5 november: Oriënt Express in Nederland
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten
07-11-2010 18:41:13
MDDM
MDDM
thieskes: Door de vertraging die de trein s'avonds tussen Eindhoven en Venlo had opgelopen, had de machinist zo'n zin om naar huis te gaan dat nog voor de trein stilstond te Venlo het rangeersein al werd aangezet.
Wat is hier bijzonder en verkeerd aan dan? Spijkers op laag water aan het zoeken met je commentaar of zo?

Gr Joop mcn Lls

07-11-2010 19:03:13
fugazi
fugazi
Hij bedoeld dat het jammer is als hobbyist. Je kan ook gewoon met iedereen afspreken dat ze er twee frontseintjes bijshoppen, zo gepiept .  

07-11-2010 19:26:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Er zijn mensen die liever de foto ruw willen houden, de term "fotoverkrachten" is er niet voor niets ontstaan

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

07-11-2010 19:38:32
TheKnitter
TheKnitter
Zeg eerlijk, wat heb je aan foto's bewerken?
Je houdt alleen jezelf (en indirect anderen) voor de gek. Ik heb liever foto's die niet bewerkt zijn dan de bewerkte foto's. JIJ maakt ze zoals JIJ ze maakt, en dan kan je ze wel verneuken door het te bewerken, maar je maakt het er zeker niet mooier op...

Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-11-2010 19:40:44
fugazi
fugazi
Maak gebruik van de mogelijkheden van nu. Het gaat om het eindresultaat. Einde discussie lijkt me .  

07-11-2010 19:47:28
snowie
snowie
MDDM:
thieskes: Door de vertraging die de trein s'avonds tussen Eindhoven en Venlo had opgelopen, had de machinist zo'n zin om naar huis te gaan dat nog voor de trein stilstond te Venlo het rangeersein al werd aangezet.
Wat is hier bijzonder en verkeerd aan dan? Spijkers op laag water aan het zoeken met je commentaar of zo?
Je zou het ook zo kunnen zien dat het een leuke geste was geweest van de Mcn tegenover de massaal aanwezige hobbyisten om een minuut of 2 zijn lichten aan te laten zodat de fotos gemaakt kunnen worden - hij moet niets, ik weet het, maar in de geest van de speciale gelegenheid zou het makkelijk kunnen.

07-11-2010 19:48:02
TheKnitter
TheKnitter
Jurre: Maak gebruik van de mogelijkheden van nu. Het gaat om het eindresultaat. Einde discussie lijkt me .
En het eindresultaat is de foto die jij geschoten hebt, niet die één of ander programma maakt door het te bewerken. Uiteindelijk verpest je het toch met een programma. Hoe dan ook. Zo zie ik regelmatig foto's waar bovenleidingportalen weg zijn gehaald om het geheel mooier te maken, een boom bewerkt is en noem maar op. Dat kan je niet meer realiteit noemen, en verpest je foto alleen maar meer.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-11-2010 19:48, reden: Taalgebruik aangepast

07-11-2010 19:52:32
mark
mark
Mark: Klaar, afgelopen & ontopic aub  

07-11-2010 22:10:14
ns1700
ns1700
TheKnitter: Niet hier voorbij zien komen: Een stomme/domme actie op Asd met de Oriënt Express:
Oriënt Express kwam zwaar vertraagd binnen te Asd. Ze waren daar "slim" om op spoor 2b 2x SLT neer te zetten voor de 6300 naar Gvc (v=16:49).
Oriënt Express komt binnen, en word via spoor 3 en wissel 159B/159A naar spoor 2 gebracht. Gevolg: Achterste rijtuig nog in de wissel. Hierdoor kon de 6300 ook niet weg.
Uiteindelijk is die richting Dgr gereden en via spoor 6 teruggegaan, en is de Oriënt Express een stuk achteruit gereden om goed uit te komen.
als je het OD had gelezen dan had je het allang geweten of het gepost was

groeten uit Spoorzone

07-11-2010 22:12:29
TheKnitter
TheKnitter
Ik zeg toch ook "HIER", en dus niet het OD %08%  

07-11-2010 22:26:46
ns1700
ns1700
dan staat het 1 - 1 met de leesfouten hierzo tussen ons, excuus%08%

groeten uit Spoorzone