Dienstregeling 2010, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
03-11-2009 14:35:03
mdj
mdj
Aah,oke. Bedankt:)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

03-11-2009 14:41:34
broek53
broek53
Algemeen puntje, vooral voor de kleinere "dienstgroepen" en de kleinere materieel(sub)series: verwar niet het aantal diensten in de omloop met het aantal (beschikbare) stellen.  

03-11-2009 15:59:47
admin
Moderator
admin
Voor zover nog niet duidelijk: de discussie over IC's, sprinters, etc is beëindigd


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

03-11-2009 16:45:22
dennistd
dennistd
Quote
keesje: Wat je misschien verwacht is dat de 7900 met gekoppelde stellen rijdt, maar dat is alleen maar gepland voor de slag 7964/57.

Dus de 7951 gaat met een los stelletje rijden? Hierin komen om 17u (spitstijd dus) alle reizigers uit de 140 naar Enschede te zitten, lijkt me toch wat aan de krappe kant.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

03-11-2009 16:47:41
mark
mark
Was het overigens niet verstandiger geweest de 7000 de hele dag door te trekken naar Es zoals nu met de 7900 het geval is? Dv-Es lijkt me wat meer reizigers trekken dan Nvd-Es. Bovendien zou de knoop in Hgl ook 's avonds en in het weekend weer hersteld worden.  

03-11-2009 18:55:17
keesje
keesje
Quote
dennistd:
Quote
keesje: Wat je misschien verwacht is dat de 7900 met gekoppelde stellen rijdt, maar dat is alleen maar gepland voor de slag 7964/57.

Dus de 7951 gaat met een los stelletje rijden? Hierin komen om 17u (spitstijd dus) alle reizigers uit de 140 naar Enschede te zitten, lijkt me toch wat aan de krappe kant.


Het staat nu zo gepland, maar ik reken er ook op dat de 7900 op dit vlak ook wel een aanpassing te wachten staat met het eerstvolgende wijzigingsblad.
 

03-11-2009 18:56:58
mikos
mikos
En de 17900 gaat ook met één stel pendelen, met in de spits twee Buffels?  

03-11-2009 18:59:54
keesje
keesje
Dat zijn in de (brede) spits wel heel consequent koppels van 2 stellen. Twee composities in totaal.

Nog altijd de vraag: In totaal 15 diensten voor DM '90 (incluis ZAP), maar heeft NS niet een klein beetje pietsie heel veel meer stellen in dienst? Volgens mij niet minder dan 37 stellen? Wat gaat daarmee gebeuren?

Laatst bewerkt door keesje op 03-11-2009 19:02
 

03-11-2009 19:04:04
mikos
mikos
Dank voor de info!  

03-11-2009 19:04:54
WesselE
WesselE
3800, 5600, 8000? Genoeg mogelijkheden %08% . Even zonder grappen, er lijkt me niet veel anders opzitten dan terzijdestelling en verkoop...


'Okeh'
 

03-11-2009 19:43:39
bjornl
bjornl
Quote
keesje: Volgens mij niet minder dan 37 stellen?

Het ligt een beetje aan je definitie van "NS". NSFS heeft 27 stellen, dus er zijn er 25 van NSR. Dat komt precies overeen met 5 ZAP, 10 rijdend en 10 reserve. Het lijkt me dus dat de lease van NSFS-stellen, voor zover dat nog niet gebeurd is, opgezegd zal worden. Als NSFS de stellen niet kwijt kan bij bijvoorbeeld Syntus ligt verkoop inderdaad voor de hand.
 

03-11-2009 19:43:45
timtrein
timtrein
Ik gok dat ze weleens in Amf in de opslag kunnen komen. Jammer (voor NS) dat er nog niet meer Wadlopers vertrokken zijn, dat schiet ook niet echt meer op...
(de Plan U's daar opruimen zou ook al schelen trouwens).
 

03-11-2009 19:44:23
mich
mich
http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199&S=&NID=131
De NSFS DM'90 staan al een tijdje in de aanbieding.

Laatst bewerkt door mich op 03-11-2009 19:47
 

03-11-2009 19:48:32
WesselE
WesselE
Duidelijk. Erg jammer dat de eerste vloot alweer gaat .


'Okeh'
 

03-11-2009 19:58:20
AlbertP
AlbertP
Quote
bjornl:
Quote
keesje: Volgens mij niet minder dan 37 stellen?

NSFS heeft 27 stellen, dus er zijn er 25 van NSR.

27 + 25 = 37
 

03-11-2009 19:59:19
lucky
lucky
Er zijn er meer dan 37.  

03-11-2009 20:02:26
keesje
keesje
Heb die uitgeleende stellen aan Syntus en Veolia niet meegeteld. Maar mijn vraag is beantwoord, dus het mag wel weer over 2010 gaan wat mij betreft.  

03-11-2009 20:08:15
bjornl
bjornl
Quote
AlbertPool: 27 + 25 = 37

Nee, dat is 52, en dat is het totale aantal overgebleven DM'90, zoals een minimale search je had kunnen vertellen (53 gebouwd, 1 gecrashed te Rm). Die 37 is waarschijnlijk het aantal dat nu beschikbaar is voor NSR (52 - 2 Veolia - 12 Syntus - 1 onbekend).
 

03-11-2009 20:11:11
spiketrain
Moderator
spiketrain
spiketrain: terug naar Dienstregeling 2010.


Groet, Spiketrain
 

03-11-2009 20:16:36
mdj
mdj
*Negeert een moderatoringreep*

Die ene onbekende zal wel de 3409 zijn, welke in een 9100 een aanrijding kreeg en een tijdje op Zlptt staat, (tenminste, ik heb nog geen melding gezien dat hij verplaatst was) en zodanig beschadigd raakte dat het nog niet in dienst is geweest.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

03-11-2009 20:18:51
robbertc
robbertc
Mag ik deze opmerking nog maken?
Over 3 jaar komt Nvd weer in dienst en gaat de 7900 weer gewoon Zl-Es rijden. Dat worden dan weer gewoon composities van 2 of 3 stellen en dan zijn er weer een behoorlijk aantal stellen meer nodig dan nu, met de knip in de 7900.
 

03-11-2009 20:33:40
spiketrain
Moderator
spiketrain
spiketrain: het is nu klaar, deze topic gaat over de dienstregeling 2010. Degene die nu nog negeert, kan een (tijdelijke) ban verwachten.


Groet, Spiketrain
 

03-11-2009 20:45:44
keesje
keesje
Even uitkijken wat ik nu zeg... Het komt er nu dus op neer dat tijdens de dienstregeling 2010 een groot deel van het park DM'90 aan de kant staat en zelfs nog tot 2013. Waarom blijft de 9100 niet gewoon met DM'90 rijden eigenlijk?  

03-11-2009 20:48:55
robbertc
robbertc
Het is nooit echt gewenst geweest om met DM'90 'onder de draad' te rijden, bijvoorbeeld omdat het duur(der) is en het tanken een behoorlijke druk geeft op het rangeerproces van Gn en Zl. Nu er ICM beschikbaar is, wordt de DM'90 dus 'onder de draad' vandaan gehaald.  

03-11-2009 20:53:43
woepje
woepje
Voor wat betreft het rangeren zal het in Gn niet veel uitmaken in de nieuwe dienstregeling, toch?  

03-11-2009 21:16:37
ns1700
ns1700
is het gezeik nou voorbij over DM'90? dit gaat over drgl 2010
worden de 5000/5100 nog met mat'64 gedaan of word dit incidenteel tot niet?

Laatst bewerkt door ns1700 op 03-11-2009 21:17
 

03-11-2009 21:17:59
ruysdael
ruysdael
De 5100 wel (meteen enkel darretje ertussen), de 5000 wordt integraal DDAR.

Laatst bewerkt door ruysdael op 03-11-2009 21:19
 

03-11-2009 21:18:41
WesselE
WesselE
Daarnaast is er ook DDAR actief in de 5100.


'Okeh'
 

03-11-2009 21:24:29
ns1700
ns1700
bedankt. dan zal ik nog wat foto's schieten voor ze grotendeels verdwijnen.%08%  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-11-2009 22:32:50
keesje
keesje
Quote
ns1700: is het gezeik nou voorbij over DM'90? dit gaat over drgl 2010
worden de 5000/5100 nog met mat'64 gedaan of word dit incidenteel tot niet?


Ja meneer de moderator. Als je goed leest gaat het over de inzet van DM'90 in de dienstregeling 2010. Ik had daar wat bijzonderheden over neergezet, maar krijg alweer de neiging om het daar maar bij te laten en nu in het bijzonder ook over de inzet van Mat.'64 in de 5000/5100.
 

03-11-2009 22:45:58
david_meye
david_meye
Dus als ik het goed begrijp gaat de 4000 serie met SGMm/SLT rijden ook de 9800 serie en de 9700 serie en de 19800 serie ook en de 2000 serie zeker met V-IRM en de 2800 serie zeker met ICMm en die 500/1700 serie zeker ook.

Heb ik dit goed of niet.
 

03-11-2009 22:46:08
ns1700
ns1700
Quote
keesje:
Quote
ns1700: is het gezeik nou voorbij over DM'90? dit gaat over drgl 2010
worden de 5000/5100 nog met mat'64 gedaan of word dit incidenteel tot niet?


Ja meneer de moderator. Als je goed leest gaat het over de inzet van DM'90 in de dienstregeling 2010. Ik had daar wat bijzonderheden over neergezet, maar krijg alweer de neiging om het daar maar bij te laten en nu in het bijzonder ook over de inzet van Mat.'64 in de 5000/5100.

laten we maar gewoon weer ontopic gaan en al dit maar vergeten want hierdoor kunnen we netzo goed deze discussie sluiten. ontopic dan maar weer?
 

03-11-2009 22:50:26
raymond16
raymond16
Quote
david_meye: 2000 serie zeker met V-IRM en de 2800 serie zeker met ICMm en die 500/1700 serie zeker ook.

Heb ik dit goed of niet.

Volgens mij is er voor drgl 2010 geen sprake van, laat staan dat er ook maar enig gerucht is geweest, om iets aan die materieelinzet te veranderen.
 

04-11-2009 10:06:06
AlbertP
AlbertP
Om over een ander onderwerp dan DM'90 te beginnen:
Klopt het dat de 31400 wordt ingekort tot Amf-Bnn?
 

04-11-2009 10:07:30
keesje
keesje
Nee, rijdt gewoon Amf-Bnc v.v. als het goed is.  

04-11-2009 10:28:53
AlbertP
AlbertP
Volgens de NS-reisplanner ook. De tijden van de Valleilijn worden wel compleet opgeschoven.  

04-11-2009 13:36:06
keesje
keesje
Iemand blèrt dat "het gezeik over DM'90" moet ophouden terwijl ik daar interessante dingen over neerzet? En dan heb ik het nog gedaan ook... Sorry hoor, dat gaat me te ver.

Hoe dan ook, ik probeer het nog één keer en anders kap ik met die wetenswaardigheden:

Onderhoudsslagen tussen Es en Zl via Dv: elke dinsdag en vrijdag met een ICM + DM'90.

80198 Es v 19.00 - Zl a 20.05
80199 Zl v 20.57 - Es a 22.16
 

04-11-2009 13:37:39
admin
Moderator
admin
admin: discussie wederom geschoond. Als je het beheer iets te zeggen hebt, dan kan je een e-mail sturen


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

04-11-2009 15:15:29
WesselE
WesselE
Quote
keesje: Onderhoudsslagen tussen Es en Zl via Dv: elke dinsdag en vrijdag met een ICM + DM'90.
80198 Es v 19.00 - Zl a 20.05
80199 Zl v 20.57 - Es a 22.16

Erg veel dank voor deze tijden, ik zal tijdens hoogzomer volgend jaar zeker een keertje zo'n trein gaan fotograferen!%02%

Laatst bewerkt door WesselE op 04-11-2009 15:15


'Okeh'
 

04-11-2009 15:22:18
keesje
keesje
Nou, die tijden kunnen natuurlijk na een wijzigingsblad al weer anders zijn.  

04-11-2009 20:47:57
treinfan
treinfan
Quote
maccerr: De 5100 wel (meteen enkel darretje ertussen), de 5000 wordt integraal DDAR.
Jammer maar helaas, er blijft nog wat plan V in de 5000 hangen, zoals ik al eerder heb vermeld
 

05-11-2009 07:53:45
keesje
keesje
In het hele cluster 5000/5700/4900 zitten op een door-de-weekse dag 16 composities, te weten:

DDAR solo: 15 (2x DDAR in 5725; 5016/5727/4930; 4918/4923)
2x Plan V: 1 (rijdt 75010 Bkh-Gv, 5010, 5721, 4924, 4929, 5732, 5045, 5042, 5753, 4956, 4961, 5764, 75764 Ledn-Bkh)

Op zaterdag en zondag rijdt er geen Mat.'64 in de 5700/4900.
 

05-11-2009 09:02:39
jeanpierre
jeanpierre
Quote
bjornl: Het ligt een beetje aan je definitie van "NS". NSFS heeft 27 stellen, dus er zijn er 25 van NSR. Dat komt precies overeen met 5 ZAP, 10 rijdend en 10 reserve. Het lijkt me dus dat de lease van NSFS-stellen, voor zover dat nog niet gebeurd is, opgezegd zal worden.
Klopt, RegioNS krijgt met ingang van de drgl 2010 drie andere stellen (lage nummers) ipv de 344x, de 3401 blijft wel. Ik ben de nummers alweer vergeten, maar ze waren niet opeenvolgend. De uitstraling van de stellen gaat ook wijzigingen.
 

05-11-2009 10:25:39
mark
mark
Gokje: 3401, 3402, 3404, 3406 en 3407? De 3403 rijdt op Zl-Kpn en de 3405 is gesloopt.

Laatst bewerkt door mark op 05-11-2009 10:26
 

05-11-2009 10:32:05
davidov08
davidov08
Quote
keesje: In het hele cluster 5000/5700/4900 zitten op een door-de-weekse dag 16 composities, te weten:

DDAR solo: 15 (2x DDAR in 5725; 5016/5727/4930; 4918/4923)
2x Plan V: 1 (rijdt 75010 Bkh-Gv, 5010, 5721, 4924, 4929, 5732, 5045, 5042, 5753, 4956, 4961, 5764, 75764 Ledn-Bkh)

Op zaterdag en zondag rijdt er geen Mat.'64 in de 5700/4900.


Bedoel je niet de 4963, 5766 ipv de 4961, 5764? Die laatste serie vertrekt namelijk in Almo vóór aankomst van de 4956

Laatst bewerkt door davidov08 op 05-11-2009 10:33
 

05-11-2009 10:35:33
edje
edje
Quote
WesselE:
Quote
keesje: Onderhoudsslagen tussen Es en Zl via Dv: elke dinsdag en vrijdag met een ICM + DM'90.
80198 Es v 19.00 - Zl a 20.05
80199 Zl v 20.57 - Es a 22.16

Erg veel dank voor deze tijden, ik zal tijdens hoogzomer volgend jaar zeker een keertje zo'n trein gaan fotograferen!%02%


Bespaar je de moeite, NedTrain gaat vanaf maart 2010 Dm'90 onderhouden in Hengelo, dus zal die slag daarna wel vervallen.
 

05-11-2009 10:41:04
robbertc
robbertc
Quote
davidov08: Bedoel je niet de 4963, 5766 ipv de 4961, 5764? Die laatste serie vertrekt namelijk in Almo vóór aankomst van de 4956
Neen, de 4900 rijdt in 2010 tot Alm en keert op een trein eerder dan nu.
 

05-11-2009 15:54:52
WesselE
WesselE
Quote
edje: Bespaar je de moeite, NedTrain gaat vanaf maart 2010 Dm'90 onderhouden in Hengelo, dus zal die slag daarna wel vervallen.

Ohja, dat is waar ook. Maar er moet nog steeds uitgewisseld worden tussen Zl en Hgl gaan uitwisselen lijkt me!


'Okeh'
 

05-11-2009 16:20:41
AlbertP
AlbertP
Voor de 7900 en 8500 moet er nog steeds worden uitgewisseld bij onderhoud.

Laatst bewerkt door AlbertP op 05-11-2009 16:30
 

05-11-2009 16:23:46
edje
edje
Werden die stellen in de 9100 niet vervangen door, ICM's
Dan houd je nog 6 stellen over.
2x voor Zwolle - Kampen.
+
4x voor Zwolle - Nijverdal.
Dus of die slag elke week gebeurt, ik betwijvel het

Laatst bewerkt door edje op 05-11-2009 16:27
 

05-11-2009 16:30:44
AlbertP
AlbertP
7900 bedoelde ik met 9100. Vergissing.  

05-11-2009 21:41:46
davidov08
davidov08
Quote
robbertc: Neen, de 4900 rijdt in 2010 tot Alm en keert op een trein eerder dan nu.


Oh ja, drgl2010 natuurlijk, niet aan gedacht (bekijkt titel van het topic nog eens )
 

05-11-2009 23:43:01
icetha
icetha
Wellicht al op deze (lange) topic genoemd: de Nachttreinen tussen Ehv en Ut gaan stoppen in jawel Cmb, echter alleen ri. Ut.
Waarom niet zuidwaarts???
Zie hier:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=212.87&seqnr=6&ident=0x.02444187.1230998535&rt=1&input=Culemborg%238400154&boardType=dep&time=03:46&productsFilter=11111&dateBegin=13.12.09&dateEnd=11.12.10&start=yes

Edit: Cl is het dus...%05%

Laatst bewerkt door icetha op 05-11-2009 23:50
 

05-11-2009 23:45:43
MVB87
MVB87
De reden weet ik niet, alleen een klein puntje m.b.t. de afkorting: Culemborg = Cl; Cmb = Crailoo centraalmagazijnbovenbouw  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-11-2009 08:25:18
train85
train85
Quote
icetha: Wellicht al op deze (lange) topic genoemd: de Nachttreinen tussen Ehv en Ut gaan stoppen in jawel Cmb, echter alleen ri. Ut.
Waarom niet zuidwaarts???
Zie hier:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=212.87&seqnr=6&ident=0x.02444187.1230998535&rt=1&input=Culemborg%238400154&boardType=dep&time=03:46&productsFilter=11111&dateBegin=13.12.09&dateEnd=11.12.10&start=yes

Edit: Cl is het dus...%05%
Het zijn stops niet voor reizgers, waarom kan ik ook niet achter halen.

Als onderstaande staat het nu in ons systeem VPT.

Donderdag op Vrijdag ligt nachtgat Cl-Utl:
21402 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21410 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21414 stop te Cl sp.1, ivm kruising 46255.
21418 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.

Vrijdag op Zaterdag geen nachtgat:
21402 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21418 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.

Zaterdag op Zondag geen nachtgat:
21402 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21406 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21410 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21414 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.
21418 stop te Cl sp.1, geen kruising met andere trein.

Er kunnen hierna nog wijzigingen komen, want er wachten nog vele langlopers (wijzigingen voor meerdere weken) hier.

Laatst bewerkt door train85 op 06-11-2009 13:50, reden: Extra info
 

06-11-2009 11:01:11
MasterE
MasterE
Het gaat waarschijnlijk om een stop niet voor reizigers vanwege het nachtgat. Er is waarschijnlijk maar 1 spoor beschikbaar dus wordt er gekruist bij Cl.

Groet,
Mcn ASD

Laatst bewerkt door admin op 06-11-2009 12:26, reden: Onnodige quote verwijderd
 

06-11-2009 13:19:56
AlbertP
AlbertP
Als het voor het kruisen is, is het geen reizigersstop. Kruisen kan nl niet langs het perron in Cl, dat moet op de brug, spoor GG en GS.  

06-11-2009 13:41:12
daniel
daniel
Hoezo moet kruisen per se op de brug? Als nou het rechterspoor Cl-Ut eruit ligt, dan moet de trein richting Ut toch voor het sein (kort na het perron) wachten. In de praktijk zal ie overigens vast niet keurig netjes langs het perron gaan staan, maar gewoon tot het seintje rijden.  

06-11-2009 13:46:13
broek53
broek53
Het gaat erom dat er gestopt wordt op het dienstregelingpunt Cl, dat is de crux lijkt mij. Alleen heeft men verzuimd om deze stop ("niet voor reizigers") uit de reisplanner te slopen.

Laatst bewerkt door broek53 op 06-11-2009 13:46
 

06-11-2009 18:44:54
daniel81
daniel81
Quote
jeanpierre: RegioNS krijgt met ingang van de drgl 2010 drie andere stellen (lage nummers) ipv de 344x, de 3401 blijft wel. Ik ben de nummers alweer vergeten, maar ze waren niet opeenvolgend. De uitstraling van de stellen gaat ook wijzigingen.
Wat is daar het nut van? Gelijkmatige slijtage?
Is er ook een verband met de op handen zijnde aanbesteding van Apd-Zp? (zo van even weer een nieuwe uitstraling, dan maken we meer kans de concessie te behouden?)
 

06-11-2009 19:00:39
raymond16
raymond16
Ik zie NS echter niet zo snel inschrijven als NS-Regio, omdat de lijn in de multimodale concessie Achterhoek-Rivierenland komt. Of er moet een dealtje met Q-buzz gesloten zijn met een gezamelijke inschrijving.

Laatst bewerkt door raymond16 op 06-11-2009 19:00
 

06-11-2009 19:03:21
AlbertP
AlbertP
Ook al schrijven ze niet in als NS-regio maar als NS zelf dan is samenwerking met Q-buzz nog steeds nodig.  

06-11-2009 19:28:34
keesje
keesje
Quote
broek53: Het gaat erom dat er gestopt wordt op het dienstregelingpunt Cl, dat is de crux lijkt mij. Alleen heeft men verzuimd om deze stop ("niet voor reizigers") uit de reisplanner te slopen.


Nou iets preciezere uitleg heb ik nog: Het nachtnet is ontworpen met de BasisUren in het nieuwe plansysteem Donna. Een toevoeging van de stop te Cl voor sein 22 (inderdaad als standaard stop t.b.v. nachtgaten zoals MasterE uitlegt), maar het nieuwe plansysteem kent NVR niet of is bij het overkloppen in VPT Jaarplan/Dagplan niet gezien of herkend.
 

06-11-2009 19:43:45
fugazi
fugazi
Quote
AlbertPool: Als het voor het kruisen is, is het geen reizigersstop. Kruisen kan nl. niet langs het perron in Cl, dat moet op de brug, spoor GG en GS.

Nee, het wissel ligt niet op de brug: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=culemborg&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.058587,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Culemborg,+Gelderland&ll=51.949764,5.224136&spn=0.000756,0.001725&t=h&z=19
 

06-11-2009 20:45:32
luytjes
luytjes
Vanuit Gdm naar Ut ligt er voor de brug een overloopwissel van het rechter- naar het linkerspoor en aan de andere kant ligt er weer eentje in de andere richting. Dus stel dat vanuit Gdm naar Ut het linkerspoor eruit ligt, dan moet er gewacht worden op de brug.

Laatst bewerkt door luytjes op 06-11-2009 20:45
 

06-11-2009 23:52:18
keesje
keesje
In het genoemde voorbeeld gaat het om een enkelsporige onttrekking van het rechterspoor Cl-Utva, zodat genoemde trein een stop heeft voor sein 22 dat bij het bediende drgl-punt Cl hoort en niet bij de halte Cl. Los van dat je bij het stilstaan voor sein 22 met een beetje lengte ook nog deels langs het perron komt.

Maar goed, in dit geval gaat het om een ongelukkig en niet hersteld foutje.
 

07-11-2009 05:04:45
webguy
webguy
Als je gedetailleerd wil zien welke materieel wordt ingezet in welke trein volgens het NS Jaarplan, dan staat hier: http://waarisdetrein.nl/blog/?p=32 een Excel-lijst. Deze info staat elders op t internet, maar dit vond ik in ieder geval beter leesbaar. In de lijst staan 3589 treinen, inclusief wat mat-ritjes die misschien interessant zijn. Met tijden erbij kan dat straks een goede aanvulling zijn op het topic met die nummers.
Iemand anders met meer verstand van VPT mag uitleggen wat de codes zijn, het verschil tussen ST/MAT was mij niet duidelijk, en VRM/IRM zal wel resp. VIRM-3 en VIRM-1/2 zijn of 4/6-jes.

Laatst bewerkt door webguy op 07-11-2009 05:05


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

07-11-2009 07:48:42
mdj
mdj
ST = ICRm trek/duw-stam.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

07-11-2009 13:43:38
fred67nl
fred67nl
Misschien kun je de link naar de plek "elders op t internet" ook even plaatsen?

Bedankt,
Fred%02%
 

07-11-2009 13:51:15
Joey666
Joey666
Quote
webguy: Als je gedetailleerd wil zien welke materieel wordt ingezet in welke trein volgens het NS Jaarplan, dan staat hier: http://waarisdetrein.nl/blog/?p=32 een Excel-lijst. Deze info staat elders op t internet, maar dit vond ik in ieder geval beter leesbaar. In de lijst staan 3589 treinen, inclusief wat mat-ritjes die misschien interessant zijn. Met tijden erbij kan dat straks een goede aanvulling zijn op het topic met die nummers.
Iemand anders met meer verstand van VPT mag uitleggen wat de codes zijn, het verschil tussen ST/MAT was mij niet duidelijk, en VRM/IRM zal wel resp. VIRM-3 en VIRM-1/2 zijn of 4/6-jes.


Nou weet iedereen welke soort treinen te komen rijden op zijn traject(en).

handig voor het spotten. %02%
 

07-11-2009 14:10:29
MDDM
MDDM
Ware het niet dat de lijst niet helemaal correct/compleet is.Inzet van de DM'90 ontbreekt namelijk.Maar het is een aardig lijstje.


Gr Joop mcn Lls
 

07-11-2009 14:14:53
treinfan
treinfan
Quote
fred67nl: Misschien kun je de link naar de plek "elders op t internet" ook even plaatsen?
Zij zullen niet blij zijn met een hele hoop mensen die elk bijna 10MB aan informatie gaan downloaden. Verder wordt er aan verwerking van deze informatie gewerkt, met als uiteindelijk doel het geautomatiseerd achterhalen van omlopen.
Een wel complete lijst (waar eea ook dubbel in staat): http://treinfan.waarisdetrein.nl/Trnnrs2010Mat.txt

Laatst bewerkt door treinfan op 22-11-2009 13:59
 

07-11-2009 14:33:55
rogier
rogier
Dit is hele goede data, dank je wel!  

07-11-2009 15:33:47
AlbertP
AlbertP
En we hebben direct al een hoop LM's met tijden erbij.  

07-11-2009 18:10:17
keesje
keesje
Quote
MDDM: Ware het niet dat de lijst niet helemaal correct/compleet is.Inzet van de DM'90 ontbreekt namelijk.Maar het is een aardig lijstje.


Nou die is heel eenvoudig: 8500, 7900 en 17900. Plus die ovebrengingsritten die ik eerder al heb genoemd.
 

07-11-2009 18:22:13
spotter
spotter
Jammer dat bij het mat'64 geen onderscheid word gemaakt tussen Plan V en Plan T, anders hadden we kunnen weten waar de Plan T's zouden komen rijden.  

07-11-2009 18:53:48
keesje
keesje
Pfffffffffff, dat heb ik ook pas 23x vermeld en doe dat geen 24e keer hoor. Even scrollen in dit topic!  

07-11-2009 18:56:09
raymond16
raymond16
Ik denk dat hij de series wel weet, maar meer de betreffende treinnummers Maar dat zal vanaf 13/12 ook wel snel duidelijk worden.

Laatst bewerkt door raymond16 op 07-11-2009 18:56
 

07-11-2009 20:32:34
spotter
spotter
Dat bedoel ik inderdaad Raymond. Dat ze meer in het zuiden kwamen rijden wist ik al wel keesje  

07-11-2009 20:43:11
keesje
keesje
Volgende keer ietsje duidelijker zijn dan. Zodra ik wat gedetailleerde info heb dan post ik deze in het topic van "Omlopen Plan T".  

07-11-2009 21:59:48
webguy
webguy
De lijst met treinnummers en materieel heb ik geupdate. De dagen heb ik er uit gehaald: dat was allemaal erg dubbel. Als iemand dat graag wil laat maar weten. Nu staat wel alles er in, incl. DM90, en ICR staat er weer goed in (1700ST). Link is http://waarisdetrein.nl/blog/2009/11/07/ns-dienstregeling-2010-materieelinfo/


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

07-11-2009 22:15:55
rogier
rogier
Het verschil tussen de oude versie (en de textfile van treinfan) en de nieuwe variant (zonder dagen) is dat het niet meer zichtbaar is als de materieelinzet verschilt op verschillende dagen van de week. Dat is m.i. juist belangrijke informatie, bijvoorbeeld bij het reconstrueren van omlopen.  

07-11-2009 22:29:57
webguy
webguy
Klopt, de reden dat de dagen er uit zijn gehaald is dat ze nogal herhalen, dus werd het allemaal wel erg lang en niet leesbaar. Alle informatie heb ik wel, maar voor omlopen wil je dat sowieso in een database hebben...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

07-11-2009 23:08:07
fred67nl
fred67nl
In het originele tekstbestand staan een flink aantal treinen dubbel. Zou het kunnen zijn dat dat elke regel een treinstel is en dat daardoor er regeltjes dubbel in staan omdat ze dan gecombineerd rijden?

Als dat zo is heb je wel heel veel aan het originele bestand.
 

07-11-2009 23:24:44
rogier
rogier
Quote
webguy: Klopt, de reden dat de dagen er uit zijn gehaald is dat ze nogal herhalen, dus werd het allemaal wel erg lang en niet leesbaar. Alle informatie heb ik wel, maar voor omlopen wil je dat sowieso in een database hebben...

Is het geen optie om de dagen waarbij het materieel hetzelfde is bijelkaar te zetten, en afwijkende dagen los te vermelden?

Bijvoorbeeld (fictief):
5145 MDWD--- MAT
5145 ----VZ- SLT
5145 ------Z MDDM

Dit voorkomt dat er onnodig veel dubbele informatie instaat, maar zorgt er aan de andere kant voor dat er geen informatie verloren gaat.
 

07-11-2009 23:28:54
raymond16
raymond16
Quote
fred67nl: In het originele tekstbestand staan een flink aantal treinen dubbel. Zou het kunnen zijn dat dat elke regel een treinstel is en dat daardoor er regeltjes dubbel in staan omdat ze dan gecombineerd rijden?

Als dat zo is heb je wel heel veel aan het originele bestand.

Dan krijgen we combinaties van 4x VIRM in de 800 %08% Maar ook kijkend naar andere treinseries (zoals 16000) lijkt het erop dat het niks zegt over de samenstellingen.
 

07-11-2009 23:53:34
fred67nl
fred67nl
De rede waarom ik dat denk is dat bij de vleugeltreinen heel weinig dubbele regels staan en bij b.v 800 en 500 meer dubbele.

Bij de personentreinen staan geen stations en tijden achter zodat je eventueel niet kunt na gaan voor welke deel van het traject het zou kunnen gelden.
Maar dit is natuurlijk veel speculaas.%02%

Tis jammer dat bij de code mat het niet duidelijk is of het gaat om een T of V.
 

07-11-2009 23:56:06
webguy
webguy
De tijden van de normal ritten staan er ook achter en je kan inderdaad kijken waar er gesplitst wordt geloof ik. Die treinen staan er allemaal niet in. Het probleem is geloof ik dat er verschillende rooster-versies zijn, zodat je eer -MDWD-- hebt en dan ook een -M----- rooster, dus dat overlapt en het materieel is ook gewoon hetzelfde...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

08-11-2009 14:33:40
bogger
bogger
Heb de lijst even vluchtige doorgenomen, daarom misschien een beetje kort door de bocht vraag, maar staat er niet een beetje veel SGMm ingepland t.o.v het park wat er is?  

08-11-2009 14:37:15
fugazi
fugazi
Dat lijkt maar zo, want uit sommige series verdwijnt het integraal (4900, 5000, 5700 en 5800).

Oja, m.i.v. de nieuwe dienstregeling komen er twee nieuwe ICE-diensten bij: 328 en 329 (Asd - Koln v.v.).

Laatst bewerkt door fugazi op 08-11-2009 14:38
 

08-11-2009 23:17:30
dh3201
dh3201
Quote
daniel81:
Quote
jeanpierre: RegioNS krijgt met ingang van de drgl 2010 drie andere stellen (lage nummers) ipv de 344x, de 3401 blijft wel. Ik ben de nummers alweer vergeten, maar ze waren niet opeenvolgend. De uitstraling van de stellen gaat ook wijzigingen.
Wat is daar het nut van? Gelijkmatige slijtage?

Herverdeling van het materieel van NS zelf en die van NSFSC geleased?


Shqiperise-lopers?
 

08-11-2009 23:21:48
jeanpierre
jeanpierre
Ja, als het goed is dus geen NSFSC stellen meer op Apd-Zp.  

09-11-2009 16:53:58
fred67nl
fred67nl
Als ik kijk naar de spoorbezetting op Lw dan valt het mij op dat vertrekkende IC-treinen richting Zl van spoor 3 en 4 vertrekken maar dat de aankomende treinen uit Zl overdag bijna allemaal op spoor 3 aankomen. Klopt de info op www.bahn.de en www.ns.nl niet of wordt er gerangeerd met het spul?

Laatst bewerkt door fred67nl op 09-11-2009 17:02
 

10-11-2009 09:39:13
keesje
keesje
Als ik het spoorboekje moet geloven dan vertrekt de 5100 Gvc-Rsd elk uur uit Rlb om .41, terwijl deze er om .42 aankomt! Wordt een lange reis zo! %08%

Laatst bewerkt door keesje op 10-11-2009 09:40
 

10-11-2009 10:59:19
AlbertP
AlbertP
Haha, leuke fout! Zo zie je maar weer, een spoorboekje is niet helemaal correct. In die van 2009 staat een 500 (weet niet welke) dubbel.  

10-11-2009 16:56:53
bogger
bogger
Het spoorboekje is alweer uit dus?
Heb geen bonnetje voorbij zien komen in "spoor" dit keer
 

10-11-2009 18:34:58
AlbertP
AlbertP
Of die komt in het volgende nummer. Bij mij is Spoor al een tijdje niet meer geweest.  

12-11-2009 15:39:04
robbertc
robbertc
SLT-inzet bij de start van Drgl wordt (lang) niet het aantal dat eerder is genoemd. SLT gaat zich (planmatig) beperken tot de 9700 en 19800 (die in Gdg op elkaar keren en in Rtd en Gvc 'los liggen').
De 9800 gaat in zowel Gvc als Ut op zichzelf keren en rijden met SGMm.
De 4000 / 7400 / 17400 / 14700 riedel blijft dan nog aan elkaar zitten, en gaat voornamelijk gereden worden met Mat64, en voor een klein deel met SGMm.
 

12-11-2009 17:31:22
WesselE
WesselE
Oei, Mat'64 lijkt me wat riskant in de 14700 met een keertijd van maar 5 minuten in Asd. Ik weet het, in de 17400 gebeurd dat nu ook, maar dan heb je het toch over wat grotere afstanden tussen de stations en kan Mat'64 die tijden wel halen.

Laatst bewerkt door WesselE op 12-11-2009 17:32


'Okeh'
 

12-11-2009 18:13:32
ruysdael
ruysdael
Kering is 7 minuten, denk dat het wel zal lukken. Mat'64 haalt over het algemeen de rijtijden op de Zaanlijn wel.