Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |
01-06-2018 20:14:09 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
En het had spoed, eerst gaan kijken of er een leasemaatschappij bereid was om een paar dozijn locs te laten bouwen zou veel tijd hebben gekost. Daarnaast hadden de leasemaatschappijen dan mogelijk zeer ongunstige voorwaarden kunnen stellen, zoals een lange minimale huurtermijn. |
01-06-2018 21:55:46 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Sommige beweringen in deze discussie zijn wel heel bijzonder. Geen enkele leasemaatschappij heeft even tientallen splinternieuwe ergens staan zonder vooruitzicht op inzet. Zelfs voor kleine batches bestellen leasemaatschappijen ze bij een fabrikant nadat de contracten met de klant zijn getekend. Als NS de locs had gekocht vlak voordat de productielijn dicht was gegaan dan hadden ze er 19 geleverd gekregen in plaats van 45, je kunt tenslotte die vervolgorders dan ook niet meer plaatsen. Waarom iemand denkt dat in 2014 de productielijn dicht zou gaan is onduidelijk aangezien de opvolger nog lang niet productierijp was en al helemaal niet toegelaten. Door diverse klanten zijn tot in 2017 bestellingen geplaatst en de laatste zijn nog niet eens geleverd. Een van die klanten was....jawel AKIEM. |
01-06-2018 23:04:29 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteHuh?? Ze waren vanaf het begin bedoeld voor inzet op de HSL-Zuid. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
01-06-2018 23:12:21 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Er zal bedoeld worden dat ze niet ontwerpen zijn voor dergelijke inzet. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
![]() |
advertentie |
02-06-2018 00:25:42 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Wat vervolgens ook niet klopt aangezien het de enige serie 186's is die als 160 km/h variant is afgeleverd. |
02-06-2018 08:22:07 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Wat wel klopt, de br186 is een loc voor goederentreinen met max 140 km/h. Voor de HSL is de loc toegelaten met 160 km/h maar bijvoorbeeld niet in Duitsland en Oostenrijk. Dit zit naar wat ik begrepen heb vooral ook in het onderhoud. De locs veroorzaken dan ook flinke gekuidsoverlast en slijtage van de baan op de HSL, maar het zou tijdelijk voor een jaar of twee zijn...... Het is ook onbegrijpelijk dat er niet voor een Taurus variant is gekozen destijds Laatst bewerkt door geert op 02-06-2018 08:22 |
02-06-2018 08:28:41 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Nee, het is de 140 variant, die met extra onderhoud mag worden opgevoerd naar 160. Henk1619, de optie op de laatste 26 moest op een bepaalde datum worden gelicht, anders zou NS ze niet meer kunnen bestellen. Of het ging om de drukte van de productielijn, dat NS er even tussendoor moest passen. Daarom zat er ook zo’n harde einddatum aan het BDs-proto project. Niet op die datum slagen = extra locs bestellen. |
02-06-2018 09:03:24 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Er zijn wel wat aanpassingen gedaan aan het ontwerp om ze 160 te kunnen laten rijden. Zo is onder andere de wieldiameter aangepast. Voor zover ik heb begrepen zijn deze veranderingen daarna in het basisontwerp aangepast en mogen daarom de nieuwere machines bijvoorbeeld ook in België en Duitsland met 160 km/u gebruikt worden. |
02-06-2018 11:01:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Omdat de Taurus toen helemaal niet toegelaten was, en men geen tijd had voor een procedure van minstens een jaar om dat rond te krijgen. |
02-06-2018 11:04:50 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
En ook omdat Siemens op dat moment nog niet binnen een korte tijdsperiode een oplossing kon leveren voor het rijdend omschakelen tussen ATB en ERTMS. De locs konden wel bij stilstand omschakelen, maar dat was natuurlijk geen oplossing voor het al geplaagde Fyra-project. |
02-06-2018 12:33:09 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Een aantal reacties zijn verwijderd. Praten en discussiëren is het doel van dit forum, modder gooien en op de man spelen is dat niet. |
03-06-2018 10:25:14 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Wat is daar je bron van? naar mijn weten is de wieldiameter hetzelfde. alleen aanpassing in software en deursysteem. |
03-06-2018 10:47:09 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Dat is wat mij jaren geleden verteld werd bij mijn materieelopleiding door iemand die betrokken is geweest bij de test- en toelatingsritten van de machines. Edit: en als verduidelijking (onder voorbehoud dat ik het zelf uiteraard goed begrepen heb): de eerste ontwerpen van de F140 MS2e locs zouden een iets kleinere wieldiameter hebben gehad. Er waren al enkele bestellingen geplaatst toen de wens voor 160 km/u werd uitgesproken voor de bestelling van Angel Trains die bestemd was voor NS HiSpeed. Daarop zou besloten zijn om toch de standaard wieldiameter van 1250 mm aan te houden voor de locs, net als bij de oudere broertjes. De locs hebben dus weliswaar vanaf de aflevering die wieldiameter gehad, maar oorspronkelijk zou dat niet in de planning hebben gezeten. Laatst bewerkt door mtlx op 03-06-2018 11:02 |
03-06-2018 11:11:33 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiFrf7bkrfbAhWFr6QKHaXZAkcQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bfoto.be%2Fdocu%2Fhis%2Fe28.php&usg=AOvVaw0Y4FNa3EEChKFZw5Z3lgg- In samenspraak met AT werd er gekozen voor de "Traxx 2E F140 MS locomotives van Bombardier". Dit leek een vreemde keuze omdat de het reeksnummer, F140, staat voor locomotieven geschikt voor zwaar goederenvervoer met een maximumsnelheid van 140 km/uur. Terwijl men feitelijk op zoek was naar passagierslocomotieven die 160km/u konden rijden! De keuze kan verklaart worden doordat AT reeds een order bij Bombardier had lopen voor een aantal locomotieven van dit type, en men de locomotieven mitst een aantal technische en softwarematige ingrepen de locomotieven geschikt kon maken voor passagiersdienst bij 160 km/u. Wordt niet aangegeven welke technische ingrepen het zijn. Laatst bewerkt door icened op 03-06-2018 11:15 |
23-09-2018 16:00:03 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Strikt genomen dekt de titel niet langer meer de lading, omdat deze locomotieven nu eigendom zijn van lessor Akiem en voor NS dus ook lease TRAXX'en geworden zijn, bedoeld zoals in topic: https://www.somda.nl/forum/15546/Ontwikkelingen+lease-TRAXX%27en+bij+NS . Dit zou naarmate de tijd verstrijkt misschien voor verwarring kunnen zorgen, omdat het strikt genomen deze machines nu ook lease TRAXX'en zijn geworden. Hoe gaan we daar voor de toekomst mee om? Iets om de titel voor te wijzigen? Laatst bewerkt door jeanne op 23-09-2018 16:00 Jeanne Kok |
23-09-2018 16:16:32 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Volgens mij kunnen we onder één topic door. Er wordt geen onderscheid meer gemaakt in de behandeling van de Traxxen door NS. |
23-09-2018 17:43:16 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Misschien is het goed om hier de overgangsdatum te vermelden en gelijk een slotje op dit topic. |
24-09-2018 12:35:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat is niet helemaal waar, met twee verschillende lease maatschappijen waar de lokken geleased worden, ongetwijfeld zit daar wel verschil in. |
24-09-2018 12:52:24 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Neem van mij aan van niet![]() |
24-09-2018 15:33:02 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Het is toch Akiem (45), Alpha Trains (12) en Macquire Rail (9)? Laatst bewerkt door icened op 24-09-2018 15:33 |
24-09-2018 15:42:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik miste er idd nog één![]() Quote Men zal ongetwijfeld de lokken identiek proberen te houden, maar even ongetwijfeld zijn geen der lease contracten gelijk en zullen er ongetwijfeld verschillen in zitten. En beargumenteert anders eens waarom ik dat van je aan moet nemen? Laatst bewerkt door thom op 24-09-2018 15:42 |
24-09-2018 15:46:49 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Omdat ik nauw heb samengewerkt met het team dat aan Traxxen werkt. |
24-09-2018 16:25:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Aah, nou dan ben ik benieuwd![]() Nu wel toch in het Traxx topic zitten, al zeker een week of 3 staat Traxx 015 eenzaam en alleen op een kopspoortje zonder draad erboven bij het OB op de Wgm stil te staan. |
24-09-2018 17:20:58 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteIjzersterk argument %03% |
24-09-2018 17:39:58 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Het argument "het zal ongetwijfeld anders zijn want er zitten ongetwijfeld verschillen in het contract" is ook erg sterk![]() |
24-09-2018 19:07:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
In de praktijk zullen er verschillen zijn, minimaal op contractuele basis, maar is dat voor dit forum interessant? Voor 'ons' hier zijn alle Traxxen gelijk toch? |
24-09-2018 19:49:21 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Een van de grootste verschillen in het Lease contact is duidelijk te zijn. Er zijn geel/blaue loks en er zijn grijze!%02% |
24-09-2018 20:31:25 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
@icened, 16 Alpha Trains tegenwoordig. De grijze Maqcuarie locs, de geelblauwe Alpha Trains (voormalig rood en voormalig groengrijs) locs en de groengrijze Alpha Trains locs werden alle 3 al in hetzelfde topic besproken, waarom zouden de geelblauwe Akiem locs daar niet bij kunnen? %08% M.b.t. de gelijke behandeling door NS, dat slaat vooral op "omlooptechnische" dingen. Of een bepaalde stam met een bepaald soort loc rijdt maakt voor de dienst niet uit, vergelijkbaar met hoe alle deelseries VIRM door elkaar rijden. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 24-09-2018 20:33 |
24-09-2018 20:34:25 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Ook in technische betrouwbaarheid/slijtage en plaatsing van de stopcontacten zien we verschillen. Bij mij bekend zijn er ook nog geen grijze locs omgebouwd tot 9.4. Alleen de 'NS' (001-045) en de 12 'Oude huurlocs' (111-122, zo noemen wij ze) zijn bijna allemaal omgebouwd. De extra 4 Groene zullen ook niet verbouwd worden. De grijze locs hebben ook soms nog apparatuur van (andere versies) Belgische/Duitse beveiligingen in de locs hangen. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 24-09-2018 20:36 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-09-2018 20:38:12 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Jaloers? De argumenten zijn in bovenstaande reacties al genoemd, waarom het niet meer interessant is om aparte topics aan te houden. |
24-09-2018 22:46:32 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Op het argument dat je nauw hebt samen gewerkt met de dames en heren van het Traxx-team? Neuh, echt niet%08% Maar discussie voeren door een zin te deponeren, vervolgens in de wacht gaan zitten totdat anderen argumenten aandragen is wel lekker makkelijk %08% |
25-09-2018 01:48:48 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Ook technisch zijn er kleine verschillen tussen de locs. De kooplocs zijn een paar bouwseries later dan de huurlocs. Net als bij al het andere materieel is elke volgende deelserie toch weer net ff anders. Maar inderdaad, zoals je zegt, is dat voor hier niet heel relevant. De 186015 wacht op veel te speciale onderdelen. Zou deze week dan eindelijk weer hersteld moeten zijn. |
25-09-2018 06:42:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
De vraag was waarom hij Thom moest aannemen dat de Traxxen voor dit forum gelijk behandeld werden. Daar was dat argument valide voor. Het klopt dat daaruit niet bleek wat gelijke behandeing inhoudt, maar dat was ook niet de vraag. |
25-09-2018 10:10:46 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteHeeft dat geen gevolgen voor de toelating? Laatst bewerkt door nohab op 25-09-2018 10:12 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-09-2018 12:32:19 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Ja ja zo wel, maar voor de groene VIRM maken we toch ook geen apart topic hier %08% Quote Ja zo zijn VIRM 1, 2/3 en 4 ook verschillend, en ICM 1, 2 en 3/4 ook, maar is voor hier verder niet interessant nee. |
25-09-2018 14:40:00 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Nee hoor. Het zijn geen grote verschillen en als je als fabrikant de verschillen omschrijft en ze allemaal niet relevant zijn voor de veiligheid, wordt de nieuwe bouwserie aan de toelating toegevoegd. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
![]() |