24-08-2015 22:21:56 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Dat zegt opzich niet zo veel. Ik heb ook wel bakkenborden met 18 en 20 gezien. Volgens mij voor de spooraanpassing op spoor 3 in Ht. Groetjes, Emiel |
24-08-2015 22:24:16 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Tsja en zo zie je maar weer hoe een pragmatische conclusie van jaren geleden zich evolueert tot een wet van Meden en Perzen. Zou me niet verbazen als een hoop regeltjes op het spoor een dergelijke oorsprong hebben.%03% Laatst bewerkt door daniel81 op 24-08-2015 22:31 |
24-08-2015 22:39:31 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dat is ook zo. |
03-01-2017 19:55:16 | ||
---|---|---|
Dennis1977
![]() |
*Even een laagje stof wegblazen* The story continues... Ook een nieuwjaarstoespraak is een leuk middel om nog maar weer eens aandacht te vragen, want komt toch wel in de media %02% http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/117014/Burgemeester-Hoogeveen-wil-snelweg-naar-Twente-en-trein-naar-Emmen |
![]() |
advertentie |
03-01-2017 22:46:21 | ||
---|---|---|
FourRoses
![]() |
Ja, natuurlijk. Dat er nog niet wordt gesproken over een containerterminal.. Hoogeveen als multimodale draaischijf tussen de Randstad en Scandinavië. Het is maar hoe je het bekijkt. |
04-01-2017 10:35:15 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Laten we in opstand komen tot de Hoogeveense politiek, dan heeft die burgemeester nog ergens gelijk over.%03% |
11-01-2017 17:02:07 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/117334/Hoogeveen-wil-regio-intercity-s-voor-betere-treinverbinding-naar-Randstad De gemeente heeft nu een onderzoek laten verrichten, en daarbij de volgende oplossing gepresenteerd, onder de noemer Regiointercity: De 2400 (Ddr - Lls) gaat doorrijden richting Gn, en vervangt (daar ga ik maar van uit, 4x/uur is een beetje veel) de 4600 benoorden Lls, en stopt dus op Dron en Kpnz. Vanaf Zl vervangt de IC de 8100. |
11-01-2017 17:15:01 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
In theorie mogelijk, als of een opvolging van twee minuten (5600-2400-500/600) wordt geaccepteerd of iets geschoven kan worden, maar die koppeling in Zl wordt dan haast symbolisch. Een stop van 16 minuten zal weinig mensen doen laten zitten i.p.v. overstappen op de 700/1800. |
11-01-2017 17:20:58 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De verlengde 2400 zou dan vlak voor de 600 aankomen in Zl (als je de 5600 op weet te schuiven), dus dat wordt inderdaad een lange stop. In theorie zou je de IC tot Mp voor kunnen blijven, maar daar is geen fatsoenlijke inhaalmogeljkheid, plus dat je dan de 8100 uit de knoop zou halen wat voor reizigers uit Amf/Dv een forse verslechtering is. Kortom, je creëert dan een rechtstreekse treinverbinding die een kwartier trager is dan de verbinding met overstap. Iets wat men overigens 21 en 22 januari ook gaat doen maar dan vanwege werkzaamheden op Amf-Zl, dan gaat de 2400 ook verlengd worden naar Gn/Lw door deze circa een kwartier stil te zetten, met overstap in Ledn ben je dan een kwartier sneller dan met de rechtstreekse trein. Misschien een goed moment om te kijken hoeveel mensen erin trappen, de reisplanner geeft de adviezen zonder overstap wel aan, maar geeft ook aan dat je met dezelfde trein uit Lw een kwartier eerder in Rtd kunt zijn door over te stappen in Zl en Ledn. Laatst bewerkt door michaben op 11-01-2017 17:24 |
11-01-2017 18:02:30 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Daarom adviseer ik om de 8100 komende uit Gn in Zl door te trekken als stopper naar Lls, waar deze eindigt. In Lls is er dan een goede overstap op de IC 700/1800 richting Shl. De stopper 4600 rijdt in mijn voorstel van Asd tot Almere Oostvaarders, niet verder. Tussen Almere en Lls rijdt dan alleen de 2400 plus de 700/1800 in kwartier-ritme, de situatie van tussen 2010 en 2013. Dit voorkomt luchtvervoer op dit traject, en biedt Kampen Zuid en Dronten goede reismogelijkheden naar twee kanten. Laatst bewerkt door abcde op 11-01-2017 18:12 |
11-01-2017 18:11:37 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Leuk dat zo´n gemeente allemaal dat soort plannen laat bedenken, maar nergens een woord gerept word over wie dat dan gaat financieren... %03% |
11-01-2017 18:14:36 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Wat schiet je daarmee op? %03% Dan heb je nog steeds niet die gewenste rechtstreekse intercity, en je verknipt de sprinters. |
11-01-2017 18:21:01 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
- Het doel is betere (overstap)verbindingen voor Dronten en Kampen Zuid. Die komen er in Zl nu slecht vanaf. - Verder geeft mijn voorstel een besparing op luchtvervoer tussen Lelystad en Oostvaarders %03% - Tevens blijft de mogelijkheid open, om de 2400 in de spits in Lls als IC door te trekken naar Zl en Gn, met zonodig een stop in Hoogeveen ![]() Laatst bewerkt door abcde op 11-01-2017 21:11 |
11-01-2017 18:26:42 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
En reizigers tussen Weesp en Dronten mogen dan twee keer overstappen? Shqiperise-lopers? |
14-01-2017 16:19:42 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
De IC Dordrecht - Lelystad doortrekken naar Groningen zou een mooie optie zijn voor de Gemeente Hoogeveen. Tussen Lelystad - Zwolle - Groningen is het dan een Sprinter. En vanaf Lelystad een IC. Maar als dit fictief uitgevoerd wordt zal NS de Sprinter Zwolle - Amsterdam C - Den Haag C inkorten tot Lelystad Centrum. Wel is er 4 keer p/u een IC tussen Leiden - Schiphol - Zwolle. Maar daar zal ook wel voor - en nadelen bij zijn. |
14-01-2017 16:37:04 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Wat is er zo mooi aan voor Hogeveen? Je sloopt hiermee óf de knoop in Zwolle kapot, óf je maakt een rechtstreekse trein die aanzienlijk trager is dan de huidige verbinding met overstap. De knoop dicteert immers dat de sprinters of geknipt zijn, of een lange stop hebben waarbij ze ingehaald worden door de intercity. De enige doorgaande treinen in een knoop zonder lange stop zijn de intercity's, doorrijdende sprinters bieden altijd een tragere verbinding dan overstappen op de intercity. Een zonetrein die gedeeltelijk als IC en gedeeltelijk als SPR rijdt verandert daar niets aan. |
14-01-2017 17:17:37 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Het gaat ook niet om of de verbinding sneller is of niet maar dat hij direct is. Als je ze dat lolletje kan geven is iedereen blij. |
14-01-2017 17:22:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dus je geeft Hogeveen een verbinding waarmee ze een kwartier langer onderweg zijn dan met overstap en ze zeuren niet meer over een intercitystatus? Dat lijkt me te mooi om waar te zijn, ik vermoed dat ze binnen een maand na ingang van deze dienstregeling weer bij de NS staan te klagen omdat hun trein een kwartier stilstaat in Zwolle en alsnog een intercity willen. |
14-01-2017 17:42:25 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En meteen na stoppen doorrijden te Zwolle? Dan heb je weliswaar geen aansluitingen maar dan wacht je toch even? Er zijn wel meer series die tussen andere doorfietsen. En alles in de knoop laten vallen kost hopen perronsporen. Wellicht zie ik het te simpel maar soms kan het ook best simpel. |
14-01-2017 19:04:46 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
@Michaben, dat is precies zoals hun eigen voorstel is |
14-01-2017 20:02:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Nee, dat is dus niet het voorstel, dat is de (foutieve) suggestie die hierboven gewekt werd over het doortrekken van de 2400. In het voorstel is daar achter geen sprake van, het gaat juist om een koppeling met de 2600 ri Asd. Men zou in Zl buiten de knoop vertrekken (zoals de 4600 nu) om vervolgens in Lls ingehaald te worden door de 700/1800. De 4600 zou op zijn beurt ingekort worden tot Almo waarmee dus de oude situatie met geen rechtstrekse treinen tussen Lls en Almo weer terugkeert. Het gaat dus om een rechtstreekse verbinding naar Asd (rapport heeft het ten onrechte over Shl omdat men nog uitging van de 2600 die naar Vs reed). En ohja, om het haalbaar te maken moet men 'eventjes' 160km/u gaat rijden op de Hanzelijn, anders past het voorstel niet in dienstregeling 2017. Laatst bewerkt door michaben op 14-01-2017 20:03 |
14-01-2017 20:05:21 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Hm, excuus voor de verwarring inderdaad, had het verkeerd geïnterpreteerd![]() |
14-01-2017 20:08:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Lijkt mij wel leuk als elke gemeente die het in zijn bol krijgt een eigen dienstregeling in elkaar gaat (laten) knutselen. Leuk vooral voor de bureau's en de individuen die dat dan zouden kunnen doen, vooral 🤗. |
15-01-2017 07:18:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De knoop Zl zit gewoon vol, er zijn ook nog goederenpaden die de gemeente waarschijnlijk niet ziet. Een IC vanuit Lls doortrekken t.b.v. een stop in Hgv? Nee, dan is een stop door de reguliere IC's vele malen goedkoper. Maar dat zullen ze in Hgv juist ook beogen. |
15-01-2017 11:07:23 | ||
---|---|---|
FourRoses
![]() |
Een stop van de reguliere ic lijkt mij vrij onwenselijk vanwege de nu al krappe aansluitingen in Gn en Zl. Daarnaast zijn die 4500 reizigers nou niet bepaald een vetpot. Bovendien wordt Hgv vòòr 6.50 'gewoon' aangedaan door ic's. Om 18.46 nogmaals (vanwege het goederenpad van de 61300, oké) en alle treinen na 23.05 ook. |
15-01-2017 12:55:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De Lw-tak krijgt geloof ik ook nog een stop in Mp en dan kom je vanzelf op het moment dat de hele dienstregeling in het noorden een kwartier gedraaid kan worden. |
15-01-2017 13:31:40 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik zal wel een heel domme opmerking gemaakt hebben, want niemand reageerde op mijn suggestie van een paar dagen geleden: "En meteen na stoppen doorrijden te Zwolle? Dan heb je weliswaar geen aansluitingen maar dan wacht je toch even op een aansluiting? Er zijn wel meer series die tussen andere doorfietsen. En alles in de knoop laten vallen kost hopen perronsporen. Wellicht zie ik het te simpel maar soms kan het ook best simpel." En dat kan ook best alleen in de spits. |
15-01-2017 14:27:01 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dan heb je niet zitten opletten, want 'jouw' suggestie is precies het voorstel van de gemeente Hoogeveen![]() Quote Er wordt geen extra IC doorgetrokken, de IC vervangt de huidige sprinter. Qua kosten zal dit dus relatief meevallen, je spaart ook twee keringen uit doordat de treinen doorrijden. Daar komt dan wel bij dat je mogelijk moet gaan aftrappen en bijplaatsen in Lls, hoewel dat nu misschien minder noodzakelijk is nu de 2600 gedegradeerd is van VIRM10 naar ICM7 (voorstel was nog op basis van de oude 2600 naar Vs). Ten opzichte van DRGL 2017 zijn de nadelen beperkt omdat de NS de 4600 al uit de knoop heeft gehaald. Grootste nadeel is dat je het uit de knoop halen van de 4600 met deze doorkoppeling definitief maakt. |
15-01-2017 14:29:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zou dat inpasbaar zijn in de BSO Zl? Je krijgt dan wel weer te korte treinen voor Zl of te lange exemplaren ten noorden van Zl. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-01-2017 17:10:54 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@ Michaben: dank voor de opmerking; ik vermoedde zelf al dat ik iets doms had voorgesteld, al vind ik de suggestie dan toch nog steeds niet gek. De meeste reacties gaan namelijk over het missen van de knoop in Zwolle terwijl de stelling is dat dit wellicht ook anders kan. |
15-01-2017 17:18:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat is toch precies hetzelfde? Een korte stop inplannen met een doorgaande stoptrein betekent de knoop missen. Ik neem aan dat Hoogeveen de overstap richting Amersfoort wil behouden, dus de stoptrein uit Groningen zal zo kort mogelijk voor de IC's moeten binnenkomen (zodra de ongelijkvloerse kruising naar Emmen klaar is moet die overstap ook nog wat korter kunnen worden). Direct doorrijden naar Lelystad resulteert dan in een overstap van circa 25 minuten van de intercity's op de stoptrein richting Kampen Zuid. En dat voor een trein die in Lelystad alsnog ingehaald gaat worden... Laatst bewerkt door michaben op 15-01-2017 17:19 |