09-10-2011 16:01:30 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Ik heb met de reisplanner op ns.nl wat zitten puzzelen met de nieuwe tijden van treinen die ik vaak gebruik. De series 6300 (Gvc - Hlm) en 4300 (Gvc - Shl - Alm) arriveren en vertrekken beide van spoor 8 te Gvc. Dit betekent een keertijd van 7 minuten en dat beide series met hetzelfde materieel gaan rijden (SLT of SGM neem ik aan). De serie 4300 is ’s avonds na 20:00, in het weekend en de vakanties ingekort tot Ledn. Dat is een erfenis van de huidige serie 5000 die dan niet rijdt tussen Ddr en Ledn. Dat zie je ook terug in de nieuwe 5000 (Ddr-Gvc) die ook alleen ma-vr rijdt en niet in vakanties. Ik hoopte dat de 4300 deze maatregel bespaard zou blijven. Heb even zitten rekenen met de tijden en ben tot de conclusie gekomen dat het keren in Ledn 32 minuten kost (2 minuten lijkt me onmogelijk omdat het materieel van spoor 9b naar spoor 4a moet). Bij een kering te Gvc op de 6300 is het materieel na 47 minuten weer terug in Ledn. Opbrengst van de halvering van de bediening van de sprinterstations tussen Gvc en Ledn is dus slechts 15 minuten per rit. Bovendien krijgt de 6300 hierdoor op GvC een keertijd van 22 minuten op zichzelf (ipv 7 minuten op de 4300), dus daar gaat het kwartier weer verloren. Het inkorten van een treinserie met zo'n klein traject als Ledn - Gvc is dus weinig zinvol, maar veroorzaakt wel een hoop ergernis bij veel mensen die daardoor extra moeten overstappen in Ledn of de frequentie op hun station zien halveren. Laatst bewerkt door FST op 09-10-2011 16:41 |
09-10-2011 16:05:46 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteVooralsnog zie ik alleen aansluitingen ruimer worden. Bijkomend voordeel van het herstellen van de aansluiting ri. Ut is trouwens dat er een aantrekkelijke aansluiting 2100 -> Fyra ontstaat die weer gunstig is voor wie naar Shl wil. De andere kant op is er al een aansluiting Fyra -> 2100 die alleen maar haalbaarder wordt met een later vertrek van de 2100. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-10-2011 23:59:08 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Het valt me op dat de tijden op de Hoekse lijn ook aardig verschuiven. Iemand een idee wat hier de reden van is? |
10-10-2011 07:02:27 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
om een goede aansluiting op station Sdm richting Gv en verder te behouden (de huidige aansluiting is op de 2200 naar Asd) |
![]() |
advertentie |
10-10-2011 08:55:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Wat valt daar dan te behouden? Juist de 2200 is nauwelijks verschoven in drgl 2012 dus die aansluiting behoudt je automatisch. De aansluiting in Rtd vanuit de richting Ddr verbeterd wel, dat wordt er eentje van 10 minuten als ik 't goed herinner terwijl je nu eigenlijk net niet de Hoekse Lijn-trein haalt vanuit de 2200. (Heb ervaring met Ddr-Mss forensen, dat was altijd rennen in de hoop 't nog net te halen) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-10-2011 15:44:56 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Reistijd Shl - Rtd blijft 27 minuten. Kunnen we daar uit concluderen dat er zelfs in de binnenlandse Fyra nog geen V250 gaat rijden. Waar komt dan het materieel voor de vervangende 600 vandaan? |
10-10-2011 15:53:06 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
V250 in de 1000 serie komt voorlopig pas in april. De huidige FYRA blijft voorlopig nog wel effe in huidige matsoort rijden. |
10-10-2011 15:54:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er gaat welzeker nog geen enkele V250 rijden. De stellen van de serie 600 komen niet 1:1 ergens vandaan; die zijn onderdeel van alle wijzigingen in de omloop, met name van de 'omklap Oudelijn" en alles wat daarmee samenhangt. Die zal sowieso wel het een en ander aan VIRM aanzuigen, omdat nu de 2100 bezuiden Ddr verdubbeld wordt en de hele 2200 met VIRM gereden moet worden. Het meeste komt daarbij uit de 2600, denk ik (stond op de nominatie voor DDZ). Maar aan de materieelinzet zijn we nog niet volledig toe, hiero. |
10-10-2011 16:04:00 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteIn de diensten van Lls staat inderdaad DDZ in de 2600 %02% Gr Joop mcn Lls |
10-10-2011 16:09:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, maar daarover is wat twijfel gerezen. |
10-10-2011 16:39:39 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Wat mij ook opvalt is dat serie 3900 (Hfd - Lls) wordt vervangen door serie 3200 (Hfd - Asd). De rechtstreekste verbindingen tussen Asdl, Alm en Lls komen te vervallen en Shl - Lls gaat van 4x naar 2x per uur. Wat is hier de achterliggende gedachte van? Waarom kan de 3200 niet door naar Lls? |
10-10-2011 17:01:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor een deel is dat het gevolg van de steeds wijzigende dienstregelingen op Asd - Shl, waarbij men liever niet gebonden zit aan de tijden van de 3900 (al ligt de 3200 nu toevallig ongeveer in dat pad). Verschuiven veroorzaakt ofwel lange stationnementen in Amsterdam C of je haalt het net niet, waarbij het doorgaande karakter dan ook nog eens twijfelachtig zou worden. Meest belangrijke sub-oorzaak zijn de grote buitendienststellingen in Amsterdam C volgend jaar, waarbij de spoorbakken achtereenvolgens buiten dienst gaan vanaf de westtunnel tot het eind van de perrons aan de oostzijde. In tegenstelling tot waar CS vaak behoefte aan heeft (doorgaande treinen) is het in dit geval redelijk handig om meer kerende treinen te hebben - zeker als de doorgaande treinserie rond het symmetriepunt in Asd komt, zoals nu met de 3900 het geval is. Dan heb je namelijk rond dat moment twee doorgaande sporen nodig. Nu één spoorfase aan de oostkant voor de kerende 3900, en een spoorfase aan de westkant vóór de bouwput. Op dat kopspoor keren de 2600 en 3200 om-en-om, wat het spoorgebruik voor de Schiphollijn buiten het HSA-gebeuren tot het minimum reduceert. |
10-10-2011 17:57:31 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Zondag ochtend rijdt de 2200 niet meer |
11-10-2011 21:38:27 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Ik kan het niet laten mijn eigen dienstregeling-2012-leed hier even te ventileren: Rtd-Gvm nu in 27 minuten (2100/5000), straks 50% extra, in 40 minuten, waarvan 13 minuten in het pittoreske Laa doorgebracht moeten worden. Eens kijken of Randstadrail sneller is... |
12-10-2011 11:06:22 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
De verbinding van Mariahoeve, Voorschoten en De Vink met Gv en Rtd is toch altijd al stiefkindje geweest bij de NS. Bij het minste of geringste probleem wordt de 5000 meteen als eerste geschrapt, om maar te zwijgen over de bediening in het weekend en de vakantieperiodes. |
12-10-2011 11:25:43 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Van Rtd naar Laa is per Metro E 32 minuten, en Laa naar Gvm is nog 3 of 4 minuten. Dan heb je ook nog een overstap, dus reken maar uit... Met vriendelijke groet, Robin |
12-10-2011 12:32:57 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het idee zal dan ook zijn om Rtd-Laa met een IC te doen en dan met RR naar Gvm. RR rijdt overigens daar ongeveer elke minuut in de spits. |
12-10-2011 12:37:58 | ||
---|---|---|
Michaeldel
![]() |
RandstadRail doet Gvm niet aan. Maar we zullen maar niet de dienstregeling van 2012 van RandstadRail gaan bespreken in dit topic ![]() |
12-10-2011 13:18:15 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Waarom niet? Dat mag hier gewoon besproken worden. |
12-10-2011 14:24:45 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Ik hoop dat er op termijn weer een rechtstreekse sprinter Gv - Ledn gaat rijden met in Gv een goede aansluiting op de 1900 of de 2100/2200 richting Rtd. Dat zou erg welkom zijn voor veel reizigers. Misschien is er nu al 2 maal per uur ruimte voor. En als straks de Beneluxtrein naar de HSL gaat dan zou die ruimte er toch zeker moeten zijn? Dan rijden er tussen Gv/Gvc en Ledn per kwartier nog maar twee IC's en 1 Sprinter in beide richtingen, wat mij best weinig lijkt voor een 4-sporig traject. Het lijkt mij dat de capacitieit dan niet volledig wordt benut. |
12-10-2011 15:05:48 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Maar dan komt ProRail weer met hun 'corridorgedachte'. Ze willen naar 6 keer per uur een sprinter Gvc - Ddr. De verbinding Laa - Gv is na invoering van ETMET dan ook 6 keer per uur te bereizen, weliswaar met een intercity. En reizigers naar Gvm, Voo en Dvnk hebben pech. |
12-10-2011 15:06:54 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Prorail kan dat wel willen, maar volgens mij bepalen de vervoerders hoe ze willen rijden en niet Prorail. |
12-10-2011 15:41:28 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Minister I&M draagt NSH op trein Breda-Anvers te rijden: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1629261013/Noodoplossing+voor+Fyra+naar+Antwerpen.aspx |
12-10-2011 18:47:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hahaha, geweldig, die verzelfstandiging van het spoorbedrijf. Inmiddels bemoeit de politiek zich meer met het spoor dan ooit en strooit kwistig met opdrachten en bevelen, daarbij ijverig van pet wisselend. Ge-wel-dig. |
12-10-2011 19:20:50 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Regelt de minister ook de medewerking van de NMBS? ![]() |
12-10-2011 19:24:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Als het in de concessie opgenomen was, heeft NSH geen poot om op te staan als ze het willen weigeren. |
12-10-2011 21:20:45 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteHaha, ja daar heb ik me al langer over verwonderd. %08% Met verzelfstandiging heeft het helemaal niks meer te maken. |
12-10-2011 22:35:45 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Het vreemde is wel, dat de Europese regelgeving eerst ook zo was ingericht dat vroeg of laat het aanbesteden van de reizigerstreindiensten verplicht zou worden. De regelgeving is inmiddels zo aangepast dat treinconcessies voor maximaal 10 jaar per keer gewoon onderhands gegund kunnen worden en dat verder zonder limiet. Daardoor blijft alleen een eis tot papieren verzelfstandiging staan. Dat zegt echter helemaal niets over wat er in de vervoersconcessieafspraken terecht komt. In het contract tussen de Nederlandse staat en NS gaat het niet door tot op een enorm detailniveau maar in het stads- en streekvervoer zie je soms tot op rijtijden- en ritniveau beschreven staan wat de vervoerder verplicht is te rijden. Dus zelfs met een papieren scheiding kan de invloed van de overheid gigantisch zijn. Er is echter wel een voorwaarde. De overheid kan alleen afspraken met een vervoerder in een concessie zetten wanneer deze vernieuwd wordt. NS kan een eis van de overheid weigeren, maar dan staat daar tegenover dat de landelijke overheid vrijwel zeker een aanbestedingsprocedure gaat starten. De conclusie is dan eigenlijk dat NS een behoorlijk lastige onderhandelingspositie heeft. Veel zaken worden dan waarschijnlijk tot op het randje uitonderhandeld. Nu denk ik dat het niet erg is als de overheid een vinger in de pap heeft, maar de politiek moet zich daarentegen niet bezig gaan houden met micromanagement. Daar hebben we de vervoerder zelf, en de ambtenaren op het ministerie voor. Laatst bewerkt door Klaasje op 12-10-2011 22:38 |
13-10-2011 01:06:46 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Quote Een van de weinige treinseries die niet symmetrisch lag, nu is dat (eindelijk) rechtgetrokken. Dit zal ook met het spoorgebruik te rtd te maken hebben, heb zo even geen idee hoe lang de keringen worden |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-10-2011 21:28:20 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Opvallend: in DRGL 2011 heeft de 6300 tussen Ledn en Vh 5 minuten, en dat wordt bijna nooit gehaald (de trein vertrekt nagenoeg altijd 20 sec later, wat natuurlijk geen enkel probleem is, als je er 6 minuten van maakt sta je 40 sec onnodig stil) maar nu komt het: in DRGL heeft de 6300 serie nog maar 4 minuten.. dat wordt never nooit gehaald. Mijn vraag is: waarom is dit gedaan? Heeft iemand een idee of is het wellicht een (slordige) fout? |
13-10-2011 21:58:37 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ja, zo'n zelfde truc zag je vorig jaar bij de 3400 tussen Amr en Hlo. De 5 minuten was al krap, maar het werd veranderd in 4, dus de trein vertrekt standaard een minuut te laat uit Hlo. Daarentegen staat-ie weer anderhalve minuut stil op het gat dat Utg heet. Laatst bewerkt door Bert13 op 13-10-2011 21:59 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-10-2011 23:02:23 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Soms wordt dit gedaan om een overweg na het perron niet te lang dicht te laten liggen. De trein mag dan zeer kort na aankomst al vertrekken omdat hij eigenlijk altijd al te laat is. Met een stop-doorschakeling beslist namelijk de apparatuur wanneer de overweg sluit, waarna het sein uit de stand stop komt. Als de trein vroeg is, ligt de overweg namelijk langer dicht. Als er gesleuteld moet worden of aangeseind, beslist de hc of de mcn wanneer hij vertrekt zodat dit probleem er niet is. |
14-10-2011 01:26:47 | ||
---|---|---|
dionysus
![]() |
Dienstregeling wat krapper maken word ook wel eens gedaan om te voorkomen dat er te vroeg vertrokken word. Uiteindelijk kom je op de knooppunten gewoon keurig op tijd aan, omdat de marge wat meer naar het eind verschoven is. |
17-10-2011 21:12:34 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Die 2100 gaat toch 2x per uur Rsd-Vs stopperen? Ik zie in de reisplanner namelijk 1x per uur een 2100 en 1x per uur een sprinter genaamd 12100. Foutje? |
17-10-2011 21:13:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nee dat wordt nog niet ingevoerd zolang de Benelux nog niet via de HSL rijdt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-10-2011 21:18:34 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dank voor de info. Ga ik later wel een keer naar Vs. |
17-10-2011 22:17:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteNaar verluid wil men in Arn, Kbd, Bzl en Rb een spoedige beëindiging van de Benelux via Rsd. %08% Laatst bewerkt door ZJ37 op 17-10-2011 22:17 |
18-10-2011 06:02:25 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Reizigers uit Arn, Kbd, Bzl en Rb richting Antwerpen en verder denken daar anders over, vermoed ik![]() |
18-10-2011 08:58:47 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
En dat zijn er wel meer dan 10 op weekbasis? |
18-10-2011 09:18:22 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
het interesseert echt die dorpelingen niks... zolang hun trein naar Roosendaal of de randstad gaat is dat het belangrijkste. het snelste uit die dorpen naar Belgie is met de auto dus de trein gaan ze echt niet pakken. groeten uit Spoorzone |
18-10-2011 10:05:56 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Ik zou nu nog gaan. Dat is sneller! ![]() @ ns1700: die dorpelingen drinken van nature erg graag bier, en van hun vrouw mogen ze dan niet met de auto op stap in Antwerpen. |
18-10-2011 11:16:19 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
zo had ik het nog niet bekeken nee![]() groeten uit Spoorzone |
18-10-2011 13:08:44 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Quote Goed dat je dat allemaal weet zeg, van al die mensen. Wat ik in mijn familie- en kenniskring verneem is dat een hoop mensen het toch niks vinden dat ze eerst naar Breda moeten en dan een duurder kaartje moeten kopen... |
18-10-2011 19:08:41 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteJa klopt, maar ik sta al te trappelen om de "IC" Asd-Vs, via Hlm, te doen. En dat ie er wat langer over doet is helemaal geen probleem ![]() |
18-10-2011 19:09:27 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Achteraf gezien had de Oude Lijn al in december 2006 de nieuwe dienstregeling kunnen krijgen die nu in dec 2011 ingaat. De enige reden waarom men toen wilde wachten was omdat de HSL nog niet volledig in gebruik was, maar dat is ie nu nog steeds niet. En als het toch al 5 jaar heeft geduurd, waarom dan niet nog een 6e jaar gewacht? Immers in december 2012 gaat de DRGL weer op de schop i.v.m. de opening van de Hanzelijn. Dat heeft effect op de overstapmogelijkheden in Ledn en zal ongetwijfeld tot gevolg hebben dat allerlei treinseries op de Oude Lijn weer gaan veranderen, in elk geval de 3700 en de 4300. |
19-10-2011 00:02:36 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Nee, dat is de grap, het enige dat gaat veranderen is dat de 3700 niet in Lelystad maar in Leeuwarden/Groningen gaat eindigen, de liggingen zijn nu al helemaal goed voor 2013 |
19-10-2011 08:56:55 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Ik denk dat je aanname niet juist is. Kijk maar eens in het topic over 2013 en lees de brief van de minister er maar eens op na. http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/10/11/brief-van-de-minister-van-infrastructuur-en-milieu-inzake-dienstregeling-hoofdrailnet-2013/lp-i-m-0000001214.pdf Kort gezegd: als de 3700 van 2012 wordt doorgetrokken naar Zwolle is er aldaar geen doorverbinding naar het Noorden. En dat was nu juist wel de bedoeling. |
19-10-2011 11:11:26 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Op welke passage doel je dan? Ik kan het niet uit die brief opmaken. |
19-10-2011 11:36:30 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Het staat niet zo in die brief, maar als de 3700 doorgetrokken zou worden kom je op het verkeerde kwartier in Zwolle aan. Dus ligt het voor de hand dat de nieuwe "Hanze-IC" een kwartier later zal rijden. Dan heb je in Ledn nog steeds dezelfde aansluitingen maar dan een kwartier later. Wat wel in die brief genoemd wordt, is dat er dan (in de spits) vier IC's zullen gaan rijden tussen Alm en Shl. Dan krijg je daar dus een kwartierdienst. Dus zou je denken dat er aan de ligging verder niets hoeft te veranderen: van die vier IC's rijden er dan twee in het pad van de 3700 (volgens drgl 2012) en twee precies een kwartier later. |
19-10-2011 11:57:26 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Je zit alleen wel met de 3900. |
23-10-2011 07:27:09 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Nog even over de 4082 Rtd - Hdr. Ik heb van de week in de diensten van Hdr gekeken, en er zijn daar diensten die met de 3082 in Asd binnenkomen en 10 minuten later met de 4082 doorgaan naar Hdr. Bij beide staat er een IRM dus mij lijkt het dat de 3082 in Asd de 4082 wordt, anders kan er nooit 10 minuten tussen zitten. Kan alleen als het hetzelfde mat is. Rtd - Asd is wel een SLT. De groeten uit Schagen |
23-10-2011 15:40:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Trein 4082 rijdt ma-do met SGM naar Hdr en keert dan dezelfde nacht terug naar Amr. Het stel dat op vr en za als 4082 in Hdr aankomt, gaat de volgende dag terug als 4095. De zondagse 4082 is ook met SGM en blijft 's nachts in Hdr om op ma te beginnen met een LM trein naar Utg (!) en gaat dan van start in 4812. |
02-11-2011 13:01:35 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
In de reisplanner staat dat trein 518 ma/vr Gn vertrek 05.44-Zl 06.44 geen stop in Hgv heeft gekregen. Net zoals vandaag hoort die stop er wel in te zitten. Dit is een fout die nog wordt hersteld. |
02-11-2011 13:44:39 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Waarom SGM en niet SLT? |
![]() |
advertentie |
02-11-2011 13:52:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Misschien is men zo wijs om deze trein, die in het weekend ongetwijfeld kroeggangers vervoert, te stellen met materieel die van een toilet is voorzien. |
02-11-2011 14:18:09 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Wordt dan de gehele serie 4800 SGMm? Dan is het vrij logisch als het SGMm is ipv SLT... Bij twijfel: gebruik beton. |
02-11-2011 14:44:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4800 (en de 5400) worden integraal SGM. |
02-11-2011 15:35:40 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote doen ze wel goed dan! |
02-11-2011 21:14:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De werkelijke reden ken ik niet, ik suggereer maar wat. |
03-11-2011 08:03:58 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Zou het zo kunnen zijn, dat dat stel de volgende dag gewoon weer in de 4800 wordt ingezet vanaf Utg? Ik lees even hierboven dat het stel weer terug gaat als LM naar Amr en zelfs op maandag(?) als LM van Hdr naar Utg. Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 03-11-2011 08:04 De groeten uit Schagen |
03-11-2011 08:19:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ja op maandag is er een 74812 Hdr-Utg dat te Utg combineert met een stel uit 4821 en dan gezamelijk 4812 gaan rijden. En inderdaad, de leeg uit Hdr naar Amr komende SGM-en gaan de volgende dag de 4800 in. |
07-11-2011 20:08:16 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
-14523 wordt 2 keer DDAR:). -74554 komt uit Llso ipv Ut. -2600 wordt een mix van DDAR (!) en DDZ -3400 integraal DDAR. -3300 weer SGM, eilandbedrijf zo te zien. -DDAR in de 5800. --In de avond doet de 4000 Rtd-Utg ipv door naar Amr. 4800 is opgeheven 's avonds. In plaats daarvan de 14800 (Asd-Hlm-Amr-Hn). Mixbedrijf van DDAR en SGM:). Laatst bewerkt door Iceman op 07-11-2011 20:32, reden: 14800 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2011 20:36:15 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Mag ik vragen hoe je dat weet? Op de site van treinfan kan ik namelijk nog geen lijstjes voor DRGL 2012 vinden. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-11-2011 20:38:08 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De huidige IRM omlopen in de NO blijven gehandhaafd![]() @martw, de nieuwe omlopen staan in de diensten op http://ns4ns.nl/ (downloads -> diensten). Verder wordt de 3700 IRM, dus ik kan vaker naar Lls ![]() Laatst bewerkt door woepje op 07-11-2011 20:45, reden: 3700 |
07-11-2011 20:40:24 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDaar wordt aan gewerkt ![]() Edit: en voilà, een lijst met van alles en nog wat: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm ![]() Laatst bewerkt door treinfan op 07-11-2011 20:46 |
07-11-2011 20:47:33 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Een deel hiervan heeft ook als artikel op treinreiziger.nl gestaan, en verder biedt inderdaad ns4ns.nl en de Railpocket uitkomst... @treinfan: Bedankt! Laatst bewerkt door Bert13 op 07-11-2011 20:47 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-11-2011 20:48:50 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ook van mijn kant bedankt voor de snelle service!![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-11-2011 20:52:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Opvallend, de 5500 gaat dus van SLT weer terug naar SGM... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-11-2011 20:54:30 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Zie dat de personeelstreinen niet meer in de serie 20000 genummerd zijn, maar in 19000. Is dat met een reden gedaan? Mvg. Bart |
07-11-2011 20:57:08 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
3613 met MAT:p. Verder 3284/91 met ICM op ma-do. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2011 20:59:14 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
En nog een paar van die dingetjes: - De 4006 met SLT gaat dus niet meer in Amr over op de 3406? (De 4008 (DDAR) lijkt dat wel te doen) - Wat is de serie 4700, ik had 'm nog niet voorbij zien komen... - Ik zag de 5808 en 5891 met ICM, ook wel geinig. - Op zondag zitten er ook nog een paar slagen SLT in de 14800. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-11-2011 21:00:40 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
@bart84: treinnummers 20000 t/m 20049 zijn gereserveerd voor de stoptreinen Hgl-Bh vv. Alle nummers van 20000 tot 20500 zijn dan uitsluitend voor internationaal verkeer![]() |
07-11-2011 21:00:55 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
4700 is huidige 14700:p. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2011 21:02:16 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
5600 weer geheel DDAR/MDDM. Geen SGMm meer%02% Bij twijfel: gebruik beton. |
07-11-2011 21:02:29 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Fijn, scheelt weer een bureaucratische "1" met invoeren, vond het al niet logisch waarom dat 14700 was gaan heten. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-11-2011 21:03:20 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote5643/5650 op di en do wel SGMm hoor. Laatst bewerkt door woepje op 07-11-2011 21:03 |
07-11-2011 21:03:54 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Quote -D-D--- 5643 SGMM...;) Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2011 21:08:30 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Slip of the keyboard...![]() We hebben straks een 11000, een 11900 en een 33000... allemaal met Talent. Museumpendel weer met SGMm. Bij twijfel: gebruik beton. |
07-11-2011 21:11:09 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Museumpendel is nu al SGM... Garantie tot aan de voordeur. |
07-11-2011 21:14:15 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
6300 wordt naast SGM ook SLT. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2011 21:15:35 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
De 17400 gaat zo te zien in Vndc weer kort keren. Tot vorig jaar werd er ook kort gekeerd, maar vanwege de vertragingsgevoeligheid werd er per DRGL 2011 lang gekeerd. Schijnbaar durven ze het echter nu weer aan om kort te keren. ![]() |
07-11-2011 21:15:35 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Was het niet de bedoeling om met 2x DDZ in de 2600 te rijden i.p.v 2 losse stellen? Garantie tot aan de voordeur. |
07-11-2011 21:16:20 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ik was net op zoek naar de 14899; en zag dat deze Asd-Hlm reed, zoals de 4899 nu ook doet, maar de reisplanner gaf mij als advies Asd-Cas om de 7484 te nemen (v. 01:17). Is dat verkeerd ingevoerd, of gaat de 7400 's nachts in het pad van de 4000 rijden? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-11-2011 21:18:47 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
@Superboer: In de spits rijden ze ook dubbel, 2629/2631 worden 8 bakken DDZ. Als DDZ dan al inzetbaar is, natuurlijk:p Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2011 21:25:50 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
------Z 33003 TALENT ------Z 33005 TALENT ------Z 33009 TALENT ------Z 33011 TALENT ------Z 33017 TALENT ------Z 33019 TALENT -----ZZ 33023 TALENT -----ZZ 33025 TALENT MDWDVZZ 33029 TALENT MDWDVZZ 33031 TALENT Deze is ook aardig. De 33000 zou bij de ZLSM horen. Leuk, talent op de Miljoenenlijn. Mvg. Bart |
07-11-2011 21:29:18 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
In de 4900/5700 serie veel DDAR en 1 omloop MDDM. In de weekend (zondag) starten de eerste drie treinen naar Leiden met SLT. |
07-11-2011 21:32:35 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Deze wórdt tenminste nog aangepast wegens een onnodig 1-tje. De 17800 zou z'n 1-tje al kunnen missen sinds Syntus op de baan verscheen, maar blijft nu zo heten tot het einde van het NS-tijdperk. Edit dat zeg ik nu wel, maar volgens de inmiddels beroemde lijst bestaat de 17800 ook niet meer, maar wat het dan wel geworden is ![]() Laatst bewerkt door daniel81 op 07-11-2011 21:34 |
07-11-2011 21:38:53 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Blijft gewoon 17800. ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
07-11-2011 21:42:37 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteVolgens de NS Reisplanner blijft het gewoon 17800. Edit: Verwijder maar weer... Laatst bewerkt door luytjes op 07-11-2011 21:43 |
07-11-2011 21:47:25 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Ja, het staat nog niet op de lijst van Treinfan, enkel de 17900, 7900 en 8500 zouden met DM90 gaan rijden, iets anders kan ik me niet voorstellen op Zp-Apd. Mvg. Bart |
07-11-2011 21:53:51 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Kan iemand bevestigen of de 7400 te Asd nog steeds overgaat in nu de 4700 ? Ik krijg sterk de indruk van niet. |
07-11-2011 21:57:55 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Volgens de Reisplanner wel, bijvoorbeeld: 7452 komt om 17:00 aan op 7a, 4752 vertrekt om 17:03 van 7a. Garantie tot aan de voordeur. |
07-11-2011 22:23:32 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
In Hafas word je om 06.44 uur(Zd) via Schiphol naar Amsterdam Bijlmer Arena gestuurd, terwijl die dan rechtstreeks zou moeten rijden. |
07-11-2011 22:29:45 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Als je die reis in 2 delen invoert(Zd-Asd en Asd-Asb) lijkt de 4723 wel gewoon door te gaan als 7423. Garantie tot aan de voordeur. |
07-11-2011 22:40:31 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote Kan de 74025 wel eens worden..... 4008 gaat inderdaad over in de 3408. Quote Jawel, de 4700 wordt de 7400 in Asd en andersom, net zoals nu met de 7400 en 14700 Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 07-11-2011 22:46 De groeten uit Schagen |
07-11-2011 23:10:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Jup en zet dat maar vast in je agenda vanaf begin maart/april ![]() Beetje vreemd trouwens dat de 74554 helemaal vanaf Llso moet komen ![]() MCN ASD |
07-11-2011 23:38:32 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Achja, nu komt ie uit Ut. Dat is ook niet echt in de buurt:p. Detail is trouwens dat de 14554 een DDAR met loc wordt ipv een MDDM:). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
08-11-2011 02:47:03 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
De nieuwe 13900 staat helemaal niet vermeld op je lijst Treinfan. Wordt de 13900 met DDAR/MDDM gereden of met SLT of SGMm ? Of gaat de hele 13900 niet door? Laatst bewerkt door oranjebank op 08-11-2011 02:52 |
08-11-2011 06:03:33 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
De vervanger van de huidige 3900 Asd-Hfd heet de 3200. |
08-11-2011 08:39:48 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteIk heb het even uitgezocht: het gaat hier om de 33000 Alsdorf Poststraße - Stola, die dus niet in Nederland komt ![]() Het personeel van de 17800 Apd-Zp wordt niet geregeld via NSR maar van RegioNS (voor meer info hoe dat zit: http://www.kv.nl/PDF/200904%20KV%20Nieuwsbrief%20OVspecial.pdf) en staat zodoende niet in de lijst. |