Wijzigingen per 7 april 2008
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
18-03-2008 15:35:08
martw
martw
Kan iemand mij vertellen of er nog inzetwijzigingen te verwachten zijn voor de 8800? Blijft trein 8856 bijvoorbeeld met 2x IRM-IV rijden?

Martijn (die heel erg hoopt dat het antwoord op de laatste vraag 'ja' is)
 

19-03-2008 07:34:54
dvdhoven
dvdhoven
8856 staat gepland met 2x IRM IV


Dick van den Hoven
 

19-03-2008 13:58:35
martw
martw
Mooi zo!%02%  

19-03-2008 15:59:30
zugführer
zugführer
Ik vraag me wel af wat er overblijft van de aansluiting in Ehv van de 3500 uit Schiphol op de 5200 naar Deurne. De 3500 komt nu al standaard 2 minuten te laat binnen, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden met de extra stop in Best...  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

19-03-2008 16:03:46
train85
train85
De 3500 komt om minuut 15 en 45 aan in Ehv. De 5200 gaat om minuut 17 en 47 uur weg uit Ehv. 3500 gaat op spoor 4 aankomen en de 5200 gaat weg van spoor 3 in Ehv.  

19-03-2008 16:12:14
robbertc
robbertc
Nou ja... die sporen kloppen in principe niet. De uitlopende 3500 hoort vanaf april standaard op spoor 2 behandeld te worden en de 5200 richting Deurne op spoor 1. Uitzonderingen zat hierop, jammer genoeg.  

19-03-2008 16:15:56
raymond16
raymond16
Maar de 3500'en die naar spoor 2 gaan dat is wel mooi bedacht. Nu gebeurt het nog regelmatig dat een 3500 te laat binnenkomt, dus te laat wegrijdt van het perron (zou officieel om .21/.51 moeten gebeuren geloof ik) en die zorgt ervoor dat de 6400 niet binnen kan komen. Daarachter strandt dan ook gelijk de 800, waardoor de overstap met de 1900 in direct gevaar komt. Door de spoorwijziging naar spoor 2, heb je dat probleem niet. De eerste trein daarna is toch pas de 1900 en die komt dan weer net 5 minuten later als de 6400 nu.
@robbertc: welke kant worden die 5200/3500 dan op gestuurd als ze niet op 1-2 komen? Weer gewoon naar 3-4?

Laatst bewerkt door raymond16 op 19-03-2008 16:16
 

19-03-2008 16:29:56
robbertc
robbertc
Tja, zelfs dat verschilt, zie ik. Soms ook op spoor 3/4, maar soms ook weer op spoor 5/6, om het allemaal wat doorzichtiger te maken... %03% Heeft allemaal met werkzaamheden rond Ehv te maken. Wel is het zo dat er altijd wel een cross=platform 3500/5200 blijft. Als de 3500 op spoor 6 wordt binnengenomen, gaat de 5200 naar spoor 5, bijvoorbeeld.  

19-03-2008 18:25:09
keesje
keesje
Quote
robbertc: Nou ja... die sporen kloppen in principe niet. De uitlopende 3500 hoort vanaf april standaard op spoor 2 behandeld te worden en de 5200 richting Deurne op spoor 1. Uitzonderingen zat hierop, jammer genoeg.


Dat is dus gewijzigd zoals Train85 dat aangeeft
 

19-03-2008 18:54:50
nielske90
nielske90
Dat verhaal van die spoor 3/4 geloof ik wel. Dit is zowat in 95% van de gevallen nu, dus dat zal wel kloppen.

Alleen vraag ik me net als Martijnvdp af wat ProRail heeft bedacht om deze aansluitingen werkelijk te laten slagen. Misschien dat het op papier nog mogelijk is, maar als ze daar op rekenen kunnen ze de GTBV-formulieren* alvast op het perron uitdelen...%03% Die 3500-serie zorgt nu al veel te vaak dat de 5200 nog niet wegkan.
(*GTBV = Geld Terug Bij Vertraging)
 

19-03-2008 19:11:08
robbertc
robbertc
Quote
keesje: Dat is dus gewijzigd zoals Train85 dat aangeeft

Hmz.. ok, dat is dan op dagplan-niveau weer teruggedraaid dan.
 

19-03-2008 19:42:22
train85
train85
Het wordt inderdaad op dagplan nivo teruggedraaid. Heb daar vanmiddag nog gekeken toen ik het hier opschreef. Alles is daar nog niet definitief, want de aanschrijving die eronder staat daar zijn ze nog meebezig.  

22-03-2008 23:12:40
fabrierban
fabrierban
Ik begin me af te vragen of de stop in Best van de 3500 per 7 april wel doorgaat.
Er gebeurt al weken niets meer, het lijkt wel of er een probleem is.
 

22-03-2008 23:25:49
nielske90
nielske90
Weken is overdreven... Enkele (3?) weken terug is de ene perronwand al geplaatst, en laatst zag ik ook dat de andere perronwand geplaatst was. Ik denk dat als ze gewoon normaal doorwerken dat ze het wel afhebben voor 7 april hoor.
Hebben nog twee weken. Wat zijn de werkzaamheden? Die witte platen erin, met zand vullen en bestraten. Vanaf dat moment kan ie in gebruik genomen worden.

Misschien dat het probleem is dat de aansluitingen de mist in gaan?

Laatst bewerkt door nielske90 op 22-03-2008 23:27
 

22-03-2008 23:41:14
fabrierban
fabrierban
@nielske90
Aan de Ht-kant blijft alles hetzelfde en de enige aansluiting in Ehv is op de 5200 en die wordt mee geschoven. Dus dat valt op zich mee.

Laatst bewerkt door fabrierban op 22-03-2008 23:41
 

22-03-2008 23:41:40
fastguy84
fastguy84
De stop van de 3500 staat wel al in de NS-reisplanner... Vanaf nu kan iedereen dus zelf opzoeken of er rondom zijn/haar station iets verandert qua tijden/sporen/stops.
De resterende werkzaamheden in Beth lijken me ook niet meer dan met een kleine ploeg een dag of twee doorwerken en het is klaar.
 

23-03-2008 11:32:12
nielske90
nielske90
Quote
fabrier: @nielske90
Aan de Ht-kant blijft alles hetzelfde en de enige aansluiting in Ehv is op de 5200 en die wordt mee geschoven. Dus dat valt op zich mee.


En wat nou de andere kant op? Daar kan de 3500 te Ehv niet eerder vertrekken (omdat de 5200 niet eerder kan binnen komen). Vervolgens missen reizigers de toch al zeer gevoelige overstap naar de 3000 in Ut, vanwege die 2 minuten extra...

Laatst bewerkt door nielske90 op 23-03-2008 11:32
 

23-03-2008 12:53:33
dumpy_dump
dumpy_dump
Nogmaals: aan de Ht-kant blijft alles hetzelfde. De verschuiving zit aan de Ehv-zijde, de 3500 vertrekt daar dus eerder richting Utrecht. Zie ook de reisplanner.  

23-03-2008 13:09:58
nielske90
nielske90
Kan wel zijn, maar dan is de kans dat de overstap 5200 > 3500 niet wordt gehaald wel erg groot. Volgens het nieuwe rooster hebben ze de 5200 één minuut naar voren gehaald, terwijl daar eigenlijk vrijwel geen ruimte voor is.
Van mijn kant kunnen ze in ieder geval de nodige GTBV-formulieren verwachten, want dit kan nooit goed gaan...%03%

Laatst bewerkt door nielske90 op 23-03-2008 13:10
 

23-03-2008 16:06:40
zugführer
zugführer
Ja, dat wil inderdaad zeggen dat de nú al krappe overstap van 5200 op 3500 nóg korter wordt. Zoals ik al zei: ik moet nog zien wat er van die aansluiting overblijft... maar hetzelfde eigenlijk voor de overstap van 800 op 1900, als 1 van de 2 treinen te laat aankomt hebben reizigers naar Maastricht/Heerlen/Venlo/Den Haag meteen een halfuur vertraging... over GTBV-formulieren gesproken

Laatst bewerkt door zugführer op 23-03-2008 16:07
 

23-03-2008 16:15:29
keesje
keesje
De aansluiting 3500 - 5200 zit er nog steeds in vanaf 7 april omdat de 5200 ook is aangepast. Nu is deze 2 minuten richting noorden en 3 richting zuiden. Vanaf 7 april in beide richtingen 2 minuten.

Over GTBV-formulieren gesproken: die kun je in veel gevallen wel bij de hand houden als de overstap maar 2 minuten is. Van Prorail hoef je wat dat betreft niks te verwachten: die zetten het sein gewoon op tijd veilig, dus het zal ook afhangen van het treinpersoneel of zij oog hebben voor een binnenkomende trein waarvan ze overstappers nog mee willen nemen of niet.
 

23-03-2008 16:21:13
mren
mren
Treinpersoneel zou ook wat beter op de hoogte mogen worden gehouden van vertragingen van aansluitende treinen. Ik zie ze soms wel kijken of ze de aansluitende trein aan zien komen, en als dat niet het geval is, wordt er vertrokken. Op het moment dat ze zouden weten dat die trein binnen de minuut binnen zou komen, zouden ze vast wel willen wachten.

En in Deventer wel eens meegemaakt dat het treinpersoneel wilde wachten (notoir dramatische overstap Zutphen->Almelo) maar zo'n beetje door de plp werden gesommeerd te vertrekken.
 

23-03-2008 16:42:41
raymond16
raymond16
Quote
keesje: De aansluiting 3500 - 5200 zit er nog steeds in vanaf 7 april omdat de 5200 ook is aangepast. Nu is deze 2 minuten richting noorden en 3 richting zuiden. Vanaf 7 april in beide richtingen 2 minuten.
Nou ja.. ik zag wel dat er van de rijtijd een minuut is afgehaald om die twee minuten eerder in Ehv te kunnen zijn volgens theorie. .15/.45 wordt op dit moment al lang niet altijd gehaald, met name in de spits is dit al een minuutje later. .16/.46 dus. Nu haal je dat nog. Reken je vanuit Dn dus die werkelijke rijtijd en gaat alles met elkaar mengen komt de 5200 dus in de praktijk waarschijnlijk aan om .15/.45. En ja, dat is toevallig ook de vertrektijd van de 3500 straks. Maar het rottige eraan is dat je daar geen GTBV voor kan vragen omdat je voor de meeste bestemmingen (Ut/Asd/Shl) geen 30 minuten vertraging hebt. Enkel via Ut richting Amf/Zl kan je die gebruiken.
 

23-03-2008 17:04:53
mren
mren
Quote
raymond16: Maar het rottige eraan is dat je daar geen GTBV voor kan vragen omdat je voor de meeste bestemmingen (Ut/Asd/Shl) geen 30 minuten vertraging hebt. Enkel via Ut richting Amf/Zl kan je die gebruiken.

Je zou ook kunnen denken dat het positieve er aan is dat je geen halfuur vertraging hebt, maar slechts een kwartiertje.
 

23-03-2008 17:13:25
keesje
keesje
En reizigers uit Dn en Hm nemen, als ze verstandig zijn en een vliegtuig willen halen, gewoon de 1900 en dan met een ruime overstap op de 3500. Zo'n kwartiertje maakt dan ook weinig uit als je daarna nog naar Verweggistan moet reizen.  

26-03-2008 10:44:57
fr
fr
Grappig, zowel hier als in de NS planner staat dat vanaf 7 april de intercity naar Roosendaal voortaan een minuut eerder uit Elst vertrekt. Wordt net op station Elst omgeroepen dat hij vanaf 31 maart liefst 2 minuten eerder vertrekt .

Edit: op Nijmegen stonden ook borden dat de trein daar twee minuten eerder zou vertrekken.

Laatst bewerkt door fr op 26-03-2008 16:00
 

26-03-2008 20:29:17
spoorhaas
spoorhaas
De reden waarom de 3600 2 minuten eerder vertrekt uit Ah, Ahz, Est, Nml, Nm heeft te maken met de Ravenstein brug waar tot nu toe een snelheidsbeperking geld van 40 Km/h, de brug zal pas Week 25 hersteld worden en daarna word de DRGL weer de oude...  

26-03-2008 22:27:35
j.jager
j.jager
Een wijziging die al eerder ingaat. Treinserie 30500(Gn-Rd), gaat per 31-3 niet meer stoppen te Sauwerd.  

27-03-2008 09:53:13
fabrierban
fabrierban
Quote
spoorhaas: De reden waarom de 3600 2 minuten eerder vertrekt uit Ah, Ahz, Est, Nml, Nm heeft te maken met de Ravenstein brug waar tot nu toe een snelheidsbeperking geld van 40 Km/h, de brug zal pas Week 25 hersteld worden en daarna word de DRGL weer de oude...
Gezien het feit dat nu vrijwel alle treinen van de 3600 in Nm al vertraging hebben lijkt het me verstandig die twee minuten eerder uit Ah vertrekken maar definitief te maken. Wellicht halen de reizigers dan in Ht in de toekomst ook nog eens een aansluiting naar Ut of Ehv.

Laatst bewerkt door fabrierban op 27-03-2008 09:54
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


27-03-2008 17:42:31
vinny004
vinny004
Quote
j.jager: Een wijziging die al eerder ingaat. Treinserie 30500(Gn-Rd), gaat per 31-3 niet meer stoppen te Sauwerd.
Wat is hier in hemelsnaam de achterliggende gedachte van? En daarnaast kun je beter de treinen naar Delfzijl dit station laten overslaan, op die lijn zit meer doorgaand reizigersverkeer lijkt mij.
 

27-03-2008 18:16:43
salieri
salieri
De 30500 stopte voorheen nooit te Sauwerd, alleen is deze stop er met de nieuwe dienstregeling erin gepropt. Er is gebleken dat dit niet werkte, dus maakt men deze stop weer ongedaan  

27-03-2008 22:39:11
bart84
Moderator
bart84
Zou iemand over het volgende onderwerp iets kunnen vertellen i.c.m. het hier besproken wijzigingsblad. Staat er toevallig iets in opgenomen?
https://m.somda.nl/www/forum/4619/

Laatst bewerkt door bart84 op 27-03-2008 22:39


Mvg. Bart
 

28-03-2008 10:39:27
aestudent
aestudent
Quote
Bart (in het hiervoor genoemde topic): Zou het kunnen zijn dat met het wijzigingsblad van 7 april (sluit precies aan) deze trein [126/127] structureel wordt?
Ja, NS Hispeed heeft simpelweg een zomer- en een winterdienstregeling. Ook in de Thalys-dienstregelingen vinden behoorlijk wat wijzigingen plaats elk jaar. Die laatste gaan overigens per komende zondag (30 maart) in en worden vanaf 7 april opgenomen in de basisdienstregeling.
 

28-03-2008 11:45:17
timtrein
timtrein
Quote
vinny004:
Quote
j.jager: Een wijziging die al eerder ingaat. Treinserie 30500(Gn-Rd), gaat per 31-3 niet meer stoppen te Sauwerd.
Wat is hier in hemelsnaam de achterliggende gedachte van? En daarnaast kun je beter de treinen naar Delfzijl dit station laten overslaan, op die lijn zit meer doorgaand reizigersverkeer lijkt mij.
De gedachte is dat het in de spits allemaal net niet past, beter gezegd: dat een eenmaal opgelopen vertraging er dan niet meer uit te krijgen is en dus op die beide lijnen heen-en-weer gaat stuiteren. Immers, een vertraagde trein op de ene lijn zit een vertraagde trein op de andere lijn in de weg.
 

01-04-2008 21:01:23
fabrierban
fabrierban
Het middenperron in Best lijkt inmiddels klaar voor 7 april a.s. Merkwaardig genoeg is er ook in de regio nog nergens bekend gemaakt dat de IC in Best gaat stoppen.

Laatst bewerkt door fabrierban op 01-04-2008 21:02
 

02-04-2008 21:16:19
floriss
floriss
Er hangt in Best sinds gisteren op het mededelingenbord bij de vertrekstaten een bericht ook over de stop van de IC Eindhoven - Schiphol in Best met ingang van 7 april a.s. Daarnaast hebben de regionale media er kort geleden ook al veelvuldig over bericht. Ik denk dat de overige reclame en aanwijzingen meer op de snelwegen rondom Eindhoven en Best zullen plaatsvinden. Aangezien ze vooral automobilisten willen verleiden om vanaf Best de trein richting Den Bosch en Utrecht te nemen.  

02-04-2008 21:23:34
train85
train85
Wat misschien nog niet vermeld is, maar de 7400 gaat vanaf 7 April van Ut ri.Rhn 1 minuut eerder rijden. Dus minuut 16 en 46 in Ut wordt 1 minuut eerder. Voor Bunnik was 22 en 52 wordt 1 minuut eerder en Db was 26 en 56 dat wordt 1 minuut eerder, de rest is verder hetzelfde.  

02-04-2008 21:37:09
raymond16
raymond16
Quote
floriss: Er hangt in Best sinds gisteren op het mededelingenbord bij de vertrekstaten een bericht ook over de stop van de IC Eindhoven - Schiphol in Best met ingang van 7 april a.s. Daarnaast hebben de regionale media er kort geleden ook al veelvuldig over bericht.

Veelvuldig bericht in de media? Ik woon in de noordelijkste wijk van Ehv, waarvoor Best een mooi alternatief is ipv de snelweg. Maar ik heb nog niks gevonden over de stop van de trein. Het Eindhovens Dagblad heeft er volgens mij ook nog geen artikel aan gewijd.
 

02-04-2008 21:57:18
nielske90
nielske90
Quote
raymond16: Het Eindhovens Dagblad heeft er volgens mij ook nog geen artikel aan gewijd.


In de editie Helmond heb ik het anders wel al een keer gelezen, hoewel dat niet specifiek over de IC-stop ging, maar over allerlei maatregelen...
 

02-04-2008 21:57:50
fabrierban
fabrierban
Vanmorgen werden in Ht de CTA-bakken aangepast voor de nieuwe stop in Best.  

03-04-2008 08:01:02
zugführer
zugführer
Quote
raymond16:
Quote
floriss: Er hangt in Best sinds gisteren op het mededelingenbord bij de vertrekstaten een bericht ook over de stop van de IC Eindhoven - Schiphol in Best met ingang van 7 april a.s. Daarnaast hebben de regionale media er kort geleden ook al veelvuldig over bericht.

Veelvuldig bericht in de media? Ik woon in de noordelijkste wijk van Ehv, waarvoor Best een mooi alternatief is ipv de snelweg. Maar ik heb nog niks gevonden over de stop van de trein. Het Eindhovens Dagblad heeft er volgens mij ook nog geen artikel aan gewijd.


Ik weet wel haast zeker dat het in het ED gestaan heeft
 

04-04-2008 21:32:39
floriss
floriss
We hebben we komende weekeinde nog. Daarnaast is het verder vooral ook een verantwoordelijk van Rijkswaterstaat. Zij hebben er het meeste belang bij als de snelweg tussen Eindhoven en Den Bosch wordt ontlast.
De eerste extra parkeerplaatsen zijn trouwens ook al gereed. Deze zijn aan de voorzijde langs het stationsplein gerealiseerd ter hoogte van het vroegere Wizzl winkeltje. Ik zal er zelf overigens niet veel van zien voor wat betreft de IC's. Ik reis met de 5200 richting Tilburg, dus mijn trein zit er altijd achter (richting Boxtel) of voor (richting Eindhoven)
 

04-04-2008 21:45:05
zugführer
zugführer
Mwah, ik vind het wel tegenvallen dat op het station van Eindhoven niets vermeld staat over de stop in Best. Ook is nergens te lezen dat de 3500 opeens 2 minuten eerder gaat vertrekken, dat moet de vaste reiziger blijkbaar ook maar kunnen ruiken...  

04-04-2008 22:11:30
fabrierban
fabrierban
Ook op de NS site wordt niks aangekondigd. Daar staat wel al maanden lang een overzicht van de dienstregeling 2008 en dat kan er langzamerhand wel af lijkt me.

In Eindhovens Dagblad heeft alleen in februari een kort stukje gestaan dat Rijkswaterstaat wilde kijken of het wellicht mogelijk was dat er in de toekomst IC's in Best zouden gaan stoppen.
 

04-04-2008 22:29:56
julius
julius
Quote
fabrier: Ook op de NS site wordt niks aangekondigd.
http://ns.nl/servlet/Satellite?cid=1204295521875&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FNieuwsArtikel&c=Artikel
 

04-04-2008 23:21:58
fabrierban
fabrierban
Dat is dus nieuw.  

04-04-2008 23:26:42
rogier
rogier
En buitengewoon uitgebreid.  

05-04-2008 00:01:50
nielske90
nielske90
Quote
martijnvdp: Mwah, ik vind het wel tegenvallen dat op het station van Eindhoven niets vermeld staat over de stop in Best. Ook is nergens te lezen dat de 3500 opeens 2 minuten eerder gaat vertrekken, dat moet de vaste reiziger blijkbaar ook maar kunnen ruiken...


Hier heb je een heel goed punt. Eigenlijk zou NS op alle stations in de omgeving even moeten ophangen dat er een extra stop wordt gemaakt, en wat dit allemaal voor gevolgen heeft. Zo zal zelfs in Deurne alles opschuiven. Dat weet daar ook niet iedereen.

Toch eens denken of ik persoonlijk op 'onze' stations een A4-tje moet gaan ophangen...Dan worden de mensen tenminste geinformeerd over wijzigingen%03%

Laatst bewerkt door nielske90 op 05-04-2008 00:02
 

05-04-2008 06:19:40
bart84
Moderator
bart84
Zelfs in Maastricht veranderen dingen hierdoor. De 3526 en 3528 vertrekken een hele minuut eerder en de 3557 en 3559 komen later aan.

Laatst bewerkt door bart84 op 05-04-2008 06:20


Mvg. Bart
 

06-04-2008 14:04:20
dumpy_dump
dumpy_dump
Op Utrecht Centraal hangen A3tjes met de stop in Best van de 3500 daarop vermeld. Geen idee hoe lang ze er al hangen, ik let nooit zo goed op die posters  

06-04-2008 14:06:29
jordydl1
jordydl1
k snap niet wat ze nou moeilijk doen met A4 tjes, ze hebben toch niet voor niks die infoborden waar ze het ook op kunnen platsen.http://raarlemsdagklad.web-log.nl/raarlemsdagklad/WindowsLiveWriter/NSpozie_126F1/0702043332zwaanNSLR2.jpg
foto is niet echt best uitgezocht

Laatst bewerkt door jordydl1 op 06-04-2008 14:07
 

06-04-2008 14:18:54
dumpy_dump
dumpy_dump
Die borden zijn voor actuele, incidentele wijzigingen. Niet voor geplande wijzigingen (dat zou betekenen dat ze altijd vol staan en dus niet meer gelezen worden).  

06-04-2008 15:07:12
keesje
keesje
Communicatie naar de reiziger gebeurt toch al niet zo fraai in het zuiden des lands: de plotselinge aanpassingen van de 3600 die 1 minuut eerder uit Ht naar Ah bleek te vertrekken, stond ook al nergens aangekondigd.  

06-04-2008 15:24:01
nielske90
nielske90
Nog zo'n voorbeeld: De IC 1924 die dagelijks stopte te Hmbh. Nergens gelezen/zien staan, dus moet je het ook niet gek vinden dat er niemand staat te wachten. Intussen hebben ze die IC maar door laten rijden...

Ben het over de stop in Best nog steeds niet tegen gekomen op de Helmondse stations...%03%

Laatst bewerkt door nielske90 op 06-04-2008 15:35
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-04-2008 15:30:43
mikos
mikos
Alleen is de leesbaarheid in je post er niet echt op vooruit gegaan. Is het Italic-gedeelte nu een quote? Of is het een beredenering? Een vraag? Waarom het verschil tussen het eerste gedeelte van de post en het tweede?


www.ov-ervaringen.nl
 

06-04-2008 15:44:52
zugführer
zugführer
De stop van de 3500 staat in Schiphol wel aangekondigd, kwam ik gisteren achter. En in Utrecht roepen ze de hele dag om dat de stoptrein naar Rhenen 1 minuut eerder zal gaan vertrekken. maar waarom bij ons dan niks%03%
En ik wist inderdaad niet dat de 1924 ooit in Hmbh gestopt heeft

Laatst bewerkt door zugführer op 06-04-2008 21:28
 

06-04-2008 19:55:23
david_meye
david_meye
Ja en de 4000 serie naar Rtd rijd ook 1 minuut eerder.

Laatst bewerkt door david_meye op 06-04-2008 19:55
 

06-04-2008 22:51:31
jeepee
jeepee
Volgens mij was ik hem hier nog niet tegengekomen, maar vanaf donderdag rijdt er op donderdag, vrijdag en zaterdag een extra 3800 om 21.56 vanuit Zl naar Emn. Geen idee of de andere kant op ook een extraatje er bij komt.  

06-04-2008 22:53:05
willy84
willy84
Cool, moest het treinnr wel even opzoeken
Zal misschien wel te maken hebben met de onderhandse gunning aan NS van dat traject.
 

07-04-2008 08:08:46
train85
train85
Dat is de 3875 die rijdt van Zl naar Emn en zal daar overnachten of meerijden met de 8090.  

07-04-2008 08:16:36
edegroot
edegroot
Quote
broek53: Ter geruststelling van mijn streekgenoten (was nog niet bevestigd, meen ik): de vervanging van DDM-1 door DDAR in de serie 4500 gaat door. De drie stammen gaan naar de 3900/4300 Lelystad - Hoofddorp in de brede spits en worden aldus geruild tegen zes DDAR. In de meeste spitstreinen van de 4500 komt daardoor 2x DDAR te lopen. De rangeerdienst in Enkhuizen wordt in ere hersteld, zodat er in de daluren losse DDAR kunnen rijden. DDM-1 blijft wel in de 14500 rijden.

In de 4525 zat vanochtend iig 2x DDAR, dus deze wisseling heeft iig plaats gevonden
 

07-04-2008 08:30:32
noof
noof
Quote
jeepee: Volgens mij was ik hem hier nog niet tegengekomen, maar vanaf donderdag rijdt er op donderdag, vrijdag en zaterdag een extra 3800 om 21.56 vanuit Zl naar Emn. Geen idee of de andere kant op ook een extraatje er bij komt.


Viel mij vrijdag ook op, nog geen tijd gehad het te melden. Posters hangen netjes op het station van Emmen.
 

07-04-2008 11:57:31
aestudent
aestudent
Kan iemand misschien aangeven of het volgende overzicht volledig is, in verband met het aanpassen van de database?

Per 7 april 2008:
- Nieuwe tijden voor de series 800, 4000, 5200, 5600, 5800, 6800, 6900, 7400 en 12500/12700.
- De 3500 stopt extra te Beth.
- Nieuwe trein 3875.
- Zomerdrgl Thalys + ICE.
- 30500 stopt niet meer te Swd.

De volgende wijzigingen stonden nog open:
- Splitsen series 32000/32100 in treinnrlijst.
- Trein 1300 op Ma, trein 300 Di t/m Zf.
- Trein 1537 verwijderen op Wo.
- Trein 1787 Di t/m Do Es A 01.46, rest Es A 01.38.
- Trein 2877 toevoegen.
- Tijden 6300 aanpassen die met vorige wijz.blad al gewijzigd waren.

Laatst bewerkt door aestudent op 07-04-2008 15:56
 

07-04-2008 13:16:23
dumpy_dump
dumpy_dump
Trein 2877 stond ook nog open  

07-04-2008 14:37:16
keesje
keesje
Die 3600 is volgens mij een tijdelijke aanpassing vanwege de TSB die te geldt te Mbrvo (Maasbrug Ravenstein). Om het makkelijk te maken hebben ze dat maar alvast vorige week woensdag in laten gaan...  

07-04-2008 15:30:17
raymond16
raymond16
Naast de extra stop in Beth voor de 3500 zijn hierdoor de tijden opgeschoven in Ehv en ergens anders was al te lezen dat het ook geldt voor de twee 3500 treinen uit Mt die eerder vertrekken daar.
Verder zijn ook de tijden van de 5200 aangepast.
 

07-04-2008 15:34:21
lykele
lykele
Het viel me op dat op zondag de 800 uit Ut 1 minuut later vertrekt richting den bosch. Dan is toch de overstap 12500/12700-->800 gefixed. Is dat ook onderdeel van het wijzigingsblad?  

07-04-2008 15:56:56
aestudent
aestudent
Ok, dank voor de aanpassingen allemaal. Wel vervelend dat ze zoveel series gewijzigd hebben, want dat is niet 1-2-3 aan te passen in de database en gaat dus nog wel even duren...  

07-04-2008 16:04:54
robbertc
robbertc
Quote
lykele: Het viel me op dat op zondag de 800 uit Ut 1 minuut later vertrekt richting den bosch. Dan is toch de overstap 12500/12700-->800 gefixed. Is dat ook onderdeel van het wijzigingsblad?

Begrijp ik niet. De 12500/12700 uit Amf komt om .37/.07 aan in Ut. De 800 richting Ht vertrok altijd om .38/.08, nu dus .39/.09 (?). Dit is toch geen overstap? Een overstap waarbij je naar een andere perron moet (wat in dit geval zo is), staat altijd minimaal 4 minuten voor.
 

07-04-2008 16:17:57
dumpy_dump
dumpy_dump
Overstaptijd voor Ut is 5 minuten (volgens het spoorboekje). Overigens zie ik die wijziging van de 800 op zondag niet op zondag 20 april. Wel op de 13e, maar dat weekend zijn er werkzaamheden tussen Ut en Asd en is de dienstregeling van de 800 dus aangepast...  

07-04-2008 16:27:21
lykele
lykele
ok, dan zal ik dan wel met de werkzaamheden in de war zijn, ik heb er gewoon een aantal geprobeerd.
In de praktijk is de overstap nu in 83% van de gevallen door mij gehaald. Zeker als de MCN een beetje doorrijdt, staan we om 35 al op het station. Dan is 3 minuten door de tunnel heen makkelijk te doen.
 

08-04-2008 23:17:11
Rolffiej19
Rolffiej19
Ook een aantal DB-Autozug/CNL treinen worden sinds 7 april op Amsterdam Centraal omgereden inplaats van naar Amsterdam zaanstraat te rijden%05%  

09-04-2008 00:01:37
waalkade
waalkade
een eerste trein vanuit Nm gaat tussen Nm en Ah overal stoppen, waarvoor hij 2 minuten eerder vertrekt.  

09-04-2008 00:48:18
NDS
NDS
Quote
Rolffiej19: Ook een aantal DB-Autozug/CNL treinen worden sinds 7 april op Amsterdam Centraal omgereden inplaats van naar Amsterdam zaanstraat te rijden%05%

Ik hoop dat dat aardig wat tijd winst opleverd want dat kunnen ze op de Meer goed gebruiken bij het rangeer werk.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

10-04-2008 23:46:45
mren
mren
Quote
jeepee: Volgens mij was ik hem hier nog niet tegengekomen, maar vanaf donderdag rijdt er op donderdag, vrijdag en zaterdag een extra 3800 om 21.56 vanuit Zl naar Emn. Geen idee of de andere kant op ook een extraatje er bij komt.

In de weekends gaat er om 6:33 en 7:33 een stoptrein rijden Emn-Zl (hoewel ik zo snel even niet zie wat hier nieuw aan zou zijn... alleen de 6:33 op zondagen lijkt me nieuw, maar staat niet in de reisplanners...)

Laatst bewerkt door mren op 10-04-2008 23:49
 

11-04-2008 07:52:57
train85
train85
Klopt ook dat die van 06:33 uur niet rijdt, is namelijk ook niet ingepland. Die van 07:33 uur de 8026 is wel ingepland.  

11-04-2008 08:20:39
noof
noof
Volgens de krant vandaag:
Nieuwe trein op do t/m za: Zl v 21.56
Nieuwe trein op za: Emn v 06.33
Nieuwe trein op zo: Emn v 07.33

Kortom, we kunnen op zaterdag een half uur eerder op pad en op zondag een uur eerder.
 

12-04-2008 11:14:58
broek53
broek53
Vanaf 16 april de reparatie van een fout die gemaakt is bij het wisselen van DDM-1 en DDAR voor de serie 4500. Daarbij was een DDM-1 terechtgekomen in spitstrein 14525 en dat is knap te krap. De DDM-1 verhuist in de ochtendspits naar de Flevolijn: 4615/18/23/26 en in 14525 komt 2x DDAR.  

13-04-2008 20:50:07
treinfan
treinfan
Ik ben een reisje aan het plannen en zie in de NS reisplanner geen mogelijkheid met de 3500 van Den Bosch naar Best.
Deze zou toch nu daar moeten stoppen%03%
 

13-04-2008 20:51:20
raymond16
raymond16
Je bent zeker op zaterdag of zondag aan het plannen? Hij stopt er alleen op werkdagen  

14-04-2008 14:59:03
treinfan
treinfan
het is inderdaad een zaterdag waarop het reisje plaats gaat vinden, bedankt voor deze informatie  

15-04-2008 17:27:21
funnytrain
funnytrain
Is het ook waar dat er 'smiddags standaard enkele treinen zwolle - Emmen extra verlengd zijn tot 3 x plan V? Laatste tijd namelijk al een paar keer meegemaakt.  

16-04-2008 11:56:24
keesje
keesje
In de middag rijden 8053 en 8066 met 3x Plan V. En in de ochtend de slagen 3811/3824 en 8013/8026.  

21-04-2008 18:06:44
Damian
Damian
Quote
Iceman: Er zou toch ook een ruiling komen voor 4500. DDM1 eruit, DDAR erin. Of gaat dat eerder gebeuren dan April?


Dat is gebeurd. De 5812 Amf-Asd die overgaat in 4514 is nu een DDAR i.p.v DDM1. Bij aankomst in Ekz wordt er een DDAR aangekoppeld.
 

07-05-2008 10:56:48
lucky
lucky
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, dus probeer ik het hier. In de doorkomststaat van zvt staat dat de treinen naar asd om .18 en .48 vertrekken. Echter de ns reisplanner heeft het over .17 en .37.  

07-05-2008 12:32:43
dvdhoven
dvdhoven
Ik denk dat de Reisplanner het heeft over .17 en .47 En dat zijn de juiste tijden. Minuutje eerder van het strand weg, dus.


Dick van den Hoven
 

12-05-2008 20:04:03
raymond16
raymond16
Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen, maar aangezien het een gevolg is van het laatste wijzingsblad dan maar hier:
Blijkbaar ging het te vaak mis met de overstappen 3500 5200 op Ehv. Gevolg: in de reisplanner zit nu opeens een minuutje extra rijtijd tussen Ht en Ehv. Aankomst in Ehv dus .16/.46 waarmee de overstap 3500 5200 niet meer officieel is.
De andere kant op bestaat de overstap trouwens nog wel gewoon..
 

12-05-2008 20:46:01
willy84
willy84
Slim! Scheelt de NS geld terug bij vertraging%06%  

12-05-2008 21:11:37
Somda
Somda
Die minuut maakt niks uit hoor.Of je nu te vroeg,op tijd of te laat bij Ehv aan komt.Je komt iedere keer voor een rood sein te wachten.
Is al een paar keer aangekaart,maar nog geen resultaat.%07%
 

12-05-2008 22:22:46
rogier
rogier
Quote
raymond16: Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen, maar aangezien het een gevolg is van het laatste wijzingsblad dan maar hier:
Blijkbaar ging het te vaak mis met de overstappen 3500 5200 op Ehv. Gevolg: in de reisplanner zit nu opeens een minuutje extra rijtijd tussen Ht en Ehv. Aankomst in Ehv dus .16/.46 waarmee de overstap 3500 5200 niet meer officieel is.
En wat vindt het LOCOV hiervan?
 

12-05-2008 22:26:57
keesje
keesje
Gezien de praktijk niet eens zo gek. Nu kan het alleen nog maar meevallen dat je die overstap WEL haalt  

12-05-2008 22:36:45
rogier
rogier
Ik vind het anders wel opmerkelijk dat NS in haar adviesaanvraag het volgende stelt:

" Om de overstap in Eindhoven tussen de series 3500 en 5200 (stoptrein Eindhoven - Deurne) te handhaven wordt de dienstregeling van de serie 5200 ook aangepast. Deze vertrekt 1 minuut later uit Eindhoven ( v .17 en ,471naar Deurne; van Deurne naar Eindhoven is de dienstregeling over het gehele traject met 1 minuut vervroegd, de aankomst te Eindhoven met twee minuten (Eindhoven a .13 en .43)."

(bron: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-071%20Adviesaanvraag%20getekend%20kleine%20wijzigingen%20dienstregeling_tcm61-219136.pdf ).

Het advies wordt dus gevraagd op basis van behoud van de overstapverbinding in Ehv. Vervolgens blijkt dat dit niet werkt en wordt de overstap heimelijk weggesneakt. Ik hou aan dit soort NS-acties toch een nare nasmaak over.
 

12-05-2008 23:11:48
nielske90
nielske90
Quote
rogier:Het advies wordt dus gevraagd op basis van behoud van de overstapverbinding in Ehv. Vervolgens blijkt dat dit niet werkt en wordt de overstap heimelijk weggesneakt. Ik hou aan dit soort NS-acties toch een nare nasmaak over.

Dat wordt dan ook van mijn kant een klachtenbrief naar de NS, met ook een kopie naar Rover en misschien ook wel Locov...%03%Dit slaat echt nergens op...
 

13-05-2008 05:54:41
Somda
Somda
Vergeet niet om ook een kopie naar Prorail te sturen.%08%
Want die bepalen mede of de aansluiting gehaald kan worden.
 

13-05-2008 10:00:22
dumpy_dump
dumpy_dump
Ik krijg voor dinsdag de 20e keurig de aansluiting in Eindhoven uit de planner, dus wacht nog maar even met hard roepen enzo.  

13-05-2008 10:05:29
raymond16
raymond16
Blijkbaar zijn ze wat aan het experimenteren. Kwam de volgende dingen voor Ehv nog tegen:
- 20 mei is de situatie weer normaal zoals ie was. Aankomst dus gewoon om .15/.45
- 27+30 mei dus vast nog wel meer data: 800 heeft er ook een minuutje bijgekregen (waarom, hij haalt het makkelijk op het moment) en komt aan op .28/.58. 3500 komt weer aan om .16/.46
- Dan gaan we verder richting 18 juni en daarin komt de 800 weer gewoon aan om .27/.57 en de 3500 om .15/.45
(vertrektijd in Ht steeds om 9.53)
Volop experimenteren dus daar..
 

13-05-2008 10:06:45
dumpy_dump
dumpy_dump
Klinkt als langdurige werkzaamheden en daardoor iets langere rijtijden tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven.  

13-05-2008 10:49:12
nielske90
nielske90
Maar goed, om die aansluiting dan maar te moeten vergeten... De 5200 zit richting Deurne ruim genoeg volgens mij, dat ook die makkelijk dat minuutje erbij moet kunnen krijgen...%03%  

13-05-2008 11:00:30
keesje
keesje
Tot en met het eerstvolgende wijzigingsblad (15-06) komt de 3500 te Ehv aan om .16/.46 en vertrekt de 5200 naar Dn om .17/.47

In omgekeerde richting bestaat de op papier geboden aansluiting van 2 minuten nog wel overigens.
 

13-05-2008 18:41:28
fabrierban
fabrierban
In de praktijk maakt 1 of 2 minuten weinig uit en valt of staat de aansluiting met de bereidheid van de conducteur om even te wachten of niet.

Wat vervelend is dat dit alles alleen terwille van een zinloze stop in Best is. Er maakt nauwelijks iemand gebruik van behalve wat mensen die eerst in de stoptrein zaten.

Overigens wordt er aanhoudend geschoven met aankomst en vertrektijden in Ehv. Gisterenochtend bijv. vertrok de 800 ri Ht om .04 en .34, omdat hij over buitenste spoor reed (waarom mag Joost weten).

Laatst bewerkt door fabrierban op 13-05-2008 19:20