14:54:44 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Quote Ik heb begrepen dat de Ongevallenraad van Pieter van Vollenhove een onderzoek gaat instellen naar het ongeluk. Kritischereiziger Laatst bewerkt door kritische op 19-01-2007 14:59 |
19-01-2007 14:58:23 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
gaan ze onderzoeken wie die boom daar neergelegt heeft%02%![]() |
19-01-2007 15:01:50 | ||
---|---|---|
kritische
![]() |
Het schijnt onder andere over de communicatie te gaan. Kritischereiziger |
19-01-2007 15:25:37 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
dan zullen ze ook weinig vinden(aan communicatie dan) %02% |
19-01-2007 16:24:09 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Wie zou die machinist dan geïnformeerd moeten hebben? Toen de trein de andere kant op die plek passeerde kon de boom best nog wel overeind hebben gestaan, 1 windstoot en het kan gebeurd zijn... En ja, signalen van gebroken bovenleiding voor de treindienstleider zijn er daar natuurlijk ook niet. Groetjes, Bloober |
19-01-2007 17:23:58 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
QuoteHet gaat er om dat de mcn, ná het ongeval, de verkeersleiding niet kon bereiken. |
19-01-2007 17:28:35 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDacht een tweetje te herkennen op het journaal, maar ook ik kan het natuurlijk fout hebben ![]() |
19-01-2007 21:02:04 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Veolia Transport verbetert dienstregeling Maaslijn ingaande zondag 21 januari 2007 18-1-2007 • Veolia Transport verbetert en optimaliseert dienstregeling Maaslijn • Halte Blerick weer in de Veolia dienstregeling opgenomen • Inzet extra rijtuigen Veolia heeft in overleg met de Provincie Limburg het besluit genomen de huidige dienstregeling te optimaliseren. Daarbij is uitgegaan van de rijtijden die met het Wadlopermaterieel (DH) haalbaar zijn. Het is inmiddels immers duidelijk dat Veolia Transport de DM90 treinstellen (Buffels) van NS definitief niet kan inzetten op de Maaslijn. De opmerkingen die ons via de reizigers en ROVER hebben bereikt, zijn waar mogelijk verwerkt. De verbeteringen per 21 jan 2007: 1. De vertrektijden worden op een aantal stations met een paar minuten verlaat. 2. De busaansluitingen blijven gehandhaafd. 3. In Blerick stoppen weer alle treinen naar Nijmegen en Roermond op spoor 3 en 4. 4. We zetten 6 rijtuigen meer in, waarmee de drukste treinen worden verlengd. 5. Tussen Boxmeer, Cuijk en Nijmegen handhaven we de inzet van aanvullende bussen op maandag t/m vrijdag tot en met 09 maart. Vanaf 12 maart rijden spitstreinen tussen Nijmegen naar Boxmeer. Deze treinen stoppen ook te Nijmegen Heyendaal en Cuijk. 6. Het omreisadvies tussen Nijmegen en Roermond trekken we met ingang van 21 januari in. 7. Voor 2008 ontwerpen we een nieuwe dienstregeling, gebaseerd op het bestelde nieuwe materieel van Stadler. Raadplaag voor detailinformatie: * de gele vertrekstaten op de perrons * www.veolia-transport.nl/limburg * www.9292ov.nl * www.ns.nl * Klantenservice tel. nr. 0900 33 10 550 (lokaal tarief) * de nieuwe treinfolder Maaslijn d.d. 21-1-2007 Bovenstaande info van de veolia website geplukt, in gedrukte vorm hing bovenstaande informatie t.h.v. spoor 35 Nijmegen. Laatst bewerkt door waalkade op 19-01-2007 21:03 |
19-01-2007 21:08:53 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat is in ieder geval weer eens goed nieuws van Veolia. En verstandig is ook vooral punt 7. Dat hadden ze per december ook al kunnen en moeten doen met de komst van de Wadlopers. Maar goed, kennelijk heeft Veolia zijn lesje nu geleerd en gaan ze nu wat realistischer om met de dienstregeling. Ik houd hoop! ![]() |
19-01-2007 21:23:34 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
En... staat de nieuwe dienstregeling al ergens online? |
19-01-2007 21:38:42 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Quote Beetje raar voornemen, ze zullen toch niet elke spits druk gaan rangeren? Er zijn 6 diensten, ik denk gewoon dat ze er bij elke trein 1 extra DH-I'tje aankoppelen. Dat heeft weinig met rustige of drukke treinen te maken |
19-01-2007 22:44:52 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik denk dat er nu een kapotte maasloper staat ergens tussen Nijmegen en Cuijk. Daardoor geen treinen daar. |
20-01-2007 00:16:33 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Inclusief die 2 DH1-tjes met schade van de storm, zitten we op 3 in plaats van 6 extra 'wagons'. Wat een termen gebruikt de pers soms zeg... %03% |
20-01-2007 15:30:57 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteEen Veolia medewerker vertelde me, dat ze in de spits met 6 bakken gingen rijden. Hoe ze dat willen doen vraag ik me ook af. |
![]() |
advertentie |
20-01-2007 15:46:05 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteVolgens ns.nl wordt op 22 januari nog steeds niet gestopt te Blerick. Zal waarschijnlijk niet gaan zonder de huidige kruising te Reuver te verleggen naar Tegelen en Swalmen. |
20-01-2007 15:55:34 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Quote De nieuwe dienstregeling is nog niet verwerkt in de reisplanners. Voor de nieuwe Veolia-drgl zie OVL of de somda-doorkomststaat van morgen. Wat de kruising in Reuver ermee te maken heeft ontgaat me volledig. |
20-01-2007 17:39:41 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Voor wie het interesseert: ik heb op http://img103.imageshack.us/img103/24/maaslijnvoorna21jan20078ex.png een uitdraai geplaatst van het treinverkeer op de Maaslijn tussen 9 en 12 (alleen Veolia-treinen) van voor en na de wijziging van morgen. De blauwe lijnen zijn de oude tijden, de rode geven de nieuwe aan. (Voor diegenen die onbekend zijn met plaats/tijd diagrammen: treinen van linksboven naar rechtsonder gaan van Nm naar Rm, van rechtsboven naar linksonder gaan van Rm naar Nm. De treinnummers staan erbij.) De kruisingen blijven dus allemaal hetzelfde, behalve Mook=Middelaar, die kan nu vliegend denk ik (iets meer richting Nijmegen). Of de tijden reëel zijn is een ander verhaal. Het gevaar zit er vooral in dat je richting het zuiden je buffer heel snel verspeeld en op het einde optimaal moet rijden om de tijden te halen. NB: er zitten twee slordigheidjes in: bij de oude dienstregeling zijn de drgl-punten zonder station niet goed ingegeven (m.n. Ltm) en ik heb telkens minstens één minuut geteld voor een stop, ook als het volgens Veolia binnen één minuut kan. |
20-01-2007 18:06:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In Railmagazine 241 staat dat Veolia medio maart de beschikking heeft over 11 DH-1 en 6 DH-2. Maar dat hebben ze nu ook. Ik hoop dat dit een fout is en Veolia wel meer wadlopers krijgt. |
20-01-2007 19:00:45 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Quote Gisteravond om 0.20 nog steeds toen ik met de laatste trein van 0.30 vanuit Nm naar Bmr wilde vertrekken. En ik kan wel zeggen de dienstverlening is uiterst belabberd. Na donderdag al gestrand te zijn wilde ik natuurlijk ook niet vrijdag stranden. Maar daar leek het eerst wel op uit te lopen. De dienstdoende service-medewerkers van de NS konden geen informatie geven over Veolia omdat dat gewoonweg niet aan ze doorgegeven werd. Er werd dus door een collega van hun gebeld naar de centrale van Veolia of er bussen ingezet zouden worden, die zouden 'misschien' komen. We moesten in ieder geval op het busstation gaan staan. Gelukkig hadden we een uitje met mijn oude klas en vond ik iemand die haar ouders gebeld had en zodoende konden een paar van ons met de auto richting Bmr. De rest van de reizigers had gewoon pech. De chauffeur van de laatste bus 83 naar Gennep werd bestormd door mensen die Veolia op een bus zagen staan. Maar hij wist van niets. Later kwam er een touringcar voorrijden met mensen afkomstig uit Ck, die hadden misschien in Nm ook wel hun laaste trein naar andere oorden gemist. Maar deze bus ging niet meer terug naar Ck omdat hij ergens anders heen moest. Uiteindelijk werden wij dus met de auto opgehaald en werd ik naar Bmr gebracht waar ik m'n auto geparkeerd had. Aldaar zag ik dat de laaste trein wel gereden heeft, maar vanaf Ck. Al die mensen die vanuit Nm met de laaste trein richting Rm mee wilden hadden dus simpelweg pech. Ik heb nog geen contact gehad met m'n oud-klasgenoten, maar ik weet niet of ze nog uit Nm weggekomen zijn. Bedroevende zaak daar bij Veolia. %04% |
20-01-2007 19:06:04 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Mochten er daadwerkelijk mensen gestrand zijn, wellicht leuk om provincie en media daarvan op de hoogte te stellen. Is weer goede reclame voor Veolia. |
20-01-2007 19:18:11 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik heb vandaag twee Veolia treinen gespot, en beide rijden ze niet volgens omloop![]() Vanmorgen de 32212 met 2xDH1 terwijl die met DH2 zou moeten rijden, vanavond de 32258 met DH2 terwijl die met 2xDH1 zou moeten rijden. Ik denk dat ik morgen eens een uurtje op Venlo ga doorbrengen om de omloop op te schrijven. |
20-01-2007 19:25:25 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Van de diensten klopt sinds dat ze begonnen zijn op 10 december al helemaal niets. Er word daar net zo gemakkelijk DH2 in een dienst van 2xDH1 ingezet en andersom. Het is wachten op de eerste combinatie van 4xDH1.![]() |
20-01-2007 19:26:21 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ik zou zeggen bespaar je de moeite, want Veolia houdt zich toch niet aan omlopen. Ikzelf spot veel op de Heuvellandlijn en daar worden vrijwel dagelijks alle 6 de diensten door mij en andere spotters ingevoerd, maar de volgende dag klopt er nooit meer wat van. Sterker nog: ik heb in 6 weken Veolia nog geen enkele keer meegemaakt dat Somda ook maar 1 materieelinzet goed heeft voorspeld op basis van spots van een dag eerder...%04% Ik heb trouwens eerder vandaag toevallig een draadje geopend voor alle omloop-aangelegenheden van Veolia, daar zijn dit soort opmerkingen in het vervolg denk ik beter op hun plek https://m.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2166#nieuw Laatst bewerkt door reizigert op 20-01-2007 19:28 |
21-01-2007 01:27:13 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
Quote"de eerste"? Vier keer DH I is absoluut geen bijzonderheid. |
21-01-2007 08:00:56 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Precies, zelfs NS heeft destijds meerdere keren met 4x DH I gereden. 8 bakken is het maximum, zover ik weet ongeacht of dat eentjes, tweetjes, of een mengeling is. Ik heb wel eens een foto van een tweetje + vier eentjes gemaakt, ja in de reizigersdienst. Shqiperise-lopers? |
21-01-2007 15:30:51 | ||
---|---|---|
maaslijn
![]() |
Ik bedoelde eigenlijk hier bij Veolia want daar ging de discussie over. ![]() |
21-01-2007 17:52:08 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
Ík had dat in ieder geval door. Bij Veolia is daar eveneens niks bijzonders aan, vier ééntjes zie ik regelmatig rijden op Rm-Nm. Edit Rugzakje: Quoten is onnodig als je er gelijk op reageert. |
21-01-2007 18:45:34 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
het maximum geschakeld rijden is trouwens 6 bakken. je kan achter die 6 bakken wel nog meer hangen maar die kunnen niet motorisch meerijden. |
21-01-2007 19:02:26 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Op de CTA's in Nm heeft men een creatieve oplossing voor de nieuwe vertrektijden. Gewoon de oude tijden met de toevoeging, vertraging ca 5 minuten. De vertrektijden voor de spitsritten van Nijmegen naar Boxmeer staan nu vermeld op de nieuwe gele (slordig) opgehangen vertrekstaten, .25 en .55. Laatst bewerkt door waalkade op 21-01-2007 22:56 |
21-01-2007 21:12:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Fout, 8 bakken Shqiperise-lopers? |
21-01-2007 21:45:48 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
1.7.5 Samenstelling Regel De maximale treinlengte, samengesteld uit DH-mat, is 6 rijtuigbakken Uitzondering Baanvak max. aantal bakken Groningen - Roodeschool 8 Sauwerd - Delfzijl 7 Bron: Handboek Hersporen 1993: http://wadloper.diesel-trein.nl/ we hebben dus allebei gelijk. maar ik praatte niet over één traject maar over heel nl Laatst bewerkt door kevinevers op 21-01-2007 21:46 |
21-01-2007 21:55:01 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
in heel nederland is het max. 15 bakken, namerlijk utrecht-zwolle maar dit is te veel offtobic (sorry admin/moderator) |
21-01-2007 21:58:46 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Over het aantal bakken DH dat gekoppeld kan rijden en waarbij de tractie nog in alle stellen werkt, dat is hier al eens eerder langs gekomen, en dat is 6 bakken. ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 21-01-2007 22:00 |
21-01-2007 22:01:27 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote is ook duidelijk te zien in de cabine links naast de snelheidsmeter..... |
21-01-2007 22:02:57 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
@ Koen, en ze moeten rekening houden met het lente van de perrons. Laatst bewerkt door seinhuis op 21-01-2007 22:03 |
21-01-2007 22:38:48 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Het maximum aantal gekoppelde bakken DH in tractie is 8. Qua perronlengte paste dat in 1994 alleen op Gn-Rd. De meters in de voorste cabine geven alleen de waarden van de eerste 6 bakken aan, maar die bakken daarachter kunnen gewoon meedoen. Het zou me overigens niets verbazen als de tractie bij 10 bakken ook nog gewoon werkt. Shqiperise-lopers? |
21-01-2007 22:43:21 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
ik heb net gebelt met een mcn van veolia die dus met de wadjes rijdt en hij bevestigd mij dat je maar met 6 BAKKEN mag rijden in nl. en als jij zegt 8 bakken dan geef me maar eens dat bewijs. |
22-01-2007 09:45:28 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Er is een duidelijk verschil tussen met maximaal zes bakken MOGEN rijden en met meer dan zes bakken technisch mogelijk KUNNEN rijden. Dat heeft dh3201 je toch wel goed genoeg uitgelegd, nietwaar? Verder is het wel leuk, de site waar je die informatie vandaan haalt is juist van diegene waartegen je nu zo'n scheur open trekt ![]() |
22-01-2007 09:54:07 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
waarom vertelt een machinist op de maaslijn dan dat je maar met 6 bakken kan rijden![]() |
22-01-2007 09:55:41 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
heeft iemand bewijs dat het wel of niet met max. 6 bakken kunnen reiden? |
22-01-2007 10:15:54 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Misschien zijn sommige machinisten na hun spoedopleiding nog niet op de hoogte van alles! %08% |
22-01-2007 10:33:01 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Vorige week de 30528 Rd-Gn, heeft drie dagen lang met acht DH bakken gereden. Einde discussie. ![]() Laatst bewerkt door bouwe op 22-01-2007 10:34 |
22-01-2007 10:53:24 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
ja dan heeft hij de laatste 2 bakken gesleept. als je in de cabine kijkt links naast de snlheidsmeter dan kan je zien hoeveel motoren er meewerken en dat is voor 6 motoren. |
22-01-2007 11:06:18 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
Nou lees eerst eens wat je enkele berichten eerder wordt uitgelegd... Hangt er soms ergens een rode doek hier in het topic? |
22-01-2007 11:16:50 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote ![]() Laatst bewerkt door bouwe op 22-01-2007 11:18 |
22-01-2007 11:31:54 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
dat staat letterlijk in het Handboek Hersporen |
22-01-2007 11:37:04 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
Ga eerst maar eens kijken in het boekje dat je iets vertel over de wadjes en niet in een 'handboek hersporen' (als dat überhaupt al bestaat) waar je echt niet alle uitzonderingssituaties in vindt. |
22-01-2007 11:37:20 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In het handboek hersporen staat alleen hoe er herspoord dient te worden, niet hoe je met het materieel moet rijden. En dat er maar zes meters in de cabine zitten, wil nog niet zeggen dat er niet meer motoren bestuurd kunnen worden, je ziet er alleen geen metertjes voor. Shqiperise-lopers? |
22-01-2007 12:26:10 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Met het stoppen in Blerick komen nu ook de vertragingen weer terug. In ben benieuwd of dit systematisch gaat worden. |
22-01-2007 12:51:10 | ||
---|---|---|
job
![]() |
QuoteVanmorgen een andere oplossing: Vertrek 10:07 Sneltrein Bmr, Vry, Vl, Rv, Rm... Wel weer zo duidelijk ![]() ![]() Laatst bewerkt door job op 22-01-2007 12:51 |
22-01-2007 21:07:08 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Om ca 18.30 vandaag voor het eerst een wadloper op het opstelterrein van Nm zien staan. Spoor 9R, vermoedelijk de 3208, stond net te veraf om het nummer goed te kunnen lezen. |
22-01-2007 21:49:48 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Was idd 3208, heeft er wsl hele dag gestaan |
23-01-2007 17:43:25 | ||
---|---|---|
bombardier
![]() |
Op http://stationzwolle.web-log.nl/ staat te lezen dat er toch Plan U op de Maaslijn gaat rijden. De vraag is of die mcn gelijk heeft. |
23-01-2007 18:27:29 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
als ze dan toch naar veolia gaan en geschildert worden... waarom dan in ns huisstijl?%03% |
23-01-2007 18:46:27 | ||
---|---|---|
bombardier
![]() |
Het is een tijdelijke oplossing denk ik. Maar wel tof dat ze mogelijk gaan rijden. Alleen zegt die mcn op zijn web-log dat er een nieuw interieur in zit. Hebben ze die dan helemaal vervangen? Maar goed we zien het pas als er een Veolia sticker op zit. |
23-01-2007 19:12:20 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
dat interieur ging over het tweede leven. dus de laatste revisie het veolia verhaal was 3e leven. |
23-01-2007 20:13:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zowieso zal dat nogmaals echt niet gebeuren want dan hadden ze allang rond gereden toen de eerste keer dat gerucht was. Mcn zal wel niet helemaal actueel ingelicht zijn en toevallig de mogelijkheid hebben gehad om fototje te maken en daarom het verhaal. Die dingen hebben géén ATB-NG, dat bouw je er ook niet even voor 2 maanden in aangezien de inbouw wachttijd daarvoor al langer is. Geen ATB is gewoon niet rijden met die dingen aangezien ontheffingen voor ATB niet meer uitgegeven mogen worden. Daarnaast staan er nog tig redenen in deze topic. Laatst bewerkt door thom op 23-01-2007 20:13 |
23-01-2007 20:58:15 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
de wadlopers hadden toch ook geen ATB-NG? |
23-01-2007 21:01:36 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De wadlopers zeker wel. Ze werden midden jaren 90 speciaal op revisie gestuurd om zowel een nieuw interieur te krijgen als voorzien te worden van ATB-NG. Lw-Gn werd deels verdubbeld en daar werd tegelijkertijd ATB-NG aangelegd. Om op dit traject te kunnen rijden werden wadlopers van ATB-NG voorzien. De andere dieseltrajecten in het noorden zijn pas recent voorzien van ATB-NG. |
23-01-2007 21:03:18 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
dan had ik dat fout ik me achterhoofd staan, maar direct gewist![]() |