05-08-2008 16:03:56 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Quote Die korte kering is nu (in het weekend) ook al het geval en de 2800 zit in het weekend ook al in een eigen omloop. Ik zie dus niet zozeer een voordeel bij werkzaamheden..? http://www.ovinnederland.nl/ |
05-08-2008 16:04:50 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
maar, het voordeel krijg je wel bij verstoringen, want dan is het ook de 2800 die als eerste uitvalt![]() |
05-08-2008 16:06:09 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Ook dan geldt dat de 2800 al in zijn eigen omloop rijdt. De korte kering en het ver-VIRM'en geldt alleen in het _weekend_ en op de materieelinzet na is de situatie dus gelijk gebleven aan nu![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
05-08-2008 16:30:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Mijn regio is het niet, maar ik vrees een beetje dat het onderdeel is van de bijzonder geforceerde (om maar niet te zeggen: domme) operatie om ICM in de 8800 te krijgen in het weekend. |
![]() |
advertentie |
05-08-2008 16:40:04 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Even heel iets anders, weet iemand of met ingang van het wijzigingsblad het 3x VIRM in de 3520/3563 blijft? 'Okeh' |
05-08-2008 17:09:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat weet ik voor de helft![]() |
05-08-2008 18:27:54 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Dan blijft het vooralsnog speculeren ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
05-08-2008 18:39:56 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
zal ook zeker te maken hebben met het mat64 wat er nu in het weekend rijd |
05-08-2008 19:54:29 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
In het weekend rijdt er alleen maar VIRM.. |
05-08-2008 21:36:55 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuoteWat zou het veronderstelde nut zijn van deze inzet van ICM? Laatst bewerkt door rogier op 05-08-2008 21:37 |
06-08-2008 13:08:08 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Zijn er sowieso in het weekend niet voldoende stelletjes ICM vrij, om in de serie 8800 te rijden, zonder dat deze uit de 2800 geplukt worden ? Of is het rijden met een stelletje VIRM(4) goedkoper als met 2 stelletjes ICM ? (1 stelletje ICM is overdag net te weinig voor de 2800). Laatst bewerkt door abcde op 06-08-2008 17:32 |
06-08-2008 20:54:57 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Quote Ik heb geen idee. Het geeft ons hobbyisten in ieder geval een kans om ICM te platen op een lijn waar ze normaal niet rijden%08% Gr Jack |
10-08-2008 18:31:08 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuoteAls aanvulling op mijn eerdere bericht het volgende. Te Gd zag ik A4tjes met de mededeling dat de spitstreinen tussen Ledn en Apn niet reden in de week van 25 augustus ivm werkzaamheden. |
10-08-2008 18:42:16 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
dit heeft te maken met de buitendienststelling van enkele sporen in apn |
18-08-2008 20:58:49 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Voor de liefhebber, de wijzigingen in de dienstregeling vanaf 25 augustus zijn verwerkt in de reisplanner. Opmerkelijke zaken die mij opvielen in de regio Eindhoven/Tilburg/Den Bosch. 5200 Eindhoven richting Tilburg West tot 25 aug. Eindhoven v 20/50 - Best v 29/59 - Tilburg a 51/21 na 25 augu. Eindhoven v 17/47 - Best v 25/55 - Tilburg a 48/18 Totale verschuiving is drie minuten, maar tussen Eindhoven en Best is het vier minuten. In Tilburg komt de 5200 nu en ook straks aan op spoor 2, van waar deze verder rijdt naar Tilburg West. De achterliggende 1900 gaat eveneens van spoor 2 vertrekken met ingang van 25 augustus. Overigens zonder wijzigingen qua tijden. 9600 Eindhoven richting 's-Hertogenbosch tot 25 aug. Eindhoven v 35/05 - Best v 45/15 - 's-Hertogenbosch a 03/33 na 25 aug. Eindhoven v 34/04 - Best v 42/12 - 's-Hertogenbosch a 02/32 Totale verschuiving is 1 minuut, maar tussen Eindhoven en Best is het drie minuten. Volgens mij hebben ze tussen Eindhoven Beukenlaan en Best een racebaan aangelegd: Huidige reistijd is 7 minuten, vanaf 25 augustus nog 5 minuten Van Best naar Boxtel wordt de trein een minuut langzamer, van 7 naar 8 minuten. Laatst bewerkt door floriss op 18-08-2008 21:09 |
18-08-2008 21:31:42 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Het is wel erg krap ingelegd allemaal ja.. Volgens mij heeft de 5200 nu al moeite op dat stuk om de tijden te halen, dus dat geldt straks dus helemaal. Maar goed, als hij straks op tijd in Tilburg is ligt niemand daar wakker van. Laatst bewerkt door raymond16 op 18-08-2008 22:30 |
18-08-2008 22:20:04 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Ondanks de verschuivingen tussen Geldermalsen en Utrecht vanwege de extra stops in Lunetten komt er dus nog steeds geen strakke kwartiersdienst, het wordt een 14/16 ligging. De 6000 krijgt maar liefst 7 minuten de tijd voor het stukje Lunetten-CS, een minuutje meer dan de 16000. |
18-08-2008 23:42:35 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Dat noemen ze 'opjagen' (weer een nieuwe trend als je het mij vraagt): bij elke halte zo snel mogelijk wegwezen en toch op tijd aankomen op het eindstation. Is wat van te zeggen, maar voor reizigers tussen Ehb en Btl is ie op deze wijze wel elke dag te laat. Bovendien is het te hopen dat overige busmaatschappijen hun dienstregelingen niet gaan afstemmen op die opjaagtijden, want in de praktijk betekent het dan: trein komt later dan aangegeven op een tussenstation en dus aansluiting van op tijd vertrekkende bus missen... Laatst bewerkt door keesje op 18-08-2008 23:43 |
19-08-2008 08:38:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteKlopt en dit wordt ook geaccepteerd door Prorail. Helaas is de praktijk dat deze goederentreinen niet op de minuut rijden dus die 2 á 3 minuten zullen in de meeste gevallen wel meer meer worden. Er word er pas nu omgeroepen over de a.s. aangepaste drgl. van de 6000! Gérard |
19-08-2008 10:13:48 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
'Nu pas'? Een week van te voren, lijkt me ruim op tijd? ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
20-08-2008 13:02:57 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Deze prachtige observaties uit het locov-advies wil ik het forum niet onthouden (bron: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-183%20advies%20kleine%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%2025%20augustus%2020081_tcm61-226343.pdf ): "11. Dienstregelingwijzigingen t.b.v. ProRail-onderhoudsrooster Het onderhoudsrooster maakt de treindienstregeling voor de reiziger stapje voor stapje onoverzichtelijker. Op vertrekstaten wordt de uitzondering steeds meer regel. Het spoorboekje wordt onleesbaar en veroudert in hoog tempo. De in de adviesaanvraag genoemde stoptrein 5193 van Delft richting Rotterdam is daarvan een voorbeeld. Volgens het spoorboekje met de jaardienstregeling 2008 vertrekt deze trein nog op alle dagen van de week om 0.15 uit Delft. Wie de reisplanner raadpleegt, ziet dat de praktijk inmiddels is veranderd. Op woensdagavond gaat deze trein om 0.17, op donderdagavond om 0.14 en op zondagavond om 0.27. Op maandag-, dinsdag-, vrijdag- en zaterdagavond is het nog steeds 0.15. Volgens de komende verandering gaat deze trein op woensdagavond om 0.14 (in plaats van 0.17, dat in plaats kwam van 0.15). We spreken hier over een tijdvak van ruim een half jaar, en over een tijdstip met lage treinfrequenties (de volgende trein van Delft richting Rotterdam gaat een groot deel van de week pas circa drie kwartier later). Door al deze wijzigingen wekt de spoorbranche de indruk vooral met zichzelf bezig te zijn. Sneller dan wij dachten wordt ‘reizen zonder spoorboekje’ het devies. Maar wie vervolgens denkt te kunnen reizen zonder iedere keer de reisplanner te raadplegen, loopt een steeds groter risico van een koude kermis thuis te komen." |
20-08-2008 14:56:56 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Je kunt je daarom afvragen of het fenomeen 'spoorboekje' nog zinvol is, in dit digitale tijdperk. |
20-08-2008 15:32:33 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De DB en de SNCF vinden dat in ieder geval niet en stoppen met de uitgave van het spoorboek in papieren vorm. Dick van den Hoven |
20-08-2008 18:01:16 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Quote Dat is het punt niet. Het punt is dat de dienstregeling onduidelijk wordt gemaakt en volledig naar willekeur wordt aangepast. Dit terwijl NS bij de invoering van dienstregeling 2007 beloofde dat de dienstregeling duidelijker zou worden. Je kunt je immers afvragen of het redelijk is om te verwachten dat iemand die regelmatig dezelfde reis maakt (zeg dagelijks of wekelijks), elke keer voordat hij die reis maakt de reisplanner erop naslaat. De huidige digitale informatiemiddelen geven vervoerders een vrijbrief om dienstregelingen naar willekeur aan te passen, zonder dat reizigers daar voldoende over geinformeerd worden. Laatst bewerkt door rogier op 20-08-2008 18:03 |
20-08-2008 18:12:30 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het is op sommige trajecten tegenwoordig bijna noodzakelijk om vantevoren reisplanner of spoorboekje te checken. Als ik vanaf mijn ouders in Wolvega richting het zuiden terugreis stap ik de ene keer in de trein naar Rotterdam, terwijl ik op een andere dag om dezelfde tijd in een trein naar Schiphol zou stappen. Gelukkig moet ik er in Zwolle al uit, maar kan me voorstellen dat het voor (onregelmatige) reizigers naar bv. Utrecht best verwarrend is als je op zaterdag bij vertrek om half 8 wel moet overstappen en op zondag weer niet. net zo verwarrend als de treinen uit de 1500 die wel van/tot Deventer rijden, daar is ook geen regelmaat in te bekennen. Hopelijk wordt de dienstregeling, zodra HSL en Hanzelijn volledig in dienst zijn, wat overzichtelijker en is het spoorboekje misschien echt niet meer nodig. |
20-08-2008 20:15:25 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Veel reizigers kijken niet in het spoorboekje (of in de reisplanner), maar gaan uit van de patroontijden. Daarom is 1 minuut voor patroontijd vertrekken ook zo suf... http://www.ovinnederland.nl/ |
20-08-2008 22:35:50 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Niet alleen bij de vertrektijden is het totale chaos, ook bij de vertreksporen. In Ht staat vrijwel iedere treinen inmiddels 2 of 3 keer op de gele staten vermeld met afwijkende vertreksporen voor allerlei dagen. |
20-08-2008 22:45:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de zekerheid eventjes: met dank aan Prorail voor het ten koste van alles (onder ander dit verschijnsel dus) doordrukken van schouw- en onderhoudsroosters. Het is (uiteraard) geen hobby van NS om er zo'n pan van te maken. |
20-08-2008 23:15:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDa's nog niks: de laatste stoptrein van Ddr naar Rsd staat maarliefst zeven keer op de vertrekstaten in Ddr. En dan verschillen niet alleen de sporen, maar ook nog de vertrektijd en de treinsoort (stoptrein of als stoptrein doorrijdende IC) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-08-2008 10:23:50 | ||
---|---|---|
duz
![]() |
Ik las in dit topic een vraag over de doorgetrokken stoptrein Haarlem-Amsterdam Centraal (6300) in de avondspits. Ik ben ook wel benieuwd wat er nou in gaat gebeuren aangezien ik zeer regelmatig vanaf Haarlem Spaarnwoude naar Zwolle moet is het interessant om te weten of er een extra stoptrein gaat rijden in de avondspits om zo de overstap naar de 1500 in Amsterdam wat te verkorten...(door dus later een trein te nemen op Spaarnwoude). Weet iemand hier meer over? |
21-08-2008 10:51:09 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In de ochtend gaan 6312 en 6314 door naar Asd. De eerste staat gepland met een losse Plan T, zal vast binnen no-time worden versterkt. De trein keert te Asd op de eveneens in Asd komende 6333. 6314 rijdt met een DDAR en gaat dan over op 4833. In omgekeerde richting gaat 4810 te Asd over op 6331 naar Hlm/Gvc. In de avondspits rijden er geen 6300-en van of naar Asd. |
21-08-2008 11:29:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In dit topic lees je hopelijk niets over de avondspits. Per 25 augustus gebeurt het slechts in de ochtendspits met 6312 en 6314 en hun tegentreinen. In 2009 worden dat er meer en rijdt ook een aantal treinen in de avondspits van en naar Amsterdam. |
21-08-2008 13:38:44 | ||
---|---|---|
duz
![]() |
Oké bedankt voor deze antwoorden. |
21-08-2008 14:10:41 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Toch nog een vraagje: hoe zit het met de materieelinzet in de 8800 doordeweeks? Blijft dit gewoon 3x losse IRM-VI en 1x een tweetal IRM-IV of wordt het anders? Ik stel de vraag, omdat in de opvallende dingen van 20 augustus ineens naar voren kwam dat 3x Plan V planmatig was geworden en dus vraag ik het hier nog maar even na, omdat de vraag daar misschien over het hoofd gezien zou kunnen worden. Alvast bedankt voor het antwoord! Martijn Laatst bewerkt door martw op 21-08-2008 14:13 |
21-08-2008 14:39:57 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In de 8800 door de week komt 3x VIRM VI en 1x VIRM IV, welke in de spits nog gezelschap krijgt van een tweede VIRM IV (8819/16/27/48/59/56/67). Zoals gezegd: in de weekenden ICM, echter in het weekend van 30/31 augustus wel 3 VIRM-en en een set Mat '64 (T+V). |
21-08-2008 14:53:27 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Bedankt voor dit duidelijke antwoord!![]() |
22-08-2008 12:25:06 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Waar ik opzich nog wel benieuwd naar ben: halverwege juli (ruim na het vorige wijzigingsblad iig) is er ICK in de omloop van de 1934/1947 enz redelijk plotseling vervangen door VIRM. Blijft dit VIRM of wordt dit weer ICK zoals het voor de zomer ook het geval was? |
22-08-2008 15:28:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De 1900 heeft elk jaar in de zomerdienstregeling een paar treintjes die dan met IRM i.p.v. ICK rijden. Vorig jaar was het nog de 1921 waarmee dat gebeurde en bleef de 1923 (die in Vl op de 1934 keert) ICK, dit jaar dus andersom. Maar vanaf maandag zal dat ongetwijfeld weer ICK worden ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-08-2008 19:58:51 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Ik vraag me af hoe het komende week met Plan V moet nu de vakanties voorbij zijn. De laatste (zomer)week waren er rond Ehv alweer regelmatig tekorten en maandag moeten in de spits treinen overal weer op winterlengte gebracht worden. |
22-08-2008 20:02:27 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Wat versta je toch steeds onder tekorten? Mijn ervaring is dat reizigers al beginnen met blèren, cq recht hebben op een plek in de 1e klas, zodra de 2e klas voor 75% gevuld is. En je ze moet uitleggen dat een trein meer dan één rijtuig heeft. Concreet: ik heb de aflopen weken in de ochtendspits alle 4400 met 3x Plan V's zijn rijden, alle 5200-en met 2 Plan V's en alle 9600-en met 2 Plan V's. Vanmiddag stonden er nog minstens 4 stellen aan de kant in Ht. Reden tot zorg dat er straks één treintje met een stelletje minder rijdt? Help! Laatst bewerkt door keesje op 22-08-2008 20:03 |
22-08-2008 21:40:37 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@keesje Tekorten: minder stellen dan volgens de materieelplanning de bedoeling is. Dat er overigens tegelijktijd inzetbare (!) stellen zouden staan te niksen lijkt me een beetje vreemd. |
22-08-2008 21:45:56 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
En, vielen de reizigers al van het dak van die treinen of is het (zoals gebruikelijk) weer een overdreven bericht over te korte treinen in Brabant? ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
22-08-2008 22:00:49 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Heren, houd het netjes a.u.b! Het is weekend, twee dagen even geen zorgen over dat je in een volle spitstrein zit, dus geniet daarvan en ga niet lopen moddergooien daarover ![]() |
22-08-2008 22:07:24 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Sorry, maar daar ging de discussie niet over. |
22-08-2008 22:32:05 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ik begrijp lamotep![]() Dit wijzigingsblad zijn sommige treinen ook wat korter van samenstelling gepland. Maar dat er zoveel stellen in de middag in Ht staan is wellicht een goed voorteken voor volgende week als het nieuwe wijzigingsblad ingaat. |
24-08-2008 22:23:04 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteWeet je welke treinen er a.s. zaterdag met T+V zouden moeten rijden? |
25-08-2008 08:07:12 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Op zaterdag 30/08 zijn dit: 8823/20/31/28/39/36/47/44/55/52/63/60/71/68/79/76/87/84. Op zondag 31/08: 8825/22/33/30/41/38/49/46/57/54/65/62/73/70/81/78/89/86. Zoals gezegd: de weekenden erna alles in de 8800 dus met ICM!! Laatst bewerkt door keesje op 25-08-2008 08:07 |
25-08-2008 10:40:35 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Ik weet niet of hij al voor bij is gekomen, maar de 562 gaat op vrijdag in twee delen rijden, zodat er een 12562 Lw-Rtd bijkomt. Er hangen posters op o.a. station Zwolle. |
25-08-2008 19:03:51 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Ik heb vernomen dat het ICL op de dijksgracht weg is. Word dat sinds vandaag ook weer ingezet? Garantie tot aan de voordeur. |
25-08-2008 19:06:22 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Vandaag zat er weer ICL in de 2000 Dick van den Hoven |
25-08-2008 19:12:51 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Aha, bedankt voor het snelle antwoord%02% Garantie tot aan de voordeur. |
26-08-2008 00:18:01 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
Wacht even, dat kan ik even niet helemaal volgen! Het valt me op dat de meeste omlopen in de 3600 tegnewoordig met VIRM gereden worden. Met name tussen Nijmegne en Arnhem kan VIRM met z'n snellere optrek en remmen beter inspelen op de vele tussen stops. Vanwaar dan toch die vele kettingsreacties die voorspeld worden? |
26-08-2008 00:21:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik weet niet waar jij dat vandaan hebt... vandaag reden alle omlopen van de serie 3600 met ICRm.. In het weekend rijdt er wel regelmatig virm ja, maar dat is op wel meer plaatsen zo in het weekend. |
26-08-2008 07:30:20 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nog wat buitenbeentjes die ik nog niet gelezen heb, geldend door de week: VIRM komt ook weer in Zvt met 5408/5423 en verdwijnt dan met een andere VIRM IV in de 2231 om daar de hele dag te pendelen. Ook in die hoek zit er een VIRM IV die 4899 rijdt, komende van 886. DDM komt ook in Zvt middels een wel wat afwisselende omloop: eerst 4615/4618, dan 5431/5416 en in de middag naar Ekz in 14556. Ook DDM in 14523 die weer doorrijdt in 4623 en terugkeert in 4626. In de middag rijdt het nog 14560 en 4575. Ook wel apart is de inzet van een losse Plan T in de IC-slag 3585/3584. Op zaterdag ook 3575/3574. Dit terwijl er wel ICM op Hfdo staat, geen idee waarom de 3500 dan met Mat '64 gereden wordt. |
![]() |
advertentie |
26-08-2008 14:23:44 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Voor drgl 2009 staat er in diezelfde 3500-slag (85/84) een DDAR op de rol. Ook hip. Maar goed, da's een ander topic. Gisteren voor het eerst na een hele tijd weer mat '64 in de 5500, maar de trein van 17.05 uit Utrecht met 1x plan V ipv 1x SGMm-III (die altijd al staanplaatsen in het gangpad kende) was wat knus. Is dat gepland, die losse Vtjes? |
26-08-2008 15:03:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In de omloop zijn de diensten van de drie SGM's in de 5500 een op een overgenomen door 3 x 2 x plan V. Laatst bewerkt door broek53 op 26-08-2008 16:15 |
26-08-2008 15:09:48 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Brabantse toestanden dan in het Utrechtse %08% Gisterochtend heb ik alleen maar losse V'tjes gezien in de 5500. ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
26-08-2008 16:13:29 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Vanmorgen had trein 5519 wel 2 Victors; trein 5544 vanmiddag 1 Victor Dick van den Hoven |
26-08-2008 18:08:16 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
Hoorn Kersenboogerd-Hoofddorp Op maandag t/m vrijdag vanaf 20.00 uur en op zaterdag en zondag vertrekken de stoptreinen naar Hoofddorp drie minuten eerder en stoppen niet op Amsterdam Lelylaan, maar op Amsterdam Sloterdijk dit is vanaf 25/08. Heb ik van de NS site af. |
26-08-2008 18:28:27 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Het is inderdaad in de reisplanner verwerkt. De overstap voor Alkmaarders ri. Schiphol op Zaandam wordt nu wel kiele-kiele. Beide treinen vertrekken om .36. |
26-08-2008 21:07:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waarom zou je in Zaandam willen overstappen? De 3300 eindigt (ook) op Sloterdijk, immers, dus kun je als Alkmaarder maar beter blijven zitten in je trein en ook op Sloterdijk overstappn. |
26-08-2008 21:50:03 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Klopt, ik kwam er later pas achter dat de trein helemaal niet naar Hfd gaat, in tegenstelling wat het bericht hierboven doet vermoeden. Interessant trouwens, de 3000 en 3300 zullen tussen Zd en Ass gelijk op gaan; een soort Ehv met de 1900/800 verhaal ![]() |
26-08-2008 22:55:45 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote In Brabant reed alles wat ik vandaag gezien heb op de juiste sterkte, in de 5200'en reden deels ook weer 3xV. De te korte treinen in de 5200 gisteren waren denk ik een gevolg van de bovenleidingsproblemen bij Acht tussen 7 en 8 's morgens. Laatst bewerkt door lamote_ban op 26-08-2008 22:56 |
27-08-2008 10:06:04 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
@lamotep: Problemen met de bovenleiding op de zijspoortjes bij Acht maakt helemaal niks uit. Het treinverkeer ging gewoon over de normale sporen voor zover ik heb kunnen zien. Zal meer te maken hebben met een plaatselijk tekort, want op Ehv waren niet heel veel Plan V's voorhanden.![]() Overigens heb ik gisteren (26 aug.) nog wel in een 5200 gezeten die gesplitst werd in Ehv en solo verder ging naar Tbwt. ![]() Laatst bewerkt door nielske90 op 27-08-2008 10:07 |
27-08-2008 15:52:37 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Stoptrein 17500 Zp->Ah vertrekt 1 min later uit Ahp en komt 2 min later aan in Ah. Heeft ongetwijfeld te maken met de voorlangs kruisende trein naar Winterswijk. |
27-08-2008 16:30:28 | ||
---|---|---|
mb90
![]() |
Dat is dan denk ik de reden dat de 17542 gisteren een minuut of 2-3 op Arnhem Velperpoort bleef wachten. Hij ging weg toen de stoptrein naar Winterswijk binnen kwam. Laatst bewerkt door mb90 op 27-08-2008 16:30 |
27-08-2008 17:19:21 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Is het ook niet om te zorgen dat reizigers de sluitseinen van de vertrekkende 7500 niet zien? Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
27-08-2008 18:09:14 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ook bij Arriva hebben ze 25 augustus veranderingen aangebracht in de 30000 serie: Zo rijdt de 30047 en 30066 een bakkie langer, 5 bakken ipv. 4! Vanmorgen zag ik voor het eerst sinds de 25^e de 30009 en de 30028 rijden, deze had ook een bakkie extra, 6 bakken ipv. 5. Dat is opmerkelijk, volgens mij passen 6 bakken GTW net niet aan de perrons in Hindeloopen en Koudum Molkwerum ![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 27-08-2008 18:09 |
01-09-2008 21:07:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Blijft sinds vorige week het achterste stel van de 7030 in Hgl achter en wordt het de rest van de dag niet meer gebruikt? Het is mij de afgelopen dagen steeds opgevallen dat dat stel in Hgl blijft staan. |
02-09-2008 11:25:36 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Van de NS heb ik een mail gehad, dit naar aanleiding van een vraag van mij. Dit antwoord was, dat er vanaf 10 september 2008 enige wijzigingen zijn in de dienstregeling van de NS. Voor inlegvellen voor het spoorboekje, kan men naar een van de service punten gaan van een NS station. |
02-09-2008 12:00:04 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
@ taigagaai: Dat is idd planmatig ma-vr |
02-09-2008 12:21:56 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Andere vraag : kan iemand me vertellen waar de ICL-rijtuigen nu ingezet worden ? Ik neem aan in Asd-Amf-Dv. Ook in de 2000 Ah - Gvc ? en zo ja, hoeveel stellen rijden hier doordeweeks en hoeveel in het weekend ? En zijn er nog andere trajekten waar deze rijtuigen ingezet worden ? Laatst bewerkt door abcde op 02-09-2008 12:22 |
02-09-2008 12:30:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De omloop van ICL is 99 % gelijk aan die van voor de zomer, dwz; 7 stammen in de 1500, 2 stammen in de 2000 (alleen ma-vr) en een stam op reserve. |
02-09-2008 12:32:57 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Dudelijk, dank je. Rijdt er in de 2000 ook nog 1 of meer stammen ICRm ? |
02-09-2008 12:49:18 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Jazeker, uit mijn hoofd is de 2000 als volgt (maar ik ben er niet 100% zeker van): - 2x ICL (loc + 1x eerste klas + 6x tweede klas + 1x eerste klas + 1x tweede klas) - 3x ICRm (stammen van 10 rijtuigen) - 3x IRM (in principe zesjes, in de spits versterkt met vieren) In het weekend is de 2000 voor het grootste deel IRM. Martijn |
02-09-2008 12:49:39 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Jep. Een tip, als je de specifieke treinnummers opzoekt en steeds +1 of +2 doet kan je zien wat gespot is, en dat komt in de richting van wat planmatig is. |
03-09-2008 20:41:44 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Klopt het dat de omloop 2032 ect in de 2000 nu met VIRM-VI rijdt in plaats van ICRm en dat dit setje ICRm een 2de omloop rijdt in de 1900? |
04-09-2008 10:27:53 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Dat is volgens mij iets van voor het wijzigingsblad. Op 24 augustus werden namelijk de 1953 en 1955 beiden met ICRm gereden, dus vóór het huidige wijzigingsblad.![]() Laatst bewerkt door nielske90 op 04-09-2008 10:28 |
04-09-2008 10:32:30 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Op de 24e kan het natuurlijk altijd al vooruitlopend geweest zijn op het wijzigingsblad om materieel op de goede plaats te krijgen. Omlopen die nu met ICRm rijden zijn dan de 1918/1931/1942/1955 enz. (de 2e set) en de 1926/1939/1950/1963 enz. (die al langer rijdt) Laatst bewerkt door raymond16 op 04-09-2008 10:48 |
04-09-2008 15:53:02 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
In het weekend kan ik dat ICR in de 1900 nog aanvullen met: za: 1922/35/46/59/70/83 en andere stam: 1924 zo: 1929/40/53/64/77/88. Het veelbesproken en de kennelijk nog niet duidelijke inzet van ICL in de 2000: ma-vr: 2014/25/30/41/44/55/60/71; 2012/23/28/39/42/53/58/69 en 3086. |
04-09-2008 19:35:30 | ||
---|---|---|
Lucchese
![]() |
Quote Ik was toch ook zo voor de zomer..? |
05-09-2008 02:13:00 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Quote Dat is inderdaad iets van voor het wijzigingsblad van 25/08/2008. De bedoeling was om een nieuwe (V)IRM-IV in de omloop van de 2000 te stoppen. Hier kwam dan weer een ICRm vrij voor de 1900. Op deze manier zou er een stam ICK vrijgespeeld worden voor sloop?/reserve (die krengen (ICK) schijnen tijdens de nachtelijke controles met bosjes te worden afgekeurd of provisorisch hersteld) Laatst bewerkt door trdl85 op 05-09-2008 14:52 |
05-09-2008 07:51:35 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Sloop? Dat is nieuw, vooralsnog zou het spul terzijdegesteld worden. |
05-09-2008 09:28:17 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Ik hoop eerder dat ze die stam nog even als reserve houden, met oog op de naderende herfst. Vooral ICK heeft een grote zwak voor de herfst en de draaistellen gaan er dan bij bosjes aan. Dus als ze die extra stam nou nog even een ruime maand bewaren, kan er wellicht nog voorkomen worden dat er weer 7 of 8 baks stammen verschijnen in de spits...![]() |
05-09-2008 17:41:37 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Domme vraag waarschijnlijk, maar waar kan je dit vinden ? m'n interesse heeft het |
05-09-2008 17:44:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Hier: https://m.somda.nl/www/spots/ |
05-09-2008 17:54:47 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
en wat betekend dan +1 of +2 ? |
05-09-2008 17:56:59 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Als je bijvoorbeeld wilt weten wat de samenstelling is van de treinen in de serie 5500, dan begin je ergens met 5520 ofzo (geen idee welke de eerste is), en voor de volgende trein in de zelfde richting doe je dat nummer +2, 5522. |
06-09-2008 08:29:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteIs dat zeker? Het vreemde is dat het wijzigingsblad zelf alleen de stam in 1918 enz. aangeeft en niet die in 1926. Ook het wijzigingsblad van 6 oktober verandert dat niet. Het kan goed zijn dat het langlopend in de dagelijkse afwijkingen geregeld wordt, dat weet ik verder niet, maar dan zou je verwachten dat het inmiddels per oktober wel in de jaardienst zou staan... |
06-09-2008 11:10:51 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Klopt mijn idee dat er 's avonds nog een SGMm in de 5500 zit, in ieder geval in 5583? |
06-09-2008 11:40:44 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
In de Utrechtse diensten in elk geval 5570/71. |
06-09-2008 12:35:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteHeb gisteren nog de 1918 met ICRm gespot en de 1963 rijdt er ook al maanden mee, dus lijkt me wel redelijk zeker ja ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-09-2008 12:51:25 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De wijzigingen die deze week zijn ingegaan in Brabant, hebben volgens mij niet overal een positief effect, integendeel. Vooral het in 0 minuten kruisen tussen de 3500 naar Ehv en de 13600 naar Ht geven standaard problemen te Vga, zoals al vooraf verwacht. In de meeste gevallen (eigen observatie van enkele uren te Vg) gaat de 3500 naar Ehv als eerste door Vga en staat de 13600 te wachten tot deze Vga gekruist is. De 3500 rijdt hierbij altijd via het middelste spoor, hoewel het rechter spoor vanaf Ht gepland staat. Inmiddels komt ook de 9600 naar Ht aan te Vg en staat dan te wachten totdat de wachtende 13600 Vga verlaat richting Ht. Hierbij verbaas ik me dat de 13600 niet het middelste spoor kiest naar Ht, zodat de 9600 er naast kan rijden via het rechterspoor. In bijna alle gevallen gaat de 13600 via het meest rechterspoor van Vga naar Ht, staat de 9600 1 tot 3 minuten te Vg te wachten om eracheraan te rijden en inmiddels een blok achter de 9600 loopt de 3500 naar Ht/Shl ook weer vertraging op. Toch benieuwd wanneer deze situatie wordt opgelost die eigenlijk een gevolg is van verbeteringen rondom Tb. |
06-09-2008 13:38:03 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Keesje, Dit heb ik al een aantal malen aan gegeven bij mijn vakondersteuner. En vorige week vrijdag had ik iemand van Prorail mee,en aan hem ook het e.e.a kenbaar heb gemaakt. Verrassend was dat hij mijn verhaal ook al had gehoord van collega mcn-ten. Dus het is allang bekend,alleen er wordt maar niks aan gedaan. De 3500 richting Ehv vertrekt ook altijd op geel seinbeeld. Ga gerust maar met 30 of zo richting Ehv hoor,harder betekend wachten bij de aansluiting.Iedere dag weer.Begin dit jaar is er door een gezaghebbende dame bij Prorail uit die regio alle treinbewegingen van en naar Ht opgevraagd. Ze was op z'n zachts gezegd niet blij. Treinen die meer als +4 hadden mochten gewoon voor (tegen de regels in) En zo waren er meerdere dingen die niet klopte. En toch blijft het rommelen op Ht en ook op Ehv eigenlijk Laatst bewerkt door MDDM op 06-09-2008 13:39 |
06-09-2008 13:55:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVolgens mij is een kruis van 0 minuten een mooi woord voor een botsing ![]() |
06-09-2008 18:36:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Gelukkig zijn er seinen die dit voorkomen, alleen STS-en kunnen hier wel rampzalige gevolgen hebben gezien de snelheden waarmee de 3500 richting Ehv te Vga passeert. Het zal eerst wel een keer fout moeten gaan... @MDDM: De wijzigingen zijn 25 augustus ingegaan. Dat je met de 3500 vanaf Ht (sp 6) geel krijgt zal te maken hebben dat je het middelste spoor oprijdt en daarmee een 40km/u wissel meepakt. Als ik het goed heb, krijg je hoog groen indien je van spoor 6 naar het meest rechter spoor gaat richting Vga. Maar goed, de praktijk is anders. ![]() |
06-09-2008 19:14:38 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Klopt,de overloop wissel mag met 110km/h bereden worden. Quote Groen knipper zou beter zijn.Zou de punctualiteit ten gunste zijn. (Heeft met de voorwaarde te maken om snelheid te mogen verhogen.) ![]() Laatst bewerkt door MDDM op 06-09-2008 19:15 |
06-09-2008 19:40:19 | ||
---|---|---|
Michel74
![]() |
QuoteDe 3500 (en de 800) krijgen groen knipper bij vertrek in Ht van spoor 6. Het volgende sein (kort voor de eerste overweg) toont een geel seinbeeld, om bij Vga voor de rode te lopen. Dus harder als 40 km/h kun je als 3500 niet gaan zonder ingreep van de ATB.......Quote |
06-09-2008 19:47:12 | ||
---|---|---|
Michel74
![]() |
QuoteDe praktijk is dat mcn'n die weten hoe de praktijk eraan toegaat, inderdaad met 30 km/h vanaf Ht naar Vga rijden om niet voor de rode te lopen. Idem is dat mcn'n van de 13600 vanaf Vga niet hoeven op te trekken naar 120 km/h na het doorwisselen, want dan loop je voor de inrijder van Ht 100% zeker voor de rode. Dit omdat de vertrekkende 9600 uit Ht nog niet voorbij is. Kortom mcn'n die aanvoelen wat er om zich heen gebeurt, lopen op deze manier niet voor de rode. |
06-09-2008 19:49:30 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Een soort van routelint systeem alleen dan anders. |