03-11-2009 14:35:03 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Aah,oke. Bedankt:) Bij twijfel: gebruik beton. |
03-11-2009 14:41:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Algemeen puntje, vooral voor de kleinere "dienstgroepen" en de kleinere materieel(sub)series: verwar niet het aantal diensten in de omloop met het aantal (beschikbare) stellen. |
03-11-2009 15:59:47 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Voor zover nog niet duidelijk: de discussie over IC's, sprinters, etc is beëindigd Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
03-11-2009 16:45:22 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Dus de 7951 gaat met een los stelletje rijden? Hierin komen om 17u (spitstijd dus) alle reizigers uit de 140 naar Enschede te zitten, lijkt me toch wat aan de krappe kant. |
![]() |
advertentie |
03-11-2009 16:47:41 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Was het overigens niet verstandiger geweest de 7000 de hele dag door te trekken naar Es zoals nu met de 7900 het geval is? Dv-Es lijkt me wat meer reizigers trekken dan Nvd-Es. Bovendien zou de knoop in Hgl ook 's avonds en in het weekend weer hersteld worden. |
03-11-2009 18:55:17 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Het staat nu zo gepland, maar ik reken er ook op dat de 7900 op dit vlak ook wel een aanpassing te wachten staat met het eerstvolgende wijzigingsblad. |
03-11-2009 18:56:58 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
En de 17900 gaat ook met één stel pendelen, met in de spits twee Buffels? |
03-11-2009 18:59:54 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dat zijn in de (brede) spits wel heel consequent koppels van 2 stellen. Twee composities in totaal. Nog altijd de vraag: In totaal 15 diensten voor DM '90 (incluis ZAP), maar heeft NS niet een klein beetje pietsie heel veel meer stellen in dienst? Volgens mij niet minder dan 37 stellen? Wat gaat daarmee gebeuren? Laatst bewerkt door keesje op 03-11-2009 19:02 |
03-11-2009 19:04:04 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Dank voor de info! ![]() |
03-11-2009 19:04:54 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
3800, 5600, 8000? Genoeg mogelijkheden %08% . Even zonder grappen, er lijkt me niet veel anders opzitten dan terzijdestelling en verkoop... 'Okeh' |
03-11-2009 19:43:39 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Het ligt een beetje aan je definitie van "NS". NSFS heeft 27 stellen, dus er zijn er 25 van NSR. Dat komt precies overeen met 5 ZAP, 10 rijdend en 10 reserve. Het lijkt me dus dat de lease van NSFS-stellen, voor zover dat nog niet gebeurd is, opgezegd zal worden. Als NSFS de stellen niet kwijt kan bij bijvoorbeeld Syntus ligt verkoop inderdaad voor de hand. |
03-11-2009 19:43:45 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik gok dat ze weleens in Amf in de opslag kunnen komen. Jammer (voor NS) dat er nog niet meer Wadlopers vertrokken zijn, dat schiet ook niet echt meer op... (de Plan U's daar opruimen zou ook al schelen trouwens). |
03-11-2009 19:44:23 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199&S=&NID=131 De NSFS DM'90 staan al een tijdje in de aanbieding. Laatst bewerkt door mich op 03-11-2009 19:47 |
03-11-2009 19:48:32 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Duidelijk. Erg jammer dat de eerste vloot alweer gaat ![]() 'Okeh' |
03-11-2009 19:58:20 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote 27 + 25 = 37 ![]() |
03-11-2009 19:59:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er zijn er meer dan 37.![]() |
03-11-2009 20:02:26 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Heb die uitgeleende stellen aan Syntus en Veolia niet meegeteld. Maar mijn vraag is beantwoord, dus het mag wel weer over 2010 gaan wat mij betreft.![]() |
03-11-2009 20:08:15 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Nee, dat is 52, en dat is het totale aantal overgebleven DM'90, zoals een minimale search je had kunnen vertellen (53 gebouwd, 1 gecrashed te Rm). Die 37 is waarschijnlijk het aantal dat nu beschikbaar is voor NSR (52 - 2 Veolia - 12 Syntus - 1 onbekend). |
03-11-2009 20:11:11 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
spiketrain: terug naar Dienstregeling 2010. Groet, Spiketrain |
03-11-2009 20:16:36 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
*Negeert een moderatoringreep![]() Die ene onbekende zal wel de 3409 zijn, welke in een 9100 een aanrijding kreeg en een tijdje op Zlptt staat, (tenminste, ik heb nog geen melding gezien dat hij verplaatst was) en zodanig beschadigd raakte dat het nog niet in dienst is geweest. Bij twijfel: gebruik beton. |
03-11-2009 20:18:51 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Mag ik deze opmerking nog maken? Over 3 jaar komt Nvd weer in dienst en gaat de 7900 weer gewoon Zl-Es rijden. Dat worden dan weer gewoon composities van 2 of 3 stellen en dan zijn er weer een behoorlijk aantal stellen meer nodig dan nu, met de knip in de 7900. |
03-11-2009 20:33:40 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
spiketrain: het is nu klaar, deze topic gaat over de dienstregeling 2010. Degene die nu nog negeert, kan een (tijdelijke) ban verwachten. Groet, Spiketrain |
03-11-2009 20:45:44 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Even uitkijken wat ik nu zeg... Het komt er nu dus op neer dat tijdens de dienstregeling 2010 een groot deel van het park DM'90 aan de kant staat en zelfs nog tot 2013. Waarom blijft de 9100 niet gewoon met DM'90 rijden eigenlijk? |
03-11-2009 20:48:55 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Het is nooit echt gewenst geweest om met DM'90 'onder de draad' te rijden, bijvoorbeeld omdat het duur(der) is en het tanken een behoorlijke druk geeft op het rangeerproces van Gn en Zl. Nu er ICM beschikbaar is, wordt de DM'90 dus 'onder de draad' vandaan gehaald. |
03-11-2009 20:53:43 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Voor wat betreft het rangeren zal het in Gn niet veel uitmaken in de nieuwe dienstregeling, toch? |
03-11-2009 21:16:37 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
is het gezeik nou voorbij over DM'90? dit gaat over drgl 2010 worden de 5000/5100 nog met mat'64 gedaan of word dit incidenteel tot niet? Laatst bewerkt door ns1700 op 03-11-2009 21:17 |
03-11-2009 21:17:59 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 5100 wel (meteen enkel darretje ertussen), de 5000 wordt integraal DDAR. Laatst bewerkt door ruysdael op 03-11-2009 21:19 |
03-11-2009 21:18:41 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Daarnaast is er ook DDAR actief in de 5100. 'Okeh' |
03-11-2009 21:24:29 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
bedankt. dan zal ik nog wat foto's schieten voor ze grotendeels verdwijnen.%08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-11-2009 22:32:50 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Ja meneer de moderator. Als je goed leest gaat het over de inzet van DM'90 in de dienstregeling 2010. Ik had daar wat bijzonderheden over neergezet, maar krijg alweer de neiging om het daar maar bij te laten en nu in het bijzonder ook over de inzet van Mat.'64 in de 5000/5100. |
03-11-2009 22:45:58 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
Dus als ik het goed begrijp gaat de 4000 serie met SGMm/SLT rijden ook de 9800 serie en de 9700 serie en de 19800 serie ook en de 2000 serie zeker met V-IRM en de 2800 serie zeker met ICMm en die 500/1700 serie zeker ook. Heb ik dit goed of niet. |
03-11-2009 22:46:08 | ||
---|---|---|
ns1700
![]() |
Quote laten we maar gewoon weer ontopic gaan en al dit maar vergeten want hierdoor kunnen we netzo goed deze discussie sluiten. ontopic dan maar weer? |
03-11-2009 22:50:26 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Quote Volgens mij is er voor drgl 2010 geen sprake van, laat staan dat er ook maar enig gerucht is geweest, om iets aan die materieelinzet te veranderen. |
04-11-2009 10:06:06 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Om over een ander onderwerp dan DM'90 te beginnen: Klopt het dat de 31400 wordt ingekort tot Amf-Bnn? |
04-11-2009 10:07:30 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nee, rijdt gewoon Amf-Bnc v.v. als het goed is. |
04-11-2009 10:28:53 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Volgens de NS-reisplanner ook. De tijden van de Valleilijn worden wel compleet opgeschoven. |
04-11-2009 13:36:06 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Iemand blèrt dat "het gezeik over DM'90" moet ophouden terwijl ik daar interessante dingen over neerzet? En dan heb ik het nog gedaan ook... Sorry hoor, dat gaat me te ver. Hoe dan ook, ik probeer het nog één keer en anders kap ik met die wetenswaardigheden: Onderhoudsslagen tussen Es en Zl via Dv: elke dinsdag en vrijdag met een ICM + DM'90. 80198 Es v 19.00 - Zl a 20.05 80199 Zl v 20.57 - Es a 22.16 |
04-11-2009 13:37:39 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: discussie wederom geschoond. Als je het beheer iets te zeggen hebt, dan kan je een e-mail sturen Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
04-11-2009 15:15:29 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote Erg veel dank voor deze tijden, ik zal tijdens hoogzomer volgend jaar zeker een keertje zo'n trein gaan fotograferen!%02% Laatst bewerkt door WesselE op 04-11-2009 15:15 'Okeh' |
04-11-2009 15:22:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nou, die tijden kunnen natuurlijk na een wijzigingsblad al weer anders zijn.![]() |
04-11-2009 20:47:57 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteJammer maar helaas, er blijft nog wat plan V in de 5000 hangen, zoals ik al eerder heb vermeld ![]() |
05-11-2009 07:53:45 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In het hele cluster 5000/5700/4900 zitten op een door-de-weekse dag 16 composities, te weten: DDAR solo: 15 (2x DDAR in 5725; 5016/5727/4930; 4918/4923) 2x Plan V: 1 (rijdt 75010 Bkh-Gv, 5010, 5721, 4924, 4929, 5732, 5045, 5042, 5753, 4956, 4961, 5764, 75764 Ledn-Bkh) Op zaterdag en zondag rijdt er geen Mat.'64 in de 5700/4900. |
05-11-2009 09:02:39 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteKlopt, RegioNS krijgt met ingang van de drgl 2010 drie andere stellen (lage nummers) ipv de 344x, de 3401 blijft wel. Ik ben de nummers alweer vergeten, maar ze waren niet opeenvolgend. De uitstraling van de stellen gaat ook wijzigingen. |
05-11-2009 10:25:39 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Gokje: 3401, 3402, 3404, 3406 en 3407?![]() Laatst bewerkt door mark op 05-11-2009 10:26 |
05-11-2009 10:32:05 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Quote Bedoel je niet de 4963, 5766 ipv de 4961, 5764? Die laatste serie vertrekt namelijk in Almo vóór aankomst van de 4956 ![]() Laatst bewerkt door davidov08 op 05-11-2009 10:33 |
05-11-2009 10:35:33 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Bespaar je de moeite, NedTrain gaat vanaf maart 2010 Dm'90 onderhouden in Hengelo, dus zal die slag daarna wel vervallen. |
05-11-2009 10:41:04 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteNeen, de 4900 rijdt in 2010 tot Alm en keert op een trein eerder dan nu. |
05-11-2009 15:54:52 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote Ohja, dat is waar ook. Maar er moet nog steeds uitgewisseld worden tussen Zl en Hgl gaan uitwisselen lijkt me! ![]() 'Okeh' |
05-11-2009 16:20:41 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Voor de 7900 en 8500 moet er nog steeds worden uitgewisseld bij onderhoud. Laatst bewerkt door AlbertP op 05-11-2009 16:30 |
05-11-2009 16:23:46 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Werden die stellen in de 9100 niet vervangen door, ICM's Dan houd je nog 6 stellen over. 2x voor Zwolle - Kampen. + 4x voor Zwolle - Nijverdal. Dus of die slag elke week gebeurt, ik betwijvel het Laatst bewerkt door edje op 05-11-2009 16:27 |
05-11-2009 16:30:44 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
7900 bedoelde ik met 9100. Vergissing. |
05-11-2009 21:41:46 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Quote Oh ja, drgl2010 natuurlijk, niet aan gedacht (bekijkt titel van het topic nog eens ![]() |
05-11-2009 23:43:01 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Wellicht al op deze (lange) topic genoemd: de Nachttreinen tussen Ehv en Ut gaan stoppen in jawel Cmb, echter alleen ri. Ut. Waarom niet zuidwaarts??? Zie hier: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=212.87&seqnr=6&ident=0x.02444187.1230998535&rt=1&input=Culemborg%238400154&boardType=dep&time=03:46&productsFilter=11111&dateBegin=13.12.09&dateEnd=11.12.10&start=yes Edit: Cl is het dus...%05% Laatst bewerkt door icetha op 05-11-2009 23:50 |
05-11-2009 23:45:43 | ||
---|---|---|
MVB87
![]() |
De reden weet ik niet, alleen een klein puntje m.b.t. de afkorting: Culemborg = Cl; Cmb = Crailoo centraalmagazijnbovenbouw![]() |
![]() |
advertentie |
06-11-2009 08:25:18 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteHet zijn stops niet voor reizgers, waarom kan ik ook niet achter halen. Als onderstaande staat het nu in ons systeem VPT. Donderdag op Vrijdag ligt nachtgat Cl-Utl: 21402 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21410 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21414 stop te Cl sp.1, ivm kruising 46255. 21418 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. Vrijdag op Zaterdag geen nachtgat: 21402 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21418 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. Zaterdag op Zondag geen nachtgat: 21402 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21406 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21410 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21414 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. 21418 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein. Er kunnen hierna nog wijzigingen komen, want er wachten nog vele langlopers (wijzigingen voor meerdere weken) hier. Laatst bewerkt door train85 op 06-11-2009 13:50, reden: Extra info |
06-11-2009 11:01:11 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Het gaat waarschijnlijk om een stop niet voor reizigers vanwege het nachtgat. Er is waarschijnlijk maar 1 spoor beschikbaar dus wordt er gekruist bij Cl. Groet, Mcn ASD Laatst bewerkt door admin op 06-11-2009 12:26, reden: Onnodige quote verwijderd |
06-11-2009 13:19:56 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Als het voor het kruisen is, is het geen reizigersstop. Kruisen kan nl niet langs het perron in Cl, dat moet op de brug, spoor GG en GS. |
06-11-2009 13:41:12 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
Hoezo moet kruisen per se op de brug? Als nou het rechterspoor Cl-Ut eruit ligt, dan moet de trein richting Ut toch voor het sein (kort na het perron) wachten. In de praktijk zal ie overigens vast niet keurig netjes langs het perron gaan staan, maar gewoon tot het seintje rijden. |
06-11-2009 13:46:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat erom dat er gestopt wordt op het dienstregelingpunt Cl, dat is de crux lijkt mij. Alleen heeft men verzuimd om deze stop ("niet voor reizigers") uit de reisplanner te slopen. Laatst bewerkt door broek53 op 06-11-2009 13:46 |
06-11-2009 18:44:54 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
QuoteWat is daar het nut van? Gelijkmatige slijtage? Is er ook een verband met de op handen zijnde aanbesteding van Apd-Zp? (zo van even weer een nieuwe uitstraling, dan maken we meer kans de concessie te behouden?) |
06-11-2009 19:00:39 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Ik zie NS echter niet zo snel inschrijven als NS-Regio, omdat de lijn in de multimodale concessie Achterhoek-Rivierenland komt. Of er moet een dealtje met Q-buzz gesloten zijn met een gezamelijke inschrijving. Laatst bewerkt door raymond16 op 06-11-2009 19:00 |
06-11-2009 19:03:21 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ook al schrijven ze niet in als NS-regio maar als NS zelf dan is samenwerking met Q-buzz nog steeds nodig. |
06-11-2009 19:28:34 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Nou iets preciezere uitleg heb ik nog: Het nachtnet is ontworpen met de BasisUren in het nieuwe plansysteem Donna. Een toevoeging van de stop te Cl voor sein 22 (inderdaad als standaard stop t.b.v. nachtgaten zoals MasterE uitlegt), maar het nieuwe plansysteem kent NVR niet of is bij het overkloppen in VPT Jaarplan/Dagplan niet gezien of herkend. |
06-11-2009 19:43:45 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Quote Nee, het wissel ligt niet op de brug: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=culemborg&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.058587,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Culemborg,+Gelderland&ll=51.949764,5.224136&spn=0.000756,0.001725&t=h&z=19 |
06-11-2009 20:45:32 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Vanuit Gdm naar Ut ligt er voor de brug een overloopwissel van het rechter- naar het linkerspoor en aan de andere kant ligt er weer eentje in de andere richting. Dus stel dat vanuit Gdm naar Ut het linkerspoor eruit ligt, dan moet er gewacht worden op de brug. Laatst bewerkt door luytjes op 06-11-2009 20:45 |
06-11-2009 23:52:18 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In het genoemde voorbeeld gaat het om een enkelsporige onttrekking van het rechterspoor Cl-Utva, zodat genoemde trein een stop heeft voor sein 22 dat bij het bediende drgl-punt Cl hoort en niet bij de halte Cl. Los van dat je bij het stilstaan voor sein 22 met een beetje lengte ook nog deels langs het perron komt. Maar goed, in dit geval gaat het om een ongelukkig en niet hersteld foutje. |
07-11-2009 05:04:45 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Als je gedetailleerd wil zien welke materieel wordt ingezet in welke trein volgens het NS Jaarplan, dan staat hier: http://waarisdetrein.nl/blog/?p=32 een Excel-lijst. Deze info staat elders op t internet, maar dit vond ik in ieder geval beter leesbaar. In de lijst staan 3589 treinen, inclusief wat mat-ritjes die misschien interessant zijn. Met tijden erbij kan dat straks een goede aanvulling zijn op het topic met die nummers. Iemand anders met meer verstand van VPT mag uitleggen wat de codes zijn, het verschil tussen ST/MAT was mij niet duidelijk, en VRM/IRM zal wel resp. VIRM-3 en VIRM-1/2 zijn of 4/6-jes. Laatst bewerkt door webguy op 07-11-2009 05:05 Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
07-11-2009 07:48:42 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
ST = ICRm trek/duw-stam. Bij twijfel: gebruik beton. |
07-11-2009 13:43:38 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Misschien kun je de link naar de plek "elders op t internet" ook even plaatsen? Bedankt, Fred%02% |
07-11-2009 13:51:15 | ||
---|---|---|
Joey666
![]() |
Quote Nou weet iedereen welke soort treinen te komen rijden op zijn traject(en). handig voor het spotten. %02% |
07-11-2009 14:10:29 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ware het niet dat de lijst niet helemaal correct/compleet is.Inzet van de DM'90 ontbreekt namelijk.Maar het is een aardig lijstje.![]() Gr Joop mcn Lls |
07-11-2009 14:14:53 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteZij zullen niet blij zijn met een hele hoop mensen die elk bijna 10MB aan informatie gaan downloaden. Verder wordt er aan verwerking van deze informatie gewerkt, met als uiteindelijk doel het geautomatiseerd achterhalen van omlopen. Een wel complete lijst (waar eea ook dubbel in staat ![]() Laatst bewerkt door treinfan op 22-11-2009 13:59 |
07-11-2009 14:33:55 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Dit is hele goede data, dank je wel! |
07-11-2009 15:33:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
En we hebben direct al een hoop LM's met tijden erbij. |
07-11-2009 18:10:17 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Nou die is heel eenvoudig: 8500, 7900 en 17900. Plus die ovebrengingsritten die ik eerder al heb genoemd. |
07-11-2009 18:22:13 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Jammer dat bij het mat'64 geen onderscheid word gemaakt tussen Plan V en Plan T, anders hadden we kunnen weten waar de Plan T's zouden komen rijden. |
07-11-2009 18:53:48 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Pfffffffffff, dat heb ik ook pas 23x vermeld en doe dat geen 24e keer hoor. Even scrollen in dit topic! |
07-11-2009 18:56:09 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Ik denk dat hij de series wel weet, maar meer de betreffende treinnummers![]() Laatst bewerkt door raymond16 op 07-11-2009 18:56 |
07-11-2009 20:32:34 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Dat bedoel ik inderdaad Raymond. Dat ze meer in het zuiden kwamen rijden wist ik al wel keesje ![]() |
07-11-2009 20:43:11 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Volgende keer ietsje duidelijker zijn dan.![]() |
07-11-2009 21:59:48 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
De lijst met treinnummers en materieel heb ik geupdate. De dagen heb ik er uit gehaald: dat was allemaal erg dubbel. Als iemand dat graag wil laat maar weten. Nu staat wel alles er in, incl. DM90, en ICR staat er weer goed in (1700ST). Link is http://waarisdetrein.nl/blog/2009/11/07/ns-dienstregeling-2010-materieelinfo/ Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
07-11-2009 22:15:55 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Het verschil tussen de oude versie (en de textfile van treinfan) en de nieuwe variant (zonder dagen) is dat het niet meer zichtbaar is als de materieelinzet verschilt op verschillende dagen van de week. Dat is m.i. juist belangrijke informatie, bijvoorbeeld bij het reconstrueren van omlopen. |
07-11-2009 22:29:57 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Klopt, de reden dat de dagen er uit zijn gehaald is dat ze nogal herhalen, dus werd het allemaal wel erg lang en niet leesbaar. Alle informatie heb ik wel, maar voor omlopen wil je dat sowieso in een database hebben... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
07-11-2009 23:08:07 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
In het originele tekstbestand staan een flink aantal treinen dubbel. Zou het kunnen zijn dat dat elke regel een treinstel is en dat daardoor er regeltjes dubbel in staan omdat ze dan gecombineerd rijden? Als dat zo is heb je wel heel veel aan het originele bestand. |
07-11-2009 23:24:44 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Quote Is het geen optie om de dagen waarbij het materieel hetzelfde is bijelkaar te zetten, en afwijkende dagen los te vermelden? Bijvoorbeeld (fictief): 5145 MDWD--- MAT 5145 ----VZ- SLT 5145 ------Z MDDM Dit voorkomt dat er onnodig veel dubbele informatie instaat, maar zorgt er aan de andere kant voor dat er geen informatie verloren gaat. |
07-11-2009 23:28:54 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Quote Dan krijgen we combinaties van 4x VIRM in de 800 %08% Maar ook kijkend naar andere treinseries (zoals 16000) lijkt het erop dat het niks zegt over de samenstellingen. |
07-11-2009 23:53:34 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
De rede waarom ik dat denk is dat bij de vleugeltreinen heel weinig dubbele regels staan en bij b.v 800 en 500 meer dubbele. Bij de personentreinen staan geen stations en tijden achter zodat je eventueel niet kunt na gaan voor welke deel van het traject het zou kunnen gelden. Maar dit is natuurlijk veel speculaas.%02% Tis jammer dat bij de code mat het niet duidelijk is of het gaat om een T of V. |
07-11-2009 23:56:06 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
De tijden van de normal ritten staan er ook achter en je kan inderdaad kijken waar er gesplitst wordt geloof ik. Die treinen staan er allemaal niet in. Het probleem is geloof ik dat er verschillende rooster-versies zijn, zodat je eer -MDWD-- hebt en dan ook een -M----- rooster, dus dat overlapt en het materieel is ook gewoon hetzelfde... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
08-11-2009 14:33:40 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Heb de lijst even vluchtige doorgenomen, daarom misschien een beetje kort door de bocht vraag, maar staat er niet een beetje veel SGMm ingepland t.o.v het park wat er is? |
08-11-2009 14:37:15 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Dat lijkt maar zo, want uit sommige series verdwijnt het integraal (4900, 5000, 5700 en 5800). Oja, m.i.v. de nieuwe dienstregeling komen er twee nieuwe ICE-diensten bij: 328 en 329 (Asd - Koln v.v.). Laatst bewerkt door fugazi op 08-11-2009 14:38 |
08-11-2009 23:17:30 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Herverdeling van het materieel van NS zelf en die van NSFSC geleased? Shqiperise-lopers? |
08-11-2009 23:21:48 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ja, als het goed is dus geen NSFSC stellen meer op Apd-Zp. |
09-11-2009 16:53:58 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Als ik kijk naar de spoorbezetting op Lw dan valt het mij op dat vertrekkende IC-treinen richting Zl van spoor 3 en 4 vertrekken maar dat de aankomende treinen uit Zl overdag bijna allemaal op spoor 3 aankomen. Klopt de info op www.bahn.de en www.ns.nl niet of wordt er gerangeerd met het spul? Laatst bewerkt door fred67nl op 09-11-2009 17:02 |
10-11-2009 09:39:13 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Als ik het spoorboekje moet geloven dan vertrekt de 5100 Gvc-Rsd elk uur uit Rlb om .41, terwijl deze er om .42 aankomt! Wordt een lange reis zo! %08% Laatst bewerkt door keesje op 10-11-2009 09:40 |
10-11-2009 10:59:19 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Haha, leuke fout! Zo zie je maar weer, een spoorboekje is niet helemaal correct. In die van 2009 staat een 500 (weet niet welke) dubbel. |
10-11-2009 16:56:53 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Het spoorboekje is alweer uit dus? Heb geen bonnetje voorbij zien komen in "spoor" dit keer ![]() |
10-11-2009 18:34:58 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Of die komt in het volgende nummer. Bij mij is Spoor al een tijdje niet meer geweest. |
12-11-2009 15:39:04 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
SLT-inzet bij de start van Drgl wordt (lang) niet het aantal dat eerder is genoemd. SLT gaat zich (planmatig) beperken tot de 9700 en 19800 (die in Gdg op elkaar keren en in Rtd en Gvc 'los liggen'). De 9800 gaat in zowel Gvc als Ut op zichzelf keren en rijden met SGMm. De 4000 / 7400 / 17400 / 14700 riedel blijft dan nog aan elkaar zitten, en gaat voornamelijk gereden worden met Mat64, en voor een klein deel met SGMm. |
12-11-2009 17:31:22 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Oei, Mat'64 lijkt me wat riskant in de 14700 met een keertijd van maar 5 minuten in Asd. Ik weet het, in de 17400 gebeurd dat nu ook, maar dan heb je het toch over wat grotere afstanden tussen de stations en kan Mat'64 die tijden wel halen. Laatst bewerkt door WesselE op 12-11-2009 17:32 'Okeh' |
12-11-2009 18:13:32 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Kering is 7 minuten, denk dat het wel zal lukken. Mat'64 haalt over het algemeen de rijtijden op de Zaanlijn wel. |