16-05-2009 19:24:31 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Het voorgangsrapport zelf (http://www.hslzuid.nl/hsl/Images/Voortgangsrapportage%2024_tcm51-242074.pdf) heeft het over het brandgevaar bij de Thalys-treinen. Die kans is kennelijk hoger dan de tunnelwetgeving (die in Nederland strenger is als Europa eist) toelaat. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-05-2009 20:53:49 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Dat wordt nergens duidelijk... Het is echter deel van de 'safety case' en dit "probleem" speelt al sinds ergens in 2007. De Thalys kan geen brandblussysteem in de motorruimte krijgen en er is een onderzoek gedaan naar lamellen bij de motorruimte. De resultaten daarvan zijn niet echt duidelijk. De ins en outs worden steeds in een alinea in de voortgangsrapportages besproken die op http://www.hslzuid.nl staan. Dit artikel is waarschijnlijk aan de hand van de laatste rapportage van 6april, tamelijk late reactie dus. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
17-05-2009 13:23:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
O help... de TGV rijdt al sinds 1981 probleemloos door Frankrijk en diverse andere landen, maar voor onze Gekke Koeien-tunnel is er weer een probleem?? |
17-05-2009 15:50:35 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
En dat alleen vanwege de strenge regeltjes voor tunnels in NL... De regering zou moeten weten wat het gevolg hiervan is. |
![]() |
advertentie |
17-05-2009 18:48:45 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Waarom zijn er op dit vlak eigenlijk geen Europese regels? Men streeft wel naar een "Europees" netwerk van hogesnelheidstreinen, maar door dit soort landspecifieke eisen en het doorslaan wat betreft de regelgeving (vooral in NL) lopen dit soort projecten toch gigantische vertraging op... enige vertraging bij grote infraprojecten kan ik me voorstellen, maar ik vind het langzamerhand wel de spuigaten uitlopen. |
17-05-2009 18:51:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dus die zijn er wel... Laatst bewerkt door thom op 17-05-2009 18:51 |
17-05-2009 18:59:45 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Sorry, ik druk me misschien enigszins ongelukkig uit, maar ik bedoel te zeggen dat het schandalig is dat er bij projecten op Europese schaal toch nog dit soort problemen kunnen optreden. Als elk land gewoon de Europese regels volgt dan moet er toch geen probleem zijn zou je zeggen? Nederland zou in mijn ogen ook gewoon deze regels moeten volgen en niet haar eigen pakket (extra) eisen op tafel gaan leggen. Het wordt zo echter allemaal veel te moeilijk gemaakt en daardoor ontstaan dus die grote geldverslindende vertragingen. |
17-05-2009 19:20:45 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Overigens, de organisatie HSL Zuid (www.hslzuid.nl) is per 1 april j.l. opgeheven. Updates op deze site hoeven we dus niet meer te verwachten. Ze verwijzen naar ProRail en NS HiSpeed voor verdere informatie in de toekomst. Het laatste voortgangsrapport zag er positief uit; concessievervoer Asd-Rtd wellicht na de zomer 2009, uiterlijk DRGL2010 en tevens Thalys in DRGL2010. Het project is in feite afgerond, vandaar de sluiting van deze website. De telegraaf heeft de problemen rond de brandveiligheid van de Thalys opgeblazen; het lijkt niet een punt dat niet simpel overkomen kan worden. |
20-05-2009 10:28:36 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Volgens een Brabantse wethouder kan er vanaf eind dit jaar al over de HSL gereisd worden naar Breda... http://www.bredavandaag.nl/nieuws/2009-05-20/hsl-amsterdam-breda-rijdt-eind-2009 |
05-06-2009 23:53:28 | ||
---|---|---|
cvdo
![]() |
Proefritten met spoorwegpersoneel en introducees op 24 en 25 juni 2009. Amsterdam CS v 09.45 14.45 Schiphol v 10.02 15.02 Rotterdam CS a 10.28 15.28 Rotterdam CS v 11.02 16.02 Schiphol v 11.26 16.26 Amsterdam CS a 11.41 16.41 |
19-06-2009 18:43:33 | ||
---|---|---|
jackbos
![]() |
Ook op 26 juni 2009 is er in de ochtend en middag een testrit. Onder NS-panel deelnemers zijn reizigers voor deze ritten geworven. Ik rijd de 26ste in de ochtend mee. Zelfde dienstregeling als op woensdag en donderdag. Laatst bewerkt door jackbos op 24-06-2009 20:24 |
19-06-2009 19:25:05 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Ik mag met de proefritten van 25 juni meerijden, ik zal er wel een leuk fotoverslag van maken! |
19-06-2009 19:29:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Na de publieksritten gaat IVW de gebruiksvergunning voor expolitatie van de HSL door Traxx + Prio afgeven, als alles goed gaat. De kans bestaat dat dan per 7 september de shuttles Amsterdam - Rotterdam gaan rijden. |
19-06-2009 20:22:08 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Zelf ga ik de 25e ook mee ja met de laatste rit heen en weer; Asd>Rtd>Shl. |
25-06-2009 14:33:28 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Eindelijk gaat de reguliere dienst rijden. Maar de dienstregeling zoals in het spoorboekje staat heeft totaal geen goede overstapverbindingen in Rtd: Vs-Asd is zonder Hsl zelfs sneller. Vl-Asd is iets korter. Als NS-Hispeed over overstappen in Rtd had nagedacht, was de dienstregeling vast totaal anders geworden. Laatst bewerkt door AlbertP op 25-06-2009 14:34 |
25-06-2009 15:29:22 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Tja, er is geloof ik wel een overstap als je Asd-Vs reist en andersom inderdaad niet. Lekker symmetrische dienstregeling dus maar niet heus, beter zal wel niet passen tussen Asd en Shl zolang de Oude Lijn nog niet z'n aangepaste dienstregeling heeft. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-06-2009 19:47:09 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
De DRGL van de niet-HSL treinen gaan ook veranderen. Dus je hebt kans dat na de indienst stellen van de HSL wel sneller is om met de HSL te reizen. |
25-06-2009 21:22:28 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Mja, maar die gaat pas veranderen als de HSL volledig in dienst is... nog niet als de pendels Rtd-Asd in dienst komen he![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |