26-05-2008 16:25:31 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Die dingen horen niet in een of andere loods te roesten; die dingen horen aan het werk te zijn en de rijtuigen van de trein Amsterdam - Brussel e.v.v. te trekken%05% |
26-05-2008 18:26:56 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat vind jij kennelijk dat ze daar horen, maar NS Highspeed of onze belgische NMBS vrienden denken daar klaarblijkelijk dus anders over ![]() |
26-05-2008 18:28:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De NMBS traineert de toelating van de Traxx voor reizigerstreinen... al maaaanden, dus het schiet niet echt op allemaal! |
![]() |
advertentie |
26-05-2008 18:49:59 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
En dat allemaal op koste van de Nederlandse belastingbetaler. Ik mag hopen dat Nedtrain/Prorail voor de komst van de echte hogesnelheidstreinen nadenkt over een nieuw knap hek. |
26-05-2008 18:59:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat hebben Nedtrain en Prorail er nou mee te maken dat een Traxx niet in Belgie mag rijden... ![]() ![]() |
26-05-2008 19:45:48 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Traxx 186 is inmiddels toegelaten in Belgie, BCargo rijd zelf met 3 stuks vanaf Antwerpen, Montzen en Kinkempois dus bij die toelating zal het niet meer liggen. Meer politieke kwestie of zo. |
26-05-2008 19:49:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Even lezen svp ![]() Quote |
26-05-2008 20:07:19 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
En het schiet natuurlijk ook niet op dat de ERTMS in die locs nog steeds niet is goedgekeurd. Maar volgens mij moest dat ergens deze of komende maand opgelost gaan worden... |
26-05-2008 20:12:16 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteProrail al helemaal niet, want die gaat helemaal niet over rollend materieel. Prorail is de beheerder van het Nederlandse spoornet en IVW gaat over toelatingen van rollend mat. Nedtrain heeft er volgens mij ook niets mee te maken, want zover ik weet is Lloyds de Nobo (notified body) die zich met de toelating van de 186 in zowel Nederland als Belgie bezig houdt. En geloof maar dat HSA die locs nog liever gisteren dan vandaag inzet. Laatst bewerkt door nohab op 26-05-2008 20:12 |
26-05-2008 21:09:32 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Te verwachten is dat de ETCS-6400'en eerder rondrijden dan de 186'ers... |
27-05-2008 09:45:59 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
QuoteIk dacht dat die TRAXX geleased werd juist omdat ze een werkende versie van ERMTS hadden... (niet dus) ![]() |
27-05-2008 09:49:02 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Quote Wat maakt dat nu uit, toelating is toelating. NMBS moet gewoon niet zo moeilijk doen, en gewoon gaan rijden met die locs. Kan nooit zo moeilijk zijn die beveiliging goed te keuren. Laatst bewerkt door rambons op 27-05-2008 09:50 |
27-05-2008 10:54:44 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Quote Lijkt me eigenlijk niet slim om de beveiliging goed te keuren als die niet goed is. Kennelijk denk je hier nogal makkelijk over, maar zoals het woord ´beveiliging´ al zegt, zorgt dat voor de veiligheid. Dan lijkt mij dat je beter nog een paar weekjes kunt wachten, voordat er flinke ongevallen (met de nodige doden) zullen plaastsvinden.%03% ![]() |
27-05-2008 12:09:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je kunt wel zeggen dat ze gewoon niet zo moeilijk moeten doen, maar sommige dingen werken nou eenmaal wat anders dan er hier weleens over gedacht word helaas... Dan kun je wel zeggen "wat maakt dat nou uit" maar als de regels zou zijn daar, dan zijn die daar zo en niet anders ![]() |
27-05-2008 18:40:43 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat de beveiliging het in die locs niet doet, heeft niets te maken met de NMBS, maar met de fabrikant. In dit geval dus Bombardier. |
27-05-2008 21:09:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Twee dingen uit elkaar houden: de ERTMS is nodig voor de inzet op de HSL. Dit topic gaat over de inzet als loc voor de Beneluxtrein over het bestaande spoor. Daar is niets mis mee, behalve dat de NMBS op volkomen onbegrijpelijke gronden de Traxx niet toelaat voor het reizigerverkeer. Daar snapt niemand meer iets van en het is dan ook duidelijk dat dit alleen gebeurt als maskerade, omdat de NMBS de eigen loc reeks 11 niet wil verruilen voor een dure leaseloc. |
27-05-2008 21:12:40 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Vraagje: of zou het komen, omdat NS Hispeed eenzijdig het bilaterale al jarenbestaande Benelux-trein-contract éénzijdig hiermee opblaast?? Wie het weet mag het zeggen Laatst bewerkt door Roland55 op 27-05-2008 21:13 |
27-05-2008 21:14:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, Hispeed blaast niks op, en zeker niet eenzijdig. Die overlegt netjes en wordt vervolgens met de spreekwoordelijke kluit in het riet gestuurd. |
10-06-2008 10:55:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Plots komt er beweging in ! Hispeed begint de Traxx-locs op de Watergraafsmeer te animeren en gaat ermee rangeren bij het nieuwe OB om de machinisten die al opgeleid zijn, ervaring te laten opdoen. Morgen vertrekt Traxx 120 naar Roosendaal voor opleiding van NMBS-machinisten gedurende zeker drie weken. Dit alles omdat per 1 augustus een of meer Beneluxstammen met Traxx gereden zullen gaan worden. En ditmaal is het dus geen gerucht. |
10-06-2008 14:32:33 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
En hoe zit dat met de tijdelijke dienstregeling op de HSL noord? (staat ook gepland voor deze zomer) Gaat de Benelux dan Schiphol - Rotterdam via de Groene Harttunnel rijden...![]() Laatst bewerkt door vinny004 op 10-06-2008 14:32 |
10-06-2008 16:54:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, die twee dingen hebben niets met elkaar te maken. Dat zouden ze wel kunnen gaan krijgen als de HSL Zuid echt een keertje in dienst komt (if ever), maar zeker niet in het begin. Als de HSL Zuid in dienst zou komen, begint men na een paar maanden proefbedrijf met een van de shuttles Amsterdam - Rotterdam of Amsterdam - Breda. Hier gaat het echt om de vervanging van de reeks 11 en de Bs in de bestaande dienst. @ edit: het blijkt te gaan om 1 (één) stam per 1 augustus en nog eentje per 1 september, dus erg opschieten doet dat niet (maakt het logistiek alleen al extra ingewikkeld). Laatst bewerkt door broek53 op 10-06-2008 20:25 |
10-06-2008 21:49:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Vooraleerst stammen met loc voor en achter? |
11-06-2008 10:28:50 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
@Broek53: Ik had toch begrepen dat het ICRm(m) mat. van de Benelux zou worden ingezet op de shuttles van de HSL zuid. Het lijkt mij dat dat niet kan zonder de dienst van de Benelux hetzij in te krimpen hetzij via de HSL te sturen. Of zijn er ineens toch weer rijtuigen over? ![]() |
11-06-2008 10:35:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er zijn meer Prio-stammen dan er voor de Benelux nodig zijn, vandaar ook dat er nu een aantal in de Stofexpres rijden en er steeds een complete stam in Haarlem staat voor nawerk. En ja: er gaat deze zomer zelfs nog een elfde stam gevormd worden, heb ik begrepen, als een soort reserve. |
11-06-2008 10:42:00 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Aha toch een extra 11e stam. Goed nieuws. Nu nog rijden met dat spul![]() |
11-06-2008 14:56:17 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteAls ik een foto bekijk van de stofexpres http://robvanderwoude654.fotopic.net/p51090318.html zie ik dat dit 6 dezelfde rijtuigen zijn, en wel allemaal B'tjes die dan op de plaats zullen komen die in de Benelux door de Bs wordt ingenomen ![]() |
11-06-2008 19:12:19 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
het word een andere stam dan die stofexpress die op de foto te zien is , stam word gewoon in de juiste volgorde met A en B rijtuigen geformd%05% |
11-06-2008 20:35:38 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
zeg ik dan dat er dan alleen B-rijtuigen in zullen komen te zitten![]() Ik weet onderhand ook wel hoe ze in volgorde zullen komen te zitten http://www.arthurstreinenpagina.nl/Ander%20materieel/Rijtuigen/Intercity%20rijtuig%20modern/Intercity%20rijtuig%20modern/HSA,%20Wit,%20roze%20en%20rood.html ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-07-2008 13:48:56 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Heeft iemand enig idee of het BD-rijtuig op een vaste manier in de stammen wordt ingerangeerd? Aangezien de bestickering van het rijtuig aan beide zijden gelijk is, maakt het daarvoor niet uit, maar ik kan me zo voorstellen dat er wel voorschriften over de plaatsing zijn. Komt de bagageruimte dus juist wel of juist niet aan de 1e klasse-rijtuigen te grenzen? En dan nog een vraagje: klopt het dat het eerste en het laatste rijtuig (zoals op de link hierboven) exact hetzelfde zijn en dat die elkaar dus ook zouden kunnen vervangen? |
10-07-2008 14:59:59 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Alle B-rijtuigen zijn naar mijn weten gewoon allemaal hetzelfde, op de bestickering na, die dan weer bij het eerste en het laatste rijtuig wel hetzelfde is. Ik zou ook niet weten of alle A-rijtuigen 50 84 10-70 3xx-x dezelfde bestickering hebben en dan ook alle A-rijtuigen genummerd 50 84 10-70 4xx-x de andere eerste klas bestickering hebben ![]() Als de stammen rijden, merken we vanzelf wel snel genoeg of de bagageruimte altijd aan dezelfde kant zit ![]() |
10-07-2008 15:25:13 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Bedankt, mijn vraag over het eerste en het laatste rijtuig ging inderdaad over de bestickering ![]() ![]() EDIT: Gaan bij die stammen straks allebei de locs tractie leveren of alleen de voorste? |
10-07-2008 15:44:41 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
ik geloof alle 2 voorste loc voorste panto op achterste loc achterste net zoals vaak met dubbeltractie 189 word gereden bij kolenboeren ![]() |
10-07-2008 16:35:10 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
dat lijkt mij stug, verzin je dit nu ter plekke? Eén 186'er kan gemakkelijk die 6 of 7 ICRm Prio rijtuigen trekken. grt, Michiel |
10-07-2008 16:38:21 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
In de nieuwe railmagazine staat een foto van de stofritten en daar leveren bijde locs tractie in de samenstelling Loc + Stam + Loc |
10-07-2008 17:47:03 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Quote Quote De samenstelling zal inderdaad loc - stam - loc worden, waarbij beide locs tractie leveren. Daarnaast bevordert het gebruik van twee locs het kopmaken op de stations. |
10-07-2008 17:56:54 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Oh, dat er twee locs als loc-stam-loc komen geloof ik maar al te graag, maar of ook beide tractie gaan leveren lijkt mij zoals gezegd stug. Wat zou daar de achterliggende reden van zijn dan? grt, Michiel |
10-07-2008 18:18:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Gemak met kopmaken (niet loc platgooien en weer opbouwen). En snellere acceleratie. ED-remmen wellicht. Maar goed, eerst maar eens zien of het spul überhaupt gaat rijden, en of ze überhaupt met twee locs gaan rijden... |
10-07-2008 18:21:38 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
![]() |
Als je van rijrichting gaat veranderen, zul je de locs volgens mij toch echt eerst plat moeten gooien. En overigens win je daar echt weinig tijd mee hoor. Een loc platgooien en weer opbouwen is zo gebeurd. |
10-07-2008 18:48:02 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Dan kunnen ze toch beter net zoals de ICL stammen de achterste loc mee laten slepen. Accelereren met een 186'er met daarachter 6 rijtugen + een loc die geen tractie geeft, gaat volgens mij net zo hard als een 1800 met een DDM-1 stam of sneller misschien. Daarmee besparen ze maar weer stroomkosten + onderhoudskosten van de loc's; een loc die tractie geeft "slijt" harder dan een loc die gesleept wordt. |
10-07-2008 18:57:55 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
1700 mag niet in dubbeltractie rijden toch? en de br 186 wel iig aan zoiets ligt het |
10-07-2008 19:32:36 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Het kan nog wel eens even duren voordat de HSL geheel in exploitatie is. Tenminste, als de plannen voor een Europees pilot-project voor de lijn doorgaan... |
10-07-2008 19:35:08 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
1700 mag in dubbeltractie rijden, het gebeurt ook vaak genoeg als er 2 DD-AR-stammen samen rijden![]() Het is wel zo dat beide 1700'en dan maar half vermogen leveren ![]() |
10-07-2008 19:41:39 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Het verschil in werkelijke rijtijd op de IJssellijn tussen ICR-trek en ICR-trektrek was anders behoorlijk. Het is een boel dood gewicht dat je even mee aan het slepen bent. Nou was de IJssellijn ook toen al natuurlijk een veredelde stoptrein, maar toch. Het maakt zeker verschil! |
10-07-2008 20:31:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteNou... als je een 1700 meesleept kan 'ie alleen pneumatisch remmen, als 'ie zelf tractie levert remt 'ie ED. Dat scheelt nogal in slijtage hoor. |
11-07-2008 00:18:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou kan het zijn dat ik er ergens naast zit, maar zoals ik het onthouden heb, kunnen de Traxx-en bij de HST-Priostammen niet in treinschakeling ("multiple") rijden om een complexe reden. Met loc voor en achter moet de UIC-kabel van de achterste loc uitgenomen worden, omdat anders het deursluitings/vergrendelingssysteem niet werkt. De stuurstroomverbinding om multiple te rijden loopt bij Duitse locs (en dus ook bij de Traxx) niet via een aparte stuurstroomkabel, maar via ... de UIC-kabel. Zolang er niet met dit deurvergrendelingssysteem gereden wordt (zoals nu met de Beneluxstammen) zouden de locs dus multiple kunnen rijden. |
11-07-2008 01:37:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
heh bijna het deursysteem werkt wel alleen je krijgt geen groene lamp in de cabine![]() ![]() |
11-07-2008 11:33:13 | ||
---|---|---|
vismj
![]() |
Heb bij het lezen van dit forum een hoop vragen. - Waarom wordt er dan met loc-stam-loc gereden, afgezien van het tijdrovende kopmaken? - Voldoen de Bs-rijtuigen niet meer? - Mogen deze niet met hoge snelheid geduwd worden? - Komen deze Bs-rijtuigen straks in de binnenlands dienst rijden? |
11-07-2008 12:38:14 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De Bs-en kunnen alleen met een 1100-loc van de NMBS rijden, en volgens mij worden ze gesloopt als de HSL gaat rijden. |
11-07-2008 12:49:42 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteJuist voor het kopmaken ![]() QuoteNu zijn die dingen al bijna op, worden met technische beurten rijdende gehouden. Bs zal ook alleen een NMBS Reeks 11 aan kunnen sturen. QuoteJahoor, de rijtuigen mogen volgens de UIC balk 160 km/u, alleen de reeks 11'jes zitten op Vmax 140 QuoteLijkt mij niet, aangezien NS geen Reeks 11 heeft, kan je er niets mee. Ombouw naar BDs zal een duur grapje gaan worden, dus dan lijkt sloop erg aannemelijk. |
12-07-2008 07:59:17 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDe HSL zelf zal nooit ofte nimmer gaan rijden. |
12-07-2008 09:37:25 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Maar we snappen wat er bedoeld wordt natuurlijk![]() |
12-07-2008 11:59:45 | ||
---|---|---|
vismj
![]() |
QuoteWat is er dan zo verschillend tussen de Bs en de BDs? Is dat niet een kwestie van andere kabels? De Bs heeft toch als basis gedient voor de BDs? Zit in de cabine van de Bs een gelijk dashboard (weet even niet wat dat is in spoorjargon ![]() |
12-07-2008 12:20:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ja de BDs heeft dezelfde stuurtafel als de 1700, althans met bediening die gelijk is aan de 1700 De Bs'en zijn gelijk aan de Belgische reeks 11.8. Wat ik niet snap aan NedTrain is dat ze ICR rijtuigen 1e klas ombouwen tot 2e klas rijtuigen, om ze daarna nog een keer om te bouwen tot BDs, terwijl je een zooi stuurstandrijtuigen hebt lopen, die nog revisie moeten ondergaan. Konden ze tijdens die revisie de Bs makkelijk ombouwen tot BDs, en de 2e klas rijtuigen gewoon zo laten. Laatst bewerkt door edje op 12-07-2008 12:22 |
![]() |
advertentie |
12-07-2008 13:55:12 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Edje, jij denkt iets te makkelijk ![]() |
12-07-2008 14:25:24 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Er is nog een oplossing: als de taak van de Bs er op zit, maak er dan een B (of desnoods een Bf) van; zeker als de "koppen" van de tot BDs verbouwde B bewaard zijn gebleven. Dus eigenlijk het omgekeerde van de ombouw van een BKD resp. B tot BDs. Maar misschien denk ik er te makkelijk over... Laatst bewerkt door vrijgezel op 12-07-2008 14:25 |
12-07-2008 15:09:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In de loop der tijd is er al van alles de bedoeling geweest met de Bs-en: revisie + ombouw tot stuurstandrijtuig voor 1700-en, terugbouwen tot B, noem maar op. Relatief peperdure verbouwingen natuurlijk. De dagkoers voor de Bs ziet er op dit moment somber uit: NS heeft materieel teveel, geen behoefte aan meer stuurstandrijtuigen en geld te weinig. Als Hispeed de rijtuigen teruglevert aan NSR, gaan ze uiteraard ogenblikkelijk aan de kant. Er moet nog een directiebesluit over genomen worden, maar ik zet mijn kaarten helemaal op afvoeren en slopen. |
12-07-2008 16:19:26 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Slopen is in iedergeval de goedkoopste oplossing. Verder moet je het materieel eerst aanpassen voor de binnenlandse dienst, waar je een grote zak geld voor nodig hebt. NS wil de zak geld ergens anders voor gebruiken, dus ik zet ook in op de sloop van de 28.101-28.108 en 28.111-28.113. |
12-07-2008 17:21:26 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
De 28-112 staat al aan de kant op de WGM en levert onderdelen voor de rest van de rijtuigen.![]() |
12-07-2008 21:31:58 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Kunnen die rijtuigen niet helemaal "op" gereden worden, of zijn ze dat al? |
12-07-2008 22:35:37 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De Bs is het enige aan ICR wat nog een volledige cascorevisie moet ondergaan. De huidige rijduur is men aan het verlengen met technische beurten. Vele van de rijtuigen hebben steeds vaker defecten, vandaar dat momenteel met loc voor de Bs rijden vaak nodig is. Kortom, die rijtuigen zijn gewoon op, en hebben hun midliferevisie hard nodig. Omdat men nog niet weet wat ze met deze bakken gaan doen, stelt men het tot op heden de revisie nogsteeds uit. |
14-07-2008 11:32:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat laatste is een omkering van oorzaak en gevolg. De Bs-en hebben geen revisie gehad omdat destijds al bekend was dat ze - als stuurstandrijtuigen voor de Benelux - op zouden houden te bestaan. Dat is nog steeds zo en DUS krijgen ze geen revisie. Dat er een vele gedachten zijn over wat je met (het casco van) de rijtuigen als zodanig zou kunnen doen als de Beneluxdiensten over zijn, dat is duidelijk - dat bewijst ook ons gespeculeer hier. En nogmaals: bij een relatief materieeloverschot zie ik niet gebeuren dat ze alsnog gereviseerd worden en daarbij verbouwd tot wat dan ook. Zou dat zo zijn, dan had Haarlem al ik weet niet wat voor onderzoeken moeten doen, en die opdracht hebben ze niet. Noch de capaciteit voor zo'n grote klus erbij (handen meer dan vol aan ICM), dus echt: maak je weinig illusies over de toekomst van de Bs-en. |
18-07-2008 14:32:39 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Als ik de geruchten goed interpreteer, zal er vanaf 1 augustus gereden gaan worden met 186'ers... |
07-08-2008 20:18:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals bij de opvallendheden gemeld, stond de Traxx-stam op 1 augustus klaar in de Wgm om 9232 te gaan rijden, toen een kwartier voor vertrek bleek dat de papieren van de Traxx niet in orde waren. De papieren = de formele toelating van de loc tot het reizigersvervoer (tijdelijk of permanent, dat weet ik niet). Toelating is inmiddels weer geregeld en de bedoeling is om maandag 11 augustus weer een poging te ondernemen. Laatst bewerkt door broek53 op 07-08-2008 20:19 |
08-08-2008 20:41:00 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote correctie, in de treinstel mode gaat de deurbediening via de 63 polige kabel, bij de verbouwing tot ICRm is er een digi kabel toegevoegd in de uic waardoor je met moderne loc's wel degelijk in trein schakeling kan rijden. Bij de Prio is het zo dat de Bd de moederbak word wat betreft noodrem en deur bediening, en deze comminuceert dan weer via de uic met de loc. let maar eens opde extra doos bij de schuifdeuren op de kop. |
08-08-2008 20:50:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik kan het niet tegenspreken omdat ik er niet echt verstand van heb, maar wat ik uit de Watergraafsmeer hoor, klinkt toch echt behoorlijk anders. Zo gaat het wat het deurbedieningcircuit betreft niet om de BD, maar om de beide B-rijtuigen die altijd aan de uiteinden van een stam moeten zitten. |
11-08-2008 19:59:02 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
M.i.v. de drgl2009 zal de Benelux met TRAXX+PRIO gaan rijden (misschien zelfs eerder). Op de Watergraafsmeer en in Brussel-Zuid zal een wissellok worden gezet (de aankomende lok hoeft dan niet om te rijden). M.i.v. de zomerdrgl2009 verwacht Hispeed V250 in te zetten in de Benelux (maar het ziet er niet naar uit dat deze op tijd worden geleverd) M.i.v. drgl2010 zullen de lokken en rijtuigen doorschuiven naar het traject Asd-Rtd (HSL) waar ze als lok-rijtuigen-lok gaan rijden. Laatst bewerkt door trdl85 op 11-08-2008 19:59 |
11-08-2008 20:51:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Exploitatie met een Traxx is toevalligerwijs vandaag begonnen: de slag 9232/33 wordt voorlopig met Traxx gereden. Vanaf 7 september zitten twee complete diensten (pendelen de hele dag) in het vat. |
13-08-2008 17:39:14 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Een wat late reactie, maar heeft NS daadwerkelijk een overschot aan materieel ? De huidige instroom van 204 bakken VIRM is toch vanwege materieel-krapte ? Of is er van een bepaald type materieel een overschot ? |
13-08-2008 17:41:15 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ik (als buitenstaander) heb het idee dat de aanschaf van die IRM's vooral te maken heeft met het terzijde stellen van ICK en Mat'64 (in mindere maten). Laatst bewerkt door ruysdael op 13-08-2008 17:41 |
13-08-2008 17:51:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De materieelzaken van NS in het algemeen worden op een paar plekken op Somda besproken, niet bij de Traxx-locs voor Hispeed, dunkt mij. Dat dwaalt zo af... |
13-08-2008 22:06:21 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
QuoteIk zag dat ding inderdaad vandaag rijden ![]() Moet toch een fototje maken morgen, aangezien de mintgroene TRAXX rijdt. Zul je natuurlijk zien dat ze morgen gewoon de rode inzetten... %03% |
13-08-2008 23:17:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is nog geen rode die België in mag, dus die kans is nihil ![]() |
13-08-2008 23:31:39 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
Mag ik vragen hoe het met die toelatingen dan precies in zijn werk gaat? Nu zijn de 119 en 120 toegelaten, maar waarom is de rest van de HiSpeed Traxx-locs dat dan ook niet? Het zijn toch precies dezelfde machines verder (afgezien van de kleur van sommige locs)? |
13-08-2008 23:41:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 119, 120 en 121 zijn ingeschreven in het (misschien wel Koninklijke) Register van voertuigen die op Belgisch spoor zijn toegelaten. Dat register wordt maar eenmaal per bepaalde tijd vernieuwd (eens per maand of eens per kwartaal, op de 15e van de maand). Dat klinkt als een grap, maar dat is het niet... Dat beantwoordt niet de vraag waarom niet alle Traxx-locs in één keer zijn ingeschreven, en dat antwoord moet ik schuldig blijven. Ik weet alleen dat er verschillende versies ERTMS-beveiliging in diverse locs zitten, en daar heeft het mogelijk mee te maken. Overigens worden daar verder geen problemen mee verwacht, begrijp ik van Hispeed. Vandaag heeft de NMBS ingestemd met het plan om vanaf 7 september twee omlopen (dus twee stammen de hele dag door) met Traxx-en te gaan rijden. |
14-08-2008 01:00:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
ik dacht dat tot nu toe de rode loks de oudere versie van ERTMS (die afgekeurd was ) hebben de 119,120,121 hebben als ik het goed heb opgevangen de andere versie idd |
16-08-2008 22:20:54 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Afgelopen donderdag (14e) heb ik zowel de 121 (Rtd 11.55 ri. België voor de 9232) en 's middags de 119 (Ddr 15.54 ri. Rtd voor de 9233) gezien. Beide stammen waren niet in de juiste kleurenvolgorde. De stam van de 9244 (Ddr 15.09 ri. België) stond WEL in de juiste kleurenvolgorde, maar werd geduwd door een reeks 11.8. (die donderdag werd er omgereden tussen Rtd en Asd ivm bovenleidingbreuk bij Dtz.) Laatst bewerkt door treinhobby op 20-08-2008 13:14 |
16-08-2008 22:24:40 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Ik neem aan dat je een reeks 11.8 bedoel?%08% Gr Jack |
02-09-2008 15:05:43 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
mischien is dit niet de juiste plaats hiervoor maar weet iemand welke treinen er planmatig met een traxx rijden? |
02-09-2008 15:06:57 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
9232 op 9233, als ik het goed heb. |
02-09-2008 15:31:53 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Per 1 september zou dat aantal toch uitgebreid gaan worden of was dat nou later in deze maand? |
02-09-2008 15:50:13 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat misschien wel, dat zou volgens mij ergens in dit topic moeten staan. Zelf gaf ik antwoord op de vraag in welke treinen ze nu rijden.![]() |
02-09-2008 16:00:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Per 7 september worden er twee complete omlopen gereden met Traxx (dus meedere slagen per stam per dag, en niet slechts één slag zoals nu). |
02-09-2008 18:45:17 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Uit je enigszins cryptische beschrijving haal ik dat er twee omlompen door twee stammen + TRAXX loc worden gereden, die ook meer slagen gaan rijden? |
02-09-2008 18:48:53 | ||
---|---|---|
arjan
![]() |
dat staat er ook (bijna letterlijk) |
02-09-2008 19:30:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, ik zou het eigenlijk over "diensten" moeten hebben, maar daarbij moet je dan wel bedenken dat het gaat om twee diensten Prio-stammen en drie diensten Traxx (in Bxl wordt loc gewisseld). Concreter nog: het gaat om de volgende treinen: 9201/9232/9233/9264 en 9220/9221/9252/9253. |